abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 19:37:36 #51
249559 crew  Lavenderr
pi_83542960
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:14 schreef fruityloop het volgende:

[..]

De Israëliërs hebben daar de term "sabra"voor, ook al jaren trouwens. Genetische studies plaatsen de gemeenschappelijke voorouders van alle joden grofweg ten tijde van de Bijbelse exodus, zeg 3000 jaar geleden. De Sabra's en Palestijnen hebben dus een gemeenschappelijke basis, iets wat ook door beider geloven met zoveel woorden wordt verteld.

Kijk, dit is een duidelijke post. Ook een voorbeeldpost wmb.
pi_83543650
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:14 schreef fruityloop het volgende:

[..]

De Israëliërs hebben daar de term "sabra"voor, ook al jaren trouwens. Genetische studies plaatsen de gemeenschappelijke voorouders van alle joden grofweg ten tijde van de Bijbelse exodus, zeg 3000 jaar geleden. De Sabra's en Palestijnen hebben dus een gemeenschappelijke basis, iets wat ook door beider geloven met zoveel woorden wordt verteld.
En nog wat aanvullende achtergrond informatie hetgeen tevens aangeeft dat niet alle joden "gelijk" zijn...

Wattt?? Joden die andere Joden discrimineren????? Ja ja, wie zou de kost willen betalen aan iedereen die daar nooit van had gehoord? ik niet in ieder geval

-----------------------------------------------------------------

Closure order against school for Ashkenazi girls only

74 Ashkenazi girls studying on separate 'temporary' premises in Emmanuel after parents refused to allow them to study with Sephardi girls

Yaheli Moran Zelikovich
Published: 03.14.10, 17:54 / Israel Jewish Scene

Ministry of Education Director-General Shimshon Shoshani issued a closure order Sunday against a temporary institution used as a school for Ashkenazi girls who have refused to study together with Sephardi girls.

The Beit Yaacov school in the West Bank settlement of Emmanuel had separated Sephardi girls from 74 Ashkenazi girls, and the High Court ruled that the Sephardi girls should be incorporated in an equal fashion and without discrimination. However, parents of the Ashkenazi girls opposed the court's decision.

The parents announced they would refuse to allow their daughters to continue to study at the school. The Education Ministry then instructed the local authority to submit claims against the parents with the police, indicating that they had broken the mandatory education law.

However, the local authority chose to defend the parents and left the Ministry to submit the claim itself. It was also discovered that the 74 Ashkenazi girls were studying in a temporary "school". The police are responsible for enforcing the closure order.

The decision to act against the temporary "school" was welcomed by Yoav Laloum, chairman of Noar C'Halacha, an organization fighting discrimination against Mizrahim in haredi institutions. "I am happy that the Education Ministry is acting against those who do not respect the law," he said.

Stigma
Last week the state comptroller announced that a special committee would be established to investigate the issue of discrimination in state-recognized independent educational institutions, with particular emphasis on Ashkenazi institutions which refuse to take on Sephardi students. The move comes following a recent increase in the number of discrimination claims.

"It's hard to grasp that independent education is a separate autonomous body," said Rabbi Avraham Laiserson, chairman of the independent school system and representative of the institutions being accused of discrimination. "There is no basis for the things being claimed. I want to deny this false stigma that has stuck to independent education."

"I won't say there are no problems, but this system was established decades ago for the sole purpose of taking in olim from North Africa, Tunis and Iraq, and offering them an education," he continued. "I blame the press for the headlines. We even organized plastic rooms just for Sephardi girls in one school. I want you to see with your own eyes, and you'll understand that your facts are mistaken. See how happy the Mizrahi students are with us."

"There are problems here and there, but parent committees sort out such problems," he added. "There is discrimination in many places, but we're the last ones you can blame. Out of all the cases and claims, there isn't a single example of a court ruling that there is discrimination. After you've investigated, come and apologize, then celebrate."

Bron: ynetnews.com
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:05:21 #53
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_83543884
Van Nederlanders wordt wel eens gezegd: ''twee Nederlanders, drie kerkgenootschappen''. (Van Schotten overigens ook.) In de Joodse religie is het net zo, geloof ik.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_83544643
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:05 schreef TitusPullo het volgende:
Van Nederlanders wordt wel eens gezegd: ''twee Nederlanders, drie kerkgenootschappen''. (Van Schotten overigens ook.) In de Joodse religie is het net zo, geloof ik.
Is dit echter een kwestie van geloofsbelijdenis varianten die van mening verschillen zoals katholiek vs. gereformeerd of is dit gewoon ordinair racisme?

Trouwens wanneer was in NL voor het laatst een protestant geweigerd door een katholieke school?

Je doet er wel iewat makkelijk over dit krantenbericht

[ Bericht 7% gewijzigd door mediacurator op 01-07-2010 20:28:49 ]
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:03:48 #55
235357 TitusPullo
pi_83548889
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:23 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Is dit echter een kwestie van geloofsbelijdenis varianten die van mening verschillen zoals katholiek vs. gereformeerd of is dit gewoon ordinair racisme?
Dat eerste, zoals ook vaak in het Christendom.
quote:
Trouwens wanneer was in NL voor het laatst een protestant geweigerd door een katholieke school?
Ik zou het niet weten.
quote:
Je doet er wel iewat makkelijk over dit krantenbericht
Ik reageerde voornamelijk op de verbaasde toon van:
quote:
Wattt?? Joden die andere Joden discrimineren????? Ja ja, wie zou de kost willen betalen aan iedereen die daar nooit van had gehoord? ik niet in ieder geval
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_83550426
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:03 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dat eerste, zoals ook vaak in het Christendom.

Dan weet je dus ook waar de schoen wringt tussen de Ashkenazi en de Sephardi joden, namelijk bij de theologische interpretatie van de Joodse heilige geschriften volgens jou.

Als dat zo is zou je die verschillen van interpretatie van de Joodse heilige geschriften tussen de Ashkenazi en de Sephardi joden dan ook kunnen beschrijven?
quote:
Ik zou het niet weten.
Kan ik je verklappen dat dit best een tijdje geleden zal zijn geweest en dat elke vorm van discriminatie in welke vorm dan ook in NL over het algemeen nog steeds ten zeerste word afgekeurd.

Alhoewel de PVV ons dit momenteel zo snel mogelijk probeert af te leren, toont het aan dat we wat dat betreft nog wel een stapje voor hebben op de Ashkenazische Israëliërs

Maar ja Wilders heeft dan ook iets speciaals met Israël, met zijn stigmatiserende en felle toon tegen de Islam (dus Arabieren) waarmee hij wereld beroemd is geworden uiteindelijk is het waarschijnlijk een Mossad agent.

Door te polariseren bereik je uiteindelijk het tegenovergestelde van wat je zou moeten nastreven en dat is een reikende hand uit te steken naar de andere cultuur maar tegelijkertijd op een aantal voorwaarden te wijzen, dat laatste moet natuurlijk altijd kunnen.

Wat Wilders echter heeft bewerkstelligd is het wanbeleid door de NL overheid mbt het adequaat integreren van geheel andere bevolkingsgroepen in de schoenen schuiven van diegenen die daar nu de wrange vruchten van plukken namelijk de mensen die mede daardoor in een achtergestelde positie zijn geraakt. En met zijn films en publieke optredens tegen de Islam heeft hij NL op de kaart gezet als een vd meest Moslim onvriendelijk landen ter wereld en daarom ideaal doelwit voor een of andere false flag Al Qaida aanval

Speculatie maar toch

http://www.endandit.nl/en(...)g-haar-en-baard-foto
quote:
update: En we hebben bevestiging. Het is Wilders. De foto is in het bezit van journalist Marco de Vries en toont de PVV'er begin jaren tachtig tijdens een rondreis door het Midden-Oosten. Hier zit hij te kaarten in een Israëlische kibboets.
quote:

Ik reageerde voornamelijk op de verbaasde toon van:
[..]

[ Bericht 8% gewijzigd door mediacurator op 01-07-2010 22:58:01 ]
pi_83551531
vroeger had ik een camping-vriendin die gereformeerd was. Uitendelijk mocht die niet meer met mij spelen omdat ik dat niet was :/

NEDERLANDERS DIE NEDERLANDERS BEDISCRIMINEREN????
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_83551905
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:49 schreef oompaloompa het volgende:
vroeger had ik een camping-vriendin die gereformeerd was. Uitendelijk mocht die niet meer met mij spelen omdat ik dat niet was :/

Valt niet goed te keuren natuurlijk maar vergelijk je dat met een school die er een dergelijk beleid uitvoert?
pi_83552002
Ook is me nog niet uitgelegd waar de verschillen dan zouden zijn in de geloofsbelijdenis van de 2 groeperingen.
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 23:17:03 #60
249559 crew  Lavenderr
pi_83552759
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:49 schreef oompaloompa het volgende:

Vroeger mocht een protestant meisje niet met een roomskatholieke jongen trouwen want: twee geloven op één kussen, daar slaapt de duivel tussen.
Toch kwamen dit soort huwelijken wel voor, maar sporadisch. En het had soms tot gevolg dat of de jongen, of het meisje met haar familie moest breken als ze koos voor de jongen. Dat heeft nog tot eind jaren zestig geduurd voor daar langzaam verandering in kwam.
pi_83554374
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vroeger mocht een protestant meisje niet met een roomskatholieke jongen trouwen want: twee geloven op één kussen, daar slaapt de duivel tussen.
Toch kwamen dit soort huwelijken wel voor, maar sporadisch. En het had soms tot gevolg dat of de jongen, of het meisje met haar familie moest breken als ze koos voor de jongen. Dat heeft nog tot eind jaren zestig geduurd voor daar langzaam verandering in kwam.
Ten eerste is dit jaren 60 dus veertig plus jaar geleden en is nog geheel niet vastgesteld of er sprake is van een vergelijkbare religieuze kwestie in het geval van de verschillende joodse groeperingen in Israël of gewoonweg zoals verwacht een geval van ordinaire discriminatie met een racistische achtergrond.

Laten we wel wezen er is natuurlijk ook een bepaalde huidkleur en mentaliteitsverschil tussen de Ashkenazische en de Sephardi joden, de laatste hebben namelijk veelal een nogal getinte huidskleur terwijl de Ashkenazische joden gewoon blank en vaak zo bleek zijn als een fles yoghurt

[ Bericht 2% gewijzigd door mediacurator op 02-07-2010 01:43:33 ]
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:22:10 #62
235357 TitusPullo
pi_83559353
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:59 schreef mediacurator het volgende:
Ook is me nog niet uitgelegd waar de verschillen dan zouden zijn in de geloofsbelijdenis van de 2 groeperingen.
Jij, de ijverigste verzamelaar van YouTube-filmpjes die dit forum rijk is, bent niet in staat om dat zelf op te zoeken? En als je toch bezig bent om te zoekenn, zoek dan meteen het rapport waaruit blijkt dat geloofsdiscriminatie in Nederland na de jaren zestig niet meer is voorgekomen.
pi_83561149
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:57 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Valt niet goed te keuren natuurlijk maar vergelijk je dat met een school die er een dergelijk beleid uitvoert?
Jahoor, hier in het zuiden van Overijssel zijn er nog Kaholieke en Protestante scholen, en die kinderen mogen soms van de ouders bijvoorbeeld niet met elkaar spelen. Het wordt wel steeds minder, net als in Israël trouwens. En in Staphorst etc lopen sommige mannen met hun vrouw mee de stemhokjes in, en wijzen even aan waar ze op moet stemmen. Zijn nog wel TV beelden van meen ik.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_83590264
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:22 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Jij, de ijverigste verzamelaar van YouTube-filmpjes die dit forum rijk is, bent niet in staat om dat zelf op te zoeken? En als je toch bezig bent om te zoekenn, zoek dan meteen het rapport waaruit blijkt dat geloofsdiscriminatie in Nederland na de jaren zestig niet meer is voorgekomen.
Ik wil het graag eens van anderen horen, wil niet de enige zijn die het een en ander steeds uitzoekt
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:40:27 #65
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_83590777
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:29 schreef mediacurator het volgende:
Maar ja Wilders heeft dan ook iets speciaals met Israël, met zijn stigmatiserende en felle toon tegen de Islam (dus Arabieren) waarmee hij wereld beroemd is geworden uiteindelijk is het waarschijnlijk een Mossad agent.
Tuuuuuuurlijk, iedereen die kritiek heeft op moslims is een mossad agent
quote:
En met zijn films en publieke optredens tegen de Islam heeft hij NL op de kaart gezet als een vd meest Moslim onvriendelijk landen ter wereld
Neuh, dat valt reuze mee. Bij ons (nog) geen hoofddoekjes-verbod, burkha-verbod, immigratiestop zoals in frankrijk, belgie en denemarken. Bij ons krijgen ze zelfs nog subsidie als ze een verenigingetje oprichten.
quote:
en daarom ideaal doelwit voor een of andere false flag Al Qaida aanval
Dat zullen ze al zeker niet doen, Nederland is juist een ideaal land als uitvalsbasis omdat alles hier zo lekker mild is. Zelfs als je met de blauwdrukken van paleis 't loo en een stapel handgranaten wordt gepakt sta je 3 dagen later al weer op straat.
zzz
  Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 22:51:57 #66
249559 crew  Lavenderr
pi_83591211
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 22:40 schreef _Led_ het volgende:

[..]

[..]

Neuh, dat valt reuze mee. Bij ons (nog) geen hoofddoekjes-verbod, burkha-verbod, immigratiestop zoals in frankrijk, belgie en denemarken. Bij ons krijgen ze zelfs nog subsidie als ze een verenigingetje oprichten.
[..]

Dat zullen ze al zeker niet doen, Nederland is juist een ideaal land als uitvalsbasis omdat alles hier zo lekker mild is. Zelfs als je met de blauwdrukken van paleis 't loo en een stapel handgranaten wordt gepakt sta je 3 dagen later al weer op straat.

Eens!
pi_83601458
quote:

[..]

[..]

[..]

Ja ja ja, en nu weer ON topic a.u.b. ?
  zaterdag 3 juli 2010 @ 11:29:23 #68
235357 TitusPullo
pi_83601900
mediacurator zit weer eens om een antwoord verlegen en verhult z'n verlegenheid met een smiley.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 12:27:00 #69
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_83603451
quote:

[..]

[..]

[..]

Als ik het een beetje goed begrijp is het huis van oranje ook totaal niet blij met een figuur als Wilders.
Het liefst zien zij hem niet regeren.
Hij is 1) tegen de monarchie, en 2) veelste pro israel.. hoewel ik dat laatste niet helemaal kan plaatsen als een 'tegen', aangezien Maxime Verhagen welke met zijn europese CDA (EU) weer in aanmerking komt met de globale agenda, vooral als het op Israel aankomt.. ergens moeten deze ideeën toch vandaan komen en ik zie het best mogelijk dat het de Bilderberg agenda is.

Maargoed, dat is allemaal gissen van mijn kant.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  zaterdag 3 juli 2010 @ 12:30:28 #70
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_83603552
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 22:27 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Ik wil het graag eens van anderen horen, wil niet de enige zijn die het een en ander steeds uitzoekt
Lijkt me het eerlijkste als iedereen zijn eigen uitspraken onderbouwt. Dat dat voor sommige wat gemakkelijker is dan anderen is totaal aan die menen zelf te danken
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zaterdag 3 juli 2010 @ 12:31:57 #71
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_83603588
quote:

In sommige kringen begint dat wel te komen. Op een internationaal forum wat ik frequent bezoek beginnen we al redelijk het stereotype fascisten te krijgen :/

Dus feitelijk heb je zeer zeker gelijk maar de beeldvorming is helaas al anders...
pi_83866386
Een voorneeld van waar deze topic o.a. over gaat namelijk; Judaism vs Zionism

Jews see Netanyahu as a CON JOB

Netanyahu is NOT welcomed by the Jewish people he is a con job. On July 7, 2010, Anti Zionist Orthodox Jews protested Israeli Prime Ministers visit to New York City.

Reuploaded from 2628342's channel-
http://www.youtube.com/user/2628342
pi_83866840
Je gaat Orthodoxe Joden aanhalen als bewijs?

Dat zijn die gasten die geloven dat alle niet joden untermenschen zijn, dat Israel alles mag doen wat ze willen, dat mensen van verschillende rassen niet samen op 1 school mogen zitten en meer van dat soort ongein.
pi_83868849
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:15 schreef arie_bc het volgende:
Je gaat Orthodoxe Joden aanhalen als bewijs?

Dat zijn die gasten die geloven dat alle niet joden untermenschen zijn, dat Israel alles mag doen wat ze willen, dat mensen van verschillende rassen niet samen op 1 school mogen zitten en meer van dat soort ongein.
zou je toch beter even kunnen kijken
pi_83868985
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:02 schreef mediacurator het volgende:

[..]

zou je toch beter even kunnen kijken
Of jij ligt eens een keer wat toe ipv als maar linkdumpen??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')