Een exclusief interview met Ivan 'Anti-winnaar' Velasco.
Ivan, de Tour is halverwege en je staat 57e in het klassement hoe vind je je Tour op dit moment gaan?
Het gaat wel lekker moet ik zeggen, ik heb veel moeten werken voor Samuel (Sanchez, red) en hem toch netjes naar de derde plaats van het klassement geloost, ondanks dat we twee teamgenoten zijn kwijtgeraakt.
De Tour-start was dit jaar in Rotterdam, wat vond je daarvan?
Vond het echt super. Het publiek was geweldig en dat gaf mij de kracht om 189e te kunnen worden. Al moet ik wel zeggen dat er wat gekken rondliepen in de stad.
Hoe bedoel je dat?
Nou toen ik bijvoorbeeld tijdens een trainingsrondje de Erasmusbrug opreed stond er halverwege een nogal rare supporter met een geel petje langs de weg. Hij boodt me zelfs een banaan aan, wat ik nogal apart vond. Ik was wel gevleidt dat hij constant mijn naam scandeerde.
Euh.. Ivan ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar dat was ik
Serieus? Haha, waarom deed je dat dan
Nou ik heb je geadopteerd voor deze Tour als onbekende Tour-renner
Dat is leuk! Is heel Nederland fan van Euskaltel trouwens? Ik zag beelden op tv dat ze in Amsterdam allemaal in het Oranje rondliepen en op grote schermen aan het kijken waren zondag.
Euhm...tjsa....laten we het daar maar op houden. Je bent niet echt een veelwinnaar gebleken in je carriere, ben je nog van plan om voor een ritzege te gaan deze Tour?
Ik ga er nu zeker voor! Nu ik weet dat heel Nederland achter me staat dan moet ik er wel voor gaan he. Ik ga voor een mooie bergrit, misschien wel die naar de Tourmalet!
Wij zullen je zeker blijven supporten Ivan! Veel succes verder!
Dank je wel en Buenos Dias
[ Bericht 0% gewijzigd door franklop op 14-07-2010 22:22:10 ]
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+