Damn dat je dat soort dingen weet, dan moet je echt elk dubbeltje op zijn kant leggen...quote:Op zondag 4 juli 2010 02:47 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Water, veel water. En pakken goedkoop vruchtensap. Bv. de deen supermarkten: 3 pakken dubbelfris naar keuze voor 2.00. verder veel pasta en brood. Mijn dieet bestaat enkelt uit die twee zowat..
Het duurste is het vlees: 1.30 voor 300 gram. daarnaast heb ik aan een zakje mix van perekt genoeg voor 3 dagen, a 50c. en macaroni of spaghetti kost ook niet zoveel van een kwartje tot 79c. voor luxe pak met penne rigatte of fusili tri-colore ofzo.
Om de week? Hoe doe je dat dan met verse dingen? Groente, kaas, vleeswaren enzo?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:52 schreef Revolution-NL het volgende:
150-175 euro tweepersoonshuishouden
Boodschappen doen we om de week
Dan moet je ze niet zo verwennen. Geef ze goedkoop vreten, laat het een tijdje staan en als ze honger krijgen eten ze het echt wel hoor.quote:Op zondag 4 juli 2010 22:05 schreef Klonk het volgende:
nee, noodzakelijk omdat een van de mormels iets anders weigert te vreten
Om de dag kan ik begrijpen, maar om de week toch echt niet... eet je alleen blikvoer?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:52 schreef Revolution-NL het volgende:
150-175 euro tweepersoonshuishouden
Boodschappen doen we om de week
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:48 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dan moet je ze niet zo verwennen. Geef ze goedkoop vreten, laat het een tijdje staan en als ze honger krijgen eten ze het echt wel hoor.
Nou heb ik zelf 3 katten waarvan 1 senior en 2 kittens. Ik moet dus junior voer kopen voor de kittens en senior voer voor de oudere kat om hem een beetje fit te houden. Dat is wel van Whiskas maar voor mij maakt het in principe niet veel uit. Als je er echter op moet besparen dan moet je de kieskeurigheid en verwenneritus van je katten niet de laten staan.
Felix is ook niet echt duur en hier eten ze dat het liefst. Zijn er inmiddels 20 en 21 mee geworden en still going strong. Dat veranderen we dus gewoon niet. Net was je zegt, klungelen met DA is duurder.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 08:12 schreef Klonk het volgende:
[..]
nee, een kat heeft zich vorig jaar bijna doodgehongerd toen we goedkoper voer probeerden, dus die krijgen fijn Felix, is goedkoper dan de dierenartsrekeningen van vorig jaar
Fout. Als je dat soort dingen weet hou je heel veel geld over elke maand en zegt niets over hoe arm je het hebt. Dat is in veel gevallen het verschil tussen de mensen die 300 euro p/m uitgeven in de supermarkt en de mensen die 200 euro p/m uitgeven. Voor die extra 100 euro kun je leuke dingen doen. En dat allemaal door die calvesauzen pas te kopen als het 3 halen 2 betalen is of die zak chips terwijl er bonuskaartkorting op zit.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:50 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Damn dat je dat soort dingen weet, dan moet je echt elk dubbeltje op zijn kant leggen...
Je kunt het ook combineren: EN kopen op de aanbiedingen en daarom geld besteden aan extra dingen. Dat neemt mijn schuldgevoel weg voor impulsaankopen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:28 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Fout. Als je dat soort dingen weet hou je heel veel geld over elke maand en zegt niets over hoe arm je het hebt. Dat is in veel gevallen het verschil tussen de mensen die 300 euro p/m uitgeven in de supermarkt en de mensen die 200 euro p/m uitgeven. Voor die extra 100 euro kun je leuke dingen doen. En dat allemaal door die calvesauzen pas te kopen als het 3 halen 2 betalen is of die zak chips terwijl er bonuskaartkorting op zit.
Lol, 35 euro is 5 euro per dag. 5 boterhammen kost een paar duppies. 1 euro broodbeleg, drank voor amper een euro. 2.50 voor de avondmaaltijd. En dan hoef je niet eens aanbiedingen te kopen. Hangt er wel van af of je een grote eter bent of niet. Collega van mij eet 12 boterhammen per dag. Ja, dat tikt aan.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:54 schreef edcetera het volgende:
Ik vind het knap, dat mensen hier met 30-35 euro per week aan eten rondkomen. Op dat budget heb ik weleens gezeten als ik blut was, maar ik geef anders per maand toch zeker 300-500 euro uit aan boodschappen.
En ik ben dan nog iemand die kleine (dus dure) porties koopt en blikvoer.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:08 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
2,50 voor het avondeten?! Hoe haal je dat in godsnaam. Dat is meestal alleen het vlees alDe ingredienten voor de dingen erbij zijn vaak ook al duurder. Ik reken voor het avondeten toch echt wel 5-6 euro.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |