quote:
Op zondag 27 juni 2010 10:03 schreef Impressie het volgende:Bedankt voor de adviezen tot nu toe! Zit alles met een bakje koffie te overwegen en ik ga sowieso een lijst bijhouden met waar ik wanneer last van heb. Ook ga ik iemand uit mijn vriendengroep strikken om een keer met me mee te gaan naar hem zodat ik niet alleen ben (goede tip, zelf niet eens aan gedacht) maar dan wil ik wel eerst afkoelen want ik denk niet dat het een slim idee is om woedend bij hem aan te bellen.
Zou het overigens vreemd zijn om een briefje in zijn brievenbus te doen met de klachten hierop? Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik niks vergeet, of dat ik 1 zin zeg en dan daar sta van 'eh ja doei he'.
Alles valt of staat met communicatie.
Een tik tegen het plafond is natuurlijk erg vaag, misschien hang je een lamp op, weet hij veel. Dat is net zoiets als de muziek keihard zetten, zodat de buurman kan horen dat ie overlast aan het veroorzaken is met zijn harde muziek. Schiet niet op.
Ga eens langs op een moment dat er niks aan de hand is. Dan ben je rustig, en dan kun je ook in alle rust uit leggen wat er aan de hand is (wellicht onder het genot van een kopje koffie). Als een briesend paard voor de deur gaan staan werkt alleen maar averechts, dan kun je er donder op zeggen dat hij ook niet meer voor rede vatbaar is.
En als je dan eens aanbelt, check dan zijn vloeren eens. Je omschrijft veel contactgeluid, tien tegen één dat daar geen goede vloer ligt. Harde vloeren zoals tegels en parket mogen niet in flats, laminaat alleen mits een goede ondervloer. Wanneer daar geen goede vloer ligt, sta je in je recht om te klagen bij de woningbouwvereniging of VvE, afhankelijk van of het huur of koop is.
Wat je ook nog kunt doen, is vragen of de buren naast of boven jouw bovenbuurman er ook last van hebben. Misschien zijn zij ook al eens langsgeweest. Mocht het erop uitdraaien dat het toch een klacht bij de woningbouw of VvE wordt, dan sta je sterker met z'n allen.
Maar voor je dat alles doet, bel gewoon eens aan. Misschien maak je je bang om niks. Mocht je een vriend meenemen, wat ik wel kan snappen, ga dan niet met zn tweeen voor de deur staan. Dat werkt heel intimiderend, en de buurman moet zich niet in het nauw gedreven voelen. Laat je vriend wachten aan het begin van de gallerij bijvoorbeeld. Zodat ie je wel in de gaten kan houden, maar op een afstandje kan blijven als alles goed is.
En briefjes? Niet doen. Onpersoonlijk, de ontvanger voelt zich meteen aangevallen en kans bestaat dat dat het alleen maar erger maakt. Just pull yourself together en aanbellen.
Succes/sterkte!
[b]Op
zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef
Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*