Elite uit 1984 (!)quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:35 schreef Frollo het volgende:
Ik had de laatste geraden in het vorige topic.
Hier is de nieuwe opgave, weer een oude, maar een beetje baas zal hem meteen herkennen.
[ afbeelding ]
Elite is uiteraard goed.quote:
quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:49 schreef Salamando het volgende:
ah nu komen de obscure games uit het koude oorlog tijdperk of wat?
quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:18 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Streetraper - The Gangbangs of New York?
quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:18 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
quote:
Het is inderdaad een beetje een raar standjequote:Op donderdag 8 juli 2010 12:18 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Bijna goed: Little nemo the dream masterquote:Op donderdag 8 juli 2010 12:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
adventures of little Nemo ?
[edit]oh jij bent helemaal niet[/edit]
quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:30 schreef Tjaapo het volgende:
[..]
Bijna goed: Little nemo the dream master![]()
En ik ben helemaal niet wat?
quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:24 schreef Cluijt het volgende:
Asteroids!?
DE eerste computer game evar.quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:39 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Nounou, dat moet je maar ook net weten. Dat is Spacewar, een van de eerste computer games.
http://en.wikipedia.org/wiki/Spacewar!
Weet ik alleen omdat ik mee heb geschreven aan F!g :p
[ afbeelding ]
Als iedereen een beetje eerlijk speelt moet dat geen probleem zijn voor de makkelijkere games.quote:
quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:43 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
DE eerste computer game evar.
En dat is toch wel het minimale wat een beetje serieuze gamer moet weten imo
Biomeance!quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:46 schreef Cluijt het volgende:
Moet hij het maar niet zo makkelijk maken hoor
[ afbeelding ]
Hoor je mij dat ergens zeggen? Niet meteen zo boosie boosie Elroy, dat siert je nietquote:Op donderdag 8 juli 2010 12:48 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]Want anders mag je geen spelletjes spelen ofzo?
Sowieso is de eerste computer game OXO niet Spacewar.
Ik ben nooit boos, maar ik heb een hekel aan dat soort praat.quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:58 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Hoor je mij dat ergens zeggen? Niet meteen zo boosie boosie Elroy, dat siert je niet
Maar tering. Ik heb al zo'n shitload aan informatie gelezen over de branch en games, maar echt NERGENS iets gehoord over OXO?! De fuck.
Het valt wel iets meer in de category 'Tennis for Two' dan 'Spacewar' maar toch. 1952. Damn.
Rare game inderdaad, vond het soms gewoon eng xDquote:Op donderdag 8 juli 2010 14:37 schreef Cruise.Elroy het volgende:
R_B heeft idd gewoon zonder reden een pic gedumpt. Niemand leest blijkbaar de OP goed
@ Cluijt, ik ken de game maar ben de naam kwijt. Was echt een rare game waar ik nooit precies wist wat ik moest doen.
quote:
Ik weiger te zwichten voor de terreur van de cheaters. Voor echt moeilijke doe ik het overigens wel.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:17 schreef Cluijt het volgende:
Elroy_!!!!
Ook nog steeds te lui om de game naam eruit te halen
Little Computer Peoplequote:Op donderdag 8 juli 2010 15:28 schreef Enchanter het volgende:
ff een makkelijke tussendoor
hint : voorloper van the Sims
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:48 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nope. Die is uit 1988 lees ik net en mijn screenshot ziet er toch wel iets recenter uit.
quote:
quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:52 schreef Frollo het volgende:
De titel die ik zoek speelt in een D&D campaign setting die toen erg nieuw was. Het is meer een RTS dan een RPG. En hij is grandioos geflopt, zoals ik al zei.
Die ken ik nietquote:Op donderdag 8 juli 2010 15:54 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
net zo als pool of radiance:RoMD dus
IIIIIIIIIIIIII'M GONNA GET YA BOYYYY, IIIIIII'M GONNA GET YA!quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:55 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Redneck Rampage?
rednekc hunter ?quote:
Erg cool iddquote:Op donderdag 8 juli 2010 15:57 schreef Cluijt het volgende:
Redneck Rampage, wat een bazen game was dat!!!![]()
dat was zelfs voor die tijd een lelijke gamequote:Op donderdag 8 juli 2010 15:57 schreef Cluijt het volgende:
Redneck Rampage, wat een bazen game was dat!!!![]()
Bijna!quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:43 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik heb hem op Steam, maar geen idee hoe het heet.Line racer ofzo
Correct!quote:Op donderdag 8 juli 2010 17:04 schreef Enchanter het volgende:
Super laser racer (met dank aan Elroy)
Dat is het volgens Google ook.quote:Op donderdag 8 juli 2010 17:44 schreef NutKees het volgende:
Lijkt wel een beetje op Space Giraffe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben inmiddels overleden
zo goed ben ik tochquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:33 schreef Robar het volgende:
Al het vijfde topic en ik kom er nu pas achter dat mijn idee daadwerkelijk is omgezet tot werkelijkheid
Ik denk dat het street racer ofzo is?quote:
Police Quest natuurlijkquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:50 schreef c0nd0r het volgende:
[ afbeelding ]
Eitje denk ik..
Ik zag tot mijn verbasing dat er ook een t-shirt van isdie moet ik hebben!
quote:
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:51 schreef Salamando het volgende:
Police Quest!
de kut, weet ik eindelijk zo'n oude game![]()
![]()
Dat zou wel eens goed kunnen zijn!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:51 schreef Robar het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Volgens mij is het Police Quest
Bijna goed!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:59 schreef Stroopwafels het volgende:
Freddy Pharkas: Frontier Pharmacist
Fred Retteketet?quote:
Nee, maar Miel Monteur was wel leuk. Alles is tot nu toe fout.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:51 schreef SpankmasterC het volgende:
Miel Monteur: Miel verkent de ruimte?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een bouwspel.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:36 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Dit is toch niet een van de honderden vind-de-plaatjes-kutgames?
Nee, een van de duizenden!!!!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:36 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Dit is toch niet een van de honderden vind-de-plaatjes-kutgames?
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:41 schreef Rossdale het volgende:
Even een tweede parallel want die andere gaat toch nooit geraden worden.
[ afbeelding ]
Jullie kennen geen jeugdsentiment.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:46 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
lollertroll, tyf een eind op anders met je mislukte one-liner-plaatjes
City of Heroes?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:41 schreef Rossdale het volgende:
[ afbeelding ]
Het ziet eruit als een obscure game voor 5 jarigenquote:
Verdomd, die had ik inderdaad moeten nemen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:49 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Het ziet eruit als een obscure game voor 5 jarigenNatuurlijk raad niemand dat. Als je nou RedCat post ofzo heb je nog enigszins kans dat iemand het weet
City of heroes / Villians ?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:41 schreef Rossdale het volgende:
[ afbeelding ]
Yeah! CoH is goedquote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:48 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
City of Heroes?
Het spel van GTAboy zegt me echt 0,0, beter bekend als "helemaal niets", "nada", "nokkes" of "he?"
Vooruit. Het is een deel 2, bouw zit in de naam, en het begon met een T.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:50 schreef Enchanter het volgende:
Kom dan eens met hints of zo , blijkbaar kent niemand dat spel
Iemandquote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:52 schreef Enchanter het volgende:
Kut iemand was me voor
Iets met refresh en zo
Postalquote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:54 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Iemand
Ter compensatie van dat kindvriendelijk bouwspel:
[ afbeelding ]
quote:
Sorry wel edele heer Spankmasterquote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:54 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Iemand
Ter compensatie van dat kindvriendelijk bouwspel:
[ afbeelding ]
quote:
Als niemand het spel ooit gespeeld heeft het ook geen zin om hints naar de titel te geven.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:52 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Vooruit. Het is een deel 2, bouw zit in de naam, en het begon met een T.
Het was Tonka Bouwplaats 2.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:04 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Als niemand het spel ooit gespeeld heeft het ook geen zin om hints naar de titel te geven.
Oh kon ik die nou vergetenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./ontopic
Hint : AmigaIk ben inmiddels overleden
Het komt niet bij je op dat deze game wellicht door zeer weinig mensen is gespeeld?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:06 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Als je die game speelde, zag je zowat alleen maar Tonka op je scherm.
Plaats aub wel games die of bekend zijn of wel eens in het nieuws zijn geweest. Geen games waar nog nooit mensen van hebben gehoord, of zowat niet op te zoeken zijn.quote:
Daar was het plaatje ook van.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:09 schreef Enchanter het volgende:
http://www.kinderlines.nl/html/tonka_bouwplaats_2.html
Wist ik allang, anders kwam er wel iemand met het antwoord hé.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:07 schreef STING het volgende:
[..]
Het komt niet bij je op dat deze game wellicht door zeer weinig mensen is gespeeld?
Drakkhen ?quote:
Inderdaad, beetje generatiekloof... Mijn jeugdsentiment bestaat uit Thunderbirds op de C64, Dune 2 en bubble bobble....quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:06 schreef STING het volgende:
[..]
Ooooooh, die .....
Niet iedereen deelt hetzelfde jeugdsentiment
Neequote:
Die van mij zijn Carnival, Antarctica, Frenzy, Dukes of Hazard, Donkey Kong, etcetera, op de Colecoquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:14 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Inderdaad, beetje generatiekloof... Mijn jeugdsentiment bestaat uit Thunderbirds op de C64, Dune 2 en bubble bobble....
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:06 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Oh kon ik die nou vergeten
Hele vroege versie van Heroes of Might & Magic?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./ontopic
[ afbeelding ]
Hint : AmigaPlease sir. When moon? When Mustang?
ik had alleen een Super Nintendoquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:20 schreef Frollo het volgende:
Mijn jeugdsentiment... oeff, allereerst Pong natuurlijk. Iets later kwamen de Atari 2600, Videopac, ColecoVision. Dat soort consoles, maar ik had er zelf geen en kan me daarom bijna geen titels herinneren.
Hoewel, River Raid!!
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:19 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Hele vroege versie van Heroes of Might & Magic?
ohquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:25 schreef Enchanter het volgende:
Als je the secret of the weg laat , kom je al een heel end
Super Stiekeme Sexy Swingende Sambadansende Stokzwaaiende Schadow Sorcerer?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:23 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Het is uit de stal van AD&D
Godverdomme , stelletje cultuurbarbaren![]()
laatste hint:
Het begint met een S en het eindigt op hadow sorcerer
Iiiieeeeennn een JPRG!!quote:
ja raden danquote:
hier jongens, IS DAT NOU ZO MOEILIJK?quote:
Ik ook niet , maar hints + Google = winquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:57 schreef SpankmasterC het volgende:nog nooit van Suikoden gehoord!
Tot nu dan he, nu heb ik er wel van gehoord...
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:18 schreef Salamando het volgende:
tering, sinds die Bob de Bouwer kloon is het niveau wel drastisch afgenomen he?
BAASquote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:15 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Thuis in het mileu
Wie mag? Elroy of ik ?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:21 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]![]()
Het duurt 800 posts om iets moois op te bouwen, en 1 plaatje om de hele flikkerseboel in elkaar te stampen
[..]
BAAS
Degene met de meest bazen game mag.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:25 schreef Forskneck het volgende:
[..]
Wie mag? Elroy of ik ?
Hij had betere naam maar ik had ook enigzins goed
Hotdamn da's een oudje! Ik weet nog wel dat ik er altijd cheats bij gebruikte zodat ik oneindig veel van de grootste raketten kon gebruiken!quote:
Jep F29 Retaliatorquote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:37 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik weet nog wel dat het super-vette 3rd person had van je vliegtuig.
Retalliator oid?
Nee, sorry.quote:
Yep, volgens mij welquote:
Nee, wel warm.quote:
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:54 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Yep, volgens mij wel
En idd, F-29 Retalliator, ik kende hem eigenlijk alleen als Retal, want zo heette de .exe
Zijn broerquote:
Ook niet, niet echt bekend dus.quote:
Nee, niet uit de earth seriequote:
Haha ok dan is het nuclear strikequote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:59 schreef Solique het volgende:
[..]
Zijn broer
[..]
Ook niet, niet echt bekend dus.
Kloptquote:
Dat klopt.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:07 schreef Forskneck het volgende:
ja maar Soviet en nuclear waren allebei van EA![]()
Volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Tof spel , had 'm graag nog gedownload voor Xbox live Arcade , maar helaas niet meer verkrijgbaarquote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:17 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Smash TV oid
Hij staat zelfs in mijn Real-Time Rendering Bijbel als voorbeeld voor bepaalde 3D technieken. Nee geen UT1 engine. Het is wel een engine die min-of-meer bekend is, heeft meerdere versies gehad en is voor best wat games gebruikt. Haalde het niet bij de UT of Quake engines though.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:23 schreef Frollo het volgende:
[..]
Mm, ik heb het gevoel dat ik 'm moet kennen. Unreal 1-engine?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |