Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 08:32 schreef Zihuatanejo het volgende:
Misschien al genoemd: de films van Jean-Pierre Jeunet
• Le fabuleux destin d'Amélie Poulain
• Un long dimanche de fiançailles
Goeie film!quote:Op zondag 22 augustus 2010 12:46 schreef Bonzai. het volgende:
* kick *![]()
Visueel ook zéér interessant is de drugsfilm Spun. Combineert een beetje de zwarte humor van Trainspotting met de überhippe editing van Requiem for a Dream, zonder ook maar enigszins op een kopie van die twee te lijken.
[ afbeelding ]
(heb al betere trailers gezien overigens, wellicht fan-made, film is heel wat blitser)
Erg origineel filmpje
Oh, en met een leuke rol van Mickey Rourke (held)
Heb deze film gister gedownload . Vond m juist helemaal niet saai . Prachtig gemaakt ook !quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:39 schreef Dennis_enzo het volgende:
The Lovely Bones
[ afbeelding ]
Wel een saaie kutfilm trouwens verder
Wow, ja die moet ik nog steeds eens afkijken.quote:Op maandag 5 juli 2010 23:53 schreef Ps2K het volgende:
Casshern
http://www.imdb.com/title/tt0405821/
[ afbeelding ]
Schaam je. 2001 is geniaal. en ook de film die ik wilde posten.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:30 schreef Bonzai. het volgende:
Ik blijf erbij: 2001 = ellenlang en oersaai treurspel met een stel vliegende maquettes. Gelukkig nog dat je de touwtjes niet ziet hangen.
De schoonheid zie ik er niet van in.
Naja, "trip"quote:Op donderdag 26 augustus 2010 03:41 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Schaam je. 2001 is geniaal. en ook de film die ik wilde posten.
2+ uur lange trip over de evolutie van het leven.
Maar visueel nou niet echt super bijzonder.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 03:41 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Schaam je. 2001 is geniaal. en ook de film die ik wilde posten.
2+ uur lange trip over de evolutie van het leven.
Dat is ie nou juist wel. Het verhaal is vooral traaag.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar visueel nou niet echt super bijzonder.
is dit een leuke film trouwens?quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:57 schreef Tijn het volgende:
Waking Life is natuurlijk ook visueel leuk gedaan.
[ afbeelding ]
Ja, het is vooral een praatfilm. Je moet er zin in hebben, maar ik vond 'em niet zo slecht.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:55 schreef klausmeister het volgende:
[..]
is dit een leuke film trouwens?
als ik de youtube filmpjes bekijk lijkt het me echt zo'n film met 50 pretentieuze uitspraken per minuut.
ok, ik zal er eens naar kijkenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het is vooral een praatfilm. Je moet er zin in hebben, maar ik vond 'em niet zo slecht.
En dan gewoon terugkomen en bij het weggaan weer de cd speler die blijft hangenquote:Op zondag 22 augustus 2010 12:55 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Goeie film!
Als die gast dat wijf naakt op bed bindt en de cd-speler blijft hangen
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:58 schreef trebremmit het volgende:
McCabe and Mrs. Miller
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Film is zo mierzoet, dat je vullingen spontaan uit je bek vallen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:40 schreef single_queen het volgende:
oh geweldig... visueel mooie films, daar kan ik ook enorm van genieten.
Ik zie dat er al superfilms genoemd worden hoor (into the wild, what dreams may come, requiem for a dream) , maar eentje mist nog in mijn optiek:
Legends of the Fall (heeft 1 oscar gewonnen - voor cinematografie notabene - maar is one of my all time favourites, ook als ik half in slaap val en hem niet meer kan volgen, alleen maar kijken)
En aan de trailer te zien visueel ook niet echt interessantquote:Op dinsdag 14 september 2010 22:50 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Film is zo mierzoet, dat je vullingen spontaan uit je bek vallen.
quote:Op woensdag 15 september 2010 14:14 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
En aan de trailer te zien visueel ook niet echt interessant
Wat?quote:
Ik vind Carl Theodor Dreyer sterker in dat opzicht.quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:04 schreef fratsman het volgende:
Sowieso was Bergman een meester in het gebruik van licht en donker. (Of in ieder geval zijn vaste cameraman Sven Nykvist.)
Dryer!quote:Op woensdag 15 september 2010 16:05 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik vind Carl Theodor Dreyer sterker in dat opzicht.
Een van mijn absolute favorieten en verschrikkelijk mooi.....quote:Op zondag 4 juli 2010 23:22 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Alleen ben ik eigenlijk niet echt onder de indruk van de hedendaagse computer Disney/Pixar shit. Het ziet er allemaal best cute uit, maar is m.i. echt niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld onderstaande film:
[ afbeelding ]
5 centimeters per second Op visueel vlak zeker de beste animatiefilm die ik ooit gezien heb.
The Straight Story?quote:Op woensdag 15 september 2010 23:40 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Eentje waarvan ik de naam ben vergeten. Oude boer gaat op zijn grasmaaier/tractor naar een broer/oude vriend die hij al lang niet heeft gezien. Hele mooie beelden.
Correctquote:Op woensdag 15 september 2010 23:44 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
The Straight Story?
Erg mooie film is dat
Maar Det Sjunde Inseglet is net een voorbeeld waarbij de cinematografie door een eerder vaste cinematograaf is gedaan, namelijk Gunnar Fischer. Neemt niet weg dat zowel Det Sjunde Inseglet als jet werk van Nykvist erg mooi zijn.quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:04 schreef fratsman het volgende:
Det Sjunde Inseglet (Het zevende zegel)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sowieso was Bergman een meester in het gebruik van licht en donker. (Of in ieder geval zijn vaste cameraman Sven Nykvist.)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |