abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:53:50 #201
310408 denBlije
denk simpel.......
pi_83999527
haat en liefde, zo verrekte dichtbij elkaar......
~Droom alsof je het eeuwige leven hebt, maar leef alsof je morgen zult sterven.
~Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.
~Eenvoudig zijn is moeilijk als je het niet wilt blijven.
pi_83999717
Nouja, je kunt jezelf voorliegen en heel hard blijven denken dat het toch een klootzak is zonder dat er aanleiding toe is en uiteindelijk zul je dit echt gaan geloven en dan vind je altijd wel een stok om mee te slaan.
Ik wil niet zeggen dat dit een goede oplossing is maar het KAN wel!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:26:56 #203
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_84009950
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:58 schreef Lallend het volgende:
Nouja, je kunt jezelf voorliegen en heel hard blijven denken dat het toch een klootzak is zonder dat er aanleiding toe is en uiteindelijk zul je dit echt gaan geloven en dan vind je altijd wel een stok om mee te slaan.
Ik wil niet zeggen dat dit een goede oplossing is maar het KAN wel!
Haha, is een optie ja maar ik geloof dat ik mezelf dat niet wijsgemaakt krijg
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_84010182
Ik herken het wel op de korte termijn had je soms gewild dat het een eikel was omdat je dan makkelijker los kan maken van degene .

Maar ik denk juist dat je blij moet zijn dat het nu zo gaat en beiden juist trots kunnen zijn van het ging niet , het is een mooie tijd geweest en later kunnen we elkaar nog in de ogen kijken.

Er is niets frustrerender dan een boel drama daarna erom heen. Later kun je gewoon naar verjaardagen gaan en elkaar aankijken zonder dat je er allerlei drama om heen heb en dat is ook al heel wat.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:42:18 #205
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_84010539
Dat is ook wat we allebei het liefste willen. Nu alles netjes oplossen, elkaar vervolgens een tijd echt de ruimte geven en dan maar zien wat de toekomst brengt. Ik hoop natuurijk heel erg dat het na verloop van tijd wel goed komt maar ik weet ook echt wel dat de kans ook minstens net zo groot is dat dat niet gebeurd. Het streven is in ieder geval wel ooit weer gewoon met elkaar op te kunnen trekken. We hebben zo'n sterke band en een enorme klik dus het zou jammer zijn als dat allemaal weg zou zijn.
Maarja, hoe dat gaat lopen is natuurlijk maar afwachten, heeft toch tijd nodig.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_84010846
Dat weet je nooit maar nu heb je in ieder geval een contact wat goed gaat, (hoeft niet hele vriendschap te worden maar kan later misschien wel ) wat toch een fijne herinnering geeft aan een fijne tijd.
Voor mij is het ook daarna dat ik altijd normaal bleef doen , we kregen weer gewoon contact en kon me ook weer voorstellen dat ik verliefd op hem was geweest (en nu weer ben maar dat is een ander verhaal) .
Dat is vele malen beter dan terugkijken met een tijd van wat zag ik in die klootzak of wat heb ik me raar gedragen kan degene nietmeer onder ogen komen
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:33:50 #207
247160 Just-Lost
will never forget
pi_84034565
blehhhh!

Heb ik vannacht na anderhalf jaar, een levensechte droom waarin ik de avond van het uit elkaar gaan opnieuw beleef

Wat is dat slecht wakker worden zeg...
And I tried to sing
But I couldn’t think of anything
And that was the hardest part
Yeah that’s the hardest part
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:21:21 #208
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_84036431
Dat is kut ja!!! Ik heb vannacht ook over m'n ex gedroomd
Wat gewoon de grootste ellende is, is dat mijn vrienden die me vorige week zo goed opvingen het deze week allemaal af laten weten. Maandag zou een vriendin komen eten, is niet doorgegaan. Gisteren zou ik met een andere vriendin naar de film gaan, kon niet door gaan. Vanmiddag zou ik naar een vriendin toe gaan, is ook niet doorgegaan.
Ze kunnen allemaal wel lekker roepen dat ik vooral niet thuis op de bank moet gaan zitten maar als ze 1 voor 1 af laten weten, wat moet ik dan???
Miauw
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:24:45 #209
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_84036573
Mijn ex zei maandag dat ze mij nog deze week heel graag wou zien (ze gaat aankomend weekend ofzo op vakantie), maar op de vraag wanneer ze dan wil komt er maar geen antwoord
#26 || Luciano da Silva
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:26:42 #210
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_84036668
De enige die trouwens wij zijn afspraak na kwam is mijn ex, en voor ongeveer de eerste keer sinds ik hem ken was ie ook nog op tijd...
Miauw
pi_84036797
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:21 schreef Lips het volgende:
Wat gewoon de grootste ellende is, is dat mijn vrienden die me vorige week zo goed opvingen het deze week allemaal af laten weten. Maandag zou een vriendin komen eten, is niet doorgegaan. Gisteren zou ik met een andere vriendin naar de film gaan, kon niet door gaan. Vanmiddag zou ik naar een vriendin toe gaan, is ook niet doorgegaan.
Ze kunnen allemaal wel lekker roepen dat ik vooral niet thuis op de bank moet gaan zitten maar als ze 1 voor 1 af laten weten, wat moet ik dan???
Je eigen afleiding zoeken. Tip , plan voor jezelf gewoon steeds dingetjes die je zelf leuk vind om te doen.
Het is leuk als je vrienden je proberen te helpen maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen, en er zijn genoeg dingen die je in je eentje kan ondernemen zonder vriendinnen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:32:25 #212
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_84036948
Jeah I know, maar dan plan ik overdag m'n eigen dingen en dan 's avonds iets met een vriendin, heb ik zeg maar iets om naar toe te leven Als ik dan 's middags hoor dat het niet door kan gaan dan baal ik meteen zo dat ik m'n hele dag daar door laat beïnvloeden (leerpuntje voor mezelf). Het is dus niet zo dat ik de hele dag hun afleiding zoek, juist meestal 's avonds een paar uurtjes wat me dan motiveert overdag iets te doen.
Miauw
pi_84037270
Dan ook juist leren s'avonds dat soort dingen te doen, want er komen gewoon momenten dat hun niet altijd kunnen en dan zul je toch echt opnieuw leren even alleen te zijn (begreep dat je samenwoonde eerst ???)
Over een poosje kom je erachter dat alleen zijn ook wel zijn voordelen heeft , nu is het nog vers.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:44:52 #214
247160 Just-Lost
will never forget
pi_84037530
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:21 schreef Lips het volgende:
Je moet het nu zelf uitzoeken... daar komt het op neer. Er komen momenten dat je je echt verlaten door alles en iedereen voelt, omdat even niemand tijd voor je heeft.

Dus verzin iets, ga sporten, ga opruimen in huis, doe iets... Leer jezelf te vermaken..

Voor en tijdens m'n relatie heb ik me daar ook nooit mee bezig gehouden, er was altijd wel iemand, tot we uit elkaar gingen.. Heb ik super moeilijk gevonden, en soms nog wel.
Je komt nu op een punt dat vrienden ook relaties hebben, het druk hebben, en dus niet altijd tijd voor je hebben.

Ik kan me trouwens echt totaal niet voorstellen hoe mensen zo super 'happy single' kunnen zijn.. Ik zie ook de voordelen wel hoor.. Maar die vallen voor mij snel weg ten opzichte van de voordelen van een relatie.
Ben er in ieder geval wel achter dat ik niet gemaakt ben om alleen te zijn!
And I tried to sing
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:53:16 #215
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_84037955
Ik woonde samen ja.
Het probleem is vooral dat ik heel slecht kan tegen last minute changes. Als ik vooraf weet dat ik de hele dag alleen zit kan ik me daar wel op instellen. Het is gewoon even enorm kut dat in 3 dagen tijd 3 vriendinnen nu afzeggen. Dus ik had gewoon wat planning en afleiding geregeld en door omstandigheden gaat niks door... Ik was vorige week helemaal blij dat deze week iedere dag iets op de agenda staat en nu valt er iedere dag gewoon iets af.

Maar ik kan ook moeilijk alleen zijn hoor. Ik rommel wel en doe m'n dingen wel maar wat Just-Lost al zegt, ik voel me nu even enorm verlaten en alleen...
Miauw
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:08:48 #216
247160 Just-Lost
will never forget
pi_84038716
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:53 schreef Lips het volgende:
Ik woonde samen ja.
Het probleem is vooral dat ik heel slecht kan tegen last minute changes. Als ik vooraf weet dat ik de hele dag alleen zit kan ik me daar wel op instellen. Het is gewoon even enorm kut dat in 3 dagen tijd 3 vriendinnen nu afzeggen. Dus ik had gewoon wat planning en afleiding geregeld en door omstandigheden gaat niks door... Ik was vorige week helemaal blij dat deze week iedere dag iets op de agenda staat en nu valt er iedere dag gewoon iets af.

Maar ik kan ook moeilijk alleen zijn hoor. Ik rommel wel en doe m'n dingen wel maar wat Just-Lost al zegt, ik voel me nu even enorm verlaten en alleen...
Las net even terug naar wat precies je situatie was, heel veel herkenbare punten!
- breuk niet aan zien komen
- partner die verhuist uit eigen omgeving om samen te gaan wonen, heimwee dus
- partner die niet weet of dit wel de toekomst is die hij/zij wil

En dan die anderhalve week even geen contact... Ik heb in m'n leven nog nooit zoiets ellendigs meegemaakt
Die onzekerheid, dat wachten, dat hopen... Wat een hel zeg, ik moet er niet aan denken om dat ooit nog een keer mee te maken... het slaat echt een gat in je hart
And I tried to sing
pi_84041033
Ik heb morgen een intakegesprek bij de psycholoog.
Ik was gisteren naar de dokter gegaan en waarschijnlijk ben ik depressief.
Dit komt dan niet alleen door liefdesverdriet o.i.d want ik weet dat dat overgaat maar ik kan ook heel slecht dingen loslaten en accepteren.

Ik ben benieuwd naar morgen en ik hoop dat ik het mezelf de komende tijd wat makkelijker kan maken.
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:10:49 #218
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_84041381
Ik denk de laatste tijd weer wat vaker aan mijn ex. Wellicht omdat ik nog steeds redelijk pissig ben op haar wat ze me destijds allemaal heeft geflikt en deed alsof het allemaal mijn schuld was, dat ik niet genoeg van haar hield en zo. Ik ben gewoon slachtoffer geworden van emotionele chantage. Toen het net uit was hoopte ik nog op vriendschap, maar ik besef nu dat dit nooit zal lukken, want zij kan alleen maar mensen gebruiken om er zelf beter van te worden. Ik leek af en toe meer op een psycholoog dan haar vriend.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_84042130
Emotionele chantage is echt zo kut
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:41:05 #220
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_84042936
Het is dat ik er nu pas aan denk, maar dat is precies wat ze bij me deed. Ze projecteerde haar ellende en moeilijke verleden op mij. En als ik dan eens tegengas gaf was ik de boosdoener.

En het kutte is dat ik er nog steeds last van heb, terwijl mevrouw waarschijnlijk haar volgende 'slachtoffer' al heeft gevonden.
pi_84044132
Mijn ex heeft ook zijn volgende slachtoffer al. Hij heeft haar al een aantal keer belazerd en toch praat hij haar steeds weer om, want hij heeft het 'oh zo moeilijk' dus vergeeft ze hem weer.

Ik weet gewoon precies wat hij doet en daarom vind ik het zo sneu voor die meid. Ze is echt heel aardig maar ook zo naïef. Na een tijdje zal ze er ook wel achter komen..

Maar die emotionele chantage breekt je echt op. Op het laatst dreigde hij zelfs met zelfmoord als ik bij hem weg ging. En nu ben ik weg en heeft hij ondertussen een nieuwe chick.
  woensdag 14 juli 2010 @ 14:29:47 #222
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_84045523
Ik herken heel veel in dit. Jij ook? Eigenlijk beschrijft het precies hoe mijn relatie is verlopen...

Een romantische relatie die verstrikt raakt in emotionele afhankelijkheid ontstaat vaak door een vast patroon. In eerste instantie is er de verliefdheidsfase, deze persoon zal ons geluk en vervulling gaan brengen. Pas na een tijdje begint de manipulatie en controle, de partner moet precies zo zijn en zich gedragen zoals de ander dat wil. De angst dat men niet aan de verwachtingen kan voldoen en schuldgevoelens beheersen dan de relatie. Vaak voelen mensen zich dan al gevangen in een relatie. Hierna volgt meestal een fase waarin de schuld bij de ander komt te liggen en waarbij men alle niet uitgekomen dromen en pijn bij de ander neerlegt. Dit kan weer leiden tot muren rond het hart en vluchtgedrag want men wil niet (opnieuw) gekwetst worden en liefde, intimiteit en wederzijds respect zijn uit de relatie verdwenen. Veel mensen kunnen niet ontsnappen uit zo’n relatie door schuld en angstgevoelens.
pi_84046970
Ja klopt wel aardig, mijn ex nam/neemt altijd een slachtofferrol aan. Ik durfde hem op een gegeven moment amper meer tegen te spreken omdat hij dan boos en verdrietig werd.
Ik zou het volgens hem allemaal niet begrijpen enz. Dus dat gaf mij het gevoel dat ik het allemaal weer had veroorzaakt. Ik twijfelde al heel lang of ik het uit zou maken. Uiteindelijk toch met pijn en moeite gedaan en hij reageerde verontwaardigd en begreep mij maar niet terwijl die me genoeg heeft geflikt.

Hij heeft mij gewoon zo gekwetst en pijn gedaan en ik vind het heel moeilijk om het allemaal los te laten.
Gaat wel lukken natuurlijk maar dat heeft ook tijd nodig.
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:03:02 #224
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_84047100
Die verdomde tijd iedere keer weer he
Miauw
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:34:21 #225
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_84048481
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 14:59 schreef melanie_x het volgende:
Ja klopt wel aardig, mijn ex nam/neemt altijd een slachtofferrol aan. Ik durfde hem op een gegeven moment amper meer tegen te spreken omdat hij dan boos en verdrietig werd.
Ik zou het volgens hem allemaal niet begrijpen enz. Dus dat gaf mij het gevoel dat ik het allemaal weer had veroorzaakt. Ik twijfelde al heel lang of ik het uit zou maken. Uiteindelijk toch met pijn en moeite gedaan en hij reageerde verontwaardigd en begreep mij maar niet terwijl die me genoeg heeft geflikt.

Hij heeft mij gewoon zo gekwetst en pijn gedaan en ik vind het heel moeilijk om het allemaal los te laten.
Gaat wel lukken natuurlijk maar dat heeft ook tijd nodig.
Ik heb er ook last van. Gelukkig heb ik veel aan dit soort topics en internet is ook een goeie raadgever, want antwoorden van haar krijg ik niet. Ze doet alsof ik niet besta voor haar. En misschien is het maar beter ook dat we geen contact hebben. Ik dacht eerst dat ze BPS heeft, maar na veel info te hebben gelezen denk ik dat ze mensen emotioneel chanteert, zonder dat ze het zelf doorheeft. Ik kom haar nog wel eens tegen op een ander forum en als ik zie hoe ze daar tegen mensen doet is ze waarschijnlijk alweer volop bezig om een ander in te palmen met haar zielige verhaaltjes over haar slechte jeugd. Ach, ik ben er gelukkig vanaf, maar die emotionele nasleep is soms killing. Maar gelukkig voel ik me steeds beter worden en zij zal ws weer iemand's hart breken.

Emotionele manipulators hebben geen verantwoordelijkheidsgevoel. Ze nemen geen verantwoording voor zichzelf of hun gedrag, ze hebben het er altijd over wat "anderen hen hebben aangedaan". Een emotionele manipulator herken je bijvoorbeeld doordat ze altijd proberen enige vorm van emotionele 'intimiteit' te bewerkstelligen door zeer snel gevoelige prive-informatie over zichzelf te verschaffen (nog los van de vraag of die informatie waarheidsgetrouw is), in het algemeen dat soort informatie waarmee ze willen bewerkstelligen dat je medelijden of sympatie voor ze opbrengt, waar vervolgens misbruik van wordt gemaakt. In het begin zal je geneigd zijn zo'n persoon als zeer gevoelig, emotioneel open en misschien een beetje kwetsbaar te beschouwen. Een emotionele manipulator is echter in werkelijkheid zo ongevoelig als een pit-bull terrier, en ze zullen het altijd voordoen alsof ze midden in de problemen/crisis zitten om JOUW emotionele energie te stelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')