QFTquote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:46 schreef beelz het volgende:
Kaas.
Ah, het verhaal van het gewicht van de ziel. En nu? Ga eens verder?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:46 schreef Maurice76 het volgende:
Ken je de theorie die veelal bekend staat als "21 grams"?
Wat is er verder te gaan? Ik werp alleen maar tegen dat er na de dood niets meer is, door iets dat eveneens nooit bewezen isquote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:52 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ah, het verhaal van het gewicht van de ziel. En nu? Ga eens verder?
Dan zullen mensen eerst moeten geloven dat ze alleen een brein zijn , en dat doen ze al niet ,quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:35 schreef mcf het volgende:
Hallo,
ik zat zo eens na te denken. Als je dood gaat geloven mensen dat er iets gaat gebeuren. Sommige denken aan de hel/hemel anderen aan reïncarnatie. Maar zou het niet allemaal gewoon stopgezet worden. Want je denkt met je brein, je observeert ermee. Je BESEFT met je brein.
Maar als je dood gaat is je brein ook dood.
Dus zou je niks meer kunnen beseffen...
Heel juist.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:03 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Wat is er verder te gaan? Ik werp alleen maar tegen dat er na de dood niets meer is, door iets dat eveneens nooit bewezen is.
Nee. Je essentie heeft niets met je brein te maken. Je bewustzijn legt het lichaam af en gaat dan verder.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:35 schreef mcf het volgende:
Hallo,
ik zat zo eens na te denken. Als je dood gaat geloven mensen dat er iets gaat gebeuren. Sommige denken aan de hel/hemel anderen aan reïncarnatie. Maar zou het niet allemaal gewoon stopgezet worden. Want je denkt met je brein, je observeert ermee. Je BESEFT met je brein.
Pim van Lommel.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:52 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ah, het verhaal van het gewicht van de ziel. En nu? Ga eens verder?
Bewijs is slechts een menselijke definitie om achter de waarheid proberen te komen. En zijn terreinen die met onze menselijke beperkingen niet te bewijzen vallen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:03 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Wat is er verder te gaan? Ik werp alleen maar tegen dat er na de dood niets meer is, door iets dat eveneens nooit bewezen is.
Dat is een eindeloze discussie die ik ook ontzettend fascinerend vind en waar ik het op Fok vaker over gehad heb. Onderzoek naar de dood is indien iemand dood is uiteraard niet meer mogelijk. Als ik officieel doodverklaard ben, dan kan er waarschijnlijk niet onderzocht worden of mijn ziel in een ander bewustzijn is of een andere wereld. Hetgeen wat wel mogelijk onderzocht kan worden is het proces van sterven, welke hersenactiviteit plaatsvindt en of er mogelijk krachten uit het lichaam treden. (Dat laat mij denken aan het verhaal van het Verloren Symbool over de noëtische wetenschap.)quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:35 schreef mcf het volgende:
Hallo,
Mooi vertrekpunt, maar waarom zouden er meer mensen zijn dan zielen ?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:52 schreef boempa het volgende:
Ik geloof dat alle zielen telkens in een ander lichaam terechtkomen.
Sterft een mens, dan verlaat de ziel het lichaam en zweeft dan rond in het universum tot er een nieuw lichaam beschikbaar is waar het opnieuw in kan leven.
Ook geloof ik erin dat er meer mensen zijn dan zielen, waardoor een ziel in meerdere mensen kan leven, en daardoor tweelingzielen zijn.
Zielsverwanten delen waarschijnlijk een bepaalde verbondenheid met elkaar.
Dit kan ik niet bewijzen, maar vind het idee wel zeer fascinerend.
Dat is wat veel mensen denken inderdaad. Helaas zie ik daar in deze wereld maar weinig van terug, waardoor ik vermoed dat iedereen vooral bezig is met zichzelf in plaats van met anderen. Dus zoveel wordt er in dat opzicht niet uit gehaald.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:42 schreef Topspin het volgende:
Het mooie aan de dood dat is dat je tijdens je leven als mens zijnde vaker kunt beseffen dat het leven niet oneindig is. Dat je dus zoveel mogelijk uit het leven moet halen voor zolang het leven duurt.
Nee. Je levens hier zijn ontdekkingsreizen om bepaalde lessen te leren en het leven in al zijn volheid te ervaren.quote:Zou iedereen weten dat het oneindig is dan zouden mensen al snel op 0,0 toeren gaan draaien als excuus dat er toch steeds een nieuwe kans komt.
Ha, de trololo man.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:25 schreef Het_Fenomeen het volgende:
Hoi, ik ben gestuurd door God en ik moest zeggen dat als je heen gaat dan heb je hetzelfde leven als voordat je baby was
Maar hij heeft ergens wel gelijkquote:
Dat hij is gestuurd door God?quote:
Ok, hij is niet letterlijk gestuurd door God., maar zijn we niet allen afkomstig van De Bron ? En gaan we niet, na onze dood, allen terug naar vanwaar we gekomen zijn ?quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:12 schreef EINZ het volgende:
Dat hij is gestuurd door God?Sorry, maar dan ben je gewoon aan het trollen, wat je daarna zegt is dan sowieso allemaal getroll
Dat vind ik iets te makkelijk gedacht.quote:[b]Op woensdag 30 juni 2010 00:42
Zou iedereen weten dat het oneindig is dan zouden mensen al snel op 0,0 toeren gaan draaien als excuus dat er toch steeds een nieuwe kans komt.
En zo komen we bij karma terecht ...quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:00 schreef Darkwolf het volgende:
Zo zou je ook kunnen beredeneren dat het toch niet uit maakt wat je doet dit leven (mensen pijn doen etc.), want als je dood bent ben je toch maar gewoon dood.
Jep.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ok, hij is niet letterlijk gestuurd door God., maar zijn we niet allen afkomstig van De Bron ? En gaan we niet, na onze dood, allen terug naar vanwaar we gekomen zijn ?
Karma vind ik zo'n complex fenomeen (zeker als je meerdere levens erbij gaat halen) dat ik dit hele idee in zijn geheel compleet verwerp.quote:
Wat hij schrijft over de kwantumfysica is heel interessant te noemen.quote:
Ik denk dat het slechts een voortzetting van ons leven hier is, waarbij je je licjaam aflegt en terugkeert naar de bron. Waar je waarschijnlijk een reflectie van dit leven te zien krijgt en waar je herenigd wordt met je familie.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:38 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Wat hij schrijft over de kwantumfysica is heel interessant te noemen.
Als enkele aspecten van de theorieën kloppen dan moeten wij de definitie dood herzien. Is dood als alle lichaamsfuncties uitgevallen zijn? Of is dood als de energie dusdanig veranderd is in de cellen om van dood te spreken?
Dit is een misverstand.quote:Op zondag 4 juli 2010 15:24 schreef loop het volgende:
Je kunt niets nieuws meer leren, alles gaat daar zo snel en je hebt geen mogelijkheid om ergens bij stil te staan (tenzij je dit lukte tijdens je leven), je kunt hierdoor ook vrijwel niets onthouden, als in een droom.
Tsja, deze gedachte heb ik ook vaak gehad en ik vind het een hele enge gedachte. Ik geloof niet dat er ooit een einde kan komen aan het leven, de wereld draait oneindig door en er gaan en komen oneindig nieuwe levens. En als je dood gaat dan ben je volgens jouw gedachte over de dood gewoon "weg", voor eeuwig dus. Dat besef je zelf dan natuurlijk niet omdat immers je besef weg is, maar zolang ik leef blijf ik dit een enge gedachte vinden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:35 schreef mcf het volgende:
Hallo,
Dat is niet helemaal waar.quote:Op maandag 5 juli 2010 23:39 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Gelukkig kan je dat niet beseffen als je eenmaal een nieuw leven begonnen bent, aangezien al je herinneringen uit je vorige leven uitgewist zijn.
Pim weet niet waar hij over praat......quote:
Want jij weet het beter? Pim van Lommel is natuurlijk absoluut geen intelligente geleerde en heeft geen diepgravend onderzoek gedaan naar BDE's. Als iemand het weet, dan is hij het wel.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:44 schreef sloopkogel het volgende:
[..]
Pim weet niet waar hij over praat......
Evolutie misschien?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:58 schreef wiver het volgende:
Als er voor een auto al een ontwerper is, dan zeker voor de mens!!!
Mooi klote dan als er een eerder dood gaat dan de ander. Helft van je ziel weg? Of heeft de ander dan opeens meer ziel dan daarvoor? Hoe zie je dat?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:52 schreef boempa het volgende:
Ik geloof dat alle zielen telkens in een ander lichaam terechtkomen.
Sterft een mens, dan verlaat de ziel het lichaam en zweeft dan rond in het universum tot er een nieuw lichaam beschikbaar is waar het opnieuw in kan leven.
Ook geloof ik erin dat er meer mensen zijn dan zielen, waardoor een ziel in meerdere mensen kan leven, en daardoor tweelingzielen zijn.
Zielsverwanten delen waarschijnlijk een bepaalde verbondenheid met elkaar.
Dit kan ik niet bewijzen, maar vind het idee wel zeer fascinerend.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:42 schreef Topspin het volgende:
Het mooie aan de dood dat is dat je tijdens je leven als mens zijnde vaker kunt beseffen dat het leven niet oneindig is. Dat je dus zoveel mogelijk uit het leven moet halen voor zolang het leven duurt.
Zou iedereen weten dat het oneindig is dan zouden mensen al snel op 0,0 toeren gaan draaien als excuus dat er toch steeds een nieuwe kans komt.
Nope. Terug naar de bron. Waar we allemaal deel van uitmaken.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:17 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Mooi klote dan als er een eerder dood gaat dan de ander. Helft van je ziel weg? Of heeft de ander dan opeens meer ziel dan daarvoor? Hoe zie je dat?
Okay, maar wat heeft de andere helft van de tweelingziel dan? De helft van de tweelingziel?quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:09 schreef EINZ het volgende:
[..]
Nope. Terug naar de bron. Waar we allemaal deel van uitmaken.
Zoals ik het heb begrepen, en vraag me niet of het zo is, een deel van je ziel blijft altijd achter aan de zijde van de bron. Ondertussen bevinden verschillende delen van je ziel - onlosmakelijk met elkaar verbonden via dat deel van je ziel aan de zijde van de bron - zich al dan niet tegelijkertijd op aarde. Dat kunnen dus twee delen zijn, maar misschien ook meer. Dat weet ik niet.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:08 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Okay, maar wat heeft de andere helft van de tweelingziel dan? De helft van de tweelingziel?
Of zou het aan de andere kant niet zo zijn dat twee halven een hele maken. Dat is natuurlijk ook gewoon zo omdat wij dat allemaal met elkaar afgesproken hebben. Geen idee hoe de realiteit is of voelt als je niet meer als levend mens op deze aarde bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |