Mja, en waarom.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:34 schreef fruityloop het volgende:
Overigens is er een klinische test gedaan met Acesulfaam, 1 van de zoetstoffen van Coca Cola, en bij ratten die 9 maanden lang, waar tot 3% van hun dagelijkse voedsel bestond uit pure zoetstof, werden geen tumoren gevonden. Als we dat even omrekenen, zou je als mens dagelijks 1000+ blikjes cola moeten drinken om dat binnen te krijgen.
Daar ga je weer, google zelf eens om je vooroordelen te ontkrachten.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:46 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Die qoute gaat niet over zoetstoffen dus dat laat ik ff weg. Maar helaas zitten er in nagenoeg alle frisdranken zoveel suiker. Zelfs in vruchtendrankjes. Google is je vriend.
Het gemiddelde is 1/3 deel dus neem het niet voor elk product afzonderlijk te letterlijk.
Over generaliseren gesproken.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:43 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Daar ga je weer, google zelf eens om je vooroordelen te ontkrachten.![]()
1e test. Wij drinken regelmatig appelsientje, een vruchtendrank zogezegd. Daar zitten alleen de natuurlijk aanwezige suikers in, die je ook binnen krijgt als je zelf sinaasappels perst. En met wat kort door de bocht rekenwerk zien we dat er 8,6g suiker in zit per 100ml. Nou nemen we even aan dat 100ml 100g is, dan is er dus 8,6% van suiker. Dat komt niet in de buurt van die 1/3 oftewel 33% waar jij mee schermt.
Nog iets bij ons uit de koelkast, pickwick ice-tea lemon. Bevat 3,3g koolhydraten, dus kort door de bocht 3,3g suiker per 100ml/100g. 3,3% dus.
3e test, Coca Cola zero, ook bij ons in de koelkast. Zit helemaal geen suiker in.
4e test, appelsientje fruitsensatie, een mix van van alles en nog wat. 10,9g suiker, kort door de bocht 11% suiker.
5e test, optimel drinkyoghurt. 4,1g koolhydraten, dus kort door de bocht 4,1% suiker.
De 6e poging, een snelle zoektocht op internet laat zien dat regular Coca Cola rond de 12% suiker zit, dus dan ben ik wel benieuwd welke frisdrank jij kent waar 1/3 suiker in zit?
Als we de Ramazzini Foundation geloven, die veel lange termijn onderzoeken doen naar oa kanker, ook als gevolg van een dieet met extreem hoge doses zoetstoffen, bleek dat die ratten hun volledige natuurlijk leeftijd halen, ook met inname van aspartaam in vele male hogere doses dan de GDA waar we voor mensen mee rekenen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:28 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Mja, en waarom.
Aspartaam was altijd "goed". Het werd met hand en tand verdedigd. En iedereen trapte er al die jaren in.
Nu komen ze met andere zoetstoffen met testrapporten die aantonen dat er geen schade in de hersenen optreden. Maar waarom? Aspartaam deed dat toch ook niet? Of wel?
Ze zeggen er niet bij dat de behoefte naar deze nieuwe zoetstof voort vloeit uit de gevaren van aspartaam, maar het feit dat ze ermee komen en de claim dat het de hersenen niet aantasten geeft met andere woorden dus aan dat aspartaam dat wel deed.
M.a.w er werd flink gelogen over aspartaam. Zelfs door de FDA rapporten die Europa klakkeloos overnam.
En nu moeten we wederom deze nieuwe claims/onderzoeken over acesulfaam gaan geloven?
Slimste advies: blijf er gewoon van weg. De handel in zoetstoffen gaat om vele miljarden. En zoals het met aspartaam ging kan ook hier weer een gevalletje "belangen" spelen die we pas over tig jaren horen.
Het is allemaal onbetrouwbare rommel.
Daarom heb ik appelsientje fruitsensatie ook genoemd, een mix van van alles en nog wat. Die komt niet in de buurt van jouw claim van 33%, dus nogmaals, toon mij dan een sappenmix waar dat wel zo is. Dubbelfriss komt trouwens op een 9 a 10% suiker, afhankelijk van welke smaak je hebt. Een frisdrank mag ook, volgens mijn info komt coca cola regular op ~12%.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:51 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Over generaliseren gesproken.
Met vruchtensappen wordt alles bedoeld. Dat er sappen zijn van 100% puur sap weet ik. Maar wat denk je van al die multivruchten waar de schappen mee vol staan? Vol suiker. Toegevoegde.
En lightdranken zit geen suiker in, duh. Daarom had ik het ook niet over lightdranken maar over frisdrank met gewoon suiker als toevoeging, sloaperd.
Lightdranken met die kunstmatige rommel, zoals die Coca Cola Zero van je, is helemaal funest en een andere discussie.
Wat overigens wel 42% van de ADH is als ik het goed heb.quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:12 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Daarom heb ik appelsientje fruitsensatie ook genoemd, een mix van van alles en nog wat. Die komt niet in de buurt van jouw claim van 33%, dus nogmaals, toon mij dan een sappenmix waar dat wel zo is. Dubbelfriss komt trouwens op een 9 a 10% suiker, afhankelijk van welke smaak je hebt. Een frisdrank mag ook, volgens mijn info komt coca cola regular op ~12%.
Van de 164 Amerikaanse onderzoeken zijn:quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:58 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als we de Ramazzini Foundation geloven, die veel lange termijn onderzoeken doen naar oa kanker, ook als gevolg van een dieet met extreem hoge doses zoetstoffen, bleek dat die ratten hun volledige natuurlijk leeftijd halen, ook met inname van aspartaam in vele male hogere doses dan de GDA waar we voor mensen mee rekenen.
Verder hebben klinische tests aangetoond dat het nuttigen van Aspartaam niet meer of minder migraine veroorzaakt dan ander voedingstoffen dat kunnen doen bij overgevoeligheid voor die stof.
Maar goed, de wikipedia pagina hierover heeft bij alle voorkomende claims van risico's plenty bronnen en onderzoeken, ook recente onafhankelijke onderzoeken, waar de FDA etc geen invloed op hebben gehad. Eat your heart out zo u ik zeggen.
Vertel mij niet hoeveel smileys ik mag gebruiken !! Wat een arrogantiequote:
Dat lees ik niet op de pagina waar ik naar linkte dus die kop ik pas in als je voor die getallen enige onderbouwing hebt.quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:28 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Van de 164 Amerikaanse onderzoeken zijn:
74 gesponsord door de voedselindustrie zelf = alles goed gekeurd
90 van externe onafhankelijke onderzoekers = 83 negatief advies.
Kop jij hem erin?
http://www.holisticmed.com/aspartame/recent.htmlquote:Op donderdag 15 juli 2010 14:07 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat lees ik niet op de pagina waar ik naar linkte dus die kop ik pas in als je voor die getallen enige onderbouwing hebt.
Lol. Je weet mijn achtergrond helemaal niet en kunt dus ook niet weten dat ik uit ervaring spreek met nogal wat producten.quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:33 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Jouw beeld van de levensmiddelenindustrie is verrot en daar kan geen betoog tegen op. En het ergst is, je hangt het allemaal op aan het twijfelachtige imago van Aspartaam.
Holisticmed.com & Naturalnews.com, wat een lekker objectieve bronnen haal je weer aan.quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:44 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
http://www.holisticmed.com/aspartame/recent.html
http://www.centralhome.co(...)rtame-nutrasweet.htm
http://www.naturalnews.com/024225_aspartame_the_FDA_brain.html
The History of Aspartame
In 1973, G.D. Searle submitted aspartame to the FDA for approval as a sweetening agent. Approval was granted in July of 1974 but pulled in December after objections to its safety were filed by neuroscience researcher, John Olney, and consumer attorney, James Turner. Questions regarding G.D. Searle's research practices were subsequently raised and an FDA investigation was launched.
It is important to note that of the 164 studies that were conducted, 74 of them had industry related sponsorship and 90 were funded without any industry money. Of the 90 non-industry sponsored studies, 83 (92%) identified one of more problems with aspartame.
Als je meer wilt: google
Ochja, je moet wel op de urls letten tegenwoordig anders wordt je daar weer op afgebrand.quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:50 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Holisticmed.com & Naturalnews.com, wat een lekker objectieve bronnen haal je weer aan.
Verder zegt de term ''identified one of more problems with aspartame'' ook niet zo bijster veel, als je in je onderzoek stelt dat doe hoeveelheid aspertaam die gelijk staat aan dagelijks tientallen liters cola schadelijke gevolgen op kan leveren als probleem aanmerkt zal dat in de praktijk niet zo bijster erg zijn.
Wauwquote:Op donderdag 15 juli 2010 14:54 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ochja, je moet wel op de urls letten tegenwoordig anders wordt je daar weer op afgebrand.
Feit is dat het feiten zijn. Ze worden diverse malen aangehaald op de US networks als de discussie over aspartaam de revue passeert. Je kunt er op youtube beelden van die uitzendingen vinden. Of wil je nu ook beweren dat die ook allemaal twijfelachtig zijn?
dat heb ik even gedaanquote:Op donderdag 15 juli 2010 14:44 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
The History of Aspartame
In 1973, G.D. Searle submitted aspartame to the FDA for approval as a sweetening agent. Approval was granted in July of 1974 but pulled in December after objections to its safety were filed by neuroscience researcher, John Olney, and consumer attorney, James Turner. Questions regarding G.D. Searle's research practices were subsequently raised and an FDA investigation was launched.
It is important to note that of the 164 studies that were conducted, 74 of them had industry related sponsorship and 90 were funded without any industry money. Of the 90 non-industry sponsored studies, 83 (92%) identified one of more problems with aspartame.
Weihrauch MR, Diehl V. Artificial sweeteners--do they bear a carcinogenicquote:Aspartame entered the market in 1981 as the third artificial sweetener, and was free of any suspicions regarding carcinogenicity. Animal studies showed that aspartame does not have any cancer-inducing effects, even in very high doses [28, 29]. DNA repair assays for the evaluation of genotoxicity of substances did not show any DNA-damaging properties for aspartame, cyclamate, saccharin, acesulfame-K or sucralose [30]. Fifteen years after the approval of aspartame, the Journal of Neuropathology and Experimental Neurology published an article by Olney et al. [31] with the title ‘Increasing brain tumor rates: Is there a link to aspartame?’, which received tremendous attention from the mass media, as well as the scientific community. The authors hypothesized that the increasing rate of brain tumors in humans since 1980 could possibly be explained by the introduction of aspartame. They supported their hypothesis with an FDA trial in 320 Sprague–Dawley rats. Twelve rats developed malignant brain tumors after receiving an aspartame-containing feed for 2 years [32]. They argued that another trial had shown that the aspartame molecule acquires mutagenic activity when nitrosated [33]. The publication of Olney et al. [31] led to heavy criticism of the scientific community, whereas the laymen press suggested abstaining from aspartame-sweetened products [34]. In an editorial, Ross [35] demonstrated the weaknesses of the Olney study. He explained that Olney et al. [31] linked two events that incidentally occurred during roughly the same time period: the increase of brain tumors and the introduction of aspartame. This correlation is not admissible in epidemiology, and is called ‘ecological fallacy’. There was no information available regarding whether the individuals who developed brain tumors consumed aspartame. As Ross states, one might also invoke home computers, VCR usage or the depletion of the ozone layer to argue trends in brain tumors. In addition, the introduction of aspartame and the rising brain tumor rate occurred almost simultaneously. For the development of brain tumors, a certain latency would have been required. The study that showed an increased brain tumor incidence in aspartame-fed rats, which gave rise to the argument of Olney et al., could not be confirmed by later trials [36]. Ross [35] suggested evaluating the link between aspartame exposure and brain tumors in a case–control or cohort study.
Wat heb je dan voor een ERVARING met producten met Aspartaam? En dan bedoel ik geen wetenschappelijk twijfelachtige internetstudies....quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:46 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Lol. Je weet mijn achtergrond helemaal niet en kunt dus ook niet weten dat ik uit ervaring spreek met nogal wat producten.
Zo zie je maar hoe jij vanuit aannames werkt en ik uit ervaring, en jij toch het hardst blaft.
Fout. Niet alle zoetstoffen zijn calorie-loos. En veel lightproducten worden als "light" aangemerkt omdat ze zoetstoffen bevatten maar dan zit er nog steeds vet in waar je toch dik van wordt.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:02 schreef Re het volgende:
mensen worden natuurlijk niet dik van lighproducten op zich maar de compenserende consumptie daarnaast
Pfff... je filtert zeker net zo lang alle onderzoeken en rapporten tot je er 1 vind die jouw vooroordeel bevestigd.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
WauwDat je zoveel vertrouwen hebt in de wetenschappelijke kwaliteiten van de US networks. Hoe doe je dat?
Sja, komt van internet, dus blabla. Je weet tog.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:07 schreef Re het volgende:
[..]
dat heb ik even gedaan
[..]
Weihrauch MR, Diehl V. Artificial sweeteners--do they bear a carcinogenic
risk? Ann Oncol. 2004 Oct;15(10):1460-5.
hele artikel: http://annonc.oxfordjournals.org/content/15/10/1460.long
Nee, en dat doet er ook niet toe aangezien je het had over mijn hele wantrouwen over de voedselindustrie naar aanleiding van aspartaam alleen, niet aspartaam in het bijzonder.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:10 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Wat heb je dan voor een ERVARING met producten met Aspartaam? En dan bedoel ik geen wetenschappelijk twijfelachtige internetstudies....![]()
Heb je onomstotelijk aangetoonde hersentumoren opgelopen door consumptie van light-producten? Werk je bij Ajinomoto? Ben je als levensmiddelenproductontwikkelaar benaderd om tegen de noodzaak in aspartaam in producten te stoppen?
Als 1 van bovenstaande vragen met JA kan worden beantwoord, DAN pas ga ik aannemen dat je er meer van af weet.en piep ik alleen nog verder als een teleurgesteld pupje
Als ik Google kom ik hier op uit.quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:44 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
The History of Aspartame
quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:19 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Sja, komt van internet, dus blabla. Je weet tog.
ja maar dat weten de consumers dus niet ...quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:17 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Fout. Niet alle zoetstoffen zijn calorie-loos. En veel lightproducten worden als "light" aangemerkt omdat ze zoetstoffen bevatten maar dan zit er nog steeds vet in waar je toch dik van wordt.
Uiteraard. Of niemand, of allemaal.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:23 schreef Re het volgende:
[..]
, hiermee heb je jezelf wel gediskwalificeerd als discussiepartner in dit geheel
Veel consumers weten wel meer niet. Dat probeer ik dan ook duidelijk te maken.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:24 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar dat weten de consumers dus niet ...
OK, streep aspartaam door en vul een willekeurig ander additef in, en geef dan eens antwoordquote:Op donderdag 15 juli 2010 15:20 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Nee, en dat doet er ook niet toe aangezien je het had over mijn hele wantrouwen over de voedselindustrie naar aanleiding van aspartaam alleen, niet aspartaam in het bijzonder.
Beetje te simpel vriend.
Wie zeurde hier nou net nog over niets van iemands achtergrond weten maar wel aannamens doen?quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:18 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Pfff... je filtert zeker net zo lang alle onderzoeken en rapporten tot je er 1 vind die jouw vooroordeel bevestigd.
Zo lust ik ze ook wel.
Ik heb die doctor gemaild, en gevraagd om een pdf van zijn volledige peer-review onderzoek. Zodra ik iets krijg, zal ik het hier melden.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:24 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Uiteraard. Of niemand, of allemaal.![]()
Maar kennelijk heb je hier van die betweters die daar anders over denken. Bwoah.
Ik.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:43 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wie zeurde hier nou net nog over niets van iemands achtergrond weten maar wel aannamens doen?
@ Wijze_appel Zou jij, terwijl we wachten op de pdf van dat onderzoek, in de tussentijd 1 voorbeeld van een frisdrank/sapmix kunnen geven waar die 30% aan suiker in zit? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:12 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Daarom heb ik appelsientje fruitsensatie ook genoemd, een mix van van alles en nog wat. Die komt niet in de buurt van jouw claim van 33%, dus nogmaals, toon mij dan een sappenmix waar dat wel zo is. Dubbelfriss komt trouwens op een 9 a 10% suiker, afhankelijk van welke smaak je hebt. Een frisdrank mag ook, volgens mijn info komt coca cola regular op ~12%.
Ook fout.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:17 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Fout. Niet alle zoetstoffen zijn calorie-loos. En veel lightproducten worden als "light" aangemerkt omdat ze zoetstoffen bevatten maar dan zit er nog steeds vet in waar je toch dik van wordt.
Is er niet. Daar zat ik fout. Het varieert van 10 tot 20%.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:46 schreef fruityloop het volgende:
[..]
@ Wijze_appel Zou jij, terwijl we wachten op de pdf van dat onderzoek, in de tussentijd 1 voorbeeld van een frisdrank/sapmix kunnen geven waar die 30% aan suiker in zit? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Gedeeltelijk klopt het bij erg weinig producten. Maar ik ga er dan even vanuit wat light betekent in de volksmond en hoe fabrikanten daarop inspelen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:49 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Ook fout.
Light producten zijn *light* als ze 30% minder calorieën bevatten dan een vergelijkbaar product. Niet OMDAT ze zoetstoffen bevatten. Er zijn ook niet-light producten mét zoetstoffen in combinatie met suiker (diverse frisdranken). En er zijn ook light producten zónder zoetstoffen, want niet zoet. (becel-light e.d.)
niet helemaal. Met E951 zit je je lichaam te bedonderen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:02 schreef Re het volgende:
mensen worden natuurlijk niet dik van lighproducten op zich maar de compenserende consumptie daarnaast
Sinds 2007 jah?quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:51 schreef Droge_Lever het volgende:
Wijze_appel is een kloon van Lambiekje
Kan je dat herformuleren, want ik denk dat ik 'm niet snapquote:Op donderdag 15 juli 2010 15:51 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Gedeeltelijk klopt het bij erg weinig producten. Maar ik ga er dan even vanuit wat light betekent in de volksmond en hoe fabrikanten daarop inspelen.
Wie jankt er nou? Ik constateer alleen wat en jij vliegt op de bovenste kastquote:Op donderdag 15 juli 2010 15:54 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Sinds 2007 jah?
Stop eens met janken over klonen als het je niet aanstaat wat iemand zegt. Ga dan wat anders doen ofzo.
Oh jawel hoor. Marketing is a company best friend.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:54 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Kan je dat herformuleren, want ik denk dat ik 'm niet snap![]()
Fabrikanten kunnen met het begrip Light niet inspelen op wat dan ook, want het ligt gewoon keihard vast in de warenwet.
A-tuinhek is een persoon dat ongeacht wat, blind kiest voor overheid en autoriteit. Een misplaatst scepticus, tevens is meneer een hartgrondige complotontkenner. Ook wel een Wolter-Noordhoff-geleerde.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:18 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Pfff... je filtert zeker net zo lang alle onderzoeken en rapporten tot je er 1 vind die jouw vooroordeel bevestigd.
Zo lust ik ze ook wel.
Moet jij weten. Ik ben, en heb, geen kloon.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:55 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Wie jankt er nou? Ik constateer alleen wat en jij vliegt op de bovenste kast![]()
![]()
haha, ik heb ook een kloon
nou ja dat kunnen ze natuurlijk wel, kijk naar het verschil van bijvoorbeeld een coca cola light en coca cola max reclame...quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:54 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Kan je dat herformuleren, want ik denk dat ik 'm niet snap![]()
Fabrikanten kunnen met het begrip Light niet inspelen op wat dan ook, want het ligt gewoon keihard vast in de warenwet.
en dan heb je nog chips light.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:49 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Ook fout.
Light producten zijn *light* als ze 30% minder calorieën bevatten dan een vergelijkbaar product. Niet OMDAT ze zoetstoffen bevatten. Er zijn ook niet-light producten mét zoetstoffen in combinatie met suiker (diverse frisdranken). En er zijn ook light producten zónder zoetstoffen, want niet zoet. (becel-light e.d.)
Wel kloon, geen kloon, wat is het nou?quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:57 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Moet jij weten. Ik ben, en heb, geen kloon.
Nu maak je jezelf ene beetje belachelijk vriend.
Omdat iemand eenzelfde mening heeft wat ingaat tegen de algemeen geaccepteerde stelling ben je een kloon van mij. Lekker simpel is dat.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:51 schreef Droge_Lever het volgende:
Wijze_appel is een kloon van Lambiekje
Light, is niet loos, want vastgelegd in de warenwetquote:Op donderdag 15 juli 2010 16:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
en dan heb je nog chips light.
Alle voedselproducten waar de loze term LIGHT vermeldt staat is een product dat ten aller tijden vermeden dient te worden.
Ik geen kloon. Jij nu snap?quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:01 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Wel kloon, geen kloon, wat is het nou?
Omdat jij zit te trollen met een kloon, waarmee je mij beschuldigd van klonen en dat achteraf af probeert te zwakken alszijnde "constatering".quote:Ik maak mij belachelijk, want?!?!?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |