SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
ja, die vond ik ook heel ergquote:Op donderdag 15 juli 2010 11:06 schreef IslaBonita het volgende:
Ja of die ene: er zijn ergere dingen dan niet zwanger kunnen raken..
Dat is hetzelfde als zeggen: wel erg dat je moeder overleden is.. maar het had nog erger gekund, dat je beide ouders niet meer leven ..![]()
![]()
![]()
(ik hoop toch echt dat niemand dat ooit tegen jou gezegd heeft... en ik denk ook van niet, want op de één of andere manier begrijpen mensen wel dat ze dat niet mogen/kunnen zeggen....maar dat zeggen over vruchtbaarheidsproblemen begrijpt men helaas niet..)
wordt tegen mij ook wel eens gezegd... of: meid, je moet eens wat afvallen, dan gaat het opeens vanzelf... (terwijl de gyn tegen me gezegd heeft: ja, je bent wat te zwaar, maar niet in zo'n mate dat je niet zwanger zou kunnen worden...)quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:07 schreef Tally het volgende:
Maar je bent toch gezond!Ja sufkut dat is het probleem ook niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat heb ik dus ook wel eensquote:Op donderdag 15 juli 2010 11:25 schreef mijsje het volgende:
[..]wordt tegen mij ook wel eens gezegd... of: meid, je moet eens wat afvallen, dan gaat het opeens vanzelf... (terwijl de gyn tegen me gezegd heeft: ja, je bent wat te zwaar, maar niet in zo'n mate dat je niet zwanger zou kunnen worden...)
Ik moet wel eerlijk zeggen dat dit anders is, als het door hormonen komt kun je er gewoon niks aandoen. Dan wil afvallen ook gewoon niet lukken, je lijf ligt dan gewoon overhoop.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:35 schreef Tally het volgende:
Ik laat me ook niets wijs makenIk ben een half jaar gestopt en de kilo's vlogen er af
Ik viel binnen no time 12 kilo afNu ben ik weer begonnen met spuiten en troep en de kilo's komen er weer bij.
Ik kan hardlopen zoveel ik wil. Wel of niet eten. Het maakt weinig uit.
Natuurlijk houd ik er rekening mee. En prop ik me niet vol. Loop hard (op de momenten dat het wel kan). En probeer ik gezond te eten.
Oh over de knie jijquote:Op donderdag 15 juli 2010 11:35 schreef prinseszondererwt het volgende:
En toch... is het wel toevallig dat we (ik ook) hier (bijna) allemaal te zwaar zijn.![]()
Ik riskeer een virtuele ruzie, ik weet het. Maar het is zo opvallend... Sorry.
Dat werd hier ook gezegd, maar niet omdat het anders niet gaat lukken, maar hier moet je BMI gewoon onder de 30 zijn anders word IVF afgewezen. Nu zijn wij nog lang niet zover, maar de gyn zei, je kunt beter nu beginnen dan dat je straks misschien wel zover bent en je ineens heel veel moet gaan afvallen en je weer moet wachten voordat je verder kuntquote:Op donderdag 15 juli 2010 11:54 schreef Tally het volgende:
En dan riep ik maar de hele tijd tegen dr: Als je ooit kinderen wil zou ik maar beginnen met afvallen
Juist omdat je dat in het begin verteld word.
Daar kan ik me dus ook aan ergeren. En onwijs boos van worden. Vraag het dan niet.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:57 schreef IslaBonita het volgende:
Zogenaamd belangstellend en dan totaal niet luisteren.
Dat is bij ons ook. Alleen heb ik dan of die BMI niet (en ik ga niet uitrekenenquote:Op donderdag 15 juli 2010 11:58 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Dat werd hier ook gezegd, maar niet omdat het anders niet gaat lukken, maar hier moet je BMI gewoon onder de 30 zijn anders word IVF afgewezen. Nu zijn wij nog lang niet zover, maar de gyn zei, je kunt beter nu beginnen dan dat je straks misschien wel zover bent en je ineens heel veel moet gaan afvallen en je weer moet wachten voordat je verder kunt
Blijkbaar luisteren ze dan idd niet, iemand die oprecht belangstellend is die weet echt wel in welk traject je zit en waar je mee bezig bent, dat merk ik hier ook, degene die oprecht meeleven, die willen ook alles weten en vragen er ook na, en als ik het niet goed krijg uitgelegd dan gaan ze het opzoeken op internet..quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:57 schreef IslaBonita het volgende:
Droomvrouwtje het is wel heel zuur dat je dat te horen krijgt, van je eigen moeder nog wel.
(daarentegen krijg ik regelmatig opmerkingen van mijn ouders dat het nu toch wel een tijd wordt-ze weten niet dat we bezig zijn-ja want we wonen al twee jaar samen en ik ben toch al 36 bla bla bla....mijn vader zei "ik ben er toch echt wel aan toe om opa te worden" en ik dacht ja pap ik ben er toch echt wel aan toe om moeder te worden maarja!")
Misschien dat je moeder inderdaad even "vergeten" is dat je een spoedoperatie hebt gehad. Mensen zijn toch vaak met zichzelf bezig en onthouden alleen wat ze willen onthouden.
Zo heb ik een paar vriendinnen die ik al meerdere keren heb moeten uitleggen wat IUI is, waar we in augustus mee moeten beginnen. Dan hebben ze het weer over IVF en ik weer; nee nog niet, eerst 6 rondes IUI. Wat is dat ook alweer? Aaaargh. Toen het klokhuis-filmpje opgestuurd, en wéér de vraag: Maar dit gaat toch over IVF? Weet je wat: Laat maar. Als t zover is horen jullie t wel van me. M isschien totally off-topic dit maar ook weer zoiets waar ik me aan erger. Zogenaamd belangstellend en dan totaal niet luisteren.
Het KAN een oorzaak zijn, maar heel vaak heeft gewicht er maar weinig helemaal niets mee te maken. Bij mijzelf was afvallen uiteindelijk wel de manier (mijn eisprong was niet goed en toen ik afgevallen was had ik wel een mooie eisprong (zat 'm vooral in de suikers/koolhydraten die ik at).quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:35 schreef prinseszondererwt het volgende:
En toch... is het wel toevallig dat we (ik ook) hier (bijna) allemaal te zwaar zijn.![]()
Volgens mij is het met zwanger worden en overgewicht gewoon hetzelfde het verband met roken en longkanker. Sommige mensen roken jaren en jarenlang en veel en daar gaat alles goed. En sommige mensen zijn dik te zwaar en worden gewoon zwanger. En sommige mensen hebben nooit gerookt en die krijgen gewoon longkanker. En sommige mensen zijn gewoon op gewicht en die worden niet zwanger.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:35 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ja, ik heb vooral mijn zus hier heel erg mee geholpen. Dus erg bedankt voor jullie verhalen dames!quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:07 schreef IslaBonita het volgende:
Kahlie je zal hier veel opsteken in ieder geval!
Ik denk dat er misschien nog wel meer mensen zijn die meelezen of lurken en meeleven, vanwege vruchtbaarheidsproblematiek in de familie of nabije kring. Het is soms heel moeilijk aftasten wat prive is en wat niet en soms voel je je als familie net alsof je in een moeras staat. Wel vragen, niet vragen? etc.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:12 schreef droomvrouwtje het volgende:
Islatot laters
Kahlie hier steek je idd veel van op..
dat dus...quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:19 schreef Tally het volgende:
Al had je er 10En je wilde er nog eentje bij. Das jouw goed recht. En gewoon klote als het niet lukt
PZE, maar als je 'gewoon' zwanger kunt raken, kan het ook wel zo'n half jaar tot een jaar duren hè! Ik weet (en ik gun het je zooooooooooooooooooooooooooooooooo onwijs!!) dat iedere maand er 1 teveel is, maar eigenlijk zijn jullie nu 'pas' 3 maanden echt bezig!! Het gaat echt lukken!quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:52 schreef prinseszondererwt het volgende:
Dat hebben ze ontdekt tijdens de samenlevingstest, door de microscoop konden ze dat zien. Nu wordt het zaad gewassen en dan bij mij ingespoten, dan is het zaad van die antidingen af en is de kwaliteit in principe goed nu. De kans zou met iui in principe groot moeten zijn voor ons, maar de eerste drie dus nog weinig succes...
En dat is ook heel goed te begrijpen! Ik heb dat ook wel gehad dat ik eindelijk, na bijna 1,5 jaar, een goede cyclus had. Toen begon het eigenlijk pas, vanaf toen hadden we pas echt kans dat het zou gaan lukken, maar na 3 maanden niet zwanger had ik er ook de balen van. Gelukkig was ik na 4 maanden wel zwanger werd helaas wel een miskraam, maar toch, ik wist dat het kon. Gelukkig duurde het daarna ook maar 4 maanden tot ik zwanger was van Daanquote:Op donderdag 15 juli 2010 20:08 schreef prinseszondererwt het volgende:
Maar het voelt niet alsof we drie maanden bezig zijn maar gewoon als drie jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |