ja dat moet dan ook helaas groot voorbeeld daarvan is wat er in Pernis is gebeurd.quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:04 schreef DJKoster het volgende:
Dus als ik iemand op straat neersteek, vervolgens bij jou naar binnen ren, moet de politie maar wachten totdat ze een arrestatie- of huiszoekingsbevel hebben geregeld?
Schaam je, dat is echt onzin. Als het om heterdaad gaat mag de politie overal binnenkomen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:19 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja dat moet dan ook helaas groot voorbeeld daarvan is wat er in Pernis is gebeurd.
politie hoorde iemand om hulp schreeuwen maar konden niets doen omdat het niet via de regels was ..
daardoor waren ze ook te laat met ingrijpen ..
slachtoffer wel dood gemarteld
Men wilde niet naar binnen gaan omdat het risico niet te overzien was. Ze hadden gewoon naar binnen gemogen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:19 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja dat moet dan ook helaas groot voorbeeld daarvan is wat er in Pernis is gebeurd.
politie hoorde iemand om hulp schreeuwen maar konden niets doen omdat het niet via de regels was ..
Dit had er niets mee te maken, je herinnert het je verkeerd denk ik.quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:19 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat er zo’n 60 agenten buiten stonden te wachten terwijl er binnen in een huis iemand werd vermoord, zo’n anderhalf jaar geleden. Ook iets met geen toestemming enzo. Was groots in het nieuws.quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:04 schreef DJKoster het volgende:
Dus als ik iemand op straat neersteek, vervolgens bij jou naar binnen ren, moet de politie maar wachten totdat ze een arrestatie- of huiszoekingsbevel hebben geregeld?
zucht .. net zoals een paar mensen boven je zit je niet helemaal goedquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:32 schreef EINZ het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat er zo’n 60 agenten buiten stonden te wachten terwijl er binnen in een huis iemand werd vermoord, zo’n anderhalf jaar geleden. Ook iets met geen toestemming enzo. Was groots in het nieuws.
Creëert dat niet een of ander zwart gat waar we allemaal ingezogen worden?quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:08 schreef eleusis het volgende:
De politie is zeker strafbaar! Nu moeten ze zichzelf oppakken. Dat is altijd leuk om te zien.
Maar kom dan niet aanzetten dat ze in het geval van Pernis geen toestemming hebben em in het geval van TS wel zomaar het huis in mogen lopenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:39 schreef Cappy het volgende:
[..]
zucht .. net zoals een paar mensen boven je zit je niet helemaal goedde post boven je alleen al.
Dit dus.quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:04 schreef DJKoster het volgende:
Ze mochten het dus in beide gevallen wel. Alleen hebben ze het in Pernis niet gedaan omdat ze te schijterig waren.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:03 schreef EINZ het volgende:
[..]
Maar kom dan niet aanzetten dat ze in het geval van Pernis geen toestemming hebben em in het geval van TS wel zomaar het huis in mogen lopen
Ja kom ik wel .. omdat jij niet wil lezen, maar wel wil reageren.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:03 schreef EINZ het volgende:
[..]
Maar kom dan niet aanzetten dat ze in het geval van Pernis geen toestemming hebben em in het geval van TS wel zomaar het huis in mogen lopen
Hierboven zeggen ze dat ze gewoon naar binnen mogen stappen op grond van Sv55quote:Op zondag 11 juli 2010 03:08 schreef bijderechter het volgende:
Een arm mogen ze gewoon naar binnen steken, sec. gezien mogen ze niet naar binnen stappen.
Uitspraak: geen klacht/sepot mogelijk.
Nee, SV 55 geeft de wettelijke basis voor een machtiging tot binnentreden. De algemene wet binnentreden blijft ALTIJD gelden in geval van een woning. Ook als door zéér dringende redenen een machtiging of hovj niet afgewacht kan worden (denk aan levensbedreigende situaties) dan mag de agent naar binnen zonder machtiging, maar die moet dan achteraf alsnog gemaakt worden en uitgereikt.quote:Op zondag 11 juli 2010 09:27 schreef Luciano23 het volgende:
[..]
Hierboven zeggen ze dat ze gewoon naar binnen mogen stappen op grond van Sv55
Niet 'gewoon', maar als er sprake is van een misdrijf en een ambtelijk bevel negeren is een misdrijf waardoor de politie in die situatie dus binnen mocht.quote:Op zondag 11 juli 2010 09:27 schreef Luciano23 het volgende:
[..]
Hierboven zeggen ze dat ze gewoon naar binnen mogen stappen op grond van Sv55
Nou nee hoor, een misdrijf is niet voldoende, het moet een situatie zijn waarin echt niet afgewacht kan worden. In dit geval had een machtiging tot binnentreden moeten worden afgewacht. Of in ieder geval vooraf overleg met een hovj die eventueel telefonisch toestemming kan geven.quote:Op zondag 11 juli 2010 15:26 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Niet 'gewoon', maar als er sprake is van een misdrijf en een ambtelijk bevel negeren is een misdrijf waardoor de politie in die situatie dus binnen mocht.
Tenzij de sterke arm der wet tegenwoordig 6 meter lang is, moet je toch echt naar binnen om iemand naar buiten te trekkenquote:Op zondag 11 juli 2010 15:46 schreef bijderechter het volgende:
Maar eigenlijk is dit alles niet van toepassing in dit geval, in dit geval werd er iemand naar buiten getrokken, das geen binnentreden
quote:Op zondag 11 juli 2010 16:27 schreef Luciano23 het volgende:
[..]
Tenzij de sterke arm der wet tegenwoordig 6 meter lang is, moet je toch echt naar binnen om iemand naar buiten te trekken
Niet in het geval van heterdaad. Dan mag de politie overal binnentreden en hoeft pas naderhand die toestemming te komen.quote:Op zondag 11 juli 2010 15:46 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Nou nee hoor, een misdrijf is niet voldoende, het moet een situatie zijn waarin echt niet afgewacht kan worden. In dit geval had een machtiging tot binnentreden moeten worden afgewacht. Of in ieder geval vooraf overleg met een hovj die eventueel telefonisch toestemming kan geven.
Maar eigenlijk is dit alles niet van toepassing in dit geval, in dit geval werd er iemand naar buiten getrokken, das geen binnentreden
Voor een bon?quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:03 schreef Spanky78 het volgende:
Volgens mij mogen ze wel een verdachte achtervolgen, ook een huis binnen. De boel doorzoeken is weer een ander verhaal....Beetje overdreven vind ik het dan weer wel.
De deuropening naar de woonkamer, de voordeuropening ligt dan al 5-6 meter achter je.quote:Op zondag 11 juli 2010 19:20 schreef bijderechter het volgende:
[..]
HoezoAls iemand in de deuropening staat gaat dat redelijk makkelijk toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |