abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83616490
Vorige deel

Namensites:
http://www.babynamesworld.com/
http://www.behindthename.com/
http://www.kindernamen.nl
http://www.babynamer.com
http://www.voornamelijk.nl
http://www.babynamen.nl/index.php
http://babynamen.familyberry.com/
http://www.babynamesworld.com/meaning_of_Hont.html
http://www.meertens.knaw.nl/voornamen/VNB/
http://www.babyinfo.nl/fun/namen/namenteller.asp
http://www.starmanproductions.nl/namen/namen.html (handig voor vernoemingen)
http://www.svb.nl/interne(...)indernamen/index.jsp
http://www.babynamenoverzicht.nl/
http://www.naamwijzer.nl/broerzusvoornaam.php

Hieronder een lijst met vrijwel alle OUD kindjes.
Gewoon voor de leuk. Om eens te kunnen kijken of we de landelijke trends een beetje volgen en of je nog origineel bent met jouw favoriete namen.

!!!
De lijst wordt niet automatisch bijgewerkt na een nieuwe geboorte, als jouw kindje nog niet in de lijst staat moet je even een brul geven dan kan een van de modjes dat doen als ze er langs lopen.
!!!!

Meisjes

Abby ( Abbygail Moira Alycia)
Alyssa
Amber (2)
Amber Mae
Amber Sophie
Anna (3)
Annabelle
Annika
Arwen
Avalon (Juniper Marie)
Benthe
Bo
Britt
Caitlin
Carmen
Chantel Maria
Charlie Livina
Charity
Chaya
Chelsea
Cheyenne
Chiara Rosan
Chinook
Daisy Sophie
Danielle
Dana (2)
Daphne
Demi
Demi Aidan
Dione
Djen
Dominique
Ela
Eleni
Elin
Elisa Laetitia
Elise
Elize
Elodie
Emma
Emma Salome
Emma Sophie
Esther Paula
Eva (2)
Eva Sophie
Evie Elleke
Faith Cathryn
Fani
Fee Anne Reine
Femke
Fleur
Floor
Françoise Madeleine Hilde
Giulia Elisabetta
Gwen Anne
Hanne (Hannah Wende)
Ilse (2)
Indy
Iris
Iris Julia
Isa
Isa Donna
Isabeau Karin
Isabel
Isis Maikina
Jade
Janneke
Jasja
Jasmijn
Jenna
Jennifer Leonie
Jenthe
Jet
Jetske Julia
Jildou
Jinthe Serisa
Jolie
Judith Johanna
Julia Rebecca
Juliette
Junah Ileah
Justine
Kady Máire
Kaithlynn
Kajira Alicia Cosette
Katja
Katrine
Kim
Kim Jessie
Lara
Lena
Lente
Leonore
Lianne (Esmee)
Linde
Lis Mae
Lotte
Lucie Catharina Elisabeth
Luna
Lune
Luuke
Mahre Junah
Maja (Maartje Janna Delia)
Maria
Maud Janne Jacqueline
Maud
Megan
Meike Jolanda
Merel
Merel Joanna Elisabeth
Michelle
Mila
Milou
Mirte
Morgaine Chevanity
Myrddin Kaylah Agnes
Myrthe
Myrthe Esmée
Nicole
Nika
Nikita
Nienke
Noa
Noa Deborah
Norah
Nune
Pien
Priscilla
Querida
Rachel
Raïsa Manou
Rebecca Jiska
René
Renske
Riley
Romée
Ronja
Ronja Megan Camille
Sabine
Samara
Sanna Leonie
Sanne
Sannelotte
Sarah
Sara Runé Catharina
Saskia Janne
Selene
Sennah
Senni
Sophie Juliët
Sterre (2)
Susanne Chantal
Tess
Tessa
Tinka
Vera
Willow
Yade April
Yana Ivessa Roslynn
Yara
Zoë (2)

Jongetjes

Aiden Douglas Adams
Ayden Jiro
Aron Marick
Bas
Bink
Bjorn
Bram (2)
Brent
Brian
Cas
Cas Anthony
Chavez
Christan Maurits
Connor
Daan (3)
Damian (2)
Damien
Damiën
Damon
Danyel Yohanan
David (2)
Dean
Dennis
Devin
Didier
Dijon Trevor
Dirk Daniel Fransiscus
Djulian
Duco Yannik
Duncan
Dylan (2)
Dylan Nathan
Dyon Milan
Eli Jedidja Asher
Ethan Gabriel
Ezra Sebastian
Ewen
Fabian
Fabian Willem
Falco
Finn
Floris
Fons
Frodo
Glenn William
Graeme James
Henrik
Ischa-Gabriël
Ive Lucas Tone
Jamie (James Joseph Danyel)
Jasper (3)
Jay Dean
Jayden
Jayden (Jonathan-Dane Aaron)
Jent
Jeremy
Jessai
JJ (Jan Junior)
Job
Jop
Joey Luciano Miquel
Jonne
Jorden
Jordy
Jort
Joshua
Julian
Julius
Justin Julian
Justus
Kai (2)
Kay
Kendahl Ro
Kian
Koen Jurriaan
Kyllian
Kyllian Robin Jayden
Lars
Leander (Alijander Hans)
Lennon Thom Jeb
Léon
Liam Francis
Loek
Luca
Lucas (2)
Marien Kobus
Maarten
Maarten Alexander
Martijn Lucas
Max (2)
Maxim Diëgo
Melvin
Merijn
Merlijn Rens
Merlijn Jean Joseph
Merlyn Mirage Mandrake
Milo Merlijn
Mika Viggo
Mikael
Mink
Morris
Nathan Tristan
Nick
Niels Ronald
Oscar Morrison
Pepijn Lucas
Peter Gert
Piet
Pim
Quinten Mitchell
Randall
Randy
Raúl
Renzo
Rhody
Rienk Bowe
Rik
Robin Thomas
Romme Harmjan
Romijn
Ruben Sebastiaan
Ruud
Ryan
Sasha Alexander
Samiq Elijah
Sander Edwin
Seb
Sepp
Simon
Steijn
Storm (2)
Sven (2)
Sverre
Thies
Thijs
Thijs Laurens Jakob
Thomas
Thomas Gerhard Adrianus
Thomas Pieter Jan Maurits Alexander
Ties
Tijmen Noah
Tijn
Tijn Willem
Tim
Timo
Tobias
Tobias Johannes Maria
Toby
Tom
Tomas (2)
Travis
Tristan (2)
Twan
Tyler Jeroen
Wilyan Ayrton Quinn
Wouter
Xarno (Xander Yarno)
Yoram
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:44:54 #2
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83616997
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:08 schreef Basboussa het volgende:
Leuke Spaanse naam: P omp ililo

En dan noem je hem Pomp ie

Arm kind!

dat is geen Spaans volgens mij hoor...
pi_83620138
hahha nee echt geen voetballers naam. Alhoewel even googlen
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:20:15 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83620413
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:39 schreef debuurvrouw het volgende:
ja, dat dochikal
Ik vind trouwens Javier een prachtige naam.Nu we het toch over Spaans hebben. Echt heel. Maar er zijn maar weinigen die het uit kunnen spreken ben ik bang. of, goed uitspreken.

Mooi!
pi_83626282
Ik weet ook niet hoe ik Javier uit moet spreken - wordt de 'v' nu een 'b' en hoe zacht is de 'g'? - en ik vind dat je dat eigenlijk ook niet mag verwachten als klanken niet voorkomen in het Nederlands (die 'b' is toch ook maar een benadering van de daadwerkelijke klank?) of niet herkenbaar zijn als zodanig voor een Nederlander (dat die 'j' een 'g' wordt zullen de meesten wel weten, maar die 'v' ligt lastiger). Ik zou het sowieso een maffe naam vinden voor een kind dat geen Spaanse wortels heeft.

Nogmaals bedankt voor alle suggesties! Ik heb er zelf veel leuke voorbij zien komen en er zat zelfs een meisjesnaam tussen waar zowel ik als mijn lief enthousiast over waren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 03-07-2010 22:32:47 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83626788
Oooh, wie had ´m?
  zaterdag 3 juli 2010 @ 22:40:33 #7
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_83626849
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet ook niet hoe ik Javier uit moet spreken
Ik ook niet. Ik zou er iets als Ga-bjer van maken, wat waarschijnlijk niet echt klopt. En dan alleen als ik weet dat het 'op z'n spaans' uitgesproken moet worden. Als ik het zou zien staan zou ik, uit mezelf, het eerder iets als Sja-vjee er van maken.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_83626917
Ik zou er idd Zjavjee van maken.

Bij mij in de klas zat vroeger een Xavier.
pi_83627026
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 22:40 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ik zou er iets als Ga-bjer van maken, wat waarschijnlijk niet echt klopt.
zo spreekt javier guzman zn naam wel uit
pi_83627049
Of gewoon Javier, zoals het er staat in het Nederlands.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_83627418
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 22:40 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ik zou er iets als Ga-bjer van maken, wat waarschijnlijk niet echt klopt. En dan alleen als ik weet dat het 'op z'n spaans' uitgesproken moet worden. Als ik het zou zien staan zou ik, uit mezelf, het eerder iets als Sja-vjee er van maken.
Ik zou mezelf zo'n aansteller vinden als ik van de 'v' een 'b' zou maken. Ik heb er ook moeite mee om 'Balencia' te zeggen, bijvoorbeeld, om over die 'c' nog maar te zwijgen.

De 'ie' wordt uitgesproken als een 'è'?
  zaterdag 3 juli 2010 @ 23:00:06 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83627504
Ja, ik zou de naam ook nooit aan een kind geven vanwege de uitspraak, maar in het echt op z'n spaans is het wel een mooie naam.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 23:47:43 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83629279
Ivan = Iban (opzn Spaans)
  zaterdag 3 juli 2010 @ 23:49:58 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83629359
De j in Javier spreek je vrij hard uit ga-bie-ir (met de i van vis)
  zondag 4 juli 2010 @ 00:44:11 #15
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_83631006
AMSTERDAM - Een ludieke actie van een kersverse vader heeft ervoor gezorgd dat zijn dochtertje is vernoemd naar Lady GaGa. `Ik vond het een leuk idee, maar dacht niet dat hij het écht zou doen`, zegt de onthutste moeder

Het idee om het meisje naar de popdiva te vernoemen kwam aanvankelijk van de stiefdochter van vader Clark Robinson, meldt The Evening Chronicle. Hij vond het zo leuk dat hij er hoogstpersoonlijk voor zorgde dat het meisje niet Meggie Maisie heet, maar Meggie Maisie Lady GaGa. Zo heeft hij haar aangegeven bij de burgerlijke stand. Ondanks dat de moeder zich afvraagt of het wel een verstandige keuze was om de baby naar het idool te vernoemen, maakt de vader zich geen zorgen. `Dat kind vindt die naam vast leuk als ze ouder wordt`.

O.. my... GAWD!
  zondag 4 juli 2010 @ 01:27:30 #16
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83632353
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:44 schreef amaranta het volgende:

[..]

dat is geen Spaans volgens mij hoor...
't is toch echt een Spaanse jongeman, zijn ouders waren geinspireerd door Romeinse keizers en hebben er een Spaanse naam van gebouwd. (Zegt hij)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, en sorry, zie nu pas dat ik het topic sloot.... Even snel posten voordat ik de deur uitging, was geen goed idee
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  zondag 4 juli 2010 @ 08:11:06 #17
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83634902
quote:
Op zondag 4 juli 2010 01:27 schreef Basboussa het volgende:

[..]

't is toch echt een Spaanse jongeman, zijn ouders waren geinspireerd door Romeinse keizers en hebben er een Spaanse naam van gebouwd. (Zegt hij)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, en sorry, zie nu pas dat ik het topic sloot.... Even snel posten voordat ik de deur uitging, was geen goed idee
Maar dat een Spaanse jongen zo heet, wil niet per definitie zeggen dat het een Spaanse naam is toch?
De zoon van iemand die ik ken (allebei Nederlanders) heet Jayden. Dat maakt Jayden toch echt geen Nederlandse naam.
  zondag 4 juli 2010 @ 10:34:13 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83636242
quote:
Op zondag 4 juli 2010 00:44 schreef SacreCoeur het volgende:
AMSTERDAM - Een ludieke actie van een kersverse vader heeft ervoor gezorgd dat zijn dochtertje is vernoemd naar Lady GaGa. `Ik vond het een leuk idee, maar dacht niet dat hij het écht zou doen`, zegt de onthutste moeder

Het idee om het meisje naar de popdiva te vernoemen kwam aanvankelijk van de stiefdochter van vader Clark Robinson, meldt The Evening Chronicle. Hij vond het zo leuk dat hij er hoogstpersoonlijk voor zorgde dat het meisje niet Meggie Maisie heet, maar Meggie Maisie Lady GaGa. Zo heeft hij haar aangegeven bij de burgerlijke stand. Ondanks dat de moeder zich afvraagt of het wel een verstandige keuze was om de baby naar het idool te vernoemen, maakt de vader zich geen zorgen. `Dat kind vindt die naam vast leuk als ze ouder wordt`.

O.. my... GAWD!
Ernstig, met een beetje pech weet niemand over 16 jaar nog wie Lady Gaga was, of men weet het wel maar het is geen voordeel om er naar genoemd te zijn

Naast Fake (idd niet handig in deze Engelstalige wereld) ook nog een Boet (net als Boet van Dulmen) en een Kester...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83636317
Laat dat engelstalig maar weg trouwens, het staat al in de van Dale: fake [feek] de; m -s bedrog, namaak, vervalsing.
  zondag 4 juli 2010 @ 10:44:13 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83636405
OMG... dat vind ik ook wel ernstig trouwens, dat het in de van Dale staat.

Maar ik zag het al helemaal voor me:
- Could you spell that for me sir?
- Of course, F A K E
- Did you say F A K E sir??
- Yes indeed
- Okay, thank you for your American Express application sir.

* Denied *
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83637161
quote:
Op zondag 4 juli 2010 10:44 schreef Leandra het volgende:
OMG... dat vind ik ook wel ernstig trouwens, dat het in de van Dale staat.
Vind je het erg dat het woord in de Van Dale staat of dat de ouders die naam hebben gegeven gezien het feit dat het inmiddels een ingeburgerd woord is?
pi_83637290
Gisteren hoorde ik een tweeling

Finn & Denz, leuk.
pi_83637459
Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind, namen die in het Engels een vervelende betekenis hebben (zoals ook het geval is bij 'Denz'). Aan de ene kant denk ik: couleur locale is tof, fuck de internationale normen, gaat een kind er nu werkelijk hinder aan ondervinden? Maarja, ik zou het zelf toch proberen te vermijden.
pi_83637800
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind, namen die in het Engels een vervelende betekenis hebben (zoals ook het geval is bij 'Denz'). Aan de ene kant denk ik: couleur locale is tof, fuck de internationale normen, gaat een kind er nu werkelijk hinder aan ondervinden? Maarja, ik zou het zelf toch proberen te vermijden.
Het zou voor mij toch een reden zijn om er een tweede of derde naam van te maken.
pi_83637869
Vrienden van ons hebben hun kinderen bewust namen gegeven die internationaal goed uit te spreken zijn. (Q u i n t y en K e a n i). De eerste vind ik nog wel fris, maar sowieso beiden niet echt mijn smaak.
  zondag 4 juli 2010 @ 12:01:48 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83638241
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vind je het erg dat het woord in de Van Dale staat of dat de ouders die naam hebben gegeven gezien het feit dat het inmiddels een ingeburgerd woord is?
Ik vind het triest dat de van Dale zo verEngelst, terwijl dat niet nodig is, het is simpelweg geen Nederlands woord, maar ik vind het ook jammer dat ouders geen rekening houden met het feit dat je tegenwoordig, en over 20 jaar nog veel meer, al snel contacten over de grens hebt, en dat die contacten meestal in het Engels zullen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83639167
quote:
Op zondag 4 juli 2010 12:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind het triest dat de van Dale zo verEngelst, terwijl dat niet nodig is, het is simpelweg geen Nederlands woord, (...).
De Van Dale is descriptief van aard en niet prescriptief. Er wordt simpelweg in omschreven welke woorden nu eenmaal in het Nederlands gebruikt worden. Een taal is dynamisch en flexibel en is voortdurend in verandering. Let jij er bijvoorbeeld op dat je geen germanismen gebruikt? Waarschijnlijk ben je je er niet eens bewust van!
pi_83640114
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:47 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Het zou voor mij toch een reden zijn om er een tweede of derde naam van te maken.
Waarom dan?

Onze naam is engels maar kan ook op zijn nederlands. Ik vind de simpele nederlandse spelling leuker maar dat krijg ik er echt niet doorheen. De 2e naam is wel heel erg nederlands... Maar daar zit ik eigenlijk totaal niet mee.
pi_83640521
quote:
Op zondag 4 juli 2010 12:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind het triest dat de van Dale zo verEngelst,
je maakt je druk om niks.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zondag 4 juli 2010 @ 13:18:57 #30
298315 SacreCoeur
pi_83641196
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou het zelfs totaal niet willen ipv proberen te vermijden
Sowiezo een no go.
pi_83641777
quote:
Op zondag 4 juli 2010 10:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ernstig, met een beetje pech geluk weet niemand over 16 jaar nog wie Lady Gaga was, of men weet het wel maar het is geen voordeel om er naar genoemd te zijn

Naast Fake (idd niet handig in deze Engelstalige wereld) ook nog een Boet (net als Boet van Dulmen) en een Kester...
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 4 juli 2010 @ 14:04:10 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83642692
quote:
Op zondag 4 juli 2010 12:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De Van Dale is descriptief van aard en niet prescriptief. Er wordt simpelweg in omschreven welke woorden nu eenmaal in het Nederlands gebruikt worden. Een taal is dynamisch en flexibel en is voortdurend in verandering. Let jij er bijvoorbeeld op dat je geen germanismen gebruikt? Waarschijnlijk ben je je er niet eens bewust van!
Daar let ik überhaupt niet op

Nou heb ik toevallig een vader die zich al ergert aan het gebruik van "meerdere" als het gaat om meer dan één, want een germanisme, maar dat een woord als "fake" in de van Dale staat vind ik verbazingwekkend.

En natuurlijk hebben we woorden uit allerlei talen, maar in een hoop gevallen is er dan geen goed Nederlands alternatief, en bij fake zijn dat er meer dan genoeg.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83643162
quote:
Op zondag 4 juli 2010 12:51 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Waarom dan?

Onze naam is engels maar kan ook op zijn nederlands. Ik vind de simpele nederlandse spelling leuker maar dat krijg ik er echt niet doorheen. De 2e naam is wel heel erg nederlands... Maar daar zit ik eigenlijk totaal niet mee.
Als ik mijn kind persé (ivm vernoemen oid) een naam als Fake zou willen geven zou ik die niet als roepnaam geven maar als 2e of 3e naam. Ik vind het naar het kind toe niet kunnen om hem een roepnaam te geven met zo'n algemeen bekende negatieve bijklank.
  zondag 4 juli 2010 @ 14:28:31 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83643404
Nou ja, het wil nog niet zeggen dat die eerste naam ook de roepnaam wordt, maar het blijft wel de eerste naam, dus dan wordt het Fake G. Achternaam. Ook op officiële documenten wordt de eerste naam vaak voluit geschreven en dat hoeft niet de roepnaam te zijn.

Ik vind het ook niet echt handig dat mijn roepnaam pas mijn 3de naam is, en dan te bedenken dat het eigenlijk helemaal niet de bedoeling was dat dat een van mijn officiële namen zou worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 4 juli 2010 @ 14:31:17 #35
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83643479
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:18 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik zou het zelfs totaal niet willen ipv proberen te vermijden
Sowiezo een no go.
Sowieso. Gebruik je Duitsche termen goed !!
  zondag 4 juli 2010 @ 14:33:38 #36
298315 SacreCoeur
pi_83643551
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

Sowieso. Gebruik je Duitsche termen goed !!
Ik weet 't, eerder schreef ik zelfs Zowiezo.
'k Schrijf dingen zoals ze worden gezegd, daarom ben ik ook een no go met rare namen.
pi_83643888
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:28 schreef Leandra het volgende:
Nou ja, het wil nog niet zeggen dat die eerste naam ook de roepnaam wordt, maar het blijft wel de eerste naam, dus dan wordt het Fake G. Achternaam. Ook op officiële documenten wordt de eerste naam vaak voluit geschreven en dat hoeft niet de roepnaam te zijn.

Ik vind het ook niet echt handig dat mijn roepnaam pas mijn 3de naam is, en dan te bedenken dat het eigenlijk helemaal niet de bedoeling was dat dat een van mijn officiële namen zou worden.
Ik ben ook een groot voorstander van de eerste naam gelijk de roepnaam te laten zijn, wel zo makkelijk voor het kind zelf. Ik zat ooit bij een Janneke in de klas die werd door iedere nieuwe docent aangesproken met Maria, haar eerste naam. Zij vond het zelf behoorlijk frustrerend.
  zondag 4 juli 2010 @ 14:50:22 #38
298315 SacreCoeur
pi_83643996
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:46 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik ben ook een groot voorstander van de eerste naam gelijk de roepnaam te laten zijn, wel zo makkelijk voor het kind zelf. Ik zat ooit bij een Janneke in de klas die werd door iedere nieuwe docent aangesproken met Maria, haar eerste naam. Zij vond het zelf behoorlijk frustrerend.
Isa is hier eigenlijk ook niet de eerste naam.
Ze heet eigenlijk Jamie Isabella maar het is gewoon zomaar uit het niets onstaan eigenlijk dat iedereen Isa zegt.
Familie, school, vriendjes & vriendinnetjes.. maar als ze weer eens naar het CB moet wordt ze altijd Jamie genoemd en daar luisterd ze ook gewoon naar.
Maar zegt dan wel gelijk 'iedereen noemt me Isa hoor'.
  zondag 4 juli 2010 @ 14:51:46 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83644031
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat dus, mijn zoon heeft ook gewoon zijn eerste naam als roepnaam.

De uitzondering die ik daar op zou kunnen maken is bijvoorbeeld Elisabeth Henriëtte Achternaam en we noemen haar Liz. Dat is overduidelijk te herleiden naar Elisabeth.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83651493
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:50 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Isa is hier eigenlijk ook niet de eerste naam.
Ze heet eigenlijk Jamie Isabella maar het is gewoon zomaar uit het niets onstaan eigenlijk dat iedereen Isa zegt.
Familie, school, vriendjes & vriendinnetjes.. maar als ze weer eens naar het CB moet wordt ze altijd Jamie genoemd en daar luisterd ze ook gewoon naar.
Maar zegt dan wel gelijk 'iedereen noemt me Isa hoor'.
Ik vind dat fantastisch. Het is de voornaamste reden dat ik Ivan een tweede naam ('Max') heb gegeven, namelijk zodat hij er zijn roepnaam van kan maken als Ivan hem niet bevalt. We noemen hem wel liefkozend 'iMax' omdat hij een gadgetfreak is.

Ik heb een roepnaam die anders is dan mijn officiële namen en ik heb er op school nooit problemen mee gehad. Alleen in het gemeentehuis word ik steevast 'Cornelia' genoemd en ik heb op de universiteit ooit een e-mailadres gekregen met mijn doopnaam erin. Dat laatste werd al heel snel niet meer standaard gedaan door universiteiten. Ik moet er nu dus alleen rekening mee houden als ik officiële documenten invul (en het is niet altijd duidelijk hoe officieel een document is).
  zondag 4 juli 2010 @ 19:30:11 #41
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83651699
Ik heb ook een andere roepnaam dan mijn doopnamen zijn. Maar mijn roepnaam komt wel van mijn eerste doopnaam af. Augusta .

En waarom zou je daar problemen mee krijgen? Volgens mij was dat zelfs heel gangbaar in die tijd.
  zondag 4 juli 2010 @ 19:38:00 #42
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83651942
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:33 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik weet 't, eerder schreef ik zelfs Zowiezo.
'k Schrijf dingen zoals ze worden gezegd, daarom ben ik ook een no go met rare namen.
Achja, een vriend van ons is super dyslectisch, en ze hebben hun dochter gewoon een 'fonetische' naam gegeven. Namelijk Bregje. Kan niet verkeerd gaat. Was het nou g of ch? Met of zonder t (Brechtje, Bregtje).
En ja, hij zou de naam geheid verkeerd spellen.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:00:58 #43
298315 SacreCoeur
pi_83652634
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind dat fantastisch. Het is de voornaamste reden dat ik Ivan een tweede naam ('Max') heb gegeven, namelijk zodat hij er zijn roepnaam van kan maken als Ivan hem niet bevalt. We noemen hem wel liefkozend 'iMax' omdat hij een gadgetfreak is.

Ja dat is ook leuk!

Isa kan 'r alle kanten op, Jamie/Isa/Isabel/Isabella/Bella.
& alles is nog buitenlands verantwoord ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door SacreCoeur op 04-07-2010 20:25:48 ]
pi_83652700
Wij hebben Lente ook bewust zonder 'h' ertussen geschreven. Ik vind het nogal nutteloos om je kind overduidelijk naar een seizoen te vernoemen en er vervolgens een letter tussen te proppen. Als mensen later gaan vragen hoe ze d'r naam spelt, kan ze zeggen: "Zoals het jaargetijde".
pi_83652752
'Ivan' klinkt in het Engels ook nog prima en dat vonden we wel fijn. Dat vind ik ook prettig aan een naam als 'Oscar', in tegenstelling tot bijvoorbeeld 'Olaf' (wat ik ook een heel leuke naam vind).

Mooie doopnaam heb je trouwens, Groofsken!
  zondag 4 juli 2010 @ 20:15:13 #46
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83653106
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:03 schreef Ssserpente het volgende:
Wij hebben Lente ook bewust zonder 'h' ertussen geschreven. Ik vind het nogal nutteloos om je kind overduidelijk naar een seizoen te vernoemen en er vervolgens een letter tussen te proppen. Als mensen later gaan vragen hoe ze d'r naam spelt, kan ze zeggen: "Zoals het jaargetijde".
Ja of een Y, dat is ook trendy!
Lentye
pi_83653181
Meen je dat nou..?
  zondag 4 juli 2010 @ 20:20:36 #48
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83653295
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:17 schreef Ssserpente het volgende:
Meen je dat nou..?
Nee. Ik ben namelijk tegen het zinloos invoegen van letters in namen op plaatsen waarbij hij niet hoort. Of letters die geen toegevoegde waarde hebben voor de naam. Of verdubbeling van letters voor de mooiigheid.

Ik zal volgende keer mijn smiley gebruiken.
pi_83653387
Ik ken juist lenthe en yenthl's dus ik vind met h gewoon normaal het is voor mij in beide namen dus niet een populariteit of apart doen ding.
pi_83653388
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:20 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nee. Ik ben namelijk tegen het zinloos invoegen van letters in namen op plaatsen waarbij hij niet hoort. Of letters die geen toegevoegde waarde hebben voor de naam. Of verdubbeling van letters voor de mooiigheid.

Ik zal volgende keer mijn smiley gebruiken.
Haha, 'jouw' -smiley?

Ik had al gegoogled op Lentye.
pi_83653527
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:23 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ken juist lenthe en yenthl's dus ik vind met h gewoon normaal het is voor mij in beide namen dus niet een populariteit of apart doen ding.
Ik snap niet zo goed waarom mensen dat doen. Is het omdat ze originele woord niet één op één over willen nemen omdat dat te basaal is of zo?

Het geeft alleen maar last met spellen later.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:29:20 #52
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83653561
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:23 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Haha, 'jouw' -smiley?

Ik had al gegoogled op Lentye.
Ik heb er mijn hart aan verpand ja.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:29:43 #53
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_83653572
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:15 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja of een Y, dat is ook trendy!
Lentye
Mijn dochters naam heeft zowel een Y als een H, maar trendy is hij zeker niet. Hij is eigenlijk juist heel ouderwets.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:30:41 #54
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83653606
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:28 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed waarom mensen dat doen. Is het omdat ze originele woord niet één op één over willen nemen omdat dat te basaal is of zo?

Het geeft alleen maar last met spellen later.
Dat dus.
Ik zie het al voor me dat mijn naam, Maria, ineens Maryah wordt, voor de mooiigheid ofzo.
pi_83653609
Ik denk dat mensen vaak kiezen voor de spelling die ze het mooist vinden staan. Ik begrijp dat wel. Een naam is niet alleen een reeks klanken, maar wordt ook veel op schrift gebruikt. Ik vind 'Sophie' bijvoorbeeld mooier staan dan 'Sofie'. En het is maar net wat je gewend bent, zoals Pvoesss al schrijft.
pi_83653644
Ik ken de yenthl dus alleen met h dus geen idee .net als yenthe maar Lente vind ik zonder ook mooier.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:32:29 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83653688
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat mensen vaak kiezen voor de spelling die ze het mooist vinden staan. Ik begrijp dat wel. Een naam is niet alleen een reeks klanken, maar wordt ook veel op schrift gebruikt. Ik vind 'Sophie' bijvoorbeeld mooier staan dan 'Sofie'. En het is maar net wat je gewend bent, zoals al schrijft.
Nou, ik las laatst een topic op zw.pagina. En daar vroeg dus iemand om advies, en die had wel iets van 14 spellingswijzen voor één naam!

Ik hou van simpel, en dus indien mogelijk zo fonetisch mogelijk. Of gewoon, zoals je het zegt.
pi_83653700
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb een roepnaam die anders is dan mijn officiële namen en ik heb er op school nooit problemen mee gehad. Alleen in het gemeentehuis word ik steevast 'Cornelia' genoemd en ik heb op de universiteit ooit een e-mailadres gekregen met mijn doopnaam erin. Dat laatste werd al heel snel niet meer standaard gedaan door universiteiten. Ik moet er nu dus alleen rekening mee houden als ik officiële documenten invul (en het is niet altijd duidelijk hoe officieel een document is).
Herkenbaar...
Hier weleens problemen met bankpasje gehad omdat daar mn eerste naam (Anne) op stond, terwijl mijn 2e naam mijn roepnaam (Monique) is en ik die ergens had ingevuld. Tegenwoordig zullen er vast geen volledige voornamen op bankpasjes staan.
Ook tijdens een tentamen problemen gehad omdat ik als naam gewoon mn roepnaam had neergezet op de toets. Op het schoolpasje stond mn eerste naam, dus dan was ik het niet
Om deze reden wilde ik wel bij de kinderen gewoon hun eerste naam de roepnaam laten zijn.
pi_83653730
Ik ken wel de naam Yentl of jentl maar nooit met een H

Ik heb trouwens ook niets met extra letters

en gisteren op mijn werk, een baby, Hilarius

seriously?!
pi_83653756
Lachen
pi_83653771
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:32 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Herkenbaar...
Hier weleens problemen met bankpasje gehad omdat daar mn eerste naam (Anne) op stond, terwijl mijn 2e naam mijn roepnaam (Monique) is en ik die ergens had ingevuld. Tegenwoordig zullen er vast geen volledige voornamen op bankpasjes staan.
Ook tijdens een tentamen problemen gehad omdat ik als naam gewoon mn roepnaam had neergezet op de toets. Op het schoolpasje stond mn eerste naam, dus dan was ik het niet
Om deze reden wilde ik wel bij de kinderen gewoon hun eerste naam de roepnaam laten zijn.
idem hier, mijn roepnaam was vroeger anders dan mijn 'naam' dus die zette ik ook overal op.
totdat ik een keer een boete kreeg voor fietsen zonder licht, ik mijn naam opgaf en toen in de problemen kwam
pi_83653779
Over de spellingswijze van namen. Ik kies ook voor wat we mooier vinden staan eigenlijk. Als we voor logisch zouden gaan hadden we misschien Dion moeten doen, maar Dyon vond ik net iets mooier en iets leuker staan bij Kyllian.
pi_83653816
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:32 schreef amaranta het volgende:

Ik hou van simpel, en dus indien mogelijk zo fonetisch mogelijk. Of gewoon, zoals je het zegt.
Ik ook, maar ik houd ook van simpele namen. Ik kan me voorstellen dat andere mensen daar anders over denken, mensen die van een naam houden die wat luisterrijker is. Bovendien begrijp ik wel dat een voor de hand liggende spelling niet voor alle mensen een belangrijke factor is. Goed, dan moet je kind zijn naam maar voortdurend spellen, komt 'ie ook wel weer overheen. Als dat z'n grootste probleem is heeft 'ie een fijn leven.
pi_83653837
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:34 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

idem hier, mijn roepnaam was vroeger anders dan mijn 'naam' dus die zette ik ook overal op.
totdat ik een keer een boete kreeg voor fietsen zonder licht, ik mijn naam opgaf en toen in de problemen kwam
Hogere bekeuring omdat je verdacht werd van valse naam opgeven?
pi_83653882
leraar met een dubbele baan
pi_83653930
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik houd ook van simpele namen. Ik kan me voorstellen dat andere mensen daar anders over denken, mensen die van een naam houden die wat luisterrijker is. Bovendien begrijp ik wel dat een voor de hand liggende spelling niet voor alle mensen een belangrijke factor is. Goed, dan moet je kind zijn naam maar voortdurend spellen, komt 'ie ook wel weer overheen. Als dat z'n grootste probleem is heeft 'ie een fijn leven.
Maar dát weet je nooit van te voren. Misschien heeft ie al wel zoveel problemen dat z'n onmogelijk gespelde naam net de druppel is.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:40:34 #67
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83654024
Ja, en soms krijg je de makkelijkst uitspreekbare naam ever, en dan verhuis je met je ouders en broertje naar het buitenland, waar alsnog niemand je naam uit kan spreken.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:41:33 #68
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83654054
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:38 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Maar dát weet je nooit van te voren. Misschien heeft ie al wel zoveel problemen dat z'n onmogelijk gespelde naam net de druppel is.
Ja, begint de ellende in de kleuterklas. Alle kinderen schrijven hun simpele naam al zelf...

Mijn man schreeft zijn simpele naam altijd links in de hoek van de tekening. En rechts in de hoek schreef hij hem nogmaals in spiegelbeeld voor het geval die andere fout was.
En hij heet Rob.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:42:08 #69
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83654071
En ik ken trouwens ook een Rop. Maar dat staat dan weer wel stom. Omdat Rob zo'n gangbare naam is.
pi_83654096
hihih

ik kan me ook een paar tekeningen heugen waar een t verkeerdom staat
  zondag 4 juli 2010 @ 20:42:44 #71
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83654098
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:40 schreef Groofsken het volgende:
Ja, en soms krijg je de makkelijkst uitspreekbare naam ever, en dan verhuis je met je ouders en broertje naar het buitenland, waar alsnog niemand je naam uit kan spreken.
Mijn vader zegt altijd Goes Moes.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:43:23 #72
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83654121
Ze noemden mij Huuuuuwsje.
pi_83654163
laat ze t jimkje maar eens uitspreken dan, dat lukt in nederland al niet eens.. de friezen zelfs hebben t er al moeilijk mee, hell IK heb er zelfs soms moeite mee
  zondag 4 juli 2010 @ 20:45:16 #74
298315 SacreCoeur
pi_83654188
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat mensen vaak kiezen voor de spelling die ze het mooist vinden staan. Ik begrijp dat wel. Een naam is niet alleen een reeks klanken, maar wordt ook veel op schrift gebruikt. Ik vind 'Sophie' bijvoorbeeld mooier staan dan 'Sofie'. En het is maar net wat je gewend bent, zoals Pvoesss al schrijft.
Sofie vind ik zo mooi staan.
Zag ook laatst op Babybytes een Ysa.. dat vond 'k wel vreemd staan.
pi_83654213
Rop.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:46:05 #76
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83654220
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:44 schreef Kleurdoos het volgende:
laat ze t jimkje maar eens uitspreken dan, dat lukt in nederland al niet eens.. de friezen zelfs hebben t er al moeilijk mee, hell IK heb er zelfs soms moeite mee
Maar das dus ook niet de makkelijkst uitspreekbare naam ever . Die van mij wel .
pi_83654291
Mijn vader heet Paul. En er zijn zo weinig mensen die de au echt als au uitspreken. Het is meestal Paal of Pol. En als ze echt hun best doen op de au, wordt het Pauwel.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:49:21 #78
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83654343
Mjah, van alle namen die wij op onze lijstjes hadden staan was er volgens mij niet één waarbij de spelling keuze-opties had. Anders denk ik dat ik al snel voor de simpelste spelling zou gaan, behalve als dat echt 'raar' staat.

Wat vinden jullie trouwens van namen waarbij de associatie naar iets anders heel groot is? Adolf bijvoorbeeld, of Elvis? Wij hadden in ons lijsjte 'Anakin' staan als 2e naam voor Stef, maar uiteindelijk is dat 'm niet geworden omdat de associatie dus echt té is voor mij Jammer, want ik vind het écht een mooie naam, maarja

Ik vind het overigens wel verschil maken tussen iets 'van nu' of iets dat door de jaren heen ook blijft plakken.
3!
  zondag 4 juli 2010 @ 20:49:46 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83654358
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:45 schreef Claudia_x het volgende:
Rop.
Een vrij bekende beruchte Rop....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83654395
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:49 schreef Incantrix het volgende:
Mjah, van alle namen die wij op onze lijstjes hadden staan was er volgens mij niet één waarbij de spelling keuze-opties had. Anders denk ik dat ik al snel voor de simpelste spelling zou gaan, behalve als dat echt 'raar' staat).

Wat vinden jullie trouwens van namen waarbij de associatie naar iets anders heel groot is? Adolf bijvoorbeeld, of Elvis? Wij hadden in ons lijsjte 'Anakin' staan als 2e naam voor Stef, maar uiteindelijk is dat 'm niet geworden omdat de associatie dus echt té is voor mij Jammer, want ik vind het écht een mooie naam, maarja

Ik vind het overigens wel verschil maken tussen iets 'van nu' of iets dat door de jaren heen ook blijft plakken.
Tja, dat ligt aan de associatie.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:51:04 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83654410
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:45 schreef Claudia_x het volgende:
Rop.
google maar eens op rop p u l l e s
Dat is em. Ik heb zijn dochter in de klas gehad, dat was in groep 3. Ik dacht eerst dat zij het verkeerd schreef (dochter dus) maar later bleek dus dat hij écht zo heette (en nog steeds).
  zondag 4 juli 2010 @ 20:51:40 #82
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83654441
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:50 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Tja, dat ligt aan de associatie.
Daarom kan Anakin dus écht niet.. Nerd & nerd die hun kind Anakin noemen en vooral blijven volhouden dat het toeval was..
3!
  zondag 4 juli 2010 @ 20:52:20 #83
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83654472
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:48 schreef Ssserpente het volgende:
Mijn vader heet Paul. En er zijn zo weinig mensen die de au echt als au uitspreken. Het is meestal Paal of Pol. En als ze echt hun best doen op de au, wordt het Pauwel.

een Spaanse (half dan) bekende van mij heet Paul. En iedereen noemt hem Pol.
Dus ik zei tegen een vriendin van mij dat hij PAUL heette. En ze geloofde het dus niet.
Tot ze aan hemzelf vroeg....
pi_83654586
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:51 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Daarom kan Anakin dus écht niet.. Nerd & nerd die hun kind Anakin noemen en vooral blijven volhouden dat het toeval was..
*Googlet.

Aah, die van SW. Mij zegt dat dus helemaal niets. Nils wel trouwens, die roept meteen: "Anakin Skywalker?! Vet man!"

Ik had het een aparte naam gevonden, maar er geen associaties bij gehad.

Ben jij een nerd? En daar kom je nu mee?
  zondag 4 juli 2010 @ 20:56:27 #85
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83654667
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:54 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

*Googlet.

Aah, die van SW. Mij zegt dat dus helemaal niets. Nils wel trouwens, die roept meteen: "Anakin Skywalker?! Vet man!"

Ik had het een aparte naam gevonden, maar er geen associaties bij gehad.

Ben jij een nerd? En daar kom je nu mee?
Ik had er dus ook geen associaties bij.
Mijn man (nerd³) kende het ook niet.
  zondag 4 juli 2010 @ 21:05:10 #86
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_83655105
quote:

Dat heb ik bijvoorbeeld met de naam 'Fender' of 'Marshall'. Manlief is gitarist, dus dat ligt er echt té dik bovenop. Daarbij begint onze achternaam met 'van der' dus Fender is sowieso geen optie.
  zondag 4 juli 2010 @ 21:08:57 #87
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83655301
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:05 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Dat heb ik bijvoorbeeld met de naam 'Fender' of 'Marshall'. Manlief is gitarist, dus dat ligt er echt té dik bovenop. Daarbij begint onze achternaam met 'van der' dus Fender is sowieso geen optie.
Hallo Ik ben Fender Van der Ven.
  Moderator zondag 4 juli 2010 @ 21:17:28 #88
5428 crew  miss_sly
pi_83655727
Wij hebben ook gekozen voor een gemakkelijke spelling en ook voor maar een naam. Ik vond mijn 4 doonamen nogal lichtelijk overdreven en we zijn ook niet van het vernoemen ofzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83656144
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:56 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik had er dus ook geen associaties bij.
Mijn man (nerd³) kende het ook niet.
grappig dat mensen er geen associatie bij hebben

naam van onze zoon kan je volgens mij niet anders schrijven. althans je.moet wel heeeel creatief zijn wil dat lukken
geldt voor eerste en tweede naam
pi_83659636
quote:

[..]

Mij zegt het helemaal niks, alleen dat ik het een rare naam vind
Stef vind ik heel leuk, maar ik hou wel van korte jongensnamen, lekker stoer vaak
Ben trouwens wel benieuwd naar jullie meisjesnaam als Stef een meisje geweest was
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83669710
quote:

[..]

Ik ken mensen die hun dochter Amidala genoemd hebben (geen toeval overigens)
pi_83679877
quote:

[..]

je zeurt, ouders zijn zelf verantwoordelijk voor de gevolgen,bemoei je er niet mee.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_83680440
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:57 schreef rubje het volgende:

[..]

je zeurt, ouders zijn zelf verantwoordelijk voor de gevolgen,bemoei je er niet mee.
Ze heeft het toch over haarzelf? Dat ze het in haar situatie niet vindt kunnen terwijl ze de naam juist leuk vindt.
Nergens velt ze dus een oordeel over andere ouders.
Lees anders gewoon even de hele discussie i.p.v. alleen de laatste post.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 5 juli 2010 @ 14:12:40 #94
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_83680509
quote:
Mjah, van alle namen die wij op onze lijstjes hadden staan was er volgens mij niet één waarbij de spelling keuze-opties had. Anders denk ik dat ik al snel voor de simpelste spelling zou gaan, behalve als dat echt 'raar' staat.

may the force be with you

Zo, tekst voor geboortekaartje af. ik zeg Doen!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 5 juli 2010 @ 14:34:39 #95
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_83681398
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:08 schreef Basboussa het volgende:
Leuke Spaanse naam: P omp ililo

En dan noem je hem Pomp ie

Arm kind!
In de Spaans- en Portugeestalige wereld houden ze wel van klassieke namen! Numa Pompilius was een van de koningen van Rome.

De andere koningen van Rome:

Romulus
Tullus Hostilius
Ancus Martius
Tarquinius Priscus
Servius Tullius
Tarquinius Superbus

Best aardige namen eigenlijk!
  maandag 5 juli 2010 @ 15:43:32 #96
270592 Johannes_Klabanus
pi_83683900
Kinderen met vreemd gespelde namen hebben vaker problemen met lezen en schrijven.
quote:
Baby-naming advice books and blogs often suggest changing up the spelling of a common, or on-the-rise, name, in order to add some flare. Preliminary results from Figlio’s work suggest that may not be wise. Children with a deviant spelling of a common name tended to have slowed spelling and reading capabilities.

"That suggests a lot about internalizing," Figlio said. “You have the child named Jennifer spelled with a "G" – her teacher says 'Are you sure your name is spelled that way?' That can be incredibly hard on a person's confidence.”

All this parents end up realizing, as the Bounty study shows: One-fifth of parents in the British study wished they had chosen a name that was easier to spell; 8 percent were fed up with people being unable to pronounce the child’s name; and one in 10 thought the chosen name was clever at the time, but said the novelty had worn off.
http://www.csmonitor.com/(...)-for-better-or-worse
pi_83684000
Ja, want hun ouders kunnen ook niet spellen. Da's gewoon erfelijk dus...

Opgelost, slotje.
  maandag 5 juli 2010 @ 16:12:13 #98
270592 Johannes_Klabanus
pi_83685017
Zo had ik het nog niet bekeken
  maandag 5 juli 2010 @ 16:18:31 #99
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_83685280
Anakin

Maar Elvis of Lennon kunnen natuurlijk wel, want die zijn cool

Het is inderdaad maar net welke associatie het bij iemand oproept
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 5 juli 2010 @ 16:55:32 #100
270592 Johannes_Klabanus
pi_83687155
Mijn leraar Engels wilde, zo zei hij, zijn kind Obi-Wan Kenobi of Wolf Blitzer noemen, maar dat mocht niet van zijn vrouw. Ik kan me niet meer herinneren wat het wel is geworden.
pi_83688359
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:48 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind dat je te kritisch bent. Volgens mij zegt alleen de koningin 'Paul'.

(Bovendien valt het articulatorisch prima te verklaren waarom mensen er 'Pauwel' van maken; het vergemakkelijkt de overgang van 'u' naar 'l'. Het zou me niets verbazen als je het zelf ook doet!)
pi_83688516
quote:

Ik vind je kind 'Anakin' noemen van de orde 'Lady Gaga' of bijvoorbeeld 'Cosmo'. Het is te ongebruikelijk, te maf. Maar je moet het natuurlijk zelf weten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')