Npu, laat jij nou net 1 van die 10 in de uitzondering zijnquote:Op woensdag 30 juni 2010 00:03 schreef Fuzzysham het volgende:
Hallo,
Vandaag was ik bij een garage. De verkoper vertelde me dat 9 van de 10 mensen bij hem een auto kopen zonder proefrit. Ik geloof hier echt niks van maar ik ben dan ook erg ouderwets.
Is dat tegenwoordig normaal? Een (tweedehands-) auto kopen zonder proefritje maken?
Ik heb geen probleem hoor. Was gewoon benieuwd hoe andere hier tegenaan kijkenquote:Op woensdag 30 juni 2010 00:11 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Npu, laat jij nou net 1 van die 10 in de uitzondering zijn
opgelost
donder een eind op man..quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:22 schreef Uro het volgende:
Autoverkopers zijn natuurlijke leugenaars, dus geloof er maar niks van.
Dat dusquote:Op woensdag 30 juni 2010 00:22 schreef Uro het volgende:
Maar dat is nieuw.quote:Op woensdag 30 juni 2010 07:44 schreef vosss het volgende:
Zo heeft mijn broertje een tijdje geleden een Audi A5 gekocht.
Hoef je er niet in te rijden? Nee, hij is toch de kleur die ik wil of niet?
Hij wilde graag een zilvergrijze en had hem niet eens gezien.
Gewoon gebeld of ze die hadden in het grijs met die en die opties en wat dat kostte.
Ja is goed, doe maar.
Die verkoper reageerde ook een beetje verbouwereerd
Lijkt me sterk dat je telefonisch een auto kan bestellen. Je zal toch op een gegeven moment een handtekening moeten zetten onder een koopcontract.quote:Op woensdag 30 juni 2010 07:44 schreef vosss het volgende:
Zo heeft mijn broertje een tijdje geleden een Audi A5 gekocht.
Hoef je er niet in te rijden? Nee, hij is toch de kleur die ik wil of niet?
Hij wilde graag een zilvergrijze en had hem niet eens gezien.
Gewoon gebeld of ze die hadden in het grijs met die en die opties en wat dat kostte.
Ja is goed, doe maar.
Die verkoper reageerde ook een beetje verbouwereerd
Marktplaats, duh!quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:05 schreef Gunner het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat je telefonisch een auto kan bestellen. Je zal toch op een gegeven moment een handtekening moeten zetten onder een koopcontract.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:22 schreef Uro het volgende:
Check ook even de verkoper op internet, het blijkt dat bepaalde garages notoire oplichters zijnquote:Op woensdag 30 juni 2010 00:17 schreef Fuzzysham het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem hoor. Was gewoon benieuwd hoe andere hier tegenaan kijken
Bestellen is iets anders als betalen, contract tekenen en meenemen. Je zal 'm ook een keer op moeten halen of laten brengen. Als je een Audi A5 wilt en je weet hoe het ding rijdt, je vertrouwt je dealer, waarom zou je dan nog een proefrit moeten maken?quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:05 schreef Gunner het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat je telefonisch een auto kan bestellen. Je zal toch op een gegeven moment een handtekening moeten zetten onder een koopcontract.
Niet als je weet wat je koopt en waar je het koopt. Als je in een multi-merken showroom loopt en denkt "hey dit is ook wel wat", dan wil je sowieso wel een proefrit ja.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:18 schreef Hyperdude het volgende:
Lijkt mij toch vergelijkbaar met trouwen zonder "proefrit".
Vinden ze bij de EO normaal; maar ik niet.
Ik denk niet dat je dat al voelt bij een (kort) proefritje.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:20 schreef HPI-Racer het volgende:
Nou ik vind het niet normaal... Ook al bestel je een nieuwe bij de dealer, dan wil je toch wel weten hoe zo'n auto rijdt ?!? Het zal je maar overkomen dat je er dagelijks vele kilometers in moet rijden en dat je bijvoorbeeld rugklachten krijgt van de stoelen die erin zitten...
Daarom moet je ook een lang proefritje doen.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat al voelt bij een (kort) proefritje.
ja want van een half uur krijg je zeker rug klachtenquote:Op maandag 5 juli 2010 07:43 schreef Repeat het volgende:
[..]
Daarom moet je ook een lang proefritje doen.
Ik doel op minimaal een hele dag. Dan weet je wel hoe een auto voelt hoor.quote:Op maandag 5 juli 2010 07:56 schreef maickeltje het volgende:
[..]
ja want van een half uur krijg je zeker rug klachten
Meeste kan je zien zonder te rijdne hoor, die zogenaamde proefritten van sommige die dan keihard gaan remmen, de koppeling gaan op branden met de handrem erop, vol in de begrenzer raken enz. Dat is echt allemaal niet nodig als je de auto verder goed bekijkt. Dna voldoet een normaal rondje.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:24 schreef DS4 het volgende:
Op zich is het zo gek niet. Je zou eens met de gemiddelde persoon mee moeten rijden en zien wat een proefrit dan in houdt. Dat is geen test, maar gewoon een rondje rijden. Ter bevestiging van wat men al had besloten...
Wat dat betreft heb je meer aan een aankoopkeuring, dan aan een proefrit... tenzij je natuurlijk zelf weet hoe je een auto moet beoordelen.
Jij kan de remwerking bekijken door naar de auto te kijken? Knap.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:33 schreef Sjabba het volgende:
Meeste kan je zien zonder te rijdne hoor, die zogenaamde proefritten van sommige die dan keihard gaan remmen, de koppeling gaan op branden met de handrem erop, vol in de begrenzer raken enz. Dat is echt allemaal niet nodig als je de auto verder goed bekijkt. Dna voldoet een normaal rondje.
Je kan de dikte van de remschijven en blokken zien, tevens kan je een onderhoudsboekje erop na slaan, als hij tijdens het rondje rijdne nergens aanloopt en bij een keer remmen niet scheef trekt of trilt is het goed. Hoef je echt geen achterlijke noodstop voor te maken.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij kan de remwerking bekijken door naar de auto te kijken? Knap.
Ik kan dan niet.
Het "truukje" met handrem vernachelen van de koppeling ken ik ook niet, dus ik zal er wel geen verstand van hebben.
En waar krijg je een auto een hele dag mee onder de noemer proefrit?quote:Op maandag 5 juli 2010 08:09 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik doel op minimaal een hele dag. Dan weet je wel hoe een auto voelt hoor.
Bij Gekke Henkiequote:Op maandag 5 juli 2010 10:50 schreef Anne het volgende:
[..]
En waar krijg je een auto een hele dag mee onder de noemer proefrit?
Waar niet? Als je een serieuze klant bent natuurlijk.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:50 schreef Anne het volgende:
[..]
Onderhoudsboekjes zeggen mij niets. Remschijven en blokken zal wel (dat moet in orde zijn, maar ik koop nooit in de cat. bagger, dus ik maak nimmer anders mee). Scheeftrekken kan weldegelijk pas optreden bij een fikse stop. Je moet dus meerdere remacties maken, variėrend van een fikse stop, tot een matige stop.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:49 schreef Sjabba het volgende:
Je kan de dikte van de remschijven en blokken zien, tevens kan je een onderhoudsboekje erop na slaan, als hij tijdens het rondje rijdne nergens aanloopt en bij een keer remmen niet scheef trekt of trilt is het goed. Hoef je echt geen achterlijke noodstop voor te maken.
Ik heb geen handrem nodig om een versleten koppeling te herkennen...quote:Op de handrem zetten en dan de koppeling laten opkomen in de 2e versnelling, dan moet hij uitvallen en als hij blijft draaien zijn je platen versleten. Maar iedereen heeft een eigen interpretatie hiervan dus sommige geven volgas en laten de koppeling slippend opkomen en beweren dan dat die versleten is en hoeven de auto niet....
Waar haal jij vandaan dat ik een optische inspectie niet van belang vindt?quote:Maargoed jij houdt je van de domme blijkbaar. Ik ben van mening dat je meer ana een auto kan zien en ontdekken bij het rijden. Het rijdne is wel belangerijk maar als ik moet kiezen tussen alleen rijden of alleen bekijken kies ik het laatste.(uiteraard wil ik beide en als de verkoper dat niet toestaat terwijl er geen garantie op zit en het geen bekende is dna gaat de koop niet door)
Bij alle dealers lukt dat wel. Als je serieus bent natuurlijk.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:50 schreef Anne het volgende:
Je snapt er niets van he? Probeer je nu gewoon te trollen?quote:Op maandag 5 juli 2010 12:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onderhoudsboekjes zeggen mij niets. Remschijven en blokken zal wel (dat moet in orde zijn, maar ik koop nooit in de cat. bagger, dus ik maak nimmer anders mee). Scheeftrekken kan weldegelijk pas optreden bij een fikse stop. Je moet dus meerdere remacties maken, variėrend van een fikse stop, tot een matige stop.
[..]
Ik heb geen handrem nodig om een versleten koppeling te herkennen...
[..]
Waar haal jij vandaan dat ik een optische inspectie niet van belang vindt?
Dan heb ik het dus niet over mezelf DS4, snap je het nu een beetje?quote:Op maandag 5 juli 2010 10:33 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Meeste kan je zien zonder te rijdne hoor, die zogenaamde proefritten van sommige die dan keihard gaan remmen, de koppeling gaan op branden met de handrem erop, vol in de begrenzer raken enz. Dat is echt allemaal niet nodig als je de auto verder goed bekijkt. Dna voldoet een normaal rondje.
Hard remmen vind ik dus wel logisch, omdat een auto ook goed moet remmen bij een noodstop. Zo gek is dat niet, remmen ook testen bij een noodstop.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:56 schreef Sjabba het volgende:
Dan heb ik het dus niet over mezelf DS4, snap je het nu een beetje?
Remmen testen doe je op een testbank, niet op de openbare weg. Gevaarlijk op de openbare weg en slecht voor je auto. Maargoed wat jij wil.quote:Op maandag 5 juli 2010 13:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hard remmen vind ik dus wel logisch, omdat een auto ook goed moet remmen bij een noodstop. Zo gek is dat niet, remmen ook testen bij een noodstop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |