Ik zou iemand huren. VVV heeft genoeg aanzien om ook echt goede spitsen die bij hun eigen club (ook in het buitenland, bv. Engeland) niet in de basis staan te huren. Soms moet je daar iets voor betalen maar dat is meestal niet zo veel. Probeer Cristaldo eens te huren, kun je misschien zelfs een optie tot koop bedingen, voor als je volgend seizoen een transferbudget hebt.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:40 schreef Jmsls het volgende:
Iemand een goede veelscorende spits voor VVV Venlo? (budget 100k/200k)
De oude wel, de jonge (wilde ik ook kopen, maar te duur) niet.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 17:08 schreef Bow het volgende:
enyeama en van bronckhorst in iedergeval
heb ook jorgensen, maar ik weet niet of die ook in de deense selectie zat.
Ik heb Emad Motaeb gehaald van Al-Ahly wat een held, 20 wedstrijden 23 goals.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:56 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ik zou iemand huren. VVV heeft genoeg aanzien om ook echt goede spitsen die bij hun eigen club (ook in het buitenland, bv. Engeland) niet in de basis staan te huren. Soms moet je daar iets voor betalen maar dat is meestal niet zo veel. Probeer Cristaldo eens te huren, kun je misschien zelfs een optie tot koop bedingen, voor als je volgend seizoen een transferbudget hebt.
Zo niet, kijk dan even in Roemenië, bijvoorbeeld naar Florin Bratu. Die legt er bij mij in het 3e seizoen nog altijd veel in.
Ik heb Tshabalala van Zuid-Afrika gehaald. (VVV Venlo)quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:08 schreef Pinterman het volgende:
Welke spelers van het huidige WK hebben jullie trouwens in jullie teams? Met FC Den Bosch in de Eredivisie heb ik:
Juraj Kucka (Slowakije; middenvelder)
Vincent Enyeama (Nigeria; doelman)
Vladimir Stojkovic (Servië; doelman, maar bij mij reserve)
Mauricio Isla (Chili; verdediger)
Had ze allemaal al gekocht vóór het WK begon. Leuk om ze in het echt te zien spelen/falen
Ik zou het iets aanvallender maken qua opstelling, maar verdedigend qua mentaliteit, een soort tussenvorm voor de 4-3-3 en 4-5-1. Bij dit soort tactieken merk ik altijd problemen bij het middenveld, omdat spelers niet kunnen jagen zonder gaten te laten vallen of dat er weinig mandekking is. Daarom speel ik liever met drie middenvelders die verdedigend staan ingesteld.quote:Op zondag 27 juni 2010 13:20 schreef Happel het volgende:
Iemand al eens een 4-5-1 aan de praat gekregen. Heb er wat moeite mee. Tips?
Opstelling is nu als volgt:
[ afbeelding ]
Als je Europees voetbal haalt/Kampioen wordt krijg je natuurlijk meer. Bovendien is 3.000.000 budget nog niet eens zo heel weinig. Als je nog wat wissels erbij verkoopt, kun je heerlijk inkopen.quote:Op zondag 27 juni 2010 13:54 schreef KoenMonster het volgende:
Ik zit er aan te denken om bij psv aan de slag te gaan, maar bij psv is er maar weing budget. Blijft dit altijd zo laag, of krijg je later meer?
quote:Op zondag 27 juni 2010 13:31 schreef Woeste_Woerd het volgende:
[..]
Ik zou het iets aanvallender maken qua opstelling, maar verdedigend qua mentaliteit, een soort tussenvorm voor de 4-3-3 en 4-5-1. Bij dit soort tactieken merk ik altijd problemen bij het middenveld, omdat spelers niet kunnen jagen zonder gaten te laten vallen of dat er weinig mandekking is. Daarom speel ik liever met drie middenvelders die verdedigend staan ingesteld.
Bij deze opstelling niet, omdat mijn middenvelders nu niet verdedigend staan ingesteld (2 spelen mee in de aanval (wel minder aggressief dan de flanken en aanvaller), eentje blijft altijd achter) en beide zeer baltechnisch en mentaal sterk zijn, dus ik speel in dit geval de bal liever kort en laat de spelers meer de aanval zelf bepalen (kort, maar of het over links, rechts of centraal komt is hun keuze). Dit is wel conditioneel uitputtend, dus je moet er wel de spelers voor hebben.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Wat je zegt over het middenveld klopt inderdaad. Zijn ook altijd uitgeput na 3/4 van de wedstrijd. Zal het eens aanpassen naar jouw opstelling. Misschien dat het uitmaakt.
Is je spits een target man?
Dat heb ik ook met Tottenham Hotspur. Volgens mij is er weinig aan te doen, omdat het voor mijn gevoel vooral mentaal een probleem is (overschatting). Wel wil het soms helpen om een aantal nieuwe spelers erin te gooien, die zijn vaak een tikje meer gemotiveerd (halen hogere cijfers dan mijn basis in dat soort wedstrijden) denk ik.quote:Op zondag 27 juni 2010 10:29 schreef Pinterman het volgende:
Ik heb problemen met het winnen van wedstrijden tegen clubs die een stuk slechter zijn dan ik.
Europees voetbal gaat van een lijen dakje. Olympiakos uit met 3-0 opzij gezet, vervolgens ook Dynamo B. met 4-1. Wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord, en PSV win ik meestal ook met verbazingwekkend weinig moeite.
Maar dan: Ijsselmeervogels in de beker. Met moeite 1-0 gewonnen. Vervolgens tegen een nieuwe promovendus in de eredivisie, FC Omniworld, thuis met 2-0 verloren. Roda JC: thuis met 1-0 verloren. Het team speelt ook echt dramatisch tegen dit soort clubs.
Dus, weet iemand hoe ik deze wedstrijden onder controle krijg? Dit is al 3 seizoenen lang een probleem.
Op welke manier verlies je en wat is je tactiek?quote:Op zondag 27 juni 2010 10:29 schreef Pinterman het volgende:
Ik heb problemen met het winnen van wedstrijden tegen clubs die een stuk slechter zijn dan ik.
Europees voetbal gaat van een lijen dakje. Olympiakos uit met 3-0 opzij gezet, vervolgens ook Dynamo B. met 4-1. Wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord, en PSV win ik meestal ook met verbazingwekkend weinig moeite.
Maar dan: Ijsselmeervogels in de beker. Met moeite 1-0 gewonnen. Vervolgens tegen een nieuwe promovendus in de eredivisie, FC Omniworld, thuis met 2-0 verloren. Roda JC: thuis met 1-0 verloren. Het team speelt ook echt dramatisch tegen dit soort clubs.
Dus, weet iemand hoe ik deze wedstrijden onder controle krijg? Dit is al 3 seizoenen lang een probleem.
quote:Op zondag 27 juni 2010 15:54 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Op welke manier verlies je en wat is je tactiek?
Mijn eigen ervaring met het spel is dat ik vaak te aanvallend ga spelen tegen teams die ik als minder goed inschat, en dat het spel dat vervolgens afstraft (bv. door tegendoelpunten via counters, afgeweken ballen etc.). Bovendien zijn die kleine teams meestal erg gemotiveerd om tegen je "grote" team te winnen, dus het kan misschien ook een idee zijn om spelers op te stellen met goeie mentale stats, en niet per se de technische wonderknaapjes.
Als je met AGOVV speelt, dan zul je sowieso geen echt goede scouts kunnen aantrekken als je net begint. Maar je kan als trainer zelf een beetje "scout" spelen door te zoeken naar spelers met bepaalde eigenschappen, daar heb je eigenlijk geen scout voor nodig in het spel. (In de realiteit, dat laat ik aan ieders verbeelding over.quote:Op maandag 28 juni 2010 09:22 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Ik kan trouwens geen scouts vinden die hoger dan 10 hebben voor het inschatten van de kwaliteiten van de speler en potentieel. Terwijl ik een grote database heb aanstaan en in het begin veel landen heb aangeklikt die ik in me spel zou willen meenemen. Waar ligt dit aan?
dank, maar ik heb het niet over aantrekken. Hij kan ze niet eens vinden hoger dan 10. Hij geeft dan aan er zijn geen scouts die voldoen aan deze eisen in jouw regio.quote:Op maandag 28 juni 2010 09:42 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Als je met AGOVV speelt, dan zul je sowieso geen echt goede scouts kunnen aantrekken als je net begint. Maar je kan als trainer zelf een beetje "scout" spelen door te zoeken naar spelers met bepaalde eigenschappen, daar heb je eigenlijk geen scout voor nodig in het spel. (In de realiteit, dat laat ik aan ieders verbeelding over.)
Dat komt waarschijnlijk omdat je, als je op het knopje 'Filter' drukt, het hokje hebt aangevinkt waarmee je onrealistische targets eruit filtert... (dat hokje staat standaard aangevinkt)quote:Op maandag 28 juni 2010 10:02 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
dank, maar ik heb het niet over aantrekken. Hij kan ze niet eens vinden hoger dan 10. Hij geeft dan aan er zijn geen scouts die voldoen aan deze eisen in jouw regio.
Kijk daar kan ik iets mee ga maar eens vanmiddag kijken of ik die dan uit kan zetten.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:19 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk omdat je, als je op het knopje 'Filter' drukt, het hokje hebt aangevinkt waarmee je onrealistische targets eruit filtert... (dat hokje staat standaard aangevinkt)
Ik denk dat het wel vergelijkbaar is met het Lower-League management (dus kleine teams in kleine competities). Probeer zoveel mogelijk spelers transfervrij aan te trekken. Voor Jupiler League zijn er heel veel goede gratis spelers te halen (die na één succesjaar ook weer weggaan voor niksquote:Op maandag 28 juni 2010 11:08 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Kijk daar kan ik iets mee ga maar eens vanmiddag kijken of ik die dan uit kan zetten.
Nu nog mensen met ervaring met AGOVV of vergelijkbare kwaliteiten. Welke tactiek spelen jullie en loopt dat? Daarnaast wie hebben jullie er uitgegooid en aangetrokken bij AGOVV. Alvast bedankt
Wél winnenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Speel nu met Chivas en zit een beetje in een onmogelijke situatie, kan nauwelijks spelers kopen, meestal 1 per seizoen, laat zo nu en dan oudere spelers gaan en heel afentoe verkoop ik er een. Al mijn goede spelers willen blijven maar ik kom iedere keer weer rond de 4e plek uit en lig er na 1 of 2 rondes uit. CL en CL copa haal ik wel regelmatig maar dan is het in de eerste of 2e KO ronde ook weer voorbij
Andere ploegen mogen 6 buitenlanders halen en ik niet. Ik scout veel maar er zijn gewoon niet veel haalbare Mexicanen voorbij
Hoe kom je hier uit?
En hoe doe je dat?quote:
Nauwelijks spelers die wat toevoegen. Met scouten is een 3 ster al een uitzonderingquote:Op woensdag 30 juni 2010 09:28 schreef Tain het volgende:
Kan je geen transfervrije spelers halen? Ben zelf begonnen met ABC FC in de 3e Braziliaanse competitie en mijn transferbudget was maar 3000 euro toen ik begon.
7 basisspelers en je hele bank? Hoe heb je dan gespeeld?quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:37 schreef MMUFC het volgende:
Inter en de Nederlandse ploegen, een goede combinatie
Na de groepsfase moest ik namelijk in de 1e ronde RU CL tegen Inter, thuis won ik met 1-0, uit werd het 1-1.
In de kwart finale trof ik Manchester City. Speelde thuis 1-1, stond uit bij rust 2-2, vlak na rust scoorde City de 3-2, vervolgens kreeg Barry rood, denk je meer kans te maken.... wedstrijd eindigde in 6-2
In de beker uitgeschakeld in de halve finale door FC Groningen. Miste door interlands namelijk 7 basisspelers en mijn hele bank
Hele bank is overdreven.. ik had Cassio nog, mijn bankzittende keeperquote:Op woensdag 30 juni 2010 09:58 schreef Jmsls het volgende:
[..]
7 basisspelers en je hele bank? Hoe heb je dan gespeeld?
(ps: Ben je voor Manchester United?)
Of "Ze zetten alles op alles in het laatste kwartier" en dat met nog een half uur te gaan..quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:52 schreef Bluurgh het volgende:
teksten bij de wedstrijd zijn soms ook raar, team x weet zeker dat het een strafschop is!' (of weet ik veel wat er staat), na een overtreding ergens bij de middenstip..
ik begin me er een beetje aan te ergeren dat mn spelers de laatste 4 wedstrijden 11 keer de paal of de lat geraakt hebben
Grotendeels mee eens, maar dat 'helften'-verhaal is wel echt bullshit... Zolang je niets verandert is dat wel waar, maar je kunt weldegelijk binnen één helft van compleet weggetikt worden naar domineren!quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:32 schreef Pinterman het volgende:
Zo tegen het einde van mijn derde seizoen aan zijn er toch wel weer een paar dingetjes inherent aan FM die gaan irriteren:
- Wedstrijden die 6 minuten doorgaan als er 3 minuten extra tijd staat...
- Als je een wedstrijd bekijkt met 'alleen belangrijke momenten tonen' ingesteld, krijg je alsnog elke bal die over de middenlijn gaat te zien
- De strakke verdeling in helften: je speelt óf de hele helft kut, óf de hele helft goed
- Enorme talentjes met dikke contracten waar de topclubs als de speler A) van jou is: 500k voor bieden, B) van hun is: 20 miljoen voor vragen
Vooral dat laatste punt. Heb nu weer een topvent te pakken. Braziliaan; contract voor 6 jaar met bovengemiddeld salaris; 19 jaar oud, nu al meer dan goed genoeg voor de basis van elke Eredivisieclub; maar toch is 'ie volgens FM maar 150,000 euro waard, en dat is dan ook wat Juventus, Real, en Liverpool op 'm biedenOpzouten!
Okay; mij lukt dat niet echt. Tuurlijk reageer ik wel op wat er gebeurt, maar ik weet bijna altijd al in de eerste minuut of een moeilijk verhaal gaat worden of niet. Als het slecht gaat, gaat het ook echt opzichtig slecht (alleen kijkend naar de 'hoogtepunten') - dan misplaatsen ze alle passes, verliezen ze alle kopballen, en loopt iedereen zich vast. Dan doe je een leuke teamtalk in de rust en in de tweede helft komen ineens álle passes aan, is ieder schot op doel raak, en wint de verdediging alle ballen. Dat contrast vind ik een beetje bizarquote:Op woensdag 30 juni 2010 22:35 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens, maar dat 'helften'-verhaal is wel echt bullshit... Zolang je niets verandert is dat wel waar, maar je kunt weldegelijk binnen één helft van compleet weggetikt worden naar domineren!
Dat kan in het echt ook he. Maar is er al wat nieuws over FM2011?quote:Op donderdag 1 juli 2010 01:40 schreef Bow het volgende:
wat ik vaak merk is dat het soms wel heel duidelijk is wat voor'n uitslag er op de scorebord gaat staan zolang je niets veranderd, en dan bedoel ik het niet eens met dat het ene team het andere weg tikt.
Ik zie vrij vaak dat 1 van de teams scoort, maar dat het na 2 minuten al weer gelijk staat. En dat wel 3 tot 4x per wedstrijd!
Zeker seizoen 3, het doemseizoenquote:Op zondag 4 juli 2010 20:46 schreef Jetfly het volgende:
Gaat niet meer goed bij mij, sta net boven de degradanten.. shizzle..
Is ook niet te voorspellen, het gaat gewoon in een keer K U Tquote:Op zondag 4 juli 2010 21:38 schreef Jmsls het volgende:
[..]
Zeker seizoen 3, het doemseizoen(bij mij iig altijd)
Één keer verliezen het gaat idd misquote:Op zondag 4 juli 2010 21:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is ook niet te voorspellen, het gaat gewoon in een keer K U T
Dan is het niet zo'n probleem toch? Zolang je maar niet IN de degradatiezone komt.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:47 schreef Jetfly het volgende:
Nee, seizoen 2! Ik ben promovendus.
Probeer wat aanvallender te spelen als je verdedigend speelt.quote:Op zondag 4 juli 2010 22:24 schreef Jetfly het volgende:
Ja en ik heb 14 wedstrijden achter elkaar niet gewonnen! en ik ben pas net over de seizoenshelft!
Bij FM wordt bijna altijd de tijd die extra erbij komt door overtredingen, goals, etc nog eens bij die 5 minuten gedaanquote:Op maandag 5 juli 2010 00:38 schreef Pinterman het volgende:
Wat een wedstrijd weer
Halve finale EURO cup, uit tegen Aston Villa, eerste ronde. 1-1 bij 90 minuten. 5 minuten extra tijd. In de 96e minuut () maakt Aston Villa 2-1. In de 97e minuut (
![]()
) krijgt Ashley Young rood. In de 98ste minuut (
![]()
![]()
) maak ik de 2-2.
5 Minuten extra tijd, zegt 'ie!
Newcastle? of Nottingham Forest ?quote:Op maandag 5 juli 2010 09:26 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Bij FM wordt bijna altijd de tijd die extra erbij komt door overtredingen, goals, etc nog eens bij die 5 minuten gedaan
Wil trouwens weer eens wat anders doen... M'n oude game bij Feyenoord heb ik te lang niet meer gedaan om er weer in te komen en RKC ben ik ook een beetje zat.. Ik wil dus een nieuwe club, het liefste in Engeland, maar dan niet te hoog en niet te laag... Zijn er leuke ploegen in de Championship? Waar ik niet meteen 15 miljoen schuld heb ofzo?![]()
Ik heb besloten om maar meteen in de Premier League te beginnen, met Sunderland, had toch niet zo'n zin om eerst twee seizoenen moeten op te bouwen. RKC was te simpel voor woorden, hoop dat ik nu een beetje tegenstand heb..quote:
Met Newcastle kun je meteen promoveren en dan kun je wel meedraaien in de top 10quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:24 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ik heb besloten om maar meteen in de Premier League te beginnen, met Sunderland, had toch niet zo'n zin om eerst twee seizoenen moeten op te bouwen. RKC was te simpel voor woorden, hoop dat ik nu een beetje tegenstand heb..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwens weet iemand een goeie reservekeeper??
Ik dacht zelf aan Stekelenburg of Neuer.
[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2010 17:39:21 ]
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:24 schreef Doublepain het volgende:
Mijn team van Real Madrid
-------Rooney----C.Ronaldo
Ribery-----------------Sanchez
--------Xabi----Fabregas-----
Marcelo--Pepe---Garay--Ramos
------------Casillas--------------
Wissel:
Afellay
kaka(gaat eind van het seizoen weg)
Jovetic
Labyad
Arbeloa
Las Diarra(gaat eind van het seizoen weg)
Higuain
1ste jaar alle prijzen
2de jaar nog bezig
Picje:
[ afbeelding ]
Rooney koste 80 mil
Fabregas 120 Mil![]()
Ribery 30mil + Kaká
Ik ga ff iedereen overtreffen, ik sta nog 200 mil plus en volgende transferperiode weer inkopen![]()
Easy does it
Zo vind ik er echt geen flikker aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwens weet iemand een goeie reservekeeper??
Ik dacht zelf aan Stekelenburg of Neuer.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
Dat zou mij ook niet kunnen boeien.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:41 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Zo vind ik er echt geen flikker aan
Eerlijk gezegd heb ik dan ook altijd zoiets van... tja... wat moet ik nu nog doen? Wat valt er nog te halen?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:41 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Ik heb al een stuk of 5 game's gedaan waar ik al zovaak kampioen werd maar dan met die neppe spelers. Nu kan ik eindelijks Ronaldo, Fabregas hebben, inplaats van dat ze al over de 30 zijn en niks meer aan ze hebt.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:41 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Nep spelers? Er is niks zo tof om een bestaan op te bouwenquote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:28 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik heb al een stuk of 5 game's gedaan waar ik al zovaak kampioen werd maar dan met die neppe spelers. Nu kan ik eindelijks Ronaldo, Fabregas hebben, inplaats van dat ze al over de 30 zijn en niks meer aan ze hebt.
En die Sanchez boden ze aan voor 8 miljoen. Om zeker te zijn heb ik 10 geboden. Het is een echte held, hij speelt Afellay uit de basis.![]()
Had ik in FM2009 al ontdekt, leuk om te zien dit!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:46 schreef Jmsls het volgende:
Alexis Sanchez? Die is bij mij in 2016 de beste speler ter wereld
Als mijn PSV de beste van de wereld is wil ik Ronaldo, Messi etc in mijn team en niet van die vage nepspelers met afro'squote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:36 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Nep spelers? Er is niks zo tof om een bestaan op te bouwen
Dan ben je een ander type FM speler, misschien is de optie -sugardaddy iets voor jouquote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:37 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Als mijn PSV de beste van de wereld is wil ik Ronaldo, Messi etc in mijn team en niet van die vage nepspelers met afro's
Eerst was het wel leuk, maar nu wil ik de top van 'nu' in mijn team. Als ik suggardaddy wou dan koos ik City, wat ik ook deed maar die debiel gaf me geen geldquote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:39 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Dan ben je een ander type FM speler, misschien is de optie -sugardaddy iets voor jou
Oktober/November toch?quote:Op woensdag 7 juli 2010 21:54 schreef Mr-Sander het volgende:
Vreemd eigenlijk dat er nog geen nieuws over FM 2011 is. Komt toch al over 3 maandjes uit, toch?
LB --> Fabian Monzonquote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:51 schreef Burrito het volgende:
Ik speel FM 2010 voor het eerst. Ik zit in het 1ste seizoen met Ajax en ik denk dat ik wel versterking nodig heb op de LB, ML en MR posities. Ik heb ongeveer 5 miljoen te besteden, adviezen voor deze beginner?
Suarez is trouwens er meteen voor 3 maanden uit
Je hebt gelijk. 2010 en 2008 kwamen in de tweede helft van oktober uit, 2009 zelfs half november. Dat duurt dan inderdaad nog wel evenquote:
quote:Op woensdag 7 juli 2010 21:54 schreef Mr-Sander het volgende:
Vreemd eigenlijk dat er nog geen nieuws over FM 2011 is. Komt toch al over 3 maandjes uit, toch?
Thanks, ik heb een spits gekocht al voor 2.5 Miljoen: Andrej Kramaric. Dat is ook een echte aanrader!quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:30 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
LB --> Fabian Monzon
MR -->Kalouda Lubos
ML --> Pedro Morales (Dinamo Zagreb)
Andere aanraders:
ST --> Tafer (huren van Lyon met optie voor koop, scoort gegarandeerd 30+ goals, in ELKE save)
ST --> Kadlec (erg complete spits, scoort 20 goals, maakt 20 assists per seizoen)
ST --> Villalva (duurt minstens 2 seizoenen voordat hij goed wordt, breng hem geleidelijk aangezien zijn adaptability laag is)
ST --> Sobis (te halen voor 4 miljoen van Al Jazeera, scoort in de Eredivisie gegarandeerd 30+ goals)
Ik heb exact hetzelfde met Man City. Eerste seizoen ging het crescendo: kampioen geworden, League Cup gewonnen. finale FA Cup behaald. Maar het tweede seizoen gaat het vooral in de competitie dramatisch; ik sta na 22 wedstrijden 9e, hoewel ik zeker een aantal versterkingen heb gehaald (Adler, Gourcuff, Hamsik, Srna). Gek genoeg gaat het in de Champions League wel goed. Eerste geworden in een moeilijke poule. Het lijkt wel of de sterren het niet kunnen opbrengen zich te motiveren tegen de mindere goden. En misschien moeten de nieuwe jongens zich nog een beetje aanpassen. Enfin, tips zijn welkom.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:49 schreef PPWB84 het volgende:
Hoi,
ik heb het eerste seizoen op de bekerfinale na alles gewonnen met Barcelona. Nu loopt het tweede seizoen een stuk minder en ik heb geen idee waarom. Ik heb een paar extra sterke spelers aan de selectie toegevoegd en roeleer nu wel een stuk meer, maar ben nu al 23 wedstrijden bezig en het blijft wisselvallig. Iemand een idee hoe ik het om kan buigen?
Danny Wilson, Daltonquote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:00 schreef Burrito het volgende:
Weet iemand nog jonge (17-18 jaar) talentvolle verdedigers voor Ajax?
Ik heb Dodo & Cabrera al gekocht, beide toppers!!
Brumaquote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:00 schreef Burrito het volgende:
Weet iemand nog jonge (17-18 jaar) talentvolle verdedigers voor Ajax?
Ik heb Dodo & Cabrera al gekocht, beide toppers!!
Oke, want ik had dus gekozen voor geen club, maar ik heb geen idee hoe ik dus aan de slag kan gaan bij een club nu?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:37 schreef Tain het volgende:
Als begin zou ik gewoon bij een topclub gaan coachenJe krijgt als het goed is ook een schermpje met advies de eerste keer als je begint en daarin zit ook een knop naar de advies settings waardoor je rechtsboven op de meeste schermen wat meer info kan krijgen.
Volgens mij zit er een zoekoptie in de lijst onder je naam.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:41 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Oke, want ik had dus gekozen voor geen club, maar ik heb geen idee hoe ik dus aan de slag kan gaan bij een club nu?
Ja dan kom ik bij het banencentrum, maar daar kan ik nergens op klikken volgens mij?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:02 schreef Tain het volgende:
[..]
Volgens mij zit er een zoekoptie in de lijst onder je naam.
Waarom kies je dan niet gewoon voor een club als je meteen aan de slag wilt?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:41 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Oke, want ik had dus gekozen voor geen club, maar ik heb geen idee hoe ik dus aan de slag kan gaan bij een club nu?
Nou ik dacht, als je zonder baan begint, en je pakt de eerste baan die je aangeboden wordt, begin je bij een slechte club en kan je jezelf steeds verder omhoog werken. Of zit dat niet zo?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:13 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Waarom kies je dan niet gewoon voor een club als je meteen aan de slag wilt?
En je kunt niet gewoon handmatig een slechte club kiezen?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:16 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Nou ik dacht, als je zonder baan begint, en je pakt de eerste baan die je aangeboden wordt, begin je bij een slechte club en kan je jezelf steeds verder omhoog werken. Of zit dat niet zo?
ja natuurlijk wel, maar ik kan ook gelijk bij ajax aan de slag. Dat is toch nogal onrealistisch. Heb bijv. wel fifa gedaan, daar moest je eerst naam maken voordat je naar een grote club mocht? Maar dat is niet zo bij FM?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:20 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En je kunt niet gewoon handmatig een slechte club kiezen?
Probeer het eens met Southampton (Coca-Cola League 1), daar heb ik enorm veel plezier mee gehad.
Het kan beidequote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:28 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
ja natuurlijk wel, maar ik kan ook gelijk bij ajax aan de slag. Dat is toch nogal onrealistisch. Heb bijv. wel fifa gedaan, daar moest je eerst naam maken voordat je naar een grote club mocht? Maar dat is niet zo bij FM?
Dat kan zelfs bij FM2009? Je kan bijv. Real Madrid Castilla (reserve team van Real Madrid) coachen..quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:13 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Ik hoop dat in FM2011 de optie erbij zit dat je ook nationale teams van u21/u19, en/of reserveteams kunt coachen, van bv barcelona, manchester, etc
Aan het begin van het eerste seizoen? Zo ja, verenig de gebroeders Davidsquote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:09 schreef Greetings het volgende:
Iemand nog leuke transfervrije spelers voor een club als NEC?
Of goedkope talenten van een paar ton?
Netjes Jessens!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:29 schreef Lindgren. het volgende:
Gepromoveerd met Quick'20. Jupiler league dus. Kan me nog net staande houden. Nu winterstop. Sta 15de.
Villereal B ook, maar dat is niet waar hij het over heeftquote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:13 schreef Jetfly het volgende:
[..]
Dat kan zelfs bij FM2009? Je kan bijv. Real Madrid Castilla (reserve team van Real Madrid) coachen..
Bij nationale teams kan het wel. Ik ben naast FC Den Bosch ook coach van Holland U21 geworden, in het vierde seizoen. Bert van Marwijk bood me die baan aanquote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:13 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Ik hoop dat in FM2011 de optie erbij zit dat je ook nationale teams van u21/u19, en/of reserveteams kunt coachen, van bv barcelona, manchester, etc
Notts Countyquote:Op woensdag 14 juli 2010 00:21 schreef Greetings het volgende:
Bij nader inzien vind ik de NL'se competitie toch niet echt leuk. Ik help liever een traditionele maar vervallen topclub weer naar de top. Een team dat dus veel fans heeft, maar in een 3e league ofzo speelt. Ik zit te denken aan Boavista, Stuttgarter Kickers etc.
Iemand nog een idee?
Nee, nu een keertje geen Engeland. Heb al met Leeds United gespeeld. En wat is LLM eigenlijk?quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:22 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Notts County? Heb je meteen een LLM uitdaging
Lower League Management geloof ikquote:Op woensdag 14 juli 2010 00:25 schreef Greetings het volgende:
[..]
Nee, nu een keertje geen Engeland. Heb al met Leeds United gespeeld. En wat is LLM eigenlijk?
Klopt. Atalanta is ook nog wel leuk om te doen. Weet niet of ze al weer in de serie A zitten.quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:30 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Lower League Management geloof ik
Serie A idd, net dit seizoen gedegradeerd.quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:32 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Klopt. Atalanta is ook nog wel leuk om te doen. Weet niet of ze al weer in de serie A zitten.
Hmm, eens kijken of je dan ook met een U21 zelf kunt beginnen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:19 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Bij nationale teams kan het wel. Ik ben naast FC Den Bosch ook coach van Holland U21 geworden, in het vierde seizoen. Bert van Marwijk bood me die baan aan
Inderdaad ! Succesquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:19 schreef Jetfly het volgende:
Leuke keuze Boavista!
Je kan abonnementen hebben op het WK, EK of van wat dan ook. Je kan dan volgen wat jij wilquote:Op woensdag 14 juli 2010 23:25 schreef Bluurgh het volgende:
kan je er ook ervoor zorgen dat bv elke wedstrijd van het WK en EK langskomt, ook al train je geen nationaal team? heb wel alle subscriptions aanstaan maar zie niet zoals in oudere CM's steeds de wedstrijden langskomen (zoals bij wedstrijden uit de clubcompetitie op dagen dat je zelf niet speelt), altijd wel leuk om bij te houden hoe het verloopt en maar ik vergeet steeds er handmatig naar toe te klikken..
nou dat is juist het probleem, dat heb ik ook, alleen ik krijg alsnog niets erover te zien (soms een nieuwsberichtje over een wedstrijd van een topland, maar dat brazilie met 2-2 gelijkspeelt tegen rusland dat boeit me dan ook weer niet genoeg), maar niet dat je bv. op 'continue' drukt, dat je dan ziet dat er een EK- of WK-wedstrijd is en als je dan nog een keer 'continue' doet, je de uitslag ervan ziet (zoals iig was bij CM3, 01/02 (en misschien verder maar latere edities nooit gespeeld))quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:35 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Je kan abonnementen hebben op het WK, EK of van wat dan ook. Je kan dan volgen wat jij wil
O dan weet ik het ook nietquote:Op donderdag 15 juli 2010 02:07 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
nou dat is juist het probleem, dat heb ik ook, alleen ik krijg alsnog niets erover te zien (soms een nieuwsberichtje over een wedstrijd van een topland, maar dat brazilie met 2-2 gelijkspeelt tegen rusland dat boeit me dan ook weer niet genoeg), maar niet dat je bv. op 'continue' drukt, dat je dan ziet dat er een EK- of WK-wedstrijd is en als je dan nog een keer 'continue' doet, je de uitslag ervan ziet (zoals iig was bij CM3, 01/02 (en misschien verder maar latere edities nooit gespeeld))
Nederland ligt hier trouwens 20e op de FIFA ranglijst, zelfs nog achter HondurasFrankrijk 1e, voor Uruguay en Argentinië, dan Brazilië en Turkije, Mexico, Italië, Ivoorkust, Nigerië en Ghana
NL heeft zich niet eens geplaatst voor het EK (2014)...
Meh, heb wel eens 12-0 ofzo gewonnen, maar ben het wel met je eens hoor, ik scoor vaak net zoveel tegen profclubs als tegen amateurclubsquote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:09 schreef Bluurgh het volgende:
Dan lees je op het sportgedeelte dat Ajax in een oefenduel met 21-1 wint, Vitesse met 13-1. Dat gebeurt echt nooit in FM? Dan sta je in een offseason oefenduel tegen een klein amateurclubje, 4-0 voor na 20 minuten en dan spelen ze de rest van de wedstrijd gewoon suf uit, wat je ook probeert.. met een beetje geluk prikken ze er nog 1 of 2 in maar dat was het.. beetje jammer altijd
en spanje heeft na 2010 ook het WK van 2014 gewonnen, voorspelt niet veel goeds![]()
ja dat vind ik ook altijd jammer, wel een keer met Ajax 17 - 0 van Gravenzande ofzo gewonnen bij FM 2006 maar dat was een uitschieter, ik kwam nooit in de dubbele cijfers verder.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:09 schreef Bluurgh het volgende:
Dan lees je op het sportgedeelte dat Ajax in een oefenduel met 21-1 wint, Vitesse met 13-1. Dat gebeurt echt nooit in FM? Dan sta je in een offseason oefenduel tegen een klein amateurclubje, 4-0 voor na 20 minuten en dan spelen ze de rest van de wedstrijd gewoon suf uit, wat je ook probeert.. met een beetje geluk prikken ze er nog 1 of 2 in maar dat was het.. beetje jammer altijd
en spanje heeft na 2010 ook het WK van 2014 gewonnen, voorspelt niet veel goeds![]()
Afmakerquote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:10 schreef Bow het volgende:
In wat voor een rol laten jullie Cristaldo spelen? bij mij komt hij maar niet echt op gang
Complete Spits, 40 goals gegarandeerd...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:10 schreef Bow het volgende:
In wat voor een rol laten jullie Cristaldo spelen? bij mij komt hij maar niet echt op gang
Complete spits? Het is geen Drogba hoorquote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:02 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Complete Spits, 40 goals gegarandeerd...
Doet het dan zelf, Pleur hem maar is op Complete Spits. Hij scoort zeker 40 goals. Niks Bullshit...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:46 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Complete spits? Het is geen Drogba hoorEn sowieso, 40 goals gegarandeerd?? I call bullshit
Het ging over Jonathan Cristaldo, niet Cristiano Ronaldo.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:02 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Doet het dan zelf, Pleur hem maar is op Complete Spits. Hij scoort zeker 40 goals. Niks Bullshit...
EDIT:
Moet je nagaan dat hij voorkeur heeft op Higuain en Rooney...![]()
[ afbeelding ]
O ik zit in maart 2de jaar btw...![]()
Volgend jaar scoort ie zeker 60 want, dan heb ik Cesc en die heeft een goeie pass![]()
o ahhaquote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:25 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Het ging over Jonathan Cristaldo, niet Cristiano Ronaldo.![]()
IEDEREEN kan met Cristiano Ronaldo doelpunten maken, lekker moeilijk. Probeer het maar eens met Tafer, Belfodil of Traore.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:37 schreef Doublepain het volgende:
[..]
o ahha
![]()
Maar toch Cristiano Ronaldo
EDIT:
Die heb ik met FM 09 gekocht, toen nooit meer gedaan..![]()
Tafer van Lyon toch?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:38 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
IEDEREEN kan met Cristiano Ronaldo doelpunten maken, lekker moeilijk. Probeer het maar eens met Tafer, Belfodil of Traore.
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:13 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk vooral even naar zijn leeftijd
JAA WIL IK OOK WEL ZIEN!quote:
Gewoon Database zoeken, zijn er genoeg van op internet en je moet 2 files verwijderen zodat de Duitse Selectie vrij komt anders heb je Duitsers in je team maar spelen geen interlands.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 00:27 schreef Greetings het volgende:
Best wel schandalig eigenlijk dat je niet eens Regionalliga kan spelen.... wou met FC Magdeburg beginnen maar dat zit er kennelijk niet in
Dan maar VFL Osnabruck uit de 3e Bundesliga met dat prachtige lilla shirt![]()
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 00:12 schreef Greetings het volgende:
Godver, net op 1 punt promotie gemist met Boavista, en had nog een beter doelsaldo ook....
Maar ik begin maar eens opnieuw met een ander team, want zo zonder enig budget (0 euro zelfs na spelers verkopen) is het ook niet leuk
Download de megapack op man u, dan heb je nog meer duitse competities.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 00:27 schreef Greetings het volgende:
Best wel schandalig eigenlijk dat je niet eens Regionalliga kan spelen.... wou met FC Magdeburg beginnen maar dat zit er kennelijk niet in
Dan maar VFL Osnabruck uit de 3e Bundesliga met dat prachtige lilla shirt![]()
Als je ze het contract laat tekenen bij hun rol al reserve zetten. Ik laat m'n 2e keeper misschien 6 wedstrijden in het seizoen keepen en hij is nooit ontevreden.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 09:40 schreef PLAE@ het volgende:
Heeft iemand tips hoe je een tevreden 2e keeper krijgt...en houdt.
Is er dan een bepaalde eigenschap waar ik op moet letten ofzo?
Ik kan ze niet 1 op de 3 wedstrijden laten spelen, daar is m'n nr1 te goed voor.
Maar ik word er wel een beetje moe van dat ze constant ontevreden zijn.
Gewoon af en toe als je beker of vrienschappelijk speelt of als je al weet dat je kampioen bent, je reserve keeper erin gooien.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 09:40 schreef PLAE@ het volgende:
Heeft iemand tips hoe je een tevreden 2e keeper krijgt...en houdt.
Is er dan een bepaalde eigenschap waar ik op moet letten ofzo?
Ik kan ze niet 1 op de 3 wedstrijden laten spelen, daar is m'n nr1 te goed voor.
Maar ik word er wel een beetje moe van dat ze constant ontevreden zijn.
Normaal ben ik niet zo van het opgeven, maar ik jaste die laatste wedstrijden er wel heel snel doorheen en heb het gevoel dat ik daar beter mijn best had kunnen doen met opstellingen etc. Daarom maar liever een frisse start.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 08:42 schreef Happel het volgende:
[..]
Maakt de uitdaging alleen maar mooier toch? Anders wordt het ook maar te makkelijk, daar is niks leuks aan.
http://www.freewebs.com/tugstraining/quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:13 schreef Greetings het volgende:
Trouwens, even over de training: ik vind dat het minst leuke aspect, maar als ik daar nou gewoon niks aan doe/verander tov hoe het in het begin stond, dan kan ik ervan uit gaan dat ze op een redelijke manier doortrainen en niet slechter worden of zo?
Ik doe ze altijd Automatischquote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:53 schreef Bow het volgende:
het is wel belangrijk om je trainers goed aan te wijzen
Dat vind ik altijd 1 van de leukste dingen als ik begin bij een nieuwe club. Als het geld er voor is hervorm ik eerst de trainingsstaff.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:53 schreef Bow het volgende:
Ik wijs individuele trainers altijd twee taken aan, bijvoorbeel tactiek en schieten, en zorg dat ik voor iedere taak altijd minimaal twee trainers aanwijs. Is dit een beetje een goed systeem? Het is natuurlijk onzinnig dat bijvoorbeeld zeven trainers bezig zijn met het trainen van vier keepers.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:53 schreef Bow het volgende:
Ik heb hetzelfde, iemand?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:56 schreef maffemaniak het volgende:
Hallo,
Heb even een vraagje. Ik heb tactieken en trainingen gedownload voor FM10 en ze geplaatst in de mappen tactics en Schedules. Alleen kan ik ze in het spel zelf niet importeren. In het spel zijn de mappen gewoon leeg. Weet iemand wat er fout is?
Held!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:33 schreef Burrito het volgende:
Zet ze anders ff op je bureaublad en laad ze vanaf daar
800.000? Die grote clubs kopen alles wat los en vast zit eerlijk gezegd, en 800.000 is voor clubs als Bayern, zeker in FM, peanutsquote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:26 schreef Greetings het volgende:
Kennen jullie ene Nico Kraft, een 15-jarige spits van Osnabruck U19?
Bayern heeft hem van me overgenomen voor 8 ton! Meteen een dik record voor Osnabruck van hoogste transfersom ooit ontvangen. Is hij echt zo'n mega talent?
Jij maakt er toch meer? Zet ze andere eens online? Misschien dat meer mensen er mee willen spelenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 09:31 schreef MMUFC het volgende:
Heb met de editor de Landesliga in Duitsland speelbaar gemaakt. Dat is na de 1e, 2e, 3e bundesliga en de Regional en Ober liga het 6e niveau van Duitsland. Ben daarin begonnen bij Berliner FC Viktoria 89. Ze werden in 1908 en 1911 kampioen van Duitsland. Momenteel spelen ze binnen de Landesliga in de Berlin-liga.
Het is overigens de eerst speelbare kampioen van Duitsland. VFB Leipzig(1903 en 1906) en Union 92 Berlin(1905) zitten niet in de game, terwijl Freiburger FC(1907) nog onder de Landesliga speelt.
In de Berlin-liga speelt ook het 2e elftal van Union Berlin. Alleen de kampioen promoveert.
Viktoria Berlin is ook bekend van het volgende:
"De eerste titel behaalde de ploeg echter in 1894. In 1894 kon de finale niet doorgaan, omdat Hanau toen de reis van 400 kilometer naar Berlijn niet kon betalen. Hoewel de Duitse voetbalbond Viktoria toen wel als landskampioen had uitgeroepen, werd pas in 2007 de finale gespeeld, inclusief de lederen bal van toen. Hanau werd in de finale verslagen met een 3-0 nederlaag en een 1-1 gelijk spel."
Niet echt.. de meeste die ik gebruik heb ik gewoon van het forum van ManUtd gejat.. En heel af en toe doe ik een aanpassing zoals nu met de Landesliga in Duitsland..quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:58 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Jij maakt er toch meer? Zet ze andere eens online? Misschien dat meer mensen er mee willen spelen
Kan in het echt vaak ook niet, niet zonder een fikse boete in ieder geval.quote:Op zondag 18 juli 2010 01:19 schreef Scorpie het volgende:
Ik vind het jammer dat je te weinig zeggenschap hebt over je financiele middelen. Zo heb ik nu 70 miljoen transfergeld maar nog een lening staan van 50 miljoen, die mij 4 ton per maand kost aan rente. Ik wil die 50 miljoen in 1 klap aflossen, want ik heb een prima selectie. Dat kan dus niet.
Hmm moeilijk? Bedoel je moet een hoop teams aanmaken en dan ook nog eens alle spelers erbij zetten.quote:Op zondag 18 juli 2010 01:25 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Niet echt.. de meeste die ik gebruik heb ik gewoon van het forum van ManUtd gejat.. En heel af en toe doe ik een aanpassing zoals nu met de Landesliga in Duitsland..
Wat ik zelf meestal doe is dat ik alleen competities erbij aan maak als die al in de game zitten maar nog niet speelbaar zijn. Clubs en Spelers maak ik ook niet aan..quote:Op zondag 18 juli 2010 10:46 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Hmm moeilijk? Bedoel je moet een hoop teams aanmaken en dan ook nog eens alle spelers erbij zetten.
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=30170
Hier staat trouwens de hyperpack met competities
Ik zou zeggen gooi hem op ManUquote:Op zondag 18 juli 2010 11:42 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Wat ik zelf meestal doe is dat ik alleen competities erbij aan maak als die al in de game zitten maar nog niet speelbaar zijn. Clubs en Spelers maak ik ook niet aan..
Die onder die link gebruik ik ook
Alleen doen sommigen het niet.. Zo doet de Engelse het niet.. Die Engelse is speelbaar tot en met Level 10. Wat ik daar gedaan heb is eerst gekeken wat het probleem was, dat was het aantal clubs dat namens een level 6 competitie in de FA Cup zaten niet klopte, vervolgens heb ik van Level 7 2 clubs in de Level 6 erbij gezet, van level 8 2 clubs naar level 7, enzovoorts
In die Engelse competitie zijn ook alle districts cups speelbaar. Zoals de Liverpool Senior Cup. Hieraan doen normaal het 2e elftal van Liverpool, Everton en Tranmere en een zooi 1e elftallen van amateurs aan mee, maar dat heb ik even aangepast dat de 1e elftallen van L'pool, Everton en Tranmere meedoen.
Aan de Durham cup doet nu het eerste elftal van Hartlepool United mee.
Als laatste het ik de club Hartlepool FC naar level 10 gezet(ze zitten officieel in level 11).
Vervolgens ben ik een game gestart met Hartlepool United(League One)(ben fan van deze club sinds het spel Premier Manager 1997) en Hartlepool FC(de 2e club van Hartlepool en dus 10e niveau). Benieuwd of ik ze uiteindelijk allebei in de PL kan krijgen
Nice!quote:Op zondag 18 juli 2010 15:52 schreef Captain_Zappa het volgende:
Mijn held van dit seizoen ! :p
[ afbeelding ]
Bij FM09 kocht ik hem voor 90 milquote:Op zondag 18 juli 2010 17:12 schreef Captain_Zappa het volgende:
Messi is ook bijna onmogelijk aantetrekken bij een andere club.
For fuck sake, win ik met 4-3, crasht het spel in de wedstrijd erna. KUUUUUUUUUUUTTTTTTTTTTTTTTTTquote:Op zondag 18 juli 2010 16:00 schreef Morendo het volgende:
Eerste seizoen met Newcastle United en ik sta in de halve finale van de FA Cup tegen Liverpool, thuiswedstrijd.
Gelukkig maar. Het is toch ook helemaal niet leuk om een Messi of Ronaldo te kopen?quote:Op zondag 18 juli 2010 17:12 schreef Captain_Zappa het volgende:
Messi is ook bijna onmogelijk aantetrekken bij een andere club.
Tuurlijk wel, het voelt best nice als je met Newcastle Ronaldo koopt. Tenminste ik wel, 60 mil betaald voor een 31 jarige spelerquote:Op zondag 18 juli 2010 20:54 schreef Torrio het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Het is toch ook helemaal niet leuk om een Messi of Ronaldo te kopen?
Dat kan ik nog een beetje begrijpen, maar ik zou nooit zoveel geld uitgeven voor een speler, ook al heb ik het geldquote:Op zondag 18 juli 2010 20:55 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, het voelt best nice als je met Newcastle Ronaldo koopt. Tenminste ik wel, 60 mil betaald voor een 31 jarige spelerMaar hij was het waard
Ik heb met FM 08/09 anders gespeeld. Begonnen met kleine clubs en dan omhoog gebracht naar de top. Alleen kon ik dan niet mijn helden kopen omdat, ze dan al 34 waren ofzoquote:Op zondag 18 juli 2010 20:56 schreef Torrio het volgende:
[..]
Dat kan ik nog een beetje begrijpen, maar ik zou nooit zoveel geld uitgeven voor een speler, ook al heb ik het geldMaar goed dat ligt ook aan je speelstijl.
Ik speel CM/FM sinds 01-02, met de laatste 2 jaar een pauze. Week of 2 geleden begonnen met 2010 en ook gelijk met Barça, bevalt me ook wel. Duurste speler was Kjaer voor ik dacht 18 miljoen, de rest alleen maar talentjes gekocht voor in de jeugdquote:Op zondag 18 juli 2010 20:58 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik heb met FM 08/09 anders gespeeld. Begonnen met kleine clubs en dan omhoog gebracht naar de top. Alleen kon ik dan niet mijn helden kopen omdat, ze dan al 34 waren ofzoMaar nu ga ik gewoon bij de top beginnen en kan ik kopen wie ik wil
Ik speelde altijd met PSV, of Leeds of de laagste divisie in Engeland. Nu met Real krijg ik jaarlijks 250 mil aan sponsorenquote:Op zondag 18 juli 2010 21:02 schreef Torrio het volgende:
[..]
Ik speel CM/FM sinds 01-02, met de laatste 2 jaar een pauze. Week of 2 geleden begonnen met 2010 en ook gelijk met Barça, bevalt me ook wel. Duurste speler was Kjaer voor ik dacht 18 miljoen, de rest alleen maar talentjes gekocht voor in de jeugd![]()
Voor het eerst dat ik echt geniet van het spelen met een topclub
Daarom sla ik na iedere wedstrijd op, het crash regelmatig bij mij als ik te veel open heb staan, maar nooit als ik achterstaquote:Op zondag 18 juli 2010 20:24 schreef Morendo het volgende:
[..]
For fuck sake, win ik met 4-3, crasht het spel in de wedstrijd erna. KUUUUUUUUUUUTTTTTTTTTTTTTTTT
Je hebt ervaren spelers nodig, niet talenten, talenten kunnen geen team dragen.quote:Op maandag 19 juli 2010 04:17 schreef Rattaplan.y het volgende:
Zit zelf nu in het 3e seizoen, met MVV.
Ben gepromoveerd, maar een niveautje hoger blijkt voor velen nog een brug te ver.
Opstelling:
DM Zoet
VR Arslan (Regen)
VC Bryssinck
VC Peters
VL Larsen
MC Mabena (Regen)
MC Hanssen of Bakkal
AMR Özcan
AML Perovic
S Viguera
S Zeefuik
iemand nog tips qua tactiek,spelers e.d.?
Transferbudget is 4 miljoen.
Mijn huidige team (seizoen 4) heeft alles gewonnen dat er te winnen valt en de oudste speler is 23.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:10 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Je hebt ervaren spelers nodig, niet talenten, talenten kunnen geen team dragen.
Dan heb je het natuurlijk ook over toptalenten, anders kun je dat niet bewerkstelligen.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:51 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Mijn huidige team (seizoen 4) heeft alles gewonnen dat er te winnen valt en de oudste speler is 23.
Nouja ik speel met de sportclub afdeling van Feyenoord (amateurs) en die jongens die ik kan halen qua transfer/loonbudget zijn zeker niet de toptalenten, die lopen allemaal bij de grootmachten rond.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:53 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan heb je het natuurlijk ook over toptalenten, anders kun je dat niet bewerkstelligen.
Nee idd, tegen de tijd dat ik zover ben met mijn club , is Messi meestal al gestoptquote:Op zondag 18 juli 2010 20:54 schreef Torrio het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Het is toch ook helemaal niet leuk om een Messi of Ronaldo te kopen?
Gaat het in de competitie ook goed?quote:Op maandag 19 juli 2010 16:19 schreef RemcoOcelot het volgende:
Nou wat een raar spel zeg sta ik eerste met atletico madrid in mijn tweede seizoen en in de halve finale CL wordt ik uit het niks ontslagen!
ow niet goed gelezen...quote:
Nee ik heb de belangrijke spelers behouden en ozil en jonas er bij gekocht misschien dat het bestuur dan veranderd is jammer want ik was goed bezig met dit teamquote:Op maandag 19 juli 2010 17:00 schreef Doublepain het volgende:
of de supporters zijn niet tevreden met hem.. Aankopen dat je doet of mis heeft ie Aguero verkocht.. of een speler van Real Madrid gekocht...
Martin Galvan die Mexicaan?quote:Op maandag 19 juli 2010 18:17 schreef Rattaplan.y het volgende:
Galvan gehuurd met optie tot koop, hopen dat hij het kan waarmaken!
Galvan is echt een held, maar moet van heel ver komen, ik je moet 'm eigenlijk aan een flink trainingsschema houden en zodra hij 20 is oid moet ie absoluut elke week gaan spelen, anders haal je het potentieel er echt niet uit! Heb jij 'm nu Doublepain? Zo ja, screens?quote:Op maandag 19 juli 2010 19:09 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Martin Galvan die Mexicaan?
Zo ja, gelijk kopen
Nee, ik speel niet met een AMC..quote:Op maandag 19 juli 2010 19:21 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Galvan is echt een held, maar moet van heel ver komen, ik je moet 'm eigenlijk aan een flink trainingsschema houden en zodra hij 20 is oid moet ie absoluut elke week gaan spelen, anders haal je het potentieel er echt niet uit! Heb jij 'm nu Doublepain? Zo ja, screens?
Toevallig regen?quote:Op maandag 19 juli 2010 19:58 schreef Burrito het volgende:
Ik heb een erg talentvolle keepr van 16 jaar gekocht. Hij zit in u19/reserve team maar de Assistent Coach die stelt niet hem maar veel slechtere keepers op! Ik wil dat mijn talentje veel speeltijd krijgt; weet iemand waarom dit is?
Gouden tip trouwens voor mensen met een kleiner budget: "Nikao" heb hem voor 45k gekocht en 1 seizoen later was hij ~3 miljoen waard..
Is idd klote, heb er ook vaak last van.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:58 schreef Burrito het volgende:
Ik heb een erg talentvolle keepr van 16 jaar gekocht. Hij zit in u19/reserve team maar de Assistent Coach die stelt niet hem maar veel slechtere keepers op! Ik wil dat mijn talentje veel speeltijd krijgt; weet iemand waarom dit is?
Gouden tip trouwens voor mensen met een kleiner budget: "Nikao" heb hem voor 45k gekocht en 1 seizoen later was hij ~3 miljoen waard..
Dan komen er weer regens bijquote:Op maandag 19 juli 2010 20:19 schreef RoderikMB het volgende:
Vrije transfers aan de slechtere keepers geven?
Ik ga het eens testenquote:Op maandag 19 juli 2010 21:08 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat hoef je maar 1 keer te doen als het goed is. Als er een blessure of schorsing is zou de assistent het zelf op moeten lossen volgens mij.
Werder Bremen?quote:Op maandag 19 juli 2010 21:35 schreef Captain_Zappa het volgende:
Zometeen een game samen met een vriend beginnen, we spelen als fm sinds cm 95
De rivaliteit is vaak groot, we willen graag allebei een club van ongeveer dezelfde sterkste.
Een club met geld maar die toch nog vooruit kan (we spelen meestal maar een seizoen of 5 namelijk).
Iemand tips ?![]()
Ik deed dat ook vaak, we namen altijd stadsgenoten, Rangers en Celtic, Betis en Sevilla, Aston Villa en Birmingham...quote:Op maandag 19 juli 2010 21:35 schreef Captain_Zappa het volgende:
Zometeen een game samen met een vriend beginnen, we spelen als fm sinds cm 95
De rivaliteit is vaak groot, we willen graag allebei een club van ongeveer dezelfde sterkste.
Een club met geld maar die toch nog vooruit kan (we spelen meestal maar een seizoen of 5 namelijk).
Iemand tips ?![]()
Dat is vanaf het begin een ongelijke strijdquote:Op dinsdag 20 juli 2010 01:34 schreef RoderikMB het volgende:
[..]
Ik deed dat ook vaak, we namen altijd stadsgenoten, Rangers en Celtic, Betis en Sevilla, Aston Villa en Birmingham...
Ik heb nooit zin om zo'n boek door te lezenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:16 schreef Happel het volgende:
Ben opnieuw begonnen met FC Eindhoven. Andere tactiek ingesteld en een andere aanpak gekozen. Zeker na het lezen van dit boek. Zaten wat nieuwe inzichten in, waar ik zeker wel wat aan heb.
Merkte het al in mijn oude game, dat bepaalde zaken beter gingen, na het lezen van dat boek.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:18 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Ik heb nooit zin om zo'n boek door te lezen
Ik heb liever een gedownloade tactiek dat ik een beetje vlot door kan spelen dan dat ik zelf ga sleutelen aan een nieuwe tactiek![]()
ow.. dan is het wel interessant.. maar ik weet niet of ik het wel zo interessant vind om er 8 pond voor te betalen..quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:30 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik heb het er gewoon naast. En bevat geen informatie over tactieken, maar hoe om te gaan met spelers, pers en dergelijke. Best interessant.
Zelf nog nooit een tactiek gedownload. Blijf liever zelf aanmodderen.
100% Galvan!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:11 schreef Rattaplan.y het volgende:
Moeilijke keuze, 1 plaats waarvoor ik of R. Sneijder heb of de eerder genoemde Galvan.
een boek nodig hebben voor een gamequote:Op dinsdag 20 juli 2010 12:28 schreef MMUFC het volgende:
[..]
ow.. dan is het wel interessant.. maar ik weet niet of ik het wel zo interessant vind om er 8 pond voor te betalen..
Nodig hebben is een groot woord.. maar het kan wel helpen nog succesvoller te wordenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:24 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
een boek nodig hebben voor een game
Olic pwnt Agbonlahor.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:18 schreef Morendo het volgende:
In een directe passingstijl met Gabby Agbonlahor op de counter spelen is fucking geniaal. Ik gebruik hem alleen in uitwedstrijden trouwens.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:58 schreef Scorpie het volgende:
Gisteren wederom Eredivisie gewonnen, CL gewonnen, Beker gewonnen met Ajax.
Stiekem wel, maar ik durf mijn lievelingsclub niet te verlatenquote:Op woensdag 21 juli 2010 13:16 schreef Happel het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuwe uitdaging, of niet dan?
In welk seizoen zit je dan inmiddels?quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Stiekem wel, maar ik durf mijn lievelingsclub niet te verlaten![]()
Ik heb een super eerste elftal, maar mijn jeugd en 2e zijn niet zo heel erg goed. Daar is nog ruimte voor verbetering. Verder heb ik een super talentje rondlopen die pas 17 is (zie paar pagina`s terug) die ik verder wil zien groeien.
Mij koste het 130 mil contant en 30 mil na 30 wedstrijden en Drenthequote:Op woensdag 21 juli 2010 16:29 schreef Torrio het volgende:
Zit er nu toch over te twijfelen Fabregas aan te trekken met Barça.. Wilde me alleen gaan richten op de jeugd omdat de basis al prima is, maar het is wel een echte Barcelona speler en Xavi is ook de jongste niet meer. Gaat me alleen flink wat duiten kosten ben ik bang
quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:36 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Mij koste het 130 mil contant en 30 mil na 30 wedstrijden en Drenthe
Hoeveel krijg je per jaar als je Kampioen, CL en Beker wint? of is Real de enigste club dat 250 mil per jaar krijgtquote:
Heb geen idee, maar ook al had ik die 130m, had ik het nog niet gedaan.. Dan maar Thiago door laten groeien en misschien wordt Cesc heel toevallig wel ongelukkig daar bij Arsenal.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:45 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Hoeveel krijg je per jaar als je Kampioen, CL en Beker wint? of is Real de enigste club dat 250 mil per jaar krijgt
Kan ook... Ik moest wel, want ik wil graag een Spaans team en Cesc speelde die seizoen jammer genoeg super en kostte zoveel. Maar het genaaide is dat na 1 seizoen Cesc heb ik eindelijk een super talent in mijn jeugd elftal en die speelt op de positie van Cescquote:Op woensdag 21 juli 2010 18:46 schreef Torrio het volgende:
[..]
Heb geen idee, maar ook al had ik die 130m, had ik het nog niet gedaan.. Dan maar Thiago door laten groeien en misschien wordt Cesc heel toevallig wel ongelukkig daar bij Arsenal.
Ben ook bezig met een Spaans team, maar dan op lange termijn. Koop graag talentjes op zodat ze homegrown kunnen wordenquote:Op woensdag 21 juli 2010 18:49 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Kan ook... Ik moest wel, want ik wil graag een Spaans team en Cesc speelde die seizoen jammer genoeg super en kostte zoveel. Maar het genaaide is dat na 1 seizoen Cesc heb ik eindelijk een super talent in mijn jeugd elftal en die speelt op de positie van Cesc
Soms kan dat wel moeilijk worden... Vooral als je scout met deze jochies aankomt...quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:57 schreef Torrio het volgende:
[..]
Ben ook bezig met een Spaans team, maar dan op lange termijn. Koop graag talentjes op zodat ze homegrown kunnen wordenEn het is altijd het mooist om iemand als jong talent aan te trekken en hem na 10 jaar één van de belangrijkste spelers van de club te zien worden
Nice! Die is over een jaar of 4 wel rijp voor de basis? Met zulke spelers moet je gewoon schijt hebben aan nationaliteitquote:Op woensdag 21 juli 2010 19:00 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Soms kan dat wel moeilijk worden... Vooral als je scout met deze jochies aankomt...![]()
[ afbeelding ]
Na dit seizoen krijgt hij voorkeur op Rooney die maar wat op de bank zitquote:Op woensdag 21 juli 2010 19:03 schreef Torrio het volgende:
[..]
Nice! Die is over een jaar of 4 wel rijp voor de basis? Met zulke spelers moet je gewoon schijt hebben aan nationaliteit
Hopelijk kun je in FM11 weer zelf een club uitkiezen waar je een speler aanbiedquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:21 schreef Doublepain het volgende:
Ik heb mijn eerste stappen naar PSV gezet. Vorig jaar stonden ze 7de en nu strijden ze om de titel... Ik heb ze 3 supertalenten uitgeleend.. en als mijn contract is afgelopen.. Ga ik er naartoe en PSV redden van de ondergang want, Ajax is al een paar keer kampioen geworden..
Kan ook in FM10... Als je een paar jaar bij je club bent, kan je zelf een satellietclub uitkiezenquote:Op woensdag 21 juli 2010 19:33 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Hopelijk kun je in FM11 weer zelf een club uitkiezen waar je een speler aanbied
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |