De chauffeur is ook niet door justitie aangeklaagd....quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:46 schreef Wokkel het volgende:
Hier nog een interessant stuk over een moeder die haar baby in de auto was vergeten, de baby overlijdt.
Uiteindelijk is ze niet aangeklaagd, de aanklager snapte ook wel dat dit niet express is geweest.
[..]
De zaak van de vergeten baby
[..]
Ik kan me er ook niks bij voorstellen. Maar inderdaad, het is niet expres gebeurd, en als een peuter verdrinkt in een vijver worden de ouders ook niet vervolgd.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:46 schreef Wokkel het volgende:
Hier nog een interessant stuk over een moeder die haar baby in de auto was vergeten, de baby overlijdt.
Uiteindelijk is ze niet aangeklaagd, de aanklager snapte ook wel dat dit niet express is geweest.
[..]
De zaak van de vergeten baby
[..]
De chauffeur wordt ook niet vervolgd....quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik kan me er ook niks bij voorstellen. Maar inderdaad, het is niet expres gebeurd, en als een peuter verdrinkt in een vijver worden de ouders ook niet vervolgd.
Het ging erom dat het maken van fouten zelfs de beste kan overkomen. Als ouders al zulke fouten kunnen maken, compleet tegen het instinct in, kan ook een chauffeur een fout maken.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De chauffeur is ook niet door justitie aangeklaagd....
Dat klopt, echt kan je werkgever je voor zulke fouten wel ontslaan.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:55 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het ging erom dat het maken van fouten zelfs de beste kan overkomen. Als ouders al zulke fouten kunnen maken, compleet tegen het instinct in, kan ook een chauffeur een fout maken.
En terecht, want dit soort fouten zou je niet MOETEN maken. Ook als ouders niet. Die ouders zijn ook gestraft door het verlies van een kind waarbij we gemakshalve aannemen dat het geen opzet was.quote:Bij Connexxion vinden ze dat zulke fouten maken niet kan, ook al ben je verder al 12 jaar meer dan een capabele werknemer.
Op die manier, okeejquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik heb het over de situatie ervoor, met airco zou de chauffeur misschien niet onwel zijn geworden.
Ja, joh. Straks ga je nog zeggen dat een kok alles mag laten aanbranden omdat jij of je partner ook wel eens vergeten dat er nog wat op het vuur stond.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die ouders ontsla je toch ook niet op staande voet van het ouderschap door hun andere kinderen weg te halen omdat ze een kind per ongeluk in de auto hebben vergeten ?
Het komt gewoon voor dat je vergeet dat er nog iemand in de auto zit.
K, dan neem ik een ander voorbeeld: vergeten eten te geven.quote:Wat heeft dat overgens met het mishandelen van kinderen te maken ? Merkwaardige vergelijking. Vergeten en actief mishandelen zijn IMO 2 heel andere zaken.
Maar hij weet wel de weg naar huis en het medicijnkastje te vinden ...quote:De man was ziek, kon ff niet helder meer nadenken. Was wellicht ook wat in de war en had niet in de gaten dat hij nog een passagier bij zich had die hij eerst ergens moest afzetten.
Het kán zo gebeurt zijn.
Ik vind gewoon de reactie nogal overdreven. Die man heeft een kapitale blunder gemaakt terwijl hij niet in orde was. Dat kan gebeuren. Is natuurlijk oerstom, maar het kan gebeuren.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:12 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Ja, joh. Straks ga je nog zeggen dat een kok alles mag laten aanbranden omdat jij of je partner ook wel eens vergeten dat er nog wat op het vuur stond.
[..]
K, dan neem ik een ander voorbeeld: vergeten eten te geven.
[..]
Maar hij weet wel de weg naar huis en het medicijnkastje te vinden ...
Wat heeft dat er nu mee te maken ? Dat is alweer iets heel anders.quote:Maar hij weet wel de weg naar huis en het medicijnkastje te vinden ...
Daarom hebben we ook beroepen uitgevonden. Om mensen die iets beter dan onszelf zijn in dingen juist die zaken toe te vertrouwen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind gewoon de reactie nogal overdreven. Die man heeft een kapitale blunder gemaakt terwijl hij niet in orde was. Dat kan gebeuren. Is natuurlijk oerstom, maar het kan gebeuren.
Ik ben wel 's vergeten om een baby de fles te geven, kind sliep gewoon lekker door en ik was zo druk met iets bezig dat ik helemaal vergat op de tijd te letten![]()
Heb ook wel 's een ander kind vergeten van school te halen. Die kleuter ging toen aan de wandel en ik heb doodsangsten uitgestaan voor ik haar weer terug vond![]()
Sommige mensen vergeten wel 's wat........ niemand is volmaakt
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:37 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Daarom hebben we ook beroepen uitgevonden. Om mensen die iets beter dan onszelf zijn in dingen juist die zaken toe te vertrouwen.
Ah, 't is een aannamequote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat denk jij, dat het taxi-bedrijf dat heeft gedaan?![]()
Tuurlijk niet, die houden hun naam ook graag hoog, en gaan niet de media inlichten dat ze een chauffeur ontslagen hebben en wat voor slechs die wel niet gedaan heeft.
Google eens op 'garantenstellung'quote:
Garantenstellung en taxichauffeur. Ik zeg het niet snel, maarquote:
Je bedoelt dat het chauffeurs-beroep een beroep is waarbij fouten maken geoorloofd is?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:25 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Garantenstellung en taxichauffeur. Ik zeg het niet snel, maar
[ afbeelding ]
Dat lijkt me wel. Wat kun je verwachten van iemand die nauwelijks opleiding heeft genoten en ook geen drol betaald krijgt. if you pay peanuts, you get monkeys. Het is schandalig als je die mensen wel keihard toetst. Een doorsnee arts komt weg met dodelijke blunders, en dan zou een chauffeur die iemand een paar uurtjes vergeet meteen op straat geschopt moeten worden? Idioot.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:27 schreef Redux het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het chauffeurs-beroep een beroep is waarbij fouten maken geoorloofd is?
quote:Achtergelaten 'busmeisje' maakt het goed
UTRECHT - Het gaat naar omstandheden goed met het het verstandelijk beperkte meisje (16) uit Utrecht dat urenlang heeft vastgezeten in een snikhete bus. Dat heeft haar vader gezegd tegen RTV Utrecht.
Volgens hem heeft de gebeurtenis behoorlijk wat impact op zijn dochter gehad. Medisch onderzoek heeft uitgewezen dat het meisje niet seksueel misbruikt is.
Een chauffeur van vervoersmaatschappij Connexxion vergat woensdag dat het meisje in de bus zat. Hij is op staande voet ontslagen.
NIET LEKKER
Even na achten gistermorgen haalde de chauffeur het meisje op bij haar ouderlijk huis om haar naar de Herderschêeschool in Utrecht te brengen, een school voor speciaal onderwijs.
Onderweg voelde de chauffeur zich niet lekker worden. Hij reed daarop naar zijn huis, parkeerde de bus, nam een pilletje en ging naar bed. Hij realiseerde zich niet dat het meisje, dat door haar beperking niet kan praten, nog in de bus zat.
Uren later begon het te dagen bij de man en reed hij het meisje naar school. De ouders reageerden furieus.
CONNEXXION
Connexxion neemt de zaak hoog op en heeft de chauffeur donderdag op staande voet ontslagen. De man was 12 jaar in dienst bij het leerlingenvervoer en was van onbesproken gedrag.
De school wil niet op het voorval reageren.
Het gaat ook niet om opleiding, maar om aanleg. Sommige mensen zijn wat attenter en oplettender dan anderen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel. Wat kun je verwachten van iemand die nauwelijks opleiding heeft genoten en ook geen drol betaald krijgt. if you pay peanuts, you get monkeys. Het is schandalig als je die mensen wel keihard toetst. Een doorsnee arts komt weg met dodelijke blunders, en dan zou een chauffeur die iemand een paar uurtjes vergeet meteen op straat geschopt moeten worden? Idioot.
Wat wil je nu zeggen? Als je veel aanleg hebt heb je een probleem, anders niet?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:37 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om opleiding, maar om aanleg. Sommige mensen zijn wat attenter en oplettender dan anderen.
Wat een onzin zeg.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel. Wat kun je verwachten van iemand die nauwelijks opleiding heeft genoten en ook geen drol betaald krijgt. if you pay peanuts, you get monkeys. Het is schandalig als je die mensen wel keihard toetst. Een doorsnee arts komt weg met dodelijke blunders, en dan zou een chauffeur die iemand een paar uurtjes vergeet meteen op straat geschopt moeten worden? Idioot.
Een fout waarbij het voor het meisje slecht had kunnen aflopen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Triest, hij wordt ziek en maakt daardoor een fout en krijgt accuut ontslag. Zielig bedrijf dat Connexxion...
Als je met mensen werkt wordt er gewoon van je verwacht dat je dat een beetje fatsoenlijk doet.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:54 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat wil je nu zeggen? Als je veel aanleg hebt heb je een probleem, anders niet?
Ja, maar dat is verder niet relevant. Mensen maken soms fouten die andere mensen het leven kosten. Dat is inherent aan sommige beroepen. Hier is verder niks gebeurd en is er nog sprake van verzachtende omstandigheden omdat de man ziek werd.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:58 schreef Redux het volgende:
[..]
Een fout waarbij het voor het meisje slecht had kunnen aflopen.
Natuurlijk hoor, maar waarom wordt een arts die blundert met de dood tot gevolg niet op staande voet ontslagen, maar deze taxichauffeur in een situatie waarin er niets ernstigs is gebeurd wel? Zou je dat geen klassenjustitie noemen?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:00 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Als je met mensen werkt wordt er gewoon van je verwacht dat je dat een beetje fatsoenlijk doet.
De chauffeur heeft een aantal fouten gemaakt, in de 1e plaats had hij het meisje niet moeten vergeten, daarnaast had hij connexxion moeten bellen dat hij ziek was en vervangend vervoer moeten regelen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ja, maar dat is verder niet relevant. Mensen maken soms fouten die andere mensen het leven kosten. Dat is inherent aan sommige beroepen. Hier is verder niks gebeurd en is er nog sprake van verzachtende omstandigheden omdat de man ziek werd.
quote:Maar ik snap wel dat het tokkievolk behoefte heeft aan een lynchpartij, er moet altijd iemand boeten natuurlijk
En jij hebt een VVD-mentaliteit?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:04 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Natuurlijk hoor, maar waarom wordt een arts die blundert met de dood tot gevolg niet op staande voet ontslagen, maar deze taxichauffeur in een situatie waarin er niets ernstigs is gebeurd wel? Zou je dat geen klassenjustitie noemen?
Dat ís de VVD-mentaliteit. De mentaliteit waarbij de nomenklatoera wegkomt met erntsige vergrijpen waar de gewone man naar de Goelag moet, lijkt me eerder een PvdA-mentaliteit.quote:
Wil je zeggen dat bij beide beroepen de kans op een dergelijke fout gelijkwaardig is?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:04 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Natuurlijk hoor, maar waarom wordt een arts die blundert met de dood tot gevolg niet op staande voet ontslagen, maar deze taxichauffeur in een situatie waarin er niets ernstigs is gebeurd wel? Zou je dat geen klassenjustitie noemen?
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:10 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Meer een SP-mentaliteit.
Je snapt toch ook wel dat er minder artsen dan chauffeurs zijn?
We hebben hier te maken met klassenjustitie in het burgelijke recht, je vergelijk met een blunderende arts gaat daarom niet op.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:04 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Arts zijn is gewoon moeilijker werk dan chauffeur zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:18 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
Noblesse oblige, zoek het eens op.
Ik weet het niet, maar ik doe dan ook geen gissingen/aannames of ik ga dan ook niet roepen dat de ouders van het kind het verhaal in de media hebben gebracht.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe moet de media er dan achter zijn gekomen?
Vertel eens.
Dat is vrijwel zeker, omdat zo'n taxibedrijf niet slecht in de picture wilt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:26 schreef Redux het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar ik doe dan ook geen gissingen/aannames of ik ga dan ook niet roepen dat de ouders van het kind het verhaal in de media hebben gebracht.
Ik doe daar geen aannames in.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat is vrijwel zeker, omdat zo'n taxibedrijf niet slecht in de picture wilt.
Ook zal de chauffeur zelf het niet gemeld hebben.
De school wilt geen commentaar geven....
Blijft er weinig over, niet......?
Dan hadden de ouders meteen een gerechtelijke stappen moeten ondernemen na dit gebeurde ipv naar de media te stappen. Dat is de manier om problemen aan het daglicht te stellen en er iets aan te doen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Ontslag op staande voet is wel een erg heftige maatregel maar onderzoek naar hoe dit heeft kunnen gebeuren en of deze man nog wel geschikt is voor zijn werk zou zeker op zijn plaats zijn.
Dat die ouders naar de media gestapt zijn snap ik dan wel weer. Er worden zo enorm veel fouten gemaakt in het gehandicaptenvervoer! MissyB mag dan flink flippen in dit topic maar als je haar reacties leest geeft zij ook meerdere voorbeelden van de problemen waarmee ouders te maken krijgen binnen dit systeem en de problemen die daardoor ontstaan. Meestal lopen die dingen met een sisser af maar als je kind er aan had kunnen overlijden zou voor mij de maat ook zeker vol zijn geweest.
lekker, al die aannames.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan hadden de ouders meteen een gerechtelijke stappen moeten ondernemen na dit gebeurde ipv naar de media te stappen. Dat is de manier om problemen aan het daglicht te stellen.
Nu is de chauffeur ontslagen en klopt conexxion zichzelf op de borst.
De chauffeur wordt nu alleen door het slijk gehaald en door de media in te lichten zullen heel wat mensen in zijn omgeving weten wie het is. Die zal niet met een prettig gevoel thuis op de bank zitten.
Heb je nog wat anders te zeggen?quote:
Ik snap gewoon niet waarom je de chauffeur als slachtoffer in dit verhaal weg zet. Het is de omgedraaide wereld. Het had slecht kunnen aflopen voor het meisje en daar heeft de chauffeur geluk bij. Maar het is en blijft de chauffeur in dit verhaal die fouten heeft gemaakt, niet het meisje, de ouders of connexxion. De chauffeur was volledig verantwoordelijk voor het meisje, vooral gezien haar toestand.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heb je nog wat anders te zeggen?
Ik quote nota bene iemand die het zegt te begrijpen dat de ouders de media hebben ingelicht.
Dat er fouten zijn gemaakt is duidelijk, maar het is de vraag of alles aan de chauffeur te wijten is. Een onderzoek lijkt me niet meer dan normaal. Jij weet niet precies hoe het zit en reilt en zeilt binnen die vervoesbedrijven maar er gaat in de organisatie vaak een hoop mis.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:39 schreef Redux het volgende:
[..]
Ik snap gewoon niet waarom je de chauffeur als slachtoffer in dit verhaal weg zet. Het is de omgedraaide wereld. Het had slecht kunnen aflopen voor het meisje en daar heeft de chauffeur geluk bij. Maar het is en blijft de chauffeur in dit verhaal die fouten heeft gemaakt, niet het meisje, de ouders of connexxion. De chauffeur was volledig verantwoordelijk voor het meisje, vooral gezien haar toestand.
Hoe had connexxion in dit geval moeten handelen volgens jou? De man heeft niemand over z'n ziek-zijn ingelicht.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat er fouten zijn gemaakt is duidelijk, maar het is de vraag of alles aan de chauffeur te wijten is. Een onderzoek lijkt me niet meer dan normaal. Jij weet niet precies hoe het zit en reilt en zeilt binnen die vervoesbedrijven maar er gaat in de organisatie vaak een hoop mis.
Laat daar maar een onderzoek naar komen, ipv zoals de ouders naar de media te stappen zodat die man bij voorbaat al alle schuld in de schoenen krijgt. Er ligt net zo goed verantwoordelijkheid bij het vervoersbedrijf en dmv ontslag maken ze zich er makkelijk vanaf.
Ah gossie, de arme ziel.quote:Ik hoop dat de chauffeur zelf bij het gerecht aanklopt en dat deze hele situatie wordt onderzocht, en dat ie niet al verbitterd en lamgeslagen op de bank zit. Want je zult zien dat zijn omgeving hem nu ook met de nek aankijkt. Dát vind ik een hele zware straf.
Ja, waarschijnlijk omdat ie was vergeten dat dat meisje nog in z'n bus zat. Als je klaar bent met je route hoef je je niet ziek te melden als je je niet lekker voelt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:46 schreef Redux het volgende:
[..]
Hoe had connexxion in dit geval moeten handelen volgens jou? De man heeft niemand over z'n ziek-zijn ingelicht.
Het lijkt er in dit hele topic op dat jij er van uit gaat dat ie het expres heeft gedaan ofzo. Alsof ie wel wist dat ze er in zat, maar geen zat haar thuis te brengen, maar eerst even op bed wilde gaan liggen. Zó reageer jij.quote:Ah gossie, de arme ziel.
Nogmaals, je zet de chauffeur hier weer neer als slachtoffer, terwijl hij degene was die fouten heeft gemaakt, niet het meisje, niet de ouders of connexxion.
Nou dan. Jij roept toch dat er een onderzoek moet komen omdat 'het nog maar de vraag is of alles aan de chauffeur te wijten is' en ' Jij weet niet precies hoe het zit en reilt en zeilt binnen die vervoesbedrijven maar er gaat in de organisatie vaak een hoop mis.' (terwijl ik zelf dit soort vervoer een aantal maanden als vakantiebaan heb gedaanquote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, waarschijnlijk omdat ie was vergeten dat dat meisje nog in z'n bus zat. Als je klaar bent met je route hoef je je niet ziek te melden als je je niet lekker voelt.
Zou goed kunnen dat ie dat dacht.
Nee, er zijn hier mensen die het niet erg vinden wat de chauffeur heeft gedaan, dat er verzachtende omstandigheden waren (hij was ziek) en dat fouten als deze gemaakt moeten kunnen worden.Jij doet bijna alsof de chauffeur hier het slachtoffer is.quote:Het lijkt er in dit hele topic op dat jij er van uit gaat dat ie het expres heeft gedaan ofzo. Alsof ie wel wist dat ze er in zat, maar geen zat haar thuis te brengen, maar eerst even op bed wilde gaan liggen. Zó reageer jij.
Verder lijkt het erop dat jij precies weet wat er allemaal gebeurd is, was je erbij ofzo? Lag je ook in die bus?
Zie m'n vraag hierboven.quote:Een onderzoek naar zo'n incident is nooit verkeerd, wat raar dat jij dat wel vindt.
So what? Een arts is ook veel beter opgeleid, en zich veel meer bewust van zijn grote verantwoordelijkheid. Overigens worden er door artsen blunders gemaakt die de stupiditeit van deze zo mogelijk nog overtreffen (opereren verkeerde/weghalen verkeerde orgaan/onder invloed diagnoses stellen etc etc).quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:26 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Arts zijn is gewoon moeilijker werk dan chauffeur zijn.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:25 schreef Redux het volgende:
[..]
We hebben hier te maken met klassenjustitie in het burgelijke recht, je vergelijk met een blunderende arts gaat daarom niet op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |