quote:Identiteit maker openingstreffer bekend
Giovanni van Bronckhorst uit Rotterdam
Door Thomas Hogeling en Pieter 't Hoen | 7 July 2010 | Sport Stekelige Kwesties
De KNVB heeft vanmiddag de identiteit bekend gemaakt van de tot nu toe onbekende maker van de openingstreffer in de halve finale van het WK. Het gaat om een Giovanni van Bronckhorst, een Rotterdammer van Molukse afkomst. Van Bronckhorst is tot dusver weinig in beeld geweest, maar schijnt alle wedstrijden te hebben meegespeeld op de linksbackpositie. Beeldonderzoek heeft bovendien uitgewezen dat de Rotterdammer al het hele toernooi de aanvoerdersband draagt. Dit tot verbazing van velen: aangenomen werd dat Wesley Sneijder de eerste man was van Oranje.
De aanwezigheid van Van Bronckhorst viel pas op toen hij ietwat gelukkig de eerste goal van Nederland tegen Uruguay maakte. De camera zoomde in op een nog onbekende voetballer die vrolijk in het rond holde met een gele band om zijn arm. Het bleek Van Bronckhorst met aanvoerdersband.
Bondscoach Bert van Marwijk zei desgevraagd op de persconferentie niet bekend te zijn met de persoon van Van Bronckhorst, laat staan in de functie van aanvoerder. “De naam Giovanni doet me nogal Italiaans aan en Von Bronckvorst ken ik alleen maar als oud-politicus uit Beieren. Wesley is onze kleine grote man. Hij gaat voorop in de strijd.”
Na confrontatie met de beelden moest hij toegeven dat de voortdurende aanwezigheid van Van Bronckhorst op dit WK buiten kijf staat. Hoe ’Gio’ buiten medeweten van de technische staf en de spelers een basisplaats en de aanvoerdersband heeft kunnen verwerven is nog een raadsel. Verder onderzoek moet uitwijzen of de beveiliging rond het Nederlands elftal heeft gefaald.
Wesley Sneijder reageert gelaten op de berichten: “Ik ken die hele Gio niet, maar dit gaan we gewoon intern uitpraten. Ik zie voorlopig geen proleem, ik ken mijn plek in de groep: spelverdeler, topscorer, natuurlijk leider en enige Champions League winnaar van 2010. Ik weet wat ik kan, en dat is echt heel veel.” Sneijder voegde daaraan nog toe: “Jammer dat hij niet zelf naar me toegekomen is. Het gaat hier wel om het teambelang.”
Na dit toernooi stopt van Bronckhorst definitief met professioneel voetbal. Verwacht wordt dat dit weinigen zal opvallen.
quote:Na dit toernooi stopt van Bronckhorst definitief met professioneel voetbal. Verwacht wordt dat dit weinigen zal opvallen.
Hij staat er nog nietquote:
quote:
Obvious troll is obviousquote:
Mja, dan komt ie dus inderdaad bij de NOS niet onder de aandacht.quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:47 schreef Montov het volgende:
Gio is ook de enige speler die niet door Piet de Visser is gescout.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |