Zoiets zei mijn gyn ook alquote:Op maandag 5 juli 2010 12:38 schreef Ticootje het volgende:
Orea, je ijzer zit net op het randje... Weet je zeker dat je aan de tabletten wilt? Je hebt namelijk grote kans dat je dan de aambeien je reet uitperst omdat je best verstopt kan raken met keiharde poep enzo...
Ja dat deed mijn vk vorige keer ook.. Het was toch wel verstandig om ze te nemen.. Na een week kon ik niet meer naar het toilet en ben ik gekapt met die zooi en heb ik gewoon roosvisee ferro gehaald.. Raad eens... IJzer was daarna gewoon goed, zonder ijzerpillen...quote:Op maandag 5 juli 2010 12:42 schreef Orea het volgende:
[..]
Zoiets zei mijn gyn ook al(niet in die bewoordingen maar het kwam er wel op neer)... maar aangezien lijnzaad bij mij echt magisch werkt (als in: echt heel erg goed) ga ik het wel proberen! Hij raadde het ook wel aan...
Wel onder een spoiler he? We houden het graag netjes.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:47 schreef Orea het volgende:
Nou ik ben benieuwd, als ik hier over een week jankend rondhang dan weten jullie genoeg
Serieus? Dat wist ik dus niet... Ik zat op 6.8 en kreeg voorgeschreven omdat ik zo'n last heb van oorsuizen... Vorige week opnieuw geprikt, ben ik nu dan wel heel erg benieuwd naar...quote:Op maandag 5 juli 2010 12:50 schreef simmu het volgende:
ik breek ff in
vergeten jullie niet dat als je niet direct echt een ijzertekort hebt, je met ijzertabletten wel vrij makkelijk een te hoog ijzergehalte kan kweken? dat is minstens net zo schadelijk als te weinig ijzer hoor!
ja spoilers helpen op mn telefoonquote:Op maandag 5 juli 2010 12:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wel onder een spoiler he? We houden het graag netjes.
vraag er ff naar. ik kreeg bij de tweeling van de gyn steeds ijzertabletten, omdat dat zou helpen bij de moeheid. en elke keer ook wel bloed prikken enzo, dus ik dacht dat het ok was. maar eenmaal opgenomen in zwolle bleek mijn bloed dusdanig verdikt dat het een gigantisch probleem was waar de jongens echt last van hadden. het kostte uiteindelijk dagenlang aan een plasma infuus om dat goed te krijgen. ik meen een zakje of 7.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:52 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Serieus? Dat wist ik dus niet... Ik zat op 6.8 en kreeg voorgeschreven omdat ik zo'n last heb van oorsuizen... Vorige week opnieuw geprikt, ben ik nu dan wel heel erg benieuwd naar...
Orea, fijn dat alles goed wasBen benieuwd hoe groot Roelofje uiteindelijk gaat blijken te zijn straks...
Oeh herkenning!quote:Op maandag 5 juli 2010 10:00 schreef Leandra het volgende:
Dat is dan mooi op termijn Sonnetje![]()
Hier de laatste dagen verschrikkelijk misselijk, niet hoeven overgeven (op één keer na dat ik letterlijk gal liep te spugen) maar wel constant kokhalzen, liggend gaat het me eigenlijk het beste af, half zittend geeft net zo'n blegh gevoel en rechtop zitten of staan is constant
![]()
En nou is dat allemaal niet zo erg maar je gaat je er zo beroerd van voelen, plus dat vrijwel al het eetbare tegenstaat... en ik merk dat ik er ook niet bepaald prettig in de omgang van word.
Ik denk dat ze inleiden als het gevaarlijk wordt voor pessie. Hoge bloeddruk is vaak ook een teken van zwangerschapsvergiftiging...quote:Op maandag 5 juli 2010 15:34 schreef nytar het volgende:
Balen Pessie! Ik begrijp best dat dit niet is wat je wilde en verwachtte....per wanneer willen ze je gaan inleiden dan? Of wordt je nu onder strenge controle gezet?
Dit dus... Tuurlijk baal je, maar volgens mij hebben we je hier ook al eens aangeraden om je er wel op te informeren en in te lezen! De kans is vooral bij een eerste kindje namelijk erg groot dat het alsnog een ziekenhuis bevalling is.quote:Op maandag 5 juli 2010 15:33 schreef Ticootje het volgende:
Pessie, ik snap dat je baalt.. Maar je zegt zelf dat je je helemaal hebt ingelezen over thuisbevallen.. Heb je dan ook niet gelezen dat heel veel bevallingen van vrouwen met een 1e kindje die beginnen als thuisbevalling gewoon in het ziekenhuis eindigen? Ik bedoel, heb je je niet veel te veel vastgepint op dat hele thuisbevallen?
Heb je de bevalkamers al gezien van het ziekenhuis? Misschien is het fijn om daar eens te kijken, vaak zijn het nog best leuke kamers hoor.
staat ook een stukje over in het "Kinderzaken in het nieuws" topic.quote:Op maandag 5 juli 2010 15:42 schreef Ticootje het volgende:
Oh, en ik zou alleen maar heel blij zijn dat je bij een gyn onder behandeling bent, juist omdat je nu dus een medisch geval bent. Dan kun je wel volhouden dat je terug wilt naar je VK, maar dat is gewoon onverantwoord. Voor jou en je kindje.
Volg het laatste nieuws een beetje, er worden juist veel te weinig vrouwen doorgestuurd anar de gyn omdat een Vk blijkbaar de risico's vaak verkeerd inschatten. Dat zou een reden zijn dat nederland zo hoog staat in het zuigelingen sterfte.
Kost je volgens mij tussen de 2 en 4 honderd... En je maakt eigenlijk alleen gebruik van de bevalkamer, dus bij een normale bevalling komt er geen gyn aan te pas.quote:Op maandag 5 juli 2010 15:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hier zou t wel makkelijk zijn als ik medisch zou wordenScheelt me weer geld, aangezien ik niet thuis wil bevallen
(en ik niet aanvullend verzekerd ben dus alles zelf mag lappen
)
Dat kan ik dus best snappen, maar wat nu als jij als aanstaande moeder nu denkt dat alles ok is... En de VK eigenlijk ook, maar dat gewoon blijkt dat als ze iets beter had opgelet dat thuisbevallen gewoon onverantwoord zou zijn...quote:Op maandag 5 juli 2010 15:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
staat ook een stukje over in het "Kinderzaken in het nieuws" topic.
Ik heb altijd gezegd, ik ga absoluut niet in het ziekenhuis bevallen tenzij het niet anders kon.
Gezondheid van moeder en kind gaat voor het comfort van thuisbevallen vind ik
Inderdaad, hier wel medisch (ook alleen basis verzekerd dus wel blij ermeequote:Op maandag 5 juli 2010 15:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kost je volgens mij tussen de 2 en 4 honderd... En je maakt eigenlijk alleen gebruik van de bevalkamer, dus bij een normale bevalling komt er geen gyn aan te pas.
tja dat vind ik dus de verantwoording van de verloskundige...quote:Op maandag 5 juli 2010 15:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat kan ik dus best snappen, maar wat nu als jij als aanstaande moeder nu denkt dat alles ok is... En de VK eigenlijk ook, maar dat gewoon blijkt dat als ze iets beter had opgelet dat thuisbevallen gewoon onverantwoord zou zijn...
Dat is meer het punt.
joh t geld maakt me niet uit hoorquote:Op maandag 5 juli 2010 15:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kost je volgens mij tussen de 2 en 4 honderd... En je maakt eigenlijk alleen gebruik van de bevalkamer, dus bij een normale bevalling komt er geen gyn aan te pas.
Op het moment dat je pijnstilling wilt en krijgt ben je toch medisch? Dan krijg je toch sowieso vergoed?quote:Op maandag 5 juli 2010 15:51 schreef Ticootje het volgende:
Oh, toen ik naar het ziekenhuis ging omdat ik toch pijnstilling wilde was er geen moment dat ik dacht, dat kost me 400 euro.![]()
(Oh en kreeg het toch vergoed)
Mijn man heeft wel iets tegen thuisbevallen... Maar hij vond het op het laatst wel best, als ik me er maar prettig bij voelde.
Nee hoor... Pethedine is welliswaar in het ziekenhuis, maar de VK doet gewoon de rest.quote:Op maandag 5 juli 2010 15:57 schreef pessie het volgende:
[..]
Op het moment dat je pijnstilling wilt en krijgt ben je toch medisch? Dan krijg je toch sowieso vergoed?
Dat zou wat zijn, een bevalling van begin tot eind kan bij een eerste wel 24 uur duren...quote:Op maandag 5 juli 2010 15:56 schreef Orea het volgende:
Die van mij had het idee dat als het eerste krampje begon we meteen mochten aantreden in het ziekenhuis en het hele team dan voor ons klaar zou staan
Toen ik zei dat dat toch echt niet zo was, ging hij daar persoonlijk wel voor zorgenik heb hem succes gewenst! Maar ziekenhuis bevalling wilde ik sowieso al.. tenminste ook geen zooi thuis
Maar als je normaal een onderdruk hebt van 60 of zo en dat is de hele zwangerschap geweest en opeens is het veel hoger... Dan lijkt me dat wel iets om even een paar keer extra te checken. Ookal is het nog geen 90..quote:Op maandag 5 juli 2010 15:59 schreef flugeltje het volgende:
Alleen op basis van die bloeddruk al sprake van eventueel inleiden pessie? Hier vinden ze net als bij Tessie alles onder de 90 maar weinig boeiend, zeker niet als de overige onderzoeken gewoon helemaal in orde zijn...
Kan mezelf wel voorstellen dat je baalt hoor, maar je bent ook daar gewoon in goede handen. Komt allemaal goed meid, écht
Je mocht nog wel naar buiten?quote:Op maandag 5 juli 2010 16:02 schreef Orea het volgende:
Inmiddels is ie wat meer op de hoogte van hoe het in zijn werk gaaten heeft daar ook vrede mee.. In het begin was het gewoon een hoop: MOORD BRAND!! We krijgen EIN-DE-LIJK een kind! Geloof dat ie toen het liefst had gehad dat ik vanaf dag 1 tot het einde onder toezicht in het ziekenhuis werd opgenomen
de schat...!
Mijn speklap steekt uit in mijn zij, probeer haar nu terug te duwen, maar ze zet gewoon meer afd'r zit een kop op dat kind!!
Extra checken doen ze ook wel, maar heb het vandaag nog gevraagd: mijn bloeddruk is namelijk altijd laag. rond de 120/70 nu ook weer... Aan het einde van de zwangerschap zie je nu eenmaal dat bij veel vrouwen de bloeddruk omhoog gaat. Soms met een bepaalde piek richting 90 en vaak betekent dat dat de bevalling ook niet lang meer op zich laat wachten. Maar zelfs als je normaal een lage bloeddruk hebt, zullen ze niet zo snel in paniek raken. Pas echt boven de 90 gaan ze je extra in de gaten houden.quote:Op maandag 5 juli 2010 16:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar als je normaal een onderdruk hebt van 60 of zo en dat is de hele zwangerschap geweest en opeens is het veel hoger... Dan lijkt me dat wel iets om even een paar keer extra te checken. Ookal is het nog geen 90..
Extra check bij twijfel is altijd goed.quote:Op maandag 5 juli 2010 16:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar als je normaal een onderdruk hebt van 60 of zo en dat is de hele zwangerschap geweest en opeens is het veel hoger... Dan lijkt me dat wel iets om even een paar keer extra te checken. Ookal is het nog geen 90..
Dat is het dus. De startwaarde is 110/60 en mn waarde vanochtend was 140/85, daar worden ze dus ook niet blij van.quote:Op maandag 5 juli 2010 16:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |