abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 juni 2010 @ 12:55:42 #1
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_83322306

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2010 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2010 Patch 1

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco

Vorige topic.
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  zaterdag 26 juni 2010 @ 13:40:39 #2
291753 Jmsls
Feeling really bla bla
pi_83323772
Iemand een goede veelscorende spits voor VVV Venlo? (budget 100k/200k)
I want to bla bla bla
pi_83323925
Heb al een hele tijd niet meer gespeeld, zin is een beetje weg
  zaterdag 26 juni 2010 @ 13:56:36 #4
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83324223
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:40 schreef Jmsls het volgende:
Iemand een goede veelscorende spits voor VVV Venlo? (budget 100k/200k)
Ik zou iemand huren. VVV heeft genoeg aanzien om ook echt goede spitsen die bij hun eigen club (ook in het buitenland, bv. Engeland) niet in de basis staan te huren. Soms moet je daar iets voor betalen maar dat is meestal niet zo veel. Probeer Cristaldo eens te huren, kun je misschien zelfs een optie tot koop bedingen, voor als je volgend seizoen een transferbudget hebt.

Zo niet, kijk dan even in Roemenië, bijvoorbeeld naar Florin Bratu. Die legt er bij mij in het 3e seizoen nog altijd veel in.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_83324310
Ik zal mijn 'wonderkid' zo ff posten, op zijn 17e al basisklant bij Ajax.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 14:08:16 #6
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83324594
Welke spelers van het huidige WK hebben jullie trouwens in jullie teams? Met FC Den Bosch in de Eredivisie heb ik:

Juraj Kucka (Slowakije; middenvelder)
Vincent Enyeama (Nigeria; doelman)
Vladimir Stojkovic (Servië; doelman, maar bij mij reserve)
Mauricio Isla (Chili; verdediger)

Had ze allemaal al gekocht vóór het WK begon. Leuk om ze in het echt te zien spelen/falen
pi_83329442
enyeama en van bronckhorst in iedergeval
heb ook jorgensen, maar ik weet niet of die ook in de deense selectie zat.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 18:09:55 #8
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83331383
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 17:08 schreef Bow het volgende:
enyeama en van bronckhorst in iedergeval
heb ook jorgensen, maar ik weet niet of die ook in de deense selectie zat.
De oude wel, de jonge (wilde ik ook kopen, maar te duur) niet.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:20:50 #9
291753 Jmsls
Feeling really bla bla
pi_83335332
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:56 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Ik zou iemand huren. VVV heeft genoeg aanzien om ook echt goede spitsen die bij hun eigen club (ook in het buitenland, bv. Engeland) niet in de basis staan te huren. Soms moet je daar iets voor betalen maar dat is meestal niet zo veel. Probeer Cristaldo eens te huren, kun je misschien zelfs een optie tot koop bedingen, voor als je volgend seizoen een transferbudget hebt.

Zo niet, kijk dan even in Roemenië, bijvoorbeeld naar Florin Bratu. Die legt er bij mij in het 3e seizoen nog altijd veel in.
Ik heb Emad Motaeb gehaald van Al-Ahly wat een held, 20 wedstrijden 23 goals.
I want to bla bla bla
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:27:28 #10
291753 Jmsls
Feeling really bla bla
pi_83335576
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:08 schreef Pinterman het volgende:
Welke spelers van het huidige WK hebben jullie trouwens in jullie teams? Met FC Den Bosch in de Eredivisie heb ik:

Juraj Kucka (Slowakije; middenvelder)
Vincent Enyeama (Nigeria; doelman)
Vladimir Stojkovic (Servië; doelman, maar bij mij reserve)
Mauricio Isla (Chili; verdediger)

Had ze allemaal al gekocht vóór het WK begon. Leuk om ze in het echt te zien spelen/falen
Ik heb Tshabalala van Zuid-Afrika gehaald. (VVV Venlo)
I want to bla bla bla
  zaterdag 26 juni 2010 @ 22:31:23 #11
295640 aleco99
Niet uit 99
pi_83340453
Kzit nu in seizoen 4, ben via Roda JC (6e ) bij west bromwich albion beland. Kwam halverwege het seizoen binnen, 13e, maar heb toch nog de 1e plek weten te veroveren. 3e seizoen in de PL op een knappe 8e plek geeindigd en ben nu 3 wedstrijden in het nieuwe seizoen.

Aangetrokken spelers:
-Ballack (transfervrij van Bayern Munchen)
-Krancjar (7 miljoen van Tottenham, echt een baasje)
-TUncay Sunli (3 miljoen van Stoke City)
-Thiago Carleto (reserves Valencia, gehaald voor 400K, net verkocht aan Benfica voor 6 miljoen )
-Borowski (gratis van Werder)

Ik ben nu op zoek naar een versterking voor mijn aanval. Ik heb 2 goede spitsen (Cox en Miller) die er allebei per seizoen toch wel 15 a 20 inleggen pp, maar ze laten het nog wel eens afweten tijdens topwedstrijden. Ook een goede verdediger zou handig zijn.

Ik heb geprobeerd Neymar te kopen, maar daar willen ze 30 miljoen voor hebben Is die Cristaldo echt zo goed als ze zeggen? Hij is bij mij nog geen eens een miljoen waard....

Graag tips
pi_83342458
Zit met Cadiz nu in de Liga Adelante. Gaat standaard, wordt vechten voor lijfsbehoud!
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_83343011
Neymar kostte me 15 miljoen, Villalva kun je soms voor een 3,5-5 miljoen oppikken.
Who dat!
pi_83348252
Met Groningen flink wat spelers verkocht, 23,5 inkomsten opgeleverd. Onder andere Lovre, Stenman en Sankoh zijn voor leuke bedragen vertrokken. Daarvoor gehaald:
- Khune, keeper Zuid-Afrika voor 1,2 miljoen als 2e keeper
- Ezequias, linksback van Brasov die maar 450K kostte
- Escudero, linksback van Internacional voor 1,6 miljoen
- Otamendi, centrale verdediger voor 3,3 miljoen
- Sanchez, Libero/CV voor 500K
- Sorondo op huurbasis als wisselspeler, 120K centrale verdediger
- Anthony Annan voor 3,5 miljoen als nieuwe verdedigende middenvelder
- Barillà van Reggina als nieuwe linksmid voor 1 miljoen
- Badelj ala AMC. voor 1,2 miljoen
- Cejas als rechtsmid voor 500K
- Javier Hernandez voor 130K, stond op de TL en moest ik hebben!

Heerlijk ingekocht
  zondag 27 juni 2010 @ 10:29:18 #15
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83350426
Ik heb problemen met het winnen van wedstrijden tegen clubs die een stuk slechter zijn dan ik.

Europees voetbal gaat van een lijen dakje. Olympiakos uit met 3-0 opzij gezet, vervolgens ook Dynamo B. met 4-1. Wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord, en PSV win ik meestal ook met verbazingwekkend weinig moeite.

Maar dan: Ijsselmeervogels in de beker. Met moeite 1-0 gewonnen. Vervolgens tegen een nieuwe promovendus in de eredivisie, FC Omniworld, thuis met 2-0 verloren. Roda JC: thuis met 1-0 verloren. Het team speelt ook echt dramatisch tegen dit soort clubs.

Dus, weet iemand hoe ik deze wedstrijden onder controle krijg? Dit is al 3 seizoenen lang een probleem.
pi_83354779
Ook al een tijdje niet meer gespeeld
Komt vanzelf wel weer
U MAD?
  zondag 27 juni 2010 @ 13:20:43 #17
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_83355136
Iemand al eens een 4-5-1 aan de praat gekregen. Heb er wat moeite mee. Tips?

Opstelling is nu als volgt:

Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_83355446
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:20 schreef Happel het volgende:
Iemand al eens een 4-5-1 aan de praat gekregen. Heb er wat moeite mee. Tips?

Opstelling is nu als volgt:

[ afbeelding ]
Ik zou het iets aanvallender maken qua opstelling, maar verdedigend qua mentaliteit, een soort tussenvorm voor de 4-3-3 en 4-5-1. Bij dit soort tactieken merk ik altijd problemen bij het middenveld, omdat spelers niet kunnen jagen zonder gaten te laten vallen of dat er weinig mandekking is. Daarom speel ik liever met drie middenvelders die verdedigend staan ingesteld.

Ik speel het liefst wat lager tempo en wat meer de bal rondtikken. Mentaliteit op controle. Hoe je de aanval in elkaar zet ligt een beetje aan je elftal en de kwaliteiten erin. Speel je door het midden? Dat is over het algemeen bijzonder moeilijk voor elkaar te krijgen.

Linkje naar mijn opstelling in plaats van plaatje, omdat de afbeelding flink groot is: http://img256.imageshack.us/img256/8106/tottenhamj.jpg

[ Bericht 3% gewijzigd door Woeste_Woerd op 27-06-2010 14:03:25 ]
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
pi_83356133
Ik zit er aan te denken om bij psv aan de slag te gaan, maar bij psv is er maar weing budget. Blijft dit altijd zo laag, of krijg je later meer?
pi_83357658
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:54 schreef KoenMonster het volgende:
Ik zit er aan te denken om bij psv aan de slag te gaan, maar bij psv is er maar weing budget. Blijft dit altijd zo laag, of krijg je later meer?
Als je Europees voetbal haalt/Kampioen wordt krijg je natuurlijk meer. Bovendien is 3.000.000 budget nog niet eens zo heel weinig. Als je nog wat wissels erbij verkoopt, kun je heerlijk inkopen.
  zondag 27 juni 2010 @ 14:42:07 #21
295640 aleco99
Niet uit 99
pi_83357951
Bij WBA krijg ik nu 5 miljoen en dat is voor eindigen in het linkerrijtje. Maar wat Golaso zegt. verkoop spelers die je niet nodig hebt, dat zorgt voor het echte transferbudget
  zondag 27 juni 2010 @ 14:58:33 #22
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_83358520
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:31 schreef Woeste_Woerd het volgende:

[..]

Ik zou het iets aanvallender maken qua opstelling, maar verdedigend qua mentaliteit, een soort tussenvorm voor de 4-3-3 en 4-5-1. Bij dit soort tactieken merk ik altijd problemen bij het middenveld, omdat spelers niet kunnen jagen zonder gaten te laten vallen of dat er weinig mandekking is. Daarom speel ik liever met drie middenvelders die verdedigend staan ingesteld.

Wat je zegt over het middenveld klopt inderdaad. Zijn ook altijd uitgeput na 3/4 van de wedstrijd. Zal het eens aanpassen naar jouw opstelling. Misschien dat het uitmaakt.

Is je spits een target man?
Elite
Tegen TTIP
pi_83358841
Ik heb nu bij Ajax 100 miljoen transferbudget, opgebouwd in 6 jaar....
pi_83358961
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:58 schreef Happel het volgende:

[..]

Wat je zegt over het middenveld klopt inderdaad. Zijn ook altijd uitgeput na 3/4 van de wedstrijd. Zal het eens aanpassen naar jouw opstelling. Misschien dat het uitmaakt.

Is je spits een target man?
Bij deze opstelling niet, omdat mijn middenvelders nu niet verdedigend staan ingesteld (2 spelen mee in de aanval (wel minder aggressief dan de flanken en aanvaller), eentje blijft altijd achter) en beide zeer baltechnisch en mentaal sterk zijn, dus ik speel in dit geval de bal liever kort en laat de spelers meer de aanval zelf bepalen (kort, maar of het over links, rechts of centraal komt is hun keuze). Dit is wel conditioneel uitputtend, dus je moet er wel de spelers voor hebben.

Je ziet dat ik ook Hoarau heb. Boomlange vent, ijzersterke kopper en redelijk met de bal. Toen hij mijn eerste speler was (2 seizoenen geleden) was hij inderdaad een targetman. Als je met een targetman wil spelen, let dan wel alsjeblieft op de flankspelers, die bepalen eigenlijk voor mijn gevoel het grootste gedeelte of een targetman gaat werken of niet (aangezien alles op neerkomt dat die speler de bal krijgt zoals hij het wil).

Edit: Ik zie dat je met wss Feyenoord speelt. Probeer dan iig rustig te spelen, Nederlandse teams zijn toch Europees middenmaat en moeten niet te moeilijk willen spelen. Als ik daar altijd het tempo omhoog wil gooien gaat het mis. Als je passing hoog is (laten we het op 80% geslaagd houden), dan zou je wat tempo erin kunnen gooien.

Bij mijn tactiek zoals ik die getoond heb kan het trouwens werken (als het moeilijk loopt) om tijdens de wedstrijd nog opdracht (aan de zijkant) te geven extra via de flanken te spelen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Woeste_Woerd op 27-06-2010 15:20:22 ]
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
pi_83359221
quote:
Op zondag 27 juni 2010 10:29 schreef Pinterman het volgende:
Ik heb problemen met het winnen van wedstrijden tegen clubs die een stuk slechter zijn dan ik.

Europees voetbal gaat van een lijen dakje. Olympiakos uit met 3-0 opzij gezet, vervolgens ook Dynamo B. met 4-1. Wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord, en PSV win ik meestal ook met verbazingwekkend weinig moeite.

Maar dan: Ijsselmeervogels in de beker. Met moeite 1-0 gewonnen. Vervolgens tegen een nieuwe promovendus in de eredivisie, FC Omniworld, thuis met 2-0 verloren. Roda JC: thuis met 1-0 verloren. Het team speelt ook echt dramatisch tegen dit soort clubs.

Dus, weet iemand hoe ik deze wedstrijden onder controle krijg? Dit is al 3 seizoenen lang een probleem.
Dat heb ik ook met Tottenham Hotspur. Volgens mij is er weinig aan te doen, omdat het voor mijn gevoel vooral mentaal een probleem is (overschatting). Wel wil het soms helpen om een aantal nieuwe spelers erin te gooien, die zijn vaak een tikje meer gemotiveerd (halen hogere cijfers dan mijn basis in dat soort wedstrijden) denk ik.
  zondag 27 juni 2010 @ 15:29:36 #26
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_83360290
quote:
Op zondag 27 juni 2010 10:29 schreef Pinterman het volgende:

Op welke manier verlies je en wat is je tactiek?

Mijn eigen ervaring met het spel is dat ik vaak te aanvallend ga spelen tegen teams die ik als minder goed inschat, en dat het spel dat vervolgens afstraft (bv. door tegendoelpunten via counters, afgeweken ballen etc.). Bovendien zijn die kleine teams meestal erg gemotiveerd om tegen je "grote" team te winnen, dus het kan misschien ook een idee zijn om spelers op te stellen met goeie mentale stats, en niet per se de technische wonderknaapjes.
  zondag 27 juni 2010 @ 17:00:43 #28
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83363379
quote:
Op zondag 27 juni 2010 15:54 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Op welke manier verlies je en wat is je tactiek?

Mijn eigen ervaring met het spel is dat ik vaak te aanvallend ga spelen tegen teams die ik als minder goed inschat, en dat het spel dat vervolgens afstraft (bv. door tegendoelpunten via counters, afgeweken ballen etc.). Bovendien zijn die kleine teams meestal erg gemotiveerd om tegen je "grote" team te winnen, dus het kan misschien ook een idee zijn om spelers op te stellen met goeie mentale stats, en niet per se de technische wonderknaapjes.

Ik zit erover te denken om binnenkort weer 4-4-2 te gaan spelen, maar heb nu geen goede fullbacks omdat ik dit al vanaf het eerste seizoen zo doe, dus moet er nog even mee door. Tactisch is het verder allemaal niet zo ingewikkeld: gewoon balanced, en begin meestal standaard, maar soms op de counter tegen grotere teams, uit. Ik heb tackling aggresive en het speltempo twee tikken lager dan gemiddeld. De wingers zijn verdedigende wingers, maar wel op de aanval. Tegengoals krijg ik meestal niet over de flank, maar het zijn voornamelijk goals uit corners en afstandsschoten.

Eigenlijk is het niet eens specifiek een fout van de verdediging, meestal, als ik een goal tegen krijg van kleinere teams. Mijn hele elftal speelt dan gewoon beroerd. Lijden veel balverlies. Dat heb ik tegen grotere tegenstanders minder, maar ik verlies in de lucht sowieso bijna alles voorin, ook al heb ik daar een paar goede koppers rondlopen. Keeper heb ik inmiddels ingesteld dat hij zo min mogelijk die bal naar voren lanceert: dat levert iets beter resultaat op, maar het blijft wat dramatisch, die luchtduels.

Enfin, het zal wel een mentaal probleem zijn tegen die kleine teams. Er zitten ook nog steeds gastjes in mijn elftal die weigeren de taal te leren
pi_83388142
Is er iemand die hier ervaring heeft met AGOVV? Geen idee waarom ik ze hebt uitgekozen hoor!

Ik ben benieuwd met wat voor een tacktiek jullie zouden spelen/of gespeeld hebben.

Wie hebben jullie opgesteld en wie verkocht? Ik ben net begonnen met het spel en nog geen idee hoe te beginnen. Ik heb wel alle guides van de FM sites doorgelezen.

Ik kan trouwens geen scouts vinden die hoger dan 10 hebben voor het inschatten van de kwaliteiten van de speler en potentieel. Terwijl ik een grote database heb aanstaan en in het begin veel landen heb aangeklikt die ik in me spel zou willen meenemen. Waar ligt dit aan?
Vici, Vidi, Veni!
pi_83388668
quote:
Op maandag 28 juni 2010 09:22 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Ik kan trouwens geen scouts vinden die hoger dan 10 hebben voor het inschatten van de kwaliteiten van de speler en potentieel. Terwijl ik een grote database heb aanstaan en in het begin veel landen heb aangeklikt die ik in me spel zou willen meenemen. Waar ligt dit aan?
Als je met AGOVV speelt, dan zul je sowieso geen echt goede scouts kunnen aantrekken als je net begint. Maar je kan als trainer zelf een beetje "scout" spelen door te zoeken naar spelers met bepaalde eigenschappen, daar heb je eigenlijk geen scout voor nodig in het spel. (In de realiteit, dat laat ik aan ieders verbeelding over. )
pi_83389271
quote:
Op maandag 28 juni 2010 09:42 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Als je met AGOVV speelt, dan zul je sowieso geen echt goede scouts kunnen aantrekken als je net begint. Maar je kan als trainer zelf een beetje "scout" spelen door te zoeken naar spelers met bepaalde eigenschappen, daar heb je eigenlijk geen scout voor nodig in het spel. (In de realiteit, dat laat ik aan ieders verbeelding over. )
dank, maar ik heb het niet over aantrekken. Hij kan ze niet eens vinden hoger dan 10. Hij geeft dan aan er zijn geen scouts die voldoen aan deze eisen in jouw regio.
Vici, Vidi, Veni!
  maandag 28 juni 2010 @ 10:19:00 #32
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83389810
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:02 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:

[..]

dank, maar ik heb het niet over aantrekken. Hij kan ze niet eens vinden hoger dan 10. Hij geeft dan aan er zijn geen scouts die voldoen aan deze eisen in jouw regio.
Dat komt waarschijnlijk omdat je, als je op het knopje 'Filter' drukt, het hokje hebt aangevinkt waarmee je onrealistische targets eruit filtert... (dat hokje staat standaard aangevinkt)
pi_83391690
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:19 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Dat komt waarschijnlijk omdat je, als je op het knopje 'Filter' drukt, het hokje hebt aangevinkt waarmee je onrealistische targets eruit filtert... (dat hokje staat standaard aangevinkt)
Kijk daar kan ik iets mee ga maar eens vanmiddag kijken of ik die dan uit kan zetten.

Nu nog mensen met ervaring met AGOVV of vergelijkbare kwaliteiten. Welke tactiek spelen jullie en loopt dat? Daarnaast wie hebben jullie er uitgegooid en aangetrokken bij AGOVV. Alvast bedankt
Vici, Vidi, Veni!
pi_83394662
quote:
Op maandag 28 juni 2010 11:08 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:

[..]

Kijk daar kan ik iets mee ga maar eens vanmiddag kijken of ik die dan uit kan zetten.

Nu nog mensen met ervaring met AGOVV of vergelijkbare kwaliteiten. Welke tactiek spelen jullie en loopt dat? Daarnaast wie hebben jullie er uitgegooid en aangetrokken bij AGOVV. Alvast bedankt
Ik denk dat het wel vergelijkbaar is met het Lower-League management (dus kleine teams in kleine competities). Probeer zoveel mogelijk spelers transfervrij aan te trekken. Voor Jupiler League zijn er heel veel goede gratis spelers te halen (die na één succesjaar ook weer weggaan voor niks ) die een jaartje wel mee willen ballen. Probeer ook een topclub te strikken als parent team (kan je bij de board doen), die sturen vaak een talentje (3 van de 4 keer niks waard, soms echt een held) voor niks. Ook kun je gemakkelijker spelers voor niks (of 10% salaris) huren van zo'n team.

Speltechnisch zou ik de bal kort spelen (iig niet direct). Ik weet niet zo heel goed waar de sterktes en zwaktes liggen bij AGOVV, maar hou het simpel en let vooral op je budget. Bij een rondje FM waar ik in 2018 zit zijn er ongeveer 5 tot 10 JP clubs gesaneerd.
pi_83448033
Ik zit nu in seizoen 4 met PSV. Het gaat een stuk moeilijker als de eerste 3 jaar. Waar ik in de eerste 3 seizoenen veel scoorde en weinig tegenkreeg en dus ook tussen de 5 en 10 punten voor stond, krijg ik nu ook redelijk wat tegengoals.. waardoor ik vanaf dag 1 achter Feyenoord en Ajax aanhobbel. Ajax heb ik inmiddels achterhaald

Wel voor de 2e keer de groepsfase CL overleefd. Mag in de 1e ronde tegen Inter. Die overleefden maar net de groep met Feyenoord. Feyenoord speelde thuis 1-1 tegen Inter en gingen in Milaan met 0-1 met de zege aan de haal. Desondanks werd Feyenoord 4e in de poule.
pi_83448465
Speel nu met Chivas en zit een beetje in een onmogelijke situatie, kan nauwelijks spelers kopen, meestal 1 per seizoen, laat zo nu en dan oudere spelers gaan en heel afentoe verkoop ik er een. Al mijn goede spelers willen blijven maar ik kom iedere keer weer rond de 4e plek uit en lig er na 1 of 2 rondes uit. CL en CL copa haal ik wel regelmatig maar dan is het in de eerste of 2e KO ronde ook weer voorbij

Andere ploegen mogen 6 buitenlanders halen en ik niet. Ik scout veel maar er zijn gewoon niet veel haalbare Mexicanen voorbij

Hoe kom je hier uit?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83478186
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Speel nu met Chivas en zit een beetje in een onmogelijke situatie, kan nauwelijks spelers kopen, meestal 1 per seizoen, laat zo nu en dan oudere spelers gaan en heel afentoe verkoop ik er een. Al mijn goede spelers willen blijven maar ik kom iedere keer weer rond de 4e plek uit en lig er na 1 of 2 rondes uit. CL en CL copa haal ik wel regelmatig maar dan is het in de eerste of 2e KO ronde ook weer voorbij

Andere ploegen mogen 6 buitenlanders halen en ik niet. Ik scout veel maar er zijn gewoon niet veel haalbare Mexicanen voorbij

Hoe kom je hier uit?
Wél winnen
pi_83478365
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:19 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Wél winnen
En hoe doe je dat?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83478395
Kan je geen transfervrije spelers halen? Ben zelf begonnen met ABC FC in de 3e Braziliaanse competitie en mijn transferbudget was maar 3000 euro toen ik begon.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_83478447
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:28 schreef Tain het volgende:
Kan je geen transfervrije spelers halen? Ben zelf begonnen met ABC FC in de 3e Braziliaanse competitie en mijn transferbudget was maar 3000 euro toen ik begon.
Nauwelijks spelers die wat toevoegen. Met scouten is een 3 ster al een uitzondering
pi_83478605
Inter en de Nederlandse ploegen, een goede combinatie
Na de groepsfase moest ik namelijk in de 1e ronde RU CL tegen Inter, thuis won ik met 1-0, uit werd het 1-1.
In de kwart finale trof ik Manchester City. Speelde thuis 1-1, stond uit bij rust 2-2, vlak na rust scoorde City de 3-2, vervolgens kreeg Barry rood, denk je meer kans te maken.... wedstrijd eindigde in 6-2
In de beker uitgeschakeld in de halve finale door FC Groningen. Miste door interlands namelijk 7 basisspelers en mijn hele bank
  woensdag 30 juni 2010 @ 09:58:16 #42
291753 Jmsls
Feeling really bla bla
pi_83479166
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:37 schreef MMUFC het volgende:
Inter en de Nederlandse ploegen, een goede combinatie
Na de groepsfase moest ik namelijk in de 1e ronde RU CL tegen Inter, thuis won ik met 1-0, uit werd het 1-1.
In de kwart finale trof ik Manchester City. Speelde thuis 1-1, stond uit bij rust 2-2, vlak na rust scoorde City de 3-2, vervolgens kreeg Barry rood, denk je meer kans te maken.... wedstrijd eindigde in 6-2
In de beker uitgeschakeld in de halve finale door FC Groningen. Miste door interlands namelijk 7 basisspelers en mijn hele bank
7 basisspelers en je hele bank? Hoe heb je dan gespeeld?

(ps: Ben je voor Manchester United?)
I want to bla bla bla
  woensdag 30 juni 2010 @ 11:32:26 #43
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83482743
Zo tegen het einde van mijn derde seizoen aan zijn er toch wel weer een paar dingetjes inherent aan FM die gaan irriteren:

- Wedstrijden die 6 minuten doorgaan als er 3 minuten extra tijd staat...
- Als je een wedstrijd bekijkt met 'alleen belangrijke momenten tonen' ingesteld, krijg je alsnog elke bal die over de middenlijn gaat te zien
- De strakke verdeling in helften: je speelt óf de hele helft kut, óf de hele helft goed
- Enorme talentjes met dikke contracten waar de topclubs als de speler A) van jou is: 500k voor bieden, B) van hun is: 20 miljoen voor vragen

Vooral dat laatste punt. Heb nu weer een topvent te pakken. Braziliaan; contract voor 6 jaar met bovengemiddeld salaris; 19 jaar oud, nu al meer dan goed genoeg voor de basis van elke Eredivisieclub; maar toch is 'ie volgens FM maar 150,000 euro waard, en dat is dan ook wat Juventus, Real, en Liverpool op 'm bieden Opzouten!
pi_83491325
teksten bij de wedstrijd zijn soms ook raar, team x weet zeker dat het een strafschop is!' (of weet ik veel wat er staat), na een overtreding ergens bij de middenstip..

ik begin me er een beetje aan te ergeren dat mn spelers de laatste 4 wedstrijden 11 keer de paal of de lat geraakt hebben
pi_83493948
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:58 schreef Jmsls het volgende:

[..]

7 basisspelers en je hele bank? Hoe heb je dan gespeeld?

(ps: Ben je voor Manchester United?)
Hele bank is overdreven.. ik had Cassio nog, mijn bankzittende keeper
Speelde dus met 4 basisklanten, 1 bankzitter en verder spelers die wegmogen en spelers uit de jeugd.. Vond het nog knap dat ik de verlenging haalde

Fan is een groot woord, maar United is een van mijn favoriete buitenlandse clubs
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:52 schreef Bluurgh het volgende:
teksten bij de wedstrijd zijn soms ook raar, team x weet zeker dat het een strafschop is!' (of weet ik veel wat er staat), na een overtreding ergens bij de middenstip..

ik begin me er een beetje aan te ergeren dat mn spelers de laatste 4 wedstrijden 11 keer de paal of de lat geraakt hebben
Of "Ze zetten alles op alles in het laatste kwartier" en dat met nog een half uur te gaan..
En ook wel mooi: (2 seizoenen geleden) net de 4-0 gemaakt tegen Heracles. "PSV doet nu weer helemaal mee voor de titel.." Na die overwinning stond ik halverwege het seizoen 12 punten voor op de nummer 2.. dus waarom ik nu weer helemaal mee deed..
  woensdag 30 juni 2010 @ 22:16:05 #46
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_83510885
Kan niet kiezen welke Ligue 1 club m'n moederclub gaat worden met m'n Evian TG FC game . Kan kiezen tussen Lille en Toulouse(Nice is ook een optie maar die valt sowieso af).
pi_83512087
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:32 schreef Pinterman het volgende:
Zo tegen het einde van mijn derde seizoen aan zijn er toch wel weer een paar dingetjes inherent aan FM die gaan irriteren:

- Wedstrijden die 6 minuten doorgaan als er 3 minuten extra tijd staat...
- Als je een wedstrijd bekijkt met 'alleen belangrijke momenten tonen' ingesteld, krijg je alsnog elke bal die over de middenlijn gaat te zien
- De strakke verdeling in helften: je speelt óf de hele helft kut, óf de hele helft goed
- Enorme talentjes met dikke contracten waar de topclubs als de speler A) van jou is: 500k voor bieden, B) van hun is: 20 miljoen voor vragen

Vooral dat laatste punt. Heb nu weer een topvent te pakken. Braziliaan; contract voor 6 jaar met bovengemiddeld salaris; 19 jaar oud, nu al meer dan goed genoeg voor de basis van elke Eredivisieclub; maar toch is 'ie volgens FM maar 150,000 euro waard, en dat is dan ook wat Juventus, Real, en Liverpool op 'm bieden Opzouten!
Grotendeels mee eens, maar dat 'helften'-verhaal is wel echt bullshit... Zolang je niets verandert is dat wel waar, maar je kunt weldegelijk binnen één helft van compleet weggetikt worden naar domineren!
  woensdag 30 juni 2010 @ 23:14:40 #48
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83514002
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 22:35 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Grotendeels mee eens, maar dat 'helften'-verhaal is wel echt bullshit... Zolang je niets verandert is dat wel waar, maar je kunt weldegelijk binnen één helft van compleet weggetikt worden naar domineren!
Okay; mij lukt dat niet echt. Tuurlijk reageer ik wel op wat er gebeurt, maar ik weet bijna altijd al in de eerste minuut of een moeilijk verhaal gaat worden of niet. Als het slecht gaat, gaat het ook echt opzichtig slecht (alleen kijkend naar de 'hoogtepunten') - dan misplaatsen ze alle passes, verliezen ze alle kopballen, en loopt iedereen zich vast. Dan doe je een leuke teamtalk in de rust en in de tweede helft komen ineens álle passes aan, is ieder schot op doel raak, en wint de verdediging alle ballen. Dat contrast vind ik een beetje bizar
pi_83514061
Pummmmmmmmmmmmas
pi_83518925
wat ik vaak merk is dat het soms wel heel duidelijk is wat voor'n uitslag er op de scorebord gaat staan zolang je niets veranderd, en dan bedoel ik het niet eens met dat het ene team het andere weg tikt.
Ik zie vrij vaak dat 1 van de teams scoort, maar dat het na 2 minuten al weer gelijk staat. En dat wel 3 tot 4x per wedstrijd!
pi_83538631
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 01:40 schreef Bow het volgende:
wat ik vaak merk is dat het soms wel heel duidelijk is wat voor'n uitslag er op de scorebord gaat staan zolang je niets veranderd, en dan bedoel ik het niet eens met dat het ene team het andere weg tikt.
Ik zie vrij vaak dat 1 van de teams scoort, maar dat het na 2 minuten al weer gelijk staat. En dat wel 3 tot 4x per wedstrijd!
Dat kan in het echt ook he. Maar is er al wat nieuws over FM2011?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_83607015
Ik krijg mijn logo pack niet in mijn spel op windows 7
  zondag 4 juli 2010 @ 13:53:10 #53
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83642271

pi_83642346
Ik ga ook weer eens een poging wagen. Nu eerst eens installeren en een leuke club zoeken.
pi_83654241
Gaat niet meer goed bij mij, sta net boven de degradanten.. shizzle..
pi_83656598
Pumas 11 wedstrijden - 3 overwinningen - 8 keer gelijk - 0 nederlagen - 11 voor - 8 tegen

zondag 4 juli 2010 @ 21:38:52 #57
291753 Jmsls
Feeling really bla bla
pi_83656877
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:46 schreef Jetfly het volgende:
Gaat niet meer goed bij mij, sta net boven de degradanten.. shizzle..
Zeker seizoen 3, het doemseizoen (bij mij iig altijd)
I want to bla bla bla
pi_83657007
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:38 schreef Jmsls het volgende:

[..]

Zeker seizoen 3, het doemseizoen (bij mij iig altijd)
Is ook niet te voorspellen, het gaat gewoon in een keer K U T
  zondag 4 juli 2010 @ 21:46:57 #59
291753 Jmsls
Feeling really bla bla
pi_83657422
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Is ook niet te voorspellen, het gaat gewoon in een keer K U T
Één keer verliezen het gaat idd mis
I want to bla bla bla
pi_83657468
Nee, seizoen 2! Ik ben promovendus.
pi_83657535
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:47 schreef Jetfly het volgende:
Nee, seizoen 2! Ik ben promovendus.
Dan is het niet zo'n probleem toch? Zolang je maar niet IN de degradatiezone komt.

Ik heb trouwens altijd problemen als lange tijd met dezelfde taktiek speel. In het begin gaat het goed en dan langzaamaan steeds slechter.
  zondag 4 juli 2010 @ 21:59:50 #62
291753 Jmsls
Feeling really bla bla
pi_83658159
Herkenbaar, maar net boven de degradatie streep is echt niet slecht voor een promovendus hoor.
I want to bla bla bla
pi_83659585
Ja en ik heb 14 wedstrijden achter elkaar niet gewonnen! en ik ben pas net over de seizoenshelft!
pi_83659760
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:24 schreef Jetfly het volgende:
Ja en ik heb 14 wedstrijden achter elkaar niet gewonnen! en ik ben pas net over de seizoenshelft!
Probeer wat aanvallender te spelen als je verdedigend speelt.
  maandag 5 juli 2010 @ 00:38:51 #65
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83666051
Wat een wedstrijd weer

Halve finale EURO cup, uit tegen Aston Villa, eerste ronde. 1-1 bij 90 minuten. 5 minuten extra tijd. In de 96e minuut ( ) maakt Aston Villa 2-1. In de 97e minuut ( ) krijgt Ashley Young rood. In de 98ste minuut ( ) maak ik de 2-2.

5 Minuten extra tijd, zegt 'ie!
pi_83670907
quote:
Op maandag 5 juli 2010 00:38 schreef Pinterman het volgende:
Wat een wedstrijd weer

Halve finale EURO cup, uit tegen Aston Villa, eerste ronde. 1-1 bij 90 minuten. 5 minuten extra tijd. In de 96e minuut ( ) maakt Aston Villa 2-1. In de 97e minuut ( ) krijgt Ashley Young rood. In de 98ste minuut ( ) maak ik de 2-2.

5 Minuten extra tijd, zegt 'ie!
Bij FM wordt bijna altijd de tijd die extra erbij komt door overtredingen, goals, etc nog eens bij die 5 minuten gedaan

Wil trouwens weer eens wat anders doen... M'n oude game bij Feyenoord heb ik te lang niet meer gedaan om er weer in te komen en RKC ben ik ook een beetje zat.. Ik wil dus een nieuwe club, het liefste in Engeland, maar dan niet te hoog en niet te laag... Zijn er leuke ploegen in de Championship? Waar ik niet meteen 15 miljoen schuld heb ofzo?
pi_83711124
Feyenoord begon het seizoen voortvarend met 4 nederlagen.. Na 4 duels stonden ze dus al 12 punten achter op mij..
Nu na 22 duels sta ik 1e, een voorsprong van 11 punten op Heerenveen, 14 op Ajax en 17 op Feyenoord.

Versloeg net eerst Feyenoord met 4-1 en vervolgens Ajax met 4-0
pi_83712439
quote:
Op maandag 5 juli 2010 09:26 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Bij FM wordt bijna altijd de tijd die extra erbij komt door overtredingen, goals, etc nog eens bij die 5 minuten gedaan

Wil trouwens weer eens wat anders doen... M'n oude game bij Feyenoord heb ik te lang niet meer gedaan om er weer in te komen en RKC ben ik ook een beetje zat.. Ik wil dus een nieuwe club, het liefste in Engeland, maar dan niet te hoog en niet te laag... Zijn er leuke ploegen in de Championship? Waar ik niet meteen 15 miljoen schuld heb ofzo?
Newcastle? of Nottingham Forest ?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
pi_83712725
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 10:14 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Newcastle? of Nottingham Forest ?
Ik heb besloten om maar meteen in de Premier League te beginnen, met Sunderland, had toch niet zo'n zin om eerst twee seizoenen moeten op te bouwen. RKC was te simpel voor woorden, hoop dat ik nu een beetje tegenstand heb..
pi_83715098
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 10:24 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Ik heb besloten om maar meteen in de Premier League te beginnen, met Sunderland, had toch niet zo'n zin om eerst twee seizoenen moeten op te bouwen. RKC was te simpel voor woorden, hoop dat ik nu een beetje tegenstand heb..
Met Newcastle kun je meteen promoveren en dan kun je wel meedraaien in de top 10
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:51:18 #71
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_83728964
Ik speel FM 2010 voor het eerst. Ik zit in het 1ste seizoen met Ajax en ik denk dat ik wel versterking nodig heb op de LB, ML en MR posities. Ik heb ongeveer 5 miljoen te besteden, adviezen voor deze beginner?

Suarez is trouwens er meteen voor 3 maanden uit
pi_83730784
Mijn team van Real Madrid

-------Rooney----C.Ronaldo
Ribery-----------------Sanchez
--------Xabi----Fabregas-----
Marcelo--Pepe---Garay--Ramos
------------Casillas--------------

Wissel:
Afellay
kaka(gaat eind van het seizoen weg)
Jovetic
Labyad
Arbeloa
Las Diarra(gaat eind van het seizoen weg)
Higuain

1ste jaar alle prijzen
2de jaar nog bezig

Picje:

Rooney koste 80 mil
Fabregas 120 Mil
Ribery 30mil + Kaká

Ik ga ff iedereen overtreffen, ik sta nog 200 mil plus en volgende transferperiode weer inkopen

Easy does it
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trouwens weet iemand een goeie reservekeeper??

Ik dacht zelf aan Stekelenburg of Neuer.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2010 17:39:21 ]
pi_83733722
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:24 schreef Doublepain het volgende:
Mijn team van Real Madrid

-------Rooney----C.Ronaldo
Ribery-----------------Sanchez
--------Xabi----Fabregas-----
Marcelo--Pepe---Garay--Ramos
------------Casillas--------------

Wissel:
Afellay
kaka(gaat eind van het seizoen weg)
Jovetic
Labyad
Arbeloa
Las Diarra(gaat eind van het seizoen weg)
Higuain

1ste jaar alle prijzen
2de jaar nog bezig

Picje:

[ afbeelding ]

Rooney koste 80 mil
Fabregas 120 Mil
Ribery 30mil + Kaká

Ik ga ff iedereen overtreffen, ik sta nog 200 mil plus en volgende transferperiode weer inkopen

Easy does it
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trouwens weet iemand een goeie reservekeeper??

Ik dacht zelf aan Stekelenburg of Neuer.
Zo vind ik er echt geen flikker aan
pi_83734048
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 18:41 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Dat zou mij ook niet kunnen boeien.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 18:53:36 #75
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83734141
quote:

[..]

Eerlijk gezegd heb ik dan ook altijd zoiets van... tja... wat moet ik nu nog doen? Wat valt er nog te halen?

Die Sánchez is trouwens erg goed in het spel. Ik had hem pas voor het eerst opgezocht na zijn wedstrijden op het WK in het echt, om ff te kijken, maar dat liegt er niet om!
pi_83735409
quote:

[..]

Ik heb al een stuk of 5 game's gedaan waar ik al zovaak kampioen werd maar dan met die neppe spelers. Nu kan ik eindelijks Ronaldo, Fabregas hebben, inplaats van dat ze al over de 30 zijn en niks meer aan ze hebt.

En die Sanchez boden ze aan voor 8 miljoen. Om zeker te zijn heb ik 10 geboden. Het is een echte held, hij speelt Afellay uit de basis.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2010 19:30:28 ]
  dinsdag 6 juli 2010 @ 19:46:25 #77
291753 Jmsls
Feeling really bla bla
pi_83736053
Alexis Sanchez? Die is bij mij in 2016 de beste speler ter wereld
I want to bla bla bla
pi_83743010
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:28 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik heb al een stuk of 5 game's gedaan waar ik al zovaak kampioen werd maar dan met die neppe spelers. Nu kan ik eindelijks Ronaldo, Fabregas hebben, inplaats van dat ze al over de 30 zijn en niks meer aan ze hebt.

En die Sanchez boden ze aan voor 8 miljoen. Om zeker te zijn heb ik 10 geboden. Het is een echte held, hij speelt Afellay uit de basis.
Nep spelers? Er is niks zo tof om een bestaan op te bouwen
pi_83743430
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:46 schreef Jmsls het volgende:
Alexis Sanchez? Die is bij mij in 2016 de beste speler ter wereld
Had ik in FM2009 al ontdekt, leuk om te zien dit!
pi_83746354
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 22:36 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Nep spelers? Er is niks zo tof om een bestaan op te bouwen
Als mijn PSV de beste van de wereld is wil ik Ronaldo, Messi etc in mijn team en niet van die vage nepspelers met afro's
pi_83746457
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:37 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Als mijn PSV de beste van de wereld is wil ik Ronaldo, Messi etc in mijn team en niet van die vage nepspelers met afro's
Dan ben je een ander type FM speler, misschien is de optie -sugardaddy iets voor jou
pi_83760295
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:39 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Dan ben je een ander type FM speler, misschien is de optie -sugardaddy iets voor jou
Eerst was het wel leuk, maar nu wil ik de top van 'nu' in mijn team. Als ik suggardaddy wou dan koos ik City, wat ik ook deed maar die debiel gaf me geen geld
  woensdag 7 juli 2010 @ 21:54:35 #83
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_83781865
Vreemd eigenlijk dat er nog geen nieuws over FM 2011 is. Komt toch al over 3 maandjes uit, toch?
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_83801400
misschien stoppen ze ermee
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:09:54 #85
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83806026
Ben nu bezig met Man City, alle negen competitiewedstrijden gewonnen tot dusver. En ik heb de Rossi en G. Rossi gekocht. Doen het beiden wel aardig. K. Touré is helaas nog een beetje pissed off omdat ik hem de aanvoerdersband heb ontnomen.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_83808115
ik speel alleen fm 08, ik heb ook fm09 maar die is minder leuk.
pi_83814872
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 21:54 schreef Mr-Sander het volgende:
Vreemd eigenlijk dat er nog geen nieuws over FM 2011 is. Komt toch al over 3 maandjes uit, toch?
Oktober/November toch?
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:30:30 #88
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_83820106
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:51 schreef Burrito het volgende:
Ik speel FM 2010 voor het eerst. Ik zit in het 1ste seizoen met Ajax en ik denk dat ik wel versterking nodig heb op de LB, ML en MR posities. Ik heb ongeveer 5 miljoen te besteden, adviezen voor deze beginner?

Suarez is trouwens er meteen voor 3 maanden uit
LB --> Fabian Monzon
MR --> Lubos Kalouda
ML --> Pedro Morales (Dinamo Zagreb)

Andere aanraders:
ST --> Tafer (huren van Lyon met optie voor koop, scoort gegarandeerd 30+ goals, in ELKE save)
ST --> Kadlec (erg complete spits, scoort 20 goals, maakt 20 assists per seizoen)
ST --> Villalva (duurt minstens 2 seizoenen voordat hij goed wordt, breng hem geleidelijk aangezien zijn adaptability laag is)
ST --> Sobis (te halen voor 4 miljoen van Al Jazeera, scoort in de Eredivisie gegarandeerd 30+ goals)
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:48:31 #89
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_83820803
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 17:50 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Oktober/November toch?
Je hebt gelijk. 2010 en 2008 kwamen in de tweede helft van oktober uit, 2009 zelfs half november. Dat duurt dan inderdaad nog wel even
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_83821332
Aargh.. Met PSV op penalties de finale van de Europa League gemist
Schrale troost is de 5e landstitel op rij en de 1e beker
Ik had alleen zo graag een finale gespeeld en nog liever een Europese prijs aan mijn palmares toegevoegd
  donderdag 8 juli 2010 @ 21:20:04 #91
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_83821909
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 21:54 schreef Mr-Sander het volgende:

Heb al een mailtje gekregen om het te preordenen.

Twijfel alleen nog een beetje of ik wil doorgaan met mijn LTC Assen. Zit op een dood spoor en het loopt niet meer. Misschien dat ik weer begin met een amateurploeg om dat weer uit te bouwen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Happel op 08-07-2010 21:27:32 ]
Elite
Tegen TTIP
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:42:58 #92
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_83829871
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:30 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

LB --> Fabian Monzon
MR -->Kalouda Lubos
ML --> Pedro Morales (Dinamo Zagreb)

Andere aanraders:
ST --> Tafer (huren van Lyon met optie voor koop, scoort gegarandeerd 30+ goals, in ELKE save)
ST --> Kadlec (erg complete spits, scoort 20 goals, maakt 20 assists per seizoen)
ST --> Villalva (duurt minstens 2 seizoenen voordat hij goed wordt, breng hem geleidelijk aangezien zijn adaptability laag is)
ST --> Sobis (te halen voor 4 miljoen van Al Jazeera, scoort in de Eredivisie gegarandeerd 30+ goals)
Thanks, ik heb een spits gekocht al voor 2.5 Miljoen: Andrej Kramaric. Dat is ook een echte aanrader!
Die LB, MR en ML kan ik allemaal niet vinden met de search?
pi_83840614
Hoi,

ik heb het eerste seizoen op de bekerfinale na alles gewonnen met Barcelona. Nu loopt het tweede seizoen een stuk minder en ik heb geen idee waarom. Ik heb een paar extra sterke spelers aan de selectie toegevoegd en roeleer nu wel een stuk meer, maar ben nu al 23 wedstrijden bezig en het blijft wisselvallig. Iemand een idee hoe ik het om kan buigen?
  zaterdag 10 juli 2010 @ 17:00:14 #94
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83886036
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:49 schreef PPWB84 het volgende:
Hoi,

ik heb het eerste seizoen op de bekerfinale na alles gewonnen met Barcelona. Nu loopt het tweede seizoen een stuk minder en ik heb geen idee waarom. Ik heb een paar extra sterke spelers aan de selectie toegevoegd en roeleer nu wel een stuk meer, maar ben nu al 23 wedstrijden bezig en het blijft wisselvallig. Iemand een idee hoe ik het om kan buigen?
Ik heb exact hetzelfde met Man City. Eerste seizoen ging het crescendo: kampioen geworden, League Cup gewonnen. finale FA Cup behaald. Maar het tweede seizoen gaat het vooral in de competitie dramatisch; ik sta na 22 wedstrijden 9e, hoewel ik zeker een aantal versterkingen heb gehaald (Adler, Gourcuff, Hamsik, Srna). Gek genoeg gaat het in de Champions League wel goed. Eerste geworden in een moeilijke poule. Het lijkt wel of de sterren het niet kunnen opbrengen zich te motiveren tegen de mindere goden. En misschien moeten de nieuwe jongens zich nog een beetje aanpassen. Enfin, tips zijn welkom.
pi_83887105
irritant dat in playoffs en dergelijke een 2-1 overwinning overal (behalve in de fixturelist) wordt weergegeven als een 3-0 overwinning..
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:00:19 #96
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_83889732
Weet iemand nog jonge (17-18 jaar) talentvolle verdedigers voor Ajax?

Ik heb Dodo & Cabrera al gekocht, beide toppers!!
pi_83889892
PSV - Monaco 6-1
5 verschillende doelpuntenmakers waarvan 3 spelers met ook een assist en 1 speler met alleen een assist. Vervolgens staat in de nabeschouwing dat Afellay(1 goal en 3 assists) de enige was die iets kon creëren

Overigens heb ik in de groepsfase CL na 5 duels al 18 goals.. 1-0 van Monaco verloren en vervolgens gewonnen van Barcelona(4-0 thuis), Rubin(4-0 thuis, 4-1 uit) en Monaco(6-1 thuis). Met nog 1 duel te gaan is de volgende ronde zeker. Barcelona heeft ook 12 punten en Monaco en Rubin staan beide op 3.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 23:25:53 #98
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_83900333
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:00 schreef Burrito het volgende:

Danny Wilson, Dalton
pi_83906270
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:00 schreef Burrito het volgende:

Bruma
pi_83908137
Eerste duel in de 1e ronde CL mocht ik thuis tegen Man City. Wordt met 0-3 van het veld gespeeld.
Voor de 2e wedstrijd besluit ik mijn 19 jarige Japanse keeper Uchida zijn debuut te laten maken. Die kerel pakt gewoon alles en ik sta na 52 minuten op een 0-3 voorsprong.
In de slotfase van de verlenging krijg ik een penalty, maar Dzsudzsak schiet m huizenhoog over.. Dus moeten er meer penalties genomen worden.. Dzsudzsak ziet zijn penalty gestopt worden door Adler.. en dat was de enige pingel die er niet inging, dus gaat ManC alsnog door
Werd ik vorig jaar in de halve finale Europa League via penalties uitgeschakeld, doen penalties me nu weer de das om..
Overigens verloor ik dit jaar de JCS op penalties, die ik vorig jaar na penalties nog won
pi_83996055
Oke ik ben dus net begonnen met FM 2010, heb nog nooit eerder FM gespeelt en snap er geen hol van.
Ben een nieuwe game gestart, en nu? Is het leuker om gelijk een team te kiezen (dit vind ik eerlijk gezegd ietwat onrealistisch, in je eerste jaar al bij ajax aan de slag kunnen?) of is het leuker om te beginnen zonder team?

En iemand wat nuttige info over hoe het werkt?

alvast bedankt.
pi_83996214
Als begin zou ik gewoon bij een topclub gaan coachen Je krijgt als het goed is ook een schermpje met advies de eerste keer als je begint en daarin zit ook een knop naar de advies settings waardoor je rechtsboven op de meeste schermen wat meer info kan krijgen.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_83996399
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:37 schreef Tain het volgende:
Als begin zou ik gewoon bij een topclub gaan coachen Je krijgt als het goed is ook een schermpje met advies de eerste keer als je begint en daarin zit ook een knop naar de advies settings waardoor je rechtsboven op de meeste schermen wat meer info kan krijgen.
Oke, want ik had dus gekozen voor geen club, maar ik heb geen idee hoe ik dus aan de slag kan gaan bij een club nu?
pi_83997356
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:41 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

Oke, want ik had dus gekozen voor geen club, maar ik heb geen idee hoe ik dus aan de slag kan gaan bij een club nu?
Volgens mij zit er een zoekoptie in de lijst onder je naam.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_83997454
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:02 schreef Tain het volgende:

[..]

Volgens mij zit er een zoekoptie in de lijst onder je naam.
Ja dan kom ik bij het banencentrum, maar daar kan ik nergens op klikken volgens mij?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:13:23 #106
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_83997767
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:41 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

Waarom kies je dan niet gewoon voor een club als je meteen aan de slag wilt?
pi_83997788
Ik hoop dat in FM2011 de optie erbij zit dat je ook nationale teams van u21/u19, en/of reserveteams kunt coachen, van bv barcelona, manchester, etc
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_83997922
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:13 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Waarom kies je dan niet gewoon voor een club als je meteen aan de slag wilt?
Nou ik dacht, als je zonder baan begint, en je pakt de eerste baan die je aangeboden wordt, begin je bij een slechte club en kan je jezelf steeds verder omhoog werken. Of zit dat niet zo?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:20:56 #109
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_83998101
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:16 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

Nou ik dacht, als je zonder baan begint, en je pakt de eerste baan die je aangeboden wordt, begin je bij een slechte club en kan je jezelf steeds verder omhoog werken. Of zit dat niet zo?
En je kunt niet gewoon handmatig een slechte club kiezen?
Probeer het eens met Southampton (Coca-Cola League 1), daar heb ik enorm veel plezier mee gehad.
pi_83998446
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:20 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

En je kunt niet gewoon handmatig een slechte club kiezen?
Probeer het eens met Southampton (Coca-Cola League 1), daar heb ik enorm veel plezier mee gehad.
ja natuurlijk wel, maar ik kan ook gelijk bij ajax aan de slag. Dat is toch nogal onrealistisch. Heb bijv. wel fifa gedaan, daar moest je eerst naam maken voordat je naar een grote club mocht? Maar dat is niet zo bij FM?
pi_83999584
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:28 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

ja natuurlijk wel, maar ik kan ook gelijk bij ajax aan de slag. Dat is toch nogal onrealistisch. Heb bijv. wel fifa gedaan, daar moest je eerst naam maken voordat je naar een grote club mocht? Maar dat is niet zo bij FM?
Het kan beide Je kan bij het aanmaken van je coach ook aangeven wat je ervaring is of deze op random laten staan.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_84011745
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:13 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Ik hoop dat in FM2011 de optie erbij zit dat je ook nationale teams van u21/u19, en/of reserveteams kunt coachen, van bv barcelona, manchester, etc
Dat kan zelfs bij FM2009? Je kan bijv. Real Madrid Castilla (reserve team van Real Madrid) coachen..
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:11:24 #113
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_84014197
Als dit je eerste FM is raad ik je aan om bij een topclub eerst een seizoen te draaien. Anders is het nogal overweldigend
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:39:12 #114
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_84015523
Had mijn game met LTC Assen wel een beetje gezien. Wilde ik beginnen met een nieuwe amateurclub, werkte er bepaalde dingen uit de extensie van Man Utd niet meer, dus maar een game met FC Eindhoven begonnen.

Weinig goede vooruitzichten. Bijna geen ruimte voor het aantrekken van spelers en de faciliteiten zijn ook niet al te best. Gelukkig wel een samenwerkingsverband met PSV, dus daar wat spelers (Zoets (GK) en Bourdouxhe (MC))van gehuurd. Naast nog een speler van Twente (Pacuszka (DL)) en NEC (Weiser (MC)).

Na vier wedstrijd sta ik op een 10de plek. Grootste probleem is, zoals altijd eigenlijk wanneer ik dit spel speel, het maken van doelpunten, dan wel het creeëren van kansen. Word er een beetje moedeloos van.
Elite
Tegen TTIP
pi_84020366
Iemand nog leuke transfervrije spelers voor een club als NEC?
Of goedkope talenten van een paar ton?
pi_84020533
Ik begrijp dat je met FM 2010 dus Nederlandse amateurclubs kunt coachen? Laatste FM die ik speelde was 2006 maar krijg toch weer de kriebels naar FM.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:15:49 #117
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_84020694
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:09 schreef Greetings het volgende:
Iemand nog leuke transfervrije spelers voor een club als NEC?
Of goedkope talenten van een paar ton?
Aan het begin van het eerste seizoen? Zo ja, verenig de gebroeders Davids Edgar zit zonder club en doet wel een seizoentje goed dienst op het middenveld: daarna geef je hem gewoon een contract als coach. Verder moet je ieder half jaar blijven checken wiens contract binnen 6 maanden afloopt, want dan kun je ze een contract aanbieden, en er zitten vaak hele leuke spelers tussen.

Met een beetje geluk kun je na het eerste seizoen bijvoorbeeld Ochoa als keeper tekenen, maargoed, dat hangt een beetje af van je spelverloop.

Voor een paar ton kan ik je overigens in de spits aanraden: Florin Bratu. Geen talent, aangezien hij 29/30 is aan het begin van het spel, maar hij is erg goed, zeker voor z'n prijs, en allround. Kan alle taken in de spits vervullen. Heb hem al drie seizoenen en zelfs in de Champions League zet ik 'm wel eens in de basis en dan scoort 'ie ook. Schrik niet van z'n leeftijd want talentjes zien er vaak leuk uit op papier maar zijn niet consistent en als ze het een seizoen goed doen komt er toch een topclub die 'm voor een belachelijk lage prijs van je koopt

[ Bericht 25% gewijzigd door Pinterman op 13-07-2010 22:21:00 ]
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:29:49 #118
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_84021441
Gepromoveerd met Quick'20. Jupiler league dus. Kan me nog net staande houden. Nu winterstop. Sta 15de.
pi_84022322
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:29 schreef Lindgren. het volgende:
Gepromoveerd met Quick'20. Jupiler league dus. Kan me nog net staande houden. Nu winterstop. Sta 15de.
Netjes Jessens!
Ik ging er net zo snel weer eruit met de ijsselmeervogels
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:51:03 #120
271500 Captain_Zappa
Coffee and Cigarettes
pi_84022635
Vandaag gelukt om de laatste paar Steam Archievemnts te krijgen !
Remember there's a big difference between kneeling down and bending over.
pi_84024796
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:13 schreef Jetfly het volgende:

[..]

Dat kan zelfs bij FM2009? Je kan bijv. Real Madrid Castilla (reserve team van Real Madrid) coachen..
Villereal B ook, maar dat is niet waar hij het over heeft

Hoop echt dat FM11 meer competities heeft, want die competities packs van MANutd werken vaak maar amper
pi_84024839
  woensdag 14 juli 2010 @ 00:19:27 #123
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_84027390
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:13 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Bij nationale teams kan het wel. Ik ben naast FC Den Bosch ook coach van Holland U21 geworden, in het vierde seizoen. Bert van Marwijk bood me die baan aan
pi_84027445
Bij nader inzien vind ik de NL'se competitie toch niet echt leuk. Ik help liever een traditionele maar vervallen topclub weer naar de top. Een team dat dus veel fans heeft, maar in een 3e league ofzo speelt. Ik zit te denken aan Boavista, Stuttgarter Kickers etc.
Iemand nog een idee?
pi_84027497
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:21 schreef Greetings het volgende:
Bij nader inzien vind ik de NL'se competitie toch niet echt leuk. Ik help liever een traditionele maar vervallen topclub weer naar de top. Een team dat dus veel fans heeft, maar in een 3e league ofzo speelt. Ik zit te denken aan Boavista, Stuttgarter Kickers etc.
Iemand nog een idee?
Notts County ? Heb je meteen een LLM uitdaging
pi_84027594
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:22 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Notts County ? Heb je meteen een LLM uitdaging
Nee, nu een keertje geen Engeland. Heb al met Leeds United gespeeld. En wat is LLM eigenlijk?
pi_84027769
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:25 schreef Greetings het volgende:

[..]

Nee, nu een keertje geen Engeland. Heb al met Leeds United gespeeld. En wat is LLM eigenlijk?
Lower League Management geloof ik
pi_84027799
Deportivo Alavés of Real Oviedo lijkt me ook wel gaaf....
Of Perugia of Hellas Verona....
pi_84027852
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:30 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Lower League Management geloof ik
Klopt. Atalanta is ook nog wel leuk om te doen. Weet niet of ze al weer in de serie A zitten.
pi_84027899
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:32 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Klopt. Atalanta is ook nog wel leuk om te doen. Weet niet of ze al weer in de serie A zitten.
Serie A idd, net dit seizoen gedegradeerd.
pi_84027962
Noord-Korea zit er zeker niet in?
pi_84028970
Ok, ben met Boavista begonnen
pi_84056175
Leuke keuze Boavista!
pi_84063220
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:19 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Bij nationale teams kan het wel. Ik ben naast FC Den Bosch ook coach van Holland U21 geworden, in het vierde seizoen. Bert van Marwijk bood me die baan aan
Hmm, eens kijken of je dan ook met een U21 zelf kunt beginnen.
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:09:06 #135
271500 Captain_Zappa
Coffee and Cigarettes
pi_84068033
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:19 schreef Jetfly het volgende:
Leuke keuze Boavista!
Inderdaad ! Succes
pi_84071877
kan je er ook ervoor zorgen dat bv elke wedstrijd van het WK en EK langskomt, ook al train je geen nationaal team? heb wel alle subscriptions aanstaan maar zie niet zoals in oudere CM's steeds de wedstrijden langskomen (zoals bij wedstrijden uit de clubcompetitie op dagen dat je zelf niet speelt), altijd wel leuk om bij te houden hoe het verloopt en maar ik vergeet steeds er handmatig naar toe te klikken..
pi_84072242
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:25 schreef Bluurgh het volgende:
kan je er ook ervoor zorgen dat bv elke wedstrijd van het WK en EK langskomt, ook al train je geen nationaal team? heb wel alle subscriptions aanstaan maar zie niet zoals in oudere CM's steeds de wedstrijden langskomen (zoals bij wedstrijden uit de clubcompetitie op dagen dat je zelf niet speelt), altijd wel leuk om bij te houden hoe het verloopt en maar ik vergeet steeds er handmatig naar toe te klikken..
Je kan abonnementen hebben op het WK, EK of van wat dan ook. Je kan dan volgen wat jij wil
pi_84075812
Ik heb nu een eigen creatie gemaakt, Steek, Gregory etc. Stats zijn omhoog gebracht, ik heb PSV, Ajax, Feyenoord en Fc Utrecht zijn Jeugdopleidingen het beste van de wereld gemaakt en veel NL talenten -10/-9 gegeven. Ik ga nu voor het eerst een Fantasy game starten. Als NL nu geen Wereldkampioen word(ooit) dan weet ik het ook niet meer. Ik start zelf met HSV btw.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2010 01:28:14 ]
pi_84076314
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:35 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Je kan abonnementen hebben op het WK, EK of van wat dan ook. Je kan dan volgen wat jij wil
nou dat is juist het probleem, dat heb ik ook, alleen ik krijg alsnog niets erover te zien (soms een nieuwsberichtje over een wedstrijd van een topland, maar dat brazilie met 2-2 gelijkspeelt tegen rusland dat boeit me dan ook weer niet genoeg), maar niet dat je bv. op 'continue' drukt, dat je dan ziet dat er een EK- of WK-wedstrijd is en als je dan nog een keer 'continue' doet, je de uitslag ervan ziet (zoals iig was bij CM3, 01/02 (en misschien verder maar latere edities nooit gespeeld))

Nederland ligt hier trouwens 20e op de FIFA ranglijst, zelfs nog achter Honduras Frankrijk 1e, voor Uruguay en Argentinië, dan Brazilië en Turkije, Mexico, Italië, Ivoorkust, Nigerië en Ghana NL heeft zich niet eens geplaatst voor het EK (2014)...
pi_84076881
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 02:07 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

nou dat is juist het probleem, dat heb ik ook, alleen ik krijg alsnog niets erover te zien (soms een nieuwsberichtje over een wedstrijd van een topland, maar dat brazilie met 2-2 gelijkspeelt tegen rusland dat boeit me dan ook weer niet genoeg), maar niet dat je bv. op 'continue' drukt, dat je dan ziet dat er een EK- of WK-wedstrijd is en als je dan nog een keer 'continue' doet, je de uitslag ervan ziet (zoals iig was bij CM3, 01/02 (en misschien verder maar latere edities nooit gespeeld))

Nederland ligt hier trouwens 20e op de FIFA ranglijst, zelfs nog achter Honduras Frankrijk 1e, voor Uruguay en Argentinië, dan Brazilië en Turkije, Mexico, Italië, Ivoorkust, Nigerië en Ghana NL heeft zich niet eens geplaatst voor het EK (2014)...
O dan weet ik het ook niet
Ik had een game dat NL wereldkamioen werd, paar jaar erna was Van Basten weer coach en stonden ze op plaats 34
pi_84115904
Die Sotiris Ninis is zeker geen 4,4 miljoen waard? Dat vraagt pao ervoor namelijk, ben zelf net met AZ begonnen en heb maar een transferbudget van 4,6 mln.
pi_84117357
Op afbetaling erbij bieden
pi_84122596
Zit nu in mijn 7e seizoen bij PSV. Ben zojuist voor de 7e keer landskampioen geworden, heb de afgelopen 3 jaar de beker gepakt(1e 4 jaar iedere keer voortijdig eruit, overigens wel grappig WKE(Jupiler League) versloeg in ronde 2 Ajax 2 en in ronde 3 Ajax )
Europees gezien pakte ik 2 jaar geleden net naast een finale plaats in de Europa League(verloor de halve finale na penalties), een jaar eerder verloor ik de penalty serie in de kwart finale van de Champions League.
Dit jaar had ik na 4 duels al 12 punten(won van Liverpool, Young Boys Bern en AS Roma(2x)), aangezien Roma en YBB pas 1 punt hadden was ik al door. Ik verloor daarna nog van Liverpool en won van YBB, Liverpool gelijk tegen Roma zodat ik 1e werd.
Na de groepsfase lootte ik Valencia. Verloor uit met 2-1, thuis kreeg Valencia al in de 5e minuut rood, 3-0. Daarna volgde Arsenal(2-1 nederlaag, 2-0 winst) en in de halve finale Juventus(2-0 en 0-0). In de finale volgt Inter.
Uitgerekend in het stadion van Benfica(waartegen PSV de eerste Europa Cup I pakte).

Overigens wat leuke dingetjes:
Speel met de versie waarbij in seizoen 1 2 clubs uit de JL degraderen en niemand terug, vanaf seizoen 2 degradeert er 1 en komt er 1 voor terug.
In seizoen 1 degradeerde Haarlem, keerden na 1 jaar terug, werden 9e in de JL jaar erna kampioen en sindsdien spelen ze Eredivisie.
De eredivisie begint met 4 Brabantse clubs(PSV, NAC, Willem II en RKC). In seizoen 6 was PSV nog de enige(nu zit ook Helmond erbij).
WKE is de enige amateurclub die JL speelt. Eerste keer promoveerden ze naar de JL en degradeerden weer meteen, nu zijn ze weer in de JL en hebben ze zich gehandhaafd.
Andere keren promoveerde een eerdere degradant terug.
In seizoen 7 degradeerde NAC Breda uit de Jupiler League. 1 duel voor het einde stond Willem II nog laatste, maar omdat WII won en NAC van GAE verloor degradeert de club uit Breda.(uit de categorie strijd tussen rivalen )
Verder spelen momenteel FC Eindhoven en FC Oss bij de amateurs.
pi_84134318
Dan lees je op het sportgedeelte dat Ajax in een oefenduel met 21-1 wint, Vitesse met 13-1. Dat gebeurt echt nooit in FM? Dan sta je in een offseason oefenduel tegen een klein amateurclubje, 4-0 voor na 20 minuten en dan spelen ze de rest van de wedstrijd gewoon suf uit, wat je ook probeert.. met een beetje geluk prikken ze er nog 1 of 2 in maar dat was het.. beetje jammer altijd

en spanje heeft na 2010 ook het WK van 2014 gewonnen, voorspelt niet veel goeds
pi_84134853
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:09 schreef Bluurgh het volgende:
Dan lees je op het sportgedeelte dat Ajax in een oefenduel met 21-1 wint, Vitesse met 13-1. Dat gebeurt echt nooit in FM? Dan sta je in een offseason oefenduel tegen een klein amateurclubje, 4-0 voor na 20 minuten en dan spelen ze de rest van de wedstrijd gewoon suf uit, wat je ook probeert.. met een beetje geluk prikken ze er nog 1 of 2 in maar dat was het.. beetje jammer altijd

Meh, heb wel eens 12-0 ofzo gewonnen, maar ben het wel met je eens hoor, ik scoor vaak net zoveel tegen profclubs als tegen amateurclubs
pi_84134864
Ik wil Bert niet teleurstellen maar Huntelaar was topscorer

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2010 15:24:38 ]
pi_84140631
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:09 schreef Bluurgh het volgende:

ja dat vind ik ook altijd jammer, wel een keer met Ajax 17 - 0 van Gravenzande ofzo gewonnen bij FM 2006 maar dat was een uitschieter, ik kwam nooit in de dubbele cijfers verder.

@ Doublepain had je zelf Nederland gecoached?
pi_84141160
Whoppa!! CL gepakt met een 3-1 overwinning op Internazionale
Kwam in de 60e minuut met 1-0 achter, maar 2 goals van Cristaldo('68 en '81) en 1 van Labyad('85) leverde mij toch de CL winst op.
Pakte PSV in 1988 de CL door te winnen VAN Benfica, in 2016 pakt het de CL door te winnen in het stadion van Benfica

Levert een mooie bak met geld op. Heb dit jaar 37m verdiend aan prijzengeld en 11m aan televisiegeld.
Overigens is de dag na de CL finale een nieuw sponsorcontract ingegaan. Normaal kreeg ik 13m. Nu betaalt mijn hoofdsponsor mij 19m
pi_84142394
In wat voor een rol laten jullie Cristaldo spelen? bij mij komt hij maar niet echt op gang
pi_84142725
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 19:10 schreef Bow het volgende:
In wat voor een rol laten jullie Cristaldo spelen? bij mij komt hij maar niet echt op gang
Afmaker
  vrijdag 16 juli 2010 @ 19:23:12 #151
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_84142914
Ik heb Di Maria (7m euro) en Riquelme (transfervrij) weten te halen naar AS Monaco.
pi_84147431
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 19:10 schreef Bow het volgende:
Complete Spits, 40 goals gegarandeerd...
pi_84149756
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:02 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Complete Spits, 40 goals gegarandeerd...
Complete spits? Het is geen Drogba hoor En sowieso, 40 goals gegarandeerd?? I call bullshit
pi_84150607
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:46 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Complete spits? Het is geen Drogba hoor En sowieso, 40 goals gegarandeerd?? I call bullshit
Doet het dan zelf, Pleur hem maar is op Complete Spits. Hij scoort zeker 40 goals. Niks Bullshit...

EDIT:

Moet je nagaan dat hij voorkeur heeft op Higuain en Rooney...

O ik zit in maart 2de jaar btw...

Volgend jaar scoort ie zeker 60 want, dan heb ik Cesc en die heeft een goeie pass

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2010 22:15:28 ]
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:25:55 #155
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_84151965
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:02 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Doet het dan zelf, Pleur hem maar is op Complete Spits. Hij scoort zeker 40 goals. Niks Bullshit...

EDIT:

Moet je nagaan dat hij voorkeur heeft op Higuain en Rooney...

[ afbeelding ]

O ik zit in maart 2de jaar btw...

Volgend jaar scoort ie zeker 60 want, dan heb ik Cesc en die heeft een goeie pass
Het ging over Jonathan Cristaldo, niet Cristiano Ronaldo.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:28:38 #156
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_84152098
Dit is Jonathan Cristaldo:

Uploaded with ImageShack.us
pi_84152567
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:25 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Het ging over Jonathan Cristaldo, niet Cristiano Ronaldo.
o ahha

Maar toch Cristiano Ronaldo

EDIT:

Die heb ik met FM 09 gekocht, toen nooit meer gedaan..

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2010 22:37:59 ]
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:38:55 #158
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_84152658
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:37 schreef Doublepain het volgende:

[..]

o ahha

Maar toch Cristiano Ronaldo

EDIT:

Die heb ik met FM 09 gekocht, toen nooit meer gedaan..
IEDEREEN kan met Cristiano Ronaldo doelpunten maken, lekker moeilijk. Probeer het maar eens met Tafer, Belfodil of Traore.
pi_84152799
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:38 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

IEDEREEN kan met Cristiano Ronaldo doelpunten maken, lekker moeilijk. Probeer het maar eens met Tafer, Belfodil of Traore.
Tafer van Lyon toch?
Zijn naam komt me bekend voor

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2010 22:41:58 ]
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:48:23 #160
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_84153175
En wil je een échte uitdaging, probeer Wellington Silva (in het begin van het spel bij Arsenal) maar eens zo goed te krijgen zoals hij in mijn save is geworden.

Dribbling: 19
Finishing: 18
First Touch: 19
Technique: 20
Anticipation: 17
Composure: 18
Decisions: 16
Off The Ball: 18
Agility: 17

Bijna de perfecte spits. Kwijlwaardig.
pi_84153770
Dodelijke spits die Wellington..
pi_84154137
Neymar ofzo is een goeie spits. of Milevsky van Kiev

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2010 23:10:16 ]
pi_84154335

Kijk vooral even naar zijn leeftijd
pi_84156086
Ik had in mijn arsenal game 2 japanners die ook echt toppers waren. Alleen toen ze eindelijk een EU paspoort hadden, had ik ondertussen al weer andere talenten gekocht.

15 toen ik ze kocht, en dan heb je er niks maar als ze 18/19 zijn
  vrijdag 16 juli 2010 @ 23:53:23 #165
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_84156145
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 23:13 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk vooral even naar zijn leeftijd
Nog een screen graag rond z'n 20ste!
pi_84156464
Man City potje gaat het in de competitie naar wens, win de league elke keer en bekers ook maar in de CL is het nog kut.
Schakel ik Madrid uit in de 1e knockout-fase moet ik in de kwart finale tegen Juve, thuis win ik met 5-2 en uit kreeg ik genadeloos een pak slaag met 5-0 .
Volgend seizoen maar weer voor de CL gaan
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_84156546
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 23:53 schreef Torrio het volgende:

[..]

Nog een screen graag rond z'n 20ste!
JAA WIL IK OOK WEL ZIEN!
pi_84156754
Nog 2 weken en dan heb ik eindelijk tijd om weer om fm op te pakken
pi_84156911
Godver, net op 1 punt promotie gemist met Boavista, en had nog een beter doelsaldo ook....

Maar ik begin maar eens opnieuw met een ander team, want zo zonder enig budget (0 euro zelfs na spelers verkopen) is het ook niet leuk
  zaterdag 17 juli 2010 @ 00:19:25 #170
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_84157175
Als ik zo blijf gaan hou ik me in het debuutseizoen in de Jupiler League mooi staande. Top Oss en IJsselmeervogels staan ruim onder me, terwijl de teams boven me weinig punten meer hebben.
pi_84157476
Best wel schandalig eigenlijk dat je niet eens Regionalliga kan spelen.... wou met FC Magdeburg beginnen maar dat zit er kennelijk niet in

Dan maar VFL Osnabruck uit de 3e Bundesliga met dat prachtige lilla shirt
pi_84158873
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 00:27 schreef Greetings het volgende:
Best wel schandalig eigenlijk dat je niet eens Regionalliga kan spelen.... wou met FC Magdeburg beginnen maar dat zit er kennelijk niet in

Gewoon Database zoeken, zijn er genoeg van op internet en je moet 2 files verwijderen zodat de Duitse Selectie vrij komt anders heb je Duitsers in je team maar spelen geen interlands.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 08:42:43 #173
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_84161029
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 00:12 schreef Greetings het volgende:
Godver, net op 1 punt promotie gemist met Boavista, en had nog een beter doelsaldo ook....

Maar ik begin maar eens opnieuw met een ander team, want zo zonder enig budget (0 euro zelfs na spelers verkopen) is het ook niet leuk

Maakt de uitdaging alleen maar mooier toch? Anders wordt het ook maar te makkelijk, daar is niks leuks aan.
Elite
Tegen TTIP
pi_84161141
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 00:27 schreef Greetings het volgende:

Download de megapack op man u, dan heb je nog meer duitse competities.
Alleen jammer van die packs is dat er altijd wel iets mis gaat.
pi_84161405
Heb met de editor de Landesliga in Duitsland speelbaar gemaakt. Dat is na de 1e, 2e, 3e bundesliga en de Regional en Ober liga het 6e niveau van Duitsland. Ben daarin begonnen bij Berliner FC Viktoria 89. Ze werden in 1908 en 1911 kampioen van Duitsland. Momenteel spelen ze binnen de Landesliga in de Berlin-liga.
Het is overigens de eerst speelbare kampioen van Duitsland. VFB Leipzig(1903 en 1906) en Union 92 Berlin(1905) zitten niet in de game, terwijl Freiburger FC(1907) nog onder de Landesliga speelt.

In de Berlin-liga speelt ook het 2e elftal van Union Berlin. Alleen de kampioen promoveert.

Viktoria Berlin is ook bekend van het volgende:
"De eerste titel behaalde de ploeg echter in 1894. In 1894 kon de finale niet doorgaan, omdat Hanau toen de reis van 400 kilometer naar Berlijn niet kon betalen. Hoewel de Duitse voetbalbond Viktoria toen wel als landskampioen had uitgeroepen, werd pas in 2007 de finale gespeeld, inclusief de lederen bal van toen. Hanau werd in de finale verslagen met een 3-0 nederlaag en een 1-1 gelijk spel."
  zaterdag 17 juli 2010 @ 09:40:45 #176
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_84161505
Heeft iemand tips hoe je een tevreden 2e keeper krijgt...en houdt.
Is er dan een bepaalde eigenschap waar ik op moet letten ofzo?

Ik kan ze niet 1 op de 3 wedstrijden laten spelen, daar is m'n nr1 te goed voor.

Maar ik word er wel een beetje moe van dat ze constant ontevreden zijn.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 10:07:37 #177
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_84161790
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 09:40 schreef PLAE@ het volgende:

Ik kan ze niet 1 op de 3 wedstrijden laten spelen, daar is m'n nr1 te goed voor.

Als je ze het contract laat tekenen bij hun rol al reserve zetten. Ik laat m'n 2e keeper misschien 6 wedstrijden in het seizoen keepen en hij is nooit ontevreden.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 10:19:11 #178
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_84161949
ja ik neem ze ook aan als reserve.

Misschien te ambitieus ofzo.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 10:23:56 #179
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_84162000
Misschien is hij te goed voor een rol als 2e keeper?
  zaterdag 17 juli 2010 @ 10:34:56 #180
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_84162185
Dat is waar....maar dan moet hij niet tekenen als reserve.

Ik wil natuurlijk wel kwaliteit hehe.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 11:00:25 #181
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_84162693
Ik heb Stojkovic en Enyeama op doel, en hoewel de eerste officieel een reserverol heeft, zet ik hem er eigenlijk 40% van de keren in, en Enyeama 60%. Anders worden ze ook boos, ze zullen zichzelf wel te goed vinden denk ik. Ach, qua kwaliteit scheelt het ook niet zo heel veel dus mij best
pi_84167591
Ik zorg dat ik 2 gelijkwaardige 2e keepers heb en ik verhuur ze allebei voor een half jaar.
Who dat!
  zaterdag 17 juli 2010 @ 14:04:27 #183
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_84167811
Ruffier (1ste keeper) en Ospina heb ik.
pi_84168913
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 09:40 schreef PLAE@ het volgende:

Gewoon af en toe als je beker of vrienschappelijk speelt of als je al weet dat je kampioen bent, je reserve keeper erin gooien.
pi_84169157
Ik heb Enyeama en Luciano
pi_84170401
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 08:42 schreef Happel het volgende:

[..]

Maakt de uitdaging alleen maar mooier toch? Anders wordt het ook maar te makkelijk, daar is niks leuks aan.
Normaal ben ik niet zo van het opgeven, maar ik jaste die laatste wedstrijden er wel heel snel doorheen en heb het gevoel dat ik daar beter mijn best had kunnen doen met opstellingen etc. Daarom maar liever een frisse start.

Klopt het trouwens dat de wedstrijden moeilijker te winnen zijn bij deze FM vergeleken met jaren geleden? Toen won ik echt bijna alles makkelijk, nu kan je gewoon van counterploegen verliezen ook al zijn ze veel slechter.
pi_84170843
Trouwens, even over de training: ik vind dat het minst leuke aspect, maar als ik daar nou gewoon niks aan doe/verander tov hoe het in het begin stond, dan kan ik ervan uit gaan dat ze op een redelijke manier doortrainen en niet slechter worden of zo?
pi_84171613
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 16:13 schreef Greetings het volgende:
Trouwens, even over de training: ik vind dat het minst leuke aspect, maar als ik daar nou gewoon niks aan doe/verander tov hoe het in het begin stond, dan kan ik ervan uit gaan dat ze op een redelijke manier doortrainen en niet slechter worden of zo?
http://www.freewebs.com/tugstraining/
Plaats ze hier
Documenten/Sports.../FM2010/Schedules

Open FM2010 en doe dan trainingen. Klik dan op Schema's, Schema's beheren en dan Importeren. Doe de ene voor je Hoofdteam en de andere op je jeugdteam. Dan plaats je een verdediger in VC, keeper in GK etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2010 16:45:23 ]
pi_84171821
het is wel belangrijk om je trainers goed aan te wijzen
pi_84172098
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 16:53 schreef Bow het volgende:
Ik doe ze altijd Automatisch
  zaterdag 17 juli 2010 @ 17:23:44 #191
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_84172633
quote:
Dat vind ik altijd 1 van de leukste dingen als ik begin bij een nieuwe club. Als het geld er voor is hervorm ik eerst de trainingsstaff.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 17:25:40 #192
198365 Morendo
The Real Deal
pi_84172681
quote:
Ik wijs individuele trainers altijd twee taken aan, bijvoorbeel tactiek en schieten, en zorg dat ik voor iedere taak altijd minimaal twee trainers aanwijs. Is dit een beetje een goed systeem? Het is natuurlijk onzinnig dat bijvoorbeeld zeven trainers bezig zijn met het trainen van vier keepers.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 17:56:52 #193
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_84173498
Hallo,
Heb even een vraagje. Ik heb tactieken en trainingen gedownload voor FM10 en ze geplaatst in de mappen tactics en Schedules. Alleen kan ik ze in het spel zelf niet importeren. In het spel zijn de mappen gewoon leeg. Weet iemand wat er fout is?
  zaterdag 17 juli 2010 @ 18:04:09 #194
271260 Slaif
n Òl routerd
pi_84173710
Dit topic ga ik even volgen. Ben net met Veendam gepromoveerd.
Mijn beltegoed is op
Van bellen met elkaar
Ik vind je superlief
Dus ik ben nog lang niet klaar
  zaterdag 17 juli 2010 @ 18:15:16 #195
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_84173966
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 17:56 schreef maffemaniak het volgende:
Hallo,
Heb even een vraagje. Ik heb tactieken en trainingen gedownload voor FM10 en ze geplaatst in de mappen tactics en Schedules. Alleen kan ik ze in het spel zelf niet importeren. In het spel zijn de mappen gewoon leeg. Weet iemand wat er fout is?
Ik heb hetzelfde, iemand?

Tis me al gelukt. De map "Schedules" die FM2010 autmatisch geeft is niet de juiste; je moet zelf even naar de goede map gaan.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 18:30:13 #196
235465 maffemaniak
pi_84174399
Ik heb beide mappen zelf aangemaakt. Die heb ik direct in de map van Football Manager 2010 gezet.

Je hebt ook nog een map Data, daar staat ook een map in met tactics en Schedules.

Dus in feite heb ik 2 mappen van elk. Zelfs dit lukt niet. Best vaag...
  zaterdag 17 juli 2010 @ 18:33:16 #197
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_84174481
Zet ze anders ff op je bureaublad en laad ze vanaf daar
  zaterdag 17 juli 2010 @ 18:42:45 #198
235465 maffemaniak
pi_84174766
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 18:33 schreef Burrito het volgende:
Zet ze anders ff op je bureaublad en laad ze vanaf daar
Held!
Tis gelukt! Thanks!
pi_84176230
Kennen jullie ene Nico Kraft, een 15-jarige spits van Osnabruck U19?

Bayern heeft hem van me overgenomen voor 8 ton! Meteen een dik record voor Osnabruck van hoogste transfersom ooit ontvangen. Is hij echt zo'n mega talent?
pi_84176536
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:26 schreef Greetings het volgende:
Kennen jullie ene Nico Kraft, een 15-jarige spits van Osnabruck U19?

Bayern heeft hem van me overgenomen voor 8 ton! Meteen een dik record voor Osnabruck van hoogste transfersom ooit ontvangen. Is hij echt zo'n mega talent?
800.000? Die grote clubs kopen alles wat los en vast zit eerlijk gezegd, en 800.000 is voor clubs als Bayern, zeker in FM, peanuts
pi_84183355
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 09:31 schreef MMUFC het volgende:
Heb met de editor de Landesliga in Duitsland speelbaar gemaakt. Dat is na de 1e, 2e, 3e bundesliga en de Regional en Ober liga het 6e niveau van Duitsland. Ben daarin begonnen bij Berliner FC Viktoria 89. Ze werden in 1908 en 1911 kampioen van Duitsland. Momenteel spelen ze binnen de Landesliga in de Berlin-liga.
Het is overigens de eerst speelbare kampioen van Duitsland. VFB Leipzig(1903 en 1906) en Union 92 Berlin(1905) zitten niet in de game, terwijl Freiburger FC(1907) nog onder de Landesliga speelt.

In de Berlin-liga speelt ook het 2e elftal van Union Berlin. Alleen de kampioen promoveert.

Viktoria Berlin is ook bekend van het volgende:
"De eerste titel behaalde de ploeg echter in 1894. In 1894 kon de finale niet doorgaan, omdat Hanau toen de reis van 400 kilometer naar Berlijn niet kon betalen. Hoewel de Duitse voetbalbond Viktoria toen wel als landskampioen had uitgeroepen, werd pas in 2007 de finale gespeeld, inclusief de lederen bal van toen. Hanau werd in de finale verslagen met een 3-0 nederlaag en een 1-1 gelijk spel."
Jij maakt er toch meer? Zet ze andere eens online? Misschien dat meer mensen er mee willen spelen
pi_84185928
Weet iemand hoe je Rooney kan laten schitteren?? Ik heb hem voor 90 mil gekocht bij Real maar 2 goals in 20 wedstrijden...

EDIT:

Hier mijn heldje, Gejat van Lille..

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2010 00:16:38 ]
pi_84188162
Ik vind het jammer dat je te weinig zeggenschap hebt over je financiele middelen. Zo heb ik nu 70 miljoen transfergeld maar nog een lening staan van 50 miljoen, die mij 4 ton per maand kost aan rente. Ik wil die 50 miljoen in 1 klap aflossen, want ik heb een prima selectie. Dat kan dus niet.
pi_84188282
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 22:58 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Jij maakt er toch meer? Zet ze andere eens online? Misschien dat meer mensen er mee willen spelen
Niet echt.. de meeste die ik gebruik heb ik gewoon van het forum van ManUtd gejat.. En heel af en toe doe ik een aanpassing zoals nu met de Landesliga in Duitsland..
pi_84188718
quote:
Op zondag 18 juli 2010 01:19 schreef Scorpie het volgende:
Ik vind het jammer dat je te weinig zeggenschap hebt over je financiele middelen. Zo heb ik nu 70 miljoen transfergeld maar nog een lening staan van 50 miljoen, die mij 4 ton per maand kost aan rente. Ik wil die 50 miljoen in 1 klap aflossen, want ik heb een prima selectie. Dat kan dus niet.
Kan in het echt vaak ook niet, niet zonder een fikse boete in ieder geval.
Who dat!
pi_84189037
Mijn tweede CL binnen en Ronaldo staat op 50

Edit:

WTF, Ik krijg weer een nieuwe shirtsponsor ter waarde van 24,5 mil. Kijk op mijn balans... is het van 170 mil naar 350 mil gestegen.. Net als vorig jaar kan ik weer helden kopen Nu ga ik denk ik Messi halen

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2010 02:36:53 ]
pi_84191974
quote:
Op zondag 18 juli 2010 01:25 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Niet echt.. de meeste die ik gebruik heb ik gewoon van het forum van ManUtd gejat.. En heel af en toe doe ik een aanpassing zoals nu met de Landesliga in Duitsland..
Hmm moeilijk? Bedoel je moet een hoop teams aanmaken en dan ook nog eens alle spelers erbij zetten.

http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=30170

Hier staat trouwens de hyperpack met competities
pi_84192088
Ben weer een nieuw potje begonnen met Ajax en uiteraard kwam Chelsea weer voor Suarez. Ditmaal 38.5 miljoen gekregen voor die transfer en 2 leuke spelers gehaald die van de fans een superb krijgen in het transferconfidence scherm. Ze scoorden ook allebei een goal bij hun debuut
Chukwama Akubueze gehaald voor 1.6M van Odd (Nigeria) en Diego Sousa van Palmeiras voor 11M.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_84192906
diego sousa is idd een geweldige speler
pi_84192974
quote:
Op zondag 18 juli 2010 10:46 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Hmm moeilijk? Bedoel je moet een hoop teams aanmaken en dan ook nog eens alle spelers erbij zetten.

http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=30170

Hier staat trouwens de hyperpack met competities
Wat ik zelf meestal doe is dat ik alleen competities erbij aan maak als die al in de game zitten maar nog niet speelbaar zijn. Clubs en Spelers maak ik ook niet aan..

Die onder die link gebruik ik ook
Alleen doen sommigen het niet.. Zo doet de Engelse het niet.. Die Engelse is speelbaar tot en met Level 10. Wat ik daar gedaan heb is eerst gekeken wat het probleem was, dat was het aantal clubs dat namens een level 6 competitie in de FA Cup zaten niet klopte, vervolgens heb ik van Level 7 2 clubs in de Level 6 erbij gezet, van level 8 2 clubs naar level 7, enzovoorts

In die Engelse competitie zijn ook alle districts cups speelbaar. Zoals de Liverpool Senior Cup. Hieraan doen normaal het 2e elftal van Liverpool, Everton en Tranmere en een zooi 1e elftallen van amateurs aan mee, maar dat heb ik even aangepast dat de 1e elftallen van L'pool, Everton en Tranmere meedoen.
Aan de Durham cup doet nu het eerste elftal van Hartlepool United mee.

Als laatste het ik de club Hartlepool FC naar level 10 gezet(ze zitten officieel in level 11).

Vervolgens ben ik een game gestart met Hartlepool United(League One)(ben fan van deze club sinds het spel Premier Manager 1997 ) en Hartlepool FC(de 2e club van Hartlepool en dus 10e niveau). Benieuwd of ik ze uiteindelijk allebei in de PL kan krijgen
pi_84193407
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:42 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Wat ik zelf meestal doe is dat ik alleen competities erbij aan maak als die al in de game zitten maar nog niet speelbaar zijn. Clubs en Spelers maak ik ook niet aan..

Die onder die link gebruik ik ook
Alleen doen sommigen het niet.. Zo doet de Engelse het niet.. Die Engelse is speelbaar tot en met Level 10. Wat ik daar gedaan heb is eerst gekeken wat het probleem was, dat was het aantal clubs dat namens een level 6 competitie in de FA Cup zaten niet klopte, vervolgens heb ik van Level 7 2 clubs in de Level 6 erbij gezet, van level 8 2 clubs naar level 7, enzovoorts

In die Engelse competitie zijn ook alle districts cups speelbaar. Zoals de Liverpool Senior Cup. Hieraan doen normaal het 2e elftal van Liverpool, Everton en Tranmere en een zooi 1e elftallen van amateurs aan mee, maar dat heb ik even aangepast dat de 1e elftallen van L'pool, Everton en Tranmere meedoen.
Aan de Durham cup doet nu het eerste elftal van Hartlepool United mee.

Als laatste het ik de club Hartlepool FC naar level 10 gezet(ze zitten officieel in level 11).

Vervolgens ben ik een game gestart met Hartlepool United(League One)(ben fan van deze club sinds het spel Premier Manager 1997 ) en Hartlepool FC(de 2e club van Hartlepool en dus 10e niveau). Benieuwd of ik ze uiteindelijk allebei in de PL kan krijgen
Ik zou zeggen gooi hem op ManU . Al weer ik niet of iedereen het tof vind dat de 1ste teams mee doen, ik zou 2de teams ook wel tof vinden

Je hebt ook een megapack van Gravis, volgens mij zit UK tot lvl 10 daar ook in. Eens kijken of ik Gateshead kan vinden .
Vorig jaar daar geweest en toen liep ik in me Newcastle United shirtje, en dat vonden sommige mensen niet tof
  zondag 18 juli 2010 @ 15:52:58 #212
271500 Captain_Zappa
Coffee and Cigarettes
pi_84200665
Mijn held van dit seizoen ! :p

zondag 18 juli 2010 @ 16:00:20 #213
198365 Morendo
The Real Deal
pi_84200898
Eerste seizoen met Newcastle United en ik sta in de halve finale van de FA Cup tegen Liverpool, thuiswedstrijd.
  zondag 18 juli 2010 @ 16:09:56 #214
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_84201143
quote:
Op zondag 18 juli 2010 15:52 schreef Captain_Zappa het volgende:
Mijn held van dit seizoen ! :p

[ afbeelding ]
Nice!
pi_84202162
Messi zijn contract loopt nog 1 jaar door. Wil ik een navraag doen, vragen ze 215 mil, de volgende dag kreeg ie gelijk een nieuw contract..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2010 16:48:33 ]
  zondag 18 juli 2010 @ 17:12:52 #216
271500 Captain_Zappa
Coffee and Cigarettes
pi_84203032
Messi is ook bijna onmogelijk aantetrekken bij een andere club.
pi_84203264
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:12 schreef Captain_Zappa het volgende:
Bij FM09 kocht ik hem voor 90 mil
pi_84206660

Ook geen uitdaging meer

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2010 19:22:25 ]
  zondag 18 juli 2010 @ 20:24:20 #219
198365 Morendo
The Real Deal
pi_84208812
quote:
Op zondag 18 juli 2010 16:00 schreef Morendo het volgende:
Eerste seizoen met Newcastle United en ik sta in de halve finale van de FA Cup tegen Liverpool, thuiswedstrijd.
For fuck sake, win ik met 4-3, crasht het spel in de wedstrijd erna. KUUUUUUUUUUUTTTTTTTTTTTTTTTT
  zondag 18 juli 2010 @ 20:54:24 #220
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_84210113
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:12 schreef Captain_Zappa het volgende:
Gelukkig maar. Het is toch ook helemaal niet leuk om een Messi of Ronaldo te kopen?
pi_84210125
Heb ik eindelijks een transferbudget van 260 mil.. Maar ik wee niet wie ik moet kopen, ik heb op elke positie de beste speler.. Ik ga denk ik Iniesta kopen en op reserver zetten... Dat zal hem leren
pi_84210168
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:54 schreef Torrio het volgende:

[..]

Gelukkig maar. Het is toch ook helemaal niet leuk om een Messi of Ronaldo te kopen?
Tuurlijk wel, het voelt best nice als je met Newcastle Ronaldo koopt. Tenminste ik wel, 60 mil betaald voor een 31 jarige speler Maar hij was het waard

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2010 20:55:52 ]
  zondag 18 juli 2010 @ 20:56:39 #223
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_84210200
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:55 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, het voelt best nice als je met Newcastle Ronaldo koopt. Tenminste ik wel, 60 mil betaald voor een 31 jarige speler Maar hij was het waard
Dat kan ik nog een beetje begrijpen, maar ik zou nooit zoveel geld uitgeven voor een speler, ook al heb ik het geld Maar goed dat ligt ook aan je speelstijl.
pi_84210292
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:56 schreef Torrio het volgende:

[..]

Dat kan ik nog een beetje begrijpen, maar ik zou nooit zoveel geld uitgeven voor een speler, ook al heb ik het geld Maar goed dat ligt ook aan je speelstijl.
Ik heb met FM 08/09 anders gespeeld. Begonnen met kleine clubs en dan omhoog gebracht naar de top. Alleen kon ik dan niet mijn helden kopen omdat, ze dan al 34 waren ofzo Maar nu ga ik gewoon bij de top beginnen en kan ik kopen wie ik wil
  zondag 18 juli 2010 @ 21:02:17 #225
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_84210434
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:58 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik heb met FM 08/09 anders gespeeld. Begonnen met kleine clubs en dan omhoog gebracht naar de top. Alleen kon ik dan niet mijn helden kopen omdat, ze dan al 34 waren ofzo Maar nu ga ik gewoon bij de top beginnen en kan ik kopen wie ik wil
Ik speel CM/FM sinds 01-02, met de laatste 2 jaar een pauze. Week of 2 geleden begonnen met 2010 en ook gelijk met Barça, bevalt me ook wel. Duurste speler was Kjaer voor ik dacht 18 miljoen, de rest alleen maar talentjes gekocht voor in de jeugd
Voor het eerst dat ik echt geniet van het spelen met een topclub
pi_84210581
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:02 schreef Torrio het volgende:

[..]

Ik speel CM/FM sinds 01-02, met de laatste 2 jaar een pauze. Week of 2 geleden begonnen met 2010 en ook gelijk met Barça, bevalt me ook wel. Duurste speler was Kjaer voor ik dacht 18 miljoen, de rest alleen maar talentjes gekocht voor in de jeugd
Voor het eerst dat ik echt geniet van het spelen met een topclub
Ik speelde altijd met PSV, of Leeds of de laagste divisie in Engeland. Nu met Real krijg ik jaarlijks 250 mil aan sponsoren Maar ik ga nog 2 jaren door en dan terug naar PSV.(ze staan 6de) Daar 2 jaartjes blijven en dan Bondscoach worden van NL en die 2de Wereldkampioenschap behalen..
  zondag 18 juli 2010 @ 22:47:41 #227
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_84214885
Bak er echt niks van met FC Eindhoven. 18de na 16 wedstrijden. Verbaast me dat ik nog steeds mag blijven.
Elite
Tegen TTIP
pi_84217627
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:24 schreef Morendo het volgende:

[..]

For fuck sake, win ik met 4-3, crasht het spel in de wedstrijd erna. KUUUUUUUUUUUTTTTTTTTTTTTTTTT
Daarom sla ik na iedere wedstrijd op, het crash regelmatig bij mij als ik te veel open heb staan, maar nooit als ik achtersta
Who dat!
pi_84218489
Dat is toch wel jammer van FM, dat ie crashed is sowieso kut. Maar het handige cheat systeem :/
pi_84221309
Ik heb besloten mijn clubje PSV te helpen.. Deze Nederlander/Ghanees(geboren in Geldrop) koop ik voor 20 mil en die italiaan kan ik over 2 maanden een contract aanbieden... Win - Win toch? Ik heb nu al een paar NL talenten op het oog.. en over 6 jaar kan NL zijn 2de WK beker halen dankzij mij..

pi_84221951
Mijn basisopstelling met Palermo, begin seizoen 3:

GK: Vilar, gehaald voor 1,3 miljoen in seizoen 1
RV: Cassani
CV: Bovo
CV: Kjaer
LV: Balzaretti
CVM: Veloso, gehaald voor 24 miljoen in seizoen 3
MC: Afellay/Hernanes, gehaald in seizoen 3 transfervrij/gehaald voor 10 miljoen in seizoen 1
MC: Fabio Simplicio
S: Paloschi gehaald voor 7,75 miljoen in seizoen 2
S: Soldado gehaald voor 31 miljoen in seizoen 3
S: Gignac gehaald voor 6 miljoen in seizoen 1

En dan heb ik op de bank nog Rubinho, Stijnen, Cavani, Migliaccio, Toprak, Morganella, Cani, Pastore, Corsino en twee regens.

Verder zitten in mijn tweede elftal Nainggolan, Badelj, Possebon, Dervite, Caldirola, Hamid, Laurito en enkele leuke regens. Zij zijn allemaal verhuurd om minuten te maken. In mijn jeugdteam zitten heel veel uberregens die ik overal heb weggekocht. Dat team is oppermachtig in de Italiaanse jeugdcompetitie.

Resultaten tot nu toe:
2x kampioen
1x italiaanse supercup
1x champions leauge
1x europese supercup

pi_84222155
Zit zelf nu in het 3e seizoen, met MVV.
Ben gepromoveerd, maar een niveautje hoger blijkt voor velen nog een brug te ver.
Opstelling:
DM Zoet
VR Arslan (Regen)
VC Bryssinck
VC Peters
VL Larsen
MC Mabena (Regen)
MC Hanssen of Bakkal
AMR Özcan
AML Perovic
S Viguera
S Zeefuik

iemand nog tips qua tactiek,spelers e.d.?
Transferbudget is 4 miljoen.
pi_84225559
Ben gestopt met Hartlepool United en Hartlepool.
Het duurde echt veels te lang. In zo'n wedstrijd weekend moest hij van 46 divisies(niveau 1 t/m 5 bestaan allemaal uit 1 divisie, maar daarna gaat het van 2 naar 3 naar 6 naar 14 naar 16 divisiies). En dan heb je naast de vaste cups(FA, League, Vans enz) ook nog voor ieder district een cup.. Dus ik ben maar ff een nieuwe game gestart.

Dinamo Baku is het geworden. Ik heb de Azerbeidzjanse competitie uit 4 lagen laten bestaan, doel is groepsfase CL. In mijn 1e seizoen is dat al bijna gehaald Moet in de laatste voorronde tegen M. Haifa, win ik zit ik in de groepsfase CL verlies ik in de groepsfase EL.
Verder wil ik sowieso kampioen worden. Heb ik dat gered ga ik of weg bij Baku en naar een kleinere club, of ik ga een nieuwe game starten
  maandag 19 juli 2010 @ 11:10:00 #234
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_84226701
quote:
Op maandag 19 juli 2010 04:17 schreef Rattaplan.y het volgende:
Zit zelf nu in het 3e seizoen, met MVV.
Ben gepromoveerd, maar een niveautje hoger blijkt voor velen nog een brug te ver.
Opstelling:
DM Zoet
VR Arslan (Regen)
VC Bryssinck
VC Peters
VL Larsen
MC Mabena (Regen)
MC Hanssen of Bakkal
AMR Özcan
AML Perovic
S Viguera
S Zeefuik

iemand nog tips qua tactiek,spelers e.d.?
Transferbudget is 4 miljoen.
Je hebt ervaren spelers nodig, niet talenten, talenten kunnen geen team dragen.
pi_84235334
Kijk gewoon bij Zoek spelers, Filter op Contract en dan over 6 maanden of 1 jaar. Zit altijd wel wat ervaren 'goede' spelers bij..
  maandag 19 juli 2010 @ 14:51:33 #236
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84235400
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:10 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Je hebt ervaren spelers nodig, niet talenten, talenten kunnen geen team dragen.
Mijn huidige team (seizoen 4) heeft alles gewonnen dat er te winnen valt en de oudste speler is 23.
pi_84235441
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:51 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Mijn huidige team (seizoen 4) heeft alles gewonnen dat er te winnen valt en de oudste speler is 23.
Dan heb je het natuurlijk ook over toptalenten, anders kun je dat niet bewerkstelligen.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:56:37 #238
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84235578
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:53 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dan heb je het natuurlijk ook over toptalenten, anders kun je dat niet bewerkstelligen.
Nouja ik speel met de sportclub afdeling van Feyenoord (amateurs) en die jongens die ik kan halen qua transfer/loonbudget zijn zeker niet de toptalenten, die lopen allemaal bij de grootmachten rond.
Duurste jongen die ik rond heb lopen is 5,7 miljoen waard trouwens, het gemiddelde zal rond de miljoen liggen met wat uitschieters naar boven en naar beneden toe.

Maar ze voldoen prima en doen constant mee om de prijzen en pakken de meesten.
  maandag 19 juli 2010 @ 15:48:21 #239
271500 Captain_Zappa
Coffee and Cigarettes
pi_84237205
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:54 schreef Torrio het volgende:

[..]

Nee idd, tegen de tijd dat ik zover ben met mijn club , is Messi meestal al gestopt
pi_84238191
Nou wat een raar spel zeg sta ik eerste met atletico madrid in mijn tweede seizoen en in de halve finale CL wordt ik uit het niks ontslagen!
pi_84238589
Tering zeg.... Messi wat een baas.. Ik moest tegen barça, oppeens Messi hij rent langs 3 man en knalt van zo'n 30 meter in de kruising...

Maar ik won wel met 6-2

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2010 16:29:42 ]
pi_84239683
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:19 schreef RemcoOcelot het volgende:
Nou wat een raar spel zeg sta ik eerste met atletico madrid in mijn tweede seizoen en in de halve finale CL wordt ik uit het niks ontslagen!
Gaat het in de competitie ook goed?
Als je namelijk wel CL halve finale haalt maar vervolgens 15e in de competitie staat wil je wel eens ontslagen worden
Of is je bestuur net overgenomen? Die willen nog wel eens een eigen manager kiezen..
pi_84239720
Hij staat eerste...
pi_84239941
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:53 schreef Doublepain het volgende:
Hij staat eerste...
ow niet goed gelezen... ik las sta met At. Madrid in de halve finale CL
Dus dan mogelijk het bestuur overgenomen?
pi_84240040
of de supporters zijn niet tevreden met hem.. Aankopen dat je doet of mis heeft ie Aguero verkocht.. of een speler van Real Madrid gekocht...
pi_84241636
quote:
Op maandag 19 juli 2010 17:00 schreef Doublepain het volgende:
of de supporters zijn niet tevreden met hem.. Aankopen dat je doet of mis heeft ie Aguero verkocht.. of een speler van Real Madrid gekocht...
Nee ik heb de belangrijke spelers behouden en ozil en jonas er bij gekocht misschien dat het bestuur dan veranderd is jammer want ik was goed bezig met dit team
pi_84243100
Galvan gehuurd met optie tot koop, hopen dat hij het kan waarmaken!
pi_84244796
quote:
Op maandag 19 juli 2010 18:17 schreef Rattaplan.y het volgende:
Galvan gehuurd met optie tot koop, hopen dat hij het kan waarmaken!
Martin Galvan die Mexicaan?

Zo ja, gelijk kopen
pi_84245204
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:09 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Martin Galvan die Mexicaan?

Zo ja, gelijk kopen
Galvan is echt een held, maar moet van heel ver komen, ik je moet 'm eigenlijk aan een flink trainingsschema houden en zodra hij 20 is oid moet ie absoluut elke week gaan spelen, anders haal je het potentieel er echt niet uit! Heb jij 'm nu Doublepain? Zo ja, screens?
pi_84246167
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:21 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Galvan is echt een held, maar moet van heel ver komen, ik je moet 'm eigenlijk aan een flink trainingsschema houden en zodra hij 20 is oid moet ie absoluut elke week gaan spelen, anders haal je het potentieel er echt niet uit! Heb jij 'm nu Doublepain? Zo ja, screens?
Nee, ik speel niet met een AMC..

Maar hier een screen van hem in 1 December 2011
  maandag 19 juli 2010 @ 19:58:28 #251
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_84246676
Ik heb een erg talentvolle keepr van 16 jaar gekocht. Hij zit in u19/reserve team maar de Assistent Coach die stelt niet hem maar veel slechtere keepers op! Ik wil dat mijn talentje veel speeltijd krijgt; weet iemand waarom dit is?
Gouden tip trouwens voor mensen met een kleiner budget: "Nikao" heb hem voor 45k gekocht en 1 seizoen later was hij ~3 miljoen waard..
pi_84247479
Vrije transfers aan de slechtere keepers geven?
Who dat!
pi_84248805
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:58 schreef Burrito het volgende:
Ik heb een erg talentvolle keepr van 16 jaar gekocht. Hij zit in u19/reserve team maar de Assistent Coach die stelt niet hem maar veel slechtere keepers op! Ik wil dat mijn talentje veel speeltijd krijgt; weet iemand waarom dit is?
Gouden tip trouwens voor mensen met een kleiner budget: "Nikao" heb hem voor 45k gekocht en 1 seizoen later was hij ~3 miljoen waard..
Toevallig regen?
  maandag 19 juli 2010 @ 20:54:10 #254
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_84248885
Nikao is geen regen. Braziliaan, speelt bij Brasa, is uitgeleend aan Santos. In mijn game is hij nu 275K waard. Zijn stats zien er wel aardig uit voor een 17-jarige.
Elite
Tegen TTIP
pi_84249265
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:58 schreef Burrito het volgende:
Is idd klote, heb er ook vaak last van.
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:19 schreef RoderikMB het volgende:
Vrije transfers aan de slechtere keepers geven?
Dan komen er weer regens bij
pi_84249388
Kon je niet bij manageropties (dat scherm waar je ook op vakantie gaat zeg maar) zeggen: gebruik huidige taktiek? Dat je dus zelf de spelers invult maar de assistent speelt.
pi_84249420
Nja ik ga niet elke keer zelf spelers selecteren
pi_84249473
Dat hoef je maar 1 keer te doen als het goed is. Als er een blessure of schorsing is zou de assistent het zelf op moeten lossen volgens mij.
pi_84249998
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:08 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat hoef je maar 1 keer te doen als het goed is. Als er een blessure of schorsing is zou de assistent het zelf op moeten lossen volgens mij.
Ik ga het eens testen
pi_84250105
Doe gewoon:

Ga naar je tacktiekscherm... dan boven staat er een tablad 'informatie'... Klik erop.... Dan zie je 'instellingen'... Klik erop.... Scroll naar beneden en zoek je -19 op en daar kan je alles aanpassen van hoe je het wil..

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2010 21:24:24 ]
  maandag 19 juli 2010 @ 21:35:05 #261
271500 Captain_Zappa
Coffee and Cigarettes
pi_84250719
Zometeen een game samen met een vriend beginnen, we spelen als fm sinds cm 95

De rivaliteit is vaak groot, we willen graag allebei een club van ongeveer dezelfde sterkste.
Een club met geld maar die toch nog vooruit kan (we spelen meestal maar een seizoen of 5 namelijk).

Iemand tips ?
pi_84251390
hmm hyperpack werkt wel als ik 10.0 selecteer, maar volgens mij heeft ie dan toch wel de bugfixes van 10.3 toch??
pi_84252700
Ben maar met Kleve begonnen , baal er alleen van dat ik england,luxemburg en san marino als overige competities heb gekozen
pi_84257719
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:35 schreef Captain_Zappa het volgende:

De rivaliteit is vaak groot, we willen graag allebei een club van ongeveer dezelfde sterkste.
Een club met geld maar die toch nog vooruit kan (we spelen meestal maar een seizoen of 5 namelijk).

Iemand tips ?
Werder Bremen?
pi_84260120
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:35 schreef Captain_Zappa het volgende:

Iemand tips ?
Ik deed dat ook vaak, we namen altijd stadsgenoten, Rangers en Celtic, Betis en Sevilla, Aston Villa en Birmingham...
Who dat!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 03:09:51 #266
271500 Captain_Zappa
Coffee and Cigarettes
pi_84261317
Thanks, het is anders gelopen het werd Napoli en Udinese
pi_84264230
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 01:34 schreef RoderikMB het volgende:

[..]

Ik deed dat ook vaak, we namen altijd stadsgenoten, Rangers en Celtic, Betis en Sevilla, Aston Villa en Birmingham...
Dat is vanaf het begin een ongelijke strijd Sevilla is een subtopper in de Primera terwijl Betis een topper in de Segunda is..
  dinsdag 20 juli 2010 @ 10:16:29 #268
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_84264555
Ben opnieuw begonnen met FC Eindhoven. Andere tactiek ingesteld en een andere aanpak gekozen. Zeker na het lezen van dit boek. Zaten wat nieuwe inzichten in, waar ik zeker wel wat aan heb.

Merkte het al in mijn oude game, dat bepaalde zaken beter gingen, na het lezen van dat boek.
Elite
Tegen TTIP
pi_84266163
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 10:16 schreef Happel het volgende:
Ben opnieuw begonnen met FC Eindhoven. Andere tactiek ingesteld en een andere aanpak gekozen. Zeker na het lezen van dit boek. Zaten wat nieuwe inzichten in, waar ik zeker wel wat aan heb.

Merkte het al in mijn oude game, dat bepaalde zaken beter gingen, na het lezen van dat boek.
Ik heb nooit zin om zo'n boek door te lezen
Ik heb liever een gedownloade tactiek dat ik een beetje vlot door kan spelen dan dat ik zelf ga sleutelen aan een nieuwe tactiek
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:30:49 #270
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_84266608
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:18 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Ik heb nooit zin om zo'n boek door te lezen
Ik heb liever een gedownloade tactiek dat ik een beetje vlot door kan spelen dan dat ik zelf ga sleutelen aan een nieuwe tactiek

Ik heb het er gewoon naast. En bevat geen informatie over tactieken, maar hoe om te gaan met spelers, pers en dergelijke. Best interessant.

Zelf nog nooit een tactiek gedownload. Blijf liever zelf aanmodderen.
Elite
Tegen TTIP
pi_84269273
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:30 schreef Happel het volgende:

[..]

Ik heb het er gewoon naast. En bevat geen informatie over tactieken, maar hoe om te gaan met spelers, pers en dergelijke. Best interessant.

Zelf nog nooit een tactiek gedownload. Blijf liever zelf aanmodderen.
ow.. dan is het wel interessant.. maar ik weet niet of ik het wel zo interessant vind om er 8 pond voor te betalen..
pi_84285047
Moeilijke keuze, 1 plaats waarvoor ik of R. Sneijder heb of de eerder genoemde Galvan.
pi_84285231
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:11 schreef Rattaplan.y het volgende:
Moeilijke keuze, 1 plaats waarvoor ik of R. Sneijder heb of de eerder genoemde Galvan.
100% Galvan!
pi_84285415
Dat is duidelijk:)
pi_84285548
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:28 schreef MMUFC het volgende:

[..]

ow.. dan is het wel interessant.. maar ik weet niet of ik het wel zo interessant vind om er 8 pond voor te betalen..
een boek nodig hebben voor een game
pi_84289466
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:24 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

een boek nodig hebben voor een game
Nodig hebben is een groot woord.. maar het kan wel helpen nog succesvoller te worden
pi_84298620
Rodney Sneijder mag er ook wel wezen hoor.. Word een grote als je hem 'goed' gebruikt...
pi_84301271
Ze spelen nu door het vertrek van Perovic gewoon allebei.
Wel jammer dat het bestuur boden accepteert waarvan ik geen gelijkwaardige vervangers kan halen..
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:18:46 #279
198365 Morendo
The Real Deal
pi_84307398
In een directe passingstijl met Gabby Agbonlahor op de counter spelen is fucking geniaal. Ik gebruik hem alleen in uitwedstrijden trouwens.
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:54:56 #280
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_84311037
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:18 schreef Morendo het volgende:
In een directe passingstijl met Gabby Agbonlahor op de counter spelen is fucking geniaal. Ik gebruik hem alleen in uitwedstrijden trouwens.
Olic pwnt Agbonlahor.
pi_84311174
Gisteren wederom Eredivisie gewonnen, CL gewonnen, Beker gewonnen met Ajax.
  woensdag 21 juli 2010 @ 13:16:50 #282
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_84311886
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:58 schreef Scorpie het volgende:
Gisteren wederom Eredivisie gewonnen, CL gewonnen, Beker gewonnen met Ajax.

Tijd voor een nieuwe uitdaging, of niet dan?
Elite
Tegen TTIP
pi_84313730
Nadat ik met Barcelona de finale van het WK voor clubs verloor van Atlante ben ik daar mee gestopt Als ik de CL niet zou winnen, daar kan ik nog mee leven.. Maar als de grootste tegenstander Independiente al in de halve finale verliest en ik verlies de finale...

Heerlijk zo'n periode na een lange game.. dan heb ik altijd een paar games die ik (in-game) een half jaar doe en dan stop ik er weer mee. Hoe hoog mijn ambities ook zijn

Ben nu in de volgende poging begonnen in de Championnat National(3e niveau) van Frankrijk. De club: Stade plabennecois Football. Kortweg Plabennec.
Mijn doel is om de als zondag-amateur(hiervoor koos ik altijd voor international) de Ligue 1te halen zonder gebruik te maken van een gedownloade tactiek(wish me luck)
Had in de voorbereiding onder andere gewonnen van KV Oostende en Roeselare, maar helaas na 3 duels pas 1 punt.
pi_84314054
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:16 schreef Happel het volgende:

[..]

Tijd voor een nieuwe uitdaging, of niet dan?
Stiekem wel, maar ik durf mijn lievelingsclub niet te verlaten
Ik heb een super eerste elftal, maar mijn jeugd en 2e zijn niet zo heel erg goed. Daar is nog ruimte voor verbetering. Verder heb ik een super talentje rondlopen die pas 17 is (zie paar pagina`s terug) die ik verder wil zien groeien.
pi_84316187
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Stiekem wel, maar ik durf mijn lievelingsclub niet te verlaten
Ik heb een super eerste elftal, maar mijn jeugd en 2e zijn niet zo heel erg goed. Daar is nog ruimte voor verbetering. Verder heb ik een super talentje rondlopen die pas 17 is (zie paar pagina`s terug) die ik verder wil zien groeien.
In welk seizoen zit je dan inmiddels?
pi_84316999
Ik heb mijn eerste stappen naar PSV gezet. Vorig jaar stonden ze 7de en nu strijden ze om de titel... Ik heb ze 3 supertalenten uitgeleend.. en als mijn contract is afgelopen.. Ga ik er naartoe en PSV redden van de ondergang want, Ajax is al een paar keer kampioen geworden..
pi_84318466
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:01 schreef MMUFC het volgende:

[..]

In welk seizoen zit je dan inmiddels?
2021/2022
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:29:03 #288
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_84319497
Zit er nu toch over te twijfelen Fabregas aan te trekken met Barça.. Wilde me alleen gaan richten op de jeugd omdat de basis al prima is, maar het is wel een echte Barcelona speler en Xavi is ook de jongste niet meer. Gaat me alleen flink wat duiten kosten ben ik bang
pi_84323744
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:29 schreef Torrio het volgende:
Zit er nu toch over te twijfelen Fabregas aan te trekken met Barça.. Wilde me alleen gaan richten op de jeugd omdat de basis al prima is, maar het is wel een echte Barcelona speler en Xavi is ook de jongste niet meer. Gaat me alleen flink wat duiten kosten ben ik bang
Mij koste het 130 mil contant en 30 mil na 30 wedstrijden en Drenthe
pi_84323767
Weet je waar je savegames kan downloaden voor Football manager 2010
Forumfreak
  woensdag 21 juli 2010 @ 18:43:44 #291
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_84323949
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:36 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Mij koste het 130 mil contant en 30 mil na 30 wedstrijden en Drenthe
Jezus.. Dat wordt me iets te gortig
pi_84324010
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:43 schreef Torrio het volgende:

[..]

Jezus.. Dat wordt me iets te gortig
Hoeveel krijg je per jaar als je Kampioen, CL en Beker wint? of is Real de enigste club dat 250 mil per jaar krijgt
  woensdag 21 juli 2010 @ 18:46:49 #293
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_84324056
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:45 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Hoeveel krijg je per jaar als je Kampioen, CL en Beker wint? of is Real de enigste club dat 250 mil per jaar krijgt
Heb geen idee, maar ook al had ik die 130m, had ik het nog niet gedaan.. Dan maar Thiago door laten groeien en misschien wordt Cesc heel toevallig wel ongelukkig daar bij Arsenal.
pi_84324144
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:46 schreef Torrio het volgende:

[..]

Heb geen idee, maar ook al had ik die 130m, had ik het nog niet gedaan.. Dan maar Thiago door laten groeien en misschien wordt Cesc heel toevallig wel ongelukkig daar bij Arsenal.
Kan ook... Ik moest wel, want ik wil graag een Spaans team en Cesc speelde die seizoen jammer genoeg super en kostte zoveel. Maar het genaaide is dat na 1 seizoen Cesc heb ik eindelijk een super talent in mijn jeugd elftal en die speelt op de positie van Cesc
  woensdag 21 juli 2010 @ 18:57:03 #295
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_84324382
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:49 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Kan ook... Ik moest wel, want ik wil graag een Spaans team en Cesc speelde die seizoen jammer genoeg super en kostte zoveel. Maar het genaaide is dat na 1 seizoen Cesc heb ik eindelijk een super talent in mijn jeugd elftal en die speelt op de positie van Cesc
Ben ook bezig met een Spaans team, maar dan op lange termijn. Koop graag talentjes op zodat ze homegrown kunnen worden En het is altijd het mooist om iemand als jong talent aan te trekken en hem na 10 jaar één van de belangrijkste spelers van de club te zien worden
pi_84324514
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:57 schreef Torrio het volgende:

[..]

Ben ook bezig met een Spaans team, maar dan op lange termijn. Koop graag talentjes op zodat ze homegrown kunnen worden En het is altijd het mooist om iemand als jong talent aan te trekken en hem na 10 jaar één van de belangrijkste spelers van de club te zien worden
Soms kan dat wel moeilijk worden... Vooral als je scout met deze jochies aankomt...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2010 19:00:47 ]
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:03:07 #297
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_84324612
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:00 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Soms kan dat wel moeilijk worden... Vooral als je scout met deze jochies aankomt...
[ afbeelding ]
Nice! Die is over een jaar of 4 wel rijp voor de basis? Met zulke spelers moet je gewoon schijt hebben aan nationaliteit
pi_84324736
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:03 schreef Torrio het volgende:

[..]

Nice! Die is over een jaar of 4 wel rijp voor de basis? Met zulke spelers moet je gewoon schijt hebben aan nationaliteit
Na dit seizoen krijgt hij voorkeur op Rooney die maar wat op de bank zit
pi_84325608
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:21 schreef Doublepain het volgende:
Ik heb mijn eerste stappen naar PSV gezet. Vorig jaar stonden ze 7de en nu strijden ze om de titel... Ik heb ze 3 supertalenten uitgeleend.. en als mijn contract is afgelopen.. Ga ik er naartoe en PSV redden van de ondergang want, Ajax is al een paar keer kampioen geworden..
Hopelijk kun je in FM11 weer zelf een club uitkiezen waar je een speler aanbied
pi_84325838
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:33 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Hopelijk kun je in FM11 weer zelf een club uitkiezen waar je een speler aanbied
Kan ook in FM10... Als je een paar jaar bij je club bent, kan je zelf een satellietclub uitkiezen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2010 19:40:03 ]
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:48:41 #301
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_84331422
Wat zijn de kenmerken van een goede controlerende middenvelder?
Ik kijk nu naar Anticipation, Decisions, Passing. Klopt dit? Ben Ajax.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')