dat is voorlopig nog niets voor mij, dit is mijn eerste spiegreflex camera en ik ga nu eerst eens uitzoeken of ik nog meer wilquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:42 schreef NiGeLaToR het volgende:
In mijn sig staat een topic waarin ik mijn 50d en een 16-50 f/2.8 verkooplekker wijd, scherp en lichtsterk. Dus, kijk daar ook even
had net bedacht hem los ook te verkopen.
Wat bedoel je met 'makelaar effect'?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:31 schreef Dulk het volgende:
[..]
ik zie in V&A een 18-55 te koop staan, ik zal eens bieden.
over het dik gedrukte; krijg je dan dat "makelaar effect"?
alle foto's van makelaars zijn met zo'n uber groothoeklens gemaakt een vierkant zwembad lijkt dan olympisch wedstrijdbad, alles vertekendquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:09 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'makelaar effect'?
Hier zie je een voorbeeld van de vertekening die ik bedoelde, lijnen die recht moesten zijn zijn nu krom.
[ afbeelding ]
het gaat nog niet eens zozeer om het geld, maar ik heb nu dus in een opwelling die 300d gekocht (met een kapotte ontspanknop, maar met een beetje solderen zat er zo een nieuwe in) en ik weet hier nog geen 10% van. ik ga nu steeds meer de handmatige instellingen begrijpen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:15 schreef NiGeLaToR het volgende:
Met een Canon 10-22 hebben ze dat netjes tot een minimum beperkt. Alleen in de hoeken van dichtbij wordt het vreemd en de rest corrigeer je in fotoshop. Hoe kleiner bereik, hoe minder risico op vertekening. En dan is er nog verschil tussen een fish-eye en groothoek, fisheye hoort te vertekenen
@Dulk: lens valt erg mee toch? Of wil je gewoon eerst een kitlensje op de kop tikken om de dingen wat dichterbij te halen? Op zich als je toch wat gaat aanschaffen.. maarja, ik ben verwend en kan niet in je portemonnee kijken
[ afbeelding ]
Dit is genomen met mijn 7D op 10mm met de 10-22 van Canon. Doordat ik omhoog kijk is er wat vertekening, maar niet eens zo erg als die foto die hierboven staat gelukkig
(niet gecorrigeerd in photoshop ofzo, vandaar de kromme lantaarnpaal links, aan de buitenkant zie je het normaal het ergste)
remote?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:51 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ooooh juistem, dan ist nog even zoeken naar wat je wilt uiteindelijk. Hoe maak je nu foto's zonder werkende ontspanknop?
ik heb er een nieuwe in gesoldeerdquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:51 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ooooh juistem, dan ist nog even zoeken naar wat je wilt uiteindelijk. Hoe maak je nu foto's zonder werkende ontspanknop?
Ah nice, dat heb je al gedaanquote:
Das inderdaad vreemd. Ik neem even aan dat je dit niet in elke foto hebt. Het ziet er dan ook uit als jpg-lelijkheid. Schiet je direct in jpg's of schiet je RAW? Mocht je nog geen RAW schieten is dat het proberen waard, je hebt zoveel meer mogelijkheden om zelf wat moois te produceren ipv te hopen dat de convertor in je camera dit met succes doet. Mogelijk zit het daar in.quote:
Gebruik je misschien een andere stand dan voorheen? Ruis wordt vooral veroorzaakt door een hogere ISO. Als je hem in de sportstand of nachtstand hebt gezet gebruikt de camera wellicht een hoge ISO waarde terwijl dit niet per se nodig is, gezien de hoeveelheid licht.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:42 schreef AlmightyArjen het volgende:
Vraagje aan de expert. Ik heb het idee dat mijn Sony W270 meer ruis geeft dan voorheen. Uiteraard mag je niet te veel verwachten van een compact camera, maar toch. Zie onderstaande foto. Vooral in de linker bovenhoek zie je enorm veel ruis ondanks dat er genoeg licht is. Is dit normaal? Kan ik dit verhelpen??
[ afbeelding ]
Foto is klikbaar en voor een deel uitgeknipt, de rechter onderhoek van de foto mist ivm maximale bestandsgrootte van photobucket.
1) Batterij levensduur is afhankelijk van wat je er mee doet. Niet zo veel filmen en niet zoveel liveview/schermpje turen zou je batterij 400-500 foto's mee moeten doen laten gaan. Heb je op DPreview gekeken, daar is vast een review van deze cam incl metingen over batterij levensduur.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:31 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik heb twee vraagjes voor de expert
Ik ga binnenkort eindelijk een spiegelreflex kopen: een CANON EOS 500D. Ik wil graag weten hoe lang de accu meegaat. Ik lees overal dat de camera een lange accuduur heeft, maar kan nergens vinden HOE lang. Tevens zou ik ook willen weten hoe lang opladen duurt. Dit omdat ik me afvraag of ik niet een extra accu erbij moet kopen.
Andere vraag: ik ga in RAW schieten met de Canon, hoeveel opslag heb ik nodig? Ik ga namelijk op vakantie en maak meestal rond de 500 foto's. Ik heb nu een SD card van 2GB, volgens mij komen daar niet eens 10 foto's op
Alvast bedankt!
Ah heel erg bedankt voor je snelle antwoordquote:Op zondag 8 augustus 2010 16:45 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
1) Batterij levensduur is afhankelijk van wat je er mee doet. Niet zo veel filmen en niet zoveel liveview/schermpje turen zou je batterij 400-500 foto's mee moeten doen laten gaan. Heb je op DPreview gekeken, daar is vast een review van deze cam incl metingen over batterij levensduur.
2) Opladen van zowel mijn Canon 50D als 7D accu duurt rond de 30 minuten (half vol) tot 1,5 uur (helemaal leeg). Ik laad bijna nooit een lege batterij op - dan was ik blijkbaar te laat met opladen.
3) RAW zullen je foto's 18-20Mb groot worden per stuk, dus 500 x 20mb = 10.000mb. Koop bijvoorbeeld 2 x 8Gb kaartjes of meteen 2 x 16Gb.
Succes en veel plezier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |