FOK!forum / Sport Algemeen / 2010 Formula 1 Santander British Grand Prix #1
Peterseliemandonderdag 8 juli 2010 @ 23:20


Dit weekend staat de Grand Prix van Groot-Brittannië weer op het programma op Silverstone. Oorspronkelijk zou de race op Donington Park gehouden gaan worden, maar nadat de uitbater failliet ging bleef het circus in de plaats die motorsporthistorie ademt. Zal dit weekend Red Bull net als vorig jaar dominant zijn of pakken Ferrari en McLaren de zege. En wat kunnen de smaakmakers van Valencia Sauber en Williams? We weten het zondagmiddag.



Het circuit van Silverstone kent een lange historie. Het oude vliegveld uit de Tweede Wereldoorlog werd in 1948 omgebouwd tot circuit en heeft sinds die tijd een aantal malen een verbouwing ondergaan. De laatste dateert van dit seizoen toen het nieuwe Arena-gedeelte opgeleverd werd. Dit was oorspronkelijk bedoeld voor de MotoGP, maar ook de Formule 1-coureurs zullen er overheen gaan racen. Daarnaast zal vanaf volgend jaar een nieuw pitcomplex tussen Club en Abbey opgeleverd worden.


Bron: FIA.com

Lengte: 5.891 km
Aantal ronden: 52
Totale lengte: 306.747 km
Ronderecord: -






Coureurs
Pos. Rijder Team Punten
1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 127
2 Jenson Button McLaren-Mercedes 121
3 Sebastian Vettel Red Bull Racing 115
4 Mark Webber Red Bull Racing 103
5 Fernando Alonso Ferrari 98
6 Robert Kubica Renault 83
7 Nico Rosberg Mercedes Grand Prix 75
8 Felipe Massa Ferrari 67
9 Michael Schumacher Mercedes Grand Prix 34
10 Adrian Sutil Force India F1 31
11 Rubens Barrichello Williams 19
12 Vitantonio Liuzzi Force India F1 12
13 Kamui Kobayashi Sauber 7
14 Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso 7
15 Vitaly Petrov Renault 6
16 Jaime Alguersuari Scuderia Toro Rosso 3
17 Nico Hulkenberg Williams 1
18 Pedro de la Rosa Sauber 0
19 Heikki Kovalainen Lotus F1 0
20 Karun Chandhok HRT F1 Team 0
21 Lucas Di Grassi Virgin Racing 0
22 Bruno Senna HRT F1 Team 0
23 Timo Glock Virgin Racing 0
24 Jarno Trulli Lotus F1 0


Constructeurs
Pos. Team Punten
1 McLaren-Mercedes 248
2 Red Bull Racing 218
3 Ferrari 165
4 Mercedes Grand Prix 109
5 Renault 89
6 Force India F1 43
7 Williams 20
8 Scuderia Toro Rosso 10
9 Sauber 7
10 Lotus F1 0
11 HRT F1 Team 0
12 Virgin Racing 0




De Grand Prix van Groot-Brittannië is een van de oudste op de Formule 1-kalender. In 1926 en 1927 kwamen de voorlopers van de Formule 1 al naar het eiland en vanaf 1948 is de race ieder jaar gehouden. Het oude miltaire vliegveld Silverstone was bij vele gelegenheden de locatie. Ook werd er wel geracet op Aintree en Brands Hatch, maar sinds 1987 is de race alleen nog maar op Silverstone verreden.

De Grand Prix wordt vaak onder natte omstandigheden verreden, maar even zo vaak blijkt het op het Britse continent droog te blijven. Silverstone was met name in de jaren tachtig het snelste circuit op de kalender. Het kwalificatierondje van Keke Rosberg in de Williams in 1985 was tot 2002 de recordhouder qua gemiddelde snelheid. Het record van 258,9 kilometer per uur gemiddeld werd in 2002 in Italië door Juan Montoya verbeterd. Rosberg won de race in 1985 op Silverstone niet, want hij viel met uitlaatproblemen uit. Alain Prost won de wedstrijd die per ongeluk na 65 van de 66 geplande ronden al werd afgevlagd.




In 1991 ging de overwinning naar Nigel Mansell. De Brit lag de hele race onder vuur van Ayrton Senna, maar had geluk dat de Braziliaan in de laatste ronde zonder brandstof kwam te zitten, waardoor hij eenvoudig kon winnen voor Gerhard Berger, Alain Prost en Senna die toch nog als vierde geklasseerd werd.

Van de huidige coureurs heeft Michael Schumacher een haat-liefde-verhouding met Silverstone. De Duitser wist driemaal te winnen, maar kende evenzovele malen pech. In 1994 haalde hij in de opwarmronde Damon Hill in, waarna hij een stop-and-go-penalty kreeg. Toen hij deze niet uitvoerde kreeg de Duitser de zwarte vlag en werd twee races geschorst. In 1998 won Schumacher door een opgelegde straf in de laatste ronde in de pitstraat uit te voeren en daar te finishen. Een jaar later brak de Ferrari-rijder door falende remmen zijn been, waarna hij pas in Japan terug kon keren in de auto.




Van de wedstrijden in de afgelopen jaren blijft een nat 2008 een van de verrassendste. Lewis Hamilton won eenvoudig, maar daarachter werd een goed rijdende Nick Heidfeld tweede, voor Honda-rijder Rubens Barrichello die de natweerbanden gebruikte en hierdoor negen seconden per ronde sneller was dan de rest van het veld. Felipe Massa werd de schlemiel door vele uitstapjes naast de baan en de Braziliaan werd uiteindelijk op twee ronden van de winnaar als dertiende afgevlagd.



De kwalificatie verliep onder zeer koele omstandigheden waardoor de Red Bulls in het voordeel waren ten opzichte van de rest van het veld. Sebastian Vettel pakte poleposition voor Rubens Barrichello en Mark Webber. Na de start zou deze volgorde niet veranderen. WK-leider Jenson Button kende een moeilijk weekend en viel na de start terug naar plaats negen.

Verder naar achteren startte regerend wereldkampioen Lewis Hamilton als achttiende en won bij de start vier plaatsen. De Brit had veel problemen met zijn bolide en ging enkele malen van de baan af, waardoor hij achteraan aan moest sluiten. Hij wist wel teamgenoot Heikki Kovalainen en Sébastien Bourdais snel weer te passeren. Kovalainen waagde ook een poging bij Bourdais, maar beiden raakten elkaar en vielen uit.

Vettel reed vooraan ver weg bij Barrichello die na zijn pitstop opeens Webber voor zich wist. Deze volgorde zou tot de streep niet meer veranderen. Daarachter reed Felipe Massa een sterke race door van de elfde startplaats op te klimmen naar plek vier. Deze snoepte hij vlak voor zijn laatste stop af van Nico Rosberg. Button wist nog op te klimmen naar plaats zes. opvallend was ook het optreden van Giancarlo Fisichella die met de Force India tiende werd en hiermee de opmars van het team aankondigde. Hamilton tenslotte kwas als wereldkampioen op zijn thuiscircuit niet verder dan plaats zestien.



Vrijdag 9 juli 2010
11:00 - 12:30 vrije training 1
15:00 - 16:30 vrije training 2

Zaterdag 10 juli 2010
11:00 - 12:00 vrije training 3
14:00 - 15:00 kwalificatie

Zondag 11 juli 2010
14:00 2010 Formula 1 Santander British Grand Prix

Nederlandse tijden



Datum Tijd Programma
Za 10 juli 13.55-15.10 uur RTL GP: Formule 1 - Groot-Brittannië - Kwalificatie
Zo 11 juli 13.00-13.55 uur RTL GP: Formule 1 - Groot-Brittannië - Pre-show
Zo 11 juli 13.55-15.45 uur RTL GP: Formule 1 - Groot-Brittannië - Race
Zo 11 juli 19.00-19.30 uur RTL GP: Formule 1 - Groot-Brittannië - Samenvatting


Datum Tijd Programma
Za 10 juli 13.10-15.15 uur BBC1: Formule 1 - Groot-Brittannië - Kwalificatie
Zo 11 juli 13.10-16.00 uur BBC1: Formule 1 - Groot-Brittannië - Race
Zo 11 juli 20.00-21.00 uur BBC3: Formule 1 - Groot-Brittannië - Samenvatting
Nederlandse tijden



Dag Minimum Maximum Neerslagkans Weerbeeld
Vrijdag 14 °C 27 °C 20 % licht bewolkt
Zaterdag 15 °C 26 °C 10 % licht bewolkt
Zondag 13 °C 22 °C 10 % licht bewolkt
Bron: The Weather Channel
Desunotodonderdag 8 juli 2010 @ 23:25
Ik ga trouw weer kijken. Ook al is dit ook een van de minste circuits op de kalendar.

Maar goed, dan heb je ze ook weer gehad...
Schunckelstardonderdag 8 juli 2010 @ 23:54
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:25 schreef Desunoto het volgende:
Ik ga trouw weer kijken. Ook al is dit ook een van de minste circuits op de kalendar.

Maar goed, dan heb je ze ook weer gehad...
de minste

ik vind het juist een van de mooiste
M.Melandrivrijdag 9 juli 2010 @ 00:28
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:25 schreef Desunoto het volgende:
Ik ga trouw weer kijken. Ook al is dit ook een van de minste circuits op de kalendar.

Maar goed, dan heb je ze ook weer gehad...
Valencia was vorige week hoor
Desunotovrijdag 9 juli 2010 @ 00:46
Valencia was het dieptepunt maar dit circuit is ook nooit tof geweest.
Mikkievrijdag 9 juli 2010 @ 00:59
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:54 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

de minste

ik vind het juist een van de mooiste
Er gebeurt meestal zo weinig .
Sallyvrijdag 9 juli 2010 @ 01:04
Ik volg dit topic
Automatic_Rockvrijdag 9 juli 2010 @ 07:53
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:25 schreef Desunoto het volgende:
Ik ga trouw weer kijken. Ook al is dit ook een van de minste circuits op de kalendar.

Maar goed, dan heb je ze ook weer gehad...


Meneer, u spoort niet.
Silverstone is één van de hoogte punten van het F1 seizoen

[ Bericht 7% gewijzigd door Automatic_Rock op 09-07-2010 08:00:48 ]
Atreidezvrijdag 9 juli 2010 @ 09:35
Puik topicje weer PM! Mansell als extra steward dit weekend.
Walter_Sobchakvrijdag 9 juli 2010 @ 09:44
Senna rijdt dit weekend niet....
ElmarOvrijdag 9 juli 2010 @ 09:46
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Senna rijdt dit weekend niet....
Zal wel iets met kuch..geld..kuch te maken hebben.
M.Melandrivrijdag 9 juli 2010 @ 09:59
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:25 schreef Desunoto het volgende:
Ik ga trouw weer kijken. Ook al is dit ook een van de minste circuits op de kalendar.

Maar goed, dan heb je ze ook weer gehad...
Ik vind het geweldig om te zien hoe de auto's door high-speed corners als Stowe,Copse en Becketts gaan. Inhalen is dan logischerwijs wel een stuk lastiger omdat je in dat soort bochten erg veel downforce verliest als je achter iemand zit. Maar het circuit is aangepast met een paar langzamere bochten zodat we wellicht ook wat meer inhaalacties zien. Een circuit als valencia heeft en geen gave bochten en geen inhaalmogelijkheden.

Ik ben benieuwd of ferrari met de updates op dit soort banen nu beter uit de verf komt en of mercedes het niveau van turkije weer kan halen.
M.Melandrivrijdag 9 juli 2010 @ 10:01
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Senna rijdt dit weekend niet....
Zou wel eens willen zien wat het verschil met Virgin is als Klien een weekend mag rijden.
Trystarvrijdag 9 juli 2010 @ 10:59
Mooie OP !

Silverstone
Wafflevrijdag 9 juli 2010 @ 11:17
Helaas rijdt Yamamoto
ElmarOvrijdag 9 juli 2010 @ 11:39
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:17 schreef Waffle het volgende:
Helaas rijdt Yamamoto
Voorlopig 'slechts' 1,1 seconde langerzamer dan Chandhok. Wat een held.
Peterseliemanvrijdag 9 juli 2010 @ 11:54
Fauzy heeft veel meters kunnen maken vandaag
ElmarOvrijdag 9 juli 2010 @ 12:35
Uitslag VT1:

Salatrelvrijdag 9 juli 2010 @ 12:59
was er geen stream?
Peterseliemanvrijdag 9 juli 2010 @ 13:23
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:59 schreef Salatrel het volgende:
was er geen stream?

Uiteraard wel
vosssvrijdag 9 juli 2010 @ 13:32
Fauzy? Dat is toch die faler uit de A1GP?
sasquatschvrijdag 9 juli 2010 @ 13:47
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 13:32 schreef vosss het volgende:
Fauzy? Dat is toch die faler uit de A1GP?

En omdat-ie Maleisiër is mag hij testen voor het Maleisische team.
Atreidezvrijdag 9 juli 2010 @ 14:07
Hopelijk blijft het bij een test.. 3 sec. verschil in zelfde auto, dan doet Yamamoto het een stukje beter

Valt Ferrari tegen of doen ze het rustig aan?
M.Melandrivrijdag 9 juli 2010 @ 14:12
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 14:07 schreef Atreidez het volgende:
Hopelijk blijft het bij een test.. 3 sec. verschil in zelfde auto, dan doet Yamamoto het een stukje beter

Valt Ferrari tegen of doen ze het rustig aan?
Wat denk je zelf met 2sec achterstand.....
Peterseliemanvrijdag 9 juli 2010 @ 14:14
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 14:07 schreef Atreidez het volgende:

Valt Ferrari tegen of doen ze het rustig aan?

Die reden met veel brandstof geloof ik
Atreidezvrijdag 9 juli 2010 @ 14:16
Heb geen beelden gezien, dus heb totaal geen idee wat ik zelf moet denken.. Ik begin daar bij alleen uitslagen pas mee na fp3
Hossvrijdag 9 juli 2010 @ 14:17
Hebben Trulli en Liuzzi niet gereden omdat ze een 3e coureur mogen inzetten of is er iets anders aan de hand?
Peterseliemanvrijdag 9 juli 2010 @ 14:22
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 14:17 schreef Hoss het volgende:
Hebben Trulli en Liuzzi niet gereden omdat ze een 3e coureur mogen inzetten of is er iets anders aan de hand?

Ze zetten idd een reserverijder in om deze ervaring op te laten doen. in VT2 zijn Trulli en Liuzzi er weer bij
Hossvrijdag 9 juli 2010 @ 14:36
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 14:17 schreef Hoss het volgende:
Hebben Trulli en Liuzzi niet gereden omdat ze een 3e coureur mogen inzetten of is er iets anders aan de hand?
Oke gelukkig, ik heb Liuzzi namelijk voor deze race in m'n managerspel zitten.
Sinister-D-vrijdag 9 juli 2010 @ 14:47
Yamamoto Gaat de revelatie van het weekend worden
Salatrelvrijdag 9 juli 2010 @ 15:25
linkje naar stream?
Peterseliemanvrijdag 9 juli 2010 @ 15:33
http://eplsite.com
Desunotovrijdag 9 juli 2010 @ 15:38
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 07:53 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]



Meneer, u spoort niet.
Silverstone is één van de hoogte punten van het F1 seizoen
Ik vind van niet.
Haarklipvrijdag 9 juli 2010 @ 15:47
Ik lees net op GPUpdate dat Senna de rest van het seizoen wel weer rijd, vreemd?
ElmarOvrijdag 9 juli 2010 @ 16:39
Uitslag VT2:

sasquatschvrijdag 9 juli 2010 @ 16:41
Met de 107% regel zou Yamamoto niet mogen rijden.
Bolterzaterdag 10 juli 2010 @ 11:25
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 16:41 schreef sasquatsch het volgende:
Met de 107% regel zou Yamamoto niet mogen rijden.
Geldt niet voor de VTs dus valt nu niets over te zeggen.
Googolplexianzaterdag 10 juli 2010 @ 11:27
Alonso, Massa en Vettel met slechts 1 ronde op de klok so far.

Apart.

Ik denk trouwens dat we Massa af kunnen schrijven voor dit seizoen.

[ Bericht 33% gewijzigd door Googolplexian op 10-07-2010 11:39:08 ]
Walter_Sobchakzaterdag 10 juli 2010 @ 11:50
Turn 11 analysis op TV: al die auto's bottomen als een gek uit. Dat wordt nog leuk...
Sallyzaterdag 10 juli 2010 @ 11:50
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 11:27 schreef Googolplexian het volgende:
Alonso, Massa en Vettel met slechts 1 ronde op de klok so far.

Apart.

Ik denk trouwens dat we Massa af kunnen schrijven voor dit seizoen.
Gaan ze 'm vervangen bij Fellali?
Googolplexianzaterdag 10 juli 2010 @ 11:57
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 11:50 schreef Sally het volgende:

[..]

Gaan ze 'm vervangen bij Fellali?


Geen idee ... maakt ook niet zoveel uit wie je tweede rijder maakt bij Ferrari.
Weet wel dat met 67 punten Massa niet veel weerstand meer kan bieden in 2010 dus is hij waarschijnlijk nu Alonso's bitch.
Walter_Sobchakzaterdag 10 juli 2010 @ 12:00
En Vettel raakt zo ineens zijn voorvleugel half kwijt...? Of reed ie ergens tegenaan?
Atreidezzaterdag 10 juli 2010 @ 12:00
Linkervoorwielophanging gebroken bij Vettel Gewoon bij insturen Maggots?

Als die wagens t een hele race moeten gaan volhouden wordt t nog wat.
ElmarOzaterdag 10 juli 2010 @ 12:01
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 12:00 schreef Atreidez het volgende:
Linkervoorwielophanging gebroken bij Vettel Gewoon bij insturen Maggots?

Als die wagens t een hele race moeten gaan volhouden wordt t nog wat.
Schijnt daar een 'leuke' hobbel in het asfalt te zitten, dus dat kan een mogelijke oorzaak zijn.
Atreidezzaterdag 10 juli 2010 @ 12:02
Op BBC hebben ze t ook over de vleugel, maar dan hoef je toch niet scheef te sturen ?
ElmarOzaterdag 10 juli 2010 @ 12:06
Uitslag VT3:

Atreidezzaterdag 10 juli 2010 @ 12:07
Ik zie Hamilton nog wel stunten, maar Button bij de eerste 6 gaat niet gebeuren geloof ik
Sinister-D-zaterdag 10 juli 2010 @ 12:31
0.147 seconde is wat yamamoto sneller is als de 107% regel er al zou zijn. Zo'n goede coureur is ie, gewoon op de limiet van je wagen
Atreidezzaterdag 10 juli 2010 @ 12:53
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 12:31 schreef Sinister-D- het volgende:
0.147 seconde is wat yamamoto sneller is als de 107% regel er al zou zijn. Zo'n goede coureur is ie, gewoon op de limiet van je wagen
Als dat de limiet is, hoe kan Chandhok dan een seconde sneller?
ElmarOzaterdag 10 juli 2010 @ 13:20
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 12:31 schreef Sinister-D- het volgende:
0.147 seconde is wat yamamoto sneller is als de 107% regel er al zou zijn. Zo'n goede coureur is ie, gewoon op de limiet van je wagen
Daaraan herken je de echte toppers.
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 12:53 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Als dat de limiet is, hoe kan Chandhok dan een seconde sneller?
Die reed natuurlijk met een veel lager gewicht rond.
Trystarzaterdag 10 juli 2010 @ 13:27
Nu op BBC Jake en EJ op de camping
Googolplexianzaterdag 10 juli 2010 @ 13:33
Mooie Hamil-Helm
Atreidezzaterdag 10 juli 2010 @ 14:07
We zijn onderweg.. Wat een lompe actie weer van Liuzzi (FI).
Walter_Sobchakzaterdag 10 juli 2010 @ 14:10
Liuzzi is idd een grote kneus ah worden. Ik geloof dat ie meer ongelukken heeft veroorzaakt danwel bij betrokken was dan elke andere coureur dit seizoen.
Walter_Sobchakzaterdag 10 juli 2010 @ 14:15
Fucking hell, 5G als je Cops induikt.
Atreidezzaterdag 10 juli 2010 @ 14:20
Als je die beelden ook ziet, dat de camera statisch blijft en de auto's rechtsaf gaan.. dat gaat zo hard
Trystarzaterdag 10 juli 2010 @ 14:21
Dramamoto ...
ElmarOzaterdag 10 juli 2010 @ 14:25
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 14:21 schreef Trystar het volgende:
Dramamoto ...
Mwah, ten opzichte van zijn teamgenoot doet hij het beter dan Liuzzi.
Walter_Sobchakzaterdag 10 juli 2010 @ 14:41
Button
ElmarOzaterdag 10 juli 2010 @ 14:42
Button
jrk1990zaterdag 10 juli 2010 @ 14:44
De La Rosa, oude vos doet het wel fv
ElmarOzaterdag 10 juli 2010 @ 14:44
Is die Sauber nu al stuk?
Sallyzaterdag 10 juli 2010 @ 14:44
Button heeft duidelijk meer last van die niet-gebruikte diffuser dan Hamilton. Die m.i. nog niet het achterste van z'n tong heeft laten zien.
Atreidezzaterdag 10 juli 2010 @ 14:46
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 12:07 schreef Atreidez het volgende:
Ik zie Hamilton nog wel stunten, maar Button bij de eerste 6 gaat niet gebeuren geloof ik
Ik bedoelde natuurlijk de eerste 13
wolferlzaterdag 10 juli 2010 @ 14:52
Lewis' helm is dus half Groot-Brittannië half Grenada.
Sallyzaterdag 10 juli 2010 @ 15:02
Rocka Rocka Baby!
Trystarzaterdag 10 juli 2010 @ 15:02
Vettel
northernlight81zaterdag 10 juli 2010 @ 15:06
Schumacher uiteindelijk toch 8 tienden langzamer dan Rosberg.
#ANONIEMzaterdag 10 juli 2010 @ 15:07
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 15:06 schreef northernlight81 het volgende:
Schumacher uiteindelijk toch 8 tienden langzamer dan Rosberg.
Da's best veel
Trystarzaterdag 10 juli 2010 @ 15:09
Ik zie Vettel maar hoor EJ
Trystarzaterdag 10 juli 2010 @ 15:17
Horner weer over het shirt van EJ
M.Melandrizaterdag 10 juli 2010 @ 15:20
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 15:06 schreef northernlight81 het volgende:
Schumacher uiteindelijk toch 8 tienden langzamer dan Rosberg.
Volgens mij reed hij Q3 op gebruikte banden. Was in q2 een halve seconde sneller dan in q3, dat is een beetje vreemd terwijl de baan sneller wordt.
#ANONIEMzaterdag 10 juli 2010 @ 15:23
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 15:20 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Volgens mij reed hij Q3 op gebruikte banden. Was in q2 een halve seconde sneller dan in q3, dat is een beetje vreemd terwijl de baan sneller wordt.
Rare tactiek. Je wilt toch zo ver mogelijk naar voren staan.
Salatrelzaterdag 10 juli 2010 @ 15:23
godver helemaal vergeten te kijken
M.Melandrizaterdag 10 juli 2010 @ 15:28
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 15:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Rare tactiek. Je wilt toch zo ver mogelijk naar voren staan.
Ja, maar wellicht in q1 of q2 een setje meer gebruikt dan rosberg om iig in q3 te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door M.Melandri op 10-07-2010 16:00:18 ]
roelofjanzaterdag 10 juli 2010 @ 16:03
Bij Red Bull hebben ze dit weekend 2 exemplaren van de nieuwe voorvleugel tot hun beschikking.

1 voor Vettel, en 1 voor Webber zou je denken.

Nou, mooi niet dus.

Vettel heeft z'n vleugel in de vrije traningen aan gort gereden, maar geen nood, bij de kwali kreeg Vettel het andere en laatste exemplaar toegewezen van het team...

Webber is daar uiteraard niet blij mee...
quote:
When asked for his opinion on the wing situation, a clearly unhappy Webber replied: "I think the team is happy with the result today."
Vettel zegt dat 'ie niet voorgetrokken wordt:
quote:
Vettel denied that the team had shown favouritism towards him in the allocation of the wing - and said the difference between the two specs was not that big.
Atreidezzaterdag 10 juli 2010 @ 16:07
Vettel reedt hem niet echt zichtbaar kapot, leek meer een productiefout.. als ik Webber was zou ik blij zijn met de oude wing
wimderonzaterdag 10 juli 2010 @ 16:26
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 15:20 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Volgens mij reed hij Q3 op gebruikte banden. Was in q2 een halve seconde sneller dan in q3, dat is een beetje vreemd terwijl de baan sneller wordt.
Volgens mij niet. Wel maar één run gedaan. In z'n eerste rondje ergens een foutje gemaakt en in het tweede rondje te hard gepushed zei hij op de BBC.
CloseToTheEdgezaterdag 10 juli 2010 @ 20:04
Dat wordt nog leuk tussen die Red Bull-coureurs morgen.

En weer dat irritante vingertje van Alonso. Die kan beter ander werk gaan zoeken waar ie geen tegenslagen te verwerken krijgt. Een sociale werkplaats bijvoorbeeld.
Taradozondag 11 juli 2010 @ 09:56
Red Bull defends front wing decision

By Jonathan Noble Saturday, July 10th 2010, 14:47 GMT
quote:
Red Bull Racing team principal Christian Horner insists that Mark Webber was not 'stitched up' by his team in qualifying for the British Grand Prix, after the outfit was plunged in to a fresh favouritism controversy.

Just three races after Red Bull's handling of the Turkish Grand Prix collision between Webber and Sebastian Vettel prompted suggestions that the outfit was deliberately favouring its German driver, the outfit has again had the spotlight thrown on to it.

This time, it is because the team opted to take a new front wing design off Webber's car before qualifying and hand it to Vettel because his own had broken in the final free practice session.

After Vettel took pole position, Webber was left visibly annoyed in the post-session press conference - and cheekily suggested that at least the team would be 'happy' with the result today.

Horner moved quickly, however, to defend the decision – saying that he felt the outfit had a duty to hand the wing to the driver who was leading the championship. He also suggested that there was no lap time difference between the two designs.

When asked whether the team's move meant Vettel was now officially the favoured driver, Horner said: "I don't think so. I think that you could see today that the performance today between the guys was very, very close and very, very tight.

"Unfortunately we found ourselves in a situation with only one front wing of a certain specification which was slightly different in characteristics. Both drivers tried it yesterday and one had a better preference for it over the other. And it was tried by both again this morning.

"Unfortunately sometimes I have to make a difficult decision – and with only one wing available and the facts to hand that we had, and based on championship position – which was the criteria that we used – that wing went to Sebastian today."

Horner said that if the team was adopting a policy to favour one driver over the other then it would not even have let Webber have the wing in the first place.

"We don't plan to have a scenario like this," he said. "If we were favouring one driver we would give that driver a spare wing as well. We would not run with having two available to one driver.

"We will continue to support both drivers in the best and absolute fairest way that we can. But on some occasions you have to make a difficult decision, and today was one of those instances."

Horner denied that the front wing decision had left the team open to fresh accusations of favouritisms – coming so close after Turkey.

"I don't think so," he said. "Our job is to do the best job we can as a team. Sometimes you have to make difficult decisions. It is the first time we have been in a situation where we have only had one component, and I am sure that happens up and down the pit lane.

"Obviously when you have two drivers running at the front, there is perhaps a bit more emotion attached to it. But if you take away the emotion and you look at the facts, it was an entirely logical thing to do."

When asked if he had some sympathy for Webber who may felt he had been stitched up, Horner said: "I don't think he was stitched up at all. It is a difficult situation where we haven't got two components. If I'd have given it to Mark you've the same situation in reverse."

He added: "Mark knows the way we operate as a team. He knows that with that decision there was no malice behind it. There was no manipulation. It was purely that we found ourselves with a single component and, from a team point of view, some days I have to make difficult decisions."
autosport.com
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 11:28
Wat een gelul zeg ... Als ze Webber die vleugel hadden laten houden hadden alle teambazen en fans weer met een schuin hoofd gekeken hoe Horner Vettel niet de kansen geeft om WK te worden.



Het kampioenschap is zo close ... met RedBull die bijna elke wedstrijd op pole staat maar toch niet het kampioenschap leidt ... Een goede teambaas maakt nu beslissingen die aan het eind van het seizoen wellicht het WK naar hun toe trekken.
Taradozondag 11 juli 2010 @ 11:32
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:28 schreef Googolplexian het volgende:
Wat een gelul zeg ... Als ze Webber die vleugel hadden laten houden hadden alle teambazen en fans weer met een schuin hoofd gekeken hoe Horner Vettel niet de kansen geeft om WK te worden.



Het kampioenschap is zo close ... met RedBull die bijna elke wedstrijd op pole staat maar toch niet het kampioenschap leidt ... Een goede teambaas maakt nu beslissingen die aan het eind van het seizoen wellicht het WK naar hun toe trekken.
Ik vind het geen probleem dat ze die vleugel aan Vettel geven maar wel dat ze dan blijven zeggen dat ze beide rijders gelijkwaardig behandelen en geen 1e rijder hebben
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 12:13
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vind het geen probleem dat ze die vleugel aan Vettel geven maar wel dat ze dan blijven zeggen dat ze beide rijders gelijkwaardig behandelen en geen 1e rijder hebben


Wat moet je dan als je nog maar één zo'n vleugel hebt?
#ANONIEMzondag 11 juli 2010 @ 12:15
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:13 schreef Googolplexian het volgende:

[..]



Wat moet je dan als je nog maar één zo'n vleugel hebt?
Elk de helft
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 12:17
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Elk de helft


Taradozondag 11 juli 2010 @ 12:22
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:13 schreef Googolplexian het volgende:

[..]



Wat moet je dan als je nog maar één zo'n vleugel hebt?
aan de coureur geven die je denkt dat de meeste kansen heeft de race en het kampioenschap te winnen, nogmaals geen enkel probleem om die vleugel aan Vettel te geven maar doe dan niet alsof beide coureurs gelijkwaardig zijn
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 12:30
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

aan de coureur geven die je denkt dat de meeste kansen heeft de race en het kampioenschap te winnen, nogmaals geen enkel probleem om die vleugel aan Vettel te geven maar doe dan niet alsof beide coureurs gelijkwaardig zijn


Maar dat zijn ze toch? Als webber voor had gestaan in punten had hij de vleugel gekregen. Da's gelijkwaardigheid. Voortrekken is als Vettel ACHTER staat in punten en de vleugel krijgt.

Gelijkwaardigheid heeft weinig te maken met dit soort keuzes en het woord wordt in de F1 veel te vaak ten onrechte en buiten context gebruikt, imo.
Taradozondag 11 juli 2010 @ 12:36
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:30 schreef Googolplexian het volgende:

[..]



Maar dat zijn ze toch? Als webber voor had gestaan in punten had hij de vleugel gekregen. Da's gelijkwaardigheid. Voortrekken is als Vettel ACHTER staat in punten en de vleugel krijgt.

Gelijkwaardigheid heeft weinig te maken met dit soort keuzes en het woord wordt in de F1 veel te vaak ten onrechte en buiten context gebruikt, imo.
Hier verschillen we dan over van mening
vossszondag 11 juli 2010 @ 12:48
Ow kut! F1 is erop.

Godver en ik moet nog douchen, eten en mijn auto zoeken !!
M.Melandrizondag 11 juli 2010 @ 12:49
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:30 schreef Googolplexian het volgende:

[..]



Maar dat zijn ze toch? Als webber voor had gestaan in punten had hij de vleugel gekregen. Da's gelijkwaardigheid. Voortrekken is als Vettel ACHTER staat in punten en de vleugel krijgt.

Gelijkwaardigheid heeft weinig te maken met dit soort keuzes en het woord wordt in de F1 veel te vaak ten onrechte en buiten context gebruikt, imo.
Vettel mag anders ook al het hele jaar een ronde eerder naar binnen dan Webber. In de basis is Vettel gewoon 1e man tot hij kansloos is voor het wk en Webber niet. Beetje jammer dat Horner en Vettel het maar blijven ontkennen.
M.Melandrizondag 11 juli 2010 @ 12:50
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 16:26 schreef wimderon het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Wel maar één run gedaan. In z'n eerste rondje ergens een foutje gemaakt en in het tweede rondje te hard gepushed zei hij op de BBC.
Gewoon hele slechte run idd. Dat hij maar een rund deed kwam wel door het feit dat hij 1setje minder over had.
Walter_Sobchakzondag 11 juli 2010 @ 13:07
Lol @ je typo, Melandri
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 13:26
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:50 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Gewoon hele slechte run idd. Dat hij maar een rund deed kwam wel door het feit dat hij 1setje minder over had.
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:49 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Vettel mag anders ook al het hele jaar een ronde eerder naar binnen dan Webber. In de basis is Vettel gewoon 1e man tot hij kansloos is voor het wk en Webber niet. Beetje jammer dat Horner en Vettel het maar blijven ontkennen.


Aan de andere kant zijn het totaal gelijkwaardige wagens ... tot het punt dat een spoiler die met vraagtekens verbetering geeft een issue wordt. Als Vettel echt werd voorgetrokken zou het meer een Schumacher / Barrichello situatie zijn waarbij de tweede coureur gewoon geen kans maakt op een titel.

Ik denk dat om zulke kleine dingen zeiken slecht is voor de sport en het Red Bull team onnodig onder druk zet. Als het voortrekken is (IN DIT GEVAL) dan denk ik dat het zo is omdat het team serieus is over haar kansen om een wereldtitel te pakken en nu eenmaal keuzes moet maken.
Desunotozondag 11 juli 2010 @ 13:37
Als er niks raars gebeurt wordt dit een makkelijke 1-2 voor Red Bull. Daarachter kan het nog leuk worden.

Ben benieuwd.
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 13:39
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:37 schreef Desunoto het volgende:
Als er niks raars gebeurt wordt dit een makkelijke 1-2 voor Red Bull. Daarachter kan het nog leuk worden.

Ben benieuwd.


Mwah ... Red Bull heeft te vaak problemen tijdens de race. Het kan alsnog spannend worden.
#ANONIEMzondag 11 juli 2010 @ 13:40
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:37 schreef Desunoto het volgende:
Als er niks raars gebeurt wordt dit een makkelijke 1-2 voor Red Bull. Daarachter kan het nog leuk worden.

Ben benieuwd.
In de race zitten McLaren en Ferrari de laatste races dichter bij Red Bull dan in de kwalificatie, dus er kan nog van alles gebeuren.
Desunotozondag 11 juli 2010 @ 13:42
Red Bull heeft wel een erg grote voorsprong in rondetijden bij de kwalificatie anders...
Desunotozondag 11 juli 2010 @ 13:43
Ik juich voor de la Rosa deze race. Als hij hetzelfde kan doen dat Kobayashi laatst deed...
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 13:43
sir Patrick Steward
Gebraden_Wombatzondag 11 juli 2010 @ 13:43
Sir Patrick Stewart
Salatrelzondag 11 juli 2010 @ 13:44
captain picard op de grid

zou the stig weer op de tribune zitten net als vorig jaar?
roelofjanzondag 11 juli 2010 @ 13:45
"Make it so, Lewis!"
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 13:45
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:45 schreef roelofjan het volgende:
"Make it so, Lewis!"


whehehe ...

Als we KERS nog hadden had ik nu gezegd : "Energize!"
M.Melandrizondag 11 juli 2010 @ 13:49
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In de race zitten McLaren en Ferrari de laatste races dichter bij Red Bull dan in de kwalificatie, dus er kan nog van alles gebeuren.
Inhalen is nog steeds zo goed als onmogelijk,race is na de 1e pitstopserie beslist.
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 13:53
Gave Oranje / WK intro!
LeaderRoelzondag 11 juli 2010 @ 13:58
Ik ben voor Vettel
LuckyLuQzondag 11 juli 2010 @ 14:03
Spanneeeend
Sinister-D-zondag 11 juli 2010 @ 14:04
en weg!
ElmarOzondag 11 juli 2010 @ 14:04
Gaat al lekker met Vettel.
Dos37zondag 11 juli 2010 @ 14:04
Vettel laatste
roelofjanzondag 11 juli 2010 @ 14:04
Doei Vettel.
Ambrosiuszondag 11 juli 2010 @ 14:04
Vettel .
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 14:04
Dat dus Dag spoiler voordeel
LuckyLuQzondag 11 juli 2010 @ 14:04
vettel haha
wolferlzondag 11 juli 2010 @ 14:05
Wraak van Webber?
_Administr8or_zondag 11 juli 2010 @ 14:05
Vettel
Sinister-D-zondag 11 juli 2010 @ 14:05
Nice
wolferlzondag 11 juli 2010 @ 14:05
Hamilton veel sneller, meer grip.By by Webber.
Gebraden_Wombatzondag 11 juli 2010 @ 14:06
Massa dat opgelopen door Alonso?
ElmarOzondag 11 juli 2010 @ 14:06
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:04 schreef Googolplexian het volgende:
Dat dus Dag spoiler voordeel
God straft meteen.
Dos37zondag 11 juli 2010 @ 14:07
Nou doe maar is een herhanlinkje
Ambrosiuszondag 11 juli 2010 @ 14:09
Massa .
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 14:10
wow ... weer de Red Bulls die het elkaar moeilijk maken en Ferrari lijkt dit spelletje ook steeds vaker te spelen.

Ah ... toch Vettel die weer afsneedt.
Atreidezzondag 11 juli 2010 @ 14:18
Ik gun t Webber wel Met een mooie dikke vinger richting Vettel.. Hamilton had dat toch weer netjes afgemeten.

Als je de GP2 races ook zag starten wist je gewoon dat de front row tegelijk bij de eerste bocht ging aankomen.
LeaderRoelzondag 11 juli 2010 @ 14:22
Wat saai
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 14:28
Denk dat Vettel volgende race weer met z'n oude helm rijdt ... gokje.
LuckyLuQzondag 11 juli 2010 @ 14:29
Haha Webber die Vettel in zijn nek hijgt... En hem op een rondje kan zetten
LuckyLuQzondag 11 juli 2010 @ 14:30
Wel cool dat je als 'het broertje van' ook gewoon in de pitbox mag komen.
CloseToTheEdgezondag 11 juli 2010 @ 14:35
Dat moet een drive-through worden voor Alonso
Atreidezzondag 11 juli 2010 @ 14:35
Kubica kapot.. Komt Alonso nog goed weg ws
Swindlerzondag 11 juli 2010 @ 14:37
alonso
CloseToTheEdgezondag 11 juli 2010 @ 14:39
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:37 schreef Swindler het volgende:
alonso
Crientjzondag 11 juli 2010 @ 14:40
Huuu, verbinding weg.

Maar dan ook serieus zo'n image ervoor. 'De verbinding met Engeland is verbroken.' xD
LuckyLuQzondag 11 juli 2010 @ 14:40
Lekker dan, de verbinding verbroken
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 14:40
Geen last van
ElmarOzondag 11 juli 2010 @ 14:41
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:40 schreef Googolplexian het volgende:
Geen last van
Wij kijken dan ook naar de BBC i.p.v. RTL.
LuckyLuQzondag 11 juli 2010 @ 14:42
'Welkom terug bij radio rtl gp' haha
Doler12zondag 11 juli 2010 @ 14:43
Verbinding is weer terug!
Tazzzondag 11 juli 2010 @ 14:43
Zo, gauw maar even zappen naar BBC, fail van RTL
wolferlzondag 11 juli 2010 @ 14:44
Webber is na die bandenwissel een behoorlijke klap sneller als Hamilton
Tarabasszondag 11 juli 2010 @ 14:44
Gvd,zelfs voetbal tijdens f1
CloseToTheEdgezondag 11 juli 2010 @ 14:47
juiste beslissing van de wedstrijdleiding
wolferlzondag 11 juli 2010 @ 14:47
Alonso Drive Trough
Swindlerzondag 11 juli 2010 @ 14:47
Terecht
Atreidezzondag 11 juli 2010 @ 14:47
Alonso
LuckyLuQzondag 11 juli 2010 @ 14:48
Godnondejus, lekker slim Fernando
Sinister-D-zondag 11 juli 2010 @ 14:48
Een Drive trough voor Alonso om crash te vermijden
Tarabasszondag 11 juli 2010 @ 14:48
Onterecht
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 14:48
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:41 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Wij kijken dan ook naar de BBC i.p.v. RTL.


Ik ook ... maar digitaal
Atreidezzondag 11 juli 2010 @ 14:48
Safetycar!
Crientjzondag 11 juli 2010 @ 14:48
Noes, safety car. o.O Voordeel voor Alonso dus..
wolferlzondag 11 juli 2010 @ 14:48
Safety Car
Trystarzondag 11 juli 2010 @ 14:49
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:47 schreef wolferl het volgende:
Alonso Drive Trough
Wat een onzin. Uh SC???
ElmarOzondag 11 juli 2010 @ 14:49
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:48 schreef Sinister-D- het volgende:
Een Drive trough voor Alonso om crash te vermijden
De stewards falen wederom.
Atreidezzondag 11 juli 2010 @ 14:49
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:48 schreef Crientj het volgende:
Noes, safety car. o.O Voordeel voor Alonso dus..
Nadeel, hij mag niet naar binnen, en moet er na als iedereen vlak achter m zit
Stranizondag 11 juli 2010 @ 14:50
De la Rosa ziet z'n hele auto uit elkaar vallen en Alonso gaat straks laatste worden door die inhaalactie in combinatie met nu de safety car.

Lekker dagje voor Spanje tot zo ver!
Crientjzondag 11 juli 2010 @ 14:50
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:49 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Nadeel, hij mag niet naar binnen, en moet er na als iedereen vlak achter m zit
Oeh, zo klinkt het beter. ;D
CloseToTheEdgezondag 11 juli 2010 @ 14:51
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:49 schreef ElmarO het volgende:

[..]

De stewards falen wederom.
Alonso faalt wederom
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 14:51
Alonso pusht FIA voor strengere regels onder de safetycar ... voila!
Wafflezondag 11 juli 2010 @ 14:52
Ik zou die Ferrari op de pole plek neerzetten en uitstappen. De jodel dit is toch niet normaal
Sinister-D-zondag 11 juli 2010 @ 14:53
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:51 schreef CloseToTheEdge het volgende:

[..]

Alonso faalt wederom
wolferlzondag 11 juli 2010 @ 14:53
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:51 schreef Googolplexian het volgende:
Alonso pusht FIA voor strengere regels onder de safetycar ... voila!
Dat komt hem duur te staan dan
northernlight81zondag 11 juli 2010 @ 14:53
Alweer reclame om gek van te worden, dit is al de 5e volgens mij in 50 minuten racen.

Rosberg is erg goed bezig.
ToetNLzondag 11 juli 2010 @ 14:53
Haha, lekker voor Alonso. Hij zal straks wel weer allerlei 'conspiracy theories' losloten in de pers
Sinister-D-zondag 11 juli 2010 @ 14:54
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:53 schreef northernlight81 het volgende:
Alweer reclame om gek van te worden, dit is al de 5e volgens mij in 50 minuten racen.

B
B
C
northernlight81zondag 11 juli 2010 @ 14:57
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:54 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

B
B
C
Wij hebben glasvezel en sinds een maand ofzo hebben ze BBC 1 en 2 vervangen voor een extra BBC World en BBC Entertainment (zowat de hele dag herhalingen van weekend millionairs en de zwakste schakel).

En de Belgische commentatoren zijn zo saai.
Atreidezzondag 11 juli 2010 @ 14:58
Gemeen snijden van schumi in de remzone werkt ook niet altijd Mooie actie van Sutil!
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 14:59
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:57 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Wij hebben glasvezel en sinds een maand ofzo hebben ze BBC 1 en 2 vervangen voor een extra BBC World en BBC Entertainment (zowat de hele dag herhalingen van weekend millionairs en de zwakste schakel).

En de Belgische commentatoren zijn zo saai.


EXTRA ... BBC 1 & 2 horen bij het standaardpakket hier :\

edit : ben ZO benieuwd naar Alonso's interview post-race
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 15:01
HAHAHAHAHAHA ... "No more radio for the race"

Sukkel

Hopelijk breekt deze nag 'm ook op.
Crientjzondag 11 juli 2010 @ 15:02
Weer reclame. Duuuuude. o.O
Type-Rzondag 11 juli 2010 @ 15:03
meer reclame dan race
Trystarzondag 11 juli 2010 @ 15:07
Go Vettel!!
Trystarzondag 11 juli 2010 @ 15:08
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:03 schreef Type-R het volgende:
meer reclame dan race
BBC ...
northernlight81zondag 11 juli 2010 @ 15:09
Opzich wel een leuke race. Kobayashi rijdt weer erg goed. Williams doet het ook beter dan gedacht.
Yakomoto is opzich ook niet veel langzamer dan Chandhok, maar die auto's zijn echt dramatisch langzaam. 2,5 sec per ronde langzamer dan de lotus en Virgins.
Pileszondag 11 juli 2010 @ 15:09
Massa
Trystarzondag 11 juli 2010 @ 15:10
Vettel
LuckyLuQzondag 11 juli 2010 @ 15:10
Wat is ferrari weer lekker bezig zeg
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 15:12
Heh ... zou Ferrari per ongeluk allebei de kanalen van de radio uitgezet hebben na Alonso's verzoek?
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 15:13
Mr. Bean!
Atreidezzondag 11 juli 2010 @ 15:13
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:13 schreef Googolplexian het volgende:
Mr. Bean!
MrCaBLeGuYzondag 11 juli 2010 @ 15:16
Olaf over duitsers
northernlight81zondag 11 juli 2010 @ 15:19
Geweldige race van Webber, foutloos.
Crientjzondag 11 juli 2010 @ 15:25
Alonso Dombo.
LuckyLuQzondag 11 juli 2010 @ 15:26
Nog maar een lekke band voor Alonso
Trystarzondag 11 juli 2010 @ 15:27
Echte racer die Vettel!
northernlight81zondag 11 juli 2010 @ 15:28
Als de race nog wat langer had geduurd was het nog een spannend gevecht tussen de Ferrari's geworden om de 14e plek.
Dos37zondag 11 juli 2010 @ 15:28
Laat Alonso maar een voorbeeld voor Spanje zijn vanavond.
Atreidezzondag 11 juli 2010 @ 15:30
Webber

Horner en Webber gesprek klonk nogal koel
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 15:30
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:28 schreef Dos37 het volgende:
Laat Alonso maar een voorbeeld voor Spanje zijn vanavond.


Ik hoop het niet ... dan zie je om de 5 minuten 11 schwalbes tegelijk
Trystarzondag 11 juli 2010 @ 15:30
Not bad for a number two driver!
LuckyLuQzondag 11 juli 2010 @ 15:31
Mooie uitspraak van Webber inderdaad
Atreidezzondag 11 juli 2010 @ 15:31
Lees het net op twitter ja, hoorde t zelf niet -

Mark Webber said: "Not bad for a number two driver!"
roelofjanzondag 11 juli 2010 @ 15:37
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:31 schreef Atreidez het volgende:
Lees het net op twitter ja, hoorde t zelf niet -

Mark Webber said: "Not bad for a number two driver!"
Horner: Do you think you can manage a smile now?

Gaat lekker daar bij Red Bull.
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 15:39
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:37 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Horner: Do you think you can manage a smile now?

Gaat lekker daar bij Red Bull.


Yup ... we zagen bij McLaren met Alonso en Hamilton (als recent voorbeeld) hoe een beetje spanning binnen het team een kampioenschap kan kosten.

Beter zetten ze hun koppen allemaal weer in dezelfde richting.
Desunotozondag 11 juli 2010 @ 15:41
Barrichello en Kobayashi
Desunotozondag 11 juli 2010 @ 15:42
Hulkenberg trouwens ook zat er goed bij voor een Williams
Daar maken ze kleine stapjes vooruit
Trystarzondag 11 juli 2010 @ 15:44
EJ pakt Horner aan.
CloseToTheEdgezondag 11 juli 2010 @ 15:45
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:28 schreef northernlight81 het volgende:
Als de race nog wat langer had geduurd was het nog een spannend gevecht tussen de Ferrari's geworden om de 14e plek.
ColtZ40zondag 11 juli 2010 @ 15:46
Wat zijn ze weer kut bezig bij de fia. 13 minuten er over nadenken om alonso een straf te geven en dan een minuut later de safetycar de baan opsturen voor rommel wat er al 2 ronden ligt.
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 15:48
WOW ... Vettel is pissed op Webber??? O_o
Desunotozondag 11 juli 2010 @ 15:53
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:46 schreef ColtZ40 het volgende:
Wat zijn ze weer kut bezig bij de fia. 13 minuten er over nadenken om alonso een straf te geven en dan een minuut later de safetycar de baan opsturen voor rommel wat er al 2 ronden ligt.
Inderdaad, viel mij ook op beide keren. Erg traag allemaal.
Ik dacht meteen aan een SC bij die rommel... 3 minuten later nog steeds niks dus ik dacht "oh dan is het vast niet zo erg" en dan gooien ze er opeens wel een SC op.
Peterseliemanzondag 11 juli 2010 @ 15:59
Het was wel een heerlijke race om te bekijken. Gebeurde van alles.
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 16:09
Ah ... Alonso keek net in de verkeerde spiegel toen hij tegen Massa aan kwam.
Trystarzondag 11 juli 2010 @ 16:10
Mark Webber wants talks with Red Bull chiefs tomorrow about what's happened this weekend

Says he would never have signed a new deal if he knew how he was going to be treated
Ermanonzondag 11 juli 2010 @ 16:15
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:48 schreef Googolplexian het volgende:
WOW ... Vettel is pissed op Webber??? O_o
Waar? Waar? Waar ?
Ermanonzondag 11 juli 2010 @ 16:18
Terechte reactie van Webber en Horner mag dat nu eens mooi oplossen. Heeft ie uiteindelijk zelf gecreëerd door die vleugel weg te geven
Googolplexianzondag 11 juli 2010 @ 16:28
quote:
Op zondag 11 juli 2010 16:15 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Waar? Waar? Waar ?


Interviewtje met Vettel eerder. Iets met "Bad things happen, good things happen and you learn the true face of people".
Tarabasszondag 11 juli 2010 @ 16:33
LOL @ BBC. Muzikaal hoor
roelofjanzondag 11 juli 2010 @ 16:41
Moet nog zien dat Webber volgend jaar in de Red Bull zit als dit zo nog 9 races doorgaat.
quote:
Mark Webber says he would not have signed a contract extension with Red Bull Racing had he believed he was going to be treated the way he was at Silverstone this weekend.[q]

[q]... some of the drivers offered me front wings on the parade lap from their cars but I said stick with what I've got. Seb didn't!

http://www.autosport.com/news/report.php/id/85217
Tarabasszondag 11 juli 2010 @ 16:45
quote:
Op zondag 11 juli 2010 16:41 schreef roelofjan het volgende:
Moet nog zien dat Webber volgend jaar in de Red Bull zit als dit zo nog 9 races doorgaat.
[..]

http://www.autosport.com/news/report.php/id/85217
quote:
"Yesterday was really a unique situation, and it was the first time we had one bit. I would never have signed a contract for next year if I believed that was the way going forward," said Webber after the race.
Die zal er wel zittten
M.Melandrizondag 11 juli 2010 @ 18:20
Geweldig die oorlog bij RBR
Taradomaandag 12 juli 2010 @ 01:29
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:30 schreef Googolplexian het volgende:

[..]



Maar dat zijn ze toch? Als webber voor had gestaan in punten had hij de vleugel gekregen. Da's gelijkwaardigheid. Voortrekken is als Vettel ACHTER staat in punten en de vleugel krijgt.

Gelijkwaardigheid heeft weinig te maken met dit soort keuzes en het woord wordt in de F1 veel te vaak ten onrechte en buiten context gebruikt, imo.
Laten we dit onthouden voor de volgende race
Atreidezmaandag 12 juli 2010 @ 13:29
quote:
The simmering tension in the Red Bull garage did not settle down after Mark Webber's victory at the British Grand Prix on Sunday. The Australian's mechanics apparently taunted Sebastian Vettel's side of the garage by waving the controversial older front wing at them after the race.

http://www.theaustralian.(...)frg7mf-1225890804870
Trystarmaandag 12 juli 2010 @ 13:42
quote:
Ermanonmaandag 12 juli 2010 @ 14:24
quote:
Haha, schitterend, had dat wel willen zien Mooi rel in wording dit, hoop dat Webber Vettel en Co ff op een nummertje zet
LWD-Godiusmaandag 12 juli 2010 @ 15:05
Ik vind het geweldig dat Webber geen blad voor de mond neemt en gewoon zegt waar het op staat, hadden ze bij RB zeker niet verwacht.

En had Horner het niet voor de GP erover dat de relatie Button-Hamilton op spanning stond? De relatie Webber-Vettel is nu zon beetje geknapt na dit weekend, echt alles onder controle Horner

Klasse van Webber.
#ANONIEMmaandag 12 juli 2010 @ 15:42
Ik denk dat de spanning in het team Red Bull de titel gaat kosten. Hamilton en Button verzamelen hun puntjes wel, en beide coureurs van Red Bull laten regelmatig wat liggen.
sasquatschmaandag 12 juli 2010 @ 16:37
Vorig jaar waren ze (volgens James Allen) al niet zo blij dat Webber in Duitsland de overwinning voor de neus van Vettel wegkaapte en ook in Turkije waren ze niet zo blij met Webber.

Vettel is en blijft de nummer 1 voor Red Bull. Dat zou Webber toch moeten weten. Dus als hij niet als nummer 2 behandeld wil worden had hij niet moeten bijtekenen.
Ermanonmaandag 12 juli 2010 @ 17:01
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:37 schreef sasquatsch het volgende:
Vorig jaar waren ze (volgens James Allen) al niet zo blij dat Webber in Duitsland de overwinning voor de neus van Vettel wegkaapte en ook in Turkije waren ze niet zo blij met Webber.

Vettel is en blijft de nummer 1 voor Red Bull. Dat zou Webber toch moeten weten. Dus als hij niet als nummer 2 behandeld wil worden had hij niet moeten bijtekenen.
Mja, weet niet. Red Bull heeft altijd bij hoog en laag geroepen dat beide rijders gelijk behandeld zouden worden en men niemand ging voortrekken.
Dat dat niet waar was is nu een publiek geheim, Red Bull heeft een sterke voorkeur voor Vettel, maar men heeft altijd gezegd dat ze gelijk waren en tot voor kort was dat ook zo. En als men dat anders wil had men met Webber beter af moeten spreken wat de voorwaarden zijn, want iemand vertellen dat ie gelijk materiaal krijgt om hem dan te behandelen als minderwaardige rijder is gewoon dom bezig zijn.