abonnement Unibet Coolblue
pi_86689263
Blijft een mooie smoes he? Voor alles, roken, vreemdgaan :P

Ff serieus, nu niet meer gaan zuipen en verstoppen he :P

Ik mis nog steeds mijn sigaretje na het eten, 's ochtends voor het ontbijt, na het werk, tijdens het werk, bij het tv kijken, bij het vervelen, bij het computeren...
Vaak op het punt gestaan om sigaretten te halen, als in, de winkel is nog open, zal ik?
En het dan lekker niet doen omdat ik al zo ver ben en ik het zonde zal vinden.

Zucht...
pi_86689295
Vanavond om 22.30u is het al weer 5 maanden geleden dat ik de laatste peuk uitdrukte *O*
En nog steeds geen enkele drang of behoefte terwijl ik zat momenten heb meegemaakt waarop ik voorheen flink gerookt zou hebben, zoals verjaardagen, feesten, stappen, BBQ's, stress situaties e.d.

Sterker nog: het is bij mij op het werk momenteel drukker dan ooit terwijl er een aantal mensen weg zijn. En dat al weken lang. Niet leuk meer gewoon. Veel stress dus. Maar helemaal niks nakkes nada. Eitje, vind ik dan.

Een aantal collega's zag hoe makkelijk ik het er mee had en hadden zoiets van als hij het kan, kunnen wij het ook. Maar stuk voor stuk rookten ze na een paar dagen alweer volop onder het excuus van "ja die stress he!" Bullshit, die stress heb ik ook, was mijn antwoord.

Verder ben ik ook niet meer gaan eten en snoepen en zo, dus ik ben ook niet aangekomen. Kwestie van discipline.

Gaat lekker zo :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_86755598
Vandaag precies een maand gestopt. Het gaat nog steeds beter en beter, de laatste week amper aan roken gedacht. _O_

Ook nog eens 150 euro uitgespaard, en 600 sigaretten niet gerookt 8-)
pi_86759898
Ik al negen weken ver...Al heb ik nog steeds trek, ik wil gewoon niet meer beginnen...nu na 2 maanden is het ook de moeite niet meer. Daar heb ik mezelf al van overtuigd.

En de zwaarste beproeving heb ik al gehad met bier en pillen.
pi_86811634
Ik had zin aan een sigaret vanmiddag. En dat na meer dan 2 jaar gestopt te zijn.
Niet gedaan natuurlijk.
pi_86848881
Hier inmiddels weer 2 weken zonder peuk, heb wel wat slechte momenten weten te weerstaan.
En die momenten worden steeds meer, ivm. depressie, vermoeidheid en vooral stress.

Maar toch weten vol te houden.
Ga nu eerst ff de OP aanpassen want dat vergeet ik steeds ;) .
Maar nu weer op naar de maand nicotine vrij...en dit keer hoop ik totaal sigaretvrij te blijven voor altijd..

Maar ik was net aan het denken aan de negatieve gevolgen van een peuk momenteel, en wat ik merk is dat sinds ik die tijd gestopt ben met roken nu toen ik weer een peuk opstak ik tegenwoordig na een paar trekjes veel sneller moe/slaperig wordt..ook al heb ik genoeg geslapen, en is het maar een halve peuk ofzo? Heeft iemand anderes dit ooit meegemaakt.
pi_86855806
Ben vandaag 3 weken rookvrij *O*
pi_86855867
quote:
Op zondag 26 september 2010 12:20 schreef Cici het volgende:
Ben vandaag 3 weken rookvrij *O*
Ik ongeveer 2 en half. Ga nu ff het metertje weer op mijn pc installeren en instellen, om bij te houden hoe het gaat. :)
Zit inmiddels op:
Two weeks, two days, 12 hours, 25 minutes and 10 seconds. 198 cigarettes not smoked, saving 50,07 ¤. Life saved: 16 hours, 30 minutes.
  maandag 27 september 2010 @ 09:50:40 #209
104367 Thrackan
new and improved
pi_86891145
Bijna 7 maanden nu, maar ik blijf toch wel een neiging houden. Op zich wel goed, dat helpt me herinneren dat ik gewoon niet meer moet beginnen aan iets dat zo op je leven in kan hakken. Elke keer weer walg ik van het idee om weer in die greep te zitten.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  dinsdag 28 september 2010 @ 08:49:34 #210
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_86931215
Bijna vijf maanden eraf nu *O*
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_86933191
De kogel is door de kerk: ik ben gestopt!
Gister was ik het opeens zat: het kost me te veel geld, ben het hoesten zat: Ik Ben Er Klaar Mee!
Dus gisteravond mijn laatste sigaretje gerookt en vanmorgen m'n NiQuitine pleister opgeplakt...
Heeft één van jullie ervaring met die pleisters? Helpen ze echt?
En nog een vraagje: mijn man wil nog niet stoppen met roken, dus thuis wordt er gewoon nog gerookt. Heeft één van jullie daar ervaring mee? Het lijkt me namelijk zo lastig om te stoppen als hij naast me zit en een sigaret opsteekt....
  dinsdag 28 september 2010 @ 13:28:04 #212
104367 Thrackan
new and improved
pi_86939206
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:21 schreef Haantjedevoorste het volgende:
De kogel is door de kerk: ik ben gestopt!
Gister was ik het opeens zat: het kost me te veel geld, ben het hoesten zat: Ik Ben Er Klaar Mee!
Dus gisteravond mijn laatste sigaretje gerookt en vanmorgen m'n NiQuitine pleister opgeplakt...
Heeft één van jullie ervaring met die pleisters? Helpen ze echt?
En nog een vraagje: mijn man wil nog niet stoppen met roken, dus thuis wordt er gewoon nog gerookt. Heeft één van jullie daar ervaring mee? Het lijkt me namelijk zo lastig om te stoppen als hij naast me zit en een sigaret opsteekt....
Klinkt alsof je nu al onzeker bent of je het gaat redden of niet. Maakt het wat uit of wij zeggen dat pleisters wel/niet helpen? Maakt het wat uit of wij zeggen dat het wel/niet lastig is als mensen naast je roken?

Jij zegt dat je wilt stoppen. Jij moet het zelf doen. Ga bij jezelf te rade wat je wel en niet aankunt.

Dit is niet om vervelend te doen, maar om te voorkomen dat je alleen maar steun bij dingen en mensen buiten jezelf zoekt. Het is een drempel waar je zelf overheen moet stappen en al stort de complete wereld om je heen straks in, je stapt niet terug. Dat wil je niet, toch?

En ja, het is moeilijk, maar het is ook zo moeilijk als dat je het zelf laat zijn. Hoe sterker je overtuigd bent dat je niet meer wil roken, hoe makkelijker het is.
Over hulpmiddelen zijn de meningen enorm verdeeld. Sommigen hebben er iets aan, anderen vinden het onzin. Of je ze nou wel of niet gebruikt, je moet ooit een keer zonder. Dus reken er niet te hard op.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_86943782
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:28 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Klinkt alsof je nu al onzeker bent of je het gaat redden of niet. Maakt het wat uit of wij zeggen dat pleisters wel/niet helpen? Maakt het wat uit of wij zeggen dat het wel/niet lastig is als mensen naast je roken?

Jij zegt dat je wilt stoppen. Jij moet het zelf doen. Ga bij jezelf te rade wat je wel en niet aankunt.

Dit is niet om vervelend te doen, maar om te voorkomen dat je alleen maar steun bij dingen en mensen buiten jezelf zoekt. Het is een drempel waar je zelf overheen moet stappen en al stort de complete wereld om je heen straks in, je stapt niet terug. Dat wil je niet, toch?

En ja, het is moeilijk, maar het is ook zo moeilijk als dat je het zelf laat zijn. Hoe sterker je overtuigd bent dat je niet meer wil roken, hoe makkelijker het is.
Over hulpmiddelen zijn de meningen enorm verdeeld. Sommigen hebben er iets aan, anderen vinden het onzin. Of je ze nou wel of niet gebruikt, je moet ooit een keer zonder. Dus reken er niet te hard op.
Je hebt absoluut gelijk! En gelukkig is de knop echt omgegaan voor me en ik wil écht stoppen.
Dus: HET GAAT ME GEWOON LUKKEN! *O*

Heb net een soort dagboekje aangemaakt om de moeilijke momentjes even van me af te lullen, hielp net in ieder geval goed!
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:49:45 #214
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_86948680
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:37 schreef Haantjedevoorste het volgende:

[..]

Je hebt absoluut gelijk! En gelukkig is de knop echt omgegaan voor me en ik wil écht stoppen.
Dus: HET GAAT ME GEWOON LUKKEN! *O*

Heb net een soort dagboekje aangemaakt om de moeilijke momentjes even van me af te lullen, hielp net in ieder geval goed!
Goed van je! ^O^

Uiteraard ga je het redden en JA DIE PLEISTERS HELPEN ECHT....al heb jij die niet echt nodig want je wil het toch!, maar het is toch geweldig dat je er even op kan terugvallen op die moeilijke momenten.
Je noemde net het dagboekje...prima maar maak het op Facebook, Hyves of waar je de meeste vrienden hebt en laat ze allemaal maar eens zien hoe stoer jij kan doen zonder peuk....je gaat zien hoeveel steun je krijgt en je wil toch ook niet hervallen tegenover al je "vrienden" .
pi_86949194
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:37 schreef Haantjedevoorste het volgende:

[..]

Je hebt absoluut gelijk! En gelukkig is de knop echt omgegaan voor me en ik wil écht stoppen.
Dus: HET GAAT ME GEWOON LUKKEN! *O*

Heb net een soort dagboekje aangemaakt om de moeilijke momentjes even van me af te lullen, hielp net in ieder geval goed!
Succes ermee.
pi_86969855
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:49 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Goed van je! ^O^

Uiteraard ga je het redden en JA DIE PLEISTERS HELPEN ECHT....al heb jij die niet echt nodig want je wil het toch!, maar het is toch geweldig dat je er even op kan terugvallen op die moeilijke momenten.
Je noemde net het dagboekje...prima maar maak het op Facebook, Hyves of waar je de meeste vrienden hebt en laat ze allemaal maar eens zien hoe stoer jij kan doen zonder peuk....je gaat zien hoeveel steun je krijgt en je wil toch ook niet hervallen tegenover al je "vrienden" .
Ja, bij mij helpen die pleisters ook echt. Het is meer het psychologische gedeelte wat zo lastig is. De gewoonte om een sigaretje op te steken...
pi_86969947
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:50 schreef Haantjedevoorste het volgende:

[..]

Ja, bij mij helpen die pleisters ook echt. Het is meer het psychologische gedeelte wat zo lastig is. De gewoonte om een sigaretje op te steken...
Wees blij dat je van die dwangneurose af wilt komen.
Het is echt even een zure appel waar je doorheen moet. Die gewoonte is ook vrij snel voor 95% verdwenen.

Die nicotine roept heel even: Mij in de steek laten! :( Dacht het niet. :(

Gelukkig is de nicotine niet heel standvastig.
pi_86970606
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:55 schreef Godtje het volgende:

[..]

Wees blij dat je van die dwangneurose af wilt komen.
Het is echt even een zure appel waar je doorheen moet. Die gewoonte is ook vrij snel voor 95% verdwenen.

Die nicotine roept heel even: Mij in de steek laten! :( Dacht het niet. :(

Gelukkig is de nicotine niet heel standvastig.
Hahaha! En ik wel! Het voelt ook echt als een opluchting dat ik er nu vanaf ben! Het begon me al steeds meer tegen te staan...

Wat me opvalt is hoe snel je aan anderen ruikt dat ze roken, maar vooral dat je dat na 1 dag stoppen al vindt stinken! Heb ik al die tijd zo vreselijk gemeurd?! Bah! Blij dat ik er vanaf ben!
  Official ESF Kreviewer woensdag 29 september 2010 @ 09:45:07 #219
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_86970992
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:29 schreef Haantjedevoorste het volgende:
Wat me opvalt is hoe snel je aan anderen ruikt dat ze roken, maar vooral dat je dat na 1 dag stoppen al vindt stinken! Heb ik al die tijd zo vreselijk gemeurd?! Bah! Blij dat ik er vanaf ben!
Dat hou je een paar maanden vol. Daarna ga je weer denken dat het zo lekker ruikt als er iemand naast je zit te roken. :7.

Anyway, gestopt. Nog steeds. Weinig last, soms op momentjes wel de nieuwsgierigheid naar hoe het ook alweer smaakt, maar als ik dan anderen weer verslaafd zie zijn en terugdenk aan de irritatie als de shag weer bijna op was.... is dat zo weer weg.

Over 2 uur precies 5 maanden gestopt met roken. Exroker ben ik nu.
  woensdag 29 september 2010 @ 10:07:40 #220
104367 Thrackan
new and improved
pi_86971557
@Haantje: mooi zo, succes ermee!

@Kreator: Ik heb eigenlijk nu pas dat ik de lucht toch wel irritant begin te vinden. De afgelopen maanden rook het nog wel aardig zeg maar, maar het begint te prikkelen en irriteren nu als iemand naast me rookt. Goed van je dat je het volhoudt btw :Y
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_86972169
Nou, het is niet eens zozeer de lucht van de sigaret zelf, maar meer de lucht die daarna van iemand af komt. Lief gaf mij gister een kus en ik dacht echt 'gatver, wat een asbak'...
  Official ESF Kreviewer woensdag 29 september 2010 @ 10:34:03 #222
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_86972221
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:32 schreef Haantjedevoorste het volgende:
Nou, het is niet eens zozeer de lucht van de sigaret zelf, maar meer de lucht die daarna van iemand af komt. Lief gaf mij gister een kus en ik dacht echt 'gatver, wat een asbak'...
Ja, dat is echt vies idd. Ik ruik het heel erg als iemand het kantoor binnenwandelt en net heeft gerookt. Of als de benedenbuurman gepijpt heeft (whehe hahah boehoe), dan stinkt het 3 dagen...
pi_86972520
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:34 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, dat is echt vies idd. Ik ruik het heel erg als iemand het kantoor binnenwandelt en net heeft gerookt. Of als de benedenbuurman gepijpt heeft (whehe hahah boehoe), dan stinkt het 3 dagen...
Hehehehehe, ochtendhumor! ;-)
Ja, je ruikt het opeens allemaal! En het valt me heel erg op hoe snel je dat ruikt nadat je bent gestopt! Ik had het er net met mijn collega over en die zei ook 'Ja, als jij had gerookt en je kwam het kantoor binnenlopen, rook ik dat echt heel erg!' M.a.w.: het stinkt! :-)
pi_86974069
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:45 schreef Haantjedevoorste het volgende:

[..]

Hehehehehe, ochtendhumor! ;-)
Ja, je ruikt het opeens allemaal! En het valt me heel erg op hoe snel je dat ruikt nadat je bent gestopt! Ik had het er net met mijn collega over en die zei ook 'Ja, als jij had gerookt en je kwam het kantoor binnenlopen, rook ik dat echt heel erg!' M.a.w.: het stinkt! :-)
dat had ik vroeger ook heel erg. Toen ik nog nooit gerookt gehad, jeetje wat had ik last van die geur. En op het werk liep ik dan bijvoorbeeld langs het rookhok en :r wat stonk dat, terwijl ik niet eens binnen het rookhok waas.
En daarna als roker had ik niet zo superveel last van de geur, maar soms wel.

En nu begin ik weer last van de geur te krijgen, op het moment dat op straat iemand voor mij rookt vindt ik het nog redelijk ruiken, maar die geur die na het roken rondhangt vindt ik echt :r

Maa goed, hier ben ik weer goed op weg, bijna 3 weken weer gestopt nu, en ik heb veel minder drang dan de 1e keer dat ik probeerde te stoppen *O*
pi_86975398
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:50 schreef Haantjedevoorste het volgende:

[..]

Ja, bij mij helpen die pleisters ook echt. Het is meer het psychologische gedeelte wat zo lastig is. De gewoonte om een sigaretje op te steken...
Hoe helpen die pleisters als je er alleen nog psychisch last van hebt?

Ik ben gestopt zonder pleisters, kauwgom of al die andere troep, maar de gewoonte om een sigaret op te steken, vooral na het eten, heb ik ook, en dat zonder die pleisters...
Lichamelijk last had ik niet echt, tenminste, niet dat ik nu zeg, OMG, dat was ECHT erg...
Alleen een beetje maagzuur en zweten snachts.
Maar dat duurde maar even.

Ik rookte nog, maar was ziek, toen ik op werk naast een collega stond die erg naar rook rook... Wat vond ik hem stinken.
Nu ik gestopt ben vind ik al die rokers stinken, ben blij dat ik daar niet meer naar ruik :D
Zei ik tegen een collega, man, wat stink jij, word ik uitgemaakt voor antiroker, terwijl ik dat niet ben, hij stonk gewoon zo erg :D

[ Bericht 8% gewijzigd door Cici op 29-09-2010 12:21:00 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')