Ja, ik zag van Sony ook een 50mm f1.8, die was ook iets meer dan 100.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:44 schreef kataton het volgende:
De Canon 50mm f/1.8 heb je al voor 100 euro. Weliswaar van plastic maar een van de betere lichtsterke lenzen, zeker voor die prijs.
Thanks voor jullie snelle reactiesquote:Op woensdag 1 september 2010 12:01 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ja, ik zag van Sony ook een 50mm f1.8, die was ook iets meer dan 100.
Maar geen marco-labeltje, dus ik weet niet hoe belangrijk dat is voor Hilzillah
Ik denk dat die 2.8 als portretlens niet heel veel onder zal doen voor de 1.8 versie.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:19 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Thanks voor jullie snelle reacties
Ik had qua prijs eerlijk gezegd nog niet verder gekeken dan mijn snuitje lang is, dus dik 50 euro verschil.
Ik wil eigenlijk een goede macro (beginners) lens en een goede portret (beginners) lens. Dus als dat samen gaat met 1 lens, prima. Zo niet jammer, nog even door sparen dan
Dus. de 50mm 2.8 = een goede macro lens
de 50 mm 1.8 een goede portret lens.
En toch worden lenzen als de Canon 100mm USM Macro ook als goede portretlenzen genoemd.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:50 schreef ultra_ivo het volgende:
Een macrolens en een portretlens zijn heel verschillend. Zelfs als de getallen hetzelfde zijn. Een macrolens tekent ontzettend scherp terwijl een portretlens juist heel zacht tekent. De geportretteerde wil niet ieder klein vlekje en oneffenheedje superscherp op de foto hebben.
Daar heeft de Hilzillah echter vrij weinig aan met een Sony-mount.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:02 schreef kataton het volgende:
Die Canon EF 50mm f/1.8 II is ca. 100¤ en is een goeie portretlens, is nooit weg.
Oeps, excuseer.quote:Op donderdag 2 september 2010 06:54 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Daar heeft de Hilzillah echter vrij weinig aan met een Sony-mount.
De Sony 50mm f/1.8 is rond de 140 euro
de 'gewone' 50mm 2.8 lens is beter dan de 1.8 ?quote:Het nadeel dat ik echter had met m'n kinderen, als ik daar echt alleen een hoofd in beeld wilde hebben, was dat 1.8 dan gewoon te weinig DOF is. Ik had dan een scherp puntje van de neus, en de ogen waren al minder scherp, simpelweg omdat ik er dan te dicht op zit
De Sigma is ook een prima lensquote:Op donderdag 2 september 2010 12:06 schreef Hilzillah het volgende:
Nu voel ik me best stom, want weet je... Dit wist ik!![]()
![]()
Nu heb ik nog een klein, 'wat is beter' vraagje voordat ik tot aankoop overga:
Deez
of
Deez
Het scheelt 100 euro, dat is op zich al 'beter'
Het is een wat oudere lens, inmiddels als mainstream vervangen door de 15-85 meen ik. Als je hem 2e hands voor een goede prijs kunt krijgen is het best een mooie optie, maar qua beeldkwaliteit ben ik er nooit erg blij mee geweest. Niet slecht, maar helaas ook niet goed. Ik ben overgestapt op een f/2.8 lens zonder IS waar ik meer plezier van had. Wat is je budget, misschien is er meer moois te vindenquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:41 schreef Vinz0r het volgende:
Ik zit een beetje op t net te speuren over een Canon efs 17-85mm is usm F/4-5.6, maar de reviews zijn verdeeld.
Ik wil deze lens gaan gebruiken als allrounder/lanschap, is dit een juiste keuze of moet ik verder kijken?
Ik heb 'm gehad, en optisch gezien is het een prima lens, maar qua bouwkwaliteit vond ik 'm tegenvallen in ieder geval, had met een paar maanden een barst in het plastic zitten..quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:41 schreef Vinz0r het volgende:
Ik zit een beetje op t net te speuren over een Canon efs 17-85mm is usm F/4-5.6, maar de reviews zijn verdeeld.
Ik wil deze lens gaan gebruiken als allrounder/lanschap, is dit een juiste keuze of moet ik verder kijken?
De prijs waarvoor ik m zag op MP was rond de 110eu, budget ligt op 200eu maxquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:54 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Het is een wat oudere lens, inmiddels als mainstream vervangen door de 15-85 meen ik. Als je hem 2e hands voor een goede prijs kunt krijgen is het best een mooie optie, maar qua beeldkwaliteit ben ik er nooit erg blij mee geweest. Niet slecht, maar helaas ook niet goed. Ik ben overgestapt op een f/2.8 lens zonder IS waar ik meer plezier van had. Wat is je budget, misschien is er meer moois te vinden
Check; deze is de 'vervanger'.
http://www.the-digital-pi(...)USM-Lens-Review.aspx
Mwah... De 22-55 ken ik eigenlijk ook niet, maar je mist sowieso wel een stuk groothoek hier, daar moet je rekening mee houden. Op zich gaat het wel hoor, ik gebruik een 24-105 als walkaround, maar op het moment dat je wat meer groothoek nodig hebt, ben je natuurlijk wel de lul als je er geen ander objectief naast hebt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:14 schreef Vinz0r het volgende:
Kijk dat zijn berichten!
Ik kwam dit setje ook nog tegen:
Canon EF 22-55mm 1:4-5.6 USM
Canon EF 55-200mm 1:4.5-5.6 USM
Voor om en nabij ¤175,-
Is dit tevens ook een mooi allround setje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |