quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:14 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De Israëliërs hebben daar de term "sabra"voor, ook al jaren trouwens. Genetische studies plaatsen de gemeenschappelijke voorouders van alle joden grofweg ten tijde van de Bijbelse exodus, zeg 3000 jaar geleden. De Sabra's en Palestijnen hebben dus een gemeenschappelijke basis, iets wat ook door beider geloven met zoveel woorden wordt verteld.
En nog wat aanvullende achtergrond informatie hetgeen tevens aangeeft dat niet alle joden "gelijk" zijn...quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:14 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De Israëliërs hebben daar de term "sabra"voor, ook al jaren trouwens. Genetische studies plaatsen de gemeenschappelijke voorouders van alle joden grofweg ten tijde van de Bijbelse exodus, zeg 3000 jaar geleden. De Sabra's en Palestijnen hebben dus een gemeenschappelijke basis, iets wat ook door beider geloven met zoveel woorden wordt verteld.
Is dit echter een kwestie van geloofsbelijdenis varianten die van mening verschillen zoals katholiek vs. gereformeerd of is dit gewoon ordinair racisme?quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:05 schreef TitusPullo het volgende:
Van Nederlanders wordt wel eens gezegd: ''twee Nederlanders, drie kerkgenootschappen''. (Van Schotten overigens ook.) In de Joodse religie is het net zo, geloof ik.
Dat eerste, zoals ook vaak in het Christendom.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:23 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Is dit echter een kwestie van geloofsbelijdenis varianten die van mening verschillen zoals katholiek vs. gereformeerd of is dit gewoon ordinair racisme?
Ik zou het niet weten.quote:Trouwens wanneer was in NL voor het laatst een protestant geweigerd door een katholieke school?
Ik reageerde voornamelijk op de verbaasde toon van:quote:Je doet er wel iewat makkelijk over dit krantenbericht![]()
quote:Wattt?? Joden die andere Joden discrimineren????? Ja ja, wie zou de kost willen betalen aan iedereen die daar nooit van had gehoord? ik niet in ieder geval
Dan weet je dus ook waar de schoen wringt tussen de Ashkenazi en de Sephardi joden, namelijk bij de theologische interpretatie van de Joodse heilige geschriften volgens jou.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:03 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dat eerste, zoals ook vaak in het Christendom.
Kan ik je verklappen dat dit best een tijdje geleden zal zijn geweest en dat elke vorm van discriminatie in welke vorm dan ook in NL over het algemeen nog steeds ten zeerste word afgekeurd.quote:Ik zou het niet weten.
quote:update: En we hebben bevestiging. Het is Wilders. De foto is in het bezit van journalist Marco de Vries en toont de PVV'er begin jaren tachtig tijdens een rondreis door het Midden-Oosten. Hier zit hij te kaarten in een Israëlische kibboets.
quote:
Ik reageerde voornamelijk op de verbaasde toon van:
[..]
Valt niet goed te keuren natuurlijk maar vergelijk je dat met een school die er een dergelijk beleid uitvoert?quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:49 schreef oompaloompa het volgende:
vroeger had ik een camping-vriendin die gereformeerd was. Uitendelijk mocht die niet meer met mij spelen omdat ik dat niet was :/
NEDERLANDERS DIE NEDERLANDERS BEDISCRIMINEREN????
quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:49 schreef oompaloompa het volgende:
vroeger had ik een camping-vriendin die gereformeerd was. Uitendelijk mocht die niet meer met mij spelen omdat ik dat niet was :/
NEDERLANDERS DIE NEDERLANDERS BEDISCRIMINEREN????
Ten eerste is dit jaren 60 dus veertig plus jaar geleden en is nog geheel niet vastgesteld of er sprake is van een vergelijkbare religieuze kwestie in het geval van de verschillende joodse groeperingen in Israël of gewoonweg zoals verwacht een geval van ordinaire discriminatie met een racistische achtergrond.quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vroeger mocht een protestant meisje niet met een roomskatholieke jongen trouwen want: twee geloven op één kussen, daar slaapt de duivel tussen.
Toch kwamen dit soort huwelijken wel voor, maar sporadisch. En het had soms tot gevolg dat of de jongen, of het meisje met haar familie moest breken als ze koos voor de jongen. Dat heeft nog tot eind jaren zestig geduurd voor daar langzaam verandering in kwam.
Jij, de ijverigste verzamelaar van YouTube-filmpjes die dit forum rijk is, bent niet in staat om dat zelf op te zoeken? En als je toch bezig bent om te zoekenn, zoek dan meteen het rapport waaruit blijkt dat geloofsdiscriminatie in Nederland na de jaren zestig niet meer is voorgekomen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:59 schreef mediacurator het volgende:
Ook is me nog niet uitgelegd waar de verschillen dan zouden zijn in de geloofsbelijdenis van de 2 groeperingen.
Jahoor, hier in het zuiden van Overijssel zijn er nog Kaholieke en Protestante scholen, en die kinderen mogen soms van de ouders bijvoorbeeld niet met elkaar spelen. Het wordt wel steeds minder, net als in Israël trouwens. En in Staphorst etc lopen sommige mannen met hun vrouw mee de stemhokjes in, en wijzen even aan waar ze op moet stemmen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:57 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Valt niet goed te keuren natuurlijk maar vergelijk je dat met een school die er een dergelijk beleid uitvoert?
Ik wil het graag eens van anderen horen, wil niet de enige zijn die het een en ander steeds uitzoektquote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:22 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Jij, de ijverigste verzamelaar van YouTube-filmpjes die dit forum rijk is, bent niet in staat om dat zelf op te zoeken? En als je toch bezig bent om te zoekenn, zoek dan meteen het rapport waaruit blijkt dat geloofsdiscriminatie in Nederland na de jaren zestig niet meer is voorgekomen.
Tuuuuuuurlijk, iedereen die kritiek heeft op moslims is een mossad agentquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:29 schreef mediacurator het volgende:
Maar ja Wilders heeft dan ook iets speciaals met Israël, met zijn stigmatiserende en felle toon tegen de Islam (dus Arabieren) waarmee hij wereld beroemd is geworden uiteindelijk is het waarschijnlijk een Mossad agent.
Neuh, dat valt reuze mee. Bij ons (nog) geen hoofddoekjes-verbod, burkha-verbod, immigratiestop zoals in frankrijk, belgie en denemarken. Bij ons krijgen ze zelfs nog subsidie als ze een verenigingetje oprichten.quote:En met zijn films en publieke optredens tegen de Islam heeft hij NL op de kaart gezet als een vd meest Moslim onvriendelijk landen ter wereld
Dat zullen ze al zeker niet doen, Nederland is juist een ideaal land als uitvalsbasis omdat alles hier zo lekker mild is. Zelfs als je met de blauwdrukken van paleis 't loo en een stapel handgranaten wordt gepakt sta je 3 dagen later al weer op straat.quote:en daarom ideaal doelwit voor een of andere false flag Al Qaida aanval
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:40 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tuuuuuuurlijk, iedereen die kritiek heeft op moslims is een mossad agent
[..]
Neuh, dat valt reuze mee. Bij ons (nog) geen hoofddoekjes-verbod, burkha-verbod, immigratiestop zoals in frankrijk, belgie en denemarken. Bij ons krijgen ze zelfs nog subsidie als ze een verenigingetje oprichten.
[..]
Dat zullen ze al zeker niet doen, Nederland is juist een ideaal land als uitvalsbasis omdat alles hier zo lekker mild is. Zelfs als je met de blauwdrukken van paleis 't loo en een stapel handgranaten wordt gepakt sta je 3 dagen later al weer op straat.
Ja ja ja, en nu weer ON topic a.u.b. ?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:40 schreef _Led_ het volgende:
[..]
[..]
Neuh, dat valt reuze mee. Bij ons (nog) geen hoofddoekjes-verbod, burkha-verbod, immigratiestop zoals in frankrijk, belgie en denemarken. Bij ons krijgen ze zelfs nog subsidie als ze een verenigingetje oprichten.
[..]
Dat zullen ze al zeker niet doen, Nederland is juist een ideaal land als uitvalsbasis omdat alles hier zo lekker mild is. Zelfs als je met de blauwdrukken van paleis 't loo en een stapel handgranaten wordt gepakt sta je 3 dagen later al weer op straat.
Als ik het een beetje goed begrijp is het huis van oranje ook totaal niet blij met een figuur als Wilders.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:40 schreef _Led_ het volgende:
[..]
[..]
[..]
Lijkt me het eerlijkste als iedereen zijn eigen uitspraken onderbouwt. Dat dat voor sommige wat gemakkelijker is dan anderen is totaal aan die menen zelf te dankenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:27 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ik wil het graag eens van anderen horen, wil niet de enige zijn die het een en ander steeds uitzoekt
In sommige kringen begint dat wel te komen. Op een internationaal forum wat ik frequent bezoek beginnen we al redelijk het stereotype fascisten te krijgen :/quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:40 schreef _Led_ het volgende:
zou je toch beter even kunnen kijkenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:15 schreef arie_bc het volgende:
Je gaat Orthodoxe Joden aanhalen als bewijs?
Dat zijn die gasten die geloven dat alle niet joden untermenschen zijn, dat Israel alles mag doen wat ze willen, dat mensen van verschillende rassen niet samen op 1 school mogen zitten en meer van dat soort ongein.
Of jij ligt eens een keer wat toe ipv als maar linkdumpen??quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:02 schreef mediacurator het volgende:
[..]
zou je toch beter even kunnen kijken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |