abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 september 2010 @ 20:07:27 #251
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_85960760
Ah, dan ben ik helemaal een broekie met mijn 22 :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 1 september 2010 @ 20:47:03 #252
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_85962488
hier ook een 24 jarige docent.
mij noemen ze ook mevrouw of juf of mevrouw achternaam.

vorige week had ik mijn 1e werkweek sinds een jaar en wat was dat wennen!
de eerste paar dagen was ik echt kapot na thuiskomst en ging ik gelijk mn bed in.
dat wordt nu gelukkig minder. de klassen, onderbouw vmbo, luisteren prima en werken nog hard.
nu de eerste week voorbij is en ze weer een beetje aan elkaar gewend zijn beginnen ook de ruzies.
ouderavond is ook weer geweest. informatie is versnipperd door gekomen en doorgespeeld naar hun kinderen wat ontaarde in kinderachtige spelletje als vriendinnen die eerder als klittenband bekend stonden en die elkaar nu niet meer kunnen luchten of zien. ze mogen van de ouders niet meer met elkaar omgaan... d r a m a voor die meisjes.
daar moet ik me echt weer even op kunnen inleven.moeilijk hoor.

krijg veel complimenten over mn werk en daar ben ik super blij mee. echt een goede motivator.
alleen nu heb ik dus vandaag gehoord dat de onbevoegde docenten die nog in hun 1e jaar zitten (!) in dezelfde salarisschaal zitten. ondanks mijn eerdere werkervaring en bevoegdheid (1+2). merkte dat ik dat toch niet zo leuk vond.. wat is de meerwaarde van je studie dan vraag ik me af..

heb er elke dag echt zin in om te beginnen. dan is het vroege opstaan ook niet meer zon ramp ;)
Big mouth strikes again
pi_85962631
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:47 schreef heartwork het volgende:
hier ook een 24 jarige docent.
mij noemen ze ook mevrouw of juf of mevrouw achternaam.

vorige week had ik mijn 1e werkweek sinds een jaar en wat was dat wennen!
de eerste paar dagen was ik echt kapot na thuiskomst en ging ik gelijk mn bed in.
dat wordt nu gelukkig minder. de klassen, onderbouw vmbo, luisteren prima en werken nog hard.
nu de eerste week voorbij is en ze weer een beetje aan elkaar gewend zijn beginnen ook de ruzies.
ouderavond is ook weer geweest. informatie is versnipperd door gekomen en doorgespeeld naar hun kinderen wat ontaarde in kinderachtige spelletje als vriendinnen die eerder als klittenband bekend stonden en die elkaar nu niet meer kunnen luchten of zien. ze mogen van de ouders niet meer met elkaar omgaan... d r a m a voor die meisjes.
daar moet ik me echt weer even op kunnen inleven.moeilijk hoor.

krijg veel complimenten over mn werk en daar ben ik super blij mee. echt een goede motivator.
alleen nu heb ik dus vandaag gehoord dat de onbevoegde docenten die nog in hun 1e jaar zitten (!) in dezelfde salarisschaal zitten. ondanks mijn eerdere werkervaring en bevoegdheid (1+2). merkte dat ik dat toch niet zo leuk vond.. wat is de meerwaarde van je studie dan vraag ik me af..

heb er elke dag echt zin in om te beginnen. dan is het vroege opstaan ook niet meer zon ramp ;)
ik ben er ook zo één :@ onbevoegd, bezig met eerstegraads opleiding, ingestroomd in schaal B5.
er zijn twee dingen die spelen: de nood is hoog, en ik kom vanuit een baan waar ik met een bepoaald salaris geeindigd ben. ter tegemoetkoming biedt de school me een hogere trede zodat ik niet achteruit ga. heel coulant van ze. gebeurt niet altijd. zeker fijn aangezien ik minder uren kan werken omdat ik de opleiding ernaast doe.

lager dan de B schaal kunnen onbevoegde docenten niet krijgen, ze zijn immers aan het werk als docent.

misschien had je er zelf wat uit moeten proberen te slepen met je werkervaring?
Kwak
pi_85971802
Hehe, hier Meester Joost en 'u' inderdaad. Gisteren 23 geworden.
Maar op een basisschool is het niet zo gebruikelijk meer om de achternaam te gebruiken.
Meneer Joost ben ik ook wel tegengekomen op stages, ook prima, maar meester klinkt wel leuk. ;)
pi_85974950
Ha, 41 hier, maar zelfs ik vind het niks om mevrouw genoemd te worden, voel ik me echt oud :D

De zenuwen worden erger, heb voor bepaalde vakken geen boeken en moet zelf maar iets in elkaar flansen, en de docenten die me zouden kunnen helpen zijn van de aardbodem verdwenen geloof ik -O- Gaat dat vaker zo? Ik red me ongetwijfeld wel maar het voelt niet echt fijn.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  donderdag 2 september 2010 @ 17:30:14 #256
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85991252
Even jullie advies nodig:

Inmiddels weet ik wat ik doe als een ll zijn/haar werk niet gemaakt heeft (laten terugkomen), maar het werk wordt in die les ook besproken en zo krijgt de leerling in kwestie toch de antwoorden mee. Hoe kan ik dit oplossen? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_85992675
Extra (huis)werk geven. Het betreffende werk kan die leerling dus oppikken tijdens de les, maar hij/zij zal extra ander werk moeten doen.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_85993238
Ik was trouwens vanmiddag bij het ICLON vanwege Pre-University maar wat een prachtig gebouw hebben ze nu zeg! Nogal een verbetering t.o.v. het Pieter de la Court.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_85995269
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:38 schreef mane het volgende:
Ik was trouwens vanmiddag bij het ICLON vanwege Pre-University maar wat een prachtig gebouw hebben ze nu zeg! Nogal een verbetering t.o.v. het Pieter de la Court.
alleen zijn alle activiteiten voor studenten gewoon in het P de la C :') colleges, werkgroepen, etc. de mediatheek is in het Willem Eijnthovengebouw net als de kantoren, maar die is veel minder vaak open dan de bieb op FSW en de computerzalen daar....
Kwak
pi_85997076
Ik hoorde dat ze daar wel zalen hebben die ze als collegezalen willen gaan inrichten, maar dat er problemen zijn met asbest. Wellicht dat het in de toekomst dus zal veranderen. Maar daar heb jij niet zoveel aan. Er zijn wel kleine zalen voor werkcolleges toch (want daar zat ik vanmiddag)?
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_86007274
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:30 schreef Viking84 het volgende:
Even jullie advies nodig:

Inmiddels weet ik wat ik doe als een ll zijn/haar werk niet gemaakt heeft (laten terugkomen), maar het werk wordt in die les ook besproken en zo krijgt de leerling in kwestie toch de antwoorden mee. Hoe kan ik dit oplossen? :).
Extra opdrachtje is zo bedacht voor zulke gevallen. Je kunt moeilijk die leerling tijdens het bespreken de klas uitknikkeren :')
Pools of sorrow, waves of joy are drifting through my open mind
possessing and caressing me
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:41:30 #262
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_86020490
Ja inderdaad. (Toch zie ik dat er uit sturen vaak gebeuren hoor... :N )
.
pi_86029837
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:41 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ja inderdaad. (Toch zie ik dat er uit sturen vaak gebeuren hoor... :N )
Bij ons op school ´mag´ dat niet eens.
Pools of sorrow, waves of joy are drifting through my open mind
possessing and caressing me
  zaterdag 4 september 2010 @ 07:30:44 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86052841
Hebben jullie nog ideeën voor strafwerk trouwens?

Ik heb tot nu toe de volgende ideeën.

- in mijn boek staan vaak opdrachten waarbij ze hun mening moeten geven, maar die sla ik meestal over of ik bespreek ze klassikaal. Ze zouden een opstel kunnen schrijven met daarin hun mening bij wijze van strafwerk.
- samenvatting maken van de lesstof én netjes schrijven, zodat de samenvatting gekopieerd kan worden voor de rest van de klas.

Dit zijn maatregelen waar ze nog iets van leren. Nog meer ideeën?
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 4 september 2010 @ 13:49:18 #265
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_86059355
Strafwerk geven doe ik echt zelden.

Wat ik in de loop van de jaren wel eens gedaan heb:
- een opstel over een bepaald onderwerp met een aantal verplichte woorden. Als ik bijvoorbeeld aan het vertellen ben over de Great Fire of London, dan moeten ze, zouden ze straf krijgen, een opstel schrijven over het leven van die bakker in Pudding Lane, 2 kantjes A4, en dan moeten ze bijv. op de een of andere manier de woorden "saxofoon", "potje appelmoes" en "koe" er in verwerken.

- als ze aan het klooien zijn met iets, bijvoorbeeld met hun passer, krijgen ze een waarschuwing. Gaan ze dan verder, dan laat ik ze "25 redenen waarom ik niet met een passer moet spelen in de les" verzinnen.

- een opstel over hun gedrag

- een opstel "hoe zie ik mezelf over 15 jaar?"

- onregelmatige werkwoorden overschrijven

- ben ik niet in een creatieve bui, dan laat ik hen een tekst overschrijven. Van áchteren naar voren, en elk woordje moet afwisselend zwart en blauw geschreven zijn.

Maar zoals ik al zei, ik hoef zelden straf te geven gelukkig. Ik los het op met praten na de les. :)
.
pi_86059552
heb net mn collega's maar gemaild dat ik er niet uitkom. ik moet echt álles zelf doen en ik snap het gewoon niet. ik wéét niet hoe ik mijn lesperiode in moet plannen, zeker als ik het toetsenplan niet helemaal snap, en ik wéét niet hoe ik "eventjes" een "studiewijzertje" maak. heb dat nog nooit gedaan .

het lesgeven zelf gaat best goed, maar ik doe maar wat qua stof nu heb ik het gevoel... hoop dat er iemand reageert, want ik zit echt een vast en ik raak langzaam in paniek... geen idee wat voor huiswerk ik op moet geven komende les als ik nog niet weet wat we de volgende lessen gaan doen

en ik mis nog stééds een handleiding van een van de boeken, ik weet niet wat het beleid is w.b. huiswerkcontrole, ik mis de docentencds van het eerstejaars mavo boek, ik heb de toetsenbank nog niet, en ik kan nog niet in de kast met materiaal voor literatuur en andere readers. :r

ben er even helemaal klaar mee.... en dan ook nog ie stomme opleiding. ik snap geel HOL van het portfolio. voel me zó dom. ik snap altijd álles.

[ Bericht 14% gewijzigd door kwakz0r op 04-09-2010 14:02:06 ]
Kwak
  zaterdag 4 september 2010 @ 14:22:17 #267
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_86060242
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:56 schreef kwakz0r het volgende:
het lesgeven zelf gaat best goed, maar ik doe maar wat qua stof nu heb ik het gevoel..
Het lesgeven gaat goed, maar "je doet maar wat"? Hmm..
Welke klas gaat het om?

quote:
geen idee wat voor huiswerk ik op moet geven komende les als ik nog niet weet wat we de volgende lessen gaan doen
Je kunt toch eens vooruit bladeren in het boek? Kijken wat er de komende paragrafen aan bod komt? Laat ze per les een aantal opgaven maken als huiswerk? Een samenvatting/woordenlijst/paragraaf bestuderen?

quote:
ik weet niet wat het beleid is w.b. huiswerkcontrole
Hier mag je best zelf een beetje flexibel in zijn, vind ik!

quote:
ik mis de docentencds van het eerstejaars mavo boek, ik heb de toetsenbank nog niet, en ik kan nog niet in de kast met materiaal voor literatuur en andere readers. :r
Ik maakte sowieso altijd de opgaven zelf in mijn boek. Dan had ik dat opgavenboek helemaal niet nodig en door de oefeningen zelf even te maken keek ik zelf kritisch naar de antwoorden. Waar zou extra uitleg nodig zijn? Is deze oefening niet overbodig/te moeilijk?
.
pi_86060968
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:22 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Het lesgeven gaat goed, maar "je doet maar wat"? Hmm..
Welke klas gaat het om?
[..]

Je kunt toch eens vooruit bladeren in het boek? Kijken wat er de komende paragrafen aan bod komt? Laat ze per les een aantal opgaven maken als huiswerk? Een samenvatting/woordenlijst/paragraaf bestuderen?
[..]

Hier mag je best zelf een beetje flexibel in zijn, vind ik!
[..]

Ik maakte sowieso altijd de opgaven zelf in mijn boek. Dan had ik dat opgavenboek helemaal niet nodig en door de oefeningen zelf even te maken keek ik zelf kritisch naar de antwoorden. Waar zou extra uitleg nodig zijn? Is deze oefening niet overbodig/te moeilijk?
ja dank je voor het relativeren, maar ik heb momenteel even meer aan een begrijpend schouderklopje. ik gok dat je een man bent? (niet naar je icon gekeken) :')

alle dingen die je zegt weet ik en heb ik al gedaan. ik kan heus wel mavo 1 en 2 opdrachten nakijken zonder handleiding, gelukkig is mn engels daar wel goe dgenoeg voor ja :'). ik heb de handleiding nodig voor inzicht in de methode, bepalen wat ik wel en niet ga doen, hoe lang dingen gaan duren etc. er is bovendien méér dan het boek. wel fijn voor mij als ik de toetsenplanning snap die er ligt voor de parallelklassen, en als duidelijk is wat voor boek ik met ze kan/moet lezen enzo.

ik heb te weinig ervaring om alleen te durven beslissen, en daartoe word ik nu wel een soort gedwongen, en dat voelt heel erg naar.

en ja, het lesgeven gaat goed ook al "doe ik maar wat" qua stof. ik heb geen idee van de planning en het tempo, maar ik geef goed opgebouwde lessen met een duidelijk doel en ik heb de klassen redelijk onder controle. dat noem ik goed bezig. maar wel met een enorme bult stress omdat ik geen idee heb wat er nou eigenlijk moet gebeuren dit jaar, en mn collega's zie ik nauwelijks dus ik zwem echt in mn eentje in het diepe.

en dat kan ik nu net eventjes niet zo goed aan.... -O- het lesgeven is al moeilijk genoeg.

ik vind eerlijk gezegd dat je ook niet kan verwachten van iemand die nog nooit voor de klas heeft gestaan dat ze eigenhandig een programma in elkaar draaien voor H4, V5 en de 1e en 2e klas, incl. toetsen etc. zonder referentiekader of voorbeelden. is dat gek?
Kwak
pi_86061753
Kwak, ik begrijp je helemaal, sta er ook zo voor op dit moment.. Moet eigenlijk voorbereiden maar schiet zo in paniek omdat ik geen richtlijnen en houvast heb dat ik maar helemaal niks doe.. Moet nu even de deur uit, straks uitgebreide reactie. Je bent in ieder geval niet de enige!
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_86068210
Kwak, goed dat je aan de bel hebt getrokken, het lijkt me héél erg moeilijk :{ en ik heb niet veel tips voor je, behalve dat je écht de school en je collega's er van moet doordringen dat je HULP nodig hebt. Heb je een begeleider vanuit de sectie? En vanuit school? Zo nee, vraag of die er kan komen. Bij ons op school zijn daar gewoon taakuren voor, kan me haast niet voorstellen dat dat op andere scholen niet zo is.

Je hebt iemand nodig die je uitlegt hoeveel stof je ongeveer per week kunt behandelen. Wat een normale hoeveelheid huiswerk is. Hoe je bepaalde dingen handig kunt uitleggen. Waar je in de school terecht kunt met vragen. Die je wat voorbeeldplanners en toetsen stuurt.

Juist nieuwe docenten hebben alle hulp nodig uit school die ze kunnen krijgen, dus vraag er alsjeblieft om! Dram, zeur, maar zorg dat je het niet als jouw verantwoordelijkheid gaat zien dat je sommige dingen nog niet goed doorziet. Dat is namelijk logisch, je bent nieuw!

In mijn sectie krijgen de nieuwe docenten daarom altijd de taak de brugklasplanners en toetsen te maken (iedereen is bij ons verantwoordelijk voor één of meerdere leerjaren qua planners en gezamenlijke toetsen/projecten, ik doe zelf dit jaar bijvoorbeeld 2HAVO en 4VWO). De brugklas is niet zo moeilijk, en om ze te helpen is er een map met voorbeeldplanners en toetsen te vinden. Dat is een mooi begin om daarna de lastigere leerjaren aan te pakken. Heeft jouw sectie een ander beleid? En kun je zoiets als dit niet voorstellen?

:* voor jou!

En misschien een tip:

Ik weet niet met welke methode jullie werken in de klassen waar je nu zo'n stress door beleeft, maar je kunt altijd een open mail sturen aan list-engels@digischool.nl . Dat is een mailinglist waar een heleboel docenten op zijn aangesloten, en als je collega's geen sjoege geven kun je daar ook de vraag om planners bij een bepaalde methode stellen. Komt altijd wel iets terug! Meestal vind ik het een irritante bron van "Wie heeft de antwoorden op de luistertoets van dat-en-dat-jaar nog liggen"-mails, maar heel soms komen er goede dingen voorbij, en als ik een vraag heb zijn er altijd lieve mensen die hun materiaal willen delen ^O^ .

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2010 19:31:03 ]
pi_86072231
Dat is erg vervelend, dat je met weinig ervaring in het lesgeven en alles daar omheen zomaar in het diepte wordt gesmeten! Je hebt echter de belangrijkste stap al gezet: je grens aangegeven bij je school. Hopelijk schieten ze je gelijk te hulp as. maandag.

Overigens: studiewijzers/planningen voor de bovenbouw zijn als het goed is gewoon opvraagbaar op je school, via het PTA (programma van toetsing en afsluiting) - dus dan weet je hoeveel toetsen je moet geven, wanneer en daar kan je dan met je klassen naartoe werken.

Ik heb verder zelf geen ervaring in de bovenbouw en misschien wist je dit al, maar goed B-)
Pools of sorrow, waves of joy are drifting through my open mind
possessing and caressing me
pi_86074374
Hulp vragen; dat is in dat soort gevallen altijd het beste. Ik kan er over meepraten :{
Het botert nog niet helemaal tussen mij en mijn 4-mavo klas. Nou ja, beter gezegd met de gezakten. Hun houding is zó tenenkrommend dat ik het vrijdag even niet meer zag zitten. Probleem is dat deze kleine groep leerlingen (4 leerlingen) mijn aandacht zoveel trekken dat ik voor mijn gevoel niet lekker les kan geven. Nog concreter: ik voel me (nog) niet fijn voor die groep. Het probleem is dat ze weinig concreets doen om er harde sancties tegenaan te gooien, dat is het irritante eraan. Maar aan alles merk ik dat ze 'bloed' hebben geroken en achter m'n rug om alles uit de kast (gaan) halen om de boel naar hun hand te zetten. Gevolg: ik sta onder hoogspanning, mijn uitleg is van een minder niveau dan wat ik gewend ben omdat ik de hele les bezig met met het voorkomen van problemen. En ik zie me dat niet volhouden tot april/mei.

Dus ik ben diezelfde middag naar de afdelingsleider gestapt en die staat gelukkig volledig achter me en onderschrijft het gedrag van deze groep leerlingen. Één leerling zit nu dus voor de tweede keer in 4M en is inmiddels 18 jaar (ook blijven zitten in klas 2); vervelende thuissituaties, afijn, meerdere collega's hebben er moeite mee. Maandag komt hij in de les even kijken (ik ben benieuwd hoe de leerlingen dat zien: een teken van zwakte?) en voorlopig moeten we beiden de keiharde lijn inzetten, hoe vervelend ook. Anders gaat de rest van de groep er ook onder lijden. Mocht het toch niet beter gaan dan plaatsen we deze kleine groep leerlingen over naar mijn collega (heeft hij zelf ook al aangeboden) of wordt er een andere oplossing bedacht. Maar het voelt voorlopig niet fijn aan, eerder een brevet van onvermogen. Maar ik doe 4M voor de allereerste keer, dus ik zie het ook als een leerproces :) Maar toen ik vrijdag het uur erna 4H les gaf leek ik wel herboren en verlost van een flinke steen op de maag.
pi_86085069
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:54 schreef kwakz0r het volgende:


ik vind eerlijk gezegd dat je ook niet kan verwachten van iemand die nog nooit voor de klas heeft gestaan dat ze eigenhandig een programma in elkaar draaien voor H4, V5 en de 1e en 2e klas, incl. toetsen etc. zonder referentiekader of voorbeelden. is dat gek?
Kun je eigenlijk niet verwachten, nee, gebeurt dus wel. Bij mij was het niet anders.

Zolang je lessen goed gaan (zoals je zelf schrijft) is er geen reden voor paniek. Verder inderdaad nu aandringen op informatie. Toetsen, studiewijzers, lesprogramma's, etc.

Je hebt in het onderwijs soms heel veel autonomie. Dat is nu eng. Tegelijk geeft dat ook veel vrijheid. Dat ga je later misschien juist waarderen. Als zij jou niet precies vertellen hoe het moet, kun je dus ook in hoge mate op eigen ideeen, inzichten en creativiteit varen.

Probeer het niet allemaal meteen perfect te willen doen, dat kan dus niet. Je doet het zo goed mogelijk, binnen de mogelijkheden en de omstandigheden die ze jou bieden. En dat is dus prima. Laat je niet gek maken, vertrouw op jezelf.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_86100404
dank jullie wel voor de tips. een collega heeft me vandaag gebeld. we gaan dinsdag zitten, en ze heeft voorbeeldjes voor me. en ze benadrukte dat ze niet van me verwachten dat ik meteen alles perfect doe, het geeft niet als ik een toets minder geef bijvoorbeeld omdat ik er niet helemaal aan toe kom, etc.

ben weer een beetje gerustgesteld. :Y
Kwak
pi_86100569
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:40 schreef kwakz0r het volgende:
dank jullie wel voor de tips. een collega heeft me vandaag gebeld. we gaan dinsdag zitten, en ze heeft voorbeeldjes voor me. en ze benadrukte dat ze niet van me verwachten dat ik meteen alles perfect doe, het geeft niet als ik een toets minder geef bijvoorbeeld omdat ik er niet helemaal aan toe kom, etc.

ben weer een beetje gerustgesteld. :Y
^O^ Fijn zo!
  zondag 5 september 2010 @ 22:26:36 #276
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86107618
:* voor kwak.

Ik heb het zelf ook een klein beetje, hoor. Heb nog geen boek voor de eerste klas, geen boeken voor de bovenbouw (dus ik moet van leerlingen kopiëren), nog geen docentenboxen met antwoorden en toetsen (en die heb ik in de bovenbouw écht wel nodig). Deze week ga ik boeken bestellen en ik hoop dat ze snel binnen zijn. En voor de docentenboxen moet ik eerst even te rade gaan bij collega's op andere locaties. Hopelijk willen die de inhoud van de cd's even mailen. Ik heb wel een globale planning gelukkig, maar wat ik per periode precies moet doen (behalve voor de periode tot de herfstvakantie) weet ik ook nog niet, maar dat zoek ik tegen die tijd wel weer uit. Eerst deze periode maar eens overleven. Maar het is erg irritant als je als docent geen boeken hebt :(. Ik vind het ook lastig om te plannen, maar ik heb besloten dat ik nu liever teveel opgeef dan te weinig en het dan evt aanpas (en dat kan, want die flexibiliteit is mogelijk als je kleine klassen lesgeeft), want het is afgelopen week een paar keer gebeurd dat leerlingen een kwartier uit hun neus zaten te eten en daar voel ik me niet prettig bij natuurlijk.
Niet meer actief op Fok!
pi_86111677
ben ook nog gemaild door een andere collega. nu gaat t wel weer. ben voorbereid tot en met dinsdag incl. studie. morgenochtend vast wat doen voor woensdag, dan heb ik dinsdagavond tijd voor quality time met vriendje
Kwak
pi_86122594
:o ik weet niet welke flapdrol bij ons het programma 4HAVO heeft bedacht (of, nouja, bij wijze van spreken dan, want ik weet natuurlijk best wie), maar hoe ga ik het meteen in les 1 verkopen dat die kids in 8 weken 7 toetsen te verstouwen krijgen, en dat de eerste meteen volgende week is en bestaat uit 80.000 zinnetjes N-E leren...

Dus -O- wish me luck bij m'n eerste jaar 4HAVO :').

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2010 12:41:38 ]
pi_86122616
Dat is dan zeg maar wel weer een nadeel van het één collega verantwoordelijk maken voor één leerjaar en dat je je daar dan aan te houden hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2010 12:41:24 ]
pi_86126952
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:41 schreef Razztwizzle het volgende:
Dat is dan zeg maar wel weer een nadeel van het één collega verantwoordelijk maken voor één leerjaar en dat je je daar dan aan te houden hebt.
Is dat niet bespreekbaar dan? Het klinkt wel als een erg volgeladen programma. Wat gebeurt er na die 8 weken? Is het dan ook nog toetsweek?
pi_86127186
Nou, nee, volgens mij niet -O- , want 't PTA staat al vast en "dit draaien we al jaren zo". Gelukkig laatste jaar met dit boek, volgend jaar nieuwe methode en dus nieuwe planners, dus nieuwe kansen :').

Het zijn wel drie vaardighedentoetsen (luister- en leestoets en debat) dus daar hoeven ze niet bijster veel te leren, dat is meer oefenen. En de leertoetsen, waarvan 1 in de toetsweek, zijn blijkbaar met opzet zo verspreid dat je niet voor 1 toets heel veel hoeft te leren, maar voor 2 toetsen iets minder. Blijkbaar is deze berg zinnetjes (waar ik het nu eigenlijk überhaupt niet van inzie :{ ) "iets minder" leerwerk.

Ik moet het er maar mee doen, geloof ik. Joy!

Het zijn trouwens 10 weken, had de weken na de herfstvakantie niet gezien. Iets met een druppel en een hete plaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2010 14:51:24 ]
  maandag 6 september 2010 @ 17:08:41 #282
183608 Droogstoppel
Let Bartlet be Bartlet
pi_86131902
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:48 schreef Razztwizzle het volgende:
"dit draaien we al jaren zo".
Fossielenargumentatie, argh! :r
pi_86132648
balen razz! collega met wie ik 4 havo draai en ik hebben pta omgegooid omdat we t nu niet ok vinden. en ik mag de toetsenplanning voor v5 ook veranderen als ik wil, draai m toch alleen.
Kwak
  maandag 6 september 2010 @ 18:41:56 #284
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86135240
Ik O+ mijn school nog steeds! *O*.

Ga deze periode Het huis van de moskee lezen met VWO 4 en Oesters van Nam Kee of De kleine blonde dood met Havo 4 *O*.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 6 september 2010 @ 18:43:25 #285
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86135313
* Maraca gooit haar tas in een hoekje en schenkt een glas cola in

Pfff.. En dat was nog maar de eerste dag van de kopopleiding :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_86135352
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik O+ mijn school nog steeds! *O*.

Ga deze periode Het huis van de moskee lezen met VWO 4 en Oesters van Nam Kee of De kleine blonde dood met Havo 4 *O*.
Ik ga morgen m'n eerste les geven, over Oesters van Nam Kee!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 6 september 2010 @ 18:56:17 #287
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86135782
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:44 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik ga morgen m'n eerste les geven, over Oesters van Nam Kee!
:D Grappig!

Zou ik een printje mogen van die les? (van wat je zoal aan de orde stelt). Ik heb zelf nog nooit lessen literatuur gegeven (had geen bovenbouw op m'n vorige school en in de onderbouw stelde het geen reet voor) en ik ben op zoek naar goeie ideeën :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_86135863
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:56 schreef Viking84 het volgende:

[..]

:D Grappig!

Zou ik een printje mogen van die les? (van wat je zoal aan de orde stelt). Ik heb zelf nog nooit lessen literatuur gegeven (had geen bovenbouw op m'n vorige school en in de onderbouw stelde het geen reet voor) en ik ben op zoek naar goeie ideeën :Y.
Euhm, we hebben een volledig lesblok over OvNK. Ik zal morgen op school eens kijken of we dat ook digitaal hebben en of ik het dan naar je kan mailen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 6 september 2010 @ 19:01:28 #289
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86136019
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:57 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Euhm, we hebben een volledig lesblok over OvNK. Ik zal morgen op school eens kijken of we dat ook digitaal hebben en of ik het dan naar je kan mailen.
Cool ^O^.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 6 september 2010 @ 19:01:54 #290
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86136042
Viking84, je had trouwens gelijk over JN. Ik moest mijn lach inhouden _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 6 september 2010 @ 19:04:06 #291
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86136126
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:01 schreef Maraca het volgende:
Viking84, je had trouwens gelijk over JN. Ik moest mijn lach inhouden _O-
Had 'ie weer hulp nodig van een computervaardige student? :D.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 6 september 2010 @ 19:05:25 #292
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86136165
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Had 'ie weer hulp nodig van een computervaardige student? :D.
:Y en toen lukte hem niet om in te loggen.. dus heeft hij de computer maar uitgezet :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 6 september 2010 @ 19:07:26 #293
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86136245
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:05 schreef Maraca het volgende:

[..]

:Y en toen lukte hem niet om in te loggen.. dus heeft hij de computer maar uitgezet :')
:')!

Ik haalde altijd hoge cijfers bij Jan 8-) : twee keer een 9, een keer een 8,5 en een keer een 8 (en die 8 was een groepsopdracht).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 6 september 2010 @ 19:55:04 #294
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86138269
Ik hoop het te evenaren
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 6 september 2010 @ 20:34:52 #295
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86140000
Viking84 :o Ik moest van JN mij aanmelden voor zijn cursus door te 'enrollen', maar ik zie zijn code nergens terug bij de blackboard (BPO.1 ?) Kan best zijn dat ik het verkeerd heb overgenomen. Weet jij nog heel heel heel erg toevallig welke het was?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 7 september 2010 @ 08:25:32 #296
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86154677
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:34 schreef Maraca het volgende:
Viking84 :o Ik moest van JN mij aanmelden voor zijn cursus door te 'enrollen', maar ik zie zijn code nergens terug bij de blackboard (BPO.1 ?) Kan best zijn dat ik het verkeerd heb overgenomen. Weet jij nog heel heel heel erg toevallig welke het was?
Gfi, sorry. Mail hem anders even :).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 7 september 2010 @ 10:32:59 #297
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86156935
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 08:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Gfi, sorry. Mail hem anders even :).
Geeft niks. Inmiddels is het gelukt *O* O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_86172239
Vik, ik dacht dat ik je emailadres wel had maar blijkbaar niet meer. Zou je dat kunnen pm'en zodat ik dat lesblok naar je door kan sturen?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_86181260
En je weet dat het schooljaar echt begonnen is als de schoolfotograaf is geweest :D. Alle meisjes staan er stom op, alle jongens megastoer, en V6 had zich verkleed voor de grote groepsfoto.

Thema: De Camping.
Denk: een kuikentjespak met een grote zonnebril en flesje bier.
Een dirndl met badslippers.
Dat idee :').
pi_86181812
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Thema: De Camping.
Denk: een kuikentjespak met een grote zonnebril en flesje bier.
Een dirndl met badslippers.
Dat idee :').
Priceless! Echt heel leuk _O- Deed ook echt iedereen mee?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')