quote:Op zondag 4 juli 2010 13:43 schreef Gras_eter het volgende:
Heatwave jij hebt echt een verkankerd beeld van mensen buiten de randstad.
quote:Op zondag 4 juli 2010 13:44 schreef Mistbank het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar je snapt toch wel dat A'dam, A'dam niet meer is.. Of ben je geen Amsterdammer?
Dan weet je toch ook dat Amsterdammers heel bekrompen en provinciaals kunnen denken.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
geboren getogen en deze post is getikt in mijn Amsterdamse huisje.
Als ik aan een provinciaal denk die de grote jongen uithangt, dan denk ik aan boersig type, met een kettinkje, stekeltjeshaar, g-star broek en C&A hemd die stoer over de dam heen stapt. Maar die lui wonen er - herezijdank - niet.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:44 schreef Mistbank het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar je snapt toch wel dat A'dam, A'dam niet meer is.. Of ben je geen Amsterdammer, maar ook zo'n provinciaal die er de grote jongen uithangt zoals waarsch. bijna al jouw buren.
quote:Op zondag 4 juli 2010 13:47 schreef Mistbank het volgende:
[..]
Dan weet je toch ook dat Amsterdammers heel bekrompen en provinciaals kunnen denken.
Ja, want een stad is niks meer dan een paar pleinen met kroegenquote:Op zondag 4 juli 2010 13:40 schreef Ryon het volgende:
[..]
Je mag van een stad wel verwachten dat ze dat soort voorzieningen aanbieden. Anders is het net een uit de kluwen gegroeid dorp.
Nee, een stad is juist heel veel verschillende dingen tegelijkertijd. Als er her en der wat ontbreekt, doet dat al snel wat af van het grootstedelijke karakter.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:49 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ja, want een stad is niks meer dan een paar pleinen met kroegen
quote:Op zondag 4 juli 2010 13:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, een stad is juist heel veel verschillende dingen tegelijkertijd. Als er her en der wat ontbreekt, doet dat al snel wat af van het grootstedelijke karakter.
De meeste dorpen in Nederland kennen ergens wel een drankgelegenheid, is niet de sportkantine dan is het wel het buurtcafe of het lokale theater, maar een uitgaansgebied onderhouden is een stuk lastiger. Niet elke gemeente kan dat aan, omdat er nogal wat bij komt kijken.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, er zijn zat kroegen in DH lijkt me, ze zitten alleen niet bij elkaar, das voor mij een minpunt, voor hem niet.
Doet niet veel af aan het stad zijn, pas als er niets is is het kut.
dat vind ik het enige kutte aan amsterdam: dat er nauwelijks nog amsterdammers wonenquote:Op zondag 4 juli 2010 13:44 schreef Mistbank het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar je snapt toch wel dat A'dam, A'dam niet meer is.. Of ben je geen Amsterdammer, maar ook zo'n provinciaal die er de grote jongen uithangt zoals waarsch. bijna al jouw buren tegenwoordig.
Ik had nog te weinig post in dit topic gezien, was een beetje te voorbarigquote:Op zondag 4 juli 2010 13:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
gebaseerd op? Mijn oprechte posts over oa Nijmegen, Arnhem, Roermond, Utrecht, Den haag en het buitenland waar ik normaal en waarderend spreek? Of die posts met een dikke knipoog erin die Stevie Wonder nog zou zien?.
Je bent zelf nogal verkankerd dan, om even je eigen woorden te gebruiken.
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:00 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dat vind ik het enige kutte aan amsterdam: dat er nauwelijks nog amsterdammers wonen
ze zijn er nog wel maar het is absoluut een minderheid. binnen de ring is minder dan 25% nog echt amsterdams heb ik t idee.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat valt echt wel mee, mijn hele familie (op 1 kant na) woont er nog, ik heb echt heel veel vrienden die hier geboren zijn etc.
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:08 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ze zijn er nog wel maar het is absoluut een minderheid. binnen de ring is minder dan 25% nog echt amsterdams heb ik t idee.
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:17 schreef Koskesh het volgende:
Fuck toffe amsterdammers.
Bv hier in Nijmegen, een mede-student van me die uit Amsterdam komt en nu hier studeert, de arrogantie druipt er gewoon van af!
Is gewoon ziekelijk en dit heb ik meerdere keren meegemaakt.
Ook oud mede scholieren hier uit Nijmegen die dan 2 jaartjes in Amsterdam studeren en dan terugkomen voor weekendje, zie je ze in de kroeg en zijn ze opeens 100 keer toffer, terwijl ze niks van belang hebben gepresteerd of gedaan of iets. Het zijn gewoon dezelfde mensen, alleen ze wonen/studeren in de hoofdstad, en dat maakt ze de coolste in de zaal.
Rot op met het steeds over amsterdam hebben als je WEG bent uit amsterdam, paupertje.
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:20 schreef Boca_Raton het volgende:
Woon nu een jaar in Friesland, na 20 jaar Amsterdam. Het is een prachtstad, absoluut. Maar voor enige rust en natuur moet je er niet zitten. Ik vond het een snelkookpan van indrukken. Ook veel interessantdoenerij met veel fietsers die mobiel bellen en zo. Ik vond het mooi geweest.
Ik ga nóóit meer terug, dit is zo zalig hier
Nee je hebt met goed begrepen: ARROGANTIEquote:Op zondag 4 juli 2010 14:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je verwart arrogantie, zoals zovaak, met zelfverzekerdheid.
Het grappige is dat jij het drukke zo waardeert en ik precies omgekeerd.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook dat kan natuurlijk. Niet iedereen is weggelegd voor het drukke stadsleven.
IK zou wegkwijnen denk ik. Ik hou van drukte, veel mensen om me heen, veel indrukken en lawaai.
Dat vind ik juist ook het mooie aan Amsterdam, de diversiteit. Al eeuwenlang trekken mensen vanuit provincie of buitenland naar de stad, dat heeft de stad (letterlijk) gemaakt tot wat-ie is. Ik woon hier nu 5,5 jaar, ben dus geen echte Amsterdammer, maar voel me nergens zo thuis als hier.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb dat idee niet.
En dan nog, ik vind het gewoon altijd leuk in de stad, of ik nou op de nieuwmarkt zit, in het vondelpark of het leidse. Ik hou van al die toeristes en ook van de gezellige dagjesmensen eigenlijk.
De stad leeft altijd en wie er nou op dat moment leeft boeit me niet zo>
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:23 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Nee je hebt met goed begrepen: ARROGANTIE
Voelen zich gewoon verheven boven anderen omdat ze uit Amsterdam komen / wonen ...
Merk ik het meest bij Amsterdammers.
Ik snap het wel een beetje, mensen die een zachte G hebben uitlachen, terwijl ze niet doorhebben dat het Amsterdams accent nog veel lelijker isquote:Op zondag 4 juli 2010 14:23 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Nee je hebt met goed begrepen: ARROGANTIE
Voelen zich gewoon verheven boven anderen omdat ze uit Amsterdam komen / wonen ...
Merk ik het meest bij Amsterdammers.
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:26 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Ik snap het wel een beetje, mensen die een zachte G hebben uitlachen, terwijl ze niet doorhebben dat het Amsterdams accent nog veel lelijker is
Ik sluip altijd in kroegen rond en als ik Amsterdammers met hun accent hoor praten hoek ik ze neer. Dit is mijn dagelijkse bezigheid.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alleen kunnen jullie gewoon een biertje komen drinken hier en willen JULLIE meteen vechten als jullie mijn accent horen als ik daar ben.
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:31 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ik sluip altijd in kroegen rond en als ik Amsterdammers met hun accent hoor praten hoek ik ze neer. Dit is mijn dagelijkse bezigheid.
Het lijkt wel of Amserdammers' dagelijkse bezigheid "Amsterdammer zijn" is.
En welke kroegen ben jij te vinden want dit wil ik weleens meemaken danquote:Op zondag 4 juli 2010 14:31 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ik sluip altijd in kroegen rond en als ik Amsterdammers met hun accent hoor praten hoek ik ze neer. Dit is mijn dagelijkse bezigheid.
Het lijkt wel of Amserdammers' dagelijkse bezigheid "Amsterdammer zijn" is.
quote:Op zondag 4 juli 2010 11:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook niet helemaal eens, er is echt helemaal niets mis met de hele groepen prachtige studentes die elk jaar een leuke studie komen doen hier en dan (oa) bij mij op het callcentre komen werken.
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:41 schreef Socios het volgende:
Ik vind het allemaal mooi. Ik heb voor een groot deel Amsterdamse roots. Woon nu in Friesland, maar kom net zo graag elders in Nederland. Groningen, Limburg, Zeeland, noem het maar op, allemaal prima. Snap sowieso niet wat het één beter zou maken dan het andere. Ik kom overal in Nederland graag.
Wat moet je met 10 shops in 1 straatquote:Op zondag 4 juli 2010 12:39 schreef Skonk het volgende:
[..]
Ik hoef hier in Den Haag niet te zoeken hoor, 10 shops in een straat alleen al
ik vind alles buiten de ring kutquote:Op zondag 4 juli 2010 13:15 schreef stevenmac26 het volgende:
Gebied rond Lelylaan is ook niet mijn favoriet maar Osdorp daarintegen vind ik wel weer oke
quote:
Nah, dat weet je ondertussen toch wel. Jij bent 80, wij zijn 15.quote:Op zondag 4 juli 2010 15:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
uiteraard.
En wat is er vies aan dat ik mooie vrouwen mooi vind precies?.
quote:Op zondag 4 juli 2010 15:20 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Nah, dat weet je ondertussen toch wel. Jij bent 80, wij zijn 15.
Anyhow, on topic: Amsterdam!! Woohoo!
Komend seizoen NEC-Ajaxquote:Op zondag 4 juli 2010 14:40 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
En welke kroegen ben jij te vinden want dit wil ik weleens meemaken dan
Ga je nog naar het boven-IJ festival?quote:Op zondag 4 juli 2010 15:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een man van 80 zal idd altijd naar 15 (nou ja, 18 dan) blijven kijken, niets mis mee, aard van het beestje.
Idd, Amsterdam roels!.
quote:Op zondag 4 juli 2010 15:48 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ga je nog naar het boven-IJ festival?
quote:Hardwerkende Nederlanders
Schandalig. HET zomerfestival van Amsterdam. Aldus de site.quote:Op zondag 4 juli 2010 15:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik was me niet bewust van het bestaan tot nu.
quote:Op zondag 4 juli 2010 16:19 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Schandalig. HET zomerfestival van Amsterdam. Aldus de site.
Nee, het is buiten enzo, Dat is eng. En ik heb geen vrienden. Fokker in hart en ziel.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, volgens de site.
ga jij wel dan?.
quote:Op zondag 4 juli 2010 16:22 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Nee, het is buiten enzo, Dat is eng. En ik heb geen vrienden. Fokker in hart en ziel.En het kost geld.
Daar gaan alleen een paar Rietveld studenten heen. Niet bepaald bepaald het meest bruisende stukje amsterdam.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, volgens de site.
ga jij wel dan?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |