Haha, is een optie ja maar ik geloof dat ik mezelf dat niet wijsgemaakt krijgquote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:58 schreef Lallend het volgende:
Nouja, je kunt jezelf voorliegen en heel hard blijven denken dat het toch een klootzak is zonder dat er aanleiding toe is en uiteindelijk zul je dit echt gaan geloven en dan vind je altijd wel een stok om mee te slaan.
Ik wil niet zeggen dat dit een goede oplossing is maar het KAN wel!
Je eigen afleiding zoeken. Tip , plan voor jezelf gewoon steeds dingetjes die je zelf leuk vind om te doen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:21 schreef Lips het volgende:
Dat is kut ja!!! Ik heb vannacht ook over m'n ex gedroomd
Wat gewoon de grootste ellende is, is dat mijn vrienden die me vorige week zo goed opvingen het deze week allemaal af laten weten. Maandag zou een vriendin komen eten, is niet doorgegaan. Gisteren zou ik met een andere vriendin naar de film gaan, kon niet door gaan. Vanmiddag zou ik naar een vriendin toe gaan, is ook niet doorgegaan.
Ze kunnen allemaal wel lekker roepen dat ik vooral niet thuis op de bank moet gaan zitten maar als ze 1 voor 1 af laten weten, wat moet ik dan???
Je moet het nu zelf uitzoeken... daar komt het op neer. Er komen momenten dat je je echt verlaten door alles en iedereen voelt, omdat even niemand tijd voor je heeft.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:21 schreef Lips het volgende:
Dat is kut ja!!! Ik heb vannacht ook over m'n ex gedroomd
Wat gewoon de grootste ellende is, is dat mijn vrienden die me vorige week zo goed opvingen het deze week allemaal af laten weten. Maandag zou een vriendin komen eten, is niet doorgegaan. Gisteren zou ik met een andere vriendin naar de film gaan, kon niet door gaan. Vanmiddag zou ik naar een vriendin toe gaan, is ook niet doorgegaan.
Ze kunnen allemaal wel lekker roepen dat ik vooral niet thuis op de bank moet gaan zitten maar als ze 1 voor 1 af laten weten, wat moet ik dan???
Las net even terug naar wat precies je situatie was, heel veel herkenbare punten!quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:53 schreef Lips het volgende:
Ik woonde samen ja.
Het probleem is vooral dat ik heel slecht kan tegen last minute changes. Als ik vooraf weet dat ik de hele dag alleen zit kan ik me daar wel op instellen. Het is gewoon even enorm kut dat in 3 dagen tijd 3 vriendinnen nu afzeggen. Dus ik had gewoon wat planning en afleiding geregeld en door omstandigheden gaat niks door... Ik was vorige week helemaal blij dat deze week iedere dag iets op de agenda staat en nu valt er iedere dag gewoon iets af.
Maar ik kan ook moeilijk alleen zijn hoor. Ik rommel wel en doe m'n dingen wel maar wat Just-Lost al zegt, ik voel me nu even enorm verlaten en alleen...
Ik heb er ook last van. Gelukkig heb ik veel aan dit soort topics en internet is ook een goeie raadgever, want antwoorden van haar krijg ik niet. Ze doet alsof ik niet besta voor haar. En misschien is het maar beter ook dat we geen contact hebben. Ik dacht eerst dat ze BPS heeft, maar na veel info te hebben gelezen denk ik dat ze mensen emotioneel chanteert, zonder dat ze het zelf doorheeft. Ik kom haar nog wel eens tegen op een ander forum en als ik zie hoe ze daar tegen mensen doet is ze waarschijnlijk alweer volop bezig om een ander in te palmen met haar zielige verhaaltjes over haar slechte jeugd. Ach, ik ben er gelukkig vanaf, maar die emotionele nasleep is soms killing. Maar gelukkig voel ik me steeds beter worden en zij zal ws weer iemand's hart breken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 14:59 schreef melanie_x het volgende:
Ja klopt wel aardig, mijn ex nam/neemt altijd een slachtofferrol aan. Ik durfde hem op een gegeven moment amper meer tegen te spreken omdat hij dan boos en verdrietig werd.
Ik zou het volgens hem allemaal niet begrijpen enz. Dus dat gaf mij het gevoel dat ik het allemaal weer had veroorzaakt. Ik twijfelde al heel lang of ik het uit zou maken. Uiteindelijk toch met pijn en moeite gedaan en hij reageerde verontwaardigd en begreep mij maar niet terwijl die me genoeg heeft geflikt.
Hij heeft mij gewoon zo gekwetst en pijn gedaan en ik vind het heel moeilijk om het allemaal los te laten.
Gaat wel lukken natuurlijk maar dat heeft ook tijd nodig.
Dit is heel goed dat dan juist hulp zoekt daarin, beter dan het zo door laten gaan. Ik herken het moeilijk dingen los kunnen laten, voor mij is nu wel dat ik zelf herken wanneer ik ga malen en dan afleiding zoek, want soms kun jezelf gek maken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:03 schreef melanie_x het volgende:
Ik heb morgen een intakegesprek bij de psycholoog.
Ik was gisteren naar de dokter gegaan en waarschijnlijk ben ik depressief.
Dit komt dan niet alleen door liefdesverdriet o.i.d want ik weet dat dat overgaat maar ik kan ook heel slecht dingen loslaten en accepteren.
Ik ben benieuwd naar morgen en ik hoop dat ik het mezelf de komende tijd wat makkelijker kan maken.
tja.. ik niet voor hem in ieder geval, want hij maakte het zelf uit, en zag de relatie met haar toen niet zitten omdat hij haar helemaal niet zo leuk vond..quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:35 schreef goofy_goober het volgende:
Waren jullie niet gewoon een rebound voor elkaar?
Hetzelfde had ik vorige week en bij mij ging het verbazingwekkend goed. Start het gesprek gewoon neutraal op en klets gewoon wat, maak het niet te lang en maak voor jezelf een afspraak dat zodra het ongemakkelijk of drama word dat je met het gesprek stopt. Die instelling van "we zien wel" is een hele goede en als je je zelfbeheersing behoud kun je het jezelf ook niet aanrekenen als het gesprek toch weer vervelend word. Zorg er dus voor dat je het voor jezelf heel makkelijk correct te praten valt zodat jij je er niet weer klote om gaat voelen.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:09 schreef Under_Score het volgende:
hmm, ja goede vraag. zij belde mij overigens. en ik zeg niet snel nee. maar goed, we zien wel. wil me er niet te druk om maken nu.
Nouja zelf weten tenslotte, maar ik heb je naar mijn idee wel wat praktische tips gegeven om het jezelf makkelijk te maken. Iig erg veel succes morgenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:18 schreef Under_Score het volgende:
onze gesprekken zijn eigenlijk nooit vervelend. en we hadden ook nooit problemen met elkaar, tenminste geen onoverkomelijke problemen.
ach morgen eerst andere dingen doen, eerst even langs de kapper enzo
ik zal de tips in ieder geval in mn achterhoofd houden morgenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:26 schreef Lallend het volgende:
[..]
Nouja zelf weten tenslotte, maar ik heb je naar mijn idee wel wat praktische tips gegeven om het jezelf makkelijk te maken. Iig erg veel succes morgen
Ik heb gepraat met een paar vrienden van me, maar ik blijf eigenlijk maar de hele tijd dezelfde dingen herhalen, en heb na een paar minuten zoiets van, fuck wil hun ook niet er zo mee lastig vallen. Maar ik weet dat ze het niet erg vinden, maar voel me dr wel schuldig bij.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |