Ik zou als ik jou was een bot schrijven. die tekst kun je onderhand wel in elk fok topic plakkenquote:
Kan hij niet.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:35 schreef DutchErrorist het volgende:
Ga je nog een keer de bronnen geven van die feiten die je riep Lambiekje? Je negeert me keer op keer en het komt op mij precies zo over als een standaard alu-hoedjes drager. Veel roepen, weinig kunnen onderbouwen en dan vervolgens als je klem gepraat wordt, negeren en verder gaan met volgende zogenaamde feiten.
De bronnen zijn de bodem onderzoeken die een olie maatschappij verplicht is te doen alvorens ergens te mogen boren.quote:
Waar zijn de bronnen dan van de feiten die Lambiekje ons gaf?quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:22 schreef mediacurator het volgende:
[..]
De bonnen zijn de bodem onderzoeken die een olie maatschappij verplicht is te doen alvorens ergens te mogen boren.
Deze, de z.g.n. "mud logs" worden vooralsnog niet prijs gegeven door BP, daarom is het voor iedereen speculeren zelf voor de experts
Komt ook bij dat de verschillende bronnen van de z.g.n. experts politiek gekleurd zouden kunnen zijn
Tot nu toe liegen al die feiten.quote:Op maandag 28 juni 2010 21:12 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Feiten liegen er anders niet om....
[..]
Goed bezig Jungpionier en dank voor de linksquote:Op donderdag 1 juli 2010 13:44 schreef Jungpionier het volgende:
hier nog wat wetenschappelijke informatie over asfalt vulkanen:
National Geographic: http://news.nationalgeogr(...)lifornia-underwater/
Artikel geschreven door oudmedewerker U.S. Geological Survery: http://geology.about.com/cs/volcanology/a/aa051604a.htm
En de onderzoekers van het centrum van Marine Wetenschappen van de Universiteit Bremen: http://www.marum.de/en/Asphalt_volcanoes_discovered.html
[ afbeelding ]
Hier een artikel uit SCIENE magazine vanuit 2004: http://oso.tamucc.edu/~ianmacd/ianmacd/macdonald_science2004.pdf
interessantquote:Op donderdag 1 juli 2010 13:44 schreef Jungpionier het volgende:
hier nog wat wetenschappelijke informatie over asfalt vulkanen:
National Geographic: http://news.nationalgeogr(...)lifornia-underwater/
Artikel geschreven door oudmedewerker U.S. Geological Survery: http://geology.about.com/cs/volcanology/a/aa051604a.htm
En de onderzoekers van het centrum van Marine Wetenschappen van de Universiteit Bremen: http://www.marum.de/en/Asphalt_volcanoes_discovered.html
[ afbeelding ]
Hier een artikel uit SCIENE magazine vanuit 2004: http://oso.tamucc.edu/~ianmacd/ianmacd/macdonald_science2004.pdf
quote:Revelation 8:8, "And the second angel sounded, and as it were a great mountain burning with fire was cast into the sea: and the third part of the sea became blood; And the third part of the creatures which were in the sea died."
quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:36 schreef Ticker het volgende:
Misschien moet men dit eens lezen..
Boorplatform gesaboteerd, hulpboringen maken lek groter
Wat ik er zelf van vind.. lastig.
Ik vind de punten in dit bericht wel iets om over na te denken. Waarom zijn er vanaf dag 1 zoveel fouten gemaakt.. wat is dit verhaal met het getal 11 wat weer terug komt.
Waarom tracht een gerenomeerd bedrijf, met cement een gat te dichten, als naar het schijnt, dit bekend was bij voorbaat te mislukken.. waarom.. waarom.
Grootste waarom is.. waarom flikkeren we niet alle (financiele) mogelijkheden er tegen aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Is dit misschien niet op te lossen?
Ik wou hier niet mee komen, maar misschien is het eens tijd mijn eigen BNW gedachten gang erop los te laten:
[..]
[ afbeelding ]
Behoorlijk rood.. toch?
Als dit zo doorgaat.. en die media stilte blijft aan de gang, en we blijven ons ogen gericht houden op het oh zo vrolijke WK.. dan komen we er over enkele maanden achter dat we iets anders hebben geraakt dan een reservoir, en dat dit spul maar blijft komen. Hoeveel leven in de zee kunnen we dan nog verwachten?
Iran biedt VS hulp bij bestrijden olievlekquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat het heel vreemd is dat hier niet véél meer om te doen is en dat dit niet met alle middelen die er bestaan bestreden wordt. On-be-grij-pe-lijk.
Leugens.. bedrog... totale acceptatie van de bevolking.quote:Volgens de Engelse oliemaatschappij stromen er dagelijks 5.000 vaten olie de zee in. Onafhankelijke experts menen dat het eerder 70.000 vaten per dag zijn. De olievlek is inmiddels zo groot als Luxemburg.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:49 schreef Ticker het volgende:
[..]
Iran biedt VS hulp bij bestrijden olievlek
03 mei
Iran biedt opnieuw hulp aan bij dichten olielek
27 mei
[..]
Leugens.. bedrog... totale acceptatie van de bevolking.
http://nos.nl/artikel/168(...)rijden-olieramp.html
30 juni
Boven de golf mag op dit moment geen (vlieg)verkeer plaats vinden.. en de mensen worden ervandaan gehouden.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar.
En de hele wereld kijkt toe en doet niets? Of mág niks doen?
Kijk naar het nieuws vandaag de dag, bijvoorbeeld in de ochtend.. er wordt een riedeltje van 4 á 6 berichten constant herhaald.. en dat is jouw perceptie van het nieuws uit de wereld.. elke ochtend weer.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:55 schreef oompaloompa het volgende:
vraag me af waarom we er zo weinig over horen. Zou de commerciele journalistiek er geen brood in zien, of is de bp goed aan het lobbyen?
Dat ben ik helemaal met je eens, maar ik vraag me dus af of in dit geval dit het gevolg is van het idee dat mensen het niet willen zien of gelobby van de bp.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:58 schreef Ticker het volgende:
[..]
Kijk naar het nieuws vandaag de dag, bijvoorbeeld in de ochtend.. er wordt een riedeltje van 4 á 6 berichten constant herhaald.. en dat is jouw perceptie van het nieuws uit de wereld.. elke ochtend weer.
Nederland1/2 en RTL 4..
Hoe komt dit? Het nieuws heeft allemaal een bron, het ANP.
Ik wil niet zeggen dat het ANP een of ander slecht iets is.. maar de gehele structuur van 'nieuws' klopt van geen kanten.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:03 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens, maar ik vraag me dus af of in dit geval dit het gevolg is van het idee dat mensen het niet willen zien of gelobby van de bp.
Ik betwijfel overigens of het probleem bij het anp ligt of dat het ligt in de nieuwsselectie bij de zenders.
Al die z.g.n. nieuws omroepen zijn een verlengstuk van de militairen diensten onderling afgestemd onder de supervisie van een of andere pers-afdeling van het hoofd orgaan hetgeen in ons geval in NL waarschijnlijk NATO is en de NATO staat weer onder toezicht van de V.S. mag ik aannemenquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:58 schreef Ticker het volgende:
[..]
Kijk naar het nieuws vandaag de dag, bijvoorbeeld in de ochtend.. er wordt een riedeltje van 4 á 6 berichten constant herhaald.. en dat is jouw perceptie van het nieuws uit de wereld.. elke ochtend weer.
Nederland1/2 en RTL 4..
Hoe komt dit? Het nieuws heeft allemaal een bron, het ANP.
Ik wil niet zeggen dat het ANP een of ander slecht iets is.. maar de gehele structuur van 'nieuws' klopt van geen kanten.
Geen idee t.b.h. vind allebei de scenarios geloofwardig en heb geen aanwijzingen dat het ene aannemelijker is dan het andere. Als ik binnenkort tijd heb (na mn tentamen) zal ik eens kijken hoe de berichtgeving anp (neem aan dat dat op een manier toegankelijk is) zich verhoudt tot publieke omroep & commerciele omroepen. Als ik heel veel zin heb ook nog het buitenland. Dat zou iets meer inzicht moeten kunnen geven.quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waar denk jij dat het aan ligt Oompa?
Dit is waarom ik niks denk voordat ik wat feiten heb gezien om mn gedachten op te baserenquote:Op donderdag 1 juli 2010 23:12 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Al die z.g.n. nieuws omroepen zijn een verlengstuk van de militairen diensten onderling overeen gestemd onder de supervisie van een of andere pers-afdeling van het hoofd orgaan hetgeen in ons geval in NL waarschijnlijk NATO is en de NATO staat weer onder toezicht van de V.S. mag ik aannemen
Zijn gewoon ongelofelijk botte en oppervlakkige propaganda machines vermomd als de vrije onafhankelijke pers maar zijn in feite zwaar gecensureerde nieuws voorzieningen voor de bühne die 99% van alles wat in de wereld gebeurt niet uitzend of anderzijds over rapporteert en heeft echt niets maken met hoe de vrije pers in een democratie zou moeten opereren.
Alles dat de figuren achter het grote kapitaal met bijbehorende en grootschalige economische belangen en machtsverschuivingen onwelgevallig is wordt gewoon simpelweg keihard verzwegen of relatief veel te weinig aandacht aan besteed.
De figuren achter het grote kapitaal zijn dan ook toevallig eigenaar van de grote media boeren, in de V.S. zijn al de grote media netwerken in handen van een aantal mensen die kun je op een hand tellen![]()
In Italie kun je die zelfs op een vinger tellen namelijk die van Burlusconi![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |