abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:34:28 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83294347
Ja! Dat dus!

TS is een beetje opzoek naar tips. Baloe is al 10, en ik vind die hitte wel kut voor hem. Ik heb hem al ff laten zwemmen vanmorgen en gisteren, ik heb een hutje voor hem op het balkon gebouwd met fleece dekens en knijpers (ziet er niet uit maar boeie) waar hij onder kan liggen zodat hij niet in de zon hoeft te liggen, ik vul zijn bak elke 2u met schoon vers drinkwater en heb hem korter geschoren.

Ik wil weten wat u beste F&F'er doet om uw hond koel te houden!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_83294427
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:34 schreef Qwea het volgende:
Ja! Dat dus!

TS is een beetje opzoek naar tips. Baloe is al 10, en ik vind die hitte wel kut voor hem. Ik heb hem al ff laten zwemmen vanmorgen en gisteren, ik heb een hutje voor hem op het balkon gebouwd met fleece dekens en knijpers (ziet er niet uit maar boeie) waar hij onder kan liggen zodat hij niet in de zon hoeft te liggen, ik vul zijn bak elke 2u met schoon vers drinkwater en heb hem korter geschoren.

Ik wil weten wat u beste F&F'er doet om uw hond koel te houden!
Ik heb geen hond, maar zag laatst ergens (vraag me niet waar) een ligkussen/ligmat die koel houdt (geen idee meer of je er bijvoorbeeld water in moet doen)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:37:24 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83294455
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:36 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik heb geen hond, maar zag laatst ergens (vraag me niet waar) een ligkussen/ligmat die koel houdt (geen idee meer of je er bijvoorbeeld water in moet doen)
Kijk dat zou me nou wel iets lijken voor mijn dikkerd. Mocht je nog erop komen waar je hem hebt gezien....
pi_83294507
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:37 schreef Qwea het volgende:

[..]

Kijk dat zou me nou wel iets lijken voor mijn dikkerd. Mocht je nog erop komen waar je hem hebt gezien....
Ja, zodra ik er op kom laat ik het weten
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:39:02 #5
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83294520
Stukje tuinslang aan de muur bevestigen + aan de buitenkraan.
Einde afdoppen en met spijkertje kleine gaatjes in slaan.

Dan de kraan zacht open zetten. Krijg je een vernevel idee --> veel honden zijn er verzot op.

Weet niet wat voor hond je hebt, maar je zou hem ook even kunnen helpen met de hoeveelheid haar die hij meesleept?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:41:23 #6
167595 mirved
Infobesitas
pi_83294598
Is dat met die dekens niet juist erg warm?
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:42:27 #7
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_83294630
Die hierboven, en ijsklontjes voeren, die van mij ook gek op met dit weer (Kan je ook gewoon in ze drinkbak blijven gooien )
pi_83294697
Zoveel mogelijk donker houden binnen en deur dicht, dan is de temperatuur best te pruimen overdag.
HÆLP.
pi_83294728
Ik heb een halsband met van die silicoon steentjes erin, even kwartier in koud water leggen, bandje wordt dik en kan als koele halsband om de nek
Niet voor uren maar voor een uur of 2 is het lekker
http://www.fretten.nl/aquacoolkeeperhalsband.html
En ook nog ouderwetsch een theedoek in koud water, wringen en ook om de nek, lekker na het wandelen
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_83294730
Ijsblokjes in z'n drinkbak gooien
Of eentje in je hand houden en hem daar aan laten likken
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:47:57 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83294832
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:39 schreef TheThirdMark het volgende:

Dan de kraan zacht open zetten. Krijg je een vernevel idee --> veel honden zijn er verzot op.

Weet niet wat voor hond je hebt, maar je zou hem ook even kunnen helpen met de hoeveelheid haar die hij meesleept?
Ik heb een balkon, en geen tuin helaas. Maar we zijn op zoek naar een huis met tuin, en dan is jouw idee geniaal.

Baloe is een Golden Retriever. Ik heb hem al flink geschoren
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:48:34 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83294864
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:41 schreef mirved het volgende:
Is dat met die dekens niet juist erg warm?
Ja, het zal wel warm zijn... maar er is helemaal geen schaduw op het balkon. En hem in de felle zon liggen leek me ook niet heel succesvol
pi_83294869
IJsblokjes is natuurlijk leuk en lekker enzo, maar verkoelen doet het niet. Je kan bij warm weer beter iets warms drinken om je lichaam af te laten koelen dan iets kouds en neem aan dat dat bij honden niet anders is.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:49:13 #14
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83294895
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:44 schreef ehqo. het volgende:
Zoveel mogelijk donker houden binnen en deur dicht, dan is de temperatuur best te pruimen overdag.
Wij wonen op een flat. Het is bijvoorbeeld nu 25+ binnen
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:49:50 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83294926
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:45 schreef Pisces29 het volgende:
Ik heb een halsband met van die silicoon steentjes erin, even kwartier in koud water leggen, bandje wordt dik en kan als koele halsband om de nek
Niet voor uren maar voor een uur of 2 is het lekker
http://www.fretten.nl/aquacoolkeeperhalsband.html
En ook nog ouderwetsch een theedoek in koud water, wringen en ook om de nek, lekker na het wandelen
Kijk!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:51:43 #16
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83294998
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:47 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb een balkon, en geen tuin helaas. Maar we zijn op zoek naar een huis met tuin, en dan is jouw idee geniaal.

Baloe is een Golden Retriever. Ik heb hem al flink geschoren
Maakt het wel iets spannender ja, een balkon Zeker niet een met buitenkraantje.

Ik zou trouwens snel die fleece dekens weg halen. Fleece = kunstof = isolator.
Je kan dan beter zo'n fijne omslagdoek op de markt halen en daarmee zijn gedeelte afzetten.
IJsblokjes btw vergeten. Honden zweten over de tong + plotselinge kou van het ijs = niet goed voor het lichaam. Wat je wel zou kunnen doen is het balkon nat houden. De warmte laat het water verdampen en zorgt zo voor een flinke verkoeling.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:51:58 #17
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83295007
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_83295016
Leuk om te zien dat jullie je honden het allerbeste geven
Noot noot.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:55:24 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83295137
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:51 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Maakt het wel iets spannender ja, een balkon Zeker niet een met buitenkraantje.

Ik zou trouwens snel die fleece dekens weg halen. Fleece = kunstof = isolator.
Je kan dan beter zo'n fijne omslagdoek op de markt halen en daarmee zijn gedeelte afzetten.
IJsblokjes btw vergeten. Honden zweten over de tong + plotselinge kou van het ijs = niet goed voor het lichaam. Wat je wel zou kunnen doen is het balkon nat houden. De warmte laat het water verdampen en zorgt zo voor een flinke verkoeling.
Geen buitenkraan

Fleece dekens zal ik dan maar weghalen. En ijsblokjes wist ik Nat houden is helaas weer geen optie. Dan is het spekglad en glijdt hij en ik op onze snufferd
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:56:42 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83295177
quote:
Kijk! Aan jou heb ik iets! Kost wel wat trouwens 109 euro Maar goed, boeie.

Dank u mevrouw!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:57:14 #21
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83295195
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Geen buitenkraan

Fleece dekens zal ik dan maar weghalen. En ijsblokjes wist ik Nat houden is helaas weer geen optie. Dan is het spekglad en glijdt hij en ik op onze snufferd
Dat is ook weer wat waard

Je kan als tegenhanger ook een vernevelaar aanschaffen. Doet in wezen hetzelfde als het zelfgemaakte wat ik net aangaf.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:58:03 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83295214
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:57 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat is ook weer wat waard

Je kan als tegenhanger ook een vernevelaar aanschaffen. Doet in wezen hetzelfde als het zelfgemaakte wat ik net aangaf.
Ik vind het stiekem wel geniaal om zelf te maken. Ik ben soms net een klein kind lekker met water enzo kloten
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:59:20 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83295258
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dank u mevrouw!
Ja ik ken het verder ook niet hoor, misschien hebben ze het op andere sites wel goedkoper. I dunno.
pi_83295283
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:49 schreef Qwea het volgende:

[..]

Kijk!

http://www.fretten.nl/aquacoolkeeper.html

Hier zijn die matten rond de 80 geloof ik.
pi_83295427

pi_83295697
Oh, onze hond vond het trouwens ook superleuk om met de tuinslang te spelen! Happen in de straal, lekker spetteren, achterna zitten. Maar da's op een balkon natuurlijk ook niet zo handig

En is het trouwens binnen niet koeler dan buiten?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_83295841
Koop een privé zwembad. Plezier voor de hond én het baasje!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 18:59:22 #28
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_83297390

Mijn ouders hebben voor een van hun Bulletjes een soort bodywarmer, maar dan meer een bodycooler eigenlijk.
http://www.helpingudders.com/CoolingVests.htm
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_83301482
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dank u mevrouw!
http://www.dierenwinkel-online.eu/index.php?item=koelmat-royal-blue&action=article&aid=564&lang=NL deze zijn iets goedkoper maar misschien is goedkoop ook duurkoop.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_83301542
Overigens is die mat bij ons na 1 zomer weggegooid hij droogt enorm uit wanneer je hem niet gebruikt en toen waren de kristallen onbruikbaar.
pi_83301684
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juni 2010 @ 22:35:57 #32
163650 Greys
pi_83307726
Ik heb ook zo'n koelmatje voor ouwe Bink gekocht.
Even vijf minuten water laten opzuigen, dan even in de koelkast, dan een beetje laten drogen en dat ding blijft echt een hele dag koel daarna! Als je het matje zelf voelt denk je dat het gewoon een stom lapje stof is met wat harde stukjes van binnen Maar als hij na vijf minuten volgezogen is, is het een dikker matje
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_83314857
Wij zeulen elke zomer weer braaf een hondenbadje naar buiten maar daar moeten ze niks van weten. Ze willen wel in meertjes e.d. maar een bak water is ze te min. We hopen dat Wammes dit jaar het goede voorbeeld gaat geven maar het lijkt erop dat dat niet gaat gebeuren. Hij vind het wel leuk om al zijn speeltjes in het water te mikken maar daar blijft het bij.

Verder binnen de boel dicht houden en zorgen dat de honden op de koelste plekken in huis terecht kunnen, een keer per dag de honden ergens laten zwemmen, geen lange wandelingen overdag en overtollige vacht eruit kammen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_83316022
Sasha heeft hier een koelbandana om, er zitten van die gelkorrels in die zich vol zuigen met water en dan lekker koud zijn, gewoon weer natmaken als het water in de korrels is verdampt. Ik ben ook nog van plan zo'n koelmatje voor haar te kopen (als de prijzen voor zo'n klein matje tenminste een beetje redelijk zijn ), merk toch wel dat ze met deze temperaturen wel erg veel last heeft van de warmte in combinatie met haar hartkwaal en leeftijd. Conchita heeft trouwens nergens last van. Beide dames doen trouwens niet aan zwemmen en meer van dat soort ongein , water is alleen om te drinken en nergens anders voor.

Morgen maar eens even kijken bij de Woef en Miauw shop hier die van alles heeft voor honden en katten wat je in een normale dierenwinkel niet kan vinden.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_83316147
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:39 schreef Ml-etje het volgende:
Overigens is die mat bij ons na 1 zomer weggegooid hij droogt enorm uit wanneer je hem niet gebruikt en toen waren de kristallen onbruikbaar.
Die bandana gebruik ik al een paar jaar en ik herken het probleem niet, ik leg het gewoon in een laag water en die kristallen doen het dan weer gewoon.
Optimist tot in de kist
  zaterdag 26 juni 2010 @ 02:38:59 #36
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_83316192
wtf op internet tips vragen om je hond koud te maken?? zieke geest
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_83316440
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 02:38 schreef Klaploper het volgende:
wtf op internet tips vragen om je hond koud te maken?? zieke geest

Hebben ze de deuren weer niet op slot gedaan bij ONZIN?
Optimist tot in de kist
  zaterdag 26 juni 2010 @ 03:07:56 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_83316525
In het zwembad gegooid. Alleen achteraf gezien was hij het er niet helemaal mee eens!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 26 juni 2010 @ 11:43:35 #39
271246 hc-sjonny
sometimes... U don't know
pi_83320479
Je kan ook om de 2 uur de bak vullen met nieuw koel water en dan 3 dikke kant en klare Lidl ijsklonten erin werkt super, doe het in de zomer ook altijd bij mijn honden :p
U will have a job, my Dear!
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 11:46:30 #40
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83320534
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 03:07 schreef Dven het volgende:
In het zwembad gegooid. Alleen achteraf gezien was hij het er niet helemaal mee eens!

Dat word een aardige klus hier met een Duitse herder van 38 kilo

Overigens Qwea? Jij hebt toch ook een Kong voor Baloe? Ik heb wel eens gehoord van mensen die het kleine gaatje dichtmaken en er bouillon in doen en dat invriezen. Als je hem er uit haalt even wachten tot het al begint te smelten en dan geven.

Wat ik me alleen afvraag en de reden waarom ik het nog niet heb gegeven is of het niet net als sneeuw eten een maagkanteling zou kunnen veroorzaken. Dat vraag ik me dus ook af bij de tips hier om ijsklontjes te geven
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_83320915
Die van mij krijgen ook wel eens geheel F&F onwaardig, een stuk bevroren frikandel.
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 12:13:49 #42
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83321228
Ik heb hier een cool halsband besteld, daar zijn ze niet zo duur
Ik ben benieuwd hoe Elco het vind
pi_83321527
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 12:13 schreef senesta het volgende:
Ik heb hier een cool halsband besteld, daar zijn ze niet zo duur
Ik ben benieuwd hoe Elco het vind
Sasha is er in ieder geval gek op .Ik ga er zo nog even eentje ophalen want het exemplaar van Conchita heeft helaas de geest gegeven (gaatjes in de stof)
Optimist tot in de kist
  zaterdag 26 juni 2010 @ 13:24:33 #44
271246 hc-sjonny
pi_83323245
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:46 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat word een aardige klus hier met een Duitse herder van 38 kilo

Overigens Qwea? Jij hebt toch ook een Kong voor Baloe? Ik heb wel eens gehoord van mensen die het kleine gaatje dichtmaken en er bouillon in doen en dat invriezen. Als je hem er uit haalt even wachten tot het al begint te smelten en dan geven.

Wat ik me alleen afvraag en de reden waarom ik het nog niet heb gegeven is of het niet net als sneeuw eten een maagkanteling zou kunnen veroorzaken. Dat vraag ik me dus ook af bij de tips hier om ijsklontjes te geven
niet gewoon ijsklontjes geven maar door het water doen van de honden eerst even crushen natuurlijk. maar onze honden hebben nergens last van. ook met sneeuw niet.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 18:04:46 #45
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83331216
Ik gooi emmers koud water op het balkon, maar het liefst liggen die idioten hier gewoon te bakken in de volle zon met 32 graden. Kees niet, die ligt de hele dag in deze hitte in het dikke dekbed op de bank te ronken als ik dr dr gang laat gaan, dat is namelijk nog warmer
En Karel ligt gewoon onder de bank.
Ik ga 's morgens vroeg ver wandelen met ze en de rest van de dag korte blokjes om.
En ze mogen bij alle kindjes in de buurt in de zwembadjes, ook ideaal
Koelmatten ed heb ik nooit gekocht.
Als we lange stukken gaan autorijden nemen we wel een paar bevroren flessen water mee, en die wikkelen we dan in fleecedekens of zo, en leggen we onder de dekens waar de honden op liggen.
En dan hebben we ter plaatse lekker koel drinkwater
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 26 juni 2010 @ 18:07:33 #46
271246 hc-sjonny
pi_83331303
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 18:04 schreef oh-oh het volgende:
Ik gooi emmers koud water op het balkon, maar het liefst liggen die idioten hier gewoon te bakken in de volle zon met 32 graden. Kees niet, die ligt de hele dag in deze hitte in het dikke dekbed op de bank te ronken als ik dr dr gang laat gaan, dat is namelijk nog warmer
En Karel ligt gewoon onder de bank.
Ik ga 's morgens vroeg ver wandelen met ze en de rest van de dag korte blokjes om.
En ze mogen bij alle kindjes in de buurt in de zwembadjes, ook ideaal
Koelmatten ed heb ik nooit gekocht.
Als we lange stukken gaan autorijden nemen we wel een paar bevroren flessen water mee, en die wikkelen we dan in fleecedekens of zo, en leggen we onder de dekens waar de honden op liggen.
En dan hebben we ter plaatse lekker koel drinkwater
'k vind het juist zielig voor mijn honden als ze het warm hebben om dan te lopen, alhoewel woon ik dan ook niet in de bouw oid. maar 's morgens ga ik wel eens een stukje lopen
  zaterdag 26 juni 2010 @ 18:17:16 #47
176471 oh-oh
pi_83331620
Ja ik ga dus ook 's morgens ver, en 's avonds trouwens ook nog een flinke ronde, maar dan zo rond middernacht. Ze zullen de rest van de dag wel ff moeten kunnen poepen en plassen, dus ik ga dan nog een paar keer een kort rondje.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_83331925
De dames liggen hier op de koelmatten. Maandag komt er nog een koelbandana bij, die moet van een ander filiaal komen want ze verkopen op dit moment alsof ze worden weggegeven.
Optimist tot in de kist
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:02:21 #49
271246 hc-sjonny
pi_83332889
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 18:17 schreef oh-oh het volgende:
Ja ik ga dus ook 's morgens ver, en 's avonds trouwens ook nog een flinke ronde, maar dan zo rond middernacht. Ze zullen de rest van de dag wel ff moeten kunnen poepen en plassen, dus ik ga dan nog een paar keer een kort rondje.
jij woont zeker in een 2onder1/rijtjeshuis huis? ik woon in een vrij huis met groot lap grond achter dus daar kunnen ze (godzijdank) hun behoeften doen, alleen zitten we momenteel nog in de verbouwing dus ik moet deze laatste bouwweken even mee naar de tuin lopen, *is veel te bang dat ze weglopen!
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:12:39 #50
176471 oh-oh
pi_83333197
Ik woon in een appartement
( Groucho Marx )
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:13:46 #51
176471 oh-oh
pi_83333228
Qwea, wat je morgen kan doen is lekker je beddengoed in de was pleuren en dan daar een tent van bouwen voor die dikke, das lekker koel, natte lakens, en je dekbed is snel droog.
Gewoon een tweepersoonslaken is ook al fijn voor m als schaduwtent, en dan telkens weer natmaken
( Groucho Marx )
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:16:57 #52
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_83333300
Kan een hond niet tegen de warmte dan?

Lijkt me toch dat die beesten wel tegen een beetje warmte kunnen toch? Het is net een paar dagen een beetje redelijk weer.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:34:30 #53
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_83333840
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 19:16 schreef Zwansen het volgende:

Lijkt me toch dat die beesten wel tegen een beetje warmte kunnen toch? Het is net een paar dagen een beetje redelijk weer.
ja en ook al kan een hond niet tege de warmte dan hoef je hem niet dood te maken!
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 19:51:46 #54
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83334304
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 19:34 schreef Klaploper het volgende:

[..]

ja en ook al kan een hond niet tege de warmte dan hoef je hem niet dood te maken!

Je grap is over de datum

Ik denk dat de gemiddelde hond wel redelijk tegen de warmte kan hoor, al zullen ze verkoeling gewoon wel erg lekker vinden. Mijn hond heeft ook een hartprobleem dus is de warmte helemaal zwaar voor hem, dat merk ik ook wel.
pi_83334336
ik geef der ijsjes
  zaterdag 26 juni 2010 @ 23:32:08 #56
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83342806
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 19:16 schreef Zwansen het volgende:

Honden kunnen heel slecht tegen warmte. Niet voor niets zijn wolven en wilde honden schemerdieren. Ze kunnen nou eenmaal niet zo makkelijk zweten als mensen dus hun temperatuur loopt snel op. Daarom begrijp ik het ook nooit als mensen met dit weer ellenlange wandelingen overdag met ze gaan maken of sterker nog; hun hond gewoon aan de fiets mee laten rennen

Normaal gaat mijn hond overdag 2 maal daags naar de hei/ het bos en s'avonds naar het plantsoen. Nu gaat hij overdag 2 keer op het plantsoen en pas s'avonds als het wat afkoelt gaan we een uurtje wandelen en dan nog heel rustig aan.

Misschien vind je hond het wel lekker om af en toe eens wat natgemaakt te worden met bv een plantenspuit? 2 Jaar geleden ging mijn hondje er s'avonds ineens vandoor achter een hert aan (was toen nog rond 28 gr). Toen ik hem uiteindelijk terug vond, hing zijn tong zowat op de grond, hij hijgde zo hard dat ik steeds zijn ribben zag en hij zowat zijn eigen tong inslikte en zag er vrij wanhopig uit. Ik was midden op de hei, dus kon weinig doen. Als noodmiddel heb ik een flesje water over hem heen leeg gegooid (had een halve liter water met drinktuitje bij me) en hem in de schaduw laten liggen tot hij weer een beetje bij zijn positieven kwam.
pi_83350658
Die van mij hebben aan korte wandelingetjes gewoon niet voldoende en moeten uitrazen. Die raken op dagen als deze echt gefrustreerd. Nu kan Anoek het niet meer en Wammes mag het nog niet maar ik ga tegen de avond dus wel met Bikkel fietsen want dat heeft hij gewoon nodig. Ik beperk wel de afstan en snelheid, er gaat een flesje water mee en tussendoor laat ik hem zwemmen maar als ik dat niet zou doen krijg ik hier echt herrie in de keet en gaan ze uit frustratie elkaar aanvliegen.

Meestal fiets ik naar het parkje aan het eind van de straat (lange straat) met eventueel een omweggetje en dan stop ik halverwege even zodat hij kan drinken. Mijn vriend zet de andere twee in de auto en rijdt ook naar dat parkje. Daar gooien we ze alle drie los zodat ze kunnen raussen en zwemmen en dan lopen we een drie kwartier en dan gaat Bikkel weer fietsend mee terug en de andere twee in de auto.

Zou ik Bikkel ook in de auto meenemen dan zou hij die energie alsnog niet kwijt kunnen en gaat hij veel te lomp achter Anoek en Wammes aan jagen met alle gevolgen van dien.

Hij is ook gewend om veel beweging te krijgen. Als het beter weer is gaan we bijna dagelijks een paar kilometer met hem fietsen en dat kan je gewoon niet van de ene op de andere dag weglaten.

We zijn nu trouwens op zoek naar een fietskarretje waar in principe twee volwassen schapendoezen in moeten kunnen passen. Voorlopig willen we die dan gebruiken voor Anoek en Wammes, zodat zij ook op de fiets mee kunnen, en als Wammes groter is en ook naast de fiets meer mag lopen dan kunnen hij en Bikkel elkaar afwisselen in het karretje bij Anoek.

Denken jullie trouwens, naast verkoeling, er ook aan om het voedingsschema van de hond aan te passen met dit weer? Een hond die normaal twee maal daags een uur gaat lopen en nu ineens alleen maar kleine blokjes om krijgt heeft nu ook veel minder voedsel nodig. Zeker honden die snel geneigd zijn extra zwembandjes aan te leggen. Ze kunnen prima zonder die extra isolatielaag nu.

Een hond afkoelen gaat trouwens het beste door voetzolen, tong en borst nat te maken. Door die punten verliezen ze de meeste warmte. Water over de rug gooien heeft niet eens zoveel zin.
  zondag 27 juni 2010 @ 11:14:17 #58
176471 oh-oh
pi_83351527
Oh ik hoop juist dat die van mij eindelijk es een beetje spek kweken met die hete dagen
Dus ik voer nu extra, ze kunnen het goed gebruiken
Ik heb vannacht van 2.30 tot 3.30 met ze gelopen, en ze hebben los gesjeesd, dr was niemand buiten
( Groucho Marx )
  zondag 27 juni 2010 @ 19:26:30 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83368892
Baloe heeft vanmorgen van half 11 tot 13u in de zee gelegen
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 juni 2010 @ 21:18:11 #60
163650 Greys
pi_83373587
Bink moest vandaag een flink stuk mee in de auto en dat koelmatje was echt gewéldig!
Koelmatje op schoot, hondje er op, en dat ging echt perfect! Waar ze normaal echt gek wordt met haar oude lijfje van de hitte in de auto. Vlak voor we weer naar huis gingen daar bij de visite even het matje tien minuutjes in de vriezer en dus terug weer een lekker koel matje.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 27 juni 2010 @ 21:20:15 #61
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83373707
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:18 schreef Greys het volgende:
Bink moest vandaag een flink stuk mee in de auto en dat koelmatje was echt gewéldig!
Koelmatje op schoot, hondje er op, en dat ging echt perfect! Waar ze normaal echt gek wordt met haar oude lijfje van de hitte in de auto. Vlak voor we weer naar huis gingen daar bij de visite even het matje tien minuutjes in de vriezer en dus terug weer een lekker koel matje.
Waar heb jij dat matje vandaan?!
pi_83373722
Ik ben met Bikkel wezen zwemmen.
Normaal moet hij er niks van weten als ik ook in het water ga staan of liggen want mensen zonder benen of lijf zijn natuurlijk stom. Maar nu zwom hij rondjes met me mee.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 juni 2010 @ 21:22:31 #63
163650 Greys
pi_83373845
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:20 schreef Qwea het volgende:

[..]

Waar heb jij dat matje vandaan?!
Van de braderie hier in het durp. Maar dat was gewoon een kraam van de plaatselijke dierenwinkel
Het ziet er eigenlijk niet uit hoor, het is gewoon een beetje lullig lapje gewone stof, maar eenmaal volgezogen met water en koel is het écht een perfect ding. Ik deed het de eerste keer fout (gewoon onder de kraan gehouden) maar toen bleef het een lullig lapje stof. Toen even vijf minuten in een teiltje water gehouden en toen werd het matje ineens 3 cm dik en koel
En je hoeft echt niet een hele grote mat te kopen hoor, dit matje is kleiner dan het hondje. Maar als ze er maar met haar voorpootjes en buik op kan liggen dan koelt het al heerlijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 27 juni 2010 @ 21:24:12 #64
176471 oh-oh
pi_83373952
Ja of dus gewoon een bevroren fles water onder een handdoek, werkt even goed
( Groucho Marx )
pi_83374017
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:24 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind dit wel een goede tip inderdaad.
  zondag 27 juni 2010 @ 21:30:41 #66
176471 oh-oh
pi_83374289
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:25 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik vind dit wel een goede tip inderdaad.
Wij hebben meestal een achterbank vol honden als we de hort op gaan, dus we pleuren er een paar bevroren flessen in onder wat fleecedekens en dan hebben we lekker koel drinken als we zijn waar we wezen willen ( en met zulke temperaturen is dat meestal een plek waar we kunnen zwemmen met de honden ).
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 juni 2010 @ 21:32:30 #67
163650 Greys
pi_83374374
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:24 schreef oh-oh het volgende:
Daar liggen ze dan toch niet echt lekker bóvenop?
Maar dan gaan ze er tegenaan liggen zeker? Dat kan inderdaad ook
Ik wilde voor dit geld op die braderie wel eens zo'n matje proberen en als ik zag hoeveel beter het nu in de auto gaat met Bink is het 't nu al helemaal waard
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_83374384
Ik ga het zeker proberen maar mijn honden zijn zulke zeikerds dat ik ze er voor aanzie dat ze dan met z'n allen zo ver mogelijk van de flessen gaan liggen. Al moeten ze daarvoor boven op elkaar gaan liggen.
  zondag 27 juni 2010 @ 21:32:55 #69
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83374395
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Van de braderie hier in het durp. Maar dat was gewoon een kraam van de plaatselijke dierenwinkel
Het ziet er eigenlijk niet uit hoor, het is gewoon een beetje lullig lapje gewone stof, maar eenmaal volgezogen met water en koel is het écht een perfect ding. Ik deed het de eerste keer fout (gewoon onder de kraan gehouden) maar toen bleef het een lullig lapje stof. Toen even vijf minuten in een teiltje water gehouden en toen werd het matje ineens 3 cm dik en koel
En je hoeft echt niet een hele grote mat te kopen hoor, dit matje is kleiner dan het hondje. Maar als ze er maar met haar voorpootjes en buik op kan liggen dan koelt het al heerlijk.
kost da?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 juni 2010 @ 21:34:11 #70
163650 Greys
pi_83374458
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:32 schreef Qwea het volgende:

[..]

kost da?
Dit kleine matje was 14 euro geloof ik.
Jij zult wel een iets grotere nodig hebben
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 27 juni 2010 @ 21:34:12 #71
176471 oh-oh
pi_83374459
Mijnes gaan daar heus wel tegenaan liggen als ze sterven van de hitte hoor
( Groucho Marx )
  zondag 27 juni 2010 @ 21:39:55 #72
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83374725
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Dit kleine matje was 14 euro geloof ik.
Jij zult wel een iets grotere nodig hebben
Dat denk ik ook wel ja zal ff kijken hier binnenkort.
  zondag 27 juni 2010 @ 21:40:45 #73
176471 oh-oh
pi_83374805
Kzou niet te lang wachten Qut, tis nu warm he, als je een weekje wacht is het pas volgend jaar of zo weer warm natuurlijk
( Groucho Marx )
  zondag 27 juni 2010 @ 21:51:18 #74
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83375387
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:40 schreef oh-oh het volgende:
Kzou niet te lang wachten Qut, tis nu warm he, als je een weekje wacht is het pas volgend jaar of zo weer warm natuurlijk
Ga morgen wel ff kijken. En anders ff die fles proberen. Moek ff ruimte in de vriezer maken
pi_83375561
De poezen hebben het hier ook maar lastig met de warmte, al verbaast het me dat Noah, die groot en zwart is, er een stuk minder moeilijk over doet dan Izzy, de jonge wittige. De stenen op balkon nat maken vinden ze heerlijk in ieder geval, want daar kan je dan lekker koel op liggen.
pi_83376003
De katten willen hier op de zonnigste momenten ook niet naar buiten.
Verder gaan ze languit liggen over de koele tegels in de keuken of schieten in de badkamer (koele plek).

's Morgens en 's avonds doen ze wat actiever, maar niet zo maf en druk als normaal.

Laat de deur naar badkamer overdag open zodat ze daar kunnen liggen, zorg voor voldoende stromend (= drinkfontein) koel water.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  maandag 28 juni 2010 @ 00:05:13 #77
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83381865
Mijn kat ligt de hele dag in de tuin. Op een schaduwrijk plekje, lekker tussen de struiken .

Denk er trouwens wel aan dat een hond die aan het rennen en wild doen is, dat niet mag als hij net gedronken heeft. Na het drinken moet hij echt een tijdje rusten (1 of 2 slokjes kan, maar niet slobberen). Een hond van mijn tante heeft zo een maagkanteling gehad (had gedronken en meteen weer wild gaan rennen) en was direkt dood
Ach en met dat eten; het is hier over het algemeen geen weken achter elkaar dit weer. Normaal gesproken loopt mijn hond 2 of 3 keer per dag een half uur tot een uur op de hei/ in het bos. S'avonds voor het slapen gaan dan alleen nog even plassen bij het plantsoen. Nu was hij vanochtend wel naar de hei en vanmiddag op het plantsoen. Hij poept nl ook bijna nooit op het plantsoen omdat hij dat simpelweg niet gewend is; hij is gewend om dat op te houden tot'ie op de hei of in het bos is. Die paar dagen iets minder bewegen loopt hij er daarna wel weer af.
pi_83381952
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:54 schreef clumsy_clown het volgende:
De poezen hebben het hier ook maar lastig met de warmte, al verbaast het me dat Noah, die groot en zwart is, er een stuk minder moeilijk over doet dan Izzy, de jonge wittige. De stenen op balkon nat maken vinden ze heerlijk in ieder geval, want daar kan je dan lekker koel op liggen.
Pas wel op hoor, katten kunnen een zonnesteek krijgen als ze zelf niet op tijd uit de volle zon gaan
pi_83382007
quote:
Op maandag 28 juni 2010 00:07 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Pas wel op hoor, katten kunnen een zonnesteek krijgen als ze zelf niet op tijd uit de volle zon gaan
De meneren houden ziichzelf in de schaduw, onder de stoelen die er staan. Zo slim zijn ze dan weer wel .
pi_83386373
hier heeft de buurvrouw haar honden heerlijk nat gespoten met de tuinslang, een feest voor de honden en de buurtkids.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_83390485
De mijne zouden me een week niet meer aankijken als ik ze nat zou spuiten met de tuinslang.
  maandag 28 juni 2010 @ 10:42:29 #82
176471 oh-oh
pi_83390697
Op een dag als vandaag mogen de hondjes als we thuiskomen van het werk altijd lekker afkoelen bij de buurtkindjes in de badjes, heerlijk vinden ze dat

En dan het liefste samen met kindjes die ze lekker nat spetteren:
( Groucho Marx )
pi_83390912
Hihi, ik heb nog nooit natte naakthondjes gezien.

Wel lekker en leuk voor ze en de kinderen.
  maandag 28 juni 2010 @ 10:48:51 #84
176471 oh-oh
pi_83390942
Ze vragen altijd allemaal of Chico met hun mag zwemmen
( Groucho Marx )
pi_83391581
Ik heb de grote nu een vochtige theedoek om gedaan en hij vind het helemaal niet erg.
Het badje staat op maar denk maar niet dat ze daar met 1 teen in gaan
Voor de kleine moet ik nog even wat zoeken denk niet dat ze ook een theedoek om wilt ahah.
pi_83391818
Wij hebben een dwerg jack en die warmt dus heel snel op in de zon. Helaas heeft hij een gruwelijke hekel aan water maar is stapelmesjogge op balletjes.

Dus ik vul dan zo'n veertig waterballonnetjes waar hij vervolgens in hapt en niet begrijpt waar het balletje gebleven is en dan geef ik hem weer een nieuwe. Ongemerkt wordt hij dan zeiknat. .

Maar afgelopen weekend heb ik hem steeds in de zee gezet.
pi_83392419
quote:
Op maandag 28 juni 2010 11:12 schreef Stali het volgende:
Wij hebben een dwerg jack en die warmt dus heel snel op in de zon. Helaas heeft hij een gruwelijke hekel aan water maar is stapelmesjogge op balletjes.

Dus ik vul dan zo'n veertig waterballonnetjes waar hij vervolgens in hapt en niet begrijpt waar het balletje gebleven is en dan geef ik hem weer een nieuwe. Ongemerkt wordt hij dan zeiknat. .

Maar afgelopen weekend heb ik hem steeds in de zee gezet.
  maandag 28 juni 2010 @ 11:29:55 #88
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83392597
Koelmat hadden ze hier niet. Heb wel ff een koelhalsband meegenomen
  maandag 28 juni 2010 @ 11:31:09 #89
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83392660
Ik ga wat oh-oh zei ff doen. Een fles water invriezen
  maandag 28 juni 2010 @ 11:32:22 #90
176471 oh-oh
pi_83392727
quote:
Op maandag 28 juni 2010 11:31 schreef Qwea het volgende:
Ik ga wat oh-oh zei ff doen. Een fles water invriezen
Ik zou dr een paar in de vriezer pleuren voor die dikke beer
( Groucho Marx )
  maandag 28 juni 2010 @ 11:32:49 #91
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83392749
quote:
Op maandag 28 juni 2010 11:32 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik zou dr een paar in de vriezer pleuren voor die dikke beer
Crap. Ik had al moeite met deze Ik heb geen ruimte meer
  maandag 28 juni 2010 @ 11:33:07 #92
176471 oh-oh
pi_83392762
quote:
Op maandag 28 juni 2010 11:32 schreef Qwea het volgende:

[..]

Crap. Ik had al moeite met deze Ik heb geen ruimte meer
( Groucho Marx )
  maandag 28 juni 2010 @ 11:33:48 #93
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_83392789
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 18:03 schreef Faithfulness het volgende:
[ afbeelding ]

Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_83393307
Ik probeer ze nu lekker elke dag te laten zwemmen en verder ze iig binnen te houden of anders in de schaduw buiten. Veel vers water en een natte theedoek doen ook wonderen. Hele kleine stukjes wandelen als het warm is en wat meer 's ochtends vroeg of 's avonds laat. Wat ze ook heerlijk vinden is om de buitenkraan open te zetten.. daar lopen ze dan gewoon lekker onderdoor

De tip van een bevroren fles water vind ik super, ga ik zeker eens proberen vanmiddag!
Gelukkig is Astra vanmorgen bij de trimsalon, dus dat zal ook een stuk helpen
Luna is nog maar 3 maandjes dus die heeft nog een beetje zo'n donsvachtje, dat scheelt een stuk.
  maandag 28 juni 2010 @ 12:30:23 #95
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83395049

ff met foon gemaakt.
pi_83397229
quote:
Op maandag 28 juni 2010 12:30 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

ff met foon gemaakt.

"Kommie doen?"

Lekker koele bandjes in de nek, doe ik hier ook
  Moderator maandag 28 juni 2010 @ 13:40:52 #97
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83397966
Welke maat heeft Baloe?
  Moderator maandag 28 juni 2010 @ 14:05:21 #98
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83399063
Hij staat hem mooi hoor
Elco vind het ook wel lekker geloof ik, maar die weigert gewoon normaal op de foto te gaan en hij heeft een hangnek

Pfff komt ze weer met dat fototoestel

Nou hier dan

Opa is opstandig
  maandag 28 juni 2010 @ 14:06:42 #99
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_83399132
Haha. Nice, die laatste foto.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_83399257
quote:
Op maandag 28 juni 2010 14:05 schreef senesta het volgende:
Hij staat hem mooi hoor
Elco vind het ook wel lekker geloof ik, maar die weigert gewoon normaal op de foto te gaan en hij heeft een hangnek

[ afbeelding ]

Nou hier dan

[ afbeelding ]

Opa is opstandig
Hehe dat koppie

Zoekt ie ook weer het zonnetje zelf op?
  maandag 28 juni 2010 @ 14:12:49 #101
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83399408
quote:
Op maandag 28 juni 2010 14:05 schreef senesta het volgende:
Hij staat hem mooi hoor

[ afbeelding ]

Nou hier dan

[ afbeelding ]

Opa is opstandig
Ooh jij hebt hem ook!

Baloe wil niet liggen met dat ding om, en hij kwijlt maar dat kan daar toch niet van komen? Heb hem maar ff afgedaan
  maandag 28 juni 2010 @ 14:13:16 #102
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83399436
quote:
Op maandag 28 juni 2010 13:40 schreef senesta het volgende:
Welke maat heeft Baloe?
XL
  Moderator maandag 28 juni 2010 @ 14:13:20 #103
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83399440
quote:
Op maandag 28 juni 2010 14:06 schreef boem-dikkie het volgende:
Haha. Nice, die laatste foto.

Ik heb altijd van die idiote foto's van hem
quote:
Op maandag 28 juni 2010 14:09 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Hehe dat koppie

Zoekt ie ook weer het zonnetje zelf op?

Dat deed hij al, ik stuur hem meestal zelf op zijn plek omdat hij gewoon in de zon blijft liggen...
Maar hij leek wel meteen kwieker met dat ding om
  maandag 28 juni 2010 @ 14:15:11 #104
176471 oh-oh
pi_83399500
Die tweede foto
( Groucho Marx )
  Moderator maandag 28 juni 2010 @ 14:15:45 #105
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83399518
quote:
Op maandag 28 juni 2010 14:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ooh jij hebt hem ook!

Baloe wil niet liggen met dat ding om, en hij kwijlt maar dat kan daar toch niet van komen? Heb hem maar ff afgedaan

Nee kwijlen lijkt me sterk, heeft hij niet iets gegeten of zo waar hij van kwijlt? ( handen gelikt of arm die je net hebt ingesmeerd?) En Elco gaat er wel mee liggen nu maar die had ook nooit een band om dus het zal ook wel moeten wennen.
  maandag 28 juni 2010 @ 14:20:54 #106
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83399732
quote:
Op maandag 28 juni 2010 14:15 schreef senesta het volgende:

[..]

Nee kwijlen lijkt me sterk, heeft hij niet iets gegeten of zo waar hij van kwijlt? ( handen gelikt of arm die je net hebt ingesmeerd?) En Elco gaat er wel mee liggen nu maar die had ook nooit een band om dus het zal ook wel moeten wennen.
Nope. Ja, aardbeien. Maar toen ik dat ding afdeed stopte hij met kwijlen. Misschien toeval. Ik heb hem iig weer omgedaan.

En nog steeds gaat hij niet liggen met zijn kop. Nou ja, ik neem aan dat zijn kop toch ooit wel moe wordt?
  maandag 28 juni 2010 @ 15:08:45 #107
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83401995
hij ligt
pi_83402222
quote:
Op maandag 28 juni 2010 15:08 schreef Qwea het volgende:
hij ligt

Hehe
  maandag 28 juni 2010 @ 15:31:54 #109
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83402864
quote:
Op maandag 28 juni 2010 15:14 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Hehe
Ik heb echt een zeikhond hoor!

Ooit een vet duur doggybag extreme kussen voor hem gekocht. Hij weigert erop te gaan liggen
pi_83403312
quote:
Op maandag 28 juni 2010 15:31 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb echt een zeikhond hoor!

Ooit een vet duur doggybag extreme kussen voor hem gekocht. Hij weigert erop te gaan liggen
Het is natuurlijk ook een keizer hè
  maandag 28 juni 2010 @ 15:47:18 #111
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83403477
Werkt dat, ja? Zo via de nek?
pi_83403505
Ach die foto's

Ik heb Wammes net maar even in de puppyren 'opgesloten' en met een koude natte lap geaaid en daarna een koude lap om zijn nek gebonden want hij was volledig dol aan het rennen en vliegen en bleef maar hijgen. Hij heeft het zo warm dat hij van gekheid niet meer weet waar hij het zoeken moet.
Dat afnemen met een natte lap vond hij wel fijn en nu ligt hij lekker uit te puffen.
  maandag 28 juni 2010 @ 15:56:45 #113
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83403769
quote:
Op maandag 28 juni 2010 15:47 schreef Harajuku. het volgende:
Jup. Beer hijgt stukken minder!

Het koelt via de slagader!
  maandag 28 juni 2010 @ 16:27:54 #114
176471 oh-oh
pi_83404888
Billy ligt gewoon midden in de zon te bakken nu, die mafketel
( Groucho Marx )
  maandag 28 juni 2010 @ 16:28:22 #115
176471 oh-oh
pi_83404901
En het is 33 graden op mijn kantoor nu en die thermometer hangt niet in de zon
( Groucho Marx )
pi_83424537
quote:
Op maandag 28 juni 2010 15:47 schreef Harajuku. het volgende:
Dit vraag ik me ook af inderdaad.

Eerder werd al beweerd dat een hond vooral koelt via zooltjes en tong etc. en dat het gooien van een emmer water op de rug niet zoveel doet voor een hond. Moet wel zeggen dat die van mij na water enorm fris en speels raakt maar de link niet weet te leggen dat dit door dat vre-se-lij-ke water komt. .
pi_83424619
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:28 schreef oh-oh het volgende:
En het is 33 graden op mijn kantoor nu en die thermometer hangt niet in de zon
Hier ook, 34 graden op de thermometer in de schaduw en donderdag schijnt het nog erger te worden.

Voor de huisdieren wordt hier goed gezorgd maar ik heb wel medelijden met de vogels. Hebben ze nog maar een paar maanden geleden de vorst overleefd krijgen ze nu dit.

Heb de tuin vol gezet met schalen water.
pi_83424656
Onze hond gaat gewoon op de koele tegels binnen in huis liggen. En zorgen voor veel water natuurlijk.
I'm not a sinner.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 00:09:40 #119
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83426464
quote:
Op maandag 28 juni 2010 23:19 schreef Stali het volgende:

[..]

Dit vraag ik me ook af inderdaad.

Eerder werd al beweerd dat een hond vooral koelt via zooltjes en tong etc. en dat het gooien van een emmer water op de rug niet zoveel doet voor een hond. Moet wel zeggen dat die van mij na water enorm fris en speels raakt maar de link niet weet te leggen dat dit door dat vre-se-lij-ke water komt. .
Ze zweten via de voeten/tong. Maar afkoelen dmv natmaken werkt wel degelijk hoor (alleen opletten als'ie echt oververhit zou zijn, voor te snelle afkoeling). Ze doen het bij reddingspogingen van oververhitte honden ook Toen onze hond nog pup was en het vreselijk heet was, dook'ie steeds in het speelbad van m'n dochter, hij had de grootste lol, het allerleukste vond'ie om op de (opblaas) randen te gaan staan met zijn voorpoten en zodoende steeds een mini tsunami over zich heen kreeg
pi_83426740
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 00:09 schreef childintime het volgende:

[..]

Ze zweten via de voeten/tong. Maar afkoelen dmv natmaken werkt wel degelijk hoor (alleen opletten als'ie echt oververhit zou zijn, voor te snelle afkoeling). Ze doen het bij reddingspogingen van oververhitte honden ook Toen onze hond nog pup was en het vreselijk heet was, dook'ie steeds in het speelbad van m'n dochter, hij had de grootste lol, het allerleukste vond'ie om op de (opblaas) randen te gaan staan met zijn voorpoten en zodoende steeds een mini tsunami over zich heen kreeg
He Child, was jij trouwens ook niet degene die waarschuwde voor drinken en activiteit met als gevolg een maagkanteling.

Ik werd wel even beroerd van die post. Verdorie daar sta je dan met je beste bedoelingen en dan gebeurd er zoiets.

Die post heeft bij mij wel indruk gemaakt trouwens. En zal er toch wel rekening mee houden, met eten, drinken en activiteiten.
Maar ik ga niet op een holletje naar de winkel om een koelband te halen. Het is toch een beetje over the top wat mij betreft maar goed, dat moet iedereen lekker zelf weten natuurlijk. .
  dinsdag 29 juni 2010 @ 00:27:22 #121
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83426933
Ik ga ook geen koelband halen, én ik geef de honden altijd een ijsklontje als ik er één laat vallen, wist ik veel

Ik probeer altijd wel op te letten dat eten en lopen niet te snel achter elkaar komt. Ik loop nu 's ochtends ook langer omdat het overdag niet meer kan, dan neem ik hem op de lege maag mee en thuis laat ik hem dan eerst een beetje tot rust komen tot ik het eten er neer zet. En als hij eerst eten krijgt wacht ik eerst ook nog even tot we gaan lopen.

Maar wij hebben ook keigoede rolluikdingen waardoor het binnen niet heel heet is, en overdag laten we ze dan minimaal naar buiten, 's ochtends en 's avonds mogen ze wel de tuin in. Ze hebben het beide nog niet echt heet gehad.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 00:30:00 #122
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83427002
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 00:19 schreef Stali het volgende:

[..]

He Child, was jij trouwens ook niet degene die waarschuwde voor drinken en activiteit met als gevolg een maagkanteling.

Ik werd wel even beroerd van die post. Verdorie daar sta je dan met je beste bedoelingen en dan gebeurd er zoiets.

Die post heeft bij mij wel indruk gemaakt trouwens. En zal er toch wel rekening mee houden, met eten, drinken en activiteiten.
Maar ik ga niet op een holletje naar de winkel om een koelband te halen. Het is toch een beetje over the top wat mij betreft maar goed, dat moet iedereen lekker zelf weten natuurlijk. .
Ja, een prachtige Setter van 6 jaar. Lopen rennen en dollen op het strand en toen baasje bij de koffietent even ging zitten gingen de beide Setters drinken. De ene dronk bescheiden liep daarna rustig mee, de ander slobberde een hoeveelheid water weg, zette er weer de volle vaart in en is zo al gillend neergestort. Voor ze met haar bij een DA waren, was ze al dood....

Omdat ik nu natuurlijk met Westie pas s'avonds een eind ga lopen, krijgt hij om rond 18.00 wel zijn 2e eten, maar minder en dan wacht ik minstens 2 uur met gaan wandelen. Als ik lang ga wandelen neem ik altijd een flesje water mee, maar dan mag hij nooit veel drinken en let ik zoveel mogelijk op dat hij niet meer zo hard gaat rennen daarna (nou is dat bij een Westie nogal makkelijk, dat niet hard rennen, gaat eigenlijk vanzelf )
pi_83427088
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 00:27 schreef Harajuku. het volgende:
Ik ga ook geen koelband halen, én ik geef de honden altijd een ijsklontje als ik er één laat vallen, wist ik veel

Ik probeer altijd wel op te letten dat eten en lopen niet te snel achter elkaar komt. Ik loop nu 's ochtends ook langer omdat het overdag niet meer kan, dan neem ik hem op de lege maag mee en thuis laat ik hem dan eerst een beetje tot rust komen tot ik het eten er neer zet. En als hij eerst eten krijgt wacht ik eerst ook nog even tot we gaan lopen.

Maar wij hebben ook keigoede rolluikdingen waardoor het binnen niet heel heet is, en overdag laten we ze dan minimaal naar buiten, 's ochtends en 's avonds mogen ze wel de tuin in. Ze hebben het beide nog niet echt heet gehad.
Wat mij betreft common sense. .

Maar je zal bijv. maar op de hoogste verdieping van een flat met een plat dak wonen. Dat is niet mals.
Het zal vast voor iedereen anders zijn maar doorgaans is het crap om zo'n koelband te kopen.
pi_83427161
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 00:30 schreef childintime het volgende:

[..]

Ja, een prachtige Setter van 6 jaar. Lopen rennen en dollen op het strand en toen baasje bij de koffietent even ging zitten gingen de beide Setters drinken. De ene dronk bescheiden liep daarna rustig mee, de ander slobberde een hoeveelheid water weg, zette er weer de volle vaart in en is zo al gillend neergestort. Voor ze met haar bij een DA waren, was ze al dood....

Omdat ik nu natuurlijk met Westie pas s'avonds een eind ga lopen, krijgt hij om rond 18.00 wel zijn 2e eten, maar minder en dan wacht ik minstens 2 uur met gaan wandelen. Als ik lang ga wandelen neem ik altijd een flesje water mee, maar dan mag hij nooit veel drinken en let ik zoveel mogelijk op dat hij niet meer zo hard gaat rennen daarna (nou is dat bij een Westie nogal makkelijk, dat niet hard rennen, gaat eigenlijk vanzelf )
Verschrikkelijk.

Die waarschuwing van je heeft op mij flink indruk gemaakt.
En ik wist niet eens dat de maag van een hond kan kantelen. .
  dinsdag 29 juni 2010 @ 00:35:55 #125
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83427175
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 00:27 schreef Harajuku. het volgende:

Soms ligt Westie weleens een half uurtje in de zon. Maar dan als het nog niet zo heet is. Hij is natuurlijk ook wit he en zal er toch iets minder last van hebben dan een donkere hond. Ik zal hem morgen eens lekker kortwieken. Nog een tip trouwens; als je je hond moet (laten) trimmen, pas dan op met de zon, hun huid kan ook verbranden. Helemaal als ze onder hun vacht een lichte huid hebben.

Ik laat hem meestal maar gewoon zijn gangetje gaan. Hij ligt vaak in de schaduw naast de vijver (kat trouwens ook), zal toch wat meer verkoelend zijn denk ik dan. En vaak op het heetst van de dag ligt hij binnen in de keuken op het vinyl (waar graniet onder zit, dus relatief koel).

Hara, ik heb die rolluiken ook, vergeet alleen ze dicht te doen Zal het morgen toch eens doen dan.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 00:38:33 #126
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83427238
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 00:35 schreef Stali het volgende:

[..]

Verschrikkelijk.

Ik had het ook inderdaad. Volgens mij hoorde ik het een paar maanden geleden van Senesta? en ik had er ook nooit van gehoord. We hebben er bij 23 jaar aan honden dus ook nooit echt op gelet of zo Nou ja, nu weet ik het.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 00:40:57 #127
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83427303
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 00:35 schreef childintime het volgende:

[..]

Soms ligt Westie weleens een half uurtje in de zon. Maar dan als het nog niet zo heet is. Hij is natuurlijk ook wit he en zal er toch iets minder last van hebben dan een donkere hond. Ik zal hem morgen eens lekker kortwieken. Nog een tip trouwens; als je je hond moet (laten) trimmen, pas dan op met de zon, hun huid kan ook verbranden. Helemaal als ze onder hun vacht een lichte huid hebben.

Ik laat hem meestal maar gewoon zijn gangetje gaan. Hij ligt vaak in de schaduw naast de vijver (kat trouwens ook), zal toch wat meer verkoelend zijn denk ik dan. En vaak op het heetst van de dag ligt hij binnen in de keuken op het vinyl (waar graniet onder zit, dus relatief koel).

Hara, ik heb die rolluiken ook, vergeet alleen ze dicht te doen Zal het morgen toch eens doen dan.
Ik heb nog nooit een hond laten trimmen, dit is niet van belang voor mij

Die luiken schelen echt een hoop. Beneden zitten we dan wel in een donker hol, maar het is dan wel prima uit te houden. Hond en kat hebben beide veel en lang haar, maar ze hebben allebei nog geen last van de warmte gehad. De hond ligt natuurlijk wel te hijgen als we net terug zijn maar dan laat ik hem even uithijgen en dan is het ook zo weer goed
  dinsdag 29 juni 2010 @ 00:42:07 #128
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83427338
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 00:35 schreef Stali het volgende:

[..]

Verschrikkelijk.

Meestal gebeurt dat door het "klotsen", dus na drinken of eten. Kan soms ook door een aanrijding of ik heb er zelfs 1 meegemaakt die geschopt was en een kanteling kreeg Die heeft nog wel een tijdje geleefd, maar mocht daarna alleen nog maar 4 of 5 keer per dag heel licht verteerbare maaltijden (gemalen kip ed). Over het algemeen komt het volgens mij ralatief meer voor bij grote honden. Weet niet meer precies waarom (wist dat ooit wel ), maar het kan natuurlijk ook bij een kleine hond voorkomen.

Hier staat dat het hoofdzakelijk door gassen zou ontstaan, maar de Setter van mijn tante had destijds niets gegeten, alleen gedronken, dus is het door klotsbewegingen gekomen.

http://www.hondenpage.com(...)---maagkanteling.php
pi_83427514
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 00:38 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik had het ook inderdaad. Volgens mij hoorde ik het een paar maanden geleden van Senesta? en ik had er ook nooit van gehoord. We hebben er bij 23 jaar aan honden dus ook nooit echt op gelet of zo Nou ja, nu weet ik het.
23 jaar en zo is het ook.

Ollie wordt ook al weer elf jaar daar is werkelijk nooit op deze manier gelet ook.
Maar ja, als je zoiets leest neem je dit toch wel in je achterhoofd mee.Het is een akelig idee dat zoiets kan gebeuren en je zal je hond maar op zo'n kloterige manier verliezen. Ik moet alleen niet teveel van dit soort dingen lezen, zo is het ook.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 00:48:31 #130
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83427521
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 00:40 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een hond laten trimmen, dit is niet van belang voor mij

Die luiken schelen echt een hoop. Beneden zitten we dan wel in een donker hol, maar het is dan wel prima uit te houden. Hond en kat hebben beide veel en lang haar, maar ze hebben allebei nog geen last van de warmte gehad. De hond ligt natuurlijk wel te hijgen als we net terug zijn maar dan laat ik hem even uithijgen en dan is het ook zo weer goed
Die luiken kun je ook op de lichtdoorlaatstand (pff wat een woord) laten staan. Dan zitten er piepkleine gaatjes is. Zou toch nauwelijks licht doorkomen? s' Winters gebruikte ik ze tegen de kou, maar ik ben ze eerlijk gezegd helemaal vergeten nu. Als ik aan de voorkant gewoon de luxaflex kantel heb ik licht genoeg binnen.

Mijn hond en kat hebben er ook weinig last van. Na het uitlaten geef ik hem steeds fris vers water (lekker koel) en zoekt'ie zelf een koel plekje op. Die Westie heeft zo'n dikke ondervacht. De laatste keer heb ik hem geschoren omdat trimmen een hels karwei is. Eigenlijk mag hij niet geschoren worden, maar in dit geval vind ik het niet zo belangrijk. Als die dikke ondervacht er nu maar af is. Als het zo blijft ga ik misschien wel een klein (kinder) badje voor hem kopen. Ik moet hem er dan wel eerst inproppen maar dan zal'ie het daarna wel leuk vinden.
pi_83427576
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 00:48 schreef childintime het volgende:

[..]

Die luiken kun je ook op de lichtdoorlaatstand
Mijn buurvrouw doet dit. .

Om in onze tuin te gluren. .
  dinsdag 29 juni 2010 @ 00:50:59 #132
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_83427601
Ik heb 2 waterratjes... lekker zwemmen dus.
De kat schijnt er weinig last van te hebben
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 00:53:14 #133
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83427652
Nou ja, bij ons werken ze beter als ze helemaal dicht zijn, dus dan doen we dat maar
  dinsdag 29 juni 2010 @ 00:54:12 #134
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83427673
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 00:50 schreef Stali het volgende:

[..]

Mijn buurvrouw doet dit. .

Om in onze tuin te gluren. .
Da's een goeie tip Oh wacht even... Ik heb alleen maar flats achter mijn huis staan, dus dat wordt weinig gluren
pi_83427775
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 00:54 schreef childintime het volgende:

[..]

Da's een goeie tip Oh wacht even... Ik heb alleen maar flats achter mijn huis staan, dus dat wordt weinig gluren
Het zou ook niet eens in je opkomen om die fratsen uit te halen. Mijn roddelbuuf is jong maar oud van geest en heeft niets om handen.

Oja, OT. Voor kleine dwergjacks zijn die waterballonnetjes het summum om te koelen.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 01:02:26 #136
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83427845
Charlie vindt zwemmen geweldig, maar toen ik achter het huis eens water in een grote konijnenbak deed moest hij daar toch niets van weten Maar volgens mij hebben we nu weer een tuinslang dus daar kunnen we misschien wel eventjes mee spelen
pi_83427867
De poes hier vindt trouwens alles wat gemaakt is om 'm aan het drinken te krijgen maar stom. Zelfs het fonteintje vertrouwt hij niet. Daarom loopt hij elke keer als ik naar de badkamer ga vrolijk mee, zodat hij daar uit de kraan kan drinken. En eigenlijk mag hij niet uit mokken drinken, maar omdat hij dat zo graag doet staat hier standaard een mok met koel water op de vloer. Naast het onaangeraakte drinkbakje .
  dinsdag 29 juni 2010 @ 01:10:38 #138
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83428019
Jazz dronk ook ineens nooit meer uit zijn eigen bakje, maar wel uit de waterbak van de hond Nu staan die bakken voor de hond net iets te laag en voor de kat net iets te hoog, maar je moet wat hè
pi_83428159
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 01:03 schreef clumsy_clown het volgende:
De poes hier vindt trouwens alles wat gemaakt is om 'm aan het drinken te krijgen maar stom. Zelfs het fonteintje vertrouwt hij niet. Daarom loopt hij elke keer als ik naar de badkamer ga vrolijk mee, zodat hij daar uit de kraan kan drinken. En eigenlijk mag hij niet uit mokken drinken, maar omdat hij dat zo graag doet staat hier standaard een mok met koel water op de vloer. Naast het onaangeraakte drinkbakje .
Hierom mis ik weleens een kat. Dat eigenzinnige. .

Overigens vind ik dit een supertip. Mijn hond gaat er uiteraard met een grote boog omheen maar voor honden die niet bang zijn voor water geweldig natuurlijk:
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:39 schreef TheThirdMark het volgende:

dinsdag 29 juni 2010 @ 01:21:41 #140
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83428185
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 01:03 schreef clumsy_clown het volgende:
Als je kat "natvoer" krijgt, drinken ze sowieso weinig. In dat voer zit zo'n beetje 90% van het vocht wat ze nodig hebben (legde de DA me uit nadat kat overreden was en ik me zorgen maakte omdat hij zo weinig dronk). Mijn kat drinkt veel uit de vijver, natuurlijk superleuk, want zowel de vissen als de kikkers schieten dan van schrik alle kanten op Wat ik in het verleden wel merkte is dat als je bv een vissenbakje hebt staan, ze het allerliefst daaruit drinken. Maar ja, dan moet je wel vissen willen hebben......
  dinsdag 29 juni 2010 @ 01:44:17 #141
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83428376
Ik denk trouwens ook dat het op zulke dagen ook wel helpt om de dieren wat rauw vlees te geven, daar zitten vleessappen in die nog wel beter zijn dan water. Allemaal extra liquids die ze wel kunnen gebruiken op zulke hete dagen.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 01:50:28 #142
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83428414
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 01:44 schreef Harajuku. het volgende:
Ik denk trouwens ook dat het op zulke dagen ook wel helpt om de dieren wat rauw vlees te geven, daar zitten vleessappen in die nog wel beter zijn dan water. Allemaal extra liquids die ze wel kunnen gebruiken op zulke hete dagen.
Als katten natvoer krijgen dan hoeven ze nauwelijks te drinken (van oorsprong komt onze HTK kat uit Egypte, dus zijn dit wel gewend). Dat kan rauw vlees zijn, maar ook vlees uit zakjes of blikken. De DA zei toen dat als je kat alleen maar droogvoer krijgt (brokken) hij dus voldoende moet drinken. Maar omdat dit instinct voor katten nou eenmaal niet zo ingebouwd zit, is dit voor sommige katten moeilijk.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 01:54:08 #143
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83428447
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 01:50 schreef childintime het volgende:

[..]

Als katten natvoer krijgen dan hoeven ze nauwelijks te drinken (van oorsprong komt onze HTK kat uit Egypte, dus zijn dit wel gewend). Dat kan rauw vlees zijn, maar ook vlees uit zakjes of blikken. De DA zei toen dat als je kat alleen maar droogvoer krijgt (brokken) hij dus voldoende moet drinken. Maar omdat dit instinct voor katten nou eenmaal niet zo ingebouwd zit, is dit voor sommige katten moeilijk.
Ja, je moet alleen wel oppassen dat je het goed introduceert, want met zulk weer wil je ook juist niet dat ze diarree krijgen.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 02:03:49 #144
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83428529
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 01:54 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, je moet alleen wel oppassen dat je het goed introduceert, want met zulk weer wil je ook juist niet dat ze diarree krijgen.
Lijkt me handig om hiermee te beginnen voordat het warm wordt. En natuurlijk heel langzaam. Nooit ineens zomaar van de 1 op de andere dag iets anders geven. Katten zijn echt gewoonte dieren en kunnen snel van streek raken als er iets verandert.
pi_83431618
Wij hebben zo'n kinderbadje (een schelp) gekocht, ze vinden het geweldig!
Erin, eruit, erin, eruit. Het is alleen binnen op de tegels een iets minder succes voor ons zelf, maar he, je moet er iets voor over hebben
  dinsdag 29 juni 2010 @ 10:24:01 #146
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83432657
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 00:32 schreef Stali het volgende:

[..]

Wat mij betreft common sense. .

Maar je zal bijv. maar op de hoogste verdieping van een flat met een plat dak wonen. Dat is niet mals.
Het zal vast voor iedereen anders zijn maar doorgaans is het crap om zo'n koelband te kopen.
Crap volgens jou of niet Mijn beer heeft er baat bij. En daar gaat het om.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 10:54:37 #147
176471 oh-oh
pi_83433574
Maagkanteling daar zijn bepaalde rassen ook heel erg gevoelig voor.
Die kleintjes van mij niet zo gelukkig , maar de rolmops van mn ma heeft het een keer gehad van gekkigheid gewoon, heel druk doen toen mn ouders terug kwamen van vakantie, te enthousiast zn eten eten daarbij en huppakee, bijna dood was ie, hij had geen half uur later op de ok tafel hebben moeten liggen.

Gisteren weer laat gaan wandelen, want die van mij gaan tegen de muren op van verveling ondertussen, zelfs de oudjes worden baldadig. Dus van 21.30 tot 22.30 of nog iets langer wezen lopen, Billy en Karel lekker los laten rennen maar Kees en Chico liepen te sjokken, die vonden het nog te warm, en Sjon die deed zo wild dat ie na een kwartier al half dood was.

Billy en Sjon hebben nu wel de hele morgen binnen lopen spelen heel druk , op kantoor , hier is het nu nog lekker koel, en Billy heeft eindelijk in de gaten dat ie beter een kamer verder kan liggen waar wel airco is
( Groucho Marx )
  Moderator dinsdag 29 juni 2010 @ 12:29:56 #148
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83437481
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 10:24 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, hier werkt het ook wel, Elco hijgt veel minder en hij is minder lusteloos met dat ding om.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 12:37:34 #149
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83437820
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:29 schreef senesta het volgende:

[..]

Ja, hier werkt het ook wel, Elco hijgt veel minder en hij is minder lusteloos met dat ding om.
Precies.

Heb hem nu niet om. Meneer ligt op het balkon in de regen
pi_83437846
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 10:24 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat ben ik dan weer met je eens. .
pi_83437885
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:37 schreef Qwea het volgende:

[..]

Precies.

Heb hem nu niet om. Meneer ligt op het balkon in de regen
In de regen? WTF?
pi_83437949
Zeker zo'n heerlijk minimaal zomerbuitje?
  dinsdag 29 juni 2010 @ 13:06:37 #153
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83439116
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:38 schreef Stali het volgende:

[..]

In de regen? WTF?
Het regende hier een beetje. Hij ligt nu weer binnen denk dat het hem toch te nat werd
  dinsdag 29 juni 2010 @ 13:06:47 #154
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83439120
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:40 schreef Pisces29 het volgende:
uhu!
pi_83450224
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:40 schreef Pisces29 het volgende:
Even tussendoor hoor, waarom staat er een oranje piemel achter jouw naam?
pi_83450420
Zwemmen. Elke dag een keer of 2. Ze vindt zwemmen echt geweldig.

Ze snapt het uitschudden nog niet helemaal. Als ze net uit het water komt doet ze dat een beetje lafjes. Dus ze is meestal nog wel een uur nat.

Misschien dat dat beter wordt als ze wat ouder is.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 17:14:44 #157
176471 oh-oh
pi_83450654
Pisces, die piemol, what's up???
( Groucho Marx )
  dinsdag 29 juni 2010 @ 17:36:29 #158
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83451590
Piemel? Ik zie niets.
pi_83452632
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:44 schreef ehqo. het volgende:

nou dat helpt misschien als je in de kelder woont maar als je tig trappen hoog woont en de zon op een bepaalt deel vd dag op je etage schijnt dan kan ik je vertellen dat het ondanks de gordijnen dicht ed. een hete over wordt daar binnen.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_83467178
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:05 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Even tussendoor hoor, waarom staat er een oranje piemel achter jouw naam?
Dit vraag ik me ook af.
Het heeft wel een condoom om.

Vreemd. Nog niet gezien bij een andere user.
pi_83467246
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:06 schreef Qwea het volgende:

[..]

Het regende hier een beetje. Hij ligt nu weer binnen denk dat het hem toch te nat werd
Dacht dat jullie me in de zeik zaten te nemen maar inderdaad vanmiddag was hier ook een kort buitje.
pi_83468659
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:14 schreef oh-oh het volgende:
Pisces, die piemol, what's up???
Leuke mods die daar voor gezorgd hebben, als je nog een oude layout gebruikt. Net als die dino van laatst. Ik zie het zelf niet in deze layout.
pi_83469558
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 22:58 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Leuke mods die daar voor gezorgd hebben, als je nog een oude layout gebruikt. Net als die dino van laatst. Ik zie het zelf niet in deze layout.
Welke layout gebruik je dan? Je bent tot nu toe de enige user bij wie ik het zie.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:17:59 #164
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83469745
Ik zie geen piemel Screenshot, anyone?
  Moderator dinsdag 29 juni 2010 @ 23:24:04 #165
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83470080
Ik zie ook niets
pi_83470209
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:17 schreef Harajuku. het volgende:
Ik zie geen piemel Screenshot, anyone?
Ben niet zo rap maar here you go.

pi_83470426
pi_83470450
Ik ben nog minder rap, blijkbaar .
pi_83470603
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben nog minder rap, blijkbaar .
Die van jou is duidelijker. Overigens heb ik er net een topic over geopend in FB. Ook over die andere rare melding.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:33:54 #170
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83470681
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 22:35 schreef Stali het volgende:

[..]

Dacht dat jullie me in de zeik zaten te nemen maar inderdaad vanmiddag was hier ook een kort buitje.
Ik zou jou nooit in de zeik nemen!
pi_83470716
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:32 schreef Stali het volgende:

[..]

Die van jou is duidelijker. Overigens heb ik er net een topic over geopend in FB. Ook over die andere rare melding.
Ik zag het topic ja. Al word je daar door de immer behulpzame mod verwezen naar een topic waarin verwezen wordt naar een topic van 300 posts .
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:35:37 #172
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83470769
Hahah wtf
pi_83471455
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:34 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik zag het topic ja. Al word je daar door de immer behulpzame mod verwezen naar een topic waarin verwezen wordt naar een topic van 300 posts .
GM is best een aardige user maar hij verwijst altijd naar andere topics door en dan beland je spontaan in een topic van user "ruk". Die overigens enorm leuk postte in GC toen. Maar veel wijzer word je er niet van inderdaad.

Maar het lijkt mij gewoon niet zo tof om met een lul achter je naam te moeten posten. Typisch.
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:49:38 #174
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83473939
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 18:04 schreef rubje het volgende:

[..]

nou dat helpt misschien als je in de kelder woont maar als je tig trappen hoog woont en de zon op een bepaalt deel vd dag op je etage schijnt dan kan ik je vertellen dat het ondanks de gordijnen dicht ed. een hete over wordt daar binnen.
In mijn vorige woning werd het stukken warmer dan hier. Ik had toen gewoon lekker een ventilator op de grond gezet. Als hond in de koele lucht wilde liggen dan kon dat. Ze maken de omgevingstemperatuur nie koeler, maar zo'n briesje is heerlijk als het warm is
  woensdag 30 juni 2010 @ 02:43:52 #175
244933 trovey
Nachtoele
pi_83475660
Mijn katten hebben de koelmatten ingepikt van de honden.
Optimist tot in de kist
pi_83475706
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 02:43 schreef trovey het volgende:
Mijn katten hebben de koelmatten ingepikt van de honden.
Hoe?

Wel leuk. .

Het zal gerust gierigheid zijn dat ik die dingen niet aanschaf en mijn hond gewoon af en toe een pan koud water over zijn vachtje geef. Ik raak vooralsnog niet om in ieder geval maar de verhalen en foto's zijn wel tof om te lezen.
  woensdag 30 juni 2010 @ 02:53:55 #177
244933 trovey
Nachtoele
pi_83475731
Gewoon erop gaan liggen en de honden niet toelaten ....kan makkelijk als je als kat groter en zwaarder bent dan de aanwezige honden. Mijn hondjes haten water ...dat is alleen om de dorst mee te lessen. Bovendien lijkt me een plens koud water ook niet zo goed voor mijn hondje met een hartkwaal.
Optimist tot in de kist
pi_83483235
Hmm, het is vandaag wat koeler en ik wil met de honden een eind in het bos gaan lopen en ze even lekker laten uitrazen en zwemmen maar ik probeer een manier te verzinnen om dit te combineren met even snel boodschappen doen in het dorp verderop. Ik zat al te denken om de reservesleutel van de auto mee te nemen en dan bij de winkel de motor te laten draaien met de airco aan en de auto met die andere sleutel op slot te doen maar ik moet steeds aan die politiehonden denken dus dat durf ik ook niet zo goed.
pi_83483674
Zou vast gaan, Theeleut want hier, (omgeving Bergen op Zoom), breekt de zon nu flink door en is het ineens weer heel erg warm.

Lijkt me best lastig om energieke honden te hebben met dit warme weer.
Hier ligt er een ouwe dibbes van bijna elf jaar de hele dag te snurken.
pi_83483733
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 02:53 schreef trovey het volgende:
Gewoon erop gaan liggen en de honden niet toelaten ....kan makkelijk als je als kat groter en zwaarder bent dan de aanwezige honden. Mijn hondjes haten water ...dat is alleen om de dorst mee te lessen. Bovendien lijkt me een plens koud water ook niet zo goed voor mijn hondje met een hartkwaal.
Herkenbaar en zelfs daar moet ik op aandringen want anders vertikt-ie het ook nog eens om te drinken.
Wel is Ollie verzot op groentensoep en witte wijn.
pi_83485531
Zolang jij je hond op gewicht houdt kan zo'n beest zich meestal prima redden zolang ze water en schaduw hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 juni 2010 @ 19:16:56 #182
163650 Greys
pi_83502178
Ehm... ik geloof dat wij een extra koelmatje moeten gaan kopen.
Boor heeft hem ingepikt van Bink Hij is helemaal in de gloria met dat ding.
Bink kon er wel om lachen, gezien de grote foto!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_83502294
OMG Boor, wat een draak is het ook
pi_83503508
Boor heeft een lekker buikje gekregen zeg . En dat hij er zo onder gaat liggen! Mijn poezen weigeren onder dekentjes te liggen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 juni 2010 @ 19:49:35 #185
163650 Greys
pi_83503687
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Boor heeft een lekker buikje gekregen zeg . En dat hij er zo onder gaat liggen! Mijn poezen weigeren onder dekentjes te liggen.

Ja hij mag wel een pietsie op dieet he?

En misschien juist omdat het zo'n koel matje is, hij vond het echt zalig!
Hij heeft zeker 20 minuten zo gelegen. Gelukzalig uitrekkend en trappelend
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_83504169
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:16 schreef Greys het volgende:

[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Oh wat heerlijk dat matje, geen wonder dat hij eronder ligt Ik heb dat rode motief in de halsband-versie.

Snel een tweede bestellen
pi_83504682
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Noah roept hier dat het dierenmishandeling is om katten op dieet te zetten .
pi_83505897
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:16 schreef Greys het volgende:

[ afbeelding ]
Meow, meow (op z'n Boors :p)

Maf beest!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 juni 2010 @ 20:47:07 #189
163650 Greys
pi_83506604
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 20:09 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Noah roept hier dat het dierenmishandeling is om katten op dieet te zetten .

*Boor high fives Noah!*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 23:07:24 #190
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83513674
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Geweldig!
Wat een lekker ding ook!

En inderdaad een lekker buikje
pi_83517475
Ik rol hier natte washandjes op en gooi die in de vriezer.. Is voor pups fijn als ze wisselen, maar Boaz vind het ook heerlijk om er gewoon op te sabbelen als het warm is.

Of een kong vullen met iets lekkers en die invriezen.
pi_83517963
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:55 schreef Stali het volgende:
Zou vast gaan, Theeleut want hier, (omgeving Bergen op Zoom), breekt de zon nu flink door en is het ineens weer heel erg warm.

Lijkt me best lastig om energieke honden te hebben met dit warme weer.
Hier ligt er een ouwe dibbes van bijna elf jaar de hele dag te snurken.
Ik heb iemand meegenomen en die gedwongen om in de auto te blijven zitten met alle ramen open terwijl ik naar de supermarkt was.

Schapendoezen zijn op zich wel energiek maar kunnen er ook prima tegen om een dagje de lange wandeling over te slaan hoor. Dan maffen ze ook de hele dag. Maar met dit weer een paar dagen achter elkaar, daar raken ze wel gefrustreerd van.
  donderdag 1 juli 2010 @ 00:59:27 #193
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83518155
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 00:52 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik heb iemand meegenomen en die gedwongen om in de auto te blijven zitten met alle ramen open terwijl ik naar de supermarkt was.
Die gedwongen om half gaar te stoven om op de honden te letten. Maar met dit weer honden in de auto moeten vervoeren is gevaarlijk ja. Ik ben blij dat ik de luxe heb van een natuurgebied op 5 minuten afstand lopen. Maar, mijn Westie zou zich ook wel redden met een aantal dagen een rondje plantsoen. Gisteravond was het heerlijk en hebben we een uur gewandeld (tot 22.15), hij was helemaal kapot, maar wel op een "gezonde" manier. De aankomende dagen wordt het dus weer afzien, gezien de weerberichten....
  donderdag 1 juli 2010 @ 08:44:42 #194
176471 oh-oh
pi_83521054
Ik ga nu ook echt elke avond pas na 21.30 wandelen, meestal gewoon tot 23.00 of zo, want die van mij gaan tegen de muren op van verveling anders en dan gaan ze onderling lopen etteren.
Mn pup vindt het nog steeds prima om op het heetst van de dag een uur lang rondjes te rennen in de volle zon, maar die is dan ook echt gestoord...
Gisteren vertelde mn buuf een dramatisch verhaal. Zondag belden vrienden van hun om te vragen waar zij hun hond hadden laten cremeren want....
Hun 15 jaar oude zoon zou wel op de mopshond letten zondag, instructies waren niet lang naar buiten met hem en rustig aan doen.
Jongen had de mops op het balkon gezet omdat ie met vrienden wilde gaan zwemmen.
Ouders komen thuis, mopsje dood.
Vreselijk gewoon....
( Groucho Marx )
pi_83521762
Jezus.. Die 15 jaar oude zoon is wat mij betreft gewoon niet wijs.

Ik kan zou kwaad worden om dit soort berichten. Zelfde als mensen die met dit weer massaal met hun hond gaan fietsen. Door dat hete asfalt kan een hond natuurlijk nooit zijn warmte kwijt. Hoe imbeciel kun je zijn?!
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:33:07 #196
176471 oh-oh
pi_83521961
Ik ben er serieus echt verdrietig over en ik ken heel die hond niet. De buuf kende m natuurlijk wel, die was echt kwaad ook. Bah.
Over dat fietsen ja, vreselijk.
Vorig jaar hadden wij een buitenshow in Echt op een ontieglijk hete dag. Honden gingen gewoon nat de ring in hoor, en ik heb de mijne niet gestacked maar netjes in de schaduw laten zitten ipv staand in de brandende zon laten wachten. De organisatie had badjes neergezet voor de honden en tuinslangen overal, en alle groepen vertrokken zo vanuit de ring naar die badjes. En toen ging er een meneer met 3 zwartje labjes om 14.00 op de fiets weg daar...
Die kreeg de hele organisatie en deelnemers op zn dak hoor, echt iedereen vloog dr boven op!
( Groucho Marx )
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 09:44:40 #197
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83522253
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:24 schreef TamaravdS het volgende:
Jezus.. Die 15 jaar oude zoon is wat mij betreft gewoon niet wijs.

Ik kan zou kwaad worden om dit soort berichten. Zelfde als mensen die met dit weer massaal met hun hond gaan fietsen. Door dat hete asfalt kan een hond natuurlijk nooit zijn warmte kwijt. Hoe imbeciel kun je zijn?!

Ik denk dat die 15 jarige zoon zich nu ook wel vreselijk zal voelen. Dat arme mopsje en die arme ouders
En inderdaad fietsen met dit weer met honden is ook niet echt wijs nee.
pi_83522830
Thriller springt hier het water in en op het balkon hebben we een badje onder een parasol gezet.
Haters gonna hate.
pi_83523520
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:44 schreef oh-oh het volgende:
Ik ga nu ook echt elke avond pas na 21.30 wandelen, meestal gewoon tot 23.00 of zo, want die van mij gaan tegen de muren op van verveling anders en dan gaan ze onderling lopen etteren.
Mn pup vindt het nog steeds prima om op het heetst van de dag een uur lang rondjes te rennen in de volle zon, maar die is dan ook echt gestoord...
Gisteren vertelde mn buuf een dramatisch verhaal. Zondag belden vrienden van hun om te vragen waar zij hun hond hadden laten cremeren want....
Hun 15 jaar oude zoon zou wel op de mopshond letten zondag, instructies waren niet lang naar buiten met hem en rustig aan doen.
Jongen had de mops op het balkon gezet omdat ie met vrienden wilde gaan zwemmen.
Ouders komen thuis, mopsje dood.
Vreselijk gewoon....
Ach wat zielig.

Over de honden die op die show naast de fiets terug gingen... ik vind dat lastig in te schatten. Hangt volledig van de situatie af of dat slecht is of niet. Als die man in principe om de hoek woont en heel langzaam fietst is er weinig aan de hand imho. Dan kon het nog wel eens slechter zijn om ze in de auto te gooien die de hele dag in de zon heeft gestaan waardoor het net een oven is.
  donderdag 1 juli 2010 @ 10:41:18 #200
176471 oh-oh
pi_83523988
Nou die honden op show waren ieg al uren in de hitte en hij fietste echt hard hoor, dat was echt geen doen, ze liepen er ook vreselijk bij.
Ik zit zo met dat verhaal van die mops in mn maag dat ik mn twee thuisblijvertjes morgen ook mee naar kantoor neem, want op mijn appartement staat tot 14 uur de zon en het wordt hier morgen 37 graden en die domme Kees ligt zelfs nu het liefste in de volle zon onder een dekbed, dat kan nooit gezond zijn, gekke griet dat ze is.
Mag ze morgen mooi haar vierde verjaardag op kantoor vieren bij haar fans!
( Groucho Marx )
pi_83525097
Ach wat zielig, ik heb ook een Mopsje. Hij heeft wel erg last van de hitte maar wij hebben een badje neer gezet en lekker koel in huis houden.
Haters gonna hate.
pi_83525746
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:33 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben er serieus echt verdrietig over en ik ken heel die hond niet. De buuf kende m natuurlijk wel, die was echt kwaad ook. Bah.
Over dat fietsen ja, vreselijk.
Vorig jaar hadden wij een buitenshow in Echt op een ontieglijk hete dag. Honden gingen gewoon nat de ring in hoor, en ik heb de mijne niet gestacked maar netjes in de schaduw laten zitten ipv staand in de brandende zon laten wachten. De organisatie had badjes neergezet voor de honden en tuinslangen overal, en alle groepen vertrokken zo vanuit de ring naar die badjes. En toen ging er een meneer met 3 zwartje labjes om 14.00 op de fiets weg daar...
Die kreeg de hele organisatie en deelnemers op zn dak hoor, echt iedereen vloog dr boven op!

Dat iemand dan nog wilt showen met zo'n temperatuur , ik ben 1 keer wezen kijken en als ik zie hoe de gemiddeld "showhondeigenaar" daar met de dieren omgaat... Alles wordt afgereageerd op de honden en mensen zijn zelf doodop als ze de hele dag moeten wachten tot ze eindelijk mogen, schreeuwen tegen de honden, sleuren met de honden op het parkeerterrein, leuk hoor showen.
Alleen maar voor de prestatie en ondertussen... blegh. En dan lekker de hele dag de hond in een bench, met allemaal blaffende honden in de hal, ze worden alleen maar nog nerveuzer. Nee ik snap dat echt niet.
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:37:00 #203
176471 oh-oh
pi_83526119
Oh mijn honden zitten niet in een bench, ook op show niet, en ik had er toen toch gewoon 4 bij me. Ik geloof dat Karel heel even in een bench gezeten heeft toen ik in de ring was, omdat ik het aan de ring te warm vond voor hem. En we zaten het grootste deel van de dag in van die hele grote circusachtige tenten, daar was het lekker koel hoor.
Maar het is gezelliger op een buitenshow als iedereen ook lekker buiten zit.
( Groucho Marx )
pi_83526169
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:37 schreef oh-oh het volgende:
En we zaten het grootste deel van de dag in van die hele grote circusachtige tenten, daar was het lekker koel hoor.
Oh dat klinkt wel goed En van jou weet ik wel dat je geen rare fratsen gaat uithalen met je hondjes
Maar er zitten mensen tussen, die verdienen zelf een plekje in de bench
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:54:30 #205
176471 oh-oh
pi_83526784

Ze hadden overal zulke badjes staan voor de honden.
En zulke tenten:
( Groucho Marx )
pi_83546974
Wammes blijkt gek te zijn op de tuinsproeier!
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:21:11 #207
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83552923
Wat vreselijk van dat Mopsje.......

En dat fietsen.....Ik heb hier vorig jaar toen het ook zo heet was ruzie met een vent op de hei over gehad. Hij fietste gewoon met een stevig tempo en die hond liep er achteraan te rennen. Toen ik er een opmerking over maakte zei hij dat die hond toch mee liep (zat niet aan de riem), maar natuurlijk loopt die hond mee, als ik nu midden op de dag in de volle zon ga fietsen met Westie dan zal'ie ook mee lopen tot'ie erbij neervalt; ze zijn namelijk veel te bang om je kwijt te raken.
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:36:49 #208
244933 trovey
Nachtoele
pi_83553520
Morgen gaat het bloedheet worden. Zijn alle baasjes en honden er klaar voor? Hier is het balkongaas net afgezet met de zelf gemaakte zonwering zodat het morgen op het balkon hopelijk nog enigzins dragelijk zal worden omdat de zon er niet op zal schijnen....ook wel zo lekker voor de plantjes die anders weg gaan schroeien
Optimist tot in de kist
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:41:22 #209
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83553713
Hihihi, ik heb Westie geschoren vanavond (weet dat het niet mag), trimmen duurt zo lang en ik wilde even snel zijn jasje uittrekken . Volgens mij voelt'ie zich wel lekker nu, alleen oppassen met zon, dat zijn velletje niet verbrand morgen......
pi_83553818
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:36 schreef trovey het volgende:
Morgen gaat het bloedheet worden. Zijn alle baasjes en honden er klaar voor? Hier is het balkongaas net afgezet met de zelf gemaakte zonwering zodat het morgen op het balkon hopelijk nog enigzins dragelijk zal worden omdat de zon er niet op zal schijnen....ook wel zo lekker voor de plantjes die anders weg gaan schroeien
Morgen gaat de sproeier aan.
Kan mij het schelen dat het gazon daar dood van gaat. Groeit wel weer aan hoor en anders mik ik er wel weer wat graszaad tussen in het najaar.
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:46:41 #211
244933 trovey
Nachtoele
pi_83553920
Mijn Noorse Boskatten hebben hier meer te lijden dan de chihuahua's...arme katten ....liggen 's morgens om 10.00 uur al uitgeteld op de grond. Gelukkig is het in de hal en de overloop wat koeler (noordzijde)...ik struikel op dit moment daar dan ook over de uitgestrekte katten overdag. Gelukkig kan 's avonds de balkondeur open...probleem is alleen om de dames en heren dan weer binnen te krijgen. De honden laat ik uit aan de voorzijde op de groenstrook, is aan het water en er staan loofbomen dus schaduw en de koelte van het water....een zegen bij een warme zomer ....een straf bij een strenge winter.
Optimist tot in de kist
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:48:26 #212
244933 trovey
Nachtoele
pi_83553991
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:44 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Morgen gaat de sproeier aan.
Kan mij het schelen dat het gazon daar dood van gaat. Groeit wel weer aan hoor en anders mik ik er wel weer wat graszaad tussen in het najaar.

Ik geef 's avonds de planten water, overdag heeft totaal geen zin....het water verdampt in de gieter.
Optimist tot in de kist
pi_83554390
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:48 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik geef 's avonds de planten water, overdag heeft totaal geen zin....het water verdampt in de gieter.
Ik doe het ook niet voor de planten maar voor de honden. Tenminste, ik hoop dat als Wammes heel gezellig door die sproeier gaat rennen, de rest er ook vanzelf de lol van in gaat zien.
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:58:43 #214
244933 trovey
Nachtoele
pi_83554486
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:56 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik doe het ook niet voor de planten maar voor de honden. Tenminste, ik hoop dat als Wammes heel gezellig door die sproeier gaat rennen, de rest er ook vanzelf de lol van in gaat zien.

Chihuahua's en een watersproeier.....
Optimist tot in de kist
pi_83556816
Ik ben wel klaar voor morgen denk ik ja..

Mijn tuin en slaapkamer liggen pal op het zuiden.. Dus daar komt de hond morgen niet.. Badkamer en studeerkamer op het noorden.. Boaz (Samojeed) kan in de studeerkamer (waar airco is) of op de badkamer.. Die ik regelmatig natspuit met koud water. (Tegels blijven heel lang koel) Moet helemaal goed komen!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 01:16:48 #216
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_83556930
Veel mensen moeten eens beginnen met de hond te laten afvallen. Veel honden krijgen gewoon te veel snaaierij wat gewoon gruwelijk slecht voor ze is. Ik zie ze hier overdag ook wel lopen en dan zijn ze verbaast dat die hond zo veel last heeft van de hitte. Onze hond heeft eigenlijk amper last van de warmte, maar het scheelt dat ze eerder iets te licht is dan te zwaar en ze is kortharig. Overdag gewoon lekker op het gemakje naar het veldje lopen en 's avond tegen 24.00 mag ze even ravotten. Zal ook wel moeten, want anders gaat alles in de tuin en binnen er waarschijnlijk aan. Maar mensen geef de hond geen ijsblokjes/ijskoud water, want dan werk je maagkantelingen in de hand gewoon fris water geven en de hond met rust laten. Voor mensen is het trouwens ook slecht om ijskoud water te drinken.

Direct mijn gal maar eens spuwen over huisvrouwtjes met hun eerste hond die mij de les proberen te lezen. Met hun dikke worsten zeggen dat onze hond wel erg smal is. Terwijl ze gewoon een mooi figuur heeft en veel traint door middel lange wandelingen als aan de fiets (wat nu helaas niet echt mogelijk is). En probeer ze maar eens aan het verstand te peuteren dat een te dikke hond pas mishandeling is, voor zowel de gewrichten als het volhouden met deze temperatuur. Een moddervette Jack Russel hier in de buurt piept het gewoon uit.

Waarschijnlijk heeft dit verhaal niet zo veel nut voor de echte liefhebbers hier, maar goed ik moet het toch kwijt.

O ja, onze hond banjert de hele dag een beetje tussen binnen en buiten. Ik ben nu hele dagen thuis vanwege vakantie. Ze is graag buiten bij mij als ik in de tuin ben en dan gaat ze vaak onder de struik in het zand liggen en binnen ligt ze graag in de leren bank die heerlijk koel blijft. Onze woonkamer ligt op het noorden dus het is er heerlijk koel. Helaas wil ze dit jaar niet meer op de stretcher liggen wat we eigenlijk voor dit doel hadden aangeschaft. Super mooi ding en lekker koel in de zomer, maar dan ga ik er wel op liggen.
pi_83557021
Topverhaal, RichardHammond! (y)

Mijn hond heeft dichte, vrij lange beharing.. Maar is in absolute topconditie. Al zeggen sommige bekenden, die hem dan aaien ook dat ze hem `zo mager´ vinden.. (Bekenden met zegmaar.. een labrador van 60 kilo, weetjewel..)
Om moedeloos van te worden.. Blijft dweilen met de kraan open. Helaas..
  vrijdag 2 juli 2010 @ 01:32:55 #218
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_83557231
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 01:21 schreef TamaravdS het volgende:
Topverhaal, RichardHammond! (y)

Mijn hond heeft dichte, vrij lange beharing.. Maar is in absolute topconditie. Al zeggen sommige bekenden, die hem dan aaien ook dat ze hem `zo mager´ vinden.. (Bekenden met zegmaar.. een labrador van 60 kilo, weetjewel..)
Om moedeloos van te worden.. Blijft dweilen met de kraan open. Helaas..
Dank u! Ik word er ook helemaal gek van en ik krijg gewoon medelijden met die honden. Vinden ze het ook nog gek dat die hond amper kan rennen. Ik lach er vaak om, maar eigenlijk is het gewoon diep triest.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 01:46:53 #219
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83557408
Nou ja, dat is denk ik een heel andere discussie. Misschien is toevallig de hond van TS zwaar, maar dat wil niet zeggen dat die hond door zijn gewicht er last van heeft. Mijn hondje is voor zijn maat absoluut niet te zwaar, maar kan echt niet tegen warmte (terwijl'ie in Zuid- West Frankrijk geboren is en daar tot zijn 10e week is geweest met temperaturen van + 40) Zelfs per ras kan de ene hond er meer moeite mee hebben dan de andere. Mijn hondje is slank, zonder dat je zijn ribben ziet en zonder dat hij een ingevallen buik heeft. Ribben zien (ze voelen is iets anders) en een ingevallen buik hebben duidt op te mager zijn.

En sowieso is een hond (wolfachtige) een schemerdier. Wolven zullen bij deze temperaturen zich rustig houden tot de schemer invalt. Dan pas gaan zij jagen. Helaas denken veel mensen nog steeds dat je hond zich aanpast aan jouw ritme en het dus leuk vind om bij tropische temperaturen zich als een gek uit de naad te gaan rennen. Honden zijn van nature schemerdieren; of hij nou te zwaar is of niet.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik het goedkeur dat mensen hun hond zich tonnetje rond laten vreten (want ook dat vind ik mishandeling), maar sommige honden hebben ondanks hun halve rantsoennering (wat standaard is voor hun soort) nog de neiging te zwaar te zijn en sommige honden zijn nou eenmaal van nature niet zo aktief. Mijn Westie is geen renner en geen ADHD achtig type. Ik let dus op zijn beweging en zijn voeding. Bij vlagen (zoals afgelopen winter of nu als het zo heet is), komt hij wat aan, maar dat loopt hij er ook weer af als het weer het toelaat. Wat ik misdadig vind is met dit weer, midden op de dag een uur met je hond gaan lopen (terwijl hij niet anders kan dan volgen, hij moet wel om je niet kwijt te raken) en dan zeggen dat hij het zo fijn vind. Dat is voor je hond tegennatuurlijk.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 01:48:13 #220
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83557423
Hier ook. Retrievers worden vaak vetgemest waardoor je bijna zou denken dat het normaal is, dus als zij Charlie zien is het altijd "Ooohh wat magerrrrrrrr"

Slank en gespierd is ie
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 01:32 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Dank u! Ik word er ook helemaal gek van en ik krijg gewoon medelijden met die honden. Vinden ze het ook nog gek dat die hond amper kan rennen. Ik lach er vaak om, maar eigenlijk is het gewoon diep triest.
Ik kan daar niet om lachen, keizielig man
  vrijdag 2 juli 2010 @ 02:33:04 #221
244933 trovey
Nachtoele
pi_83557851
Mijn hondjes zijn prima op gewicht maar op leeftijd (10 en 12 jaar) en bovendien heeft de oudste een vergroot hart dus er zijn meer oorzaken dan alleen te zwaar zijn dat een hond last van de warmte kan krijgen
Optimist tot in de kist
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:48:41 #222
176471 oh-oh
pi_83559800
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:58 schreef trovey het volgende:

[..]

Chihuahua's en een watersproeier.....

Nou ik heb dr hier 2 die graag zwemmen en graag besproeid worden anders.
Frits was ook best gek op water.

En ik heb er ook geen een die te dik is, ze zijn eerder wat aan de magere kant op het moment.
Ze hebben ook niet bijzonder veel te lijden nu maar ik hou wel rekening met het weer, want ze zijn zo actief dat ze zich gewoon totaal stuk lopen nu en dat is gewoon niet gezond.
Ik heb ze vandaag allemaal mee naar mn werk genomen, hier is het het eerste deel van de dag ieg koeler dan thuis en ik kan ze wat beter in de gaten houden zo, maar ik weet nu al dat ik niet zoals normaal een uur ga lopen met ze tussen de middag.
Blokje om en dan lekker op de parkeerplaats, kunnen ze zelf kiezen of ze in de zon of in de schaduw willen.
( Groucho Marx )
pi_83560148
Ik heb een sheltie en ook zij heeft last van de hitte.
Om haar af te laten koelen zet ik de tuinsproeier aan en laat haar er onderdoor apporteren.
Ze vind dat een leuk spelletje en doordat ze steeds onder de sproeier doorloopt wordt ze vanzelf nat en koelt ze dus af. Ook geef ik haar af en toe een ijsklontje.
pi_83562571
Eens met de opmerkingen over gewicht hierboven.
Ik kom steeds meer honden tegen die te dik zijn en waarbij je zelfs met moeite de ribben nog niet kunt vinden met aaien.

Ik voer mijn honden op het oog, de richtlijnen kunnen me wat. De een krijgt minder, de ander iets meer en de pup op dit moment zelfs behoorlijk meer omdat hij veel harder groeit dan verwacht en met de hoeveelheid voer die hij mocht hebben ronduit ingevallen was. Volgens mij wordt dat echt een beer van een schapendoes!

Het hangt natuurlijk ook allemaal af van de bouw van de hond zelf en hoe actief hij is. Anoek is een grove, lompe, gedrongen oude, boerenhond met sterk de neiging tot overgewicht. Die krijgt dus veel minder. Bikkel is veel actiever en veel slanker gebouwd en heeft dus wel meer nodig om op peil te blijven.

Gelukkig heb ik honden die zichzelf ook op dieet zetten als ze echt te zwaar worden. Bij Anoek ligt de grens dat zij zichzelf echt te zwaar vind alleen wel een stuk hoger dan ik gezond vind. Ze gaat dan wel zelf op dieet tot ze weer echt een netjes gewicht heeft maar daarna vreet ze weer vrolijk verder. Zo ver wil ik het gewoon niet laten komen dus ik houd het zelf ook in de peiling. Bikkel is prima zelf in staat om het te reguleren en Wammes ook wel als ik het nu zo inschat maar hoeveel moeite is het nou om zelf ook kritisch te kijken en te voelen en de hoeveelheid voer daar op aan te passen?
pi_83562619
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:48 schreef oh-oh het volgende:

[..]

En ik heb er ook geen een die te dik is, ze zijn eerder wat aan de magere kant op het moment.
Ze hebben ook niet bijzonder veel te lijden nu maar ik hou wel rekening met het weer, want ze zijn zo actief dat ze zich gewoon totaal stuk lopen nu en dat is gewoon niet gezond.
Ik heb ze vandaag allemaal mee naar mn werk genomen, hier is het het eerste deel van de dag ieg koeler dan t huis en ik kan ze wat beter in de gaten houden zo, maar ik weet nu al dat ik niet zoals normaal een uur ga lopen met ze tussen de middag.
Blokje om en dan lekker op de parkeerplaats, kunnen ze zelf kiezen of ze in de zon of in de schaduw willen.
Moet jij die blote hondjes van je nu ook met zonnebrand bewerken in de zomer? Domme vraag zeker?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:48:09 #226
176471 oh-oh
pi_83562734
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:44 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Moet jij die blote hondjes van je nu ook met zonnebrand bewerken in de zomer? Domme vraag zeker?

Ik hoor m tegenwoordig wel 100 keer per dag of zo
Nee, mijnes hebben donker pigment allemaal, 2 keer zwart, 1 keer blauw, die verbranden niet.
De lichtgepigmenteerde honden wel, maar alleen daarom wil ik dr al geen !
( Groucho Marx )
pi_83562924
pi_83563487
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:48 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik hoor m tegenwoordig wel 100 keer per dag of zo
Nee, mijnes hebben donker pigment allemaal, 2 keer zwart, 1 keer blauw, die verbranden niet.
De lichtgepigmenteerde honden wel, maar alleen daarom wil ik dr al geen !
Hehehehe maar het is natuurlijk ook een logische vraag. Heb wel eens op Discovery o.i.d. iets gezien over naakthonden en dat je die een paar maal per dag in moest smeren met olie omdat anders de huid barst. Leek me eigenlijk ook onzin maar het was wel een beetje
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:13:49 #229
176471 oh-oh
pi_83563527
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:12 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Hehehehe maar het is natuurlijk ook een logische vraag. Heb wel eens op Discovery o.i.d. iets gezien over naakthonden en dat je die een paar maal per dag in moest smeren met olie omdat anders de huid barst. Leek me eigenlijk ook onzin maar het was wel een beetje

Das echt flauwekul.
Ik smeer alleen mn oudste heel soms met iets van Lush , gewoon voor de lekker
De jonkies hebben nog nooit een smeerseltje gehad.
( Groucho Marx )
pi_83566361
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:54 schreef Nightanimal het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zoet. .

Het is echt wel bar nu trouwens.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:33:15 #231
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_83566442
Pfff net een zwembadje opgeblazen voor de hond dus hoop dat hij erin wilt.
pi_83568472
Die van mij wil het badje bijten
Haters gonna hate.
pi_83568662
Die van ons lag daarjuist te kotsen.
HÆLP.
pi_83569415
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:38 schreef ehqo. het volgende:
Die van ons lag daarjuist te kotsen.
Geef 'm eens ongelijk. Buttweer.

Mijn kat is trouwens maar ontsnapt van alle ellende, vannacht. Kan ik in de hitte gaan lopen fluiten, terwijl ik dondersgoed weet dat hij pas reageert zodra hij me daadwerkelijk ziet.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 13:59:16 #235
176471 oh-oh
pi_83569548
Ik ben net tussen de middag ijs met ze gaan eten bij de ijssalon
( Groucho Marx )
pi_83569584
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:59 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben net tussen de middag ijs met ze gaan eten bij de ijssalon
Ohja! Ik zal Noah wat roomijs voorzetten vanmiddag. Vindtie wel lekker.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:01:12 #237
176471 oh-oh
pi_83569638
Yups, die van mij mochten ook een bakje delen, viel goed in de smaak!
( Groucho Marx )
  † In Memoriam † vrijdag 2 juli 2010 @ 14:16:32 #238
137949 Disana
pi_83570217
Ik heb mijn katten getrakteerd op wat garnaaltjes uit de koelkast. Dat viel enorm goed. Ik ga straks nog twee pakjes bij de Jumbo halen.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:31:41 #239
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_83570804
Hier gingen stukjes watermeloen er wel in!
Verder ligt alles voor pampus overal in huis.
Op een van de katten na, die ligt achter in de tuin verstopt onder de struiken zijn siësta te doen.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:33:20 #240
176471 oh-oh
pi_83570866
Oh ja meloen voer ik ook vaak met dit weer , lekker veel vocht zit daar in !
( Groucho Marx )
pi_83571596
vorig jaar zo een opblaasbaar groot kinderbad gekocht en een kleine waarbij de laatste voor woefie is die het heerlijk vind,vooral omdat de tuinslang lekker koud water afgeeft. Hij is er niet in weg te slaan.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 15:12:25 #242
244933 trovey
Nachtoele
pi_83572536
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:48 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik heb ze vandaag allemaal mee naar mn werk genomen, hier is het het eerste deel van de dag ieg koeler dan thuis en ik kan ze wat beter in de gaten houden zo, maar ik weet nu al dat ik niet zoals normaal een uur ga lopen met ze tussen de middag.

Nog eens even poging gedaan met de watervernevelaar van de Action....2 keer spuiten en Sasha slaat op de vlucht. Conchita ziet Sasha vluchten en parkeert zich onder de bank, wantrouwig kijkend naar de vernevelaar. De katten bewegen helemaal niet meer.
Optimist tot in de kist
pi_83626666
Gister begonnen met et lezen van jullie berichten vandaag alles gelezen te hebben
heb ik er heel wat aan gehad toen k las dat honden niet makkelijk hun warmte kwijt raken
en dus overhit kunnen raken en dood kunnen gaan ben k direct naar de vriezer gerent en
heb een ijsblokjes zakje in een theedoek gewikkeld en mn kleine lieverd er mee gekoeld
want hij was heel erg aant hijgen gister las ik over die koelhalsbanden en matten
heb gelijk me ma bij de dierenwinkel in de stad allebei laten halen ze moest tog naar de markt
halsband volgens de instructies gebruiksklaar gemaakt en halsband omgedaan mat ging die niet
op liggen maar heb hem er daarna over hem heen gelegd en hij bleef wel even liggen
ijsblokjes in zn drinkwater gegooit en na het uitlate ze drinken verversen et is wel zo dat hij nog maar 7 maanden is en zn drinken om 10 uur savonds weg moet weten jullie misschien wanneer dit water kan blijven staan ? flessen in de vriezer ga ik ook nog wel een keertje proberen xD
en jullie hadden het er over langs de fiets rennen niet goed is maar ik weet miss nog een optie voor de kleine honden onder ons met name ook mijn hondje(malthezer leeuwtje) ipv naast de fiets eerst je lieve hondje goed uitlaten en dan lekker in een mandje voorop als je toch wilt fietsen met je lieveling zeker in deze warme dagen is het lekker met name het lekkere windje wat je hondje krijgt(nylon fietsmand gezien op internet kosten rond de 50 ga hem zelf aanschaffen en kijken hoe het is kan maximaal 7 kilo in) iig hartstikke bedankt voor jullie tips en verhalen zeker met dat mops hondje heeft me ook enorm gegrepen wat een dom kind geen enkel verantwoordelijk heid gevoel heeft ie en om dat scenario te ontwijken zoek ik nog steeds een goeie oppas miss dat jullie ook daarover info kunnen geven
pi_83626778
En je hebt je er ook nog eens speciaal voor geregistreerd.

Knap hoor.
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 22:41:20 #245
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83626874
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 22:38 schreef Stali het volgende:
En je hebt je er ook nog eens speciaal voor geregistreerd.

Knap hoor.

Och, daar is niets mis mee toch of mis ik iets?
Ik heb geen oppas tips verder, even googelen op ervaringen van mensen met een pension bij jullie in de buurt misschien?
pi_83627122
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 22:41 schreef senesta het volgende:

[..]

Och, daar is niets mis mee toch of mis ik iets?
Ik heb geen oppas tips verder, even googelen op ervaringen van mensen met een pension bij jullie in de buurt misschien?
Zo'n overdreven tekst komt op mij erg over the top over.

Maar haal mijn reacties gerust weg, misschien is het wel oprecht maar ik geloof er nog geen sodemieter van.
pi_83629153
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 22:35 schreef PinkEsid het volgende:
et is wel zo dat hij nog maar 7 maanden is en zn drinken om 10 uur savonds weg moet weten jullie misschien wanneer dit water kan blijven staan ?
Hoezo moet zijn drinken weg na 10 uur? Heb hier een pup van 13 weken maar die heeft gewoon altijd vers water staan hoor en zeker met dit weer. Als hij de nacht niet droog door komt verwacht je nog teveel en moet je er dus 's avonds later en 's ochtends vroeger nog een keer met die hond uit.
pi_83629360
Dit gebeurd in de zgn. zindelijkstrainingsprogramma's. Maar het is niet raadzaam en zeker niet met relatief warm weer.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 23:52:08 #249
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83629428
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 23:44 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Hoezo moet zijn drinken weg na 10 uur? Heb hier een pup van 13 weken maar die heeft gewoon altijd vers water staan hoor en zeker met dit weer. Als hij de nacht niet droog door komt verwacht je nog teveel en moet je er dus 's avonds later en 's ochtends vroeger nog een keer met die hond uit.
Bespottelijk!! Als deze post echt is; Een hond (en ook een pup) heeft 24 uur per dag de beschikking over vers water nodig. Onze pup heeft de eerste 1,5 jaar van zijn leven in een bench geslapen (open weliswaar) maar in die bench hing altijd vers water. Proberen hem zindelijk te maken dmv geen water geven zijn praktijken uit de jaren '60 (mijn moeder "kinderen geef je na 18.00 geen drinken meer, want dan gaan ze s'nachts plassen)..... Inmiddels zijn we er toch wel achter dat dit idioterie is. Je hond s'avonds geen water geven vind ik echt dierenmishandeling. Drink jij zelf ook niets meer s'avonds bij deze temperaturen?
  zaterdag 3 juli 2010 @ 23:56:53 #250
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83629566
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 23:49 schreef Stali het volgende:
Dit gebeurd in de zgn. zindelijkstrainingsprogramma's. Maar het is niet raadzaam en zeker niet met relatief warm weer.
Stali ik vind dat echt idioot! Laatst zei mijn moeder dat ik niet voldoende dronk met dit weer. Het is me aan geleerd door haar, ik kreeg als kind geen drinken meer na een bepaalde tijd, omdat dat destijds een (vooral voor ouders) handig trucje was om je kinderen zindelijk te krijgen. Tuurlijk, als je niet drinkt, hoef je niet te plassen. Alleen de nierproblemen (zowel bij mens als dier) komen op latere leeftijd pas.

Oke, je hebt pups die dwangmatig drinken. Dus steeds hun bakje leegslobberen terwijl je logischerwijs aan kunt nemen dat ze gewoon geen dorst kunnen hebben. Maar als dat zo is, dan moet je met zo'n pup naar een DA. Daar zijn medicijnen voor. Je mag een pup nooit zijn drinken ontzeggen.
pi_83629892
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 23:56 schreef childintime het volgende:

Oke, je hebt pups die dwangmatig drinken. Dus steeds hun bakje leegslobberen terwijl je logischerwijs aan kunt nemen dat ze gewoon geen dorst kunnen hebben. Maar als dat zo is, dan moet je met zo'n pup naar een DA. Daar zijn medicijnen voor. Je mag een pup nooit zijn drinken ontzeggen.
Dit kan ook puur gedrag zijn zonder lichamelijke oorzaak en dan helpen medicijnen niet.

Maar ook dan geldt dat een hond voldoende drinken tot zijn beschikking moet hebben. Je kunt dan wel met kleine trucjes het obsessief drinken tegen gaan zoals bijvoorbeeld geen water in de bak doen als de hond erbij is en toekijkt, maar dit ongezien doen zodat het minder aandacht trekt en de hond dus ook minder geneigd is om die bak in een keer leeg te slobberen.

Ik denk trouwens dat waterbeperking dergelijk obsessief gedrag juist in de hand werkt.
  zondag 4 juli 2010 @ 00:11:16 #252
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83630025
quote:
Op zondag 4 juli 2010 00:06 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dit kan ook puur gedrag zijn zonder lichamelijke oorzaak en dan helpen medicijnen niet.

Maar ook dan geldt dat een hond voldoende drinken tot zijn beschikking moet hebben. Je kunt dan wel met kleine trucjes het obsessief drinken tegen gaan zoals bijvoorbeeld geen water in de bak doen als de hond erbij is en toekijkt, maar dit ongezien doen zodat het minder aandacht trekt en de hond dus ook minder geneigd is om die bak in een keer leeg te slobberen.

Ik denk trouwens dat waterbeperking dergelijk obsessief gedrag juist in de hand werkt.
Ja, dat denk ik ook. Mijn oude hondje kreeg Cushing. Hij dronk dwangmatig de hele dag, tot wel 3 liter! Hij zag er af en toe uit als een te hard opgeblazen ballon. Iemand adviseerde me om geen water meer te geven. Ik heb hem laten inslapen...... Geen water geven aan een hond die de hele dag dorst heeft vind ik misdadig. Vooral in dit geval. Maar bij welke ziekte of dwangmatige behoefte dan ook vind ik dat je nooit een dier zijn water mag ontnemen.
pi_83630113
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 23:56 schreef childintime het volgende:

[..]

Stali ik vind dat echt idioot! Laatst zei mijn moeder dat ik niet voldoende dronk met dit weer. Het is me aan geleerd door haar, ik kreeg als kind geen drinken meer na een bepaalde tijd, omdat dat destijds een (vooral voor ouders) handig trucje was om je kinderen zindelijk te krijgen. Tuurlijk, als je niet drinkt, hoef je niet te plassen. Alleen de nierproblemen (zowel bij mens als dier) komen op latere leeftijd pas.

Ik heb hier gewoon een kloteervaring mee.

Toen ik klein was paste mijn oma op een hondje van een kennisje. Ik vond het geweldig en ging er overdag mee uit. Mijn oma dacht verder dat het balkon wel volstond maar het diertje plastte in haar keuken. Om dit tegen te gaan gaf mijn oma het hondje geen water.

Gevolg, hondje dood.

ik was een heel jong kind en begreep later pas wat er gebeurd was.
Enorm lullig voor die kennis natuurlijk want ze heeft haar hondje echt aan de verkeerde toevertrouwd.
pi_83630328
Get Stali wat enorm rot

Maar wbt de discussie, het wel of niet plassen en drinken na een bepaalde tijd is inderdaad outdated.
Het gaat echt om de frequentie van uitlaten.
  zondag 4 juli 2010 @ 00:21:57 #255
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83630359
quote:
Op zondag 4 juli 2010 00:13 schreef Stali het volgende:

[..]

Toen ik klein was paste mijn oma op een hondje van een kennisje. Ik vond het geweldig en ging er overdag mee uit. Mijn oma dacht verder dat het balkon wel volstond maar het diertje plastte in haar keuken. Om dit tegen te gaan gaf mijn oma het hondje geen water.

Gevolg, hondje dood.

Enorm lullig voor die kennis natuurlijk want ze heeft haar hondje echt aan de verkeerde toevertrouwd.
Wat erg Maar dat is ws de generatie waar ik ook in op ben gegroeid. Dat was toen de heersende norm om een kind of hondje zindelijk te krijgen. Mijn moeder deed het idd met onze pups ook. Je had toen nog geen benches, pups gingen in een kinderbox en kregen ook s'avonds geen water meer. Mijn pup werd laat zindelijk, maar ik heb geen moment overwogen zijn water dan maar weg te halen
pi_83630367

Werkt perfect.
pi_83630374
ik doe niks
pi_83630394
quote:
Op zondag 4 juli 2010 00:22 schreef KomtTijd... het volgende:
[ afbeelding ]

Werkt perfect.

Wat is het?
pi_83630403
quote:
Op zondag 4 juli 2010 00:13 schreef Stali het volgende:

[..]

Gevolg, hondje dood.

Ach wat sneu.

Bikkel had als pup en jonge hond ook de neiging om volledig uit zijn plaat te gaan op de waterbak als er net schoon water in zat. De oplossing voor ons was om de bak stiekem te vullen als de ander met hem aan het lopen was zodat hij niet door had dat er vers water in zat en daarnaast iets minder vaak schoon water in de bak. Er is niks mis met water dat een paar uur staat maar ze vinden het wel iets minder lekker dus de neiging om die bak in een keer leeg te maken is dan een stuk kleiner. Hij kreeg dus na het avondeten nog een grote bak schoon water en daar moest hij het dan de rest van de dag en nacht mee doen. Geen vers water meer maar wel water genoeg.

Het lekkerste is overigens regenwater dat al drie weken ergens in een emmer staat te rotten. Daarvan gaan ze nog steeds allemaal uit hun plaat zelfs al sta je er naast met een enorme bak, lekker vers, schoon en koel kraanwater. Gekke beesten.
pi_83630466
Je moet een dier waarvoor je zorgt t.a.t. de eerste levensbehoeften geven en niet lui zijn.

Beetje jammer dat die zindelijkheidsprogramma's een beetje geent zijn om de eigenaar zoveel mogelijk te ontzien.
  zondag 4 juli 2010 @ 00:27:16 #261
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83630492
quote:
Op zondag 4 juli 2010 00:24 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ach wat sneu.

Bikkel had als pup en jonge hond ook de neiging om volledig uit zijn plaat te gaan op de waterbak als er net schoon water in zat. De oplossing voor ons was om de bak stiekem te vullen als de ander met hem aan het lopen was zodat hij niet door had dat er vers water in zat en daarnaast iets minder vaak schoon water in de bak. Er is niks mis met water dat een paar uur staat maar ze vinden het wel iets minder lekker dus de neiging om die bak in een keer leeg te maken is dan een stuk kleiner. Hij kreeg dus na het avondeten nog een grote bak schoon water en daar moest hij het dan de rest van de dag en nacht mee doen. Geen vers water meer maar wel water genoeg.

Het lekkerste is overigens regenwater dat al drie weken ergens in een emmer staat te rotten. Daarvan gaan ze nog steeds allemaal uit hun plaat zelfs al sta je er naast met een enorme bak, lekker vers, schoon en koel kraanwater. Gekke beesten.

Mijn Westie drinkt het liefst uit de vijver; smaakt lekker naar vissen en kikkers
pi_83630723
quote:
Op zondag 4 juli 2010 00:21 schreef childintime het volgende:

[..]

Wat erg Maar dat is ws de generatie waar ik ook in op ben gegroeid. Dat was toen de heersende norm om een kind of hondje zindelijk te krijgen. Mijn moeder deed het idd met onze pups ook. Je had toen nog geen benches, pups gingen in een kinderbox en kregen ook s'avonds geen water meer. Mijn pup werd laat zindelijk, maar ik heb geen moment overwogen zijn water dan maar weg te halen
De ellende was eigenlijk dat mijn grootmoeder niet van dieren hield en het oppasverhaal eigenlijk een sociaal iets was. Het ging hier om een oude Yorkshire. Kut was het.

Maar ja, het heeft me in ieder geval genoeg doen inzien en ik ben gewoon stapelgek op Ollie.
Hij gaat ook altijd mee op vakantie en zolang hij leeft wordt er niet gevlogen. Jammer dan.

Met die kooien heb ik ook veel moeite trouwens. Honden worden maar de hele dag in kooien gehouden.
Beter maar niet over beginnen maar wat ik om me heen zie, zet bij mij aardig kwaad bloed.
pi_83630902
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 23:44 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Bespottelijk!! Als deze post echt is; Een hond (en ook een pup) heeft 24 uur per dag de beschikking over vers water nodig. Onze pup heeft de eerste 1,5 jaar van zijn leven in een bench geslapen (open weliswaar) maar in die bench hing altijd vers water. Proberen hem zindelijk te maken dmv geen water geven zijn praktijken uit de jaren '60 (mijn moeder "kinderen geef je na 18.00 geen drinken meer, want dan gaan ze s'nachts plassen)..... Inmiddels zijn we er toch wel achter dat dit idioterie is. Je hond s'avonds geen water geven vind ik echt dierenmishandeling. Drink jij zelf ook niets meer s'avonds bij deze temperaturen?

nou sorry hoor maar dit is mij gezegt toen ze het hondje bij mij brachtten
ik wil hem zelf wel gewoon kunnen laten drinken maar ik wist toch nie of da langzaam aan moes of gewoon vanaf een bepaalde moment het lijkt me niet dat een gediplomeerde fokker je onzin gaat vertellen he maarja daarom vraag ik het nu want de meeste van jullie zijn denk ik wel ervaren ik wil het beste voor mn lieveling hou kapot veel vn dat beesie dus alle tips en adviezen zijn welkom
  zondag 4 juli 2010 @ 00:40:58 #264
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83630908
quote:
Op zondag 4 juli 2010 00:34 schreef Stali het volgende:

[..]

De ellende was eigenlijk dat mijn grootmoeder niet van dieren hield en het oppasverhaal eigenlijk een sociaal iets was. Het ging hier om een oude Yorkshire. Kut was het.

Maar ja, het heeft me in ieder geval genoeg doen inzien en ik ben gewoon stapelgek op Ollie.
Hij gaat ook altijd mee op vakantie en zolang hij leeft wordt er niet gevlogen. Jammer dan.

Met die kooien heb ik ook veel moeite trouwens. Honden worden maar de hele dag in kooien gehouden.
Beter maar niet over beginnen maar wat ik om me heen zie, zet bij mij aardig kwaad bloed.
Ik snap helemaal wat je bedoelt . Onze Westie had een bench, meer ter bescherming van hem toen hij pup was tegen onze Jack Russel. Hij voelde zich er heel fijn in. Maar nu moet ik wel zeggen dat zijn bench bijna nooit dicht was. Het was zijn eigen plekje, waar hij ook uit kon als hij dat wilde. Toen JR dood ging en wij de bench weg haalden was Westie echt dagen van slag, omdat hij zijn eigen plekje kwijt was.
  zondag 4 juli 2010 @ 00:45:35 #265
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_83631056
Lol, onze hond ligt alleeen maar lam te hijgen als een postpaard. Heb gisteren de tuinslang gepakt om hem nat te spuiten. Alleen daar istie als de dood voor want er komt water uit!

Heb toen mijn zwembroek aangedaan mijn moeder de tuinslang gegeven de hond bij z'n bast gepakt en toen samen onder de slang gestaan tot we zeiknat waren. Gevolg: samen afgekoeld en een hond met een dankbaar gezicht!
  zondag 4 juli 2010 @ 00:48:07 #266
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83631128
quote:
Op zondag 4 juli 2010 00:45 schreef warhamstr het volgende:
Lol, onze hond ligt alleeen maar lam te hijgen als een postpaard. Heb gisteren de tuinslang gepakt om hem nat te spuiten. Alleen daar istie als de dood voor want er komt water uit!

Heb toen mijn zwembroek aangedaan mijn moeder de tuinslang gegeven de hond bij z'n bast gepakt en toen samen onder de slang gestaan tot we zeiknat waren. Gevolg: samen afgekoeld en een hond met een dankbaar gezicht!
pi_83631259
quote:
Op zondag 4 juli 2010 00:40 schreef PinkEsid het volgende:
nou sorry hoor maar dit is mij gezegt toen ze het hondje bij mij brachtten
ik wil hem zelf wel gewoon kunnen laten drinken maar ik wist toch nie of da langzaam aan moes of gewoon vanaf een bepaalde moment het lijkt me niet dat een gediplomeerde fokker je onzin gaat vertellen he maarja daarom vraag ik het nu want de meeste van jullie zijn denk ik wel ervaren ik wil het beste voor mn lieveling hou kapot veel vn dat beesie dus alle tips en adviezen zijn welkom
Gediplomeerde fokkers bestaan niet. Er is geen fokkersdiploma.
Fokkers zijn ook maar gewoon mensen die over het algemeen het beste met hun dieren voor hebben maar die ook nog wel eens vreemde opvattingen hebben over hoe je met dieren om moet gaan, net zoals andere hondeneigenaren dat ook wel eens hebben.

Als ik jou was zou ik beginnen met de hond na het avondeten een laatste grote bak met water te geven en die niet meer weg te halen en dan gewoon eens een paar dagen kijken hoe dat gaat. Waarschijnlijk moet je er de eerste dagen dan wel wat vroeger uit 's ochtends om de hond uit te laten om te voorkomen dat hij wat in huis gaat doen maar als dat eenmaal goed gaat kan je langzaamaan dat tijdstip verleggen tot je weer op de normale tijden kunt lopen.

Wat voor adviezen heeft de fokker nog meer gegeven?
pi_83631802
Dom van me hij is een gediplomeerde trimmer haha het is al laat en heb beetje koppijn van het weer

maar hij heeft ook gezegt dat er altijd brokken moeten staan maar de DA zegt weer van niet
over het water heeft ie wel gezegt dat et er smorgens gelijk weer in moet
en dat je katjes groot draagt en hondjes draag je dood... maar hijs wel veel opgetilt in het begin maar hij leeft nu nog.. maar de mensen die op bezoek kwamen tilde hem dan op ik niet ik luisterde keurig naar wat hji mij vertelde want k wou natuurlijk niet dat me hondje dood ging verder geen adviezen die hij bij voorbaat al heeft gegeven alleen wisselende mail als ik wat wou weten
pi_83632811
Wat een raar verhaal.
Honden gaan niet dood van optillen. Ze hebben vier poten en die hebben ze niet voor niets dus lekker zelf laten lopen is prima maar een hond optillen, dragen of knuffelen is echt niet gevaarlijk of zo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De hele dag brokken is een kwestie van eigen voorkeur en van hoe de hond daarmee omgaat. Een hond die alleen eet wat hij nodig heeft en niet overeet kan prima een hele dag voer hebben staan maar als je hond de neiging heeft teveel te eten of dik te worden dan is het verstandiger om het in afgemeten porties te geven.
Ik vind het zelf ook praktischer om de hond op vaste momenten eten te geven dus dat heeft mijn voorkeur maar het is niet perse noodzaak.
pi_83640866
Jaa idd dan heb je er ook controle over vind ik als je het zelf 3 keer per dag geeft ofzo weet je tenminste hij of zij heeft gegeten en als je het laat staan de brokken dan dan weet je niet wanneer die eet als je even de kamer uit bent ofzo maar k gaf mn hondje zacht voer want de brokken die ik voor hem had gekocht die lustte hij niet ofzo nu heb ik een proef pakketje van royal canin en dat eet hij wel elke keer een beetje van dus alleen om 6 uur krijgt hij nog zacht voer van me anders ben k bang dat hij helemaal niks eet hij begon opeens geen brokken meer te eten dus ik ging het mengen met zachtvoer maar dat werkte soms ook niet dus ben ik op een gegeven moment cesar gaan kopen voor hem en dat at die wel gewoon dus ik kijk hoe het gaat met die royal canin als dat geen succes word dan moet ik tog even naar de DA want snap nie wrm die geen brokken moet..miss omdat k in een keer ben overgestapt naar die brokke die die niet eet dus wat k beter niet had kunne doen maar daar dacht k iets te laat aan.. oja ook dit nog bij het plassen plast ie niet in een keer alles uit maar in een paar keren dus plasse een beetje en dan weer verder lopen enzovoorts dat snap ik ook ni.. maybe allemaal off topic maar dat kan me niet schelen xD hihihihi hij heeft ook last van zn buik elke keer grommen als k er aan zit was pas geleden ziek antibiotica gehad toen is die weer opgeknapt maar de pijn blijft dus verder is die wel gezond. hijs nu lekker aant spelen met zn botje
pi_83641200
quote:
Op zondag 4 juli 2010 00:06 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

dat kan maar hij heeft er geen moeite mee als k het weg haal miss heeftie wel dorst na een tijdje maar heb gister nacht toen k ging slapen heb k hem nog laten drinken en het is allemaal goed gegaan dus de tip om hem na het avond eten een bak met water te geve waar die het dan maar mee moet doen zal ik vanaaf gaan proberen
pi_83644086
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:08 schreef PinkEsid het volgende:
Jaa idd dan heb je er ook controle over vind ik als je het zelf 3 keer per dag geeft ofzo weet je tenminste hij of zij heeft gegeten en als je het laat staan de brokken dan dan weet je niet wanneer die eet als je even de kamer uit bent ofzo maar k gaf mn hondje zacht voer want de brokken die ik voor hem had gekocht die lustte hij niet ofzo nu heb ik een proef pakketje van royal canin en dat eet hij wel elke keer een beetje van dus alleen om 6 uur krijgt hij nog zacht voer van me anders ben k bang dat hij helemaal niks eet hij begon opeens geen brokken meer te eten dus ik ging het mengen met zachtvoer maar dat werkte soms ook niet dus ben ik op een gegeven moment cesar gaan kopen voor hem en dat at die wel gewoon dus ik kijk hoe het gaat met die royal canin als dat geen succes word dan moet ik tog even naar de DA want snap nie wrm die geen brokken moet..
Die brokken moet hij waarschijnlijk niet omdat jij, iedere keer als hij even niet eet, er iets lekkerders voor in de plaats geeft. Waarom zou je genoegen nemen met een slavink als je ook biefstuk kunt krijgen?

Gewoon brokken geven en als hij na tien minuten nog niet is gaan eten die weer weghalen en eventueel later nog eens aanbieden. En als hij dan een keer een maaltijd overslaat of zelfs een dag of twee niet eet dan maar niet. Als hij honger krijgt eet hij heus wel weer.

En natuurlijk kan je wel af en toe wat lekkers door zijn brokken doen maar ik zou er geen gewoonte van maken. In die brok zit in principe alles wat hij nodig heeft.
quote:
miss omdat k in een keer ben overgestapt naar die brokke die die niet eet dus wat k beter niet had kunne doen maar daar dacht k iets te laat aan.. oja ook dit nog bij het plassen plast ie niet in een keer alles uit maar in een paar keren dus plasse een beetje en dan weer verder lopen enzovoorts dat snap ik ook ni..
Heb je een reu of een teef en wat voor hond is het eigenlijk? Op meerdere plaatsen willen plassen is wel normaal hoor.
quote:
maybe allemaal off topic maar dat kan me niet schelen xD hihihihi hij heeft ook last van zn buik elke keer grommen als k er aan zit was pas geleden ziek antibiotica gehad toen is die weer opgeknapt maar de pijn blijft dus verder is die wel gezond. hijs nu lekker aant spelen met zn botje
Wat heeft hij gehad met zijn buik? Daarmee zou ik toch nog eens naar de dierenarts gaan want pijn is niet goed.
pi_83644165
Hou 's op met in dikgedrukte letters posten. Anders lezen we je posts ook wel hoor, wees maar niet bang.
  zondag 4 juli 2010 @ 15:18:59 #274
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83644776
Is dit je eerste hond? Weet je überhaupt wel iets over honden?
  zondag 4 juli 2010 @ 15:19:31 #275
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83644790
Wij hebben gisteren overigens een sproeier gekocht, dus Charlie en ik spelen met water.
  zondag 4 juli 2010 @ 15:29:18 #276
176471 oh-oh
pi_83645034
Mijnes heb ik gisteren de hele tijd in een badje gezet met de pootjes, en dan wat water in die nekkies. Heerlijk vonden ze het, Chico en Kees bleven er telkens heel lang in staan en zelfs Sjon vond nat water ineens wat minder erg.
Overigens moet ik eerlijk zeggen dat pups / volwassen honden hier ook nooit 's nachts de beschikking hebben over water.
Ze slapen allemaal in bed en ik zet geen eten of drinken op de slaapkamer, ook met deze hitte niet, en dat gaat prima.
Ze drinken sowieso niet veel meer dan normaal nu hoor, ze eten vers voer, honden die op vers voer staan krijgen al veel vocht binnen met het eten en drinken niet zo heel veel.
( Groucho Marx )
pi_83647071
Ja dit is mn eerste hond
het s een reu de 7e van de maand word hij een maandje ouder dus straks is die 8 maanden het is een malthezer leeuwtje hij had koorts en darmontsteking heeft hij antibiotica voor gehad en toen werd hij weer de oude maar hij heeft idd nog last denk ik ik ga de 15e weer naar de DA toe want dan moet ie zn inenting weer hebben dan laat k hem gelijk weer onderzoeken want het zit me niet lekker elke keer dat gegrom als ik er aan zit die brokken mengde ik met een heel klein beetje zacht voer maar omdat hij het anders niet at maar ik gaf hem niks lekkers tussendoor dat doet de rest wel maar dat verbied ik maar toch doen ze het
ja tuurlijk weet ik iets over honden lijkt me sterk als je het al meer dan een half jaar een hond heb je niks weet xD maar ben douche en naart strand toe lees jullie berichten wanneer ik terug kom ciaociao fijne dag verder
en ik vind dik gedrukte letters mooi maar k zal het wel weglaten haha
  zondag 4 juli 2010 @ 16:42:15 #278
176471 oh-oh
pi_83647150
En je hebt de hond pas net dat ie nu nog geënt moet worden?
( Groucho Marx )
pi_83648029
Nee heb em sinds 1e kerstdag hijs al een aantal keren geent hoor
  zondag 4 juli 2010 @ 17:15:29 #280
176471 oh-oh
pi_83648056
Oh dan is me niet duidelijk waarom ie met 8 maanden weer een enting moet?
( Groucho Marx )
pi_83648141
om de 3 maanden moet een hond tog een enting?
pi_83648174
eigenlijk moest hij het in juni nog hebben maar was het vergeten ..
  zondag 4 juli 2010 @ 17:21:40 #283
176471 oh-oh
pi_83648235
Nu maak je echt een grapje he?
( Groucho Marx )
  zondag 4 juli 2010 @ 17:22:29 #284
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83648254
Okay, ik geloof het niet meer. .
pi_83648544
wat geloof je er niet aan
  zondag 4 juli 2010 @ 17:34:56 #286
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83648659
quote:
Op zondag 4 juli 2010 17:31 schreef PinkEsid het volgende:
wat geloof je er niet aan
Met de wat wel vraag zijn we eerder klaar.

Je kunt beter je eigen topic openen, want je kunt wel wat hulp gebruiken.
  zondag 4 juli 2010 @ 17:44:34 #287
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83648914
Aaaaaaaanyway, sproeier van 5 euro gekocht dus voor de leuk. De dieren hebben maar weinig last van de warmte, maar 't is gewoon leuk En daarna kan Jazz lekker buiten over de natte tegels, zal ook wel prettig zijn.
  zondag 4 juli 2010 @ 18:51:58 #288
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83650643
Nou pinkesid, ga ff je eigen topic openen en verkloten
pi_83651224
quote:
Op zondag 4 juli 2010 17:22 schreef Harajuku. het volgende:
Okay, ik geloof het niet meer. .
Dit

Anyhoo, ik ga straks een klein stukje met Bikkel fietsen en hem dan even lekker laten zwemmen. Kan hij even lekker uitrazen want dat heeft hij wel nodig.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:49:05 #290
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83654329

dit deden wij vanmiddag.
pi_83661432
Die eerste foto!
  zondag 4 juli 2010 @ 23:05:20 #292
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83661619
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:49 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

dit deden wij vanmiddag.
pi_83662863
Jullie medemens helpen is jullie sterkste kant niet hea.. dan heb k het niet over mindermutsig die heeft me wel geholpe.. wat valt er niet te geloven aan mijn verhaal dat zou ik wel is willen weten.........
  zondag 4 juli 2010 @ 23:31:29 #294
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83662885
quote:
Op zondag 4 juli 2010 23:30 schreef PinkEsid het volgende:
Jullie medemens helpen is jullie sterkste kant niet hea.. dan heb k het niet over mindermutsig die heeft me wel geholpe.. wat valt er niet te geloven aan mijn verhaal dat zou ik wel is willen weten.........
Ik zeg toch, open je eigen topic zodat mensen je daar kunnen helpen want hier is het erg offtopic.
  zondag 4 juli 2010 @ 23:34:51 #295
176471 oh-oh
pi_83663055
quote:
Op zondag 4 juli 2010 23:31 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik zeg toch, open je eigen topic zodat mensen je daar kunnen helpen want hier is het erg offtopic.

Wss moeten we ff uitleggen hoe dat moet want deze user post alleen in dit topic...
( Groucho Marx )
pi_83663064
ja dat snap ik ook en dat heb k al in een post gezegt dat het off topic is maar wil gewoon weten waarom jullie mijn verhaal niet geloven.. thats it.. khou er namelijk niet van als ik niet geloofd word
pi_83663127
hoe ik een topic moet openen zoek ik zelf wel uit daar ben ik niet te dom voor
pi_83681182
Mindermutsig ben zo trots ik heb zn water lekker laten staan en er is niks fout gegaan gewoon op de zelfde tijd uitgelaten als ik normaal doe.. maar hij heb nog niet gegeten van de brokken heb hem ook niks anders gegeven
dit vertel ik alleen ter informatie hoe het nu gaat. ben bij dat k eindelijk actie heb ondernomen want idd iedereen heeft drinken nodig met dit weer.
nu weer on topic ik las dat een paar van jullie (of miss ben ik wel weer in de war heb gister zoveel topics doorgelezen) de hond ook ijs geven en dan las k ook roomijs hier zit tog melk in en honden mogen tog geen melk? wat voor ijs kan ik mijn hond geven zodat ie daardoor ook een beetje verkoeling krijgt? winkel en merk graag
pi_83682118
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:28 schreef PinkEsid het volgende:
-verhaal-
Volgens mij bestaat er geen ijs uit de winkel wat een hond "officieel" mag.. Overal zit wel suiker in bijvoorbeeld. Wat je wel kunt doen is rundvlees of kip kopen (is vast wel in de aanbieding ergens) en daar bouillon van koken (ZONDER zout) Die bouillon kun je weer in van die ijsblokvormpjes gieten en die af en toe eens aan de hond geven. Het is even werk, maarja.. Ze vinden ze gegarandeerd lekker!
  maandag 5 juli 2010 @ 15:08:42 #300
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83682626
Ik zweer het, als ik ga verhuizen en rijk ben krijgt Baloe een zwembad.
pi_83684550
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:53 schreef TamaravdS het volgende:

[..]

Volgens mij bestaat er geen ijs uit de winkel wat een hond "officieel" mag.. Overal zit wel suiker in bijvoorbeeld. Wat je wel kunt doen is rundvlees of kip kopen (is vast wel in de aanbieding ergens) en daar bouillon van koken (ZONDER zout) Die bouillon kun je weer in van die ijsblokvormpjes gieten en die af en toe eens aan de hond geven. Het is even werk, maarja.. Ze vinden ze gegarandeerd lekker!

okee dankjewel dat ga ik dan maar es een keer proberen:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')