Precies. Alles in het leven is erop gebouwd om samen beter af te zijn.. *cry*quote:Op zondag 4 juli 2010 01:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, maar die betaalt mee en met zijn tweeen eet je goedkoper
Maar pasta eet je zonder saus, groente en dergelijke?quote:Op zondag 4 juli 2010 02:47 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Water, veel water. En pakken goedkoop vruchtensap. Bv. de deen supermarkten: 3 pakken dubbelfris naar keuze voor 2.00. verder veel pasta en brood. Mijn dieet bestaat enkelt uit die twee zowat..
Het duurste is het vlees: 1.30 voor 300 gram. daarnaast heb ik aan een zakje mix van perekt genoeg voor 3 dagen, a 50c. en macaroni of spaghetti kost ook niet zoveel van een kwartje tot 79c. voor luxe pak met penne rigatte of fusili tri-colore ofzo.
Brood, pasta, nauwelijks vlees en groente.quote:Op zondag 4 juli 2010 02:54 schreef Schenkstroop het volgende:
Een goedkoop mixje kost je tussen de 0.29 - 0.50c. komkommers zijn nu in en goedkoop 59c p/stuk. Toimaten een kilo voor 1.00
Maar je hebt gelijk meestal zonder groentes inderdaad.
Variatie is de key. Van groente en fruit kan je nooit te veel eten dus dat moet je sws zoveel mogelijk eten en verder is brood met ham en kaas gezond maar bijvoorbeeld ook aardbeien. Verder voor avondeten zoveel mogelijk afwisselen dus de ene dag vlees, de andere dag pasta, dan weer rijst en dan weer aardappelen met groente en visquote:Op zondag 4 juli 2010 03:02 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat is inderdaad best triest aan mijn situatie. Ik snap dat ook wel. Ik moet een ander dieet gaan volgen dat net zo goedkoop is, weet alleen niet precies wat. Elke dag alleen appels ofzo?
Die mix doet het hem niet, de vraag is meer hoe lang je dan met dat vlees doet. En wat eet je...pasta met [...]? Dat kost ook wat.quote:Op zondag 4 juli 2010 02:47 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Water, veel water. En pakken goedkoop vruchtensap. Bv. de deen supermarkten: 3 pakken dubbelfris naar keuze voor 2.00. verder veel pasta en brood. Mijn dieet bestaat enkelt uit die twee zowat..
Het duurste is het vlees: 1.30 voor 300 gram. daarnaast heb ik aan een zakje mix van perekt genoeg voor 3 dagen, a 50c. en macaroni of spaghetti kost ook niet zoveel van een kwartje tot 79c. voor luxe pak met penne rigatte of fusili tri-colore ofzo.
Ik kan je vast vertellen dat je duurder uit zult zijn dan normaalquote:Op zondag 4 juli 2010 03:11 schreef Schenkstroop het volgende:
ik ga es een lijstje maken voor de volgende week. En kijken hoe ver ik kom en hoeveel ik wijt ben. Want ik weet dat ik niet zo langer door kan gaan.
Wat maakt jou het gemiddelde loon uit?quote:Op zondag 4 juli 2010 03:38 schreef flipsen het volgende:
Hm, even mijn creditcardafschrift van vorige maand bekeken: kom ik toch op de 180 euro voor een maand, 2 personen. Maar dat dus in Argentinië, waar het gemiddelde maandloon zo tussen de 2000 en 3000 peso ligt, ofwel rond de 500 euro. Nu verdienen we allebei redelijk goed en let ik dus ook totaal niet op wat ik in mijn winkelwagen mik. Zeer geregeld dus een potje Nutella van 23 peso of een Milka chocoladereep van 13 peso... En naast de supermarkt ook nog facturas (zoete broodjes/gebakjes), toch wel 1x per week uit eten en de kosten voor hondenvoer komen er ook nog bij (200 peso per maand).
Misschien toch weer eens wat beter opletten... Schrik hier eigenlijk wel van
Denk niet dat iedere dag pasta met tomatensaus erg gezond isquote:Op zondag 4 juli 2010 03:21 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die mix doet het hem niet, de vraag is meer hoe lang je dan met dat vlees doet. En wat eet je...pasta met [...]? Dat kost ook wat.
Overigens zit er wel een verschil in persoonlijke voorkeur. Ik ken voldoende mensen die pasta met normale tomatensaus prima vinden, dan ben je goedkoop klaar. Ik vind saus met paprika, gehakt, champignons, ui, salami e.d. lekkerder, maar die is dan dus ook meteen een stuk duurder. Noem het luxe...
Gast wat eet je dan? Ik ben al blij als ik 1 dag haal voor 10 euro. Nou ja blij, ik bedoel wij eten gewoon wat we lekker vinden en proberen niet zo goedkoop mogelijk te eten.quote:Op zondag 4 juli 2010 01:49 schreef Socios het volgende:
Het is echt heel simpel. Gewoon beetje opletten en geen ´onzinproducten´ in de winkelwagen. Begeef je op de versafdeling. Groenten, fruit etc. Bijvoorbeeld 250 gram winterpeen voor 14 eurocent i.p.v. voorverpakte wortelen van EUR 2,50. En ga zo maar door. Voor vier dagen boodschappen op de kassaband voor minder dan 10 euro.
Gemiddelde ligt zo te zien ergens rond de 150 euro p.p.quote:Op zondag 4 juli 2010 10:33 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Gast wat eet je dan? Ik ben al blij als ik 1 dag haal voor 10 euro. Nou ja blij, ik bedoel wij eten gewoon wat we lekker vinden en proberen niet zo goedkoop mogelijk te eten.
Ik heb inderdaad nooit echt gelet op mijn uitgave in de supermarkt, ook niet toen ik student was. Maar nu ben ik ook gek op koken, dus ik koop eerder waar ik zin in heb en merk dan wel wat het kost. Nu eet ik doordeweeks op kosten van de baas (en let ik dus nog minder op uitgaven) en in het weekend eet ik ook buiten de deur.quote:Op zondag 4 juli 2010 10:36 schreef Herkauwer het volgende:
Trouwens nu ik er zo over nadenk, probeert iedereen zo goedkoop mogelijk te eten of is het eten een sluitpost?
Zelfs als student gaf ik bijna meer uit (lang geleden, dus inflatie) dan sommige hier. Eten komt eerst, daarna pas luxe dingen zoals uitgaan, telefoon etc... Ik wil best wel letten om niet al te dure (onzinnige) dingen te kopen maar zo goedkoop mogelijk eten... Dat nooit.
Ik leef in mn eentje van 140 euro per maand voor eten en huishoudartikelen en dat gaat prima. Dat gemiddelde klopt dus wel aardigquote:Op zondag 4 juli 2010 10:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gemiddelde ligt zo te zien ergens rond de 150 euro p.p.
Wanneer kook je dan thuis?quote:Op zondag 4 juli 2010 10:59 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad nooit echt gelet op mijn uitgave in de supermarkt, ook niet toen ik student was. Maar nu ben ik ook gek op koken, dus ik koop eerder waar ik zin in heb en merk dan wel wat het kost. Nu eet ik doordeweeks op kosten van de baas (en let ik dus nog minder op uitgaven) en in het weekend eet ik ook buiten de deur.
Hetzelfde hier. Ik probeer boodschappen doen te beperken tot 1x per week om te voorkomen dat ik meer geld uitgeef dan nodig is.quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:55 schreef Mikkie het volgende:
Ergens rond de 200 euro per maand, kan variëren tussen 150 en 250. 1 persoon.
Dat doe ik dus bijna niet. In het weekend doe ik af en toe thuis een ontbijtje. Heel af en toe kook ik wat, maar meestal alleen als ik dan ook meteen een groot diner voor vrienden organiseer. Boodschappen bestaan voor mij dus (zoals ik eerder als postte) uit water, bier, wijn, groente en fruit (dingen die ik kan snacken), en dan de huishoudelijke artikelen (pleepapier, etc...).quote:Op zondag 4 juli 2010 11:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wanneer kook je dan thuis?
jij bent zeker zo iemand die elke dag zijn werk nog even eten gaat halen.quote:Op zondag 4 juli 2010 10:33 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Gast wat eet je dan? Ik ben al blij als ik 1 dag haal voor 10 euro. Nou ja blij, ik bedoel wij eten gewoon wat we lekker vinden en proberen niet zo goedkoop mogelijk te eten.
Nope, iedere zaterdagochtend naar de supermarkt. We kopen de kilo vleesverpakkingen in de aanbieding, eten vaak ook wel gewone aardappelen. Ook wel van die voorgekookte aardappelschijfjes en eigenlijk ook wel veel wereldgerechten. Daarnaast eet ik ook meer dan gemiddeld, trouwens groente is ook fucking duur.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:13 schreef fespo het volgende:
[..]
jij bent zeker zo iemand die elke dag zijn werk nog even eten gaat halen.
2 stukjes vlees 4 euro, kant en klaar salade 2/3 euro en voorgekookte krieltjes 2 euro.
dan wordt het wel duur ja.
Dat is dus het voordeel van meisje zijnquote:Op zondag 4 juli 2010 13:45 schreef purplerose het volgende:
van mijn 20 euro per week eet ik ook gevarieerd hoor en ook gewoon groente en fruit (je neemt idd niet de duurste groenten en duurste fruit maar ik eet wat ik lekker vind. Ik haal bv graag een zak wokgroente (heb je gelijk verschillende groentes in 1x op je bord) de zak is geloof ik een 750 gr en iemand die alleen is kan daar dus meerdere keren mee doen en zo een zak kost dacht ik iets van 1,50.
Tis gewoon opletten voor aanbiedingen en zo een voorraadje vlees, groente enzo aanleggen in de vriezer.
Maar daarna kun je het wel weer 5 dagen herkauwen!quote:Op zondag 4 juli 2010 13:55 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Dat is dus het voordeel van meisje zijnIk zou zo'n zak gewoon opeten plus een stukje vlees erbij. Ik heb ook weleens wereldgerechten gehaald voor 2-3 personen om alleen van te eten
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:13 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Maar daarna kun je het wel weer 5 dagen herkauwen!
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:55 schreef Spatzmann het volgende:
Hangt hier van de maand af:
zonder afhalen: ongeveer 350 piek. Met afhaal 100 piek meer.
Dat is voor 1 persoon.
Aha ik snap het. Dat je dat opkrijgt iedere dag johquote:Op zondag 4 juli 2010 16:44 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Veel vlees, heel veel vlees. t-bones- rib eye, tournedos. En minimaal in hoeveelheden van 300-400 gram per portie
Wauw, dat vind ik knap. Ik geef in mn eentje 140 euro uit per maand en dat vind ik al krapquote:Op zondag 4 juli 2010 19:23 schreef Klonk het volgende:
Wat een bedragen hier zeg
Ik geef per maand ongeveer 120 euro uit aan eten voor twee man en daar eten we gezond en gevarieerd van
quote:Op zondag 4 juli 2010 19:23 schreef Klonk het volgende:
Ik geef per maand ongeveer 120 euro uit aan eten voor twee man en daar eten we gezond en gevarieerd van
Geef eens aan wat je in een week zoal eet?quote:Op zondag 4 juli 2010 19:23 schreef Klonk het volgende:
Dan ga je wel actief op zoek naar koopjes op de markt of de Aldi denk ik?quote:Op zondag 4 juli 2010 19:23 schreef Klonk het volgende:
Je moet er idd wel iets voor doenquote:Op zondag 4 juli 2010 20:47 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Dan ga je wel actief op zoek naar koopjes op de markt of de Aldi denk ik?
quote:Op zondag 4 juli 2010 20:47 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Dan ga je wel actief op zoek naar koopjes op de markt of de Aldi denk ik?
En dat is cool?quote:Op zondag 4 juli 2010 21:42 schreef Klonk het volgende:
Bedenk net dat mijn katten de enige zijn die merkspul eten, Felix
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |