Ik moet zeggen dat Twan zindelijk was toen hij terugkwam van vakantie met mn ex. Daarvoor heb ik er nooit zoveel aan gedaan, omdat Twan er totaal geen oren naar had. Mn ex heeft hem geloof ik veel bloot laten lopen. Twan heeft bijv. nooit op een potje gezeten... meteen naar de "grote" wc.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:14 schreef bodpa09 het volgende:
Tja, ik weet niet zo goed hoe verder met het geplas en gepoep van M. Als hij in zijn blote billen loopt, komt hij een van ons halen als hij naar de wc moet. Hij gaat op de grote wc. HIj loopt rustig drie uur zonder luier zonder ongelukjes, dus het gaat echt prima. Maar wat nu?
Ik wil natuurlijk wat met het momentum doen, maar hem ook niet pushen. Op het kdv raadden ze aan om hem een paar dagen een onderbroekje aan te trekken en te kijken wat er gebeurt. Hoe deed jij dat met Twan Diaan? En zou je er nu gebruik van maken of het gewoon laten voor wat het is?
je kan ook teveel vertellenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:38 schreef bodpa09 het volgende:
Thanks Diaan en Estrys. Ben een beetje huiverig dat we veel heisa om niks maken, dat we het nu proberen, maar dat hij uiteindelijk pas op zijn zesde zindelijk is ofzo. Zul je vast zien.![]()
Morgen maar een onderbroekje aan, God zegene de greep.
Je kunt een brilverkleiner kopen Estrys. Wij hangen M er gewoon in, vindt hij prima. Maar het leukst is toch wel het handen wassen en doortrekken na afloop. Die dodo veegt ook gewoon zelf zijn piemel af met een stukje papier.Hebben wij hem niet geleerd hoor. Zou zijn vader ook eens moeten doen.
![]()
blaft hij ook? en tilt hij zijn beentje op bij het plassen?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:43 schreef freecell het volgende:
Ow Seb, dat filmpje
Te lief!
En die ogen!
ik zou ook een onderbroekje doen
Hier heeft 'blote billen lopen' tot nu toe opgeleverd dat hij snapt dat hij plastMaard at was het ook wel. Hij poept rustig achter de bosjes
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:14 schreef bodpa09 het volgende:
Tja, ik weet niet zo goed hoe verder met het geplas en gepoep van M. Als hij in zijn blote billen loopt, komt hij een van ons halen als hij naar de wc moet. Hij gaat op de grote wc. HIj loopt rustig drie uur zonder luier zonder ongelukjes, dus het gaat echt prima. Maar wat nu?
Ik wil natuurlijk wat met het momentum doen, maar hem ook niet pushen. Op het kdv raadden ze aan om hem een paar dagen een onderbroekje aan te trekken en te kijken wat er gebeurt. Hoe deed jij dat met Twan Diaan? En zou je er nu gebruik van maken of het gewoon laten voor wat het is?
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:42 schreef simmu het volgende:
hier complete hysterie en paniek zonet. doekje was uit bed gevallen tussen bed en muur en de dame probeerde dat op te vissen en kwam toen vast te zitten met haar arm.
ik heb der maar ff bevrijd. gezien het idee dat ze weer totaal niet wilde slapen vind ik mezelf daar nog best lief mee
Estrys hij zit op een babygroep van 0-2 jaar en behoort dus inmiddels tot de oudere kids van de groep. Huilen doet hij eigenlijk niet veel. Wilde het eerst hier even vragen of je de behandeling als straf moet opvatten of niet. Aan een gesprek op het kdv hebben wij ook al gedacht hoor. Ik heb wel het idee dat het een frustratie zou kunnen zijn maar ik weet niet zo goed waarover. Misschien is het ook veel handiger dat de leidster ernaast een beetje bijhouden of hij met iets aan het spelen is, wat een ander kindje afpakt of dat hij speeltjes van andere kinderen afpakt. Denk dat daar de frustratie ook vandaan zou kunnen komen en dat dat best moeilijk is zelfs nog voor oudere kinderen. Waren eergisteren bij vrienden met een kind van bijna 3 en die wilde graag met iets spelen waar ons zoontje mee aan het spelen was. Toen had die bedacht dat die ging ruilen en wilde Jair iets anders ervoor geven. Daarmee was ons kind het echt niet eens.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:09 schreef Estrys het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat als hij gaat slaan of bijten of haren trekken dat ze hem even apart zetten om tot rust te komen. Zit hij in een horizontale of verticale groep trouwens? Misschien moeten jullie een gesprek aanvragen op het kdv om erover te praten wat jullie wel en niet goed vinden dat ze doen. Dan kan er 1 lijn getrokken worden. Daar hameren ze bij ons kdv steeds op.
Dat van dat lopen heb ik ook bij Seb gezien. Die was ook enorm gefrustreerd en huilde heel veel, toen hij eenmaal ging lopen ging het ineens zoveel beter met hem. Misschien wil hij gewoon meer dan hij kan.
Ik moedig dat gedrag ook niet aan, en probeer altijd alles goed op te bergen... Ik vind het minder erg als ze een druifje uit de koelkast pikt, dan dat ze aan een pot beleg zit.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:57 schreef Tinuviel het volgende:
Balen Simmu dat ze echt niet wil slapen en van die krijsbuien heeft. Denk je dat haar iets dwars zit waardoor ze niet wil gaan slapen ondanks moeheid?
Basboussa, fijn dat afgelopen nacht weer normaal verliep. Hopelijk dat Beisan nu weer naar dat rithme teruggaat. Ze is geen grote eter als ik dat zo hoor behalve dan fruit en yoghurt. De laatste tijd is onze goed avondeten eter hier ook verdwenen en groenten zijn er maar met moeite in te krijgen. Gekkerwijs wilde hij de salades ook niet hebben. Ze is wel weer erg handig met de nutella/ pindakaas potten en de koelkastIk zou daar wel erg aan moeten wennen, dat mijn kind de koelkast open trekt en maar neemt, wat die lekker vind. Heb al een keer een situatie gehad waar meneer s'ochtends geen brood wilde maar wel een pak druiven van tafel heeft getrokken en open gefrummelt en vervolgens wilde gaan inslaan. Toen heb ik toch maar even duidelijk gemaakt dat het zo niet werkt
![]()
Is hij niet gewoon gefrustreerd dat hij nog niet kan lopen? Dat had Seb ook, werd hij heel vervelend vanquote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:05 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Estrys hij zit op een babygroep van 0-2 jaar en behoort dus inmiddels tot de oudere kids van de groep. Huilen doet hij eigenlijk niet veel. Wilde het eerst hier even vragen of je de behandeling als straf moet opvatten of niet. Aan een gesprek op het kdv hebben wij ook al gedacht hoor. Ik heb wel het idee dat het een frustratie zou kunnen zijn maar ik weet niet zo goed waarover. Misschien is het ook veel handiger dat de leidster ernaast een beetje bijhouden of hij met iets aan het spelen is, wat een ander kindje afpakt of dat hij speeltjes van andere kinderen afpakt. Denk dat daar de frustratie ook vandaan zou kunnen komen en dat dat best moeilijk is zelfs nog voor oudere kinderen. Waren eergisteren bij vrienden met een kind van bijna 3 en die wilde graag met iets spelen waar ons zoontje mee aan het spelen was. Toen had die bedacht dat die ging ruilen en wilde Jair iets anders ervoor geven. Daarmee was ons kind het echt niet eens.
Dat zou kunnen. De leidster zei ook wel zoiets.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:01 schreef Estrys het volgende:
[..]
Is hij niet gewoon gefrustreerd dat hij nog niet kan lopen? Dat had Seb ook, werd hij heel vervelend van![]()
Toen hij ging lopen was het ineens een heel ander kind.
Het delen van dingen komt pas vanaf drie jaar of zo toch?
Marie dat is heel herkenbaar. Bij opa heeft onze zoon een keer aan de knopjes voor de oven gedraaid, precies op de goede hoogte voor hem. En opa zich maar afvragen waarom de oven het niet meer deed. Omza kon via de telefoon de oplossing zo naar voren toveren. Die had de kleine al door.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:09 schreef Marie79 het volgende:
Delen doet Maarten soms, als hij zin heeft. Hij wil graag uit mijn glas drinken, en dan biedt hij mij ook slokjes aan![]()
Speelgoed? Wasda? Ja, nu heb ik van dat nep-duplo naar beneden gehaald en daar is hij wel flink mee aan het bouwen... Maar over het algemeen wil hij liever de vriezer wat warmer of kouder zettenOf lichtknopjes aan doen, deuren open en dicht doen
![]()
wat gaaf!!quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:00 schreef bodpa09 het volgende:
Ach, wat verdrietig Seilram. En wat lief van Joep.
Ik weet dat het wat vroeg dag is voor jompels, maar mijn kind is de hele dag al droog.![]()
Hij heeft de allerkleinste onderbroekjes aan die ik kon vinden, geen enkel ongelukje, ook niet toen we een uurtje naar de kinderboerderij gingen (ik had wel reservebroekjes bij me). Zou het dan toch?
Ik durf er niet op te vertrouwen
Ik ook.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:35 schreef seilram het volgende:
Bodpa![]()
wa un knap kind hedde gij toch!! Hihi en wat grappig dat ie dan zo opgelucht is dat ie lekker in zijn luier kan poepen! En wat geinig dat jij drukken zegt, dat moet ik altijd van mijn moeder hahaha
en ook van annicka!! zie het nu pasquote:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:32 schreef bodpa09 het volgende:
Wat stoer van Annicka!![]()
![]()
Ik ben zo bang dat ik veel te vroeg juich. Maar tis sowieso leuk. Thanks for the jompels girls.
Oh enne, drukken op de wc durft hij niet, dikke paniek. Toen ik hem een luier om deed was hij duidelijk blij, meteen een keuteltje erin en de luier kon weer uit.
Wat goed Bodpa. M durfde hier ook niet te drukken hoor op de wc. Krijsen was het dikke paniek. 3 weken geduurd en van de 1 op de andere dag was het over. Heb er de eerste week echt een probleem van gemaakt met hem maar uiteindelijk opgegeven en het kwam vanzelf goed!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |