abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 juli 2010 @ 21:36:27 #151
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_83656720
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:11 schreef Monco10 het volgende:

[..]

De allochtoon maakt meer gebruik van collectieve voorzieningen itt de autochtoon
Deze betaalt minder belasting itt de autochtoon
Deze betaalt minder premies itt de autochtoon
Ze zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit wat tot extra kosten leidt
Ze zitten vaker in de bijstand
Ze hebben vaker een werkeloosheidsuitkering
Ze hebben vaker een arbeidsongeschiktheidsuitkering

Ja, ik zie wel wat bezuinigingsmogelijkheden.
Ik niet eerlijk gezegd. Want we hebben het over mensen binnenlaten en de figuren waar jij het over hebt die wonen hier al en gaan niet meer weg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_83663591
Ik mag hopen dat ze zich met hun beleid ook op de toekomst richten ipv alleen bestaande problemen.
Mogelijkheden genoeg dus.
pi_83664527
BTW, de reden waarom Wilders niet aan tafel wil schuiven met ALLEEN de VVD is duidelijk;

Want, als ze er eerst echt uit moeten komen met z'n 2e, zal Wilders een aantal standpunten moeten laten vallen... Komt dat uitgebreid in het nieuws, en als ze eruit komen, met de nadruk op als, want Wilders laat niet zomaar zijn standpunten vallen. Dan is het nog maar de vraag of het CDA dan weer wil aanschuiven, en daarna is het weer de vraag of ze er dan ook nogeens met zn 3e uitkomen...

Oftewel, Wilders zal ALS hij echt moeite ervoor moet gaan doen, en ook nogeens op deze manier, een hoop moeten laten vallen, waar een hoop PVV stemmers niet zo blij mee zullen zijn... oftewel... volgende verkiezingen minder steun...

Dus... Conclusie...

HEEEEL ERG slim van Wilders, dat hij niet akkoord gaat om aan tafel te gaan met ALLEEN de VVD, daar staat veelste veel voor op het spel, en op die manier kunnen het CDA en de VVD de PVV hard raken, aangezien de PVV de meeste standpunten zal moeten laten vallen, nu is het Wilders dat zegt; Graag of niet, en als ze graag willen, dan zal Wilders al helemaal niet zo heel veel standpunten 'moeten' laten vallen... naja... in iedergeval minder...

Dus ik snap Wilders heel goed, waarom hij de gesprekken met alleen de VVD heeft afgewezen.
pi_83665484
quote:
Op zondag 4 juli 2010 17:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoe gaat ons dat die ruim 7 miljard per jaar aan besparingen op? Je moet dit toch concreter kunnen maken? Want zo blijft het net als bij al die Wildersonzin een hoop blabla en weinig wol.

Tenzij ik me vergis en er een bron beschikbaar is, heeft Wilders zich nooit specifiek uitgesproken over het deel van die 7 miljard dat zou worden bezuinigd. Het heeft meer gedraaid om een aanduiding van de kosten en dus ook een concreet getal waarop bezuinigd kan worden en daarbij een ruw idee wat dat eventueel op zou kunnen leveren.
De vraag wat de immigratie ons kostte heerste al langer en op deze manier heeft de PVV getracht daar antwoord op te geven. De vraag hoeveel die bezuinigingen vanuit zijn partijprogramma zouden opleveren is er een die om een nieuw onderzoek vraagt.
pi_83670830
quote:
Op maandag 5 juli 2010 00:03 schreef Jack1985 het volgende:
want Wilders laat niet zomaar zijn standpunten vallen.
Dat hebben we gezien...
quote:
Dan is het nog maar de vraag of het CDA dan weer wil aanschuiven, en daarna is het weer de vraag of ze er dan ook nogeens met zn 3e uitkomen...

Oftewel, Wilders zal ALS hij echt moeite ervoor moet gaan doen, en ook nogeens op deze manier, een hoop moeten laten vallen, waar een hoop PVV stemmers niet zo blij mee zullen zijn... oftewel... volgende verkiezingen minder steun...
waarom is het voor wilders moeilijker om twee keer te onderhandelen dan voor de VVD? de VVD heeft er kennelijk geen problemen mee...
quote:
HEEEEL ERG slim van Wilders, dat hij niet akkoord gaat om aan tafel te gaan met ALLEEN de VVD, daar staat veelste veel voor op het spel,
ja, stel je voor dat hij ECHT zou moeten gaan regeren. dat risico wil hij niet nemen
quote:
op die manier kunnen het CDA en de VVD de PVV hard raken, aangezien de PVV de meeste standpunten zal moeten laten vallen, nu is het Wilders dat zegt; Graag of niet, en als ze graag willen, dan zal Wilders al helemaal niet zo heel veel standpunten 'moeten' laten vallen... naja... in iedergeval minder...
graag of niet? moeten het CDA en de VVD Wilders dankbaar zijn dat ze met hem mogen regeren? ik denk toch echt dat het andersom is. of je het met hem eens bent of niet, je moet toegeven dat hij zeer omstreden standpunten heeft.
quote:
Dus ik snap Wilders heel goed, waarom hij de gesprekken met alleen de VVD heeft afgewezen.
hij stond in zijn broek te poepen van angst toen Rutte hem tijdens het debat opeens vroeg om samen te onderhandelen.
pi_83672527
PvdA, Groenlinks en D66 hebben blijkbaar vorige week gezamelijk een voorstel gemaakt dat aantrekkelijk genoeg was voor de VVD om verder te onderhandelen. Volgens de FD is er hierdoor al een akkoord op hoofdlijnen. Zie, als VVD en PVV echt hadden willen regeren met het CDA, dan hadden ze makkelijk hetzelfde kunnen doen. Maar in plaats daarvan zat Wilders te jammeren als een klein kind.
  maandag 5 juli 2010 @ 11:16:08 #157
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_83673904
Dus als Wilders niet bij de onderhandelingen gaat zitten is het begrijpelijk en logisch, maar als Verhage niet bij de onderhandelingen gaat zitten is het belachelijk en slecht? Jaja...
  maandag 5 juli 2010 @ 11:32:31 #158
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_83674523
quote:
Op maandag 5 juli 2010 00:03 schreef Jack1985 het volgende:
BTW, de reden waarom Wilders niet aan tafel wil schuiven met ALLEEN de VVD is duidelijk;

Want, als ze er eerst echt uit moeten komen met z'n 2e, zal Wilders een aantal standpunten moeten laten vallen... Komt dat uitgebreid in het nieuws, en als ze eruit komen, met de nadruk op als, want Wilders laat niet zomaar zijn standpunten vallen. Dan is het nog maar de vraag of het CDA dan weer wil aanschuiven, en daarna is het weer de vraag of ze er dan ook nogeens met zn 3e uitkomen...

Dus... Conclusie...
...een kabinet met VVD en CDA is voor Wilders al helemaaaaaaaaal niet geloofwaardig haalbaar. Dus KAPPEN MET ZEIKEN.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_83676967
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:01 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ah, daar is de 'hardwerkende burger' weer

Linkschmensch, linkse kerk, Haagse elite...

Hee, de plaat blijft hangen
Hee, de plaat blijft hangen ad infinitum

V.

plaat is tegenwoordig een cd
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 5 juli 2010 @ 12:44:23 #160
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_83677172
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:38 schreef rubje het volgende:

[..]

plaat is tegenwoordig een cd
Nee hoor, de elpee is al jaren terug voor de onderscheidende muziekliefhebber

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_83689380
quote:
Op maandag 5 juli 2010 09:22 schreef prospectpark het volgende:

[..]

Dat hebben we gezien...
[..]

waarom is het voor wilders moeilijker om twee keer te onderhandelen dan voor de VVD? de VVD heeft er kennelijk geen problemen mee...
[..]

ja, stel je voor dat hij ECHT zou moeten gaan regeren. dat risico wil hij niet nemen
[..]

graag of niet? moeten het CDA en de VVD Wilders dankbaar zijn dat ze met hem mogen regeren? ik denk toch echt dat het andersom is. of je het met hem eens bent of niet, je moet toegeven dat hij zeer omstreden standpunten heeft.
[..]

hij stond in zijn broek te poepen van angst toen Rutte hem tijdens het debat opeens vroeg om samen te onderhandelen.
Lees anders even: http://www.trouw.nl/opini(...)_boezem_steken_.html

"Maar als een protestpartij gaat mee regeren, blijkt hoe weerbarstig het politieke systeem is; het valt niet licht van binnenuit te veranderen. Dan moeten er compromissen worden gesloten, die ver af zullen liggen van de verkiezingsbeloften van een antisysteempartij. En moet er meegedraaid worden in dat verfoeide systeem van de ’elitekliek’. Kortom, dan blijkt zo’n partij niet zo erg veel af te wijken van de ’oude’ politieke partijen waartegen zij zich juist zo afzette. De kiezers zullen een dergelijke draai snel herkennen en hard afstraffen.

Daarom getuigt het van geen al te hoge politieke intelligentie van Verhagen en Rutte om het formatiegesprek met Wilders uit de weg te gaan. Wilders weet zelf uitstekend in welke spagaat hij zich met zijn partij bevindt, en zou hoe dan ook op enig moment de stekker uit het formatieproces getrokken hebben. Als anti-partij kán hij niet in een coalitie functioneren. Dan hadden VVD en CDA met recht de zwartepiet de PVV kunnen toeschuiven, zonder de –volstrekt ongeloofwaardige– argumentatie van het spoeddebat van afgelopen week.
"

en

"De PVV-aanhang is niet zozeer geïnteresseerd in het aantonen van een onmogelijkheid en het toewijzen van de schuld daarvoor. De PVV-aanhang heeft vooral een electorale middelvinger opgestoken naar de politiek in het algemeen. Het hele formatiespel is voor hen een bewijs te meer dat de ’oude politiek’ op de schop moet, inclusief het afvinken van alternatieve coalities."
  maandag 5 juli 2010 @ 18:54:30 #162
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_83691582
Als paars-plus erdoor komt ben ik de volgende keer spijtig genoeg genoodzaakt om PVV te gaan stemmen
  maandag 5 juli 2010 @ 19:09:07 #163
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_83692116
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:54 schreef Revolution-NL het volgende:
Als paars-plus erdoor komt ben ik de volgende keer spijtig genoeg genoodzaakt om PVV te gaan stemmen
Tja, daar dwing je nou juist eerder dit soort kabinetten mee af dan gewoon op de VVD stemmen .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_83692672
quote:
Prima, dan wordt de VVD nog sneller richting Paars+2 gedrukt bij de volgende verkiezingen .

Immers ze zullen voor hun regering met extreem-rechts altijd het CDA nodig hebben en die heeft daar, zeer terecht, geen trek in
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_83695330
quote:
Nou en? Veel succes hoor!
Als paars plus erdoor komt ben ik genoodzaakt om ook de volgende verkiezingen weer zoveel mogelijk programma's door te lezen, debatten te volgen en met anderen in gesprek te gaan om te bepalen wat ik ga stemmen.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')