abonnement Unibet Coolblue
pi_85889066
Ik stofzuig alleen de spinnen van het plafond, verder nooit meer. In het weekeind doet de roomba de bovenboel, elke nacht de benedenboel. Eens per week maak ik hem schoon.

Helemaap top!
pi_85891771
Ik heb mijn Roomba 520 nu iets van twee weken, wat een fantastisch apparaat!

Ik had gedacht dat het tijd zou gaan schelen maar ik druk hem aan en ga dan op de bank zitten kijken. 8)7 Maar dat zal wel wennen na verloop van tijd.
Ben niet veel thuis, dus gebruik hem hooguit twee keer per week. Ook boven werkt ie als een tiet, maar daar moet ik her en der wel zorgen dat het wat opgeruimd is.

Zie zojuist dat je de remote ook los bij kunt bestellen, leuk voor kerst ofzo. :P
Een schoonmaakborsteltje mis ik wel, daarvoor moet ik nog even een klein bokkepoot kwastje kopen ofzo.

Het is ook een erg leuk apparaat om over te praten en ik heb al meerdere mensen in de verleiding gebracht ook eens te gaan kijken naar zo'n ding. :D

Hij wordt trouwens wel helemaal gestoord van mijn stoeltjes en tafel. Heb hele eenvoudige stoeltjes van de IKEA met dunne metalen pootjes, daar blijft ie altijd maar wat rondjes omrijden. Oh en m'n prullenbak (RVS) vind ie ook maar raar, daar kan ie soms ook wel een hele tijd tegenaan blijven rijden.

Soms vergeet ik de deur naar de bijkeuken dicht te doen, dan rijdt ie daar van de drempel af. Gaat af en toe goed en af en toe blijft ie hangen. Deur moet gewoon dicht dus. :P
pi_85897555
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:43 schreef wiebelaar het volgende:

Zie zojuist dat je de remote ook los bij kunt bestellen, leuk voor kerst ofzo. :P
Werkt volgens mij niet met de 520.
pi_85900643
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 01:06 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Werkt volgens mij niet met de 520.
Bij Cyberhuis staat: "Deze afstandsbediening kan bij alle Roomba 500 modellen gebruikt worden, dus vanaf de 505 t/m de 581."
Lijkt me dus wel dan? :?

Oh en bij de specs van de 520 staat ook dat ie compatible is. :)
pi_85900693
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 08:54 schreef wiebelaar het volgende:

Bij Cyberhuis staat: "Deze afstandsbediening kan bij alle Roomba 500 modellen gebruikt worden, dus vanaf de 505 t/m de 581."
Lijkt me dus wel dan? :?

Oh en bij de specs van de 520 staat ook dat ie compatible is. :)
Okay, dan zal het wel :).
'k Dacht dat ik eens zoiets had gelezen dat ie alleen werkte bij modellen die programmeerbaar waren oid.

Dan is dit ook leuk: voice commands :P

  † In Memoriam † zaterdag 4 september 2010 @ 23:14:57 #156
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_86074799
Ik heb vandaag op Ebay een rooie Klarstein Cleanmate gekocht. Klinkt toch een beetje als iets uit de Duitse vertaling van Harry Potter (evanesco staub!). Maar met dank aan dit topic dus ondanks tekort aan energie en geld straks toch een redelijk schone huiskamer ^O^
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_86084116
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 23:14 schreef Macka66 het volgende:
Ik heb vandaag op Ebay een rooie Klarstein Cleanmate gekocht. Klinkt toch een beetje als iets uit de Duitse vertaling van Harry Potter (evanesco staub!). Maar met dank aan dit topic dus ondanks tekort aan energie en geld straks toch een redelijk schone huiskamer ^O^
^O^ Ben benieuwd hoe ie bevalt! Laat je het weten als ie een paar rondjes heeft gedraaid? :D
pi_86085108
Ik sta op het punt de Roomba 520 te bestellen.
En kom er nu achter dat deze uit het assortiment gaat en wordt vervangen door de Roomba 530 531. Die wordt blijkbaar 50 euro duurder. Ik kan nog geen specs vinden van de 530 531.

En nu twijfel ik: nu de 520 kopen (goedkoper maar geen idee hoe het met extra onderdelen zit), of wachten tot de 530 531 (en dus meer betalen). Of meteen 100 euro extra uitgeven en gaan voor de 555. Maar ik heb al die extra's van timers en vuurtorens en zo niet nodig. Mijn woonkamer en keuken (waar hij het meest gebruikt gaat worden) is één grote L-vormige ruimte en ik zet hem zelf wel aan als ik vind dat het nodig is.

Advies please?
En wat is een goede webshop om hem aan te schaffen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Cat-astrophe op 05-09-2010 13:17:31 (1 cijfertje) ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_86085219
Scooba dweilrobot :9~ Ik word hebberig. :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zondag 5 september 2010 @ 12:58:13 #160
155227 crew  Guppy
dus
pi_86086017
Volgens mij kun je ook nog steeds onderdelen krijgen voor de allereerste Roomba's? Zeker weten doe ik dat niet, maar het lijkt me sterk dat ze meteen niet meer verkocht worden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86086334
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:29 schreef Cat22 het volgende:
Scooba dweilrobot :9~ Ik word hebberig. :@
Ik ook, maar ik vraag me af hoe nat die dweilt ? met een houten vloer mag het niet te nat gedaan worden.
O laat maar mag wel op gelakte houten vloeren maar die van ons staat in de was ;(
pi_86086545
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Volgens mij kun je ook nog steeds onderdelen krijgen voor de allereerste Roomba's? Zeker weten doe ik dat niet, maar het lijkt me sterk dat ze meteen niet meer verkocht worden
Da's natuurlijk ook zo. Maar toch.. ik heb de specs gevonden (het is trouwens de 531 ipv de 530):

quote:
iRobot Roomba 531 Robotic Vacuum

SPECIFICATIONS:
# Model No: 531
# 500 series robots offer the lastest innovations from iRobot with unprecedented efficiency, coverage and cleaning performance
# Virtual walls keep Roomba cleaning where you need it most by restricting off-limit areas
# Automatically returns to its home base to dock and recharge between cleanings
# Reaches deep into your carpet to remove dirt, dust and pet hair
# Efficiently cleans the whole floor, under and around furniture and along walls
# Automatically adjusts to vacuum carpets and hard floors
# Roomba senses dirtier areas and cleans more thoroughly in those spots
# Simple to use - just press the clean button, roomba does the rest
# Roomba won't get stuck on cords, carpet fringe or tassels
# Includes power supply, brush cleaning tool, rechargeable battery and extra filter
# 'Roomba' range
# Silver
Dus voor 50 euro meer krijg je waarschijnlijk vuurtorens erbij die de 520 niet heeft en de 555 wel.
Ik denk dat ik nog even wacht tot de 530 er is, heb ik ook de nieuwste tecknologie. :)
quote:
Op zondag 5 september 2010 13:09 schreef Sorella het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik vraag me af hoe nat die dweilt ? met een houten vloer mag het niet te nat gedaan worden.
O laat maar mag wel op gelakte houten vloeren maar die van ons staat in de was ;(
Ah, da's jamer.
Op mijn vloer zou het mogen, maar als Roomba nu de boel bijhoudt denk ik dat ik wel in staat ben 1 keer per maand een dweil erdoor te jagen. Zo vies wordt mijn vloer ook niet, het zijn vooral de kattenharen die een probleem zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 5 september 2010 @ 14:26:12 #163
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_86088770
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:24 schreef Cat22 het volgende:
Advies please?
En wat is een goede webshop om hem aan te schaffen?
http://www.hifi-tower.co.(...)robot_i139_998_0.htm

^O^

veel goedkoper dan roomba en net zo goed :7
  Moderator zondag 5 september 2010 @ 14:45:26 #164
155227 crew  Guppy
dus
pi_86089296
Wat betreft de webshop, die van mij komt van Roboti.nl. De eerste Roomba die ik kreeg was defect, maar die werd na een telefoontje omgeruild. Dat was fijn! Goede service dus
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 5 september 2010 @ 14:51:08 #165
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_86089461
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat betreft de webshop, die van mij komt van Roboti.nl. .....
roboti.nl basismodel Roomba 520...... Prijs: ¤ 285,- :X

Ik heb betaald 140 euri _O_ _O- :W

Keus is aan U :W
  Moderator zondag 5 september 2010 @ 14:55:54 #166
155227 crew  Guppy
dus
pi_86089604
Ik had ook een ander model, en die was bij Roboti weer goedkoper.

Maar goed, het loont zeker om rond te kijken, heb ik toen ook gedaan.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86089717
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:26 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

http://www.hifi-tower.co.(...)robot_i139_998_0.htm

^O^

veel goedkoper dan roomba en net zo goed :7
Jij bent er dus tevreden over?
Even een vragenbombardement: ;) Hoe lang heb je hem al? Daar (link) gekocht+ adapter UK-EU? Hoe zit het met schoonmaken? Doet hij zowel tapijt als laminaat?

Ik ben altijd huiverig voor onbekende merken. Voor je het weet heb je toch weer aardig wat geld uitgegeven voor iets wat het werk maar half doet of snel kapot gaat. Dan liever wat meer geld voor een apparaat wat een staat van dienst heeft en een goede garantieregeling.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_86116216
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:00 schreef Cat22 het volgende:

Jij bent er dus tevreden over?
Even een vragenbombardement: ;) Hoe lang heb je hem al? Daar (link) gekocht+ adapter UK-EU? Hoe zit het met schoonmaken? Doet hij zowel tapijt als laminaat?

Ik ben altijd huiverig voor onbekende merken. Voor je het weet heb je toch weer aardig wat geld uitgegeven voor iets wat het werk maar half doet of snel kapot gaat. Dan liever wat meer geld voor een apparaat wat een staat van dienst heeft en een goede garantieregeling.
Volgens http://saugrobot.de/klarstein-cleanmate-m488-resume.php is 't wel een prima ding geloof ik. NiCad-accu is wat minder. De NiMH-accu van de Roomba 520 houdt het 2x zo lang vol, lees ik.
  † In Memoriam † maandag 6 september 2010 @ 12:07:09 #169
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_86121619
Ik heb mijn Klarstein via Ebay gekocht bij een duitse winkel.
Bij de beoordeling van Saugrobot.de scoort de Klarstein beter op het onderdeel Reinigung dan de Roomba.

aanvulling: mijn Klarstein is weer terug naar de fabrikant. Teruggestuurd door de winkel wegens onherstelbaar beschadigd aangekomen, waarschijnlijk gebeurd tijdens het transport uit China. Dus ik moet wachten op een nieuwe zending :'(

[ Bericht 20% gewijzigd door Macka66 op 07-09-2010 19:17:33 ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_86869117
Sinds een jaar (of twee) was ik aan het nadenken of ik de Roomba in huis zou halen (of niet). Nou, vorige week de knoop doorgehakt en bij Cyberhuis een roomba 520 gehaald. Is dus het basismodel en heb er 280 euro voor betaald.

Dat is een hoop geld, maar hij doet het fantastisch. Misschien dat het aan mijn stofzuigkunsten ligt, maar het is nu schoner dan ooit in huis.

wij hebben een erg grote woonkamer (iets van 65m2) en ik was bang dat hij niet alles zou meepakken, vanwege de relatief grote afstanden die hij moet overbruggen. Gemiddeld genomen komt hij overal, echter op bepaalde plekken iets meer dan op andere plekken.

Enig nadeel: wij hebben een koeienhuid op de vloer liggen en daar gaat hij niet zo fijn mee om. Het is dun materiaal dus dus hij vouwt hem soms een stuk mee. Die vouw, zie je dan weer terug als je het kleed weer goed legt.

Resume: zeer tevreden over de aankoop. Af en toe laat ik hem los in de gang, of in een slaapkamer en dan laat ik hem zijn gang gaan. Als hij klaar is, zet ik hem weer op het basisstation.

Al met al, het is een hoop geld, maar bedenk daarbij dat je nooit meer hoeft te stofzuigen :D Die cleanmate heb ik ook gezien, maar zoals in het demonstratiefilmpje te zien is, is die van mindere kwaliteit dan de roomba.
pi_86869423
:*
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:07 schreef Macka66 het volgende:
Ik heb mijn Klarstein via Ebay gekocht bij een duitse winkel.
Bij de beoordeling van Saugrobot.de scoort de Klarstein beter op het onderdeel Reinigung dan de Roomba.

aanvulling: mijn Klarstein is weer terug naar de fabrikant. Teruggestuurd door de winkel wegens onherstelbaar beschadigd aangekomen, waarschijnlijk gebeurd tijdens het transport uit China. Dus ik moet wachten op een nieuwe zending :'(
Heb je m nu wel inmiddels?
  † In Memoriam † zondag 26 september 2010 @ 21:32:32 #172
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_86876664
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:56 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Heb je m nu wel inmiddels?
Nee, heb 'm nog niet maar zag gisteren op de site dat ze er weer zijn. Dus ik heb een mailtje gestuurd om te vragen wanneer ik 'm kan verwachten.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_86876993
Ik heb net besteld *O*

(Roomba 520, de luxe dus voor een tientje extra een extra stootrubber en 3 filters)

En maar meteen een garderobe voor Truus erbij gekocht :)


Zou het erg overdreven zijn als ik nu al voor de brievenbus ging liggen? :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_86877738
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:37 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb net besteld *O*
[ afbeelding ]
(Roomba 520, de luxe dus voor een tientje extra een extra stootrubber en 3 filters)

En maar meteen een garderobe voor Truus erbij gekocht :)
[ afbeelding ]

Zou het erg overdreven zijn als ik nu al voor de brievenbus ging liggen? :@
Hoeraaaa! Ik wil ook, ik wil ook! (Waarom trouwens de Roomba en niet de Klarstein?)
En: nee!
pi_86877838
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:49 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Hoeraaaa! Ik wil ook, ik wil ook! (Waarom trouwens de Roomba en niet de Klarstein?)
En: nee!
Ik ben dan toch zo'n trutje wat gaat voor een bekend merk met vertrouwen in de klantenservice. Niet dat dat bij de Klarstein per definitie niet zo is, maar die ken ik niet. Dus vandaar. :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')