QFTquote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:46 schreef beelz het volgende:
Kaas.
Ah, het verhaal van het gewicht van de ziel. En nu? Ga eens verder?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:46 schreef Maurice76 het volgende:
Ken je de theorie die veelal bekend staat als "21 grams"?
Wat is er verder te gaan? Ik werp alleen maar tegen dat er na de dood niets meer is, door iets dat eveneens nooit bewezen isquote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:52 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ah, het verhaal van het gewicht van de ziel. En nu? Ga eens verder?
Dan zullen mensen eerst moeten geloven dat ze alleen een brein zijn , en dat doen ze al niet ,quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:35 schreef mcf het volgende:
Hallo,
ik zat zo eens na te denken. Als je dood gaat geloven mensen dat er iets gaat gebeuren. Sommige denken aan de hel/hemel anderen aan reïncarnatie. Maar zou het niet allemaal gewoon stopgezet worden. Want je denkt met je brein, je observeert ermee. Je BESEFT met je brein.
Maar als je dood gaat is je brein ook dood.
Dus zou je niks meer kunnen beseffen...
Heel juist.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:03 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Wat is er verder te gaan? Ik werp alleen maar tegen dat er na de dood niets meer is, door iets dat eveneens nooit bewezen is.
Nee. Je essentie heeft niets met je brein te maken. Je bewustzijn legt het lichaam af en gaat dan verder.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:35 schreef mcf het volgende:
Hallo,
ik zat zo eens na te denken. Als je dood gaat geloven mensen dat er iets gaat gebeuren. Sommige denken aan de hel/hemel anderen aan reïncarnatie. Maar zou het niet allemaal gewoon stopgezet worden. Want je denkt met je brein, je observeert ermee. Je BESEFT met je brein.
Pim van Lommel.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:52 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ah, het verhaal van het gewicht van de ziel. En nu? Ga eens verder?
Bewijs is slechts een menselijke definitie om achter de waarheid proberen te komen. En zijn terreinen die met onze menselijke beperkingen niet te bewijzen vallen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:03 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Wat is er verder te gaan? Ik werp alleen maar tegen dat er na de dood niets meer is, door iets dat eveneens nooit bewezen is.
Dat is een eindeloze discussie die ik ook ontzettend fascinerend vind en waar ik het op Fok vaker over gehad heb. Onderzoek naar de dood is indien iemand dood is uiteraard niet meer mogelijk. Als ik officieel doodverklaard ben, dan kan er waarschijnlijk niet onderzocht worden of mijn ziel in een ander bewustzijn is of een andere wereld. Hetgeen wat wel mogelijk onderzocht kan worden is het proces van sterven, welke hersenactiviteit plaatsvindt en of er mogelijk krachten uit het lichaam treden. (Dat laat mij denken aan het verhaal van het Verloren Symbool over de noëtische wetenschap.)quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:35 schreef mcf het volgende:
Hallo,
Mooi vertrekpunt, maar waarom zouden er meer mensen zijn dan zielen ?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:52 schreef boempa het volgende:
Ik geloof dat alle zielen telkens in een ander lichaam terechtkomen.
Sterft een mens, dan verlaat de ziel het lichaam en zweeft dan rond in het universum tot er een nieuw lichaam beschikbaar is waar het opnieuw in kan leven.
Ook geloof ik erin dat er meer mensen zijn dan zielen, waardoor een ziel in meerdere mensen kan leven, en daardoor tweelingzielen zijn.
Zielsverwanten delen waarschijnlijk een bepaalde verbondenheid met elkaar.
Dit kan ik niet bewijzen, maar vind het idee wel zeer fascinerend.
Dat is wat veel mensen denken inderdaad. Helaas zie ik daar in deze wereld maar weinig van terug, waardoor ik vermoed dat iedereen vooral bezig is met zichzelf in plaats van met anderen. Dus zoveel wordt er in dat opzicht niet uit gehaald.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:42 schreef Topspin het volgende:
Het mooie aan de dood dat is dat je tijdens je leven als mens zijnde vaker kunt beseffen dat het leven niet oneindig is. Dat je dus zoveel mogelijk uit het leven moet halen voor zolang het leven duurt.
Nee. Je levens hier zijn ontdekkingsreizen om bepaalde lessen te leren en het leven in al zijn volheid te ervaren.quote:Zou iedereen weten dat het oneindig is dan zouden mensen al snel op 0,0 toeren gaan draaien als excuus dat er toch steeds een nieuwe kans komt.
Ha, de trololo man.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:25 schreef Het_Fenomeen het volgende:
Hoi, ik ben gestuurd door God en ik moest zeggen dat als je heen gaat dan heb je hetzelfde leven als voordat je baby was
Maar hij heeft ergens wel gelijkquote:
Dat hij is gestuurd door God?quote:
Ok, hij is niet letterlijk gestuurd door God., maar zijn we niet allen afkomstig van De Bron ? En gaan we niet, na onze dood, allen terug naar vanwaar we gekomen zijn ?quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:12 schreef EINZ het volgende:
Dat hij is gestuurd door God?Sorry, maar dan ben je gewoon aan het trollen, wat je daarna zegt is dan sowieso allemaal getroll
Dat vind ik iets te makkelijk gedacht.quote:[b]Op woensdag 30 juni 2010 00:42
Zou iedereen weten dat het oneindig is dan zouden mensen al snel op 0,0 toeren gaan draaien als excuus dat er toch steeds een nieuwe kans komt.
En zo komen we bij karma terecht ...quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:00 schreef Darkwolf het volgende:
Zo zou je ook kunnen beredeneren dat het toch niet uit maakt wat je doet dit leven (mensen pijn doen etc.), want als je dood bent ben je toch maar gewoon dood.
Jep.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ok, hij is niet letterlijk gestuurd door God., maar zijn we niet allen afkomstig van De Bron ? En gaan we niet, na onze dood, allen terug naar vanwaar we gekomen zijn ?
Karma vind ik zo'n complex fenomeen (zeker als je meerdere levens erbij gaat halen) dat ik dit hele idee in zijn geheel compleet verwerp.quote:
Wat hij schrijft over de kwantumfysica is heel interessant te noemen.quote:
Ik denk dat het slechts een voortzetting van ons leven hier is, waarbij je je licjaam aflegt en terugkeert naar de bron. Waar je waarschijnlijk een reflectie van dit leven te zien krijgt en waar je herenigd wordt met je familie.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:38 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Wat hij schrijft over de kwantumfysica is heel interessant te noemen.
Als enkele aspecten van de theorieën kloppen dan moeten wij de definitie dood herzien. Is dood als alle lichaamsfuncties uitgevallen zijn? Of is dood als de energie dusdanig veranderd is in de cellen om van dood te spreken?
Dit is een misverstand.quote:Op zondag 4 juli 2010 15:24 schreef loop het volgende:
Je kunt niets nieuws meer leren, alles gaat daar zo snel en je hebt geen mogelijkheid om ergens bij stil te staan (tenzij je dit lukte tijdens je leven), je kunt hierdoor ook vrijwel niets onthouden, als in een droom.
Tsja, deze gedachte heb ik ook vaak gehad en ik vind het een hele enge gedachte. Ik geloof niet dat er ooit een einde kan komen aan het leven, de wereld draait oneindig door en er gaan en komen oneindig nieuwe levens. En als je dood gaat dan ben je volgens jouw gedachte over de dood gewoon "weg", voor eeuwig dus. Dat besef je zelf dan natuurlijk niet omdat immers je besef weg is, maar zolang ik leef blijf ik dit een enge gedachte vinden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:35 schreef mcf het volgende:
Hallo,
Dat is niet helemaal waar.quote:Op maandag 5 juli 2010 23:39 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Gelukkig kan je dat niet beseffen als je eenmaal een nieuw leven begonnen bent, aangezien al je herinneringen uit je vorige leven uitgewist zijn.
Pim weet niet waar hij over praat......quote:
Want jij weet het beter? Pim van Lommel is natuurlijk absoluut geen intelligente geleerde en heeft geen diepgravend onderzoek gedaan naar BDE's. Als iemand het weet, dan is hij het wel.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:44 schreef sloopkogel het volgende:
[..]
Pim weet niet waar hij over praat......
Evolutie misschien?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:58 schreef wiver het volgende:
Als er voor een auto al een ontwerper is, dan zeker voor de mens!!!
Mooi klote dan als er een eerder dood gaat dan de ander. Helft van je ziel weg? Of heeft de ander dan opeens meer ziel dan daarvoor? Hoe zie je dat?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:52 schreef boempa het volgende:
Ik geloof dat alle zielen telkens in een ander lichaam terechtkomen.
Sterft een mens, dan verlaat de ziel het lichaam en zweeft dan rond in het universum tot er een nieuw lichaam beschikbaar is waar het opnieuw in kan leven.
Ook geloof ik erin dat er meer mensen zijn dan zielen, waardoor een ziel in meerdere mensen kan leven, en daardoor tweelingzielen zijn.
Zielsverwanten delen waarschijnlijk een bepaalde verbondenheid met elkaar.
Dit kan ik niet bewijzen, maar vind het idee wel zeer fascinerend.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:42 schreef Topspin het volgende:
Het mooie aan de dood dat is dat je tijdens je leven als mens zijnde vaker kunt beseffen dat het leven niet oneindig is. Dat je dus zoveel mogelijk uit het leven moet halen voor zolang het leven duurt.
Zou iedereen weten dat het oneindig is dan zouden mensen al snel op 0,0 toeren gaan draaien als excuus dat er toch steeds een nieuwe kans komt.
Nope. Terug naar de bron. Waar we allemaal deel van uitmaken.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:17 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Mooi klote dan als er een eerder dood gaat dan de ander. Helft van je ziel weg? Of heeft de ander dan opeens meer ziel dan daarvoor? Hoe zie je dat?
Okay, maar wat heeft de andere helft van de tweelingziel dan? De helft van de tweelingziel?quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:09 schreef EINZ het volgende:
[..]
Nope. Terug naar de bron. Waar we allemaal deel van uitmaken.
Zoals ik het heb begrepen, en vraag me niet of het zo is, een deel van je ziel blijft altijd achter aan de zijde van de bron. Ondertussen bevinden verschillende delen van je ziel - onlosmakelijk met elkaar verbonden via dat deel van je ziel aan de zijde van de bron - zich al dan niet tegelijkertijd op aarde. Dat kunnen dus twee delen zijn, maar misschien ook meer. Dat weet ik niet.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:08 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Okay, maar wat heeft de andere helft van de tweelingziel dan? De helft van de tweelingziel?
Of zou het aan de andere kant niet zo zijn dat twee halven een hele maken. Dat is natuurlijk ook gewoon zo omdat wij dat allemaal met elkaar afgesproken hebben. Geen idee hoe de realiteit is of voelt als je niet meer als levend mens op deze aarde bent.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:58 schreef wiver het volgende:
Ik hou het bij mijn christelijke opvoeding.
Dat we hier op aarde leven en keuzes maken wat van invloed heeft op onze eeuwige bestemming.
als je simpelweg kijkt naar het ontwerp van de auto van vandaag. die is heel precies en nauwkeurig uitgedacht.
Het lichaam is nog veeel ingewikelder. En dan geloven mensen dat die zomaar is ontstaan uit het niets..
Als er voor een auto al een ontwerper is, dan zeker voor de mens!!!
Think about that!
De dood stopzettenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:35 schreef mcf het volgende:
Hallo,
ik zat zo eens na te denken. Als je dood gaat geloven mensen
dat er iets gaat gebeuren. Sommige denken aan de hel/hemel
anderen aan reïncarnatie. Maar zou het niet allemaal gewoon
stopgezet worden. Want je denkt met je brein, je observeert
ermee.
<knip>
Nou ben ik geen christen en hang ik verder ook geen enkele religie aan, maar denk nou zelf eens. Soms zijn dingen zo simpel dat je er met je kop gewoon niet bij kunt. Dat het zo simpel is dat je denkt: dat kan het niet zijn. En toch blijkt het dan zo te zijn. Wie zegt dat dat in dit geval niet zo is?quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:20 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Think again. Want dit is zoooo simplistisch dat m'n hoofd gaat tollen.
Eens kijken hoe die 'auto' er over ... hmmm ... pak 'm beet, 3 miljard jaar er uit ziet. Ga je dan ook beweren dat 'ie zooo complex in elkaar zit dat de Auto wel door God gemaakt moet zijn ?
enne ... als de mens al te comlex is om uit het niets te ontstaan (wat al onzin is, maar goed) wie o wie heeft God dan gemaakt ? Want volgens jouw redenatie moet God nog veel complexer in elkaar steken dan die 'simpele' mens.
Denk daar maar eens over na !
inderdaad. Komen best mooie ideeën uit voort. Hoewel voor sommigen "niets" na de dood ook een lekker idee is. Mag. Er zijn minder interessante dingen om over te speculeren.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:52 schreef Geluk het volgende:
Omdat je hier weinig aan onderzoeken kan, kan je eindeloos speculeren of geloven wat je wilt.
De dood blijft de dood.
Klopt, maar dit was een zelf falsificerende opmerking, die eens in de zoveel tijd weer eens naar voren komt, ook al zijn er stapels boeken die uitleggen dat het onzin is.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:48 schreef nokwanda het volgende:
Nou ben ik geen christen en hang ik verder ook geen enkele religie aan, maar denk nou zelf eens. Soms zijn dingen zo simpel dat je er met je kop gewoon niet bij kunt. Dat het zo simpel is dat je denkt: dat kan het niet zijn. En toch blijkt het dan zo te zijn. Wie zegt dat dat in dit geval niet zo is?
quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:46 schreef FP128 het volgende:
[..]
De dood stopzettenVertel eens welke drug je gebruikt hebt
want die wil ook weleens uitproberen![]()
... Alleen jammer dat het allemaal mannen zijn, die maagden ...quote:Op donderdag 22 juli 2010 00:13 schreef Vincent. het volgende:
Je komt in de hemel, je krijgt je er je eigen wolk, 72 maagden en vleugels.
De hemel is een WoW serverquote:Op donderdag 22 juli 2010 00:18 schreef R0N1N het volgende:
[..]
... Alleen jammer dat het allemaal mannen zijn, die maagden ...
quote:
Het Alpha-Omega verhaal. Er blijven mysteriën bestaanquote:Op donderdag 22 juli 2010 00:04 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Klopt, maar dit was een zelf falsificerende opmerking, die eens in de zoveel tijd weer eens naar voren komt, ook al zijn er stapels boeken die uitleggen dat het onzin is.
Als de mens al TE complex is om NIET gemaakt te zijn, is zijn schepper, per definitie nog complexer (-of- een complex collectief van iets minder complexe wezens, maar goed, God is geen collectief van 'mindere goden' (Dat zijn z'n aanhangers)), dus OOK gemaakt, en die schepper had ook een schepper en die schepper had ook een schepper... etc.
Er is dus een eindeloze reeks steeds complexere scheppers zonder begin. Onmogelijk.
& als er ergens een begin is met een (VEEL) complexer 'wezen' welke niet is gemaakt, dan kan dat dus ook gewoon met de mens.
De complexiteit van het universum is dus GEEN 'bewijs' dat er wel een God moet zijn. Wat uiteraard niet wegneemt dat er wel een God kan zijn (ook al heb ik geen reden om dat aan te nemen)
Het ironische is dus dat deze beredenatie veel maar dan ook echt veel te simpel is.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:39 schreef MissyN het volgende:
Zelf geloof ik dat je lichaam leeft en je hersenen je personlijkheid en karakter bepaalt. Simpelweg omdat dit makkelijk te beredeneren is. (Het is gewoon hoe de natuur in elkaar zit)
Welcome to realityquote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:48 schreef Darkwolf het volgende:
Het ironische is dus dat deze beredenatie veel maar dan ook echt veel te simpel is.
Durf het bijna een belediging te noemen dat mensen zo simpel kunnen denken over hun bewustzijn. Dat we niet meer zijn dan wat stroom impulsjes en wat chemische reacties.
In die context hecht ik opeens veel minder waarde aan het leven en het leven om mij heen.
Then we are nothing but machines anyway. Liefde is dan in feite ook een dikke illusie, want dat is dan ook niets anders dan een paar stofjes en verbindingen in de hersennen.
Pure speculatie !quote:Nee sorry, er is (gelukkig) nog veel meer aan de hand en je bestaat uit meerdere "lagen" naast deze fysieke laag die je nu ervaart.
Je zit nu even in een "doos" en kan daar niet uit laat staan dat je beseft wat er buiten die doos is.
Maar als je bijvoorbeeld ECHTE liefde ervaart... dan weet je gewoon (alleen al door de waarde die je aan liefde hecht als deze ECHT is) dat je tot in je kern voelt dat het MEER is dan alleen wat fysieke chemische processen. Een gevoel van ongekende eenheid en verbintenis dat voorbij de fysieke barierre gaat.
Dat vind ik dus zo'n vreemde gedachten gang.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:20 schreef R0N1N het volgende:
Welcome to reality![]()
Overigens hecht ikzelf hiermee juist veel MEER waarde aan het leven. It's ALL you've got !
Ja, maar dat is toch anders. Mijn ervaringen gaan boven die drugs uit.quote:Pure speculatie !
Hoe echt liefde is of kan zijn valt behoorlijk wat op af te dingen, en ja like it or not, het is letterlijk 'chemie'.
Ooit wel eens XTC (MDMA) genomen ? Dan voel je liefde en ongekende eenheid zoals je dat nog nooit hebt ervaren.
Allemaal door een paar stofjes.
Het wonder is dat je geen drugs nodig hebt om dat euforische gevoel aan te maken. Er zijn natuurlijke triggers voor en dat zit zomaar in je systeem. Is het geen wonder?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:20 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Welcome to reality![]()
Overigens hecht ikzelf hiermee juist veel MEER waarde aan het leven. It's ALL you've got !
[..]
Pure speculatie !
Hoe echt liefde is of kan zijn valt behoorlijk wat op af te dingen, en ja like it or not, het is letterlijk 'chemie'.
Ooit wel eens XTC (MDMA) genomen ? Dan voel je liefde en ongekende eenheid zoals je dat nog nooit hebt ervaren.
Allemaal door een paar stofjes.
Of dat werkelijk alles is, we gaan het zien/meemaken (of niet) na de dood.
Het zal mij eigenlijk aan mijn anus oxideren wat u van mij vindt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:22 schreef sloopkogel het volgende:
[quote]Op dinsdag 6 juli 2010 10:55 schreef SharQueDo het volgende:
Ik classificeer mij dan ook als agnost.
Weet je, volgens mij ben jij een lafaard.....
quote:Op woensdag 28 juli 2010 08:10 schreef Darkwolf het volgende:
Dat vind ik dus zo'n vreemde gedachten gang.
Stel, iemand kan bewijzen dat het inderdaad niets anders is dan smoke en mirrors dan spring ik morgen nog van een brug. It's that simple.
Zo anders is het anders helemaal niet. Verliefdheid is niet (veel) meer dan een chemische reactie in je lichaam. Of die chemische stofjes nu lichaamseigen zijn of niet, boeit even niet. Veel van die stofjes worden overigens in het lichaam aangemaakt, niet in de hersenen. Ik vraag mij dan ook af in hoeverre je bepaalde dingen en emoties nog kan voelen/ervaren zonder lichaam (even gesteld dat je enkel een hoofd/hersenen in leven weet te houden.)quote:Ja, maar dat is toch anders. Mijn ervaringen gaan boven die drugs uit.
De ervaringen en emoties die je hebt in deze fysiek realiteit word inderdaad voor een groot deel bepaald door stofjes, dat zie je mij ook niet ontkennen.
Ja, ik weet hoe het voelt en wat je ervaart met XTC en ook MDMA (puur) maar wat ik ervaar en BEWUST van ben buiten die ervaring om gaat toch echt een heel stuk dieper.
Vandaar dat ik zekerder ben van mijn zaak.
Voor jou (en anderen) is het "pure speculatie" maar voor mij is het pure waarheid.
En that's all that matters.
Nou, van mij krijg je 'm ook niet hoor. Al zou ik willen ...quote:(Maak je ook vooral geen zorgen dat je van mij een "I told you so" speech krijgt eenmaal aan de andere kant. I promise I'll resist!)
Maar wat heeft het dan allemaal voor een nut?quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:47 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat vind ik dus van de jouwe. Als dit leven alles is, dan hoeft het niet van jou ? Dat is pas vreemd (IMHO)
Maar als er meer is dan dit leven, hoeft dit leven eerlijk gezegd niet van mij. Kom maar op met die Hemel, zou ik zeggen. Of dat volgende leven, waarin ik minstens de helft minder shit over me heen krijg(& anders hoeft 't nog niet)
Maar aangezien ik geen reden heb aan te nemen dat er meer is, en dit dus hetgene is waar je (ik) het mee moet doen, is mij er alles aan gelegen er wat van te maken.
[..]
Zo anders is het anders helemaal niet. Verliefdheid is niet (veel) meer dan een chemische reactie in je lichaam. Of die chemische stofjes nu lichaamseigen zijn of niet, boeit even niet. Veel van die stofjes worden overigens in het lichaam aangemaakt, niet in de hersenen. Ik vraag mij dan ook af in hoeverre je bepaalde dingen en emoties nog kan voelen/ervaren zonder lichaam (even gesteld dat je enkel een hoofd/hersenen in leven weet te houden.)
Drugs (chemische stofjes) beinvloeden je gevoel, je 'gemoedstoestand' etc. Of jij iemand leuk vind hangt af van de feromonen etc. (chemische stofjes) die men rond sprenkeld via o.a. zweet. Of hij/zij wel de genetische perfectie heeft die je zoekt. etc. etc.
Bovendien ... ECHTE liefde is net zoiets als ECHTE vriendschap. Die bestaat helemaal niet. Een pakketje schroot met een dun laagje chroom (Met dank aan Het Goede Doel) Hetgeen het dichtste in de buurt komt is de liefde van een moeder voor haar kind.
Voor mij maakt dit alles het leven NIET minder interessant, in tegendeel, ik vind het vrij wonderlijk.
[..]
Nou, van mij krijg je 'm ook niet hoor. Al zou ik willen ...
Zo bedoel ik het dus niet.quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:47 schreef R0N1N het volgende:
Dat vind ik dus van de jouwe. Als dit leven alles is, dan hoeft het niet van jou ? Dat is pas vreemd (IMHO)
Maar als er meer is dan dit leven, hoeft dit leven eerlijk gezegd niet van mij.
Je blijft gefocussed op chemische reacties en dit bestempel je als liefde.quote:Zo anders is het anders helemaal niet. Verliefdheid is niet (veel) meer dan een chemische reactie in je lichaam. Of die chemische stofjes nu lichaamseigen zijn of niet, boeit even niet.
Dan is dat bij mij stuk, want ik vind mensen alleen leuk op vrienschappelijke basis. Maar zware woei gevoelens heb ik nooit echt gehad.quote:Drugs (chemische stofjes) beinvloeden je gevoel, je 'gemoedstoestand' etc. Of jij iemand leuk vind hangt af van de feromonen etc. (chemische stofjes) die men rond sprenkeld via o.a. zweet. Of hij/zij wel de genetische perfectie heeft die je zoekt. etc. etc.
En dit heb je dus echt maar dan ook echt helemaal en pontificaal mis.quote:Bovendien ... ECHTE liefde is net zoiets als ECHTE vriendschap. Die bestaat helemaal niet. Een pakketje schroot met een dun laagje chroom (Met dank aan Het Goede Doel) Hetgeen het dichtste in de buurt komt is de liefde van een moeder voor haar kind.
Je hebt ergens een punt. Als dit alles alleen maar bestaat uit chemische processen en evolutie is het een wonderbaarlijk proces.quote:Voor mij maakt dit alles het leven NIET minder interessant, in tegendeel, ik vind het vrij wonderlijk.
hmmm. Toch jammer dat je het zo bekijkt. Persoonlijk vind ik het één namelijk niet onderdoen voor het ander.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:30 schreef Darkwolf het volgende:
Zo bedoel ik het dus niet.
Het gaat meer om het idee dat ik feitelijk dus niet besta. Daar komt het op neer.
Ja fysiek.. als een hoop ingewikkelde chemische processen in een zak vlees.
Dat verschil is er nauwelijks. In weze zijn we 100% biologische terminatorsquote:Daarom vind ik films als AI of zelfs The Terminator zo fascinerend.
Hoeveel verschillen wij van ingewikkelde nagemaakte kunstmatige AI?
De enige barriere is onze ongekende complexiteit die wij voorlopig nog niet weten na te maken.
Nee. ik heb het hiermee uitsluitend over het 'gevoel'. Nog voor je dat 'gevoel' krijgt is er in een onbewust process MEDE op basis van de chemie bepaald dat iemand een goede vriend of partner voor je zou kunnen zijn. Vervolgens word door de hersenen een seintje gegeven aan bepaalde klieren in het lichaam om bepaalde stofjes aan te maken, waardoor je 'verliefdheid' voelt.quote:Je blijft gefocussed op chemische reacties en dit bestempel je als liefde.
XTC of verliefdheid... ik ervaar liefde op een veel dieper nivo dan alleen die roze bril of chemische drug boost.
Dat gaat voorbij de fysieke processen.
hmmm... kweetnie of je dat 'liefde' kunt noemen. Maar goed, weet ook geen beter woordquote:Het is dit wat ons alles verbind en het is dit wat mij instaat stelt om op afstand te communiceren en te verbinden met andere wezens. Zij het mens of dier.
Yep.quote:Dan is dat bij mij stuk, want ik vind mensen alleen leuk op vrienschappelijke basis. Maar zware woei gevoelens heb ik nooit echt gehad.
Verder bepaald het psychische deel ook een boel hoor, maar in jouw voorbeeld heb je het nu puur en alleen even over het leuk of niet leuk vinden van een mogelijke partner neem ik aan.
Ik heb exact hetzelfde gevoeld voor een vrouw(mens), maar helaas ... zij bleek daar 'anders' over te denken.quote:En dit heb je dus echt maar dan ook echt helemaal en pontificaal mis.
Hierboven heb ik het al een beetje uitgelegd: de ECHTE liefde die ik ervaar bestaat inderdaad niet d.m.v een chemisch cocktail, maar iets dat diep vanuit de kern van je wezen komt.
Al meer als 12 jaar heb ik een band met niet eens een mens maar een dier, waarvan het lastig uitleggen is wat wij (ja wij) voor elkaar voelen.
Ik haal dit voorbeeld even aan omdat jij toevallig als uiterste de liefde van een moeder voor haar kind aan haalt.
Als mensen mij dus vragen om onze band te omschrijven zeg ik altijd het volgende om ze een mogelijk idee te geven.
Neem de liefde van een moeder, de liefde van een zus, de liefde van een (harts)vriendin en vermenigvuldig dit met 1000.
Als je geest zich dit kan inbeelden heb je ongeveer een idee hoe close wij zijn samen. Ze is mijn soulmate en wij ervaren zijn simpelweg een.
Dus all just because of chemicals? I don't think so.
Damn... zou dat het zijn ?quote:Je hebt ergens een punt. Als dit alles alleen maar bestaat uit chemische processen en evolutie is het een wonderbaarlijk proces.
Maar ik blijf er bij: het is allemaal fake en een grote chemische trip.
Het is wat jij zegt: wij hechten er waarde aan want beter weten doen we dus ook niet.
Leven na de dood even daar gelaten dus, maar liefde is dus wel degelijk echt en er is dus wel degelijk meer aan de hand.
Persoonlijk hoef ik ook niet te weten wat dat is en hoe het werkt. Het is er en kan ervaren worden en dat is mooi genoeg.
Net als het voor jou genoeg is om te weten dat het door allemaal fysieke reacties komt en niets meer, zonder daar steeds bij stil te hoeven staan.
"Ja liefje. Ik hou echt van je. Mijn chemische cocktail voor jou is optimaal dankzij de combinatie van jou feromonen." .... ik denk dat het meteen ook je laatste date zou zijn als je er zo mee om zou gaan.
Nog even daar op reageren, want er schiet me net iets te binnenquote:Daarom vind ik films als AI of zelfs The Terminator zo fascinerend.
Zoiets denk ik wel eens aan bij Hemel & Hel. Eigenlijk (wellicht) één en het zelfde, maar het verschil zit 'm in de perceptie.quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:54 schreef mcf het volgende:
Ik zat zojuist hieraan te denken:
Dat wij aldus onze zielen/geesten/of wat dan ook in een soort gevangenis zitten. Die gevangenis is de wereld. En ieder heeft een eigen cel, het brein. En als je in real life in een cel zit heb je beperkingen, je mag niks etc etc. Onze cel (het brein) heeft ook beperkingen: Perceptie. En als we dus doodgaan sterft het brein en zo ook onze cel, waardoor we geen beperkingen meer hebben en waarna alles is.
zoiets dus
Misschien is je lichaam gekoppeld aan een ego dat je hier op aarde gebruikt, en is je ziel in het hiernamaals niet gekoppeld aan dat ego en ook niet aan het lichaam. Dat zijn dan de instrumenten voor je essentie om te leren.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:33 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Zoiets denk ik wel eens aan bij Hemel & Hel. Eigenlijk (wellicht) één en het zelfde, maar het verschil zit 'm in de perceptie.
Stel: Het 'hiernamaals' is een 100% spirituele 'omgeving', zonder materie & zintuigen. Dan zou dat voor een spiritueel ingesteld iemand de 'Hemel' (kunnen) zijn. Maar voor een volledig ego gericht materialistisch iemand is dat juist de 'Hel'.
Zelfde is hier op aarde ook wel. Je zit niet in een gevangenis, je creerd 'm zelf !
Vooralsnog ben ik echter meer van de "Als we doodgaan sterft het brein, waarna alles weg is" kant
Misschien.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
Misschien is je lichaam gekoppeld aan een ego dat je hier op aarde gebruikt, en is je ziel in het hiernamaals niet gekoppeld aan dat ego en ook niet aan het lichaam.
Dat sowieso.quote:Dat zijn dan de instrumenten voor je essentie om te leren.
Moet dat dan ?quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:50 schreef nokwanda het volgende:
Maar wat heeft het dan allemaal voor een nut?
Doel: Zo lang mogelijk leven, zodat je zoveel mogelijk nageslacht kan leveren.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:27 schreef nokwanda het volgende:
Maar als er geen essentie is, buiten die hoop botten en chemie, waarom zou je dan moeten leren?
Leren heeft een doel. Als er geen hoger doel is, is leren nutteloos. En niets in de natuur is nutteloos (hoewel je soms anders zou denken: muggen, Jacob Zzzzzuma, ow wacht...da's hetzelfde)
Ik dacht het terwijl ik het schreef. Maar... ja dus. Dat moet. Alles heeft nut in de wereld.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:41 schreef R0N1N het volgende:
Nog vergeten ...
[..]
Moet dat dan ?
Wat betekend het voor jou ?
Het leven is.
Enjoy the ride (to the best you can).
Nope. Alles isquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:53 schreef nokwanda het volgende:
Ik dacht het terwijl ik het schreef. Maar... ja dus. Dat moet. Alles heeft nut in de wereld.
quote:Zelfs muggen(jaahaaaa, ik begrijp dat de excuses om een andere reden gemaakt zouden moeten worden. Doe ik lekker niet. Ik discrimineer muggen en Jacob Zuma. Verder niets of niemand
![]()
![]()
Tot zo ver heb je in elk geval gelijk.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:47 schreef JellieVrolijk het volgende:
Denk eens aan hoe je je voelt als je bijvoorbeeld verliefd bent, of als je intens verdriet hebt. Dat voel je in je hele lijf. Het blijft niet beperkt tot de hersenen. <snip>
Het gebeurt ook iedere dag hoor, dat mensen overlijden. Wie dat woord ook ooit heeft bedacht: overlijden. Diep triest: teveel geleden. Ik noem het: overstijgen. Mooi he?quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:02 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Tot zo ver heb je in elk geval gelijk.
De rest ... tja. Denk 't niet. (maar wie weet)
"Gewoon, een nivo hoger."je laat het bijna als een allerdaags iets klinken
Teveel gestegen ?quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:20 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Het gebeurt ook iedere dag hoor, dat mensen overlijden. Wie dat woord ook ooit heeft bedacht: overlijden. Diep triest: teveel geleden. Ik noem het: overstijgen. Mooi he?
quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:47 schreef JellieVrolijk het volgende:
Denk eens aan hoe je je voelt als je bijvoorbeeld verliefd bent, of als je intens verdriet hebt. Dat voel je in je hele lijf. Het blijft niet beperkt tot de hersenen. Dat gevoel is jouw wezen, de ziel wellicht. Bij een heftige ervaring, neemt dat deel ook afstand van het lichaam, anders zou je het niet aankunnen. En zo is het ook bij sterven. Ik denk dat we daar onterecht bang voor zijn. Het is een overgang naar een andere levensvorm waar het lichaam er niet meer toe doet. Volkomen vrijheid. Verlossing, zo een gelovige wil.
Gewoon, een nivo hoger.
Ik hoop te leren om het zo te zienquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:47 schreef JellieVrolijk het volgende:
Denk eens aan hoe je je voelt als je bijvoorbeeld verliefd bent, of als je intens verdriet hebt. Dat voel je in je hele lijf. Het blijft niet beperkt tot de hersenen. Dat gevoel is jouw wezen, de ziel wellicht. Bij een heftige ervaring, neemt dat deel ook afstand van het lichaam, anders zou je het niet aankunnen. En zo is het ook bij sterven. Ik denk dat we daar onterecht bang voor zijn. Het is een overgang naar een andere levensvorm waar het lichaam er niet meer toe doet. Volkomen vrijheid. Verlossing, zo een gelovige wil.
Gewoon, een nivo hoger.
Je ego heb je in het hiernamaals niet meer nodig. Dat is immers bedoeld om je hier op aarde te laten overleven.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Misschien is je lichaam gekoppeld aan een ego dat je hier op aarde gebruikt, en is je ziel in het hiernamaals niet gekoppeld aan dat ego en ook niet aan het lichaam. Dat zijn dan de instrumenten voor je essentie om te leren.
Neh, dat is het hoernamaalsquote:Op donderdag 22 juli 2010 00:13 schreef Vincent. het volgende:
Je komt in de hemel, je krijgt je er je eigen wolk, 72 maagden en vleugels.
quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik denk dat je in het hiernamaals op een wolk gezet wordt met je ergste plaag, afhankelijk van hoe je je in het leven op aarde hebt gedragen. Zo was ik in een vorig leven niet al te aardig en werd ik daarom als straf geplaatst op een wolk met al mijn voormalige schoonmoeders
Drijf ik zo op mijn wolk verder, kom ik een andere wolk tegen. Zit daar michielos op, met allemaal mooie, lekkere wijven. Ik weet wat michielos voor een typ is geweest op fok en roep dus meteen de wolkbeheerder erbij. "Kijk daar! Michielos! De grootste terreur van fok! Tig topics verknald! Talloze spirituele levens verwoest! En als dank krijgt hij al die lekkere wijven op zijn wolk mee?"
"Ah ja, maar dat zie je verkeerd" zegt de wolkbeheerder. "Al die wijven, die moesten ook gestraft worden."
Kan het je sussen dat je wss het tijdstip en de manier waarop je deze Aarde zal verlaten al zelf op voorhand vastgelegd hebt ?quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:10 schreef nokwanda het volgende:
Ik hoop te leren om het zo te zien![]()
Tot nu toe heb ik er angst voor. Voor mijn eigen dood, welteverstaan.
De dood van anderen komt wel steeds dichterbij, en dat helpt wel om het angstbeeld minder te maken.
Maar goed... voorlopig mag de dood van mij best weg blijven van mij EN mijn naasten, graag.
Alleen niet met de kennis van dit ego en dit lichaam.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Kan het je sussen dat je wss het tijdstip en de manier waarop je deze Aarde zal verlaten al zelf op voorhand vastgelegd hebt ?
quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:39 schreef UncleScorp het volgende:
Kan het je sussen dat je wss het tijdstip en de manier waarop je deze Aarde zal verlaten al zelf op voorhand vastgelegd hebt ?
Zo dacht ik er ook ooit over. heb er zelfs weleens echt ruzie met iemand over gekregen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:17 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Sorry Scorp, maar dat is nou een typische decadente westerlingen uitpraak
![]()
Denk je werkelijk dat kleine kinderen die verkracht & vermoord zijn, daar ZELF voor gekozen hebben ?![]()
ziel:"Hallo, ik wilde graag mijn komende leven bespreken"
God:"Prima. Wanneer en hoe wilde je graag dood ?"
ziel:"Nou, leek me wel leerzaam en interresant om met een jaar of 8 te worden ontvoerd & opgesloten in een ondergronds hol alwaar ik 9 maanden lang door diverse mensen wordt uitgewoond & dan vermoord. Geen priesters hoor, dat is zo gewoontjes."
God:"Nou, das ook toevallig, ik heb hier nog een ziel & die wilde graag zijn leven slijten in de gevangenis, na een reeks brute verkrachtingen en slachtpartijen, liefst met onschuldige meisjes."
Ziel:"Geweldig. En hoe gaan we heten ?"
God:"Jou noem ik Mélissa, en hij heet Marc."
zoiets ?
Ik vind het een uiterst verwerpelijke suggestie, dat men er zelf al voor gekozen zou hebben.
Ik wil best met je meedenken als je bedoelt dat alles op voorhand al vast ligt. Wel reeds bepaald, maar niet door 'de persoon in kwestie', maar bij dit soort uitspraken heb ik liever dat je je mond gaat spoelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |