Couch surfing is niet voor iedereen weggelegd. Je moet daar maar net de tijd en geld voor over hebben.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:47 schreef sitting_elfling het volgende:
TS, waarom overweeg je niet couch surfing? Ik zat zelf ook een beetje sociaal in de put en heb een vliegtuig gepakt naar oost-europa om daar bij een aantal vreemden te slapen. Je wordt zo in het diepe gegooid, elke avond op stap, verhalen vertellen, nieuwe buddies maken. Best gezellig verder.
Ik heb hier misschien niet de beste vrienden gemaakt, maar wel degelijk nieuwe contacten, nieuwe tripjes in het vooruit. Friend with benefits, en zelfs sort of exacte figuren zoals ik dat ben. Inspiratie zoeken in het leven.
Waar een wil is...quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:33 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Couch surfing is niet voor iedereen weggelegd. Je moet daar maar net de tijd en geld voor over hebben.
Couch surfing is JUIST de optie voor mensen met weinig geld ..quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:33 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Couch surfing is niet voor iedereen weggelegd. Je moet daar maar net de tijd en geld voor over hebben.
Uh nee. Er bestaat zoiets als couchsurfing website, waar je anderen vraagt in een stad of ze je onderdak willen bieden. Daar betaal je geen stuiver voor. Ik zit nu in een studentenhuis ergens in Polen, zo'n groot huis waar ze bijna continu couch surfers hebbenquote:Op dinsdag 16 april 2013 16:27 schreef jpg97 het volgende:
ik mis iets... dus je koopt een ticket op de bonne fooi, verder zonder geld maar zien dat je onderdak en eten krijgt?
Kun je enkele hobby's noemen? Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die met je mee wilt denken om je hobby's verder sociaal te exploiterenquote:Op zondag 14 april 2013 13:41 schreef Black-Adder het volgende:
De hobby's die ik heb zijn vooral op mezelf gericht en ik zou niet weten hoe ik daarmee meer in contact zou kunnen komen met andere mensen. Ik ben wel lid van een aantal fora over een aantal dingen die mij wel interesseren, maar posten doe ik eigenlijk nog zelden.
Goed om te horen! ^^quote:Bedankt voor de tip! Ik ben het spul nu aan het proberen en ik heb langzaam wel de hoop gekregen dat ik daar in ieder geval nog wel vanaf kan komen. De laatste paar maanden heb ik sowieso niet zo heel veel meer gebeten en zien de meeste nagels er al weer enigzins normaal uit.
Ik wil er wel bij vermelden dat couch surfing in oost-europa niet aan te raden is voor mensen met een kleurtje. Dan loop je risico een ander fenomeen te ondergaan: couch killing.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Couch surfing is JUIST de optie voor mensen met weinig geld ..
Hoeveel geld kost het om een ticket naar Oost-Europa te boeken? Niet meer dan een nieuw paar schoenen. Couch surfing is for free. No money involved.
Tijd? Je kunt ook hosten je hoeft niet te surfen ..
Er zijn eigenlijk geen mensen in mijn leven met wie ik zo diep over mijn eigen leven zou willen praten. Sommige mensen weten wel dat ik behoorlijk depressieve buien heb (is het niet dat ik het verteld heb, dan is het wel doordat ik het uitstraal), maar ik weet gewoon dat als ik te veel over mijn gevoelens prijs geef dat ik dan andere mensen mee ga sleuren in mijn negatieve emoties en dat is gewoon iets wat ik absoluut niet wil.quote:Op maandag 15 april 2013 16:37 schreef LethalNinja het volgende:
Bekijk waar je ontevreden over bent, schrijf het wellicht (mentaal) op onder elkaar. Dit zijn al dingen die je kan bespreken met vrienden en of mensen die je kan vertrouwen. Ook met familieleden waar je je op je gemak voelt. Die zullen het fijn vinden dat jij van introvert naar extravert gaat.
Ik heb hobby's, theoretisch meer dan genoeg ook om mij niet te hoeven vervelen al sta ik altijd open voor nieuwe dingen. Alleen houden mijn depressies mij vaak tegen om meer buitenshuis te gaan doen.quote:Bekijk goed waar je nu staat, waarom je daar staat, wat de obstakels zijn, en waar je naar toe wilt. Zoek verder ook dingen die je leuk vind, en als je die niet hebt, googl' dan eens naar hobbys van anderen etc om je te laten inspireren. Accepteer de negatieve emoties, en kijk hoe je ze kan laten wegvloeien. Zelf vind ik het bijvoorbeeld heerlijk om af en toe te tennissen of baantjes te zwemmen. Je maakt je hoofd dan even leeg en das juist voor "ons denkers" wel fijn.
Hoeveel werk je eigenlijk?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:10 schreef Black-Adder het volgende:
Inmiddels een klein half jaar later, even een kleine update. Ik heb de afgelopen maanden een paar leuke activiteiten ondernomen met o.a. familie en een goede vriend, wat mij wel een boost heeft gegeven. Ik had het ook wel nodig want ik ben door de drukte en onregelmatigheid van mijn werk nog amper thuis en is het contact dat ik nog heb vooral telefonisch. Ik besef ook dat zolang ik dit werk nog heb het nagenoeg onmogelijk is om bepaalde doelen in mijn leven nog te verwezenlijken, zoals vaker uitgaan, aan mijn huisje klussen, vaker afspreken met vrienden, een relatie, een regelmatiger leven etc. Maar ik probeer het beste uit de situatie te halen zoals die nu is.
Fysiek gezien merk ik wel dat mijn acne sterker is toegenomen en dat ik steeds sneller vermoeid raak. Het komt regelmatig voor dat ik midden op de dag loop te gapen en me 's morgens niet uitgeslapen voel. Dit baart mij voor de lange termijn wel zorgen, te meer omdat in mijn familie daar meer mensen last van hebben. In tegenstelling tot wat ik eerder dacht denk ik toch dat ik overspanningsverschijnselen heb, vooral de momenten dat ik even kort thuis ben. Dan zit er gewoon zo veel in mijn kop aan dingen die er nog moeten gebeuren dat ik enorm loop te trillen en bijvoorbeeld op een rare manier ergens op val of iets uit mijn hand laat vallen. Ik moet mezelf echt dwingen om dingen kalm aan te doen, maar tegelijkertijd blijven er daardoor juist ook weer zo veel dingen op de stapel liggen.
Minder werken is momenteel bij mijn werkgever geen optie, het is al moeilijk genoeg een keer een vrij weekend los te peuteren. Ik zal mijn eisen voor mezelf voorlopig bij moeten stellen, want deze baan wil ik niet opgeven. Er komt vanzelf ook wel weer een rustigere periode aan, de vraag is alleen wanneer..
Ok. Waarom moet je zoveel werken?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:05 schreef Black-Adder het volgende:
Laat ik zo zeggen dat ik de afgelopen maand 2 keer een nacht en een ochtend thuis ben geweest. En vandaag ben ik toevallig een middag vrij.
Had je een keuze qua werk?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:14 schreef Black-Adder het volgende:
Het hoort wel min of meer bij het werk dat je lange dagen maakt en weinig thuis bent, al is het de laatste tijd wel tamelijk extreem aan het worden. Als ik het er met sommige collega's over heb vinden ze dat ik zeur en bij mijn werkgever zelf ga ik het al helemaal niet over hebben, want dan weet ik al wat voor antwoord ik ga krijgen: je hebt er zelf voor gekozen. En dat is natuurlijk ook zo.
Een keuze is er natuurlijk altijd, maar het zijn gewoon moeilijke tijden momenteel. Je moet flexibel zijn. En ik heb er in eerste instantie juist zelf voor gekozen om veel te werken om aan het eind van de maand tenminste nog iets leuks over te houden. Maar het belangrijkste is: ik denk niet dat ik een ander beroep zou weten waar ik nog makkelijk in zou kunnen rollen én wat ik ook echt leuk vind om te doen.quote:
Waarom heb je er voor gekozen om zoveel te werken? Denk eens na over wat het je oplevert en wat het je kost.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:14 schreef Black-Adder het volgende:
Het hoort wel min of meer bij het werk dat je lange dagen maakt en weinig thuis bent, al is het de laatste tijd wel tamelijk extreem aan het worden. Als ik het er met sommige collega's over heb vinden ze dat ik zeur en bij mijn werkgever zelf ga ik het al helemaal niet over hebben, want dan weet ik al wat voor antwoord ik ga krijgen: je hebt er zelf voor gekozen. En dat is natuurlijk ook zo.
Wat betreft psycholoog heb je gelijk, maar ik denk niet dat TS ineens spontaan een bruisend sociaal leven krijgt.quote:Op maandag 5 juli 2010 22:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Waarom geen psycholoog?
En verder vrienden proberen te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |