quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:08 schreef Basboussa het volgende:
Leuke Spaanse naam: P omp ililo
En dan noem je hem Pomp ie
Arm kind!
quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:39 schreef debuurvrouw het volgende:
ja, dat dochikal![]()
Ik vind trouwens Javier een prachtige naam.Nu we het toch over Spaans hebben.Echt heel. Maar er zijn maar weinigen die het uit kunnen spreken ben ik bang. of, goed uitspreken.
Ik ook niet. Ik zou er iets als Ga-bjer van maken, wat waarschijnlijk niet echt klopt. En dan alleen als ik weet dat het 'op z'n spaans' uitgesproken moet worden. Als ik het zou zien staan zou ik, uit mezelf, het eerder iets als Sja-vjee er van maken.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet ook niet hoe ik Javier uit moet spreken
zo spreekt javier guzman zn naam wel uitquote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:40 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik zou er iets als Ga-bjer van maken, wat waarschijnlijk niet echt klopt.
Ik zou mezelf zo'n aansteller vinden als ik van de 'v' een 'b' zou maken. Ik heb er ook moeite mee om 'Balencia' te zeggen, bijvoorbeeld, om over die 'c' nog maar te zwijgen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:40 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik zou er iets als Ga-bjer van maken, wat waarschijnlijk niet echt klopt. En dan alleen als ik weet dat het 'op z'n spaans' uitgesproken moet worden. Als ik het zou zien staan zou ik, uit mezelf, het eerder iets als Sja-vjee er van maken.
't is toch echt een Spaanse jongeman, zijn ouders waren geinspireerd door Romeinse keizers en hebben er een Spaanse naam van gebouwd. (Zegt hij)quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
dat is geen Spaans volgens mij hoor...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, en sorry, zie nu pas dat ik het topic sloot.... Even snel posten voordat ik de deur uitging, was geen goed idee
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
quote:Op zondag 4 juli 2010 01:27 schreef Basboussa het volgende:
[..]
't is toch echt een Spaanse jongeman, zijn ouders waren geinspireerd door Romeinse keizers en hebben er een Spaanse naam van gebouwd. (Zegt hij)Maar dat een Spaanse jongen zo heet, wil niet per definitie zeggen dat het een Spaanse naam is toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, en sorry, zie nu pas dat ik het topic sloot.... Even snel posten voordat ik de deur uitging, was geen goed idee
De zoon van iemand die ik ken (allebei Nederlanders) heet Jayden. Dat maakt Jayden toch echt geen Nederlandse naam.
Ernstig, met een beetje pech weet niemand over 16 jaar nog wie Lady Gaga was, of men weet het wel maar het is geen voordeel om er naar genoemd te zijnquote:Op zondag 4 juli 2010 00:44 schreef SacreCoeur het volgende:
AMSTERDAM - Een ludieke actie van een kersverse vader heeft ervoor gezorgd dat zijn dochtertje is vernoemd naar Lady GaGa. `Ik vond het een leuk idee, maar dacht niet dat hij het écht zou doen`, zegt de onthutste moeder
Het idee om het meisje naar de popdiva te vernoemen kwam aanvankelijk van de stiefdochter van vader Clark Robinson, meldt The Evening Chronicle. Hij vond het zo leuk dat hij er hoogstpersoonlijk voor zorgde dat het meisje niet Meggie Maisie heet, maar Meggie Maisie Lady GaGa. Zo heeft hij haar aangegeven bij de burgerlijke stand. Ondanks dat de moeder zich afvraagt of het wel een verstandige keuze was om de baby naar het idool te vernoemen, maakt de vader zich geen zorgen. `Dat kind vindt die naam vast leuk als ze ouder wordt`.
O.. my... GAWD!![]()
Vind je het erg dat het woord in de Van Dale staat of dat de ouders die naam hebben gegeven gezien het feit dat het inmiddels een ingeburgerd woord is?quote:Op zondag 4 juli 2010 10:44 schreef Leandra het volgende:
OMG... dat vind ik ook wel ernstig trouwens, dat het in de van Dale staat.
Het zou voor mij toch een reden zijn om er een tweede of derde naam van te maken.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind, namen die in het Engels een vervelende betekenis hebben (zoals ook het geval is bij 'Denz'). Aan de ene kant denk ik: couleur locale is tof, fuck de internationale normen, gaat een kind er nu werkelijk hinder aan ondervinden? Maarja, ik zou het zelf toch proberen te vermijden.
Ik vind het triest dat de van Dale zo verEngelst, terwijl dat niet nodig is, het is simpelweg geen Nederlands woord, maar ik vind het ook jammer dat ouders geen rekening houden met het feit dat je tegenwoordig, en over 20 jaar nog veel meer, al snel contacten over de grens hebt, en dat die contacten meestal in het Engels zullen zijn.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vind je het erg dat het woord in de Van Dale staat of dat de ouders die naam hebben gegeven gezien het feit dat het inmiddels een ingeburgerd woord is?
De Van Dale is descriptief van aard en niet prescriptief. Er wordt simpelweg in omschreven welke woorden nu eenmaal in het Nederlands gebruikt worden. Een taal is dynamisch en flexibel en is voortdurend in verandering. Let jij er bijvoorbeeld op dat je geen germanismen gebruikt? Waarschijnlijk ben je je er niet eens bewust van!quote:Op zondag 4 juli 2010 12:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het triest dat de van Dale zo verEngelst, terwijl dat niet nodig is, het is simpelweg geen Nederlands woord, (...).
Waarom dan?quote:Op zondag 4 juli 2010 11:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het zou voor mij toch een reden zijn om er een tweede of derde naam van te maken.
je maakt je druk om niks.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het triest dat de van Dale zo verEngelst,
Ik zou het zelfs totaal niet willen ipv proberen te vermijdenquote:Op zondag 4 juli 2010 11:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind, namen die in het Engels een vervelende betekenis hebben (zoals ook het geval is bij 'Denz'). Aan de ene kant denk ik: couleur locale is tof, fuck de internationale normen, gaat een kind er nu werkelijk hinder aan ondervinden? Maarja, ik zou het zelf toch proberen te vermijden.
quote:Op zondag 4 juli 2010 10:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ernstig, met een beetje pech geluk weet niemand over 16 jaar nog wie Lady Gaga was, of men weet het wel maar het is geen voordeel om er naar genoemd te zijn
Naast Fake (idd niet handig in deze Engelstalige wereld) ook nog een Boet (net als Boet van Dulmen) en een Kester...
Daar let ik überhaupt niet opquote:Op zondag 4 juli 2010 12:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De Van Dale is descriptief van aard en niet prescriptief. Er wordt simpelweg in omschreven welke woorden nu eenmaal in het Nederlands gebruikt worden. Een taal is dynamisch en flexibel en is voortdurend in verandering. Let jij er bijvoorbeeld op dat je geen germanismen gebruikt? Waarschijnlijk ben je je er niet eens bewust van!
Als ik mijn kind persé (ivm vernoemen oid) een naam als Fake zou willen geven zou ik die niet als roepnaam geven maar als 2e of 3e naam. Ik vind het naar het kind toe niet kunnen om hem een roepnaam te geven met zo'n algemeen bekende negatieve bijklank.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:51 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Waarom dan?
Onze naam is engels maar kan ook op zijn nederlands. Ik vind de simpele nederlandse spelling leuker maar dat krijg ik er echt niet doorheen. De 2e naam is wel heel erg nederlands... Maar daar zit ik eigenlijk totaal niet mee.
Sowieso. Gebruik je Duitsche termen goedquote:Op zondag 4 juli 2010 13:18 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik zou het zelfs totaal niet willen ipv proberen te vermijden
Sowiezo een no go.
Ik weet 't, eerder schreef ik zelfs Zowiezo.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Sowieso. Gebruik je Duitsche termen goed!!
Ik ben ook een groot voorstander van de eerste naam gelijk de roepnaam te laten zijn, wel zo makkelijk voor het kind zelf. Ik zat ooit bij een Janneke in de klas die werd door iedere nieuwe docent aangesproken met Maria, haar eerste naam. Zij vond het zelf behoorlijk frustrerend.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:28 schreef Leandra het volgende:
Nou ja, het wil nog niet zeggen dat die eerste naam ook de roepnaam wordt, maar het blijft wel de eerste naam, dus dan wordt het Fake G. Achternaam. Ook op officiële documenten wordt de eerste naam vaak voluit geschreven en dat hoeft niet de roepnaam te zijn.
Ik vind het ook niet echt handig dat mijn roepnaam pas mijn 3de naam is, en dan te bedenken dat het eigenlijk helemaal niet de bedoeling was dat dat een van mijn officiële namen zou worden.
Isa is hier eigenlijk ook niet de eerste naam.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik ben ook een groot voorstander van de eerste naam gelijk de roepnaam te laten zijn, wel zo makkelijk voor het kind zelf. Ik zat ooit bij een Janneke in de klas die werd door iedere nieuwe docent aangesproken met Maria, haar eerste naam. Zij vond het zelf behoorlijk frustrerend.
Dat dus, mijn zoon heeft ook gewoon zijn eerste naam als roepnaam.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik ben ook een groot voorstander van de eerste naam gelijk de roepnaam te laten zijn, wel zo makkelijk voor het kind zelf. Ik zat ooit bij een Janneke in de klas die werd door iedere nieuwe docent aangesproken met Maria, haar eerste naam. Zij vond het zelf behoorlijk frustrerend.
Ik vind dat fantastisch. Het is de voornaamste reden dat ik Ivan een tweede naam ('Max') heb gegeven, namelijk zodat hij er zijn roepnaam van kan maken als Ivan hem niet bevalt. We noemen hem wel liefkozend 'iMax' omdat hij een gadgetfreak is.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:50 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Isa is hier eigenlijk ook niet de eerste naam.
Ze heet eigenlijk Jamie Isabella maar het is gewoon zomaar uit het niets onstaan eigenlijk dat iedereen Isa zegt.
Familie, school, vriendjes & vriendinnetjes.. maar als ze weer eens naar het CB moet wordt ze altijd Jamie genoemd en daar luisterd ze ook gewoon naar.
Maar zegt dan wel gelijk 'iedereen noemt me Isa hoor'.
Achja, een vriend van ons is super dyslectisch, en ze hebben hun dochter gewoon een 'fonetische' naam gegeven. Namelijk Bregje. Kan niet verkeerd gaat. Was het nou g of ch? Met of zonder t (Brechtje, Bregtje).quote:Op zondag 4 juli 2010 14:33 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik weet 't, eerder schreef ik zelfs Zowiezo.
'k Schrijf dingen zoals ze worden gezegd, daarom ben ik ook een no go met rare namen.
Ja dat is ook leuk!quote:Op zondag 4 juli 2010 19:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat fantastisch. Het is de voornaamste reden dat ik Ivan een tweede naam ('Max') heb gegeven, namelijk zodat hij er zijn roepnaam van kan maken als Ivan hem niet bevalt. We noemen hem wel liefkozend 'iMax' omdat hij een gadgetfreak is.
Ja of een Y, dat is ook trendy!quote:Op zondag 4 juli 2010 20:03 schreef Ssserpente het volgende:
Wij hebben Lente ook bewust zonder 'h' ertussen geschreven. Ik vind het nogal nutteloos om je kind overduidelijk naar een seizoen te vernoemen en er vervolgens een letter tussen te proppen. Als mensen later gaan vragen hoe ze d'r naam spelt, kan ze zeggen: "Zoals het jaargetijde".
Nee. Ik ben namelijk tegen het zinloos invoegen van letters in namen op plaatsen waarbij hij niet hoort. Of letters die geen toegevoegde waarde hebben voor de naam. Of verdubbeling van letters voor de mooiigheid.quote:
Haha, 'jouw'quote:Op zondag 4 juli 2010 20:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee. Ik ben namelijk tegen het zinloos invoegen van letters in namen op plaatsen waarbij hij niet hoort. Of letters die geen toegevoegde waarde hebben voor de naam. Of verdubbeling van letters voor de mooiigheid.
Ik zal volgende keer mijnsmiley gebruiken.
Ik snap niet zo goed waarom mensen dat doen. Is het omdat ze originele woord niet één op één over willen nemen omdat dat te basaal is of zo?quote:Op zondag 4 juli 2010 20:23 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ken juist lenthe en yenthl's dus ik vind met h gewoon normaal het is voor mij in beide namen dus niet een populariteit of apart doen ding.
Ik heb er mijn hart aan verpand ja.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:23 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Haha, 'jouw'-smiley?
![]()
Ik had al gegoogled op Lentye.
Mijn dochters naam heeft zowel een Y als een H, maar trendy is hij zeker niet. Hij is eigenlijk juist heel ouderwets.quote:
Dat dus.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:28 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom mensen dat doen. Is het omdat ze originele woord niet één op één over willen nemen omdat dat te basaal is of zo?
Het geeft alleen maar last met spellen later.
Nou, ik las laatst een topic op zw.pagina. En daar vroeg dus iemand om advies, en die had wel iets van 14 spellingswijzen voor één naam!quote:Op zondag 4 juli 2010 20:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat mensen vaak kiezen voor de spelling die ze het mooist vinden staan. Ik begrijp dat wel. Een naam is niet alleen een reeks klanken, maar wordt ook veel op schrift gebruikt. Ik vind 'Sophie' bijvoorbeeld mooier staan dan 'Sofie'. En het is maar net wat je gewend bent, zoals al schrijft.
Herkenbaar...quote:Op zondag 4 juli 2010 19:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb een roepnaam die anders is dan mijn officiële namen en ik heb er op school nooit problemen mee gehad. Alleen in het gemeentehuis word ik steevast 'Cornelia' genoemd en ik heb op de universiteit ooit een e-mailadres gekregen met mijn doopnaam erin. Dat laatste werd al heel snel niet meer standaard gedaan door universiteiten. Ik moet er nu dus alleen rekening mee houden als ik officiële documenten invul (en het is niet altijd duidelijk hoe officieel een document is).
idem hier, mijn roepnaam was vroeger anders dan mijn 'naam' dus die zette ik ook overal op.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:32 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Herkenbaar...
Hier weleens problemen met bankpasje gehad omdat daar mn eerste naam (Anne) op stond, terwijl mijn 2e naam mijn roepnaam (Monique) is en ik die ergens had ingevuld. Tegenwoordig zullen er vast geen volledige voornamen op bankpasjes staan.
Ook tijdens een tentamen problemen gehad omdat ik als naam gewoon mn roepnaam had neergezet op de toets. Op het schoolpasje stond mn eerste naam, dus dan was ik het niet![]()
Om deze reden wilde ik wel bij de kinderen gewoon hun eerste naam de roepnaam laten zijn.
Ik ook, maar ik houd ook van simpele namen. Ik kan me voorstellen dat andere mensen daar anders over denken, mensen die van een naam houden die wat luisterrijker is. Bovendien begrijp ik wel dat een voor de hand liggende spelling niet voor alle mensen een belangrijke factor is. Goed, dan moet je kind zijn naam maar voortdurend spellen, komt 'ie ook wel weer overheen. Als dat z'n grootste probleem is heeft 'ie een fijn leven.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:32 schreef amaranta het volgende:
Ik hou van simpel, en dus indien mogelijk zo fonetisch mogelijk. Of gewoon, zoals je het zegt.
Hogere bekeuring omdat je verdacht werd van valse naam opgeven?quote:Op zondag 4 juli 2010 20:34 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
idem hier, mijn roepnaam was vroeger anders dan mijn 'naam' dus die zette ik ook overal op.
totdat ik een keer een boete kreeg voor fietsen zonder licht, ik mijn naam opgaf en toen in de problemen kwam
Maar dát weet je nooit van te voren. Misschien heeft ie al wel zoveel problemen dat z'n onmogelijk gespelde naam net de druppel is.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik houd ook van simpele namen. Ik kan me voorstellen dat andere mensen daar anders over denken, mensen die van een naam houden die wat luisterrijker is. Bovendien begrijp ik wel dat een voor de hand liggende spelling niet voor alle mensen een belangrijke factor is. Goed, dan moet je kind zijn naam maar voortdurend spellen, komt 'ie ook wel weer overheen. Als dat z'n grootste probleem is heeft 'ie een fijn leven.![]()
Ja, begint de ellende in de kleuterklas. Alle kinderen schrijven hun simpele naam al zelf...quote:Op zondag 4 juli 2010 20:38 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Maar dát weet je nooit van te voren. Misschien heeft ie al wel zoveel problemen dat z'n onmogelijk gespelde naam net de druppel is.
Mijn vader zegt altijd Goes Moes.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:40 schreef Groofsken het volgende:
Ja, en soms krijg je de makkelijkst uitspreekbare naam ever, en dan verhuis je met je ouders en broertje naar het buitenland, waar alsnog niemand je naam uit kan spreken.
Sofie vind ik zo mooi staan.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat mensen vaak kiezen voor de spelling die ze het mooist vinden staan. Ik begrijp dat wel. Een naam is niet alleen een reeks klanken, maar wordt ook veel op schrift gebruikt. Ik vind 'Sophie' bijvoorbeeld mooier staan dan 'Sofie'. En het is maar net wat je gewend bent, zoals Pvoesss al schrijft.
Maar das dus ook niet de makkelijkst uitspreekbare naam everquote:Op zondag 4 juli 2010 20:44 schreef Kleurdoos het volgende:
laat ze t jimkje maar eens uitspreken dan, dat lukt in nederland al niet eens.. de friezen zelfs hebben t er al moeilijk mee, hell IK heb er zelfs soms moeite mee
Tja, dat ligt aan de associatie.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:49 schreef Incantrix het volgende:
Mjah, van alle namen die wij op onze lijstjes hadden staan was er volgens mij niet één waarbij de spelling keuze-opties had. Anders denk ik dat ik al snel voor de simpelste spelling zou gaan, behalve als dat echt 'raar' staat).
Wat vinden jullie trouwens van namen waarbij de associatie naar iets anders heel groot is? Adolf bijvoorbeeld, of Elvis? Wij hadden in ons lijsjte 'Anakin' staan als 2e naam voor Stef, maar uiteindelijk is dat 'm niet geworden omdat de associatie dus echt té is voor mijJammer, want ik vind het écht een mooie naam, maarja
![]()
Ik vind het overigens wel verschil maken tussen iets 'van nu' of iets dat door de jaren heen ook blijft plakken.
google maar eens op rop p u l l e squote:
Daarom kan Anakin dus écht niet.. Nerd & nerd die hun kind Anakin noemen en vooral blijven volhouden dat het toeval was..quote:
quote:Op zondag 4 juli 2010 20:48 schreef Ssserpente het volgende:
Mijn vader heet Paul. En er zijn zo weinig mensen die de au echt als au uitspreken. Het is meestal Paal of Pol. En als ze echt hun best doen op de au, wordt het Pauwel.
*Googlet.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:51 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Daarom kan Anakin dus écht niet.. Nerd & nerd die hun kind Anakin noemen en vooral blijven volhouden dat het toeval was..
Ik had er dus ook geen associaties bij.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:54 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
*Googlet.
Aah, die van SW. Mij zegt dat dus helemaal niets. Nils wel trouwens, die roept meteen: "Anakin Skywalker?! Vet man!"
Ik had het een aparte naam gevonden, maar er geen associaties bij gehad.
Ben jij een nerd?En daar kom je nu mee?
Dat heb ik bijvoorbeeld met de naam 'Fender' of 'Marshall'. Manlief is gitarist, dus dat ligt er echt té dik bovenop. Daarbij begint onze achternaam met 'van der' dus Fender is sowieso geen optie.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:49 schreef Incantrix het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van namen waarbij de associatie naar iets anders heel groot is? Adolf bijvoorbeeld, of Elvis? Wij hadden in ons lijsjte 'Anakin' staan als 2e naam voor Stef, maar uiteindelijk is dat 'm niet geworden omdat de associatie dus echt té is voor mijJammer, want ik vind het écht een mooie naam, maarja
![]()
Ik vind het overigens wel verschil maken tussen iets 'van nu' of iets dat door de jaren heen ook blijft plakken.
Hallo Ik ben Fender Van der Ven.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:05 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Dat heb ik bijvoorbeeld met de naam 'Fender' of 'Marshall'. Manlief is gitarist, dus dat ligt er echt té dik bovenop. Daarbij begint onze achternaam met 'van der' dus Fender is sowieso geen optie.
grappig dat mensen er geen associatie bij hebbenquote:Op zondag 4 juli 2010 20:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik had er dus ook geen associaties bij.
Mijn man (nerd³) kende het ook niet.
Mij zegt het helemaal niks, alleen dat ik het een rare naam vindquote:Op zondag 4 juli 2010 20:51 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Daarom kan Anakin dus écht niet.. Nerd & nerd die hun kind Anakin noemen en vooral blijven volhouden dat het toeval was..
Ik ken mensen die hun dochter Amidala genoemd hebbenquote:Op zondag 4 juli 2010 20:51 schreef Incantrix het volgende:
[..]
quote:Op zondag 4 juli 2010 20:51 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ze heeft het toch over haarzelf? Dat ze het in haar situatie niet vindt kunnen terwijl ze de naam juist leuk vindt.quote:Op maandag 5 juli 2010 13:57 schreef rubje het volgende:
[..]
je zeurt, ouders zijn zelf verantwoordelijk voor de gevolgen,bemoei je er niet mee.
may the force be with youquote:Op zondag 4 juli 2010 20:49 schreef Incantrix het volgende:
Mjah, van alle namen die wij op onze lijstjes hadden staan was er volgens mij niet één waarbij de spelling keuze-opties had. Anders denk ik dat ik al snel voor de simpelste spelling zou gaan, behalve als dat echt 'raar' staat.
![]()
In de Spaans- en Portugeestalige wereld houden ze wel van klassieke namen! Numa Pompilius was een van de koningen van Rome.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:08 schreef Basboussa het volgende:
Leuke Spaanse naam: P omp ililo
En dan noem je hem Pomp ie
Arm kind!
http://www.csmonitor.com/(...)-for-better-or-worsequote:Baby-naming advice books and blogs often suggest changing up the spelling of a common, or on-the-rise, name, in order to add some flare. Preliminary results from Figlio’s work suggest that may not be wise. Children with a deviant spelling of a common name tended to have slowed spelling and reading capabilities.
"That suggests a lot about internalizing," Figlio said. “You have the child named Jennifer spelled with a "G" – her teacher says 'Are you sure your name is spelled that way?' That can be incredibly hard on a person's confidence.”
All this parents end up realizing, as the Bounty study shows: One-fifth of parents in the British study wished they had chosen a name that was easier to spell; 8 percent were fed up with people being unable to pronounce the child’s name; and one in 10 thought the chosen name was clever at the time, but said the novelty had worn off.
Ik vind dat je te kritisch bent. Volgens mij zegt alleen de koningin 'Paul'.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:48 schreef Ssserpente het volgende:
Mijn vader heet Paul. En er zijn zo weinig mensen die de au echt als au uitspreken. Het is meestal Paal of Pol. En als ze echt hun best doen op de au, wordt het Pauwel.
Ik vind je kind 'Anakin' noemen van de orde 'Lady Gaga' of bijvoorbeeld 'Cosmo'. Het is te ongebruikelijk, te maf. Maar je moet het natuurlijk zelf weten!quote:Op zondag 4 juli 2010 20:49 schreef Incantrix het volgende:
Mjah, van alle namen die wij op onze lijstjes hadden staan was er volgens mij niet één waarbij de spelling keuze-opties had. Anders denk ik dat ik al snel voor de simpelste spelling zou gaan, behalve als dat echt 'raar' staat.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |