Ik zou iemand huren. VVV heeft genoeg aanzien om ook echt goede spitsen die bij hun eigen club (ook in het buitenland, bv. Engeland) niet in de basis staan te huren. Soms moet je daar iets voor betalen maar dat is meestal niet zo veel. Probeer Cristaldo eens te huren, kun je misschien zelfs een optie tot koop bedingen, voor als je volgend seizoen een transferbudget hebt.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:40 schreef Jmsls het volgende:
Iemand een goede veelscorende spits voor VVV Venlo? (budget 100k/200k)
De oude wel, de jonge (wilde ik ook kopen, maar te duur) niet.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 17:08 schreef Bow het volgende:
enyeama en van bronckhorst in iedergeval
heb ook jorgensen, maar ik weet niet of die ook in de deense selectie zat.
Ik heb Emad Motaeb gehaald van Al-Ahly wat een held, 20 wedstrijden 23 goals.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:56 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ik zou iemand huren. VVV heeft genoeg aanzien om ook echt goede spitsen die bij hun eigen club (ook in het buitenland, bv. Engeland) niet in de basis staan te huren. Soms moet je daar iets voor betalen maar dat is meestal niet zo veel. Probeer Cristaldo eens te huren, kun je misschien zelfs een optie tot koop bedingen, voor als je volgend seizoen een transferbudget hebt.
Zo niet, kijk dan even in Roemenië, bijvoorbeeld naar Florin Bratu. Die legt er bij mij in het 3e seizoen nog altijd veel in.
Ik heb Tshabalala van Zuid-Afrika gehaald. (VVV Venlo)quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:08 schreef Pinterman het volgende:
Welke spelers van het huidige WK hebben jullie trouwens in jullie teams? Met FC Den Bosch in de Eredivisie heb ik:
Juraj Kucka (Slowakije; middenvelder)
Vincent Enyeama (Nigeria; doelman)
Vladimir Stojkovic (Servië; doelman, maar bij mij reserve)
Mauricio Isla (Chili; verdediger)
Had ze allemaal al gekocht vóór het WK begon. Leuk om ze in het echt te zien spelen/falen
Ik zou het iets aanvallender maken qua opstelling, maar verdedigend qua mentaliteit, een soort tussenvorm voor de 4-3-3 en 4-5-1. Bij dit soort tactieken merk ik altijd problemen bij het middenveld, omdat spelers niet kunnen jagen zonder gaten te laten vallen of dat er weinig mandekking is. Daarom speel ik liever met drie middenvelders die verdedigend staan ingesteld.quote:Op zondag 27 juni 2010 13:20 schreef Happel het volgende:
Iemand al eens een 4-5-1 aan de praat gekregen. Heb er wat moeite mee. Tips?
Opstelling is nu als volgt:
[ afbeelding ]
Als je Europees voetbal haalt/Kampioen wordt krijg je natuurlijk meer. Bovendien is 3.000.000 budget nog niet eens zo heel weinig. Als je nog wat wissels erbij verkoopt, kun je heerlijk inkopen.quote:Op zondag 27 juni 2010 13:54 schreef KoenMonster het volgende:
Ik zit er aan te denken om bij psv aan de slag te gaan, maar bij psv is er maar weing budget. Blijft dit altijd zo laag, of krijg je later meer?
quote:Op zondag 27 juni 2010 13:31 schreef Woeste_Woerd het volgende:
[..]
Ik zou het iets aanvallender maken qua opstelling, maar verdedigend qua mentaliteit, een soort tussenvorm voor de 4-3-3 en 4-5-1. Bij dit soort tactieken merk ik altijd problemen bij het middenveld, omdat spelers niet kunnen jagen zonder gaten te laten vallen of dat er weinig mandekking is. Daarom speel ik liever met drie middenvelders die verdedigend staan ingesteld.
Bij deze opstelling niet, omdat mijn middenvelders nu niet verdedigend staan ingesteld (2 spelen mee in de aanval (wel minder aggressief dan de flanken en aanvaller), eentje blijft altijd achter) en beide zeer baltechnisch en mentaal sterk zijn, dus ik speel in dit geval de bal liever kort en laat de spelers meer de aanval zelf bepalen (kort, maar of het over links, rechts of centraal komt is hun keuze). Dit is wel conditioneel uitputtend, dus je moet er wel de spelers voor hebben.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Wat je zegt over het middenveld klopt inderdaad. Zijn ook altijd uitgeput na 3/4 van de wedstrijd. Zal het eens aanpassen naar jouw opstelling. Misschien dat het uitmaakt.
Is je spits een target man?
Dat heb ik ook met Tottenham Hotspur. Volgens mij is er weinig aan te doen, omdat het voor mijn gevoel vooral mentaal een probleem is (overschatting). Wel wil het soms helpen om een aantal nieuwe spelers erin te gooien, die zijn vaak een tikje meer gemotiveerd (halen hogere cijfers dan mijn basis in dat soort wedstrijden) denk ik.quote:Op zondag 27 juni 2010 10:29 schreef Pinterman het volgende:
Ik heb problemen met het winnen van wedstrijden tegen clubs die een stuk slechter zijn dan ik.
Europees voetbal gaat van een lijen dakje. Olympiakos uit met 3-0 opzij gezet, vervolgens ook Dynamo B. met 4-1. Wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord, en PSV win ik meestal ook met verbazingwekkend weinig moeite.
Maar dan: Ijsselmeervogels in de beker. Met moeite 1-0 gewonnen. Vervolgens tegen een nieuwe promovendus in de eredivisie, FC Omniworld, thuis met 2-0 verloren. Roda JC: thuis met 1-0 verloren. Het team speelt ook echt dramatisch tegen dit soort clubs.
Dus, weet iemand hoe ik deze wedstrijden onder controle krijg? Dit is al 3 seizoenen lang een probleem.
Op welke manier verlies je en wat is je tactiek?quote:Op zondag 27 juni 2010 10:29 schreef Pinterman het volgende:
Ik heb problemen met het winnen van wedstrijden tegen clubs die een stuk slechter zijn dan ik.
Europees voetbal gaat van een lijen dakje. Olympiakos uit met 3-0 opzij gezet, vervolgens ook Dynamo B. met 4-1. Wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord, en PSV win ik meestal ook met verbazingwekkend weinig moeite.
Maar dan: Ijsselmeervogels in de beker. Met moeite 1-0 gewonnen. Vervolgens tegen een nieuwe promovendus in de eredivisie, FC Omniworld, thuis met 2-0 verloren. Roda JC: thuis met 1-0 verloren. Het team speelt ook echt dramatisch tegen dit soort clubs.
Dus, weet iemand hoe ik deze wedstrijden onder controle krijg? Dit is al 3 seizoenen lang een probleem.
quote:Op zondag 27 juni 2010 15:54 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Op welke manier verlies je en wat is je tactiek?
Mijn eigen ervaring met het spel is dat ik vaak te aanvallend ga spelen tegen teams die ik als minder goed inschat, en dat het spel dat vervolgens afstraft (bv. door tegendoelpunten via counters, afgeweken ballen etc.). Bovendien zijn die kleine teams meestal erg gemotiveerd om tegen je "grote" team te winnen, dus het kan misschien ook een idee zijn om spelers op te stellen met goeie mentale stats, en niet per se de technische wonderknaapjes.
Als je met AGOVV speelt, dan zul je sowieso geen echt goede scouts kunnen aantrekken als je net begint. Maar je kan als trainer zelf een beetje "scout" spelen door te zoeken naar spelers met bepaalde eigenschappen, daar heb je eigenlijk geen scout voor nodig in het spel. (In de realiteit, dat laat ik aan ieders verbeelding over.quote:Op maandag 28 juni 2010 09:22 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Ik kan trouwens geen scouts vinden die hoger dan 10 hebben voor het inschatten van de kwaliteiten van de speler en potentieel. Terwijl ik een grote database heb aanstaan en in het begin veel landen heb aangeklikt die ik in me spel zou willen meenemen. Waar ligt dit aan?
dank, maar ik heb het niet over aantrekken. Hij kan ze niet eens vinden hoger dan 10. Hij geeft dan aan er zijn geen scouts die voldoen aan deze eisen in jouw regio.quote:Op maandag 28 juni 2010 09:42 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Als je met AGOVV speelt, dan zul je sowieso geen echt goede scouts kunnen aantrekken als je net begint. Maar je kan als trainer zelf een beetje "scout" spelen door te zoeken naar spelers met bepaalde eigenschappen, daar heb je eigenlijk geen scout voor nodig in het spel. (In de realiteit, dat laat ik aan ieders verbeelding over.)
Dat komt waarschijnlijk omdat je, als je op het knopje 'Filter' drukt, het hokje hebt aangevinkt waarmee je onrealistische targets eruit filtert... (dat hokje staat standaard aangevinkt)quote:Op maandag 28 juni 2010 10:02 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
dank, maar ik heb het niet over aantrekken. Hij kan ze niet eens vinden hoger dan 10. Hij geeft dan aan er zijn geen scouts die voldoen aan deze eisen in jouw regio.
Kijk daar kan ik iets mee ga maar eens vanmiddag kijken of ik die dan uit kan zetten.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:19 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk omdat je, als je op het knopje 'Filter' drukt, het hokje hebt aangevinkt waarmee je onrealistische targets eruit filtert... (dat hokje staat standaard aangevinkt)
Ik denk dat het wel vergelijkbaar is met het Lower-League management (dus kleine teams in kleine competities). Probeer zoveel mogelijk spelers transfervrij aan te trekken. Voor Jupiler League zijn er heel veel goede gratis spelers te halen (die na één succesjaar ook weer weggaan voor niksquote:Op maandag 28 juni 2010 11:08 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Kijk daar kan ik iets mee ga maar eens vanmiddag kijken of ik die dan uit kan zetten.
Nu nog mensen met ervaring met AGOVV of vergelijkbare kwaliteiten. Welke tactiek spelen jullie en loopt dat? Daarnaast wie hebben jullie er uitgegooid en aangetrokken bij AGOVV. Alvast bedankt
Wél winnenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Speel nu met Chivas en zit een beetje in een onmogelijke situatie, kan nauwelijks spelers kopen, meestal 1 per seizoen, laat zo nu en dan oudere spelers gaan en heel afentoe verkoop ik er een. Al mijn goede spelers willen blijven maar ik kom iedere keer weer rond de 4e plek uit en lig er na 1 of 2 rondes uit. CL en CL copa haal ik wel regelmatig maar dan is het in de eerste of 2e KO ronde ook weer voorbij
Andere ploegen mogen 6 buitenlanders halen en ik niet. Ik scout veel maar er zijn gewoon niet veel haalbare Mexicanen voorbij
Hoe kom je hier uit?
En hoe doe je dat?quote:
Nauwelijks spelers die wat toevoegen. Met scouten is een 3 ster al een uitzonderingquote:Op woensdag 30 juni 2010 09:28 schreef Tain het volgende:
Kan je geen transfervrije spelers halen? Ben zelf begonnen met ABC FC in de 3e Braziliaanse competitie en mijn transferbudget was maar 3000 euro toen ik begon.
7 basisspelers en je hele bank? Hoe heb je dan gespeeld?quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:37 schreef MMUFC het volgende:
Inter en de Nederlandse ploegen, een goede combinatie
Na de groepsfase moest ik namelijk in de 1e ronde RU CL tegen Inter, thuis won ik met 1-0, uit werd het 1-1.
In de kwart finale trof ik Manchester City. Speelde thuis 1-1, stond uit bij rust 2-2, vlak na rust scoorde City de 3-2, vervolgens kreeg Barry rood, denk je meer kans te maken.... wedstrijd eindigde in 6-2
In de beker uitgeschakeld in de halve finale door FC Groningen. Miste door interlands namelijk 7 basisspelers en mijn hele bank
Hele bank is overdreven.. ik had Cassio nog, mijn bankzittende keeperquote:Op woensdag 30 juni 2010 09:58 schreef Jmsls het volgende:
[..]
7 basisspelers en je hele bank? Hoe heb je dan gespeeld?
(ps: Ben je voor Manchester United?)
Of "Ze zetten alles op alles in het laatste kwartier" en dat met nog een half uur te gaan..quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:52 schreef Bluurgh het volgende:
teksten bij de wedstrijd zijn soms ook raar, team x weet zeker dat het een strafschop is!' (of weet ik veel wat er staat), na een overtreding ergens bij de middenstip..
ik begin me er een beetje aan te ergeren dat mn spelers de laatste 4 wedstrijden 11 keer de paal of de lat geraakt hebben
Grotendeels mee eens, maar dat 'helften'-verhaal is wel echt bullshit... Zolang je niets verandert is dat wel waar, maar je kunt weldegelijk binnen één helft van compleet weggetikt worden naar domineren!quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:32 schreef Pinterman het volgende:
Zo tegen het einde van mijn derde seizoen aan zijn er toch wel weer een paar dingetjes inherent aan FM die gaan irriteren:
- Wedstrijden die 6 minuten doorgaan als er 3 minuten extra tijd staat...
- Als je een wedstrijd bekijkt met 'alleen belangrijke momenten tonen' ingesteld, krijg je alsnog elke bal die over de middenlijn gaat te zien
- De strakke verdeling in helften: je speelt óf de hele helft kut, óf de hele helft goed
- Enorme talentjes met dikke contracten waar de topclubs als de speler A) van jou is: 500k voor bieden, B) van hun is: 20 miljoen voor vragen
Vooral dat laatste punt. Heb nu weer een topvent te pakken. Braziliaan; contract voor 6 jaar met bovengemiddeld salaris; 19 jaar oud, nu al meer dan goed genoeg voor de basis van elke Eredivisieclub; maar toch is 'ie volgens FM maar 150,000 euro waard, en dat is dan ook wat Juventus, Real, en Liverpool op 'm biedenOpzouten!
Okay; mij lukt dat niet echt. Tuurlijk reageer ik wel op wat er gebeurt, maar ik weet bijna altijd al in de eerste minuut of een moeilijk verhaal gaat worden of niet. Als het slecht gaat, gaat het ook echt opzichtig slecht (alleen kijkend naar de 'hoogtepunten') - dan misplaatsen ze alle passes, verliezen ze alle kopballen, en loopt iedereen zich vast. Dan doe je een leuke teamtalk in de rust en in de tweede helft komen ineens álle passes aan, is ieder schot op doel raak, en wint de verdediging alle ballen. Dat contrast vind ik een beetje bizarquote:Op woensdag 30 juni 2010 22:35 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens, maar dat 'helften'-verhaal is wel echt bullshit... Zolang je niets verandert is dat wel waar, maar je kunt weldegelijk binnen één helft van compleet weggetikt worden naar domineren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |