abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83776766
Ik zit net lekker ontspannen voor de tv, wachtend op Duitsland-Spanje, als opeens de nederlandse gestapo opduikt bij ons in de GR, althans een arm.
Wat blijkt, m'n huisgenoot is naar buiten getrokken door een politieagent nadat deze hem een bon wilde geven voor fietsen tegen de rijrichting in. Ons huis ligt aan een gracht met eenrichtingsverkeer. M'n huisgenoot was met fiets en al naar binnengereden (de gang is breed genoeg). Maar hij is naar buiten getrokken door de agenten en die hebben hem toen een bon gegeven.
Wij vroegen ons hier thuis af of een agent je wel in je eigen woning, zonder arrestatiebevel of wat dan ook, naar buiten mag halen en of hij wel zomaar de woning mag betreden. Ik bedoel, als dat mag, waarom zou je dan nog een huiszoekingsbevel nodig hebben. Misschien iemand die wat kan zeggen over het optreden van de agenten.
pi_83776808
Terecht, en een beetje respect voor Oom Agent zou wel op zijn plaats zijn.
  woensdag 7 juli 2010 @ 20:02:53 #3
309767 B.Man
Nevertheless sharp as always
pi_83776809
dat mag zeker niet, aanklagen die hap
pi_83776845
Volgens mij mogen ze wel een verdachte achtervolgen, ook een huis binnen. De boel doorzoeken is weer een ander verhaal....Beetje overdreven vind ik het dan weer wel.
Whatever...
  woensdag 7 juli 2010 @ 20:03:59 #5
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_83776860
Nope, maar heb je daar wel bewijs van?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_83776864
Dus als ik iemand op straat neersteek, vervolgens bij jou naar binnen ren, moet de politie maar wachten totdat ze een arrestatie- of huiszoekingsbevel hebben geregeld?
pi_83776888
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:03 schreef Spanky78 het volgende:
Volgens mij mogen ze wel een verdachte achtervolgen, ook een huis binnen. De boel doorzoeken is weer een ander verhaal....Beetje overdreven vind ik het dan weer wel.
Als het verhaal echt zo is als de huisgenoot van de verdachte hier vertelt wel ja....

Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_83776960
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:04 schreef DJKoster het volgende:
Dus als ik iemand op straat neersteek, vervolgens bij jou naar binnen ren, moet de politie maar wachten totdat ze een arrestatie- of huiszoekingsbevel hebben geregeld?
Een misdrijf lijkt mij niet hetzelfde als een verkeersovertreding
pi_83777016
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:03 schreef CantFazeMe het volgende:
Nope, maar heb je daar wel bewijs van?
M'n andere huisgenoot en ik zagen het
pi_83777030
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:06 schreef Luciano23 het volgende:

[..]

Een misdrijf lijkt mij niet hetzelfde als een verkeersovertreding
mij in dit geval wel
  woensdag 7 juli 2010 @ 20:07:53 #11
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_83777049
quote:
Anders schets jij een totaal andere situatie wat compleet niet aan de orde is. Zware misdrijf heeft ie niet gepleegd, als verdacht of zeer agressief ook niet.

Een agent mag alleen doorzoeken als het als een verdachte wordt beschouwd of iets anders zwaars op z'n kerfstok heeft.

Tenslotte waarom leg ik jouw dat uit? Jij weet het schijnbaar toch beter?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 7 juli 2010 @ 20:08:05 #12
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_83777059
Hij was het!

Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  woensdag 7 juli 2010 @ 20:08:16 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_83777065
De politie is zeker strafbaar! Nu moeten ze zichzelf oppakken. Dat is altijd leuk om te zien.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  PR/Manusje van alles woensdag 7 juli 2010 @ 20:11:16 #14
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_83777211
pics van het verbodsbord?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Eindredactie Games woensdag 7 juli 2010 @ 20:11:51 #15
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_83777243
Nee mag niet.

Je moet het zien als een wedstrijd: probeer op je allersnelst naar je huis te rijden/rennen/fietsen en als je sneller bent dan de politie heb je gewonnen! Je huis is namelijk de zgn. 'safe zone' net als vroeger met tikkertje. Geweldig om met 250 km/h naar huis te racen en dan snel van achter het raam de politie beteutert zien afdruipen
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_83777346
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
pics van het verbodsbord?
Gewoon het standaard verboden in te rijdenbord (rood met witte streep)
  PR/Manusje van alles woensdag 7 juli 2010 @ 20:17:18 #17
Toezicht is gezond!
pi_83777497
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:11 schreef 2dope het volgende:
Nee mag niet.

Je moet het zien als een wedstrijd: probeer op je allersnelst naar je huis te rijden/rennen/fietsen en als je sneller bent dan de politie heb je gewonnen! Je huis is namelijk de zgn. 'safe zone' net als vroeger met tikkertje. Geweldig om met 250 km/h naar huis te racen en dan snel van achter het raam de politie beteutert zien afdruipen

Waarop je vervolgens alsnog op het bureau ontboden wordt.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  PR/Manusje van alles woensdag 7 juli 2010 @ 20:17:46 #18
Toezicht is gezond!
pi_83777523
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:14 schreef Luciano23 het volgende:

[..]

Gewoon het standaard verboden in te rijdenbord (rood met witte streep)

Geen bordje met een uitzondering voor (brom)fietsers? vreemd.
pi_83778126
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Geen bordje met een uitzondering voor (brom)fietsers? vreemd.
Ja het is onlogisch, aangezien ongeveer bij 80% van de grachten wel zo'n bordje hangt.
pi_83778762
Volgensmij mag dat niet hoor, ze mogen de woning niet zonder toestemming van de bewoners betreden, tenzij ze toestemming van de officier van justitie hebben.
Geloof ik tenminste.
pi_83778839
quote:
Politie mag ook zonder toestemming betreden (overigens als zij toestemming hebben van de gene waar jij naar binnen duikt, is er niks aan de hand), als daarvoor dreigende reden is. In dit geval, als jij net iemand hebt neergestoken dan is de dreiging best groot dat je dat bij de bewoner van het huis ook doet. Dat het op heterdaad is telt ook mee. En mocht het nodig zijn, dan kan politie achteraf van Officier van Justite ook nog toestemming vragen. In sommige gevallen is dat risky, maar als in geval zoals hierboven, dan moet dat toch wel lukken.
pi_83778858
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:44 schreef o0girlie0o het volgende:
Volgensmij mag dat niet hoor, ze mogen de woning niet zonder toestemming van de bewoners betreden, tenzij ze toestemming van de officier van justitie hebben.
Geloof ik tenminste.
Ook niet bij een aanhouding na een heterdaadje?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_83778946
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:30 schreef Luciano23 het volgende:

[..]

Ja het is onlogisch, aangezien ongeveer bij 80% van de grachten wel zo'n bordje hangt.
Ik woonde in een straat waar dat aan de ene kant wel hing en aan de andere kant niet, das ook leuk om aan oom agent te laten zien
dag
pi_83778950
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik weet niet, volgensmij niet hoor, niet in een woning. Wel op straat. Zowiezo is het adres dan bekend toch, als hij naar binnen rent (zeker als hij huissleutel heeft gebruikt) dus kunnen ze hem altijd nog bereiken.
En anders, kunnen ze achteraf nog goedkeuring vragen van de officier van justitie, maar in dit geval lijkt het me nogal ongerechtvaardigd dat ze iemand t huis uit trekken om te kunnen bekeuren.
  PR/Manusje van alles woensdag 7 juli 2010 @ 20:51:39 #25
Toezicht is gezond!
pi_83779035
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')