abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:10:15 #201
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84016984
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:07 schreef Jeetjejom het volgende:
Ja, ik ben daar echt een ramp in. Manlief wordt er ook helemaal krankzinnig van, maar eigenlijk was Lennon ook de naam die het vaakste voorkwam. Laatst trouwens een artikel gelezen over hoe een vertekend beeld de svb geeft. Amélie is daar een goed voorbeeld van, want hoevaak kwam Amelie voor of Amelié (of hoe je ook de accenten wil plaatsen).
Maar gaat helemaal goed komen hoor, het wordt geen al te extreme naam. Tenminste, Jorja valt toch ook wel mee he?
Ja is ook wel hoor, het geeft een vertekend beeld door alle verschillende spelswijzen enzo. Maar 50 keer een naam gegeven in een jaar vind ik wel weinig nog. Ik kan me voorstellen dat je man er gek van wordt haha

Overigens kwam Amelie zonder accent 36 keer voor en Amèlie 1 keer (en terecht dat die maar 1 keer is gegeven arm kind...)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84017335
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:07 schreef huuphuup het volgende:
veel anders ja
Darn, dacht ik net dat ik tenminste niet nieuwsgierig hoefde te zijn over jouw meisjesnaam
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_84017798
Huup, ik ben er door het streepje op de tweede lettergreep eigenlijk altijd vanuit gegaan dat je daar de klemtoon ook legt. Maar nu hoorde ik JP Balkenende laatst z'n dochter AmeLIE noemen, met de klemtoon op de laatste lettergreep.

Heten ze gewoon anders, of heb ik het al die tijd verkeerd in m'n hoofd zitten?
pi_84017948
Ssserpente, aMEELie? Nee joh!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:30:10 #205
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84018003
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:26 schreef Ssserpente het volgende:
Huup, ik ben er door het streepje op de tweede lettergreep eigenlijk altijd vanuit gegaan dat je daar de klemtoon ook legt. Maar nu hoorde ik JP Balkenende laatst z'n dochter AmeLIE noemen, met de klemtoon op de laatste lettergreep.

Heten ze gewoon anders, of heb ik het al die tijd verkeerd in m'n hoofd zitten?
!

Zoals Balkenende het uitsprak spreken wij het ook uit, en das ook de juiste uitspraak. Met de klemtoon op de LIE. De dochter van Balkenende heeft geen streepje geloof ik maar de naam is wel hetzelfde.
het is een franse naam, daarom staat het streepje erop bij ons, omdat het anders met een korte -u- uitgesproken zou worden in het Frans. Wij hebben ervoor gekozen om t origineel aan te houden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:32:45 #206
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_84018174
Waarom zetten mensen toch gewoon maar streepjes ergens op om het mooi te laten lijken, terwijl de naam dan helemaal verneukt wordt.... Ik ken ook iemand die het ook heeft gedaan, durf het ivm meelezers niet te posten, maar de naam zou eigenlijk heel anders uitgesproken moeten worden (en dan ook nog een sms krijgen, hey de naam komt maar 6x voor zoals wij hem geschreven hebben, tja dank je de koekoek, want het klopt ook niet)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_84018183
Was het niet je schoonmoeder die er ook zoiets prachtigs van maakte Huup?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:36:49 #208
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_84018412
Of mensen die de naam maar half/half kunnen herrineren en dan iets heel anders zeggen.
Isa wordt regelmatig Sita genoemd.
Ik zie de link ook helemaal niet, maargoed
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:47:13 #209
238474 Jeetjejom
pi_84019051
Wij kregen een felicitatiekaartje toen Jorja geboren was met daarop J en Guido gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. De naam van mijn man begint met een B en lijkt totaal niet op Guido. Als je het niet weet, ontwijk het dan gewoon.... Maar dit is ff offtopic.
Voor Jorja haar verjaardag kregen we ook een kaart die geadresseerd was aan Yorya. En we spreken het gewoon uit als Jorja op zijn Nederlands, dus niet Georgia zeg maar.....
Jouw warmte is genoeg
pi_84019099
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:29 schreef innepin het volgende:
Ssserpente, aMEELie? Nee joh!
Ik vond het al zo gek...

Niet verder vertellen, he?
pi_84019151
Waar mensen die neiging vandaan hebben om een Y als een J uit te spreken is mij nog steeds niet duidelijk want het is taalkundig gewoon niet correct.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:52:38 #212
238474 Jeetjejom
pi_84019394
Nee DML, nu je het zegt.... De y spreek je meer uit als een i toch?
Denk dat Yolanthe C. v.K dat schuld is (geef haar graag van alles de schuld)
Jouw warmte is genoeg
pi_84019627
Hahaha ik geef haar ook graag de schuld. Ik vond Yade voor een meisje ook leuk zat er ook tussen.
Maar ik vond ooit toen ik een jaar of 5 a 6 was een meisje genaamd Yade zo mooi en zo schattig
Dat ik dat altijd als naam heb willen doen.. En ik ken weer een onwijs rotkind dat Jade heet
pi_84019783
Associaties met namen hebben is zo irritant soms.

Zo vind ik Olivia prachtig maar heeft mijn partner een fling met een Olivia gehad net voor mij. Laat maar zitten dan
The way you rock'n'roll
pi_84020128
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Waar mensen die neiging vandaan hebben om een Y als een J uit te spreken is mij nog steeds niet duidelijk want het is taalkundig gewoon niet correct.
Juist wel, als je uitgaat van het Engels, kijk maar naar woorden als you. En aangezien het Engels tegenwoordig zo ingeburgerd is in het Nederlands en ook in namen, vind ik dat niet zo raar.

Vreemder vind ik het als mensen de y uitspreken als dj (zoals bij Yade, sorry Knut en Sil!)
pi_84020173
Olivia
pi_84020179
Dat is ook niets inderdaad..
Bij Olivia denk ik aan het varkentje van zappelin hahahah

Daar kan mijn peuter heel hard om lachen en ik zit de godsganse dag met het liedje in mn hoofd
pi_84020250
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:04 schreef innepin het volgende:

[..]

Juist wel, als je uitgaat van het Engels, kijk maar naar woorden als you. En aangezien het Engels tegenwoordig zo ingeburgerd is in het Nederlands en ook in namen, vind ik dat niet zo raar.

Vreemder vind ik het als mensen de y uitspreken als dj (zoals bij Yade, sorry Knut en Sil!)
Dus Yade uitspreken als Djade of Djeed?
Voor mij is het gewoon Ja-de
pi_84020334
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:04 schreef innepin het volgende:

[..]

Ja sorry, zo bedoelde ik het ook inderdaad. Had dezelfde naam in gedachten daarbij trouwens.
The way you rock'n'roll
pi_84020566
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:07 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ja, wat jij zegt is ook logisch. De dochter van Silmarwen en Knut heet Yade als Djeed.
disclaimer; ik vind ze hartstikke lief hoor, maar ik snap de naam echt niet
pi_84020746
Aah nee.. Zo vind ik hem ook niet horen. (sorry )
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:16:58 #222
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_84020749
Ik ken Jade alleen maar als in Djeed.
Bij take me out gister hoorde ik Laumé vind 't mooooooi!
pi_84020824
We hebben het ook niet over Jade, maar over Yade.
pi_84020861
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:16 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ken Jade alleen maar als in Djeed.
Bij take me out gister hoorde ik Laumé vind 't mooooooi!
Ja maar dat is wel de correcte spelling maar op z'n Engels uitgesproken.
Bij Yade staat er gewoon geen Djeed, hoe je het ook went of keert.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:23:59 #225
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84021133
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:07 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Precies dat staat er ook gewoon, Ja-de. Er staat geen -dj- klank, als je die wel had gewild had je er een J of zelfs een Dj neer moeten zetten (waar ik persoonlijk ook niet zo'n fan van ben eerlijk gezegd maar dat daargelaten).

T is nu net of je Henk schrijft maar Kees zegt want ja Henk vonden we dr leuker uitzien maar Kees vonden we leuker klinken

No offence verder though
Zomaar uit het niets streepjes op namen gooien ben ik ook niet zo'n fan van. Aan de andere kant hebben wij heel bewust gekozen om de streepjes op Amélie er wel op te zetten. De naam schrijf je gewoon zo, met een streepje erop, in het Frans, wij hebben ervoor gekozen om het origineel aan te houden, maar veel Nederlanders blijken finaal in de war te raken van t strepke

DML dat was mn oma ze kan t nog steeds niet
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')