Als het verhaal echt zo is als de huisgenoot van de verdachte hier vertelt wel ja....quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:03 schreef Spanky78 het volgende:
Volgens mij mogen ze wel een verdachte achtervolgen, ook een huis binnen. De boel doorzoeken is weer een ander verhaal....Beetje overdreven vind ik het dan weer wel.
Een misdrijf lijkt mij niet hetzelfde als een verkeersovertredingquote:Op woensdag 7 juli 2010 20:04 schreef DJKoster het volgende:
Dus als ik iemand op straat neersteek, vervolgens bij jou naar binnen ren, moet de politie maar wachten totdat ze een arrestatie- of huiszoekingsbevel hebben geregeld?
M'n andere huisgenoot en ik zagen hetquote:Op woensdag 7 juli 2010 20:03 schreef CantFazeMe het volgende:
Nope, maar heb je daar wel bewijs van?
mij in dit geval welquote:Op woensdag 7 juli 2010 20:06 schreef Luciano23 het volgende:
[..]
Een misdrijf lijkt mij niet hetzelfde als een verkeersovertreding
Anders schets jij een totaal andere situatie wat compleet niet aan de orde is. Zware misdrijf heeft ie niet gepleegd, als verdacht of zeer agressief ook niet.quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:04 schreef DJKoster het volgende:
Dus als ik iemand op straat neersteek, vervolgens bij jou naar binnen ren, moet de politie maar wachten totdat ze een arrestatie- of huiszoekingsbevel hebben geregeld?
quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:11 schreef 2dope het volgende:
Nee mag niet.
Je moet het zien als een wedstrijd: probeer op je allersnelst naar je huis te rijden/rennen/fietsen en als je sneller bent dan de politie heb je gewonnen! Je huis is namelijk de zgn. 'safe zone' net als vroeger met tikkertje. Geweldig om met 250 km/h naar huis te racen en dan snel van achter het raam de politie beteutert zien afdruipen
quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:14 schreef Luciano23 het volgende:
[..]
Gewoon het standaard verboden in te rijdenbord (rood met witte streep)
Ja het is onlogisch, aangezien ongeveer bij 80% van de grachten wel zo'n bordje hangt.quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Geen bordje met een uitzondering voor (brom)fietsers? vreemd.
Politie mag ook zonder toestemming betreden (overigens als zij toestemming hebben van de gene waar jij naar binnen duikt, is er niks aan de hand), als daarvoor dreigende reden is. In dit geval, als jij net iemand hebt neergestoken dan is de dreiging best groot dat je dat bij de bewoner van het huis ook doet. Dat het op heterdaad is telt ook mee. En mocht het nodig zijn, dan kan politie achteraf van Officier van Justite ook nog toestemming vragen. In sommige gevallen is dat risky, maar als in geval zoals hierboven, dan moet dat toch wel lukken.quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:04 schreef DJKoster het volgende:
Ook niet bij een aanhouding na een heterdaadje?quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:44 schreef o0girlie0o het volgende:
Volgensmij mag dat niet hoor, ze mogen de woning niet zonder toestemming van de bewoners betreden, tenzij ze toestemming van de officier van justitie hebben.
Geloof ik tenminste.
Ik woonde in een straat waar dat aan de ene kant wel hing en aan de andere kant niet, das ook leuk om aan oom agent te laten zienquote:Op woensdag 7 juli 2010 20:30 schreef Luciano23 het volgende:
[..]
Ja het is onlogisch, aangezien ongeveer bij 80% van de grachten wel zo'n bordje hangt.
Ik weet niet, volgensmij niet hoor, niet in een woning. Wel op straat. Zowiezo is het adres dan bekend toch, als hij naar binnen rent (zeker als hij huissleutel heeft gebruikt) dus kunnen ze hem altijd nog bereiken.quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook niet bij een aanhouding na een heterdaadje?
quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook niet bij een aanhouding na een heterdaadje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |