wtfquote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:21 schreef wise het volgende:
Naaldhak van je vriendin aan en op zijn kop stampen
Nee hij komt nooit buiten .quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:22 schreef Metalfrost het volgende:
Bij het nekvel pakken en naar buiten gooien.
Ja dat heeft niet, gewoon direct in zijn nekvel pakken en naar buiten doen, dan leren ze iets. Maar nu nog gaan trappenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:22 schreef Righteous het volgende:
[..]
wtf![]()
Maar een flinke trap kan die wel krijgen zometeen
De kat de baas laten zjinquote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:24 schreef Righteous het volgende:
Het ergste is dat hij ook de dingen die hij sloopt "bewaakt"
Je kan het dus niet pakken want dan grijpt hij jou zelf
Kan daar niks aan gedaan worden ?
Ja tot hij jou pakt .quote:
Dat beest doodtrappen en geen nieuwe meer nemenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:24 schreef Righteous het volgende:
Het ergste is dat hij ook de dingen die hij sloopt "bewaakt"
Je kan het dus niet pakken want dan grijpt hij jou zelf
Kan daar niks aan gedaan worden ?
Je bent waarschijnlijk in elk geval 70 kilo zwaarder dan dat kutbeest man.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:26 schreef Righteous het volgende:
[..]
Ja tot hij jou pakt .
Kan wel hem wegjagen maar dan wordt het schoppen idd . Heel fel hoor alsof die een prooi verdedigd die mongool
Katten zijn altijd de baas in huis.quote:
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:27 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Dat beest doodtrappen en geen nieuwe meer nemen
ben niet bang voor hem maar mag hem van mijn vriendin niet meer schoppen . maar met beleid hem weghalen lukt niet want hij beschermt die shit wat hij heeft gesloopt/gevonden heel erg .quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:27 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Je bent waarschijnlijk in elk geval 70 kilo zwaarder dan dat kutbeest man.
Ram gewoon zijn kop tegen de deur en zeg dat het jouw spullen zijn!
Dus die kat mag jou wel schoppen van je vriendin, niet eerlijkquote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:30 schreef Righteous het volgende:
[..]
ben niet bang voor hem maar mag hem van mijn vriendin niet meer schoppen . maar met beleid hem weghalen lukt niet want hij beschermt die shit wat hij heeft gesloopt/gevonden heel erg .
hij vliegt je gerust aan
Dus je bent bang voor je vriendin?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:30 schreef Righteous het volgende:
[..]
ben niet bang voor hem maar mag hem van mijn vriendin niet meer schoppen . maar met beleid hem weghalen lukt niet want hij beschermt die shit wat hij heeft gesloopt/gevonden heel erg .
hij vliegt je gerust aan
dan welquote:
Dan gaan ze vechtenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:57 schreef Masterboy het volgende:
Haal de hond erbij,dat zal hem eens leren.
hij is dus ook een fokker?quote:
Hoe kun je hem dan afleren dat hij wanneer hij iets stuk maakt het verder moet laten ?quote:Op woensdag 30 juni 2010 02:11 schreef trovey het volgende:
Je vriendin had het beestje eerder dingen moeten afleren....wil niet zeggen dat je ze alles kunt afleren want het blijven katten maar direct vanaf het begin duidelijk maken wat je wel en niet wilt kan helpen....tot je met je rug naar het beest toestaat en het dan precies doet wat het zelf wil.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 02:22 schreef Righteous het volgende:
[..]
Hoe kun je hem dan afleren dat hij wanneer hij iets stuk maakt het verder moet laten ?
Dat slopen heeft die vanaf het begin zo af en toe gedaan . Kutbeest he
Aha dan is die dus gewoon niet goed opgevoed door me vriendin . Beest is ook hopeloos verwend enzoquote:Op woensdag 30 juni 2010 02:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Plantenspuit of als je het beestje kunt betrappen gewoon in het nekvel pakken en streng toespreken...OK dat laatste zal niet veel indruk maken in eerste instantiemaar als je het vol gaat houden dan krijg het beest wel door dat datgene wat hij/zij doet op dat moment weinig waardering krijgt van de blikjesopener. Eigenlijk moet je vanaf het eerste begin dat de kat een poot in je huis zet het al duidelijk maken wat je wel en niet wilt. Sommige dingen zullen je niet lukken, andere dingen wel. Er zijn hier ook wel momenten geweest dat er ineens katten konden vliegen
, zeker als ze voor de zoveelste keer iets deden wat niet mocht. Helaas heb ik nu een kat van 15 (die hier dus vanaf 3 maanden oud is) die blijkbaar een beetje dement aan het worden is want ze begint weer alles te doen wat ik haar had afgeleerd en dan ook zo
kijken als je haar toeschreeuwt dat ze niet die bovenkant van die houten kast moet bewerken met haar nagels want voor die reden staan er overal krabpalen.
. Ook belangrijk....geen vazen met bloemen in huis....ik heb al 16 jaar geen vazen meer met bloemen in huis
....hopeloos met die katten hier.
![]()
quote:Op woensdag 30 juni 2010 03:05 schreef Righteous het volgende:
[..]
Aha dan is die dus gewoon niet goed opgevoed door me vriendin . Beest is ook hopeloos verwend enzo
Plantespuit is die niet bang voorKan je wel doen maar dan slaat die naar de plantenspuit met zn poot .
Enige dat helpt is een emmer water . maar we hebben net een nieuwe houten vloer dus dat kan nu niet meer .
Soms kun je wel lachen want hij is voor niemand of niks echt bang . Alleen soms kan die heel fel reageren als je wat afpakt of als je boos doet tegen hem . Vliegt soms naar je gezicht he . Denk dat die eigenlijk ingeslapen moet worden maarja hij komt niet buiten en we hebbenn nog geen kindjes enzo![]()
Die vazen is wel een idee . Laatst heeft die ookal een vaas van 400 euro zo een staande stuk gemaakt van me vriendin . stiekem moest ik daar wel om lachen want had ze zelf gekocht
Ja weet ik Trovey . nouja hij is de baas niet hoor , als die dreigt krijgt hij een schop na niet hard maar wel dat hij opbokt . beest zit vreemd in elkaar maar over het algemeen wel rustig.quote:Op woensdag 30 juni 2010 03:12 schreef trovey het volgende:
[..]
Een vaas van 400 euroin een huis met een kat
....dat is ook vragen om problemen
Eigen schuld dikke bult dan ook met zoiets....hier komen dingen als potten voor de planten van de Action of zelfs uit de Kringloop...als het dan in puin ligt is de schade niet zo groot. Die kat is gewoon de baas in huis en jullie laten dat toe. Kom op...even doorzetten en niet meteen bang zijn....het is een kat joh....als het nou een tijger of leeuw was.
. Gewoon terugblazen als die kat blaast of je pakt er zoiets als een zachte bezem of mop bij (hand met afstandbediening
) waarmee je die kat een licht duwtje geeft (dus niet meteen lens slaan
) om duidelijk te maken dat je iets niet bevalt, kan het beest meppen wat die wil....jij zit aan de andere kan van de steel.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 03:37 schreef Righteous het volgende:
[..]
Ja weet ik Trovey . nouja hij is de baas niet hoor , als die dreigt krijgt hij een schop na niet hard maar wel dat hij opbokt . beest zit vreemd in elkaar maar over het algemeen wel rustig.
Scheelt het nog als je hem naar buiten doet denk je ? ik wil niet dat hij daar gaat vechte met allemaal katten of mensen lastig valt
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:23 schreef Rasher het volgende:
Aan de staart pakken en net zo lang zwieren tot je kat zonder ruggengraat tegen de muur smakt.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:35 schreef TwisterNederland het volgende:
wat moet je ooit met een vaas van 400 euro?
Dit dus, en anders moet je het geluk hebben dat je toevallig heel rustige katten hebt. Maar je kunt een normale kat het niet kwalijk nemen dat ie aan bv. de bank krabt als ie nooit naar buiten kan.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:10 schreef tarantism het volgende:
bobo, wat die mensen hier met hun kat uithalen zeg.
Ik vind het werkelijk ondoenlijk om een kat binnen te houden. Zo'n beest moet toch gewoon lekker kunnen klimmen en insecten vangen/opeten/demonteren. Hoe kan een roofdier nu altijd binnen worden gehouden? dat is zeker geen kat-waardig bestaan voor zo'n dier.
jaja binnenpoeshouder, schiet mij maar af. Maar ik blijf bij mijn standpunt. Dieren zijn geen mode-accessoires of meubilair, maar dieren.
Iemand die zijn kat altijd binnen houdt en dan gaat miepen over gebroken vazen heeft het niet helemaal begrepen dunkt me
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:30 schreef Righteous het volgende:
[..]
hij vliegt je gerust aan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Euh jij maakt er wel een enorm psychologisch verhaal van hoorquote:Op woensdag 30 juni 2010 14:20 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Ziet eruit als of het gedrag gevolg is van de wisselende houding tussen jou en je vriendin. Die kat weet dat je vriendin hem in bescherming neemt en hij jou toch de baas is. Op deze manier wordt het alleen maar erger en ook tussen jou en je vriendin.
Je moet samen 1 lijn trekken waarbij je consequent het gedrag van je kat gaat aanpakken. Je mag het hem best ongemakkelijk maken, maar schoppen is wat te ver daarmee gaat hij niet sneller luisteren.
Maar je zou hem ook na elke aanval op jou, en kapot gegooide dingen in 1 saaie kamer opsluiten(wel waar de kattenbak is) En dat voorlopig voor minimaal een uur. En absoluut niet reageren op miauwen, pas eruithalen wanneer hij rustig is.
Maar je moet wel duidelijk samen die lijn trekken. Doe je dat niet zal er waarschijnlijk niet veel veranderen.
En je vriendin moet wel bereid zijn de kat te laten miauwen als hij straf krijgt.
(Als het niet lukt zou ik maar geen kids met haar maken, hitler had een te strenge vader en een te lieve moeder)
Nu heb ik sinds kort ook een binnenkat uit het asiel gehaald omdat ik in een flatje zit. Ik heb ook liever een buitenkat maar dat is een beetje moeilijk. Ik denk dat deze ook wel naar buiten zou kunnen maar dan moet ik een kattenlift maken.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:16 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Dit dus, en anders moet je het geluk hebben dat je toevallig heel rustige katten hebt. Maar je kunt een normale kat het niet kwalijk nemen dat ie aan bv. de bank krabt als ie nooit naar buiten kan.
Tuinhandschoenen gebruiken.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:31 schreef Righteous het volgende:
[..]
Euh jij maakt er wel een enorm psychologisch verhaal van hoor
Opsluiten lukt niet want als je hem pakt als hij boos is grijpt hij je .
En schoppen moet je niet zien als dat beest pijn doen maar als hij mensen wil bijten krabben dan moet die gewoon opzouten en weggejaagd worden. Helaas werkt dan alleen een schop soms want dan rent die weg.
En dat slopen deed die altijd al . Beest is gewoon slecht opgevoed door mn vriendin omdat hij teveel verwent is .
Misschien maar naar buiten doen zodat hij kan socializen met andere katten en zn energie kwijt is .
Vind het alleen triest als die beesten bij mensen in de tuin schijtendaarom moest hij binnen blijven
Katten zijn vrij intelligente sociale dieren. Hij ziet heus wel in dat je vriendin hem in bescherming neemtquote:Op woensdag 30 juni 2010 14:31 schreef Righteous het volgende:
[..]
Euh jij maakt er wel een enorm psychologisch verhaal van hoor
Opsluiten lukt niet want als je hem pakt als hij boos is grijpt hij je .
En schoppen moet je niet zien als dat beest pijn doen maar als hij mensen wil bijten krabben dan moet die gewoon opzouten en weggejaagd worden. Helaas werkt dan alleen een schop soms want dan rent die weg.
En dat slopen deed die altijd al . Beest is gewoon slecht opgevoed door mn vriendin omdat hij teveel verwent is .
Misschien maar naar buiten doen zodat hij kan socializen met andere katten en zn energie kwijt is .
Vind het alleen triest als die beesten bij mensen in de tuin schijtendaarom moest hij binnen blijven
Nou....quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Tuinhandschoenen gebruiken.
Overigens zijn katten toch vrij intelligente beesten. Ze weten precies hoe ze jou gek moeten krijgen. Daar moet je boven staan. Iets doen wat de kat écht klote vind (schreeuwen interesseert hem niet, heeft slechts het gewenst effect: aandacht en commotie) en dan is opsluiten in een kamer of in een bak water gooien de beste oplossing.
Kat 1 heeft gewoon een hekel aan de herrie en wil rustig pittenquote:
Je hebt er zoveel ervaring mee?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:30 schreef o.us het volgende:
[..]
Dan bellen de buren de dierenbescherming. Het grappige is dat de dierenbescherming altijd binnen 10 minuten voor je deur staat dan politieagenten net klaar zijn met eten voordat ze naar je toe gaan als je huis leeg staat.
Nee zo zou ik ook niet met hem omgaan . Maar ze vluchten wel wegquote:Op woensdag 30 juni 2010 14:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kat 1 heeft gewoon een hekel aan de herrie en wil rustig pitten
Kat 2 is geïrriteerd en dat is niet de juiste manier, die pakt hem nog wel terug.
Dat kan, en veel katten vinden het doel om te bereiken belangrijker dan een nat pak.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:55 schreef Righteous het volgende:
[..]
Nee zo zou ik ook niet met hem omgaan . Maar ze vluchten wel weg![]()
Zijn niet alle katten bang voor water trouwens ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |