abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 juli 2010 @ 13:45:14 #151
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83642002
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:43 schreef Gras_eter het volgende:
Heatwave jij hebt echt een verkankerd beeld van mensen buiten de randstad .

gebaseerd op? Mijn oprechte posts over oa Nijmegen, Arnhem, Roermond, Utrecht, Den haag en het buitenland waar ik normaal en waarderend spreek? Of die posts met een dikke knipoog erin die Stevie Wonder nog zou zien? .

Je bent zelf nogal verkankerd dan, om even je eigen woorden te gebruiken .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 4 juli 2010 @ 13:45:49 #152
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83642020
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:44 schreef Mistbank het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar je snapt toch wel dat A'dam, A'dam niet meer is.. Of ben je geen Amsterdammer?

geboren getogen en deze post is getikt in mijn Amsterdamse huisje .
Get woke, go broke!
pi_83642050
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]

geboren getogen en deze post is getikt in mijn Amsterdamse huisje .
Dan weet je toch ook dat Amsterdammers heel bekrompen en provinciaals kunnen denken.
  zondag 4 juli 2010 @ 13:48:21 #154
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_83642088
quote:

[..]

Natuurlijk, maar je snapt toch wel dat A'dam, A'dam niet meer is.. Of ben je geen Amsterdammer, maar ook zo'n provinciaal die er de grote jongen uithangt zoals waarsch. bijna al jouw buren.
Als ik aan een provinciaal denk die de grote jongen uithangt, dan denk ik aan boersig type, met een kettinkje, stekeltjeshaar, g-star broek en C&A hemd die stoer over de dam heen stapt. Maar die lui wonen er - herezijdank - niet.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 4 juli 2010 @ 13:49:09 #155
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83642110
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:47 schreef Mistbank het volgende:

[..]

Dan weet je toch ook dat Amsterdammers heel bekrompen en provinciaals kunnen denken.

En hoeveel daarvan is oprecht gemeend? Ik poseer me hier bijv alleen als arrogante Amsterdammer als er weer eens een sjappie als TS komt bitchen.

Niet-Amsterdammers hebben vooral moeite met de humor, we komen soms enorm arrogant uit de hoek. maar de personen die het meest kritisch zijn over Amsterdam zijn Amsterdammers.
Get woke, go broke!
pi_83642123
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:40 schreef Ryon het volgende:

[..]

Je mag van een stad wel verwachten dat ze dat soort voorzieningen aanbieden. Anders is het net een uit de kluwen gegroeid dorp.
Ja, want een stad is niks meer dan een paar pleinen met kroegen
  zondag 4 juli 2010 @ 13:51:19 #157
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_83642198
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:49 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ja, want een stad is niks meer dan een paar pleinen met kroegen
Nee, een stad is juist heel veel verschillende dingen tegelijkertijd. Als er her en der wat ontbreekt, doet dat al snel wat af van het grootstedelijke karakter.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 4 juli 2010 @ 13:54:04 #158
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83642301
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:51 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, een stad is juist heel veel verschillende dingen tegelijkertijd. Als er her en der wat ontbreekt, doet dat al snel wat af van het grootstedelijke karakter.

Mwah, er zijn zat kroegen in DH lijkt me, ze zitten alleen niet bij elkaar, das voor mij een minpunt, voor hem niet.

Doet niet veel af aan het stad zijn, pas als er niets is is het kut .
Get woke, go broke!
pi_83642435
Ben als Fries naar Amsterdam gekomen, 2 jaar geleden. Gelijk in de Jordaan. Echt een heerlijke buurt, kon er zo van genieten. Jaar geleden naar Oud-West, al wel tegen de grens met Centrum, dus meestal zeg ik toch centrum Anyways, ik ken de stad nog steeds niet goed. Veel dingen gezien waarvan ik dacht 'gelukkig ben ik naar Amsterdam gegaan' maar ook dingen waarvan ik dacht 'was ik maar in Friesland gebleven'. Maar alles heeft zijn plus en min punten. Ik zou nu echt niet meer terug willen.
  zondag 4 juli 2010 @ 13:58:51 #160
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_83642477
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Mwah, er zijn zat kroegen in DH lijkt me, ze zitten alleen niet bij elkaar, das voor mij een minpunt, voor hem niet.

Doet niet veel af aan het stad zijn, pas als er niets is is het kut .
De meeste dorpen in Nederland kennen ergens wel een drankgelegenheid, is niet de sportkantine dan is het wel het buurtcafe of het lokale theater, maar een uitgaansgebied onderhouden is een stuk lastiger. Niet elke gemeente kan dat aan, omdat er nogal wat bij komt kijken.

Een stad van formaat - van Groningen, Arnhem, Almere, Nijmegene, Amsterdam, Utrecht etc. - kan dat wel. Een van de kleine dingen die zo'n gebied onderscheidt van een woon/werk cluster als Zoetermeer en Nieuwegein.
--
  zondag 4 juli 2010 @ 14:00:36 #161
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_83642554
quote:

[..]

Natuurlijk, maar je snapt toch wel dat A'dam, A'dam niet meer is.. Of ben je geen Amsterdammer, maar ook zo'n provinciaal die er de grote jongen uithangt zoals waarsch. bijna al jouw buren tegenwoordig.
dat vind ik het enige kutte aan amsterdam: dat er nauwelijks nog amsterdammers wonen
  zondag 4 juli 2010 @ 14:01:41 #162
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_83642595
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]

gebaseerd op? Mijn oprechte posts over oa Nijmegen, Arnhem, Roermond, Utrecht, Den haag en het buitenland waar ik normaal en waarderend spreek? Of die posts met een dikke knipoog erin die Stevie Wonder nog zou zien? .

Je bent zelf nogal verkankerd dan, om even je eigen woorden te gebruiken .
Ik had nog te weinig post in dit topic gezien, was een beetje te voorbarig
Echte mannen hebben altijd honger
  zondag 4 juli 2010 @ 14:03:47 #163
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83642677
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:00 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

dat vind ik het enige kutte aan amsterdam: dat er nauwelijks nog amsterdammers wonen

Dat valt echt wel mee, mijn hele familie (op 1 kant na) woont er nog, ik heb echt heel veel vrienden die hier geboren zijn etc.

En nogmaals, ik heb ook weinig moeite met mensen van buiten Amsterdam die hier zijn gaan wonen over het algemeen. De meesten leven gewoon hun leven en passen zich wel aan.

Natuurlijk zie je bijv in de slechte wijken echt heel veel allochtonen, maar zodra je op het het leidseplein bent zie je die eigenlijk niet. Wel heel veel Engelse- en andere buitenlandse expats, we hebben een leuke Brazilianbar etc etc.

het is gemengd, en dat is in sommige wijken niet altijd even leuk, maar over het algemeen merk je er weinig van in het dagelijkse leven. .
Get woke, go broke!
  zondag 4 juli 2010 @ 14:08:20 #164
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_83642829
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat valt echt wel mee, mijn hele familie (op 1 kant na) woont er nog, ik heb echt heel veel vrienden die hier geboren zijn etc.
ze zijn er nog wel maar het is absoluut een minderheid. binnen de ring is minder dan 25% nog echt amsterdams heb ik t idee.
  zondag 4 juli 2010 @ 14:14:18 #165
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83642988
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:08 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ze zijn er nog wel maar het is absoluut een minderheid. binnen de ring is minder dan 25% nog echt amsterdams heb ik t idee.

Ik heb dat idee niet .

En dan nog, ik vind het gewoon altijd leuk in de stad, of ik nou op de nieuwmarkt zit, in het vondelpark of het leidse. Ik hou van al die toeristes en ook van de gezellige dagjesmensen eigenlijk.

De stad leeft altijd en wie er nou op dat moment leeft boeit me niet zo >
Get woke, go broke!
pi_83643080
Fuck toffe amsterdammers.

Bv hier in Nijmegen, een mede-student van me die uit Amsterdam komt en nu hier studeert, de arrogantie druipt er gewoon van af!

Is gewoon ziekelijk en dit heb ik meerdere keren meegemaakt.

Ook oud mede scholieren hier uit Nijmegen die dan 2 jaartjes in Amsterdam studeren en dan terugkomen voor weekendje, zie je ze in de kroeg en zijn ze opeens 100 keer toffer, terwijl ze niks van belang hebben gepresteerd of gedaan of iets. Het zijn gewoon dezelfde mensen, alleen ze wonen/studeren in de hoofdstad, en dat maakt ze de coolste in de zaal.

Rot op met het steeds over amsterdam hebben als je WEG bent uit amsterdam, paupertje.
  zondag 4 juli 2010 @ 14:19:03 #167
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83643125
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:17 schreef Koskesh het volgende:
Fuck toffe amsterdammers.

Bv hier in Nijmegen, een mede-student van me die uit Amsterdam komt en nu hier studeert, de arrogantie druipt er gewoon van af!

Is gewoon ziekelijk en dit heb ik meerdere keren meegemaakt.

Ook oud mede scholieren hier uit Nijmegen die dan 2 jaartjes in Amsterdam studeren en dan terugkomen voor weekendje, zie je ze in de kroeg en zijn ze opeens 100 keer toffer, terwijl ze niks van belang hebben gepresteerd of gedaan of iets. Het zijn gewoon dezelfde mensen, alleen ze wonen/studeren in de hoofdstad, en dat maakt ze de coolste in de zaal.

Rot op met het steeds over amsterdam hebben als je WEG bent uit amsterdam, paupertje.

Je verwart arrogantie, zoals zovaak, met zelfverzekerdheid .
Get woke, go broke!
  zondag 4 juli 2010 @ 14:20:09 #168
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_83643155
Woon nu een jaar in Friesland, na 20 jaar Amsterdam. Het is een prachtstad, absoluut. Maar voor enige rust en natuur moet je er niet zitten. Ik vond het een snelkookpan van indrukken. Ook veel interessantdoenerij met veel fietsers die mobiel bellen en zo. Ik vond het mooi geweest.

Ik ga nóóit meer terug, dit is zo zalig hier
  zondag 4 juli 2010 @ 14:20:46 #169
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_83643172
Nog steeds wil ik graag weten wat de echte Amsterdammer is? Hebben we het dan over de oude families binnen de grachtengordel, die daar al vele eeuwen wonen, of hebben we het dan over de proleten die nu in Purmerend wonen? Lui die afstammen van de provinciaalse arbeiders die vanuit Drenthe, Gelderland, Friesland etc naar Amsterdam kwamen tijdens de industriele revolutie om te gaan arbeiden voor een paar cent per week. De lui wiens kroost daarna de Jordaan en de andere arbeidersbuurten bevuilden en onder hun drankzucht terroriseerden.

Wat mij betreft ben je een Amsterdammer als je de liefde voor de stad voelt. Hoef je er niet voor in geboren te zijn.
--
  zondag 4 juli 2010 @ 14:21:05 #170
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83643185
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:20 schreef Boca_Raton het volgende:
Woon nu een jaar in Friesland, na 20 jaar Amsterdam. Het is een prachtstad, absoluut. Maar voor enige rust en natuur moet je er niet zitten. Ik vond het een snelkookpan van indrukken. Ook veel interessantdoenerij met veel fietsers die mobiel bellen en zo. Ik vond het mooi geweest.

Ik ga nóóit meer terug, dit is zo zalig hier

Ook dat kan natuurlijk. Niet iedereen is weggelegd voor het drukke stadsleven .

IK zou wegkwijnen denk ik. Ik hou van drukte, veel mensen om me heen, veel indrukken en lawaai .
Get woke, go broke!
pi_83643259
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je verwart arrogantie, zoals zovaak, met zelfverzekerdheid .
Nee je hebt met goed begrepen: ARROGANTIE

Voelen zich gewoon verheven boven anderen omdat ze uit Amsterdam komen / wonen ...

Merk ik het meest bij Amsterdammers.
  zondag 4 juli 2010 @ 14:25:48 #172
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_83643320
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ook dat kan natuurlijk. Niet iedereen is weggelegd voor het drukke stadsleven .

IK zou wegkwijnen denk ik. Ik hou van drukte, veel mensen om me heen, veel indrukken en lawaai .
Het grappige is dat jij het drukke zo waardeert en ik precies omgekeerd.
pi_83643327
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb dat idee niet .

En dan nog, ik vind het gewoon altijd leuk in de stad, of ik nou op de nieuwmarkt zit, in het vondelpark of het leidse. Ik hou van al die toeristes en ook van de gezellige dagjesmensen eigenlijk.

De stad leeft altijd en wie er nou op dat moment leeft boeit me niet zo >
Dat vind ik juist ook het mooie aan Amsterdam, de diversiteit. Al eeuwenlang trekken mensen vanuit provincie of buitenland naar de stad, dat heeft de stad (letterlijk) gemaakt tot wat-ie is. Ik woon hier nu 5,5 jaar, ben dus geen echte Amsterdammer, maar voel me nergens zo thuis als hier.
  zondag 4 juli 2010 @ 14:26:05 #174
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83643331
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:23 schreef Koskesh het volgende:

[..]

Voelen zich gewoon verheven boven anderen omdat ze uit Amsterdam komen / wonen ...

Ik merk eigenlijk alleen maar haat omdat ik uit Amsterdam kom eigenlijk. .
Get woke, go broke!
pi_83643347
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:23 schreef Koskesh het volgende:

[..]

Ik snap het wel een beetje, mensen die een zachte G hebben uitlachen, terwijl ze niet doorhebben dat het Amsterdams accent nog veel lelijker is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')