abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 juli 2010 @ 12:40:24 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83677026
Orea, fijn dat je weer goedgekeurd bent

En Het-is-mij gefeliciteerd en welkom
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83677084
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:38 schreef Ticootje het volgende:
Orea, je ijzer zit net op het randje... Weet je zeker dat je aan de tabletten wilt? Je hebt namelijk grote kans dat je dan de aambeien je reet uitperst omdat je best verstopt kan raken met keiharde poep enzo...
Zoiets zei mijn gyn ook al (niet in die bewoordingen maar het kwam er wel op neer)... maar aangezien lijnzaad bij mij echt magisch werkt (als in: echt heel erg goed) ga ik het wel proberen! Hij raadde het ook wel aan...
  maandag 5 juli 2010 @ 12:44:26 #53
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83677173
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:42 schreef Orea het volgende:

[..]

Zoiets zei mijn gyn ook al (niet in die bewoordingen maar het kwam er wel op neer)... maar aangezien lijnzaad bij mij echt magisch werkt (als in: echt heel erg goed) ga ik het wel proberen! Hij raadde het ook wel aan...
Ja dat deed mijn vk vorige keer ook.. Het was toch wel verstandig om ze te nemen.. Na een week kon ik niet meer naar het toilet en ben ik gekapt met die zooi en heb ik gewoon roosvisee ferro gehaald.. Raad eens... IJzer was daarna gewoon goed, zonder ijzerpillen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_83677291
Nou ik ben benieuwd, als ik hier over een week jankend rondhang dan weten jullie genoeg
  maandag 5 juli 2010 @ 12:49:47 #55
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83677362
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:47 schreef Orea het volgende:
Nou ik ben benieuwd, als ik hier over een week jankend rondhang dan weten jullie genoeg
Wel onder een spoiler he? We houden het graag netjes.
pi_83677380
ik breek ff in

vergeten jullie niet dat als je niet direct echt een ijzertekort hebt, je met ijzertabletten wel vrij makkelijk een te hoog ijzergehalte kan kweken? dat is minstens net zo schadelijk als te weinig ijzer hoor!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 5 juli 2010 @ 12:52:54 #57
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83677461
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:50 schreef simmu het volgende:
ik breek ff in

vergeten jullie niet dat als je niet direct echt een ijzertekort hebt, je met ijzertabletten wel vrij makkelijk een te hoog ijzergehalte kan kweken? dat is minstens net zo schadelijk als te weinig ijzer hoor!
Serieus? Dat wist ik dus niet... Ik zat op 6.8 en kreeg voorgeschreven omdat ik zo'n last heb van oorsuizen... Vorige week opnieuw geprikt, ben ik nu dan wel heel erg benieuwd naar...

Orea, fijn dat alles goed was Ben benieuwd hoe groot Roelofje uiteindelijk gaat blijken te zijn straks...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_83677473
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wel onder een spoiler he? We houden het graag netjes.
ja spoilers helpen op mn telefoon
pi_83677818
Ik ben ook benieuwd Flugel! We gaan het wel zien...
Goed dat je het zegt Simmu.. het is hier ook maar voor een max. 2 weken, dan wordt er opnieuw bloed geprikt. Krijg ook de allerlaagste dosering tabletten. Hij wil puur zorgen dat mijn HB wat hoger is richting bevalling..

Son, dan ben jij al bevallen en heb je geen tijd om hier mee te lezen

Wat ik wel super stom vind, mijn gyn gaat met vakantie en kon me nog net even vertellen dat ie geen seconde aan me ging denken ik hoop dat ie regen krijgt op zijn vakantie
pi_83677926
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:52 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Serieus? Dat wist ik dus niet... Ik zat op 6.8 en kreeg voorgeschreven omdat ik zo'n last heb van oorsuizen... Vorige week opnieuw geprikt, ben ik nu dan wel heel erg benieuwd naar...

Orea, fijn dat alles goed was Ben benieuwd hoe groot Roelofje uiteindelijk gaat blijken te zijn straks...
vraag er ff naar. ik kreeg bij de tweeling van de gyn steeds ijzertabletten, omdat dat zou helpen bij de moeheid. en elke keer ook wel bloed prikken enzo, dus ik dacht dat het ok was. maar eenmaal opgenomen in zwolle bleek mijn bloed dusdanig verdikt dat het een gigantisch probleem was waar de jongens echt last van hadden. het kostte uiteindelijk dagenlang aan een plasma infuus om dat goed te krijgen. ik meen een zakje of 7.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 5 juli 2010 @ 13:41:23 #61
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83679222
Ik zal er donderdag zeker effe naar vragen Simmu, dank voor de tip!
  maandag 5 juli 2010 @ 13:46:49 #62
45621 Suzanna
Mama van...
pi_83679451
Misschien een idee, Floradix? wordt makkelijker opgenomen door het lichaam en heeft niet zoveel bijwerkingen.
pi_83679695
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:00 schreef Leandra het volgende:
Dat is dan mooi op termijn Sonnetje

Hier de laatste dagen verschrikkelijk misselijk, niet hoeven overgeven (op één keer na dat ik letterlijk gal liep te spugen ) maar wel constant kokhalzen, liggend gaat het me eigenlijk het beste af, half zittend geeft net zo'n blegh gevoel en rechtop zitten of staan is constant

En nou is dat allemaal niet zo erg maar je gaat je er zo beroerd van voelen, plus dat vrijwel al het eetbare tegenstaat... en ik merk dat ik er ook niet bepaald prettig in de omgang van word.
Oeh herkenning!
Het is alsof ik mezelf beschrijf al 4 weken lang, alleen geef ik de laatste paar weken wel echt over inmiddels.
Naar he?

het-is-mij gefeliciteerd!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_83680985
@ All, thx voor de felicitaties.
Ik hoef niet in de op hoor.
Heb met Tijn ook niet zeer regelmatig gepost, ja in mn verlof vlgs mij wat regelmatiger.
Post vaak net wanneer en hoe het uitkomt.
Ben nu ong. 10 weken en 2 Februari ong. uitgrekend.
Ivm schildklier en mn ijzer enzo. loop ik bij de internist en van daaruit bij de gyn, bij tijn ook gehad en daarom al 2 echo's gehad.
De laatste was vorige week en je zag al mooi de "stompjes" waar de armpjes en beentjes kwamen, erg mooie echo was dat.

Tijn is 13 Juli 9 maand dus ben idd niet zo lang geleden bevallen.
Dit was ook nog niet helemaal de bedoeling maar zeer gewenst en we zijn er erg blij mee.
De eerste dagen was wel ff

Tot zover............

Oja en voel me al weken en het komt er ook regelmatig uit maar ja als ik het dan weer niet voel dan voel ik me weer onzeker dus daar klaag ik niet over.
Wel soms een verrot gevoel, vooral als je in de winkel staat ofzoiets
pi_83681846
Oh ja das idd ook lekker snel het-is-mij! Spannend hoor! Kan me voorstellen dat je even een gevoel had. Heb ik soms nog steeds
En is het geen probleem met je schildklier dat je nu zwanger bent? Ik mocht van mijn internist helemaal niet eens zwanger worden toen ik dat gedoe ermee had.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 5 juli 2010 @ 15:29:18 #66
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_83683395
Djenneke DE mijlpaal

Het-is-mij: gefeliciteerd en welkom!

Hier weer terug uit het ziekenhuis. Mn bloeddruk was 140/84, maar aangezien mn startwaarde 110/60 was vinden ze dit te hoog . Ik zit dus nog steeds onder de hete adem van de gyn . Ik heb aanstaande donderdag weer een afspraak. Ze gaf me eigenlijk weinig kans nog terug te mogen naar de verloskundige en voor mn thuisbevalling te gaan. Het woord "inleiden" kwam weer voorbij. Ik weet er wel van alles van, maar ik ben maandenlang uitgegaan van een thuisbevalling, heb expres een kleine groepspraktijk van verloskundigen uitgekozen voor die thuisbevalling en dan kom je bij de gyneacoloog terecht. Ik ben gewoon best wel verdrietig. Ik heb onderhand zoiets van laat et vanavond maar komen dan ben ik eraf en gaan ze niet meer zeuren over inleiden en dergelijke. En ze geven me toch al weinig kans meer op een thuisbevalling, dus als het nou vanavond in het ziekenhuis spontaan geboren wordt of volgende week opgewekt, heb ik liever maar meteen. Jammer dat ik niet kan kiezen. Ik baal hier nogal van...
Ik heb toch maar even gevraagd hoe het nou zit met wanneer je het ziekenhuis belt en wanneer je heen gaat. Heb me totaal niet verdiept in ziekenhuisbevallingen. Ik had het er nog even over met manlief, hij zei dat hij wel wist vanaf wanneer hij het ziekenhuis moest bellen.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:33:07 #67
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83683527
Pessie, ik snap dat je baalt.. Maar je zegt zelf dat je je helemaal hebt ingelezen over thuisbevallen.. Heb je dan ook niet gelezen dat heel veel bevallingen van vrouwen met een 1e kindje die beginnen als thuisbevalling gewoon in het ziekenhuis eindigen? Ik bedoel, heb je je niet veel te veel vastgepint op dat hele thuisbevallen?

Heb je de bevalkamers al gezien van het ziekenhuis? Misschien is het fijn om daar eens te kijken, vaak zijn het nog best leuke kamers hoor.
pi_83683546
het-is-mij, gefeliciteerd!
Guess...wat een heerlijk ventje heb je gemaakt! Geniet ervan...
Mijlpalen!
En Ticootje...wat kan jij heerlijk vies schrijven, gelukkig was er niks ernstigs.
Leandra, balendat je zo misselijk bent, hopelijk gaat het gauw over.
pessie, wat vervelend zeg....kan me wel beetje voorstellen hoe je je voelt, ik wil ook dolgraag thuis bevallen, al is er een kleine kans dat ik ook in het ZH moet....ik duim voor je.

Hier alles goed, m'n 1e officiele dag van m'n vakantie, en heb het ervan genomen! Bijna alleen mnaar geslapen en zometeen maar eens gaan aankleden en wat boodschapjes halen. Erg moe dus door die warmte nog denk ik...verder had ik gisteren de hele dag door wat krampen en steekjes...groeipijn? En een muggenbult op m'n buik, hoe vervelend!!!
Back in business.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:34:20 #69
258612 nytar
boys boys boys
pi_83683574
Balen Pessie! Ik begrijp best dat dit niet is wat je wilde en verwachtte....per wanneer willen ze je gaan inleiden dan? Of wordt je nu onder strenge controle gezet?
  maandag 5 juli 2010 @ 15:35:28 #70
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83683614
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:34 schreef nytar het volgende:
Balen Pessie! Ik begrijp best dat dit niet is wat je wilde en verwachtte....per wanneer willen ze je gaan inleiden dan? Of wordt je nu onder strenge controle gezet?
Ik denk dat ze inleiden als het gevaarlijk wordt voor pessie. Hoge bloeddruk is vaak ook een teken van zwangerschapsvergiftiging...
pi_83683766
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:33 schreef Ticootje het volgende:
Pessie, ik snap dat je baalt.. Maar je zegt zelf dat je je helemaal hebt ingelezen over thuisbevallen.. Heb je dan ook niet gelezen dat heel veel bevallingen van vrouwen met een 1e kindje die beginnen als thuisbevalling gewoon in het ziekenhuis eindigen? Ik bedoel, heb je je niet veel te veel vastgepint op dat hele thuisbevallen?

Heb je de bevalkamers al gezien van het ziekenhuis? Misschien is het fijn om daar eens te kijken, vaak zijn het nog best leuke kamers hoor.
Dit dus... Tuurlijk baal je, maar volgens mij hebben we je hier ook al eens aangeraden om je er wel op te informeren en in te lezen! De kans is vooral bij een eerste kindje namelijk erg groot dat het alsnog een ziekenhuis bevalling is.

En willen ze je eventueel inleiden op je bloeddruk van 140/84? Is het puur op die bloeddruk gericht? Want hier houden ze je dan puur in de gaten maar is het echt geen aanleiding op inleiden vervroegd (daar gaan ze hier pas naar kijken bij een onderdruk vanaf 95). Kan het zijn dat je bloeddruk sowieso wat hoger is omdat het gecheckt wordt in het ziekenhuis? En je je vooraf al druk aan het maken was of je wel terug mocht naar de vlos?
pi_83683774
Balen Pessie!
Maar je moet maar zo denken: het is wel het beste voor je kindje!
(makkelijker gezegd dat gedaan dat begrijp ik ook hoor)
En ziekenhuis zal vast ook meevallen joh!
  maandag 5 juli 2010 @ 15:42:51 #73
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83683866
Oh, en ik zou alleen maar heel blij zijn dat je bij een gyn onder behandeling bent, juist omdat je nu dus een medisch geval bent. Dan kun je wel volhouden dat je terug wilt naar je VK, maar dat is gewoon onverantwoord. Voor jou en je kindje.

Volg het laatste nieuws een beetje, er worden juist veel te weinig vrouwen doorgestuurd anar de gyn omdat een Vk blijkbaar de risico's vaak verkeerd inschatten. Dat zou een reden zijn dat nederland zo hoog staat in het zuigelingen sterfte.
pi_83683954
Hier zou t wel makkelijk zijn als ik medisch zou worden Scheelt me weer geld, aangezien ik niet thuis wil bevallen (en ik niet aanvullend verzekerd ben dus alles zelf mag lappen )
pi_83683976
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:42 schreef Ticootje het volgende:
Oh, en ik zou alleen maar heel blij zijn dat je bij een gyn onder behandeling bent, juist omdat je nu dus een medisch geval bent. Dan kun je wel volhouden dat je terug wilt naar je VK, maar dat is gewoon onverantwoord. Voor jou en je kindje.

Volg het laatste nieuws een beetje, er worden juist veel te weinig vrouwen doorgestuurd anar de gyn omdat een Vk blijkbaar de risico's vaak verkeerd inschatten. Dat zou een reden zijn dat nederland zo hoog staat in het zuigelingen sterfte.
staat ook een stukje over in het "Kinderzaken in het nieuws" topic.

Ik heb altijd gezegd, ik ga absoluut niet in het ziekenhuis bevallen tenzij het niet anders kon.
Gezondheid van moeder en kind gaat voor het comfort van thuisbevallen vind ik
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:46:10 #76
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83684004
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hier zou t wel makkelijk zijn als ik medisch zou worden Scheelt me weer geld, aangezien ik niet thuis wil bevallen (en ik niet aanvullend verzekerd ben dus alles zelf mag lappen )
Kost je volgens mij tussen de 2 en 4 honderd... En je maakt eigenlijk alleen gebruik van de bevalkamer, dus bij een normale bevalling komt er geen gyn aan te pas.
pi_83684032
Hoge bloeddruk kan er volgens mij voor zorgen dat je placenta minder goed werkt of verkalkt ofzoiets.. Dat had ik de vorige keer. Maar toen was mn bloeddruk (onderdruk) wel steeds boven de 95. Onder de 90 vonden ze het hier sowieso niet boeiend trouwens....
Maar inleiden doen ze meestal niet zo snel hoor. En in het ziekenhuis bevallen kan ook prima gaan. Het zijn vaak mooie kamers. En je hebt een waterkoker, dus je kan er gewoon zelf thee zetten, met koekjes
  maandag 5 juli 2010 @ 15:47:51 #78
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83684059
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:45 schreef Vicky het volgende:

[..]

staat ook een stukje over in het "Kinderzaken in het nieuws" topic.

Ik heb altijd gezegd, ik ga absoluut niet in het ziekenhuis bevallen tenzij het niet anders kon.
Gezondheid van moeder en kind gaat voor het comfort van thuisbevallen vind ik
Dat kan ik dus best snappen, maar wat nu als jij als aanstaande moeder nu denkt dat alles ok is... En de VK eigenlijk ook, maar dat gewoon blijkt dat als ze iets beter had opgelet dat thuisbevallen gewoon onverantwoord zou zijn...

Dat is meer het punt.
pi_83684072
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kost je volgens mij tussen de 2 en 4 honderd... En je maakt eigenlijk alleen gebruik van de bevalkamer, dus bij een normale bevalling komt er geen gyn aan te pas.
Inderdaad, hier wel medisch (ook alleen basis verzekerd dus wel blij ermee ) maar als alles goed gaat zie ik ook geen gyn tijdens mijn bevalling!
pi_83684112
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat kan ik dus best snappen, maar wat nu als jij als aanstaande moeder nu denkt dat alles ok is... En de VK eigenlijk ook, maar dat gewoon blijkt dat als ze iets beter had opgelet dat thuisbevallen gewoon onverantwoord zou zijn...

Dat is meer het punt.
tja dat vind ik dus de verantwoording van de verloskundige...
daar heeft een vriend/echtgenoot denk ik weinig invloed op.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_83684121
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

joh t geld maakt me niet uit hoor
Ik zal ook nooit om die reden voor thuisbevallen kiezen. Vind mn eigen gemoedsrust belangrijker.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:51:35 #82
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83684192
Oh, toen ik naar het ziekenhuis ging omdat ik toch pijnstilling wilde was er geen moment dat ik dacht, dat kost me 400 euro.
(Oh en kreeg het toch vergoed)

Mijn man heeft wel iets tegen thuisbevallen... Maar hij vond het op het laatst wel best, als ik me er maar prettig bij voelde.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:54:32 #83
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83684298
bleh, maagzuur....
Tot aan mn neus zit het volgens mij.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:54:52 #84
259886 pessie
pi_83684312
We hebben vorige week nog een verloskamer bekeken, en ondanks dat het er niet eng uitziet en het allemaal erg ruim is opgezet heeft het echt niet mijn voorkeur.
Het punt is gewoon ook dat alle andere waarden goed zijn (bloedonderzoek, CTG, urine) alleen die bloeddruk is te hoog. En het kindje vind het ook nog allemaal prima. En als tijdens een bevalling blijkt dat je alsnog naar het ziekenhuis moet dan is er iets mis, en ik heb het nu misschien niet zo door wat er dan op dit moment mis is. Het is allemaal zo abstract, en ondanks dat ze echt heel lief voor je zijn in het ziekenhuis en ik me echt wel wat heb ingelezen komt alles heel rauw op mn dak en schrik ik eigenlijk overal van.
En ik heb zelf het idee dat mn bloeddruk stijgt doordat ik in het ziekenhuis ben en een enorme hekel heb aan ziekenhuizen. Ik denk zelf nog steeds dat mn bloeddruk bij de vk lager zou zijn... Maar dat kan ik natuurlijk mis hebben.
pi_83684358
Die van mij had het idee dat als het eerste krampje begon we meteen mochten aantreden in het ziekenhuis en het hele team dan voor ons klaar zou staan

Toen ik zei dat dat toch echt niet zo was, ging hij daar persoonlijk wel voor zorgen ik heb hem succes gewenst! Maar ziekenhuis bevalling wilde ik sowieso al.. tenminste ook geen zooi thuis
  maandag 5 juli 2010 @ 15:57:14 #86
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83684399
Te hoge bloeddruk (hypertensie)

In het algemeen daalt de bloeddruk tijdens de zwangerschap. Echter bij ongeveer 10-15% van alle vrouwen stijgt de bloeddruk teveel. Normaal mag de onderdruk niet hoger zijn dan 90 mm (Hg=kwik); is de druk boven de 90 mm, dan wordt dat een verhoogde bloeddruk, hypertensie genoemd. Het gevaar van een te hoge bloeddruk is voor de moeder dat bepaalde orgaan systemen minder goed werken en voor het kind dat de groei achterblijft.

In het verleden werd dan een zoutloos dieet voorgeschreven, maar onderzoek heeft uitgewezen dat dat niet helpt. Een te hoge bloeddruk ontstaat gewoon door de zwangerschap en de vrouw kan daar geen invloed op uit oefenen.

Hoe hoger de bloeddruk (de onderdruk) wordt, hoe groter de gevaren zijn, zeker wanneer er ook eiwit in de urine zit. Allereerst wordt gestart met bloeddruk verlagende middelen en als dat onvoldoende helpt, dan wordt de vrouw opgenomen om haar beter te kunnen controleren in het ziekenhuis. Meestal heeft de vrouw in het begin geen klachten, maar bij een stijgende bloeddruk kan ze last hebben van tintelingen in de handen, sterretjes zien en zelfs van pijn in de bovenbuik.

Bij de meeste vrouwen bij wie de bloeddruk 95 of meer is, ontstaan er nauwelijks problemen. Slechts bij een kleine groep kan het uit de hand lopen. Omdat het ziekte proces samenhangt met de zwangerschap, is de oplossing van het probleem het beëindigen van de zwangerschap. Bij veel vrouwen vindt er een inleiding van de bevalling plaats. Bij een aantal lukt de inleiding niet en moet er alsnog een keizersnede worden uitgevoerd.

Na de bevalling duurt het één of meerdere dagen voordat de bloeddruk weer genormaliseert is, waarna met de eventueel gebruikte medicijnen gestopt kan worden.
pi_83684416
Tja Pessie, ik kan alleen maar zeggen: geef je eraan over. Het is niet anders! Jouw gezondheid en de gezondheid van je kindje is toch veel belangrijker!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 5 juli 2010 @ 15:57:52 #88
259886 pessie
pi_83684421
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:51 schreef Ticootje het volgende:
Oh, toen ik naar het ziekenhuis ging omdat ik toch pijnstilling wilde was er geen moment dat ik dacht, dat kost me 400 euro.
(Oh en kreeg het toch vergoed)

Mijn man heeft wel iets tegen thuisbevallen... Maar hij vond het op het laatst wel best, als ik me er maar prettig bij voelde.
Op het moment dat je pijnstilling wilt en krijgt ben je toch medisch? Dan krijg je toch sowieso vergoed?
  maandag 5 juli 2010 @ 15:58:30 #89
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83684447
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:57 schreef pessie het volgende:

[..]

Op het moment dat je pijnstilling wilt en krijgt ben je toch medisch? Dan krijg je toch sowieso vergoed?
Nee hoor... Pethedine is welliswaar in het ziekenhuis, maar de VK doet gewoon de rest.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:59:05 #90
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83684473
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:56 schreef Orea het volgende:
Die van mij had het idee dat als het eerste krampje begon we meteen mochten aantreden in het ziekenhuis en het hele team dan voor ons klaar zou staan

Toen ik zei dat dat toch echt niet zo was, ging hij daar persoonlijk wel voor zorgen ik heb hem succes gewenst! Maar ziekenhuis bevalling wilde ik sowieso al.. tenminste ook geen zooi thuis
Dat zou wat zijn, een bevalling van begin tot eind kan bij een eerste wel 24 uur duren...
  maandag 5 juli 2010 @ 15:59:33 #91
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83684491
Alleen op basis van die bloeddruk al sprake van eventueel inleiden pessie? Hier vinden ze net als bij Tessie alles onder de 90 maar weinig boeiend, helemaal als de overige onderzoeken gewoon helemaal in orde zijn...

Kan mezelf wel voorstellen dat je baalt hoor, maar je bent ook daar gewoon in goede handen. Komt allemaal goed meid, écht
  maandag 5 juli 2010 @ 16:01:18 #92
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83684549
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:59 schreef flugeltje het volgende:
Alleen op basis van die bloeddruk al sprake van eventueel inleiden pessie? Hier vinden ze net als bij Tessie alles onder de 90 maar weinig boeiend, zeker niet als de overige onderzoeken gewoon helemaal in orde zijn...

Kan mezelf wel voorstellen dat je baalt hoor, maar je bent ook daar gewoon in goede handen. Komt allemaal goed meid, écht
Maar als je normaal een onderdruk hebt van 60 of zo en dat is de hele zwangerschap geweest en opeens is het veel hoger... Dan lijkt me dat wel iets om even een paar keer extra te checken. Ookal is het nog geen 90..
pi_83684602
Inmiddels is ie wat meer op de hoogte van hoe het in zijn werk gaat en heeft daar ook vrede mee.. In het begin was het gewoon een hoop: MOORD BRAND!! We krijgen EIN-DE-LIJK een kind! Geloof dat ie toen het liefst had gehad dat ik vanaf dag 1 tot het einde onder toezicht in het ziekenhuis werd opgenomen de schat...!

Mijn speklap steekt uit in mijn zij, probeer haar nu terug te duwen, maar ze zet gewoon meer af d'r zit een kop op dat kind!!
  maandag 5 juli 2010 @ 16:03:51 #94
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83684646
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:02 schreef Orea het volgende:
Inmiddels is ie wat meer op de hoogte van hoe het in zijn werk gaat en heeft daar ook vrede mee.. In het begin was het gewoon een hoop: MOORD BRAND!! We krijgen EIN-DE-LIJK een kind! Geloof dat ie toen het liefst had gehad dat ik vanaf dag 1 tot het einde onder toezicht in het ziekenhuis werd opgenomen de schat...!

Mijn speklap steekt uit in mijn zij, probeer haar nu terug te duwen, maar ze zet gewoon meer af d'r zit een kop op dat kind!!
Je mocht nog wel naar buiten?

Hier ligt mevrouw vreselijk met dr kont te duwen... Maar dan ook vreselijk...
pi_83684669
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar als je normaal een onderdruk hebt van 60 of zo en dat is de hele zwangerschap geweest en opeens is het veel hoger... Dan lijkt me dat wel iets om even een paar keer extra te checken. Ookal is het nog geen 90..
Extra checken doen ze ook wel, maar heb het vandaag nog gevraagd: mijn bloeddruk is namelijk altijd laag. rond de 120/70 nu ook weer... Aan het einde van de zwangerschap zie je nu eenmaal dat bij veel vrouwen de bloeddruk omhoog gaat. Soms met een bepaalde piek richting 90 en vaak betekent dat dat de bevalling ook niet lang meer op zich laat wachten. Maar zelfs als je normaal een lage bloeddruk hebt, zullen ze niet zo snel in paniek raken. Pas echt boven de 90 gaan ze je extra in de gaten houden.

En als de rest van je waardes gewoon goed zijn, dan doen ze echt niks met inleiden. Althans hier niet, en dat vind ik ook niet meer dan logisch. Hoge bloeddruk is wel iets om in de gaten te houden, maar als de rest er gewoon goed uitziet
pi_83684704
Wat ben ik blij met mijn zoon
die heerlijk rustig niets aan t doen is geloof ik
pi_83684720
Haha Orea, die vent van jou
En lekker eigenwijs duwende kindjes
Ik voel Anna ook steeds vaker nu, vind het zo tof Bij de echo heeft de echomevrouw laten zien waar mijn placenta ligt, en dat is zo'n beetje over de hele voorkant van mijn buik, pas zowat in mijn linkerzij houd ie op. En daar voel ik haar voetjes ook best wel regelmatig. En nu ze wat hoger ligt, voel ik haar ook wel eens boven mijn placenta. Het blijft zo bijzonder
  maandag 5 juli 2010 @ 16:06:53 #98
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83684752
quote:

[..]

Extra check bij twijfel is altijd goed.

Ik heb ook geschommeld tussen 65 en 85 onderdruk, maar dat werd altijd als prima beschouwd, vandaar ook m'n vraag of het alleen daar op gebaseerd is of ook op andere dingen...
pi_83684758
Gyn schoot vandaag nog in de lach, ik zei tegen hem: krijg je weer zo'n mailing binnen dat baby's tegen het einde zo'n 90/95% van de tijd slapen en krachten sparen voor de aankomende bevalling.... Die van mij doet het omgekeerd hoor die is 90/95% van de tijd aan het stuiteren!
  maandag 5 juli 2010 @ 16:07:55 #100
259886 pessie
pi_83684807
quote:

[..]

Dat is het dus. De startwaarde is 110/60 en mn waarde vanochtend was 140/85, daar worden ze dus ook niet blij van.
En ze lei(/ij )den volgens mij niet in alleen op basis van bloeddruk, het is meer dat ze dat continu roepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')