abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83472202
Hallo,

Vandaag was ik bij een garage. De verkoper vertelde me dat 9 van de 10 mensen bij hem een auto kopen zonder proefrit. Ik geloof hier echt niks van maar ik ben dan ook erg ouderwets.
Is dat tegenwoordig normaal? Een (tweedehands-) auto kopen zonder proefritje maken?
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:05:28 #2
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_83472291
Lijkt mij niet normaal. Altijd even remmentestje uitvoeren e.d. voordat je een auto koopt.
Tics van je petten.
pi_83472331
Ik heb ook een auto besteld zonder een testrit
pi_83472422
ik heb mijn tweedehands auto zonder testrit gekocht... wel uitgebreid in de auto gezeten van te voren en goed besproken hoe en wat... Dealer verzekerde me dat als er binnen 6 maanden iets mis was, het volledig zou worden hersteld op zijn kosten...

Geen problemen gehad, op een ster in de voorruit na - maar zelfs deze werd vergoed
pi_83472569
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:03 schreef Fuzzysham het volgende:
Hallo,

Vandaag was ik bij een garage. De verkoper vertelde me dat 9 van de 10 mensen bij hem een auto kopen zonder proefrit. Ik geloof hier echt niks van maar ik ben dan ook erg ouderwets.
Is dat tegenwoordig normaal? Een (tweedehands-) auto kopen zonder proefritje maken?
Npu, laat jij nou net 1 van die 10 in de uitzondering zijn

opgelost
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_83472771
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:11 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Npu, laat jij nou net 1 van die 10 in de uitzondering zijn

opgelost
Ik heb geen probleem hoor. Was gewoon benieuwd hoe andere hier tegenaan kijken
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:22:46 #7
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_83472976
Autoverkopers zijn natuurlijke leugenaars, dus geloof er maar niks van.
pi_83473253
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:22 schreef Uro het volgende:
donder een eind op man..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:29:53 #9
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_83473264
Gewoon een testrit maken ts. Dan kan je het meestal wel aanvoelen , koppeling, remmen, of het stuur niet trilt of trekt etc, even onder de kap kijken.
pi_83474117
quote:
Dat dus
pi_83476515
ik denkt dat de auto waar je voor aan het kijken was niet deugt en dat hij je zo onder een testrit probeert uit te praten.
pi_83476550
Zo heeft mijn broertje een tijdje geleden een Audi A5 gekocht.

Hoef je er niet in te rijden? Nee, hij is toch de kleur die ik wil of niet?
Hij wilde graag een zilvergrijze en had hem niet eens gezien.

Gewoon gebeld of ze die hadden in het grijs met die en die opties en wat dat kostte.
Ja is goed, doe maar.

Die verkoper reageerde ook een beetje verbouwereerd
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_83476573
Nou vermoedde ik al dat 9 op 10 mensen enorme idioten zijn, maar dit is wel erg ongeloofwaardig.
pi_83476814
Ik heb wel 10 proefritten gemaakt in verschillende auto's voordat ik een auto kocht (tweedehands).
Klussen deel 1 en 2
pi_83477999
Ik heb mij laatste 2 auto's ook gekocht zonder proefrit. Beide bij de bmw dealer.

1 nieuwe en 1 van 2 jaar oud met 2 jaar volledige garantie van de dealer waar ik al jaren kom. Daar heb ik vertrouwen in dus neem ik de moeite niet voor een proefrit.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 30 juni 2010 @ 09:29:44 #16
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83478422
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 07:44 schreef vosss het volgende:

Gewoon gebeld of ze die hadden in het grijs met die en die opties en wat dat kostte.
Ja is goed, doe maar.

Maar dat is nieuw.

Een tweedehands auto zou ik altijd een proefritje mee maken.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_83478801
Ik heb 2x een auto gekocht zonder een proefrit te maken .

Eentje was van een goede vriend, dus dat was wel te vertrouwen.
De ander reed gewoonweg niet, dus er viel geen proefrit in te maken (opknapper).
pi_83481678
Ik zou ook altijd een proefrit maken, al is het maar om te kijken hoe het rijgedrag is (wegligging, vermogen e.d.) en of jij er zelf lekker in rijdt. Maar als je gewoon 6 maanden volledige garantie hebt dan kan ik me eigenlijk nog wel voorstellen dat niet iedereen een proefrit maakt. Als er iets niet goed is dan ga je er wel mee terug. Al kan ik me niet voorstellen dat 9 van de 10 mensen dat doet. Misschien verschilt het per merk en was het bijv. een Hyundai of Kia dealer oid, van die merken waar vooral mensen in rijden die een auto kopen als A naar B vervoersmiddel en er verder geen emotionele band mee hebben dat die auto's zo mooi zijn...

[ Bericht 1% gewijzigd door Palomar op 30-06-2010 11:11:49 ]
  woensdag 30 juni 2010 @ 11:05:35 #19
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_83481709
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 07:44 schreef vosss het volgende:

Ja is goed, doe maar.

Lijkt me sterk dat je telefonisch een auto kan bestellen. Je zal toch op een gegeven moment een handtekening moeten zetten onder een koopcontract.
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 30 juni 2010 @ 11:12:28 #20
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83481991
De BMW dealer kwam mijn auto bij me thuis bezorgen.. Moest er 300km voor rijden. Dus ook geen proefrit in gemaakt, in die specifieke auto.
  woensdag 30 juni 2010 @ 11:13:10 #21
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83482021
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:05 schreef Gunner het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat je telefonisch een auto kan bestellen. Je zal toch op een gegeven moment een handtekening moeten zetten onder een koopcontract.
Marktplaats, duh!
pi_83482373
Tering en ik moest mijn auto helemaal uit Duitsland ophalen.....
  woensdag 30 juni 2010 @ 11:32:26 #23
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_83482742
Bij mijn vorige auto was er 1 die mij belde en de auto 2 dagen later kwam ophalen zonder dat ie de auto in het echt gezien had en ook nog eens een tante van hem de auto liet ophalen

Een ander kocht een andere auto van mij door er 2 x omheen te lopen mij te betalen en gelijk overschrijven
Toen ze weg reed kwam er een dikke roetwolk uit de uitlaat omdat de auto al 4 weken stilstond

Dus ja er zijn mensen die een auto niet controleren voordat ze kopen maar alleen graag plaatjes kijken of op de uiterlijke staat af gaan

De eerste auto is later nog 2x doorverkocht en de ander rijd nog steeds vrolijk rond 3 dorpen verderop
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_83485300
quote:

nou dat is wel erg kort door de bocht alsof rechtse mensen bijvoorbaat hun eigen zakken vullen
maar iemand die dat zegt moet je zeker niet geloven ts
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  woensdag 30 juni 2010 @ 17:21:14 #25
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_83497579
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:17 schreef Fuzzysham het volgende:

[..]

Ik heb geen probleem hoor. Was gewoon benieuwd hoe andere hier tegenaan kijken
Check ook even de verkoper op internet, het blijkt dat bepaalde garages notoire oplichters zijn
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  woensdag 30 juni 2010 @ 18:00:28 #26
243072 RonVibbentrop
Oh, not von Ribbentrop, eh?
pi_83499112
Mijn pa heeft een keer in vijf minuten een auto gekocht. Wel rijdend gezien, dat nog wel, want we moesten toch naar het postkantoor.
Nein, Nein! Different other chap!
[..]
  woensdag 30 juni 2010 @ 18:18:25 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_83499709
Lijkt mij toch vergelijkbaar met trouwen zonder "proefrit".
Vinden ze bij de EO normaal; maar ik niet.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_83619626
quote:

[..]

Bestellen is iets anders als betalen, contract tekenen en meenemen. Je zal 'm ook een keer op moeten halen of laten brengen. Als je een Audi A5 wilt en je weet hoe het ding rijdt, je vertrouwt je dealer, waarom zou je dan nog een proefrit moeten maken?
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 18:18 schreef Hyperdude het volgende:
Lijkt mij toch vergelijkbaar met trouwen zonder "proefrit".
Vinden ze bij de EO normaal; maar ik niet.
Niet als je weet wat je koopt en waar je het koopt. Als je in een multi-merken showroom loopt en denkt "hey dit is ook wel wat", dan wil je sowieso wel een proefrit ja.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:52:42 #29
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_83624614
Al meerdere keren een auto ongezien gekocht.
Maar dat hing vooral van de verkoper af.
( merk-clubleden etc.)
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_83643152
Nou ik vind het niet normaal... Ook al bestel je een nieuwe bij de dealer, dan wil je toch wel weten hoe zo'n auto rijdt ?!? Het zal je maar overkomen dat je er dagelijks vele kilometers in moet rijden en dat je bijvoorbeeld rugklachten krijgt van de stoelen die erin zitten...
pi_83643246
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:20 schreef HPI-Racer het volgende:
Nou ik vind het niet normaal... Ook al bestel je een nieuwe bij de dealer, dan wil je toch wel weten hoe zo'n auto rijdt ?!? Het zal je maar overkomen dat je er dagelijks vele kilometers in moet rijden en dat je bijvoorbeeld rugklachten krijgt van de stoelen die erin zitten...
Ik denk niet dat je dat al voelt bij een (kort) proefritje.
pi_83644830
9 vd 10 zal overdreven zijn, ik heb wel de ervaring dat het bij de helft van de verkochte 2dehands auto's gebeurt
Nee.
pi_83669674
Bij mijn huidige auto heb ik geen proefrit gemaakt, en er ook niet ingezeten..
Het model kon ik toch al van binnen+buiten.

Zodra er iets mis mee is, ga ik toch naar hem terug (me vaste garage), en hij vertelde me dat de auto prima in orde was, en dat is tot nu toe ook zo
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_83669700
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:23 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je dat al voelt bij een (kort) proefritje.
Daarom moet je ook een lang proefritje doen.
  maandag 5 juli 2010 @ 07:56:06 #35
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_83669776
quote:
Op maandag 5 juli 2010 07:43 schreef Repeat het volgende:

[..]

Daarom moet je ook een lang proefritje doen.
ja want van een half uur krijg je zeker rug klachten
pi_83669882
quote:
Op maandag 5 juli 2010 07:56 schreef maickeltje het volgende:

[..]

ja want van een half uur krijg je zeker rug klachten
Ik doel op minimaal een hele dag. Dan weet je wel hoe een auto voelt hoor.
pi_83670923
Toevallig 2 weken terug ongeveer, ben ik met iemand mee gegaan die een nieuwe auto wou kopen.

Bij de handelaar aangekomen en de auto grondig bekeken en onderzocht te hebben, wouden we natuurlijk een testrit maken. Dit mocht alleen niet van deze dealer. Ik zal hem even quoten "Ik ga niet alle autos hier verplaatsen voor een testrit, u kunt hem gewoon kopen, ik verkoop alleen auto's die goed zijn".

Uiteindelijk heeft deze man toch besloten de auto te kopen. Handelaar heeft de auto vervolgens van zijn terrein afgehaald. En we hebben er even in gereden, en hij reed gelukkig perfect, had ook goede remmen en al.

Alleen kwam hij er 2 dagen later achter dat de distributieriem op springen stond, en nu staat de auto al 11 dagen stil.
pi_83671051
Ik zou uit principe m'n geld al niet bij zo'n beunhaas besteden. Voor hem tien anderen. Wat een gelul van zo'n vent, ik zie het helemaal voor me.
pi_83672384
Op zich is het zo gek niet. Je zou eens met de gemiddelde persoon mee moeten rijden en zien wat een proefrit dan in houdt. Dat is geen test, maar gewoon een rondje rijden. Ter bevestiging van wat men al had besloten...

Wat dat betreft heb je meer aan een aankoopkeuring, dan aan een proefrit... tenzij je natuurlijk zelf weet hoe je een auto moet beoordelen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 5 juli 2010 @ 10:33:30 #40
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_83672642
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:24 schreef DS4 het volgende:
Op zich is het zo gek niet. Je zou eens met de gemiddelde persoon mee moeten rijden en zien wat een proefrit dan in houdt. Dat is geen test, maar gewoon een rondje rijden. Ter bevestiging van wat men al had besloten...

Wat dat betreft heb je meer aan een aankoopkeuring, dan aan een proefrit... tenzij je natuurlijk zelf weet hoe je een auto moet beoordelen.
Meeste kan je zien zonder te rijdne hoor, die zogenaamde proefritten van sommige die dan keihard gaan remmen, de koppeling gaan op branden met de handrem erop, vol in de begrenzer raken enz. Dat is echt allemaal niet nodig als je de auto verder goed bekijkt. Dna voldoet een normaal rondje.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_83673013
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:33 schreef Sjabba het volgende:

Meeste kan je zien zonder te rijdne hoor, die zogenaamde proefritten van sommige die dan keihard gaan remmen, de koppeling gaan op branden met de handrem erop, vol in de begrenzer raken enz. Dat is echt allemaal niet nodig als je de auto verder goed bekijkt. Dna voldoet een normaal rondje.
Jij kan de remwerking bekijken door naar de auto te kijken? Knap.

Ik kan dan niet.

Het "truukje" met handrem vernachelen van de koppeling ken ik ook niet, dus ik zal er wel geen verstand van hebben.
  maandag 5 juli 2010 @ 10:49:57 #42
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_83673197
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij kan de remwerking bekijken door naar de auto te kijken? Knap.

Ik kan dan niet.

Het "truukje" met handrem vernachelen van de koppeling ken ik ook niet, dus ik zal er wel geen verstand van hebben.
Je kan de dikte van de remschijven en blokken zien, tevens kan je een onderhoudsboekje erop na slaan, als hij tijdens het rondje rijdne nergens aanloopt en bij een keer remmen niet scheef trekt of trilt is het goed. Hoef je echt geen achterlijke noodstop voor te maken.

Op de handrem zetten en dan de koppeling laten opkomen in de 2e versnelling, dan moet hij uitvallen en als hij blijft draaien zijn je platen versleten. Maar iedereen heeft een eigen interpretatie hiervan dus sommige geven volgas en laten de koppeling slippend opkomen en beweren dan dat die versleten is en hoeven de auto niet....

Maargoed jij houdt je van de domme blijkbaar. Ik ben van mening dat je meer ana een auto kan zien en ontdekken bij het rijden. Het rijdne is wel belangerijk maar als ik moet kiezen tussen alleen rijden of alleen bekijken kies ik het laatste.(uiteraard wil ik beide en als de verkoper dat niet toestaat terwijl er geen garantie op zit en het geen bekende is dna gaat de koop niet door)
and made it rain upward
pi_83673218
quote:
Op maandag 5 juli 2010 08:09 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ik doel op minimaal een hele dag. Dan weet je wel hoe een auto voelt hoor.
En waar krijg je een auto een hele dag mee onder de noemer proefrit?
  maandag 5 juli 2010 @ 10:53:00 #44
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_83673290
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:50 schreef Anne het volgende:

[..]

Bij Gekke Henkie
and made it rain upward
pi_83673714
quote:

[..]

Waar niet? Als je een serieuze klant bent natuurlijk.
pi_83676019
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:49 schreef Sjabba het volgende:

Je kan de dikte van de remschijven en blokken zien, tevens kan je een onderhoudsboekje erop na slaan, als hij tijdens het rondje rijdne nergens aanloopt en bij een keer remmen niet scheef trekt of trilt is het goed. Hoef je echt geen achterlijke noodstop voor te maken.
Onderhoudsboekjes zeggen mij niets. Remschijven en blokken zal wel (dat moet in orde zijn, maar ik koop nooit in de cat. bagger, dus ik maak nimmer anders mee). Scheeftrekken kan weldegelijk pas optreden bij een fikse stop. Je moet dus meerdere remacties maken, variërend van een fikse stop, tot een matige stop.
quote:
Op de handrem zetten en dan de koppeling laten opkomen in de 2e versnelling, dan moet hij uitvallen en als hij blijft draaien zijn je platen versleten. Maar iedereen heeft een eigen interpretatie hiervan dus sommige geven volgas en laten de koppeling slippend opkomen en beweren dan dat die versleten is en hoeven de auto niet....
Ik heb geen handrem nodig om een versleten koppeling te herkennen...
quote:
Maargoed jij houdt je van de domme blijkbaar. Ik ben van mening dat je meer ana een auto kan zien en ontdekken bij het rijden. Het rijdne is wel belangerijk maar als ik moet kiezen tussen alleen rijden of alleen bekijken kies ik het laatste.(uiteraard wil ik beide en als de verkoper dat niet toestaat terwijl er geen garantie op zit en het geen bekende is dna gaat de koop niet door)
Waar haal jij vandaan dat ik een optische inspectie niet van belang vindt?
pi_83676369
quote:

Bij alle dealers lukt dat wel. Als je serieus bent natuurlijk.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:55:22 #48
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_83677568
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onderhoudsboekjes zeggen mij niets. Remschijven en blokken zal wel (dat moet in orde zijn, maar ik koop nooit in de cat. bagger, dus ik maak nimmer anders mee). Scheeftrekken kan weldegelijk pas optreden bij een fikse stop. Je moet dus meerdere remacties maken, variërend van een fikse stop, tot een matige stop.
[..]

Ik heb geen handrem nodig om een versleten koppeling te herkennen...
[..]

Waar haal jij vandaan dat ik een optische inspectie niet van belang vindt?
Je snapt er niets van he? Probeer je nu gewoon te trollen?
and made it rain upward
  maandag 5 juli 2010 @ 12:56:46 #49
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_83677620
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:33 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dan heb ik het dus niet over mezelf DS4, snap je het nu een beetje?
and made it rain upward
pi_83678067
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:56 schreef Sjabba het volgende:

Dan heb ik het dus niet over mezelf DS4, snap je het nu een beetje?
Hard remmen vind ik dus wel logisch, omdat een auto ook goed moet remmen bij een noodstop. Zo gek is dat niet, remmen ook testen bij een noodstop.
  maandag 5 juli 2010 @ 13:22:28 #51
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_83678488
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hard remmen vind ik dus wel logisch, omdat een auto ook goed moet remmen bij een noodstop. Zo gek is dat niet, remmen ook testen bij een noodstop.
Remmen testen doe je op een testbank, niet op de openbare weg. Gevaarlijk op de openbare weg en slecht voor je auto. Maargoed wat jij wil.
and made it rain upward
  maandag 5 juli 2010 @ 13:25:19 #52
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_83678609
quote:

[..]

Nee, hoor. Kan best.
Heb ook eens telefonisch een auto besteld die ik nog niet had gezien. Daarna alleen even een mailtje nagestuurd ter bevestiging. Maar ja, de dealer kent mij dan ook al een aantal jaren.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_83680611
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:22 schreef Sjabba het volgende:

Remmen testen doe je op een testbank, niet op de openbare weg. Gevaarlijk op de openbare weg en slecht voor je auto. Maargoed wat jij wil.
De meeste mensen hebben geen testbank ter beschikking, wist je dat?

En een noodstop maken is niet gevaarlijk (tenzij je echt een hele slechte auto te pakken hebt...), mits je dat niet op een drukke weg doet en het is al helemaal niet slecht voor je auto. Dat zou wat zijn: "wilt u niet te hard remmen tijdens de proefrit, want dat is slecht voor de auto"... Ik zou uitstappen en nooit meer terug komen.
  maandag 5 juli 2010 @ 14:22:32 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83680921
Ik denk dat het er nogal aan ligt waar je een auto koopt en in welke prijsklasse.

Als ik garantie tot de stoeprand heb (of meer garantie maar het bedrijf geen bovag-dealer is) dan zou ik zeker niet kopen zonder proefrit.
Daarbij zou ik het al op z'n minst discutabel vinden als de verkoper kennelijk liever niet heeft dat ik een proefrit ga maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83681158
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:22 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat het er nogal aan ligt waar je een auto koopt en in welke prijsklasse.
Ja en nee. Garantie is niet absoluut. Ik snap wel waarom je het zegt, maar verstandig is het niet, want garantie dekt niet alles.
  maandag 5 juli 2010 @ 14:30:03 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83681224
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja en nee. Garantie is niet absoluut. Ik snap wel waarom je het zegt, maar verstandig is het niet, want garantie dekt niet alles.
Nee klopt, maar als je een 2 jaar oude BMW bij de BMW-dealer koopt dan is dat simpelweg iets anders dan wanneer je een 10 jaar oude BMW bij Karels autopaleis koopt.

Overigens moet ik een auto altijd voelen, dus een tweedehands gaat sowieso niet mee zonder testrit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 juli 2010 @ 14:36:28 #57
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_83681471
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

De meeste mensen hebben geen testbank ter beschikking, wist je dat?

En een noodstop maken is niet gevaarlijk (tenzij je echt een hele slechte auto te pakken hebt...), mits je dat niet op een drukke weg doet en het is al helemaal niet slecht voor je auto. Dat zou wat zijn: "wilt u niet te hard remmen tijdens de proefrit, want dat is slecht voor de auto"... Ik zou uitstappen en nooit meer terug komen.
Oja, hebben de meeste geen testbank?....

Daarom is het misschien zinloos wat ik daarmee aangeef...

En het is wel gevraalijk want je maakt een noodstop om te kijken of hij goed recht en veilig remt, als hij nou keihard naar rechts trekt dan zit je in de berm/tegen boom. Daarbij als je wielen blokkeren heb je flat spots op je banden. Hard remmen kan maar een noodstop is echt niet nodig tijdens een proefrit. Maargoed wees eigenwijs.
and made it rain upward
pi_83682037
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:36 schreef Sjabba het volgende:

En het is wel gevraalijk want je maakt een noodstop om te kijken of hij goed recht en veilig remt, als hij nou keihard naar rechts trekt dan zit je in de berm/tegen boom.
Goed stuk weg pakken en niet de eerste stop meteen een noodstop maken.

Stuk beter dan wachten tot je een noodstop moet maken en er dan achter komen dat jouw remmen ruk zijn.
quote:
Daarbij als je wielen blokkeren heb je flat spots op je banden. Hard remmen kan maar een noodstop is echt niet nodig tijdens een proefrit.
Ik weet bijna zeker dat jij begon over hard remmen en daar nu een noodstop van hebt gemaakt..

Blokkeren van wielen zou met ABS niet moeten mogen en zonder ABS kun je ook een noodstop maken zonder blokkeren, dat is een kwestie van kunnen rijden.
quote:
Maargoed wees eigenwijs.
Dat ben ik zonder meer. En met reden.
pi_83684991
Natuurlijk maak je een proefrit. En dan ga ja ook een keer hard remmen, snel optrekken, alle versnellingen testen, alle elektrische opties proberen enzovoort.

En bij een bokkelul die zegt dat hij geen zin heeft om auto's te verplaatsen ga ik geen auto kopen. Dan blijft hij toch lekker met zijn auto - die elk jaar op 1 januari jarig is en op die datum automatisch minder waard wordt - zitten en koop ik één van de overige 700.000 in Nederland te koop staande auto's.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_83687781
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:36 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Oja, hebben de meeste geen testbank?....

Daarom is het misschien zinloos wat ik daarmee aangeef...

En het is wel gevraalijk want je maakt een noodstop om te kijken of hij goed recht en veilig remt, als hij nou keihard naar rechts trekt dan zit je in de berm/tegen boom. Daarbij als je wielen blokkeren heb je flat spots op je banden. Hard remmen kan maar een noodstop is echt niet nodig tijdens een proefrit. Maargoed wees eigenwijs.
Wat kun jij zwetsen zeg
Alsof een auto niet tegen een noodstop kan.
pi_83688039
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:11 schreef FransDeens het volgende:
En bij een bokkelul die zegt dat hij geen zin heeft om auto's te verplaatsen ga ik geen auto kopen. Dan blijft hij toch lekker met zijn auto - die elk jaar op 1 januari jarig is en op die datum automatisch minder waard wordt - zitten en koop ik één van de overige 700.000 in Nederland te koop staande auto's.
En terecht! Dat zou ik dus ook doen..

Bij mij werd gevraagd of ik em nog wilde proberen (stond ergens in het midden)
Nah, ik geloof wel dat ie goed is als hij het zegt (vaste garage).. Anders kom ik er wel mee terug zei ik.
Hij zo; dan is het ook goed.
Nu na meer dan een half jaar is ie nog steeds goed
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 5 juli 2010 @ 18:47:59 #62
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_83691338
quote:
Op maandag 5 juli 2010 17:09 schreef Repeat het volgende:

[..]

Wat kun jij zwetsen zeg
Alsof een auto niet tegen een noodstop kan.
En jij kan lekker lezen....
and made it rain upward
  maandag 5 juli 2010 @ 18:48:10 #63
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_83691345
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Goed stuk weg pakken en niet de eerste stop meteen een noodstop maken.

Stuk beter dan wachten tot je een noodstop moet maken en er dan achter komen dat jouw remmen ruk zijn.

[..]

Ik weet bijna zeker dat jij begon over hard remmen en daar nu een noodstop van hebt gemaakt..

Blokkeren van wielen zou met ABS niet moeten mogen en zonder ABS kun je ook een noodstop maken zonder blokkeren, dat is een kwestie van kunnen rijden.
[..]

Dat ben ik zonder meer. En met reden.
and made it rain upward
  maandag 5 juli 2010 @ 20:54:29 #64
302083 Je-zus
Jeweettoch
pi_83697019
Een proefrit gaat er puur om om het rijgedrag en comfort van de auto te testen. Eventuele kleine gebreken kunnen hierbij ook naar voren komen. Als je zelf net zo technisch bent als een tosti kun je beter de beunhazen vermijden door even te googelen op het multi-merk bedrijf.
Ga iig nooit af op de blauwe ogen van de verkoper ''Nee meneertje, dit is een piekfijn wagentje, altijd binnengestaan, oud vrouwtje, 1e eigenaar, blabla''
Een goed bedrijf zal je nooit een proefrit onthouden, al is het alleen al voor het vertrouwen
Please consider the environment before printing this post
  maandag 5 juli 2010 @ 20:59:15 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83697220
quote:
Op maandag 5 juli 2010 20:54 schreef Je-zus het volgende:
''Nee meneertje mevrouwtje, dit is een piekfijn wagentje, altijd binnengestaan, oud vrouwtje oudere man, 1e eigenaar, blabla''
Oeh zoeen heb ik er

Maar het was echt zo, m'n vaders auto overgenomen
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 juli 2010 @ 21:01:57 #66
302083 Je-zus
Jeweettoch
pi_83697337
quote:
Op maandag 5 juli 2010 20:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oeh zoeen heb ik er

Maar het was echt zo, m'n vaders auto overgenomen
mijn eigen karretje komt ook van een oud mannetje, aldus de verkoper
Please consider the environment before printing this post
pi_83702555
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:48 schreef Sjabba het volgende:

Sterk!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 09:23:16 #68
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_83711101
quote:
Op maandag 5 juli 2010 22:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Sterk!
Altijd 1 x meer dan jij
and made it rain upward
pi_83714684
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 09:23 schreef Sjabba het volgende:

Altijd 1 x meer dan jij
Volhouden!

Jij hebt natuurlijk ook enorm veel verstand van auto's, aangezien ik aan forummers moet vragen wat voor auto ik moet kopen en jij dat zelf uit kan vogelen...

O, wacht even...
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:03:07 #70
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_83716040
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volhouden!

Jij hebt natuurlijk ook enorm veel verstand van auto's, aangezien ik aan forummers moet vragen wat voor auto ik moet kopen en jij dat zelf uit kan vogelen...

O, wacht even...
je hebt echt een probleem hoor, wat een frustie ben je.

Ik gaf alleen aan dat ene proefrit minder te betekenen heeft dna goed de auto en boekjes bekijken, maarja jij vindt dat niet en dus moet je meteen gaan zeiken.
and made it rain upward
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:05:20 #71
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_83716128
Ik heb mijn vader de proefrit laten maken, omdat ik toen nog geen rijbewijs had
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_83718309
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:03 schreef Sjabba het volgende:

je hebt echt een probleem hoor, wat een frustie ben je.
Het ligt altijd aan de ander natuurlijk...
quote:
Ik gaf alleen aan dat ene proefrit minder te betekenen heeft dna goed de auto en boekjes bekijken, maarja jij vindt dat niet en dus moet je meteen gaan zeiken.
Nee, jij gaf aan dat je niet hard moet remmen tijdens een proefrit omdat de auto dan stuk gaat (ik chargeer). Dat jij later jezelf daar uit hebt willen draaien is iets anders en het is ook mislukt.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:25:03 #73
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_83719384
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het ligt altijd aan de ander natuurlijk...
[..]

Nee, jij gaf aan dat je niet hard moet remmen tijdens een proefrit omdat de auto dan stuk gaat (ik chargeer). Dat jij later jezelf daar uit hebt willen draaien is iets anders en het is ook mislukt.
Je hebt gelijk.
and made it rain upward
pi_83721589
Ff een beetje offtopic, gaat wel over testrijden, maar dan iets anders.

Een tijdje geleden hadden we een auto gekocht, voor het eerst bij een handelaar (daarvoor gewoon van een bekende overgenomen). Goede ervaring mee gehad, daar niet van.
Maar tijdens de proefrit moest ik mn rijbewijs achterlaten. Is dat gebruikelijk? Wat nou als je staande word gehouden tijdens een grootscheepse controle (kans is klein, maar toch). De excuus dat je je rijbewijs niet bij je hebt vanwege een proefrit gaat denk ik niet helpen om de boete te ontwijken.
Iemand?
pi_83723685
Wordt vaker gedaan.. Maargoed een kwaadwillende hou je daarmee niet echt tegen denk ik zo..
Als de politie checkt of ie echt op naam van de garage staat, is er opzich weinig aan de hand (tenzij ze je willen naaien )
Prrrrttt
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:00:14 #76
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_83723742
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:22 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dat je het gevaarlijk vind oke, maar daar zijn de remmen op gemaakt dus dat maakt niet uit dat je het doet.
Het is hooguit slecht voor de slijtage van je banden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')