Als het maar ingetogen is. Ik heb geen behoefte aan de overvloed van kerstmuziek bijvoorbeeld. (de liedjes worden gewoon te veel herhaald in korte tijd waardoor ze gaan tegen staan)quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:08 schreef Jabberwocky het volgende:
Ach belachelijk.... waar vraag is, is aanbod. Als mensen nu al kerstspullen willen kopen, wie houdt ze tegen? Ik stoor me er niet aan.
Als het niet uitmaakt welke musical, op Leicester Square zit een ticket booth die last-minute kaartjes voor relatief weinig geld verkoopt.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:40 schreef likos5 het volgende:
Ik ga over twee weken met de eurostar naar Londen. Ik ga daar gebruik maken van een Oyster card. ik ben nu aan het bekijken wat de kosten van de bezienswaardigheden zijn. Ik twijfel over een Londencard maar lees ook over de 2for1 deals. Weet iemand hoe je het beste gebruik van deze deals kan maken (aangezien het alleen geldig is in combinatie met national train tickets).
Verder wil ik daar graag naar de musical. Iemand tips voor goedkope kaartjes??
Naar les miserablesquote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:43 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Als het niet uitmaakt welke musical, op Leicester Square zit een ticket booth die last-minute kaartjes voor relatief weinig geld verkoopt.
Ik woon in Camden Town, maar dan niet echt het toeristische gedeelte. Camden heeft eigenlijk vanalles wat. Je hebt een aantal heel leuke restaurants op Parkway (bvb Market wat echt een aanrader is qua Engels eten), je hebt een heleboel normale high street stores, en je hebt natuurlijk de markten. Er zijn er een aantal, allemaal aan de Chalk Farm Road, en de eerste die je tegenkomt vanuit Camden Town tube is niet de leukste en heeft vooral toeristische crap. Loop verder door, over de brug heen, en dan heb je zowel rechts als links leukere markten met veel antiek, muziek, kleding etc. Qua muziek is er heel wat te doen: een groot aantal venues: Koko en The Roundhouse zijn de grootste twee. Heel veel bars (The World's End, Hawley Arms, Barfly etc etc) en een aantal clubs. Voor de rest ook enkele leuke buitenlandse bars (Braziliaanse bvb op Inverness street).quote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:49 schreef Kwalberto het volgende:
Ik heb veel positieve dingen gehoord over Camden, iemand die hier wel een is geweest?En is het een beetje de moeite waard?
Easyhotel?quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:06 schreef Distinction het volgende:
Iemand nog een goede tip voor een goedkoop (centraal gelegen) hotel? Ik ga over een week of 2 een paar dagen naar londen en heb dit keer niet zo'n zin om weer in een hostel te slapen. Ik hoef helemaal geen luxe, maar die dorm rooms heb ik wel even gezien
Hostels hebben vaak ook eigen kamers.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:06 schreef Distinction het volgende:
Iemand nog een goede tip voor een goedkoop (centraal gelegen) hotel? Ik ga over een week of 2 een paar dagen naar londen en heb dit keer niet zo'n zin om weer in een hostel te slapen. Ik hoef helemaal geen luxe, maar die dorm rooms heb ik wel even gezien
Ik heb hier een keer geslapen na een tip in dit topic: http://www.excelsiorhotel.co.uk/nl/quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:06 schreef Distinction het volgende:
Dat vind ik inderdaad 1 van de betere tijden in Londen, die gehele periode voor Kerst.quote:Op maandag 26 juli 2010 16:25 schreef Individual het volgende:
De periode voor Kerst is leuk, maar als je hier geen familie/vrienden hebt is er tijden Kerstdag weinig te doen.
Ja! Lijkt me wel leuk.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:21 schreef stevengerrard het volgende:
Weet niet of iemand interesse. Ik heb nog 1 kaartje over voor fulham - man utd over 2 weken, mocht iemand mee willen
hmm dan moet ik volgende week maar kijken of ik het ook wat vindquote:Op zondag 8 augustus 2010 00:13 schreef snabbi het volgende:
Ik zou een kartonnen doos meenemen. Londen is niet goedkoop. Of je zit tegen belachelijke prijzen in het centrum, of je zit met hoge reiskosten. Ik hoop voor je dat je inderdaad een campus constructie kan vinden, maar informeer dan zeker even bij de school/unversiteit waar je wilt gaan studeren.
(Oh laat ik er even aan toevoegen dat ik het hier wel geweldig vind en ik zou hier best willen blijven wonen)
Ja, makkie. www.gumtree.com vanzelfsprekend. Wel oppassen voor de Nigeriaanse scammers. Beste is mensen zelf te benaderen en geen oproepje te plaatsen want dan krijg je veel rotzooi toegemaild.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:57 schreef CherryLips het volgende:
Is het mogelijk om drie, vier weekjes een kamer te huren in Londen? Gedeelde voorzieningen is geen probleem, als er maar leuke huisgenoten zijn. Weet iemand hier een betrouwbare website daarvoor?
Dat ben ik op vakantie, dus ik wilde volgend jaar in mei of juni gaanquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:20 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Ja, makkie. www.gumtree.com vanzelfsprekend. Wel oppassen voor de Nigeriaanse scammers. Beste is mensen zelf te benaderen en geen oproepje te plaatsen want dan krijg je veel rotzooi toegemaild.
Voor welke periode trouwens? Verhuur m'n eigen huis half september - half oktober.
Studentenhuizen hebben in de zomer vaak een leegloop en stellen kamers beschikbaar voor mensen die een korte periode willen blijven. Nu is mei/juni dan misschien net iets te vroeg, maar als juli ook een optie is kun je dat ook proberen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat ben ik op vakantie, dus ik wilde volgend jaar in mei of juni gaan. Ik ben freelancer en wilde gewoon daar een kamer huren en werken en dan als ik vrij ben de stad in.
Dat is echt 'onzin'. In Nederlandse steden misschien maar het gaat hier 24/7 en hele jaar door. Volgens mij wisselen dagelijks honderden kamers (tijdelijk) van eigenaar. Genoeg mensen ook die op vakantie gaan en hun kamer een tijdje verhuren. Je hebt binnen 1 dag een kamer als je dat wil. Je zorgt gewoon vantevoren dat je 4/5 kamers regelt voor een bezichtiging voordat je vertrekt en regelt 1 dag ho(s)tel. Beslist de eerste dag en de volgende dag kan je erin.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:14 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Studentenhuizen hebben in de zomer vaak een leegloop en stellen kamers beschikbaar voor mensen die een korte periode willen blijven. Nu is mei/juni dan misschien net iets te vroeg, maar als juli ook een optie is kun je dat ook proberen.
Kijk nog goedkopere gebieden en zoek naar huis-shares. Als je erg goedkoop wil gaan kun je waarschijnlijk wel iets vinden voor 500 pond per maand voor een kamer inclusief bills, wat je dan dus door twee kan delen (£250 pp/per maand)quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:03 schreef SLP_ het volgende:
Hallo, heeft iemand misschien tips hoe je het fijnst [en liefst beetje goedkoop] met zn 2-en in Londen kan wonen?Ik wil daar studeren en een vriendin is nou ook helemaal enthousiast en ziet dat ook wel zitten. Kan je dan het best op de campus een tweepersoons kamer nemen ofzo of kan je ook met zn 2-en een goedkoop appartement [zal wel niet :') ] oid vinden?
Niet om het een of ander, maar ik zoek dus een studentenkamer en genoeg van die huizen die aparte programma's voor de zomer hebben. Kun je zeggen dat het 'onzin' is maar het staat wel zo op de websites!quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:37 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Dat is echt 'onzin'. In Nederlandse steden misschien maar het gaat hier 24/7 en hele jaar door. Volgens mij wisselen dagelijks honderden kamers (tijdelijk) van eigenaar. Genoeg mensen ook die op vakantie gaan en hun kamer een tijdje verhuren. Je hebt binnen 1 dag een kamer als je dat wil. Je zorgt gewoon vantevoren dat je 4/5 kamers regelt voor een bezichtiging voordat je vertrekt en regelt 1 dag ho(s)tel. Beslist de eerste dag en de volgende dag kan je erin.
Juli is ook een optie, jaquote:Op zondag 8 augustus 2010 16:14 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Studentenhuizen hebben in de zomer vaak een leegloop en stellen kamers beschikbaar voor mensen die een korte periode willen blijven. Nu is mei/juni dan misschien net iets te vroeg, maar als juli ook een optie is kun je dat ook proberen.
Ik heb je een PM gestuurdquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:51 schreef Monopoly_Man het volgende:
[..]
Ja! Lijkt me wel leuk.Hoeveel is het voor een kaartje?
Check op timeout dan even welke tijdelijk tentoonstelling er zijn, die zijn vaak toch leuker dan de vaste collecties. Er is een tentoonstelling die tot dan loopt in de National Portrait Gallery bijvoorbeeld. Tevens begint het Design Festival dat weekend, om maar iets te noemen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:24 schreef ChevyVanDude het volgende:
Ik ga van 15 september tot en met 18 september met mn pa naar Londen.
Nog tips?
Vader is best wel kunstgek, maar volgens mij heeft hij het meest gangbare al (lang) gezien.
Hoeveel?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:35 schreef Lemans24 het volgende:
Heeft iemand interesse in twee concertkaartjes voor Muse in Wembley op vrijdag 10 september tegen kostprijs? Het voorprogramma bestaat uit Lily Allen, The Big Pink en White Rabbits.
Ik kan zelf niet gaan, helaas.
Je hebt in ieder geval al wat waarop je je kan verheugen:quote:Op zondag 15 augustus 2010 01:47 schreef CohibaCigars het volgende:
Vanaf 1 september ook Londenaar voor in elk geval een half jaar! Stage lopen nadat ik vorig jaar er meerdere keren ben geweest.. op slag verliefdZal dit topic in elk geval lekker meelezen en posten
Genoeg. Koop gewoon de time-out van deze week dan heb je meteen een overzicht van wat er allemaal te doen is of check http://www.timeout.com/london/quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:59 schreef xxiessiexx het volgende:
Is er komende week nog iets bijzonders te beleven in Londen? Ik vertrek vanavond met de Stena Line
Erg de moeite waardquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:53 schreef snabbi het volgende:
Is Greenwhich de moeite waard om te bezoeken? Na 2 maanden in Londen gewerkt te hebben, vier ik er nu mijn vakantie. Aangezien het wel een stukje reizen is, wil ik eerst weten of jullie het wat vinden voor ik er op de goeie gok heen ga
quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:10 schreef Individual het volgende:
Neem aan dat je Greenwich bedoelt?(de 'w' is een stille 'w' en de 'ee' is een 'e')
Het is 10-15min vanaf London Bridge. Waar moet je helemaal vandaan komen? Je zou -ook al duurt het wat langer- de Thames Clippers catamaran vanuit central London kunnen nemen.
Het is mijn favoriete stukje London! Compleet met UNESCO site en bergen geschiedenis. Vergeet ook niet het aangrenzende Blackheath te bezoeken: delis, boekenwinkels, kunstgallerieen en natuurlijk de enorme heath (grasveld).
Vanaf London Bridge kan je het beste en snelste met de trein. (Greenwich dichtste bij het centrum of Maze Hill het dichtste bij het park)quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:17 schreef snabbi het volgende:
[..]
![]()
Ik zit bij Baker Street. Mijn werk zit bij London Bridge, dus ik wist al dat ik even in de Jubilee zou zitten.
Ik denk dat we daar maar woensdag heen gaan ofzo, aangezien het morgen waarschijnlijk regenachtig is.
Vlieg je met Ryanair? Dan krijg je als je ze koopt in het vliegtuig paar pond korting. Maar het ligt beetje aan de drukte of ze ermee langs komen. Zoniet moet je op het eind van al die rondes die ze doen even vragen of je er een kan kopen. En anders kan je ze gewoon kopen bij de balie tegenover de deuren waar je uitkomt. Vantevoren bestellen kan maar heeft weinig toegevoegde waarde. Dan moet je ze ook uit de machines of bij de balie afhalen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:12 schreef stevengerrard het volgende:
Dit weekend eindelijk weer naar London, heb er zin in!! ( iemand nog zin om mee te gaan zondags naar fulham, anders gaat het kaartje richting shredder)
Is het raadzaam om van te voren kaartjes te bestellen voor de Stansted express of maakt dat niet veel uit ??
Is er btw nog iets van kermis in London? Vorige keer was er zon grote kermis in Hyde park maar weet niet of dat zomaar was of ergens speciaal voor.
kan ook via het webquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:12 schreef stevengerrard het volgende:
Dit weekend eindelijk weer naar London, heb er zin in!! ( iemand nog zin om mee te gaan zondags naar fulham, anders gaat het kaartje richting shredder)
Is het raadzaam om van te voren kaartjes te bestellen voor de Stansted express of maakt dat niet veel uit ??
Is er btw nog iets van kermis in London? Vorige keer was er zon grote kermis in Hyde park maar weet niet of dat zomaar was of ergens speciaal voor.
scheelt toch 16 euro voor 3 kaartjes. Maar hoe krijg ik de treinkaartjes dan ?? Dat is me namelijk niet geheel duidelijkquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:56 schreef mister_HP het volgende:
[..]
kan ook via het web
www.stanstedexpress.com/ryanair/
en snabbi hoe is het bevallen?quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:33 schreef Individual het volgende:
Als musea niks voor je zijn kan je vanaf de pier naar links lopen -voor de Naval College- naar de historische Trafalgar Pub vanwaar je mooi uitzicht hebt op de O2 en Canary Wharf. Vanaf daar kan je rechtdoor -van de rivier af- naar het park lopen en dan bovenaan de heuvel van het park direct door naar Blackheath.
dankjewel indi voor de rondleiding die ervoor gezorgt heeft dat snabbi en ik hebben kunnen genieten van een stukje londen waar we normaal niet zouden komen. maar die 0 meridiaan, de ophef erover is nou ook weer niet nodigquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:31 schreef Individual het volgende:
[..]
en snabbi hoe is het bevallen?
je neemt de credit card mee die je gebruikt hebt voor het boeken van de tickets, die stop je in de automaat, en de tickets worden geprint. Je krijgt ook een email met een code, die kun je ook gebruiken om de tickets uit de automaat te krijgen. Je CC is het snelst.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:54 schreef stevengerrard het volgende:
[..]
scheelt toch 16 euro voor 3 kaartjes. Maar hoe krijg ik de treinkaartjes dan ?? Dat is me namelijk niet geheel duidelijk
Uh? The Princess of Wales? Pub?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:36 schreef Individual het volgende:
Hehe Blackheath populairder dan Greenwich!
Het was een erg snelle tour, maar het belangrijkste (The Princess of Wales) hebben jullie gezien.
Om dan toch maar mijn eigen buurt wat te promotenquote:Op zondag 22 augustus 2010 16:03 schreef Individual het volgende:
Voor Antiek moet je natuurlijk naar Notting Hill
Omg daar ben ik ook geweest, wat een prachtig deel.quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Om dan toch maar mijn eigen buurt wat te promoten. Die antiek markt is op de portobello road elk weekend. Verschrikkelijk druk en het is niet alleen maar antiek, ook kun je er erg goed eten (en goedkoop).
En het is ook nog eens op korte afstand van het metro station!
NH
Niks mis met commercieel of toeristisch!quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:43 schreef Drive-r het volgende:
Mwah, voor antiek is Notting Hill mij te toeristisch en commercieel, je vind er weinig originele en betaalbare dingen tegenwoordig. Een echt goeie antiek markt is Alfie's Market bij Edgeware Road.
Hmm. Als ik altijd iets 'elektronisch' nodig heb ga ik naar een Maplin winkel in Londen. Alleen no idea of ze daar ook Canon500D accu's hebbenquote:Op zondag 22 augustus 2010 17:46 schreef CaptainObvious. het volgende:
Ik zoek een oplader voor de accu van mijn Canon 500D. Waar kan ik zo'n ding goedkoop halen? Ben naar tottenham court road geweest en daar was een winkel waar ze dat ding voor 45 GBP verkochten. Echt veel te duur.
www.gumtree.comquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:05 schreef dnies7 het volgende:
Ik heb een vraagje aan degene die nu in Londen wonen. Wat is een goede site om te kijken naar appartementen om te huren? Ik zou volgend jaar heel graag een half jaartje stage willen lopen in Londen en wil me alvast een beetje op woonruimte orienteren.
Ik heb een half jaar lang gebruik gemaakt van www.londonsolutions.net. Kamer was niet al te groot, en je woont al snel met 6 andere in huis. Kamer per week koste mij £153, en woonde dan wel in zone 1.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:05 schreef dnies7 het volgende:
Ik heb een vraagje aan degene die nu in Londen wonen. Wat is een goede site om te kijken naar appartementen om te huren? Ik zou volgend jaar heel graag een half jaartje stage willen lopen in Londen en wil me alvast een beetje op woonruimte orienteren.
Beviel dat londonsolutions je? Het ziet er wat louche uit namelijkquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:09 schreef Regenbui het volgende:
[..]
Ik heb een half jaar lang gebruik gemaakt van www.londonsolutions.net. Kamer was niet al te groot, en je woont al snel met 6 andere in huis. Kamer per week koste mij £153, en woonde dan wel in zone 1.
Het is misschien verstandiger om iets meer te betalen om in zone 1,2 te wonen, wat je als snel veel scheelt in kosten.
Je moet niet denken dat je in een paleis terecht komt. Maar in totaal hebben ze iets van 7 panden. Ik zit er zelf nog 3 weken. Je kan natuurlijk gewoon langs gaan, kamer voor 2 nachten nemen om te zien of het bevalt. Sommige panden zijn beter dan andere, dit was ook de reden dat een vriendin van mij naar een ander pand is verhuist.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Beviel dat londonsolutions je? Het ziet er wat louche uit namelijk
Regels als dat heb je overal. Niet heel gek natuurlijk, anders slapen er 3/4 mensen op 1 kamer wat hier ook wel eens voorkomt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:10 schreef zeebeschuit het volgende:
Ik zou niet zo snel je conclusies trekken
Londonsolutionsziet er idd dodgy uit en check die regels die ze hanteren... Dat wordt een hele saaie en eenzame tijd
Hmm ik vind het er best oke uit zien. Als ik daar een half jaartje zit dan vind ik dat best om te doen! Ik woon liever in zone 1 of 2 en betaal iets meer aan kamer kosten als dat ik in zone 5 woon en heel veel betaal aan metrokosten. Dankje.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:09 schreef Regenbui het volgende:
[..]
Ik heb een half jaar lang gebruik gemaakt van www.londonsolutions.net. Kamer was niet al te groot, en je woont al snel met 6 andere in huis. Kamer per week koste mij £153, en woonde dan wel in zone 1.
Het is misschien verstandiger om iets meer te betalen om in zone 1,2 te wonen, wat je als snel veel scheelt in kosten.
Maar ik neem aan dat het een flat is waar een stuk of wat kamers zijn (waaronder de foto van de jouwe) en de keuken dus deelt met die lui?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:17 schreef Regenbui het volgende:
[..]
Je moet niet denken dat je in een paleis terecht komt. Maar in totaal hebben ze iets van 7 panden. Ik zit er zelf nog 3 weken. Je kan natuurlijk gewoon langs gaan, kamer voor 2 nachten nemen om te zien of het bevalt. Sommige panden zijn beter dan andere, dit was ook de reden dat een vriendin van mij naar een ander pand is verhuist.
Dit is foto van m'n kamer waar.
[ afbeelding ]
Juist, het zijn dan geen flats, maar huizen met 4 verdiepingen, met om de twee verdiepingen een badkamer(very basic). Heb tot nu toe twee panden van ze gezien. Het pand waar ik in woon is zeer rustig en iedereen let wel een beetje op elkaar, daarentegen is in het pand twee straten verder het altijd een groot feest. Dit is het hoekhuis waar ik in woon:quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 16:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat het een flat is waar een stuk of wat kamers zijn (waaronder de foto van de jouwe) en de keuken dus deelt met die lui?
Klinkt goed, weet je al hoe lang? En waar je wilt verblijven? Laat maar weten of je nog tips qua eten e.d. nodig hebt, we helpen een lekkerbek als Piet natuurlijk graag of weg. Als je trouwens langs Tate gaat, is de Borough Market ook wel leuk voor een pint en een hap bij een van de vele stalletjes. Tegen die tijd ook weer goeie oesters.quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Wij hebben net besloten in Oktober of November naar London te gaan, paar voorstelling kijken op de west-end, Natural History Museum weer eens bezoeken, wellicht nog even bij de Tate langs, beetje shoppen en lekker ergens eten.
we willen een stuk of 4 overnachtingen, en een goed hotel in de West End, zie al dat in November zowat alles is volgeboekt. Moeten dan toch eerder.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:46 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Klinkt goed, weet je al hoe lang? En waar je wilt verblijven? Laat maar weten of je nog tips qua eten e.d. nodig hebt, we helpen een lekkerbek als Piet natuurlijk graag of weg. Als je trouwens langs Tate gaat, is de Borough Market ook wel leuk voor een pint en een hap bij een van de vele stalletjes. Tegen die tijd ook weer goeie oesters.
Goed als in klassiek of juist hip en trendy? Ik vond St. Martins Lane of het Sanderson altijd wel leuk, maar dat blijft voornamelijk strak design en trendy lui. Inmiddels al weer wat gevestigde orde, dus het nieuwe is er al een tijdje vanaf, maar daarom niet minder leuk. Verder is Soho House erg aan het uitbreiden, ze hebben nu ook Dean Street Townhouse in hartje Soho, vlakbij Compton Road (geen idee of je de mannen-scene op zoekt in je tripje of juist niet natuurlijk).quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
we willen een stuk of 4 overnachtingen, en een goed hotel in de West End, zie al dat in November zowat alles is volgeboekt. Moeten dan toch eerder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |