abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83646624
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:23 schreef Ryon het volgende:

[..]

Daar gaan alleen een paar Rietveld studenten heen. Niet bepaald bepaald het meest bruisende stukje amsterdam.
Er komen anders bootladingen vol mensen aan de hele tijd.

Maar HW, waarom ga jij dan niet als je zoveel friends en moneys hebt?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 4 juli 2010 @ 16:26:29 #202
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83646642
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:25 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Er komen anders bootladingen vol mensen aan de hele tijd.

Maar HW, waarom ga jij dan niet als je zoveel friends en moneys hebt?

omdat ik echt niets in het programma zag dat me ook maar een beetje aanspreekt .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator zondag 4 juli 2010 @ 16:27:27 #203
9859 crew  Karina
Woman
pi_83646673
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik herken dat wel, dat mensen uit Amsterdam arrogant kunnen zijn. Volgens mij heb ik dat zelf ook wel gehad.
Ik krijg dat ook weleens te horen van mensen die niet uit Amsterdam komen, dat ik arrogent ben (of in ieder geval zo over kom), geen idee hoe dat komt eigenlijk, ik vind mezelf helemaal niet arrogant.

En verder moet je niet alle buurten van Amsterdam over een kam scheren, er zijn zat leuke, landelijke buurten, zoals rond Amsterdam Noord (Schellingwoude bijvoorbeeld, met leuke dijkhuisjes). Er zijn verpauperde buurten, hippe buurten, nieuwbouwwijken, van alles.

Ik woon zelf in Zuid en ben vanmiddag naar het Amsterdamse Bos geweest, lekker relaxed op het gras gelegen, maar als ik had gewild had ik ook naar het roeien kunnen gaan kijken, daar was het dan weer druk en dat allemaal vlak bij elkaar.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_83646810
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

omdat ik echt niets in het programma zag dat me ook maar een beetje aanspreekt .
Dat kan. Anyhow, ik ga zo de nieuwe chinees van thuisbezorg.nl uittesten.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 4 juli 2010 @ 18:48:54 #205
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_83650554
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:20 schreef Ryon het volgende:
Nog steeds wil ik graag weten wat de echte Amsterdammer is? Hebben we het dan over de oude families binnen de grachtengordel, die daar al vele eeuwen wonen, of hebben we het dan over de proleten die nu in Purmerend wonen? Lui die afstammen van de provinciaalse arbeiders die vanuit Drenthe, Gelderland, Friesland etc naar Amsterdam kwamen tijdens de industriele revolutie om te gaan arbeiden voor een paar cent per week. De lui wiens kroost daarna de Jordaan en de andere arbeidersbuurten bevuilden en onder hun drankzucht terroriseerden.

Wat mij betreft ben je een Amsterdammer als je de liefde voor de stad voelt. Hoef je er niet voor in geboren te zijn.
gewoon mensen die er geboren zijn. niet de aso's.
  zondag 4 juli 2010 @ 18:56:37 #206
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_83650763
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

true, maar het is toch een leuke bijkomstigheid . Die meiden komen dan ook opeens in aanraking met jongens/mannen die verder komen dan "oe gadde oe mee brommers kieken?" en weten niet wat ze overkomt!

Een man die meer weet dan de zwangerschapstijd van een koe op vrouwengebied! Wat een openbaring!
goed beeld heb je van "de provincie"... achterlijke kutpauper , als in de zilveren eeuw het oosten en het zuiden van het land niet hun kop erbij hadden gehouden, dan hadden jullie nu helemaal NIKS

andersom overigens precies hetzelfde

conclusie: beetje respect voor elkaar
Op dinsdag 29 maart 2011 18:00 schreef Michhas het volgende:
Maar... Maar... Pierre zonder tuesday boozeday is als een vogel zonder vleugels, als een boom zonder blaadjes, als een kutkabouter zonder perverse en smerige opmerkingen ;(
  zondag 4 juli 2010 @ 18:57:56 #207
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83650800
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:56 schreef kutkabouter het volgende:

[..]

goed beeld heb je van "de provincie"... achterlijke kutpauper , als in de zilveren eeuw het oosten en het zuiden van het land niet hun kop erbij hadden gehouden, dan hadden jullie nu helemaal NIKS

Beginnen over respect en met "achterlijke kutpauper" aankomen, jij hebt ook niet vooraangestaan bij het uitdelen van de hersens he? .
Get woke, go broke!
  zondag 4 juli 2010 @ 19:04:15 #208
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_83650979
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Beginnen over respect en met "achterlijke kutpauper" aankomen, jij hebt ook niet vooraangestaan bij het uitdelen van de hersens he? .
dat was meer om "gelijk" te komen te staan, ik hou namelijk niet van mensen die zulke dingen zeggen over mijn geliefde platteland en die achteloos iedereen die niet uit de randstad komt voor boer uitmaken die niet fatsoenlijk kan praten en stinkt naar mest.
Maar... Maar... Pierre zonder tuesday boozeday is als een vogel zonder vleugels, als een boom zonder blaadjes, als een kutkabouter zonder perverse en smerige opmerkingen ;(
  zondag 4 juli 2010 @ 19:06:17 #209
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83651041
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:04 schreef kutkabouter het volgende:

[..]

dat was meer om "gelijk" te komen te staan, ik hou namelijk niet van mensen die zulke dingen zeggen over mijn geliefde platteland en die achteloos iedereen die niet uit de randstad komt voor boer uitmaken die niet fatsoenlijk kan praten en stinkt naar mest.

En ook voor jou geldt, lees eens meer van een topic dan de laatste 2 posts, en dan al helemaal niet een post van mij die zo volstaat van het cynisme en de smilies dat een kleuter nog door zou hebben dat het totaal overtrokken was...
Get woke, go broke!
  zondag 4 juli 2010 @ 19:09:40 #210
35623 PPL
#control
pi_83651113
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb meer met Amsterdam omdat ik nooit ver weg hoef voor iets . van supermarkt tot vliegveld, ik ben nooit langer dan 30 min onderweg voor iets.

En het internationale met toeristen etc vind ik ook gewoon leuk. Ik heb bijv een finse leren kennen in mijn oude stamkroeg en 3 weken later was ik in Helsinki.

Ik vind het bijv in Nijmegen ook best gezellig, maar het is toch een beperktere stad met heel veel dingen. Ik ben gewend alles in de buurt te hebben. Is dat arrogant, of lui? .

Dus ik VIND Amsterdam de beste en mooiste stad van Nederland, maar ik heb nergens gezegd dat ik de rest dan maar kut vind...
Dat dus.
Burnt to the core but not broken
  zondag 4 juli 2010 @ 19:09:49 #211
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_83651118
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En ook voor jou geldt, lees eens meer van een topic dan de laatste 2 posts, en dan al helemaal niet een post van mij die zo volstaat van het cynisme en de smilies dat een kleuter nog door zou hebben dat het totaal overtrokken was...
de laatste 2 posts ik vond deze post op de 2e pagina geloof ik, dwz, tussen de 50ste en 100ste post, ik heb wel degelijk het topic gelezen

verder zie ik geen smiley in die post, althans niet in het stukje waar ik op doelde

maargoed, we schieten nou een beetje de hoofdzaak voorbij
  zondag 4 juli 2010 @ 19:11:07 #212
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83651154
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:09 schreef kutkabouter het volgende:

[..]

de laatste 2 posts ik vond deze post op de 2e pagina geloof ik, dwz, tussen de 50ste en 100ste post, ik heb wel degelijk het topic gelezen

verder zie ik geen smiley in die post, althans niet in het stukje waar ik op doelde

Zie bijv de post die PPL net aanhaalt .

Die jij quotte was zo overduidelijk nep als je de rest van mijn posts ziet en om dan meteen te gaan schelden op basis van die post komt niet al te clever over .
Get woke, go broke!
  zondag 4 juli 2010 @ 19:12:33 #213
35623 PPL
#control
pi_83651189
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:09 schreef kutkabouter het volgende:

En wat is dan psies jouw hoofdpunt?
Dat wordt mij (na even bijlezen) niet duidelijk.
Behalve dan een verhaal over respect waar heel Amsterdam West mee vol zit.
  zondag 4 juli 2010 @ 19:16:59 #214
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_83651314
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:12 schreef PPL het volgende:

[..]

En wat is dan psies jouw hoofdpunt?
Dat wordt mij (na even bijlezen) niet duidelijk.
Behalve dan een verhaal over respect waar heel Amsterdam West mee vol zit.
met de hoofdzaak bedoelde ik de discussie die we hadden. het ging net meer over elkaars posts afzeiken dan over die discussie.
  zondag 4 juli 2010 @ 19:19:19 #215
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_83651368
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zie bijv de post die PPL net aanhaalt .

Die jij quotte was zo overduidelijk nep als je de rest van mijn posts ziet en om dan meteen te gaan schelden op basis van die post komt niet al te clever over .
het feit dat ik hem als echt zag zegt vooral een hoop over hoe veel mensen uit de randstad naar "de provincie" kijken. uit ervaring weet ik dat er dus serieus veel mensen zijn die op zo'n manier "de provincie" zien. neemt niet weg dat jouw post inderdaad wel heel overdreven was maar dat is de reden dat ik er zo fel op reageerde.
  zondag 4 juli 2010 @ 19:21:19 #216
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_83651429
Nederlandse steden zijn sowieso tof. Amsterdam, Eindhoven, Utrecht, Tilburg, Groningen etc. Import of niet, veel leuke mensen.
Dit, dus.
  zondag 4 juli 2010 @ 19:23:12 #217
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83651477
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:19 schreef kutkabouter het volgende:

[..]

het feit dat ik hem als echt zag zegt vooral een hoop over hoe veel mensen uit de randstad naar "de provincie" kijken. uit ervaring weet ik dat er dus serieus veel mensen zijn die op zo'n manier "de provincie" zien. neemt niet weg dat jouw post inderdaad wel heel overdreven was maar dat is de reden dat ik er zo fel op reageerde.

maar Amsterdam arrogant, smerig, crimineel en vol aso's noemen kan natuurlijk wel gewoon.

Wij hebben geen kampen waar Fransie Bauer vandaan komt. Ik weet dat het satire is, maar New Kids is toch echt op echt bestaande types gebaseerd, werkloosheid is hoog buiten de randstad. Dus ja, welke vooroordelen moeten we nu geloven.

En, hier op FOK! zijn altijd maar anti-Amsterdamtopics, geopend door mensen van buiten, zie je ooit een Amsterdammer een anti-provincietopic openen? Nee, we zijn niet zo (en al helemaal niet negatief) met jullie bezig. Ik kom vaak zat buiten de randstad, vind het ook leuk. Maar op FOK! zitten echt alleen maar frusti boeren als ik de reactie zo lees weer.

De enigen die een redelijk verhaal hebben neergezet WAAROM ze zo pro hun eigen streek zijn, zijn de Amsterdammers hier. De rest komt met waarom ze Amsterdam kut vinden (gebaseerd op 1 dagje damrak) en verder niets .
Get woke, go broke!
  zondag 4 juli 2010 @ 19:31:43 #218
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_83651745
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]

maar Amsterdam arrogant, smerig, crimineel en vol aso's noemen kan natuurlijk wel gewoon.

-knip-
quote:

dit insinueert van mijn kant toch echt dat ik het ook niet eens ben met hoe sommige provincialen zich jegens randstadters gedragen

het probleem is gewoon dat de "goeie" mensen vergeten worden, en dat men alleen de paupers en pauperacties onthoudt, aan beide kanten.
  zondag 4 juli 2010 @ 19:32:11 #219
35623 PPL
#control
pi_83651761
Okay, dan naar het hoofdpunt van de TS.
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:28 schreef Leonidas82 het volgende:
en dan denken dat ze 'hip' en kosmopolitisch' zijn, omdat ze in Amsterdam wonen. Vaak in een piepklein 2 kamer huisje tussen de junks, suri's, marokkanen en ander genetisch afval.
Beschuldigen dat de Amsterdammers iedereen over één kam scheren, maar hier flink van leer trekken met vooroordelen.
Net zo min als elke 'provinciaal' op een boerderij woont, woont elke Amsterdammer ook niet in een buurt met genoemde bevolkingssamenstelling en op geopperd leefoppervlak.
(nee, ik ga geen foto's van mijn huis plaatsen. Ja inderdaad mijn huis, want niet iedereeen huurt hier. Misschien wat informatie zoeken naar precieze statistieken voordat je jouw vooroordelen post?).
quote:
Vaak zijn het ook provincialen die dan in het weekend weer naar de provincie gaan en dan lekker lopen te pochen hoe 'geweldig' het wel niet is om in die kneuterige pauperstad te wonen.

Klacht: mensen die denken dat ze hip zijn omdat ze in Amsterdam wonen (vooral provincialen)
Diezelfde meelopers die Ajax, Ajax gillen als het hen meezit?
Een paar jaar later met PSV dwepen omdat het hen meezit.
En dezeldfe AZ supporters die rellen bij NEC-AZ "Helamaal niets in Amsterdam"?
Nee, dat is een lekker standvastig oordeel om in overweging te nemen.
quote:
Extra klacht: pauperallochtonen die massaal alle goedkope sociale huurwoningen bezet houden, zodat weldenkende en hardwerkende Nederlanders 10 jaar mogen wachten
Grootste problemen met woningnood worden niet veroorzaakt door import, maar door Amsterdammers die niet doorgroeien naar grotere woningen wanneer zij meer gaan verdienen.
Die blijven dan in lagere-huur-woningen hangen.
Studenten lichten de boel continue op met uitwonenden beurs, maar als een Amsterdammer aan zijn portemonnaie denkt is hij arrogant
Bovendien -> Get your facts straight!
(om maar even popi in het Engels te doen).
quote:
Bonus klacht: het rooie stadsbestuur wat deze 'kansrijke' groepen subsidieert omdat het goed voor onze multiculturele samenleving zou zijn
Rooie stadsbestuur?
Doe mij een lol en zeg uit je hoofd wie de coalitiepartijen zijn in Amsterdam.
En niet stiekem zoeken via wikipedia hè?
Oh ja, de site van de gemeente Amsterdam is NIET www.amsterdam.com
  zondag 4 juli 2010 @ 19:32:13 #220
280705 Likeabridge
Over Troubled Water
pi_83651762
ik woon in Amsterdam en wil er nooit meer weg
  zondag 4 juli 2010 @ 19:34:28 #221
35623 PPL
#control
pi_83651830
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:32 schreef Likeabridge het volgende:
ik woon in Amsterdam en wil er nooit meer weg
Eensch.
En ik ben hier niet eens geboren.
1979 import vanuit Groningen.
  zondag 4 juli 2010 @ 19:35:55 #222
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_83651883
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:32 schreef PPL het volgende:
Okay, dan naar het hoofdpunt van de TS.
[..]

Beschuldigen dat de Amsterdammers iedereen over één kam scheren, maar hier flink van leer trekken met vooroordelen.
Net zo min als elke 'provinciaal' op een boerderij woont, woont elke Amsterdammer ook niet in een buurt met genoemde bevolkingssamenstelling en op geopperd leefoppervlak.
(nee, ik ga geen foto's van mijn huis plaatsen. Ja inderdaad mijn huis, want niet iedereeen huurt hier. Misschien wat informatie zoeken naar precieze statistieken voordat je jouw vooroordelen post?).

dat is dus wat ik bedoel
  zondag 4 juli 2010 @ 19:36:32 #223
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83651901
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:34 schreef PPL het volgende:

[..]

Eensch.
En ik ben hier niet eens geboren.
1979 import vanuit Groningen.

Ze hadden toen de grenzen al dicht moeten gooien, vuige import-boer .
Get woke, go broke!
  zondag 4 juli 2010 @ 19:36:38 #224
35623 PPL
#control
pi_83651905
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:35 schreef kutkabouter het volgende:

[..]

dat is dus wat ik bedoel
Let wel: dat was een reactie rechtsreeks naar TS.
  zondag 4 juli 2010 @ 19:36:42 #225
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_83651909
Amsterdam
'wat niet rekt, dat scheurt'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')