Allereerst: gecondoleerd. Ik heb dit tot 2 jaar terug ook jaren moeten doorstaan, en ik weet wat voor een ellende dit kan worden op de langere termijn, als je in je eigen huis zelfs geen rust hebt.
Als het een huurwoning is, zou ik met de woningbouwvereniging/huismeester gaan praten. Heeft niet altijd veel resultaat, maar is wel een eerste stap die je kan doen.
Veel woningbouwverenigingen hebben tegenwoordig leefregels aan het huurcontract toegevoegd, waarop mensen aan te spreken zijn, en ook sancties kunnen krijgen als ze zich er niet aan houden.
Je kan ook de wijkagent proberen als die er is.
Buiten de uren 10-22 is lawaai overigens niet alleen in woningbouwwoningen verboden; ook in koopwoningen. De politie bellen dan. Die zullen waarschijnlijk wel terughoudend zijn, maar als je vaker belt gaan ze echt wel een keer langs (al was het maar om van je meerdere telefoontjes per week af te zijn

)
Er zal je ook, zowel bij woningbouw als bij politie gevraagd worden of je zelf al contact hebt opgenomen met de buurman, dus dan zal je even moeten uitleggen waarom niet. Snappen ze vaak best, de politie komt vaker bij asociale agressievelingen tenslotte.
Overigens zòu je het kunnen proberen tòch met hem te praten, liefst met een (evt. stevig gebouwde?) getuige erbij, die je kan helpen en/of de politie bellen als hij wel gaat slaan, en dan kan getuigen dat de buurman agressief is. Dan kan de politie een stuk sneller wat doen... maar ja een kloppartij riskeren is ook niet alles...
Doet de woningbouw niks, dan kan je natuurlijk altijd de politie proberen, mijn ervaring is dat die na wat gezeur ook tussen 10 en 22 wel actie willen ondernemen bij regelmatige langdurige overlast (vaak bellen dus, tijden van overlast opschrijven vrienden en familie die het ook hebben gehoord noteren voor later eventuele getuigenissen "dossier opbouwen"heet dat)
Ook kan je proberen wat juridisch advies in te winnen of je (een deel van) de huur kunt opschorten als de woningbouw na herhaalde klachten van jouw kant niks doet aan het gedrag van een huurder van hen die jouw woongenot, en dus de huurwaarde van jouw woning vermindert.
Al met al is dit alles iets waar je een lange adem voor nodig had. Ik had die niet, ik kon na 6 jaar dagelijks mijn huis uit gejaagd te worden door echt oorverdovend stampende housebassen, de neiging om de buurman met stereo en al van 2 hoog uit het raam te mieteren gelukkig nog 2 jaar onderdrukken, tot ik een (eengezins) woning kon krijgen in een betere buurt, waar ik nu prettig woon.
Sterkte iig!