abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:21:10 #201
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_83993121
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:14 schreef bodpa09 het volgende:
Tja, ik weet niet zo goed hoe verder met het geplas en gepoep van M. Als hij in zijn blote billen loopt, komt hij een van ons halen als hij naar de wc moet. Hij gaat op de grote wc. HIj loopt rustig drie uur zonder luier zonder ongelukjes, dus het gaat echt prima. Maar wat nu?
Ik wil natuurlijk wat met het momentum doen, maar hem ook niet pushen. Op het kdv raadden ze aan om hem een paar dagen een onderbroekje aan te trekken en te kijken wat er gebeurt. Hoe deed jij dat met Twan Diaan? En zou je er nu gebruik van maken of het gewoon laten voor wat het is?
Ik moet zeggen dat Twan zindelijk was toen hij terugkwam van vakantie met mn ex. Daarvoor heb ik er nooit zoveel aan gedaan, omdat Twan er totaal geen oren naar had. Mn ex heeft hem geloof ik veel bloot laten lopen. Twan heeft bijv. nooit op een potje gezeten... meteen naar de "grote" wc.

Die optie van kdv zou ik denk ik overnemen, gewoon proberen en zorgen dat je wel een luier bij je hebt voor het geval dat.....
Make love, not war ☮
pi_83995868
Seb heeft het niet zo op de grote wc. ENG
Ik denk niet dat Seb snel zindelijk is en we proberen maar wat eigenlijk met het potje.
Ik zou hem ook een onderbroekje aantrekken Bodpa
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_83996277
Thanks Diaan en Estrys. Ben een beetje huiverig dat we veel heisa om niks maken, dat we het nu proberen, maar dat hij uiteindelijk pas op zijn zesde zindelijk is ofzo. Zul je vast zien.
Morgen maar een onderbroekje aan, God zegene de greep.

Je kunt een brilverkleiner kopen Estrys. Wij hangen M er gewoon in, vindt hij prima. Maar het leukst is toch wel het handen wassen en doortrekken na afloop. Die dodo veegt ook gewoon zelf zijn piemel af met een stukje papier. Hebben wij hem niet geleerd hoor. Zou zijn vader ook eens moeten doen.
pi_83996513
Ow Seb, dat filmpje
Te lief!
En die ogen!

ik zou ook een onderbroekje doen

Hier heeft 'blote billen lopen' tot nu toe opgeleverd dat hij snapt dat hij plast Maard at was het ook wel. Hij poept rustig achter de bosjes
pi_83996742
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:38 schreef bodpa09 het volgende:
Thanks Diaan en Estrys. Ben een beetje huiverig dat we veel heisa om niks maken, dat we het nu proberen, maar dat hij uiteindelijk pas op zijn zesde zindelijk is ofzo. Zul je vast zien.
Morgen maar een onderbroekje aan, God zegene de greep.

Je kunt een brilverkleiner kopen Estrys. Wij hangen M er gewoon in, vindt hij prima. Maar het leukst is toch wel het handen wassen en doortrekken na afloop. Die dodo veegt ook gewoon zelf zijn piemel af met een stukje papier. Hebben wij hem niet geleerd hoor. Zou zijn vader ook eens moeten doen.
je kan ook teveel vertellen

We hebben een brilverkleiner, dat is nog enger geloof ik.
pi_83996823
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:43 schreef freecell het volgende:
Ow Seb, dat filmpje
Te lief!
En die ogen!

ik zou ook een onderbroekje doen

Hier heeft 'blote billen lopen' tot nu toe opgeleverd dat hij snapt dat hij plast Maard at was het ook wel. Hij poept rustig achter de bosjes
blaft hij ook? en tilt hij zijn beentje op bij het plassen?
pi_83999046
hier complete hysterie en paniek zonet. doekje was uit bed gevallen tussen bed en muur en de dame probeerde dat op te vissen en kwam toen vast te zitten met haar arm.

ik heb der maar ff bevrijd. gezien het idee dat ze weer totaal niet wilde slapen vind ik mezelf daar nog best lief mee
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_83999214
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:14 schreef bodpa09 het volgende:
Tja, ik weet niet zo goed hoe verder met het geplas en gepoep van M. Als hij in zijn blote billen loopt, komt hij een van ons halen als hij naar de wc moet. Hij gaat op de grote wc. HIj loopt rustig drie uur zonder luier zonder ongelukjes, dus het gaat echt prima. Maar wat nu?
Ik wil natuurlijk wat met het momentum doen, maar hem ook niet pushen. Op het kdv raadden ze aan om hem een paar dagen een onderbroekje aan te trekken en te kijken wat er gebeurt. Hoe deed jij dat met Twan Diaan? En zou je er nu gebruik van maken of het gewoon laten voor wat het is?

Bij onze Fons ging het net zo. Gewoon een onderbroekje aan doen en in het begin regelmatig eens laten plassen en potje in de buurt houden.
pi_84000257
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:42 schreef simmu het volgende:
hier complete hysterie en paniek zonet. doekje was uit bed gevallen tussen bed en muur en de dame probeerde dat op te vissen en kwam toen vast te zitten met haar arm.

ik heb der maar ff bevrijd. gezien het idee dat ze weer totaal niet wilde slapen vind ik mezelf daar nog best lief mee

Wel lastig
pi_84000412
hou op ga weg. tukkie vandaag was totaal hooguit een kwartier nu is ze als een dolle tekeer aan het gaan. leievlingsliedjes moest perse op, ondertussen ragt ze op der pianoding *en* heeft ze de platenspeler aan, zet ze elke 5 seconden papa's computer aan (zeg, elke keer als ik 1 seconde niet oplet) en zegt ze "neenee!" met opgeheven vingertje als ik die rotcompu maar weer uitzet
pi_84000442
en knalrode ogen van de slaap he! maar slapen? nah......
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:15:47 #212
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_84000634
Ach gossie Simmu, mama wordt ook geen rust gegund he?
Hier wordt er gelukkig nog veel geslapen, 's morgens slaapt ze een uur/anderhalf uur en 's middags haalt ze makkelijk 2.5 uur.
Ik merk het ook meteen aan haar als ze moe is, ze wordt dan ontzettend zeurderig en niets is goed. De allerbeste oplossing is gewoon het bed in 'gooien'. Er komt dan wel protest maar een kwartier later is ze heeeeel ver in dromenland. Vond het in het begin zielig voor haar, maar ben er achtergekomen dat ze zich gewoon even in slaap moet huilen.

Hier is het eten trouwens wel een ramp met die warmte. Ze wil helemaal nix hebben. Maar ik geef haar geen ongelijk eigenlijk, ik wil ook niet eten met dit weer..... (Gelukkig drinkt ze wel behoorlijk, dus laat maar even waaien, als ze honger heeft komt ze vanzelf wel, toch?)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_84000855
Hier hebben we qua slapen wel een rgelmaat en als hij eerder moe is houden we hem vaak nog wel zolang mogelijk blij

En dan is het slapen, ergens tussen 12 en 1 en dan ongeveer 2 uur
En 's avonds tussen half 7 en 7

En qua eten? Ontbijt 2 broodjes en lunch ook 2. En nog vanalles tussendoor (fruit, rozijntjes, kommekomme, koekje, drinken....)
En as we speak een dropje Even de zouten aanvullen met dit zweetweer Maargoed, die krijgt hij normaal echt niet Nog wel eens een spekje, maar ook niet vaak. Hij wordt net zo blij van een stukje paprika
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:32:37 #214
238474 Jeetjejom
pi_84001441
Qua snoepen krijgt ze bij ons thuis ook helemaal niets te snoepen, nog geen boterham met hagelslag. Ze krijgt bij mijn moeder wel eens af en toe een spekje, maar eigenlijk vind ze een liga of een stukje fruit net zo lekker. Laten we dat lekker zo houden, wat ze niet gewend is te krijgen hoeft ze ook niet.

Mijn schoonmoeder zou graag zien dat we heel veel appelmoes door haar avondeten gooien, "want dat is zoveel lekkerder" Nou nee, dan smaakt alles hetzelfde en smaakt alles zoet, dus dat gebeurt niet. Krijg je vervolgens als opmerking: 'wacht maar tot er een tweede is, dan doe je dat snel genoeg'
Jouw warmte is genoeg
pi_84002582
eten is simpel met selene. 's ochtends pap (dubbele portie mijn eerste muesli) gevolgd rond 11 uur door boterhammen (soms 1, soms 4, is geen touw op te trekken) en dan een tukkie rond 12 uur. dan moet ze verplicht in bed blijven tot 2 uur en mag ze fruit als ze er uit komt. als ze tussendoor zelf om een appel oid vraagt krijgt ze dat. avondeten is doorgaans gewoon wat wij eten (de dame is dol op conimexmixjes ) en uiterlijk 7 uur weer naar bed. soms mag ze sjippies, snoepgoed en koekjes enzo moet ze niet. da's lekker makkelijk

al 4 krijsbuien sinds de vorige post trouwens
valpartij 1: tegen de box
mama probeert haar toch ff te laten slapen: 2
woeps hier stond toch een bank: 3
4: die box weer........
pi_84003038
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:09 schreef Estrys het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat als hij gaat slaan of bijten of haren trekken dat ze hem even apart zetten om tot rust te komen. Zit hij in een horizontale of verticale groep trouwens? Misschien moeten jullie een gesprek aanvragen op het kdv om erover te praten wat jullie wel en niet goed vinden dat ze doen. Dan kan er 1 lijn getrokken worden. Daar hameren ze bij ons kdv steeds op.

Dat van dat lopen heb ik ook bij Seb gezien. Die was ook enorm gefrustreerd en huilde heel veel, toen hij eenmaal ging lopen ging het ineens zoveel beter met hem. Misschien wil hij gewoon meer dan hij kan.
Estrys hij zit op een babygroep van 0-2 jaar en behoort dus inmiddels tot de oudere kids van de groep. Huilen doet hij eigenlijk niet veel. Wilde het eerst hier even vragen of je de behandeling als straf moet opvatten of niet. Aan een gesprek op het kdv hebben wij ook al gedacht hoor. Ik heb wel het idee dat het een frustratie zou kunnen zijn maar ik weet niet zo goed waarover. Misschien is het ook veel handiger dat de leidster ernaast een beetje bijhouden of hij met iets aan het spelen is, wat een ander kindje afpakt of dat hij speeltjes van andere kinderen afpakt. Denk dat daar de frustratie ook vandaan zou kunnen komen en dat dat best moeilijk is zelfs nog voor oudere kinderen. Waren eergisteren bij vrienden met een kind van bijna 3 en die wilde graag met iets spelen waar ons zoontje mee aan het spelen was. Toen had die bedacht dat die ging ruilen en wilde Jair iets anders ervoor geven. Daarmee was ons kind het echt niet eens.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:11:35 #217
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84003386
Oh simmu, wij hadden de afgelopen dagen ook 3 op een rij waar mevrouw niet meer dan 20 minuten sliep overdag en 's avonds pas om een uur of 10 tot een een uur of zeven wilde slapen. Vannacht eindelijk weer gewoon een normale nacht gemaakt 8-8 ongeveer, en hopen dat ze nu wel weer gewoon 1,5 uur slaapt overdag. Ze is gisteren ook al van een stoel gevallen en in een poging om naar de bieb te rennen plat met haar gezicht op het asfalt terecht gekomen. Mooie schaafwonden zijn dat.

MAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRr, ze is nu gewoon weer gezellig, gisteren en eergisteren met name was het VRESELIJK. .

Eten is hier niet erg geweldig. 's ochtends eet ze of een boterham, of ze eet met papa mee, cornflakes ofzo. Daarna fruit, banaan ofzo. na het slapen tussen, zeg, 11 - 1 een bammetje, maar dat eet ze eigenlijk niet. Soms maak ik een dip klaar, met komkommer, tomaat ofzo, dat blieft ze vaak wel. Anders toch maar fruit of een cracker of yoghurt. 's middags weer fruit of een kaakje. Avondeten gaat vaak beter, en voor het slapengaan vaak nog wat yoghurt ofzo.

Als we sjippies hebben, dan is er snel bij, dat lust ze wel. Zelfde als ze een pot nutella of pindakaas binnen hand bereik heeft, heb haar al meerdere malen met een lepel daarin zien scheppen. Ook krijgt ze de koelkast wel eens open en dan gaat ze daar druifjes eten. Of nectarines uit de fruitmand vissen. Het is een jager/verzamelaar, die dochter van mij, want als ik iets aanbied, dan is het stukken minder interessant....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_84006027
Balen Simmu dat ze echt niet wil slapen en van die krijsbuien heeft. Denk je dat haar iets dwars zit waardoor ze niet wil gaan slapen ondanks moeheid?

Basboussa, fijn dat afgelopen nacht weer normaal verliep. Hopelijk dat Beisan nu weer naar dat rithme teruggaat. Ze is geen grote eter als ik dat zo hoor behalve dan fruit en yoghurt. De laatste tijd is onze goed avondeten eter hier ook verdwenen en groenten zijn er maar met moeite in te krijgen. Gekkerwijs wilde hij de salades ook niet hebben. Ze is wel weer erg handig met de nutella/ pindakaas potten en de koelkast Ik zou daar wel erg aan moeten wennen, dat mijn kind de koelkast open trekt en maar neemt, wat die lekker vind. Heb al een keer een situatie gehad waar meneer s'ochtends geen brood wilde maar wel een pak druiven van tafel heeft getrokken en open gefrummelt en vervolgens wilde gaan inslaan. Toen heb ik toch maar even duidelijk gemaakt dat het zo niet werkt
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 13 juli 2010 @ 17:13:11 #219
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84006731
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:57 schreef Tinuviel het volgende:
Balen Simmu dat ze echt niet wil slapen en van die krijsbuien heeft. Denk je dat haar iets dwars zit waardoor ze niet wil gaan slapen ondanks moeheid?

Basboussa, fijn dat afgelopen nacht weer normaal verliep. Hopelijk dat Beisan nu weer naar dat rithme teruggaat. Ze is geen grote eter als ik dat zo hoor behalve dan fruit en yoghurt. De laatste tijd is onze goed avondeten eter hier ook verdwenen en groenten zijn er maar met moeite in te krijgen. Gekkerwijs wilde hij de salades ook niet hebben. Ze is wel weer erg handig met de nutella/ pindakaas potten en de koelkast Ik zou daar wel erg aan moeten wennen, dat mijn kind de koelkast open trekt en maar neemt, wat die lekker vind. Heb al een keer een situatie gehad waar meneer s'ochtends geen brood wilde maar wel een pak druiven van tafel heeft getrokken en open gefrummelt en vervolgens wilde gaan inslaan. Toen heb ik toch maar even duidelijk gemaakt dat het zo niet werkt
Ik moedig dat gedrag ook niet aan, en probeer altijd alles goed op te bergen... Ik vind het minder erg als ze een druifje uit de koelkast pikt, dan dat ze aan een pot beleg zit. Alle kastjes zitten hier ook allemaal dicht met kinderslot en al het eten is zo snel mogelijk van de tafel/aanrecht, want ze is overal als de kippen bij.

Avondeten doet ze overigens wel redelijk, rijst, vis, salade, groente, gaat eigenlijk allemaal goed... Soms geef ik haar tussen de middag ook wat warm, want dat lijkt me wat vullender dan alleen fruit en yoghurt inderdaad.

Alleen aardappels, vindt ze niets aan...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  dinsdag 13 juli 2010 @ 17:44:31 #220
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_84008324
Hier een ventje wat ineens weer alles gemalen wil, anders eet ie het niet... Is dat ook een fase?

Bodpa, wat goed van hem!! Hoe gaat het? met alleen een onderbroekie?

Basboussa, lekker dat ze weer vrolijk is!

Tinuviel, hahaha, dat van die druiven! Snoepert

De interesse voor eten begint hier wel steeds meer te komen, dus ik moet opletten dat ik ook eet, wanneer hij hoort te eten. Als ik op een ander moment eet dan Joep, dan komt ie schooien
Niet mieten! Door gieten!
pi_84012495
selene is gewoon te moe omdat ze 's nachts zo slecht slaapt. ik denk dat het wel de warmte is hoor, want ze speelt normaal gezien 's avonds ook wel in bed, maar niet tot 10 uur om dan 's ochtends om 6 uur weer wakker te zijn.

seilram, dat gemalen willen opeens kan idd best een fase zijn hoor misschien als volgende fase dattie opeens weer gevoerd wil worden. of zoals selene, dat ze der eigen tut wil terwijl ze duimt. ze sabbelt er niet eens op! maar ravi heeft een tut dus zij ook.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 19:34:14 #222
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_84012541
Annicka had de laatste keer een gewicht van 8,5 kilo bij 83 cm, dus ik geef haar gewoon wat 'onverantwoorde' dingen (dubbel zoveel kaas ) om in ieder geval weer op haar lijntje te komen. Ze was al licht en ze was nu een halve kilo lichter dan wat ze zou moeten zijn volgens mijn berekening. Dus even wat extra's toestoppen tot ze weer op het lijntje zit. Ze krijgt ook geen water meer maar ik leg haar gewoon aan, en ik breng haar zelf weer naar bed zodat ze nog een paar extra slokken krijgt.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_84013176
Tess heeft bijna een kies
Er zit een wit randje

Ik heb gewoon een diikke drol die bijna alles eet en drinkt! Ik heb geen idee wat ze nu weegt maar ik denk toch wel dat ze richting de 11 kg gaat :$
Ze stapt trouwens steeds meer en kan ook zonder steun opstaan en weglopen
Zo grappig om te zien hoe ze eerst met van die stijve pootjes liep maar nu ook d'r knietjes gaat buigen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_84013701
Seilram hier hebben wij ook weleens dat bepaald voedsel in stukjes niet goed gaat. Bijvoorbeeld paprika eet die vaak niet. Weet niet of het aan het harde en het velletje ligt. Tomaat heeft ook een velletje en dat eet die wel. Als die het wel goed eet als het gemalen is zou ik dat gewoon even doen. Waarschijnlijk gaat het vanzelf weer over.

Vicky wat goed van Tess

Simmu hopelijk dat de warmte gauw weer normale vormen aanneemt en dat Selene dan ook lekkerder in haar vel zit.

GWS ga Annicka dan idd maar even wat meer verwennen wat eten betreft. Gewoon af en toe wat extra's toestoppen. Is Annicka ook gek op kaas. De kleine man hier wel.

Basboussa ik bedoelde het meer grappend dan serieus. Dat eten uit de koelkast pakken beter is dan uit de pot lepelen begrijp ik goed. Grappig hier is het meestal omgekeerd Aardappel gaat vaak beter dan rijst of couscous. Hij heeft wel zijn liefde voor pasta ontdekt. Dat vind die heerlijk.

Ergo: Wij hebben een echte nederlander in huis. Appelstroop, pindakaas, brood, kaas en aardappelen
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_84016558
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:05 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Estrys hij zit op een babygroep van 0-2 jaar en behoort dus inmiddels tot de oudere kids van de groep. Huilen doet hij eigenlijk niet veel. Wilde het eerst hier even vragen of je de behandeling als straf moet opvatten of niet. Aan een gesprek op het kdv hebben wij ook al gedacht hoor. Ik heb wel het idee dat het een frustratie zou kunnen zijn maar ik weet niet zo goed waarover. Misschien is het ook veel handiger dat de leidster ernaast een beetje bijhouden of hij met iets aan het spelen is, wat een ander kindje afpakt of dat hij speeltjes van andere kinderen afpakt. Denk dat daar de frustratie ook vandaan zou kunnen komen en dat dat best moeilijk is zelfs nog voor oudere kinderen. Waren eergisteren bij vrienden met een kind van bijna 3 en die wilde graag met iets spelen waar ons zoontje mee aan het spelen was. Toen had die bedacht dat die ging ruilen en wilde Jair iets anders ervoor geven. Daarmee was ons kind het echt niet eens.
Is hij niet gewoon gefrustreerd dat hij nog niet kan lopen? Dat had Seb ook, werd hij heel vervelend van
Toen hij ging lopen was het ineens een heel ander kind.

Het delen van dingen komt pas vanaf drie jaar of zo toch?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:04:18 #226
238474 Jeetjejom
pi_84016709
Even een jubel post van mij:
Vandaag is Jorja precies een jaar in de buitenwereld (ze heeft na haar geboorte nog dik 2 weken op het ziekenhuis gelegen) én ze heeft vandaag haar eerste diploma gehaald Ze is in het trotse bezit van haar Guppy 1
(of ja, eigenlijk heeft ze het niet in bezit, want ze hadden er de verkeerde datum opgeschreven, dus volgende week krijgen we het diploma met de juiste datum)
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:31:48 #227
12913 GreatWhiteSilence
pi_84018111
Tinuviel, Annicka is dol op kaas, in het bijzonder op belegen of komijnekaas. Jonge kaas krijg ik retour.

Jeetjejom en Jorja, gefeliciteerd! Annicka heeft nog geen diploma's: ik ben pas met haar gaan zwemmen toen ze al een jaar was.

Geen idee wanneer delen nu eigenlijk begint. Annicka geeft al tijden van alles weg aan iedereen, maar dat zal wel niet onder delen vallen, vermoed ik.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_84018265
Diploma voor Jorja

Ik doe niet aan babyzwemdiploma's.. het kan wel in ons zwembad maar dat kost 40 euro ofzo en dat vind ik zo'n onzin. Bij Amber heb ik het ook nooit gedaan, die heeft nog geen zwemdiploma, en die is zo watervrij als maar zin kan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:43:49 #229
12913 GreatWhiteSilence
pi_84018856
40 euro? Dan zou ik het ook wel laten. Volgens mij zijn ze bij ons zwembad bij de prijs inbegrepen.
pi_84019027
Allereerst: welkom Thijs, en gefeliciteerd!

Lieuwe geeft wel z'n rozijntjes weg, om ze in tweede instantie toch maar in z'n eigen mond te stoppen
Hij is niet zo gezellig de laatste dagen. Dat komt denk ik vooral omdat ik zelf ook niet zo gezellig ben, wel tegen hem maar volgens mij voelt hij mijn stemming feilloos aan. Leuk hoor, twee jankerds in één huis.
Ik heb ons wel een reuzedoos duplo cadeau gedaan van de kinderbijslag dan kunnen we een beetje gaan bouwen met z'n twee. Lieuwe speelt eigenlijk nauwelijks met zijn speelgoed, doen jullie kinderen dat wel? Hij heeft echt een enorme voorkeur voor allerlei huishoudelijke apparaten, met stip op 1 staat de wasmachine (oftewel de rrrr, met een enorme rollende tongpunt-r, wat heel knap is voor een kind van 1 ). Niet aan de knopjes zitten is helaas nog iets te veel gevraagd, vanmorgen stond het programma ineens op gordijnen 40 graden (en er zaten geen gordijnen in de was). Op twee staat een emmer met een nat (dat moet!) doekje, op drie de trekker van de douche of een vegertje. En als ik de stofzuiger aanzet komt hij hard aangerend om eerst zelf te worden gestofzuigd en vervolgens de stofzuiger steeds aan en uit te zetten. Lekker handig.

Bodpa, wat knap dat jullie M. al zo goed kan aangeven wanneer hij naar de wc moet!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:49:57 #231
238474 Jeetjejom
pi_84019233
Nou Vicky, 40 euro vind ik ook wel belachelijk, wij moesten nu eenmalig 6 euro extra betalen voor het diplomaatje, dat vind ik dan wel weer de moeite waard.
Hecht verder ook niet echt waarde aan het diploma, ben gewoon blij dat ze niet bang voor water is, dat is voor ons de belangrijkste reden om te gaan....
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:09:15 #232
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_84020367
Gefeliciteerd Jorja

Delen doet Maarten soms, als hij zin heeft. Hij wil graag uit mijn glas drinken, en dan biedt hij mij ook slokjes aan

Speelgoed? Wasda? Ja, nu heb ik van dat nep-duplo naar beneden gehaald en daar is hij wel flink mee aan het bouwen... Maar over het algemeen wil hij liever de vriezer wat warmer of kouder zetten Of lichtknopjes aan doen, deuren open en dicht doen

O ja, ik las over moeilijk slapende kindjes... Maarten doet vandaag ook mee, een half uur op het kdv dus een verschrikkelijk moe en niet willend eten jongetje, hij was erg blij dat hij kon slapen en ik ook
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_84020979
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:01 schreef Estrys het volgende:

[..]

Is hij niet gewoon gefrustreerd dat hij nog niet kan lopen? Dat had Seb ook, werd hij heel vervelend van
Toen hij ging lopen was het ineens een heel ander kind.

Het delen van dingen komt pas vanaf drie jaar of zo toch?
Dat zou kunnen. De leidster zei ook wel zoiets.

Ik weet het niet zeker of kinderen met 3 jaar pas gaan delen. Aan de ene kant zei dat kindje van vrienden wel dat onze zoon met het spelletje mocht spelen maar uiteindelijk wilde hij dat ene spelletje toch zelf hebben. Misschien kwamen er ook nog wat meer aspecten kijken zoals het ruilen van iets en het besef dat dat van twee kanten moet komen komt misschien nog wat later.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:59:59 #234
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_84049693
Jore, hier wordt vooral gespeeld met de garage van little people, die wordt het hele huis door gesjouwd. En boekjes, daar gaat ie zelf ook heel scheetig echt even voor zitten of hij brengt ze naar mij en dan moet ik lezen. Verder is gewoon rommelen een hobby van Joep. Heel de speelgoedkist overhoop halen. En torens bouwen begint nu een beetje te komen, zo'n 3 blokken op elkaar.

Vicky, wat een prijs!! voor zo'n diploma! Joep zit wel op baby zwemmen, maar hij vindt het gedeelte dat we eerder komen dan de les en hij zelf mag rond koeteren veel leuker dan die les zelf hahaha.

Welkom Jeetjejom!

Simmu en Tinuviel, ik denk dat ik het gewoon ook meer even zo aanbiedt, het eten. Ik laat hem eerst gewoon even zo happen en als ie dat beu is en niet genoeg op heeft, dan pureer ik het wel even. Zo gedaan.

Gisteravond heeft Joep afscheid genomen van onze kater, die moesten we laten inslapen.... Ik zei: geef hem maar een dikke kus en Joep buigt heel zachtjes voorover en legt 1 van zijn vingers heel zachtjes op zijn hoofd en keek mij toen aan van: goed he! Ik doe het heel zachtjes maar wel
pi_84052258
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:09 schreef Marie79 het volgende:
Delen doet Maarten soms, als hij zin heeft. Hij wil graag uit mijn glas drinken, en dan biedt hij mij ook slokjes aan

Speelgoed? Wasda? Ja, nu heb ik van dat nep-duplo naar beneden gehaald en daar is hij wel flink mee aan het bouwen... Maar over het algemeen wil hij liever de vriezer wat warmer of kouder zetten Of lichtknopjes aan doen, deuren open en dicht doen

Marie dat is heel herkenbaar. Bij opa heeft onze zoon een keer aan de knopjes voor de oven gedraaid, precies op de goede hoogte voor hem. En opa zich maar afvragen waarom de oven het niet meer deed. Omza kon via de telefoon de oplossing zo naar voren toveren. Die had de kleine al door.

Welkom Jorja en gefelciteerd met het diploma

Joep dat is idd heel treurig. Was het voor Joep ook moeilijk. Heb jij het idee dat die dat al kon begrijpen?

Eten delen doet meneer hier eigenlijk ook wel. Af en toe had ik het idee dat dat was als hij het niet wilde, maar af en toe krijgen wij toch ook zijn absolute favoriet namelijk fruit toegestopt. Is eten delen dan anders, dan speelgoed? Of ligt het daaraan dat kinderen het misschien niet aardig vragen en hij het dus niet vanuit zichzelf geeft?

[ Bericht 12% gewijzigd door Tinuviel op 14-07-2010 17:04:22 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_84052469
Ach, wat verdrietig Seilram. En wat lief van Joep.

Ik weet dat het wat vroeg dag is voor jompels, maar mijn kind is de hele dag al droog. Hij heeft de allerkleinste onderbroekjes aan die ik kon vinden, geen enkel ongelukje, ook niet toen we een uurtje naar de kinderboerderij gingen (ik had wel reservebroekjes bij me). Zou het dan toch?
Ik durf er niet op te vertrouwen
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:01:23 #237
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_84061375
Ik wel hoor voor jouw M.!!! Goedzo
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_84061449
Wat knap !

Supergoed joh!
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:15:42 #239
12913 GreatWhiteSilence
pi_84062049
Seilram wat treurig, maar wel lief dat Joep zo zachtjes deed.

Bodpa, wat goed!

Hier heeft Annicka voor het eerst op de wc geplast. Zou het zo zijn dat ze gewoon niet op het potje wil?
We hebben nu een wc-bril met trapje en daar zit ze wel best op. Als ze op het potje zit probeert ze de hele tijd te 'ontsnappen'.

Deze bedoel ik:
pi_84062766
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:00 schreef bodpa09 het volgende:
Ach, wat verdrietig Seilram. En wat lief van Joep.

Ik weet dat het wat vroeg dag is voor jompels, maar mijn kind is de hele dag al droog. Hij heeft de allerkleinste onderbroekjes aan die ik kon vinden, geen enkel ongelukje, ook niet toen we een uurtje naar de kinderboerderij gingen (ik had wel reservebroekjes bij me). Zou het dan toch?
Ik durf er niet op te vertrouwen
wat gaaf!!
pi_84062880
Wat stoer van Annicka!

Ik ben zo bang dat ik veel te vroeg juich. Maar tis sowieso leuk. Thanks for the jompels girls.
Oh enne, drukken op de wc durft hij niet, dikke paniek. Toen ik hem een luier om deed was hij duidelijk blij, meteen een keuteltje erin en de luier kon weer uit.
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:35:43 #242
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_84063049
GWS, geen idee of het aan het potje zou liggen, kan best volgens mij, maar wat goed van haar!!

Bodpa wa un knap kind hedde gij toch!! Hihi en wat grappig dat ie dan zo opgelucht is dat ie lekker in zijn luier kan poepen! En wat geinig dat jij drukken zegt, dat moet ik altijd van mijn moeder hahaha

HIer een kind wat echt een voorkeur heeft om net in een schone luier te poepen of net na het badderen

Tinuviel, ik denk niet dat hij het echt begreep of begrijpt, maar goed, hij begrijpt wel meer dan dat ik denk. Het was vandaag iig niet zo dat ik iets aan hem merkte dat hij hem miste of hem zocht. Onze hond wel, die stond vanmorgen heel zachtjes en zielig te piepen bij het raam, waar onze kater altijd zat. En de andere kater is alleen met zichzelf bezig
pi_84064141
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:35 schreef seilram het volgende:
Bodpa wa un knap kind hedde gij toch!! Hihi en wat grappig dat ie dan zo opgelucht is dat ie lekker in zijn luier kan poepen! En wat geinig dat jij drukken zegt, dat moet ik altijd van mijn moeder hahaha
Ik ook.
pi_84067857
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:29 schreef simmu het volgende:

[..]

wat gaaf!!
en ook van annicka!! zie het nu pas

morgen trouwens per youtube een verklaring voor mijn plotselinge behoefte aan behang en plaksel
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:10:33 #245
238474 Jeetjejom
pi_84068119
Bodpa Het zou zomaar kunnen!!!!!
En Annicka, das natuurlijk ook veel stoerder dan zo'n babypotje, groot gelijk!
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:56:50 #246
12913 GreatWhiteSilence
pi_84070413
Het leuke is dat ze dat ding geweldig vind: ze liep er vanavond zelf heen. Naar dat potje kijkt ze dus echt niet om en als ik haar erop probeer te zetten vertikt ze het om erop te gaan zitten. (Gevalletje plank. )

Het is alleen jammer dat de wc beneden te hoog is voor dat ding (vorige eigenaar was lang en het was nieuw gebouwd, dus dan kan dat soort dingen natuurlijk nog.), dus ik moet naar boven, want daar past dat ding wel goed. Beneden zit ze er niet echt helemaal lekker, omdat ze haar voeten dus niet echt lekker kwijt kan op het trapje, omdat dat ding half hangt ipv staat. Ik moet nog ergens een balkje oid vandaan vissen om dat ding beneden ook nog goed te laten passen.

En ik ben nieuwsgierig naar het gevalletje behoefte aan behang en plaksel.
  donderdag 15 juli 2010 @ 07:34:20 #247
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_84077467
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:32 schreef bodpa09 het volgende:
Wat stoer van Annicka!

Ik ben zo bang dat ik veel te vroeg juich. Maar tis sowieso leuk. Thanks for the jompels girls.
Oh enne, drukken op de wc durft hij niet, dikke paniek. Toen ik hem een luier om deed was hij duidelijk blij, meteen een keuteltje erin en de luier kon weer uit.

Wat goed Bodpa. M durfde hier ook niet te drukken hoor op de wc. Krijsen was het dikke paniek. 3 weken geduurd en van de 1 op de andere dag was het over. Heb er de eerste week echt een probleem van gemaakt met hem maar uiteindelijk opgegeven en het kwam vanzelf goed!
pi_84077652
Poepen op de wc is ook veel enger voor kinderen
Echt iets van jezelf dat dan weg gaat en weggespoeld wordt. Schijnen een boel kinderen eng te vinden
pi_84086809
Bodpa en GWS wat goed!

Met Kim ging het zomaar ineens goed op de wc met poepen en plassen. Heeft wel lang geduurd.

Tyler probeerde op de wc te klimmen toen de deur per ongeluk open stond. Opletten dus!
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:05:31 #250
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_84086840
waah! Annicka, knappe dame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')