abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83604574
Als ik de deur van mijn huis open heb staan, dan komt regelmatig dezelfde kat, een heel mooie witte , even een bezoekje brengen. Eerst kwam ze alleen een beetje in de gang en liep ze later weer weg naar buiten. Maar de laatste tijd wordt ze steeds nieuwsgieriger en gaat ze door het hele huis lopen en alles ontdekken. Aangezien ik katten heel leuke dieren vind, laat ik haar lekker haar gang gaan (deur blijft open, dus ze kan te allen tijde m´n huis verlaten als ze wil). Mede door de warmte heb ik ook een schoteltje water op de grond neergezet. Eerst snuffelde zij alleen een beetje, maar later vond ze dat wel lekker en dronk ze het hele schoteltje met water op. Ook het bijvullen van het water en wat, door mij kleingemaakte ham, werd wederom opgedronken en opgegeten.

Wat moet ik hier nou mee?

Ik weet niet waar de kat vandaan komt (ik vermoed dat ze gewoon ergens in de wijk bij iemand woont maar heb verder echt geen idee). Ik heb overigens zelf geen katten en ook nooit gehad.

- Gewoon doorgaan met water geven als ze vanmiddag weer langskomt? Kan dat voederen kwaad? Ik heb altijd begrepen dat katten heel kieskeurige dieren zijn en als ze iets niet moeten dat ze het dan vanzelf niet eten.

Het is een heel mooie lieve witte kat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 03-07-2010 13:14:54 (Spelfouten) ]
  Forum Admin zaterdag 3 juli 2010 @ 13:04:26 #2
58651 crew  murp
murp
pi_83604636
Wij hebben ook een buurkat die af en toe uit onze voerbak van de katten eet.. Heel grappig dat
pi_83604652
Water is een goed idee bij dit weer maar ik zou geen katten voederen die zelf thuis eten krijgen. Vinden de baasjes meestal niet zo leuk.
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_83604696
Check hoe lief ze van het water smikkelt.

pi_83604707
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:04 schreef murp het volgende:
Wij hebben ook een buurkat die af en toe uit onze voerbak van de katten eet.. Heel grappig dat
Niks grappig, brokjesdief Wij hebben er hier ook zo één die echt alles opeet, zo irritant. Ik blijf het voer wegzetten.
pi_83604987
Altijd handig zo'n extra eetadres. Die blijft wel bij je langskomen. .

Of de eigenaren er blij mee zijn? Ik heb in het verleden weleens een woedende vrouw aan de deur gehad omdat haar kat in de winter hele dagen bij mij zat. Ik liet hem niet binnen maar hij kwam zelf door het ventilatieraam naar binnen. Ook als ik naar mijn werk was en daarna thuis kwam lag de kat in een balletje op de bank. Dus tja, ik gaf hem later ook wel te eten.
Eigenlijk typisch, want die vrouw claimde eigenaar te zijn en dat ik zogenaamd haar kat afpakte maar laat zo'n beest dan niet overal rondlopen als je het er niet mee eens bent.
pi_83605299
Zoals gezegd, de poes zal vast van iemand zijn en probeert (opportunistisch als katten zijn) gewoon van twee walletjes te eten Water is denk ik trouwens wel een goed idee, maar sommige mensen zeggen dat ham slecht is/kan zijn voor katten. Onze katten krijgen het ook wel eens en hebben er nooit last van, maar je kan er niet van uitgaan dat poezen uit zichzelf wel weten wat slecht is en iets daarom niet eten. Als dat zo zou zijn zouden ze natuurlijk ook nooit vergiftigd kunnen worden.

Bezoekjes door een vreemde kat worden trouwens vaak snel minder als je een eigen kat zou nemen, en laat er nou hier op Fok! ook een hele mooie lieve witte kat rondzwerven die nog steeds een huisje zoekt.....
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_83605311
Eten geven zou ik mee oppassen. Het kan maar zo dat die kat allergiën heeft of een speciaal dieet moet volgen en dat kan je daarmee flink in de war sturen. Maar met water lijkt me niks mis.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_83605599
Met dit warme weer kan een bakje water geen kwaad, maar eten geven zou ik nooit doen.
Je weet nooit of een kat een speciaal dieet volgt. Ook vinden baasjes dit meestal niet leuk.
Zo hebben wij 2 katten met een speciaal dieet, waarvan eentje diabetes heeft. Die hoort dus speciaal voer te eten op 2 vaste tijdstippen per dag, waarna hij zijn insulinespuitje moet krijgen, maar deze kat krijgt van de overbuurvrouw ook te eten.
Ook al heb ik haar verteld dat ze hem niet moet voeren, blijft ze dit wel doen. Erg vervelend, omdat het in dit geval wel kwaad kan voor de kat.
Maar veel plezier met je aanlooppoes, ziet er lief uit!
pi_83606115
Schoteltje water is ververst. Geen eten erbij.

De deur is weer open. Ben benieuwd of ze vandaag weer langskomt.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 13:52:54 #11
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_83606260
Mijn kat heeft nogal aanleg om te dik te worden dus ik zou ook niet blij zijn al hij bijgevoerd zou worden. (al kan ik me het heel goed voorstellen als mensen dat zouden gaan doen aangezien hij altijd doet alsof hij uitgehongerd is, de manipulator)

Maar in huis laten rond lopen en water neerzetten kan geen kwaad.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_83607017
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:04 schreef murp het volgende:

en die heb je later bij de buurtchinees afgeleverd?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zaterdag 3 juli 2010 @ 14:16:42 #13
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_83607087
Dat lijkt de kat van mijn ex wel
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 14:19:40 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_83607186
Eén van mijn poezen is ook te dik, ondanks minimaal/dieetvoer, ik verdenk haar er ook van ergens te sloeberen...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_83607317
Wij hebben het heel simpel opgelost, alle buren hebben van ons het verzoek gekregen nooit en eten drinken te geven. Dat kan die ten alle tijden bij ons krijgen. En als ze last van hem hebben, mochten ze op onze kosten gaas laten spannen voor een paar ramen.

Werkte prima
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zaterdag 3 juli 2010 @ 14:26:22 #16
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_83607420
Die van mij had ook regelmatig een adresje... uiteindelijk hebben we die mensen ook leren kennen.

1 huis vinden ze blijkbaar niet voldoende.
pi_83607632
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:23 schreef PeuRac het volgende:
Wij hebben het heel simpel opgelost, alle buren hebben van ons het verzoek gekregen nooit en eten drinken te geven. Dat kan die ten alle tijden bij ons krijgen. En als ze last van hem hebben, mochten ze op onze kosten gaas laten spannen voor een paar ramen.

Werkte prima
There is no love sincerer than the love of food.
pi_83607931
Nu we het hier toch over eten/drinken hebben, ik gooi met deze temperaturen een paar keer per dag wat ijsklontjes in z'n drink bak. Dit lijkt hij heel erg lekker te vinden, aangezien hij er tegenwoordig zelfs om vraagt (als ik bij de vriezer sta ga die mauwen en hetzelfde als ik voor mezelf ijs pak). Nu vroeg ik me alleen af of het wel goed voor hem is.

Hij zeurt er nog harder om dan wanneer ik vlees sta te snijden.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  † In Memoriam † zaterdag 3 juli 2010 @ 16:05:28 #19
25682 2cv
Niet subtiel
pi_83610752
Kaartje aan de kat binden met de text "Van wie ben ik?" + je eigen adres er op.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 3 juli 2010 @ 17:57:01 #20
244933 trovey
Nachtoele
pi_83615291
Zou het beestje inderdaad niets te eten geven, wellicht heeft het een speciaal dieet (i.v.m. de nieren of blaasgruis bijvoorbeeld) en mag het helemaal geen ham e.d. hebben.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_83618068
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:52 schreef maok het volgende:
Mijn kat heeft nogal aanleg om te dik te worden dus ik zou ook niet blij zijn al hij bijgevoerd zou worden. (al kan ik me het heel goed voorstellen als mensen dat zouden gaan doen aangezien hij altijd doet alsof hij uitgehongerd is, de manipulator)

Ik had hem ook bijna wat gegeven toen ik in jouw huis was, hij was zó overtuigend
pi_83620736
De kat is nog niet langsgeweest vandaag.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:35:39 #23
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_83621060
Zijn baasje heeft het topic gelezen en de kat heeft nu voor staf huisarrest
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_83623946
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:40 schreef PeuRac het volgende:
Nu we het hier toch over eten/drinken hebben, ik gooi met deze temperaturen een paar keer per dag wat ijsklontjes in z'n drink bak. Dit lijkt hij heel erg lekker te vinden, aangezien hij er tegenwoordig zelfs om vraagt (als ik bij de vriezer sta ga die mauwen en hetzelfde als ik voor mezelf ijs pak). Nu vroeg ik me alleen af of het wel goed voor hem is.

Hij zeurt er nog harder om dan wanneer ik vlees sta te snijden.
Vandaag ook? Het is aardig afgekoeld maar in huis misschien niet. Hier zit de warmte ook nog in de muren trouwens.
Wel leuk dat je kat erom vraagt.
pi_83694871
De kat is op dit moment weer op bezoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')