Ik heb geen hond, maar zag laatst ergens (vraag me niet waar) een ligkussen/ligmat die koel houdt (geen idee meer of je er bijvoorbeeld water in moet doen)quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:34 schreef Qwea het volgende:
Ja! Dat dus!
TS is een beetje opzoek naar tips. Baloe is al 10, en ik vind die hitte wel kut voor hem. Ik heb hem al ff laten zwemmen vanmorgen en gisteren, ik heb een hutje voor hem op het balkon gebouwd met fleece dekens en knijpers (ziet er niet uitmaar boeie) waar hij onder kan liggen zodat hij niet in de zon hoeft te liggen, ik vul zijn bak elke 2u met schoon vers drinkwater en heb hem korter geschoren.
Ik wil weten wat u beste F&F'er doet om uw hond koel te houden!
Kijk dat zou me nou wel iets lijken voor mijn dikkerd. Mocht je nog erop komen waar je hem hebt gezien....quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:36 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik heb geen hond, maar zag laatst ergens (vraag me niet waar) een ligkussen/ligmat die koel houdt (geen idee meer of je er bijvoorbeeld water in moet doen)
Ja, zodra ik er op kom laat ik het wetenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kijk dat zou me nou wel iets lijken voor mijn dikkerd. Mocht je nog erop komen waar je hem hebt gezien....
Ik heb een balkon, en geen tuin helaas. Maar we zijn op zoek naar een huis met tuin, en dan is jouw idee geniaal.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:39 schreef TheThirdMark het volgende:
Stukje tuinslang aan de muur bevestigen + aan de buitenkraan.
Einde afdoppen en met spijkertje kleine gaatjes in slaan.
Dan de kraan zacht open zetten. Krijg je een vernevel idee --> veel honden zijn er verzot op.
Weet niet wat voor hond je hebt, maar je zou hem ook even kunnen helpen met de hoeveelheid haar die hij meesleept?
Ja, het zal wel warm zijn... maar er is helemaal geen schaduw op het balkon. En hem in de felle zon liggen leek me ook niet heel succesvolquote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:41 schreef mirved het volgende:
Is dat met die dekens niet juist erg warm?
Wij wonen op een flat. Het is bijvoorbeeld nu 25+ binnenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:44 schreef ehqo. het volgende:
Zoveel mogelijk donker houden binnen en deur dicht, dan is de temperatuur best te pruimen overdag.
Kijk!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:45 schreef Pisces29 het volgende:
Ik heb een halsband met van die silicoon steentjes erin, even kwartier in koud water leggen, bandje wordt dik en kan als koele halsband om de nek
Niet voor uren maar voor een uur of 2 is het lekker
http://www.fretten.nl/aquacoolkeeperhalsband.html
En ook nog ouderwetsch een theedoek in koud water, wringen en ook om de nek, lekker na het wandelen
Maakt het wel iets spannender ja, een balkonquote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb een balkon, en geen tuin helaas. Maar we zijn op zoek naar een huis met tuin, en dan is jouw idee geniaal.
Baloe is een Golden Retriever. Ik heb hem al flink geschoren
Geen buitenkraanquote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:51 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Maakt het wel iets spannender ja, een balkonZeker niet een met buitenkraantje.
Ik zou trouwens snel die fleece dekens weg halen. Fleece = kunstof = isolator.
Je kan dan beter zo'n fijne omslagdoek op de markt halen en daarmee zijn gedeelte afzetten.
IJsblokjes btw vergeten. Honden zweten over de tong + plotselinge kou van het ijs = niet goed voor het lichaam. Wat je wel zou kunnen doen is het balkon nat houden. De warmte laat het water verdampen en zorgt zo voor een flinke verkoeling.
Kijk! Aan jou heb ik iets! Kost wel wat trouwensquote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:51 schreef Harajuku. het volgende:
http://www.sleepcool.nl/soothsoft-cool-hondenkussen-p-988.html
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Geen buitenkraan
Fleece dekens zal ik dan maar weghalen. En ijsblokjes wist ikNat houden is helaas weer geen optie. Dan is het spekglad en glijdt hij en ik op onze snufferd
Ik vind het stiekem wel geniaal om zelf te maken. Ik ben soms net een klein kindquote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:57 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]Dat is ook weer wat waard
Je kan als tegenhanger ook een vernevelaar aanschaffen. Doet in wezen hetzelfde als het zelfgemaakte wat ik net aangaf.
Ja ik ken het verder ook niet hoor, misschien hebben ze het op andere sites wel goedkoper. I dunno.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kijk! Aan jou heb ik iets! Kost wel wat trouwens109 euro
Maar goed, boeie.
Dank u mevrouw!
http://www.dierenwinkel-online.eu/index.php?item=koelmat-royal-blue&action=article&aid=564&lang=NL deze zijn iets goedkoper maar misschien is goedkoop ook duurkoop.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kijk! Aan jou heb ik iets! Kost wel wat trouwens109 euro
Maar goed, boeie.
Dank u mevrouw!
Die bandana gebruik ik al een paar jaar en ik herken het probleem niet, ik leg het gewoon in een laag water en die kristallen doen het dan weer gewoon.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:39 schreef Ml-etje het volgende:
Overigens is die mat bij ons na 1 zomer weggegooidhij droogt enorm uit wanneer je hem niet gebruikt en toen waren de kristallen onbruikbaar.
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 02:38 schreef Klaploper het volgende:
wtf op internet tips vragen om je hond koud te maken?? zieke geest
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 03:07 schreef Dven het volgende:
In het zwembad gegooid.Alleen achteraf gezien was hij het er niet helemaal mee eens!
Sasha is er in ieder geval gek opquote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:13 schreef senesta het volgende:
Ik heb hier een cool halsband besteld, daar zijn ze niet zo duur
Ik ben benieuwd hoe Elco het vind
niet gewoon ijsklontjes geven maar door het water doen van de honden eerst even crushen natuurlijk. maar onze honden hebben nergens last van. ook met sneeuw niet.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:46 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat word een aardige klus hier met een Duitse herder van 38 kilo![]()
Overigens Qwea? Jij hebt toch ook een Kong voor Baloe? Ik heb wel eens gehoord van mensen die het kleine gaatje dichtmaken en er bouillon in doen en dat invriezen. Als je hem er uit haalt even wachten tot het al begint te smelten en dan geven.
Wat ik me alleen afvraag en de reden waarom ik het nog niet heb gegeven is of het niet net als sneeuw eten een maagkanteling zou kunnen veroorzaken. Dat vraag ik me dus ook af bij de tips hier om ijsklontjes te geven
'k vind het juist zielig voor mijn honden als ze het warm hebben om dan te lopen, alhoewel woon ik dan ook niet in de bouw oid. maar 's morgens ga ik wel eens een stukje lopenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 18:04 schreef oh-oh het volgende:
Ik gooi emmers koud water op het balkon, maar het liefst liggen die idioten hier gewoon te bakken in de volle zon met 32 graden. Kees niet, die ligt de hele dag in deze hitte in het dikke dekbed op de bank te ronken als ik dr dr gang laat gaan, dat is namelijk nog warmer![]()
En Karel ligt gewoon onder de bank.
Ik ga 's morgens vroeg ver wandelen met ze en de rest van de dag korte blokjes om.
En ze mogen bij alle kindjes in de buurt in de zwembadjes, ook ideaal![]()
Koelmatten ed heb ik nooit gekocht.
Als we lange stukken gaan autorijden nemen we wel een paar bevroren flessen water mee, en die wikkelen we dan in fleecedekens of zo, en leggen we onder de dekens waar de honden op liggen.
En dan hebben we ter plaatse lekker koel drinkwater
jij woont zeker in een 2onder1/rijtjeshuis huis? ik woon in een vrij huis met groot lap grond achter dus daar kunnen ze (godzijdank) hun behoeften doen, alleen zitten we momenteel nog in de verbouwing dus ik moet deze laatste bouwweken even mee naar de tuin lopen, *is veel te bang dat ze weglopen!quote:Op zaterdag 26 juni 2010 18:17 schreef oh-oh het volgende:
Ja ik ga dus ook 's morgens ver, en 's avonds trouwens ook nog een flinke ronde, maar dan zo rond middernacht. Ze zullen de rest van de dag wel ff moeten kunnen poepen en plassen, dus ik ga dan nog een paar keer een kort rondje.
ja en ook al kan een hond niet tege de warmte dan hoef je hem niet dood te maken!quote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:16 schreef Zwansen het volgende:
Kan een hond niet tegen de warmte dan?
Lijkt me toch dat die beesten wel tegen een beetje warmte kunnen toch? Het is net een paar dagen een beetje redelijk weer.
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:34 schreef Klaploper het volgende:
[..]
ja en ook al kan een hond niet tege de warmte dan hoef je hem niet dood te maken!
Honden kunnen heel slecht tegen warmte. Niet voor niets zijn wolven en wilde honden schemerdieren. Ze kunnen nou eenmaal niet zo makkelijk zweten als mensen dus hun temperatuur loopt snel op. Daarom begrijp ik het ook nooit als mensen met dit weer ellenlange wandelingen overdag met ze gaan maken of sterker nog; hun hond gewoon aan de fiets mee laten rennenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:16 schreef Zwansen het volgende:
Kan een hond niet tegen de warmte dan?
Lijkt me toch dat die beesten wel tegen een beetje warmte kunnen toch? Het is net een paar dagen een beetje redelijk weer.
Waar heb jij dat matje vandaan?!quote:Op zondag 27 juni 2010 21:18 schreef Greys het volgende:
Bink moest vandaag een flink stuk mee in de auto en dat koelmatje was echt gewéldig!
Koelmatje op schoot, hondje er op, en dat ging echt perfect! Waar ze normaal echt gek wordt met haar oude lijfje van de hitte in de auto. Vlak voor we weer naar huis gingen daar bij de visite even het matje tien minuutjes in de vriezer en dus terug weer een lekker koel matje.
Van de braderie hier in het durp. Maar dat was gewoon een kraam van de plaatselijke dierenwinkelquote:
Ik vind dit wel een goede tip inderdaad.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:24 schreef oh-oh het volgende:
Ja of dus gewoon een bevroren fles water onder een handdoek, werkt even goed
Wij hebben meestal een achterbank vol honden als we de hort op gaan, dus we pleuren er een paar bevroren flessen in onder wat fleecedekens en dan hebben we lekker koel drinken als we zijn waar we wezen willen ( en met zulke temperaturen is dat meestal een plek waar we kunnen zwemmen met de honden ).quote:Op zondag 27 juni 2010 21:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een goede tip inderdaad.
Daar liggen ze dan toch niet echt lekker bóvenop?quote:Op zondag 27 juni 2010 21:24 schreef oh-oh het volgende:
Ja of dus gewoon een bevroren fles water onder een handdoek, werkt even goed
kost da?quote:Op zondag 27 juni 2010 21:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Van de braderie hier in het durp. Maar dat was gewoon een kraam van de plaatselijke dierenwinkel
Het ziet er eigenlijk niet uit hoor, het is gewoon een beetje lullig lapje gewone stof, maar eenmaal volgezogen met water en koel is het écht een perfect ding. Ik deed het de eerste keer fout (gewoon onder de kraan gehouden) maar toen bleef het een lullig lapje stof. Toen even vijf minuten in een teiltje water gehouden en toen werd het matje ineens 3 cm dik en koel![]()
En je hoeft echt niet een hele grote mat te kopen hoor, dit matje is kleiner dan het hondje. Maar als ze er maar met haar voorpootjes en buik op kan liggen dan koelt het al heerlijk.
Dit kleine matje was 14 euro geloof ik.quote:
Dat denk ik ook wel jaquote:Op zondag 27 juni 2010 21:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit kleine matje was 14 euro geloof ik.
Jij zult wel een iets grotere nodig hebben
Ga morgen wel ff kijken. En anders ff die fles proberen. Moek ff ruimte in de vriezer makenquote:Op zondag 27 juni 2010 21:40 schreef oh-oh het volgende:
Kzou niet te lang wachten Qut, tis nu warm he, als je een weekje wacht is het pas volgend jaar of zo weer warm natuurlijk
Pas wel op hoor, katten kunnen een zonnesteek krijgen als ze zelf niet op tijd uit de volle zon gaanquote:Op zondag 27 juni 2010 21:54 schreef clumsy_clown het volgende:
De poezen hebben het hier ook maar lastig met de warmte, al verbaast het me dat Noah, die groot en zwart is, er een stuk minder moeilijk over doet dan Izzy, de jonge wittige. De stenen op balkon nat maken vinden ze heerlijk in ieder geval, want daar kan je dan lekker koel op liggen.
De meneren houden ziichzelf in de schaduw, onder de stoelen die er staan. Zo slim zijn ze dan weer welquote:Op maandag 28 juni 2010 00:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Pas wel op hoor, katten kunnen een zonnesteek krijgen als ze zelf niet op tijd uit de volle zon gaan
quote:Op maandag 28 juni 2010 11:12 schreef Stali het volgende:
Wij hebben een dwerg jack en die warmt dus heel snel op in de zon. Helaas heeft hij een gruwelijke hekel aan water maar is stapelmesjogge op balletjes.
Dus ik vul dan zo'n veertig waterballonnetjes waar hij vervolgens in hapt en niet begrijpt waar het balletje gebleven is en dan geef ik hem weer een nieuwe. Ongemerkt wordt hij dan zeiknat..
Maar afgelopen weekend heb ik hem steeds in de zee gezet.
Ik zou dr een paar in de vriezer pleuren voor die dikke beerquote:Op maandag 28 juni 2010 11:31 schreef Qwea het volgende:
Ik ga wat oh-oh zei ff doen. Een fles water invriezen
Crap. Ik had al moeite met dezequote:Op maandag 28 juni 2010 11:32 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik zou dr een paar in de vriezer pleuren voor die dikke beer
quote:Op maandag 28 juni 2010 11:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Crap. Ik had al moeite met dezeIk heb geen ruimte meer
quote:
Hehe dat koppiequote:Op maandag 28 juni 2010 14:05 schreef senesta het volgende:
Hij staat hem mooi hoor
Elco vind het ook wel lekker geloof ik, maar die weigert gewoon normaal op de foto te gaan en hij heeft een hangnek
Pfff komt ze weer met dat fototoestel![]()
[ afbeelding ]
Nou hier dan![]()
[ afbeelding ]
Opa is opstandig
Ooh jij hebt hem ook!quote:Op maandag 28 juni 2010 14:05 schreef senesta het volgende:
Hij staat hem mooi hoor
Elco vind het ook wel lekker geloof ik, maar die weigert gewoon normaal op de foto te gaan en hij heeft een hangnek
Pfff komt ze weer met dat fototoestel![]()
[ afbeelding ]
Nou hier dan![]()
[ afbeelding ]
Opa is opstandig
XLquote:Op maandag 28 juni 2010 13:40 schreef senesta het volgende:
Welke maat heeft Baloe?
quote:
quote:Op maandag 28 juni 2010 14:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hehe dat koppie
Zoekt ie ook weer het zonnetje zelf op?
quote:Op maandag 28 juni 2010 14:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh jij hebt hem ook!
Baloe wil niet liggen met dat ding om, en hij kwijltmaar dat kan daar toch niet van komen? Heb hem maar ff afgedaan
Nope. Ja, aardbeien. Maar toen ik dat ding afdeed stopte hij met kwijlen. Misschien toeval. Ik heb hem iig weer omgedaan.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:15 schreef senesta het volgende:
[..]
Nee kwijlen lijkt me sterk, heeft hij niet iets gegeten of zo waar hij van kwijlt? ( handen gelikt of arm die je net hebt ingesmeerd?) En Elco gaat er wel mee liggen nu maar die had ook nooit een band om dus het zal ook wel moeten wennen.
Ik heb echt een zeikhond hoor!quote:
Het is natuurlijk ook een keizer hèquote:Op maandag 28 juni 2010 15:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb echt een zeikhond hoor!![]()
Ooit een vet duur doggybag extreme kussen voor hem gekocht. Hij weigert erop te gaan liggen
Jup. Beer hijgt stukken minder!quote:Op maandag 28 juni 2010 15:47 schreef Harajuku. het volgende:
Werkt dat, ja? Zo via de nek?
Dit vraag ik me ook af inderdaad.quote:
Hier ook, 34 graden op de thermometer in de schaduw en donderdag schijnt het nog erger te worden.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:28 schreef oh-oh het volgende:
En het is 33 graden op mijn kantoor nu en die thermometer hangt niet in de zon
Ze zweten via de voeten/tong. Maar afkoelen dmv natmaken werkt wel degelijk hoor (alleen opletten als'ie echt oververhit zou zijn, voor te snelle afkoeling). Ze doen het bij reddingspogingen van oververhitte honden ookquote:Op maandag 28 juni 2010 23:19 schreef Stali het volgende:
[..]
Dit vraag ik me ook af inderdaad.
Eerder werd al beweerd dat een hond vooral koelt via zooltjes en tong etc. en dat het gooien van een emmer water op de rug niet zoveel doet voor een hond. Moet wel zeggen dat die van mij na water enorm fris en speels raakt maar de link niet weet te leggen dat dit door dat vre-se-lij-ke water komt..
He Child, was jij trouwens ook niet degene die waarschuwde voor drinken en activiteit met als gevolg een maagkanteling.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:09 schreef childintime het volgende:
[..]
Ze zweten via de voeten/tong. Maar afkoelen dmv natmaken werkt wel degelijk hoor (alleen opletten als'ie echt oververhit zou zijn, voor te snelle afkoeling). Ze doen het bij reddingspogingen van oververhitte honden ookToen onze hond nog pup was en het vreselijk heet was, dook'ie steeds in het speelbad van m'n dochter, hij had de grootste lol, het allerleukste vond'ie om op de (opblaas) randen te gaan staan met zijn voorpoten en zodoende steeds een mini tsunami over zich heen kreeg
Ja, een prachtige Setter van 6 jaar. Lopen rennen en dollen op het strand en toen baasje bij de koffietent even ging zitten gingen de beide Setters drinken. De ene dronk bescheiden liep daarna rustig mee, de ander slobberde een hoeveelheid water weg, zette er weer de volle vaart in en is zo al gillend neergestort. Voor ze met haar bij een DA waren, was ze al dood....quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:19 schreef Stali het volgende:
[..]
He Child, was jij trouwens ook niet degene die waarschuwde voor drinken en activiteit met als gevolg een maagkanteling.
Ik werd wel even beroerd van die post. Verdorie daar sta je dan met je beste bedoelingen en dan gebeurd er zoiets.
Die post heeft bij mij wel indruk gemaakt trouwens. En zal er toch wel rekening mee houden, met eten, drinken en activiteiten.
Maar ik ga niet op een holletje naar de winkel om een koelband te halen. Het is toch een beetje over the top wat mij betreft maar goed, dat moet iedereen lekker zelf weten natuurlijk..
Wat mij betreft common sense.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:27 schreef Harajuku. het volgende:
Ik ga ook geen koelband halen, én ik geef de honden altijd een ijsklontje als ik er één laat vallen, wist ik veel
Ik probeer altijd wel op te letten dat eten en lopen niet te snel achter elkaar komt. Ik loop nu 's ochtends ook langer omdat het overdag niet meer kan, dan neem ik hem op de lege maag mee en thuis laat ik hem dan eerst een beetje tot rust komen tot ik het eten er neer zet. En als hij eerst eten krijgt wacht ik eerst ook nog even tot we gaan lopen.
Maar wij hebben ook keigoede rolluikdingen waardoor het binnen niet heel heet is, en overdag laten we ze dan minimaal naar buiten, 's ochtends en 's avonds mogen ze wel de tuin in. Ze hebben het beide nog niet echt heet gehad.
Verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:30 schreef childintime het volgende:
[..]
Ja, een prachtige Setter van 6 jaar. Lopen rennen en dollen op het strand en toen baasje bij de koffietent even ging zitten gingen de beide Setters drinken. De ene dronk bescheiden liep daarna rustig mee, de ander slobberde een hoeveelheid water weg, zette er weer de volle vaart in en is zo al gillend neergestort. Voor ze met haar bij een DA waren, was ze al dood....![]()
Omdat ik nu natuurlijk met Westie pas s'avonds een eind ga lopen, krijgt hij om rond 18.00 wel zijn 2e eten, maar minder en dan wacht ik minstens 2 uur met gaan wandelen. Als ik lang ga wandelen neem ik altijd een flesje water mee, maar dan mag hij nooit veel drinken en let ik zoveel mogelijk op dat hij niet meer zo hard gaat rennen daarna (nou is dat bij een Westie nogal makkelijk, dat niet hard rennen, gaat eigenlijk vanzelf)
Soms ligt Westie weleens een half uurtje in de zon. Maar dan als het nog niet zo heet is. Hij is natuurlijk ook wit he en zal er toch iets minder last van hebben dan een donkere hond. Ik zal hem morgen eens lekker kortwieken. Nog een tip trouwens; als je je hond moet (laten) trimmen, pas dan op met de zon, hun huid kan ook verbranden. Helemaal als ze onder hun vacht een lichte huid hebben.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:27 schreef Harajuku. het volgende:
Ik ga ook geen koelband halen, én ik geef de honden altijd een ijsklontje als ik er één laat vallen, wist ik veel
Ik probeer altijd wel op te letten dat eten en lopen niet te snel achter elkaar komt. Ik loop nu 's ochtends ook langer omdat het overdag niet meer kan, dan neem ik hem op de lege maag mee en thuis laat ik hem dan eerst een beetje tot rust komen tot ik het eten er neer zet. En als hij eerst eten krijgt wacht ik eerst ook nog even tot we gaan lopen.
Maar wij hebben ook keigoede rolluikdingen waardoor het binnen niet heel heet is, en overdag laten we ze dan minimaal naar buiten, 's ochtends en 's avonds mogen ze wel de tuin in. Ze hebben het beide nog niet echt heet gehad.
Ik had het ook inderdaad. Volgens mij hoorde ik het een paar maanden geleden van Senesta? en ik had er ook nooit van gehoord. We hebben er bij 23 jaar aan honden dus ook nooit echt op gelet of zoquote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:35 schreef Stali het volgende:
[..]
Verschrikkelijk.
Die waarschuwing van je heeft op mij flink indruk gemaakt.
En ik wist niet eens dat de maag van een hond kan kantelen..
Ik heb nog nooit een hond laten trimmen, dit is niet van belang voor mijquote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:35 schreef childintime het volgende:
[..]
Soms ligt Westie weleens een half uurtje in de zon. Maar dan als het nog niet zo heet is. Hij is natuurlijk ook wit he en zal er toch iets minder last van hebben dan een donkere hond. Ik zal hem morgen eens lekker kortwieken. Nog een tip trouwens; als je je hond moet (laten) trimmen, pas dan op met de zon, hun huid kan ook verbranden. Helemaal als ze onder hun vacht een lichte huid hebben.
Ik laat hem meestal maar gewoon zijn gangetje gaan. Hij ligt vaak in de schaduw naast de vijver (kat trouwens ook), zal toch wat meer verkoelend zijn denk ik dan. En vaak op het heetst van de dag ligt hij binnen in de keuken op het vinyl (waar graniet onder zit, dus relatief koel).
Hara, ik heb die rolluiken ook, vergeet alleen ze dicht te doen
Zal het morgen toch eens doen dan.
Meestal gebeurt dat door het "klotsen", dus na drinken of eten. Kan soms ook door een aanrijding of ik heb er zelfs 1 meegemaakt die geschopt was en een kanteling kreegquote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:35 schreef Stali het volgende:
[..]
Verschrikkelijk.
Die waarschuwing van je heeft op mij flink indruk gemaakt.
En ik wist niet eens dat de maag van een hond kan kantelen..
23 jaar en zo is het ook.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:38 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik had het ook inderdaad. Volgens mij hoorde ik het een paar maanden geleden van Senesta? en ik had er ook nooit van gehoord. We hebben er bij 23 jaar aan honden dus ook nooit echt op gelet of zoNou ja, nu weet ik het.
Die luiken kun je ook op de lichtdoorlaatstand (pff wat een woord) laten staan. Dan zitten er piepkleine gaatjes is. Zou toch nauwelijks licht doorkomen? s' Winters gebruikte ik ze tegen de kou, maar ik ben ze eerlijk gezegd helemaal vergeten nu. Als ik aan de voorkant gewoon de luxaflex kantel heb ik licht genoeg binnen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:40 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een hond laten trimmen, dit is niet van belang voor mij
Die luiken schelen echt een hoop. Beneden zitten we dan wel in een donker hol, maar het is dan wel prima uit te houden. Hond en kat hebben beide veel en lang haar, maar ze hebben allebei nog geen last van de warmte gehad. De hond ligt natuurlijk wel te hijgen als we net terug zijnmaar dan laat ik hem even uithijgen en dan is het ook zo weer goed
Mijn buurvrouw doet dit.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:48 schreef childintime het volgende:
[..]
Die luiken kun je ook op de lichtdoorlaatstand
Da's een goeie tipquote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:50 schreef Stali het volgende:
[..]
Mijn buurvrouw doet dit..
Om in onze tuin te gluren..
Het zou ook niet eens in je opkomen om die fratsen uit te halen. Mijn roddelbuuf is jong maar oud van geest en heeft niets om handen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:54 schreef childintime het volgende:
[..]
Da's een goeie tipOh wacht even... Ik heb alleen maar flats achter mijn huis staan, dus dat wordt weinig gluren
Hierom mis ik weleens een kat. Dat eigenzinnige.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:03 schreef clumsy_clown het volgende:
De poes hier vindt trouwens alles wat gemaakt is om 'm aan het drinken te krijgen maar stom. Zelfs het fonteintje vertrouwt hij niet. Daarom loopt hij elke keer als ik naar de badkamer ga vrolijk mee, zodat hij daar uit de kraan kan drinken. En eigenlijk mag hij niet uit mokken drinken, maar omdat hij dat zo graag doet staat hier standaard een mok met koel water op de vloer. Naast het onaangeraakte drinkbakje.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:39 schreef TheThirdMark het volgende:
Stukje tuinslang aan de muur bevestigen + aan de buitenkraan.
Einde afdoppen en met spijkertje kleine gaatjes in slaan.
Dan de kraan zacht open zetten. Krijg je een vernevel idee --> veel honden zijn er verzot op.
Als je kat "natvoer" krijgt, drinken ze sowieso weinig. In dat voer zit zo'n beetje 90% van het vocht wat ze nodig hebben (legde de DA me uit nadat kat overreden was en ik me zorgen maakte omdat hij zo weinig dronk). Mijn kat drinkt veel uit de vijver, natuurlijk superleuk, want zowel de vissen als de kikkers schieten dan van schrik alle kanten opquote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:03 schreef clumsy_clown het volgende:
De poes hier vindt trouwens alles wat gemaakt is om 'm aan het drinken te krijgen maar stom. Zelfs het fonteintje vertrouwt hij niet. Daarom loopt hij elke keer als ik naar de badkamer ga vrolijk mee, zodat hij daar uit de kraan kan drinken. En eigenlijk mag hij niet uit mokken drinken, maar omdat hij dat zo graag doet staat hier standaard een mok met koel water op de vloer. Naast het onaangeraakte drinkbakje.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:44 schreef Harajuku. het volgende:
Ik denk trouwens ook dat het op zulke dagen ook wel helpt om de dieren wat rauw vlees te geven, daar zitten vleessappen in die nog wel beter zijn dan water. Allemaal extra liquids die ze wel kunnen gebruiken op zulke hete dagen.
Ja, je moet alleen wel oppassen dat je het goed introduceert, want met zulk weer wil je ook juist niet dat ze diarree krijgen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:50 schreef childintime het volgende:
[..]
Als katten natvoer krijgen dan hoeven ze nauwelijks te drinken (van oorsprong komt onze HTK kat uit Egypte, dus zijn dit wel gewend). Dat kan rauw vlees zijn, maar ook vlees uit zakjes of blikken. De DA zei toen dat als je kat alleen maar droogvoer krijgt (brokken) hij dus voldoende moet drinken. Maar omdat dit instinct voor katten nou eenmaal niet zo ingebouwd zit, is dit voor sommige katten moeilijk.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:54 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, je moet alleen wel oppassen dat je het goed introduceert, want met zulk weer wil je ook juist niet dat ze diarree krijgen.
Crap volgens jou of nietquote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:32 schreef Stali het volgende:
[..]
Wat mij betreft common sense..
Maar je zal bijv. maar op de hoogste verdieping van een flat met een plat dak wonen. Dat is niet mals.
Het zal vast voor iedereen anders zijn maar doorgaans is het crap om zo'n koelband te kopen.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Crap volgens jou of nietMijn beer heeft er baat bij. En daar gaat het om.
Precies.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:29 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja, hier werkt het ook wel, Elco hijgt veel minder en hij is minder lusteloos met dat ding om.
Dat ben ik dan weer met je eens.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Crap volgens jou of nietMijn beer heeft er baat bij. En daar gaat het om.
In de regen? WTF?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Precies.
![]()
Heb hem nu niet om. Meneer ligt op het balkon in de regen
Het regende hier een beetje. Hij ligt nu weer binnenquote:
uhu!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:40 schreef Pisces29 het volgende:
Zeker zo'n heerlijk minimaal zomerbuitje?
Even tussendoor hoor, waarom staat er een oranje piemel achter jouw naam?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:40 schreef Pisces29 het volgende:
Zeker zo'n heerlijk minimaal zomerbuitje?
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:44 schreef ehqo. het volgende:
Zoveel mogelijk donker houden binnen en deur dicht, dan is de temperatuur best te pruimen overdag.
Dit vraag ik me ook af.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Even tussendoor hoor, waarom staat er een oranje piemel achter jouw naam?
Dacht dat jullie me in de zeik zaten te nemen maar inderdaad vanmiddag was hier ook een kort buitje.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Het regende hier een beetje. Hij ligt nu weer binnendenk dat het hem toch te nat werd
Leuke mods die daar voor gezorgd hebben, als je nog een oude layout gebruikt.quote:
Welke layout gebruik je dan? Je bent tot nu toe de enige user bij wie ik het zie.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Leuke mods die daar voor gezorgd hebben, als je nog een oude layout gebruikt.Net als die dino van laatst. Ik zie het zelf niet in deze layout.
Die van jou is duidelijker. Overigens heb ik er net een topic over geopend in FB. Ook over die andere rare melding.quote:
Ik zou jou nooit in de zeik nemen!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:35 schreef Stali het volgende:
[..]
Dacht dat jullie me in de zeik zaten te nemen maar inderdaad vanmiddag was hier ook een kort buitje.
Ik zag het topic ja. Al word je daar door de immer behulpzame mod verwezen naar een topic waarin verwezen wordt naar een topic van 300 postsquote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:32 schreef Stali het volgende:
[..]
Die van jou is duidelijker. Overigens heb ik er net een topic over geopend in FB. Ook over die andere rare melding.
GM is best een aardige user maar hij verwijst altijd naar andere topics door en dan beland je spontaan in een topic van user "ruk". Die overigens enorm leuk postte in GC toen. Maar veel wijzer word je er niet van inderdaad.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:34 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik zag het topic ja. Al word je daar door de immer behulpzame mod verwezen naar een topic waarin verwezen wordt naar een topic van 300 posts.
In mijn vorige woning werd het stukken warmer dan hier. Ik had toen gewoon lekker een ventilator op de grond gezet. Als hond in de koele lucht wilde liggen dan kon dat. Ze maken de omgevingstemperatuur nie koeler, maar zo'n briesje is heerlijk als het warm isquote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:04 schreef rubje het volgende:
[..]
nou dat helpt misschien als je in de kelder woont maar als je tig trappen hoog woont en de zon op een bepaalt deel vd dag op je etage schijnt dan kan ik je vertellen dat het ondanks de gordijnen dicht ed. een hete over wordt daar binnen.
Hoe?quote:Op woensdag 30 juni 2010 02:43 schreef trovey het volgende:
Mijn katten hebben de koelmatten ingepikt van de honden.
Herkenbaar en zelfs daar moet ik op aandringen want anders vertikt-ie het ook nog eens om te drinken.quote:Op woensdag 30 juni 2010 02:53 schreef trovey het volgende:
Gewoon erop gaan liggen en de honden niet toelaten....kan makkelijk als je als kat groter en zwaarder bent dan de aanwezige honden.
Mijn hondjes haten water
...dat is alleen om de dorst mee te lessen.
Bovendien lijkt me een plens koud water ook niet zo goed voor mijn hondje met een hartkwaal.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Boor heeft een lekker buikje gekregen zeg. En dat hij er zo onder gaat liggen! Mijn poezen weigeren onder dekentjes te liggen.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:16 schreef Greys het volgende:
Ehm... ik geloof dat wij een extra koelmatje moeten gaan kopen.
Boor heeft hem ingepikt van BinkHij is helemaal in de gloria met dat ding.
Bink kon er wel om lachen, gezien de grote foto!
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Noah roept hier dat het dierenmishandeling is om katten op dieet te zettenquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja hij mag wel een pietsie op dieet he?
En misschien juist omdat het zo'n koel matje is, hij vond het echt zalig!
Hij heeft zeker 20 minuten zo gelegen. Gelukzalig uitrekkend en trappelend
quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:16 schreef Greys het volgende:
Ehm... ik geloof dat wij een extra koelmatje moeten gaan kopen.
Boor heeft hem ingepikt van BinkHij is helemaal in de gloria met dat ding.
Bink kon er wel om lachen, gezien de grote foto!
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:09 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Noah roept hier dat het dierenmishandeling is om katten op dieet te zetten.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja hij mag wel een pietsie op dieet he?
En misschien juist omdat het zo'n koel matje is, hij vond het echt zalig!
Hij heeft zeker 20 minuten zo gelegen. Gelukzalig uitrekkend en trappelend
Ik heb iemand meegenomen en die gedwongen om in de auto te blijven zitten met alle ramen open terwijl ik naar de supermarkt was.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:55 schreef Stali het volgende:
Zou vast gaan, Theeleut want hier, (omgeving Bergen op Zoom), breekt de zon nu flink door en is het ineens weer heel erg warm.
Lijkt me best lastig om energieke honden te hebben met dit warme weer.
Hier ligt er een ouwe dibbes van bijna elf jaar de hele dag te snurken.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:52 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik heb iemand meegenomen en die gedwongen om in de auto te blijven zitten met alle ramen open terwijl ik naar de supermarkt was.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:24 schreef TamaravdS het volgende:
Jezus.. Die 15 jaar oude zoon is wat mij betreft gewoon niet wijs.
Ik kan zou kwaad worden om dit soort berichten. Zelfde als mensen die met dit weer massaal met hun hond gaan fietsen. Door dat hete asfalt kan een hond natuurlijk nooit zijn warmte kwijt. Hoe imbeciel kun je zijn?!
Ach wat zielig.quote:Op donderdag 1 juli 2010 08:44 schreef oh-oh het volgende:
Ik ga nu ook echt elke avond pas na 21.30 wandelen, meestal gewoon tot 23.00 of zo, want die van mij gaan tegen de muren op van verveling anders en dan gaan ze onderling lopen etteren.
Mn pup vindt het nog steeds prima om op het heetst van de dag een uur lang rondjes te rennen in de volle zon, maar die is dan ook echt gestoord...
Gisteren vertelde mn buuf een dramatisch verhaal. Zondag belden vrienden van hun om te vragen waar zij hun hond hadden laten cremeren want....
Hun 15 jaar oude zoon zou wel op de mopshond letten zondag, instructies waren niet lang naar buiten met hem en rustig aan doen.
Jongen had de mops op het balkon gezet omdat ie met vrienden wilde gaan zwemmen.
Ouders komen thuis, mopsje dood.
Vreselijk gewoon....
quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:33 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben er serieus echt verdrietig over en ik ken heel die hond niet. De buuf kende m natuurlijk wel, die was echt kwaad ook. Bah.
Over dat fietsen ja, vreselijk.
Vorig jaar hadden wij een buitenshow in Echt op een ontieglijk hete dag. Honden gingen gewoon nat de ring in hoor, en ik heb de mijne niet gestacked maar netjes in de schaduw laten zitten ipv staand in de brandende zon laten wachten. De organisatie had badjes neergezet voor de honden en tuinslangen overal, en alle groepen vertrokken zo vanuit de ring naar die badjes. En toen ging er een meneer met 3 zwartje labjes om 14.00 op de fiets weg daar...
Die kreeg de hele organisatie en deelnemers op zn dak hoor, echt iedereen vloog dr boven op!
Oh dat klinkt wel goedquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:37 schreef oh-oh het volgende:
En we zaten het grootste deel van de dag in van die hele grote circusachtige tenten, daar was het lekker koel hoor.
Morgen gaat de sproeier aan.quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:36 schreef trovey het volgende:
Morgen gaat het bloedheet worden.Zijn alle baasjes en honden er klaar voor?
Hier is het balkongaas net afgezet met de zelf gemaakte zonwering zodat het morgen op het balkon hopelijk nog enigzins dragelijk zal worden omdat de zon er niet op zal schijnen....ook wel zo lekker voor de plantjes die anders weg gaan schroeien
quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:44 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Morgen gaat de sproeier aan.![]()
Kan mij het schelen dat het gazon daar dood van gaat. Groeit wel weer aan hoor en anders mik ik er wel weer wat graszaad tussen in het najaar.
Ik doe het ook niet voor de planten maar voor de honden. Tenminste, ik hoop dat als Wammes heel gezellig door die sproeier gaat rennen, de rest er ook vanzelf de lol van in gaat zien.quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:48 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik geef 's avonds de planten water, overdag heeft totaal geen zin....het water verdampt in de gieter.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:56 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik doe het ook niet voor de planten maar voor de honden. Tenminste, ik hoop dat als Wammes heel gezellig door die sproeier gaat rennen, de rest er ook vanzelf de lol van in gaat zien.
Dank u!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 01:21 schreef TamaravdS het volgende:
Topverhaal, RichardHammond! (y)
Mijn hond heeft dichte, vrij lange beharing.. Maar is in absolute topconditie. Al zeggen sommige bekenden, die hem dan aaien ook dat ze hem `zo mager´ vinden.. (Bekenden met zegmaar.. een labrador van 60 kilo, weetjewel..)
Om moedeloos van te worden.. Blijft dweilen met de kraan open. Helaas..
Ik kan daar niet om lachen, keizielig manquote:Op vrijdag 2 juli 2010 01:32 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dank u!Ik word er ook helemaal gek van en ik krijg gewoon medelijden met die honden. Vinden ze het ook nog gek dat die hond amper kan rennen.
Ik lach er vaak om, maar eigenlijk is het gewoon diep triest.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:58 schreef trovey het volgende:
[..]
Chihuahua's en een watersproeier.....![]()
Moet jij die blote hondjes van je nu ook met zonnebrand bewerken in de zomer? Domme vraag zeker?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou ik heb dr hier 2 die graag zwemmen en graag besproeid worden anders.
Frits was ook best gek op water.
En ik heb er ook geen een die te dik is, ze zijn eerder wat aan de magere kant op het moment.
Ze hebben ook niet bijzonder veel te lijden nu maar ik hou wel rekening met het weer, want ze zijn zo actief dat ze zich gewoon totaal stuk lopen nu en dat is gewoon niet gezond.
Ik heb ze vandaag allemaal mee naar mn werk genomen, hier is het het eerste deel van de dag ieg koeler dan t huis en ik kan ze wat beter in de gaten houden zo, maar ik weet nu al dat ik niet zoals normaal een uur ga lopen met ze tussen de middag.
Blokje om en dan lekker op de parkeerplaats, kunnen ze zelf kiezen of ze in de zon of in de schaduw willen.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:44 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Moet jij die blote hondjes van je nu ook met zonnebrand bewerken in de zomer? Domme vraag zeker?
Hehehehe maar het is natuurlijk ook een logische vraag. Heb wel eens op Discovery o.i.d. iets gezien over naakthonden en dat je die een paar maal per dag in moest smeren met olie omdat anders de huid barst. Leek me eigenlijk ook onzin maar het was wel een beetjequote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik hoor m tegenwoordig wel 100 keer per dag of zo
Nee, mijnes hebben donker pigment allemaal, 2 keer zwart, 1 keer blauw, die verbranden niet.
De lichtgepigmenteerde honden wel, maar alleen daarom wil ik dr al geen !
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Hehehehe maar het is natuurlijk ook een logische vraag. Heb wel eens op Discovery o.i.d. iets gezien over naakthonden en dat je die een paar maal per dag in moest smeren met olie omdat anders de huid barst. Leek me eigenlijk ook onzin maar het was wel een beetje![]()
Geef 'm eens ongelijk. Buttweer.quote:
Ohja! Ik zal Noah wat roomijs voorzetten vanmiddag. Vindtie wel lekker.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:59 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben net tussen de middag ijs met ze gaan eten bij de ijssalon
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou ik heb dr hier 2 die graag zwemmen en graag besproeid worden anders.
Frits was ook best gek op water.
En ik heb er ook geen een die te dik is, ze zijn eerder wat aan de magere kant op het moment.
Ze hebben ook niet bijzonder veel te lijden nu maar ik hou wel rekening met het weer, want ze zijn zo actief dat ze zich gewoon totaal stuk lopen nu en dat is gewoon niet gezond.
Ik heb ze vandaag allemaal mee naar mn werk genomen, hier is het het eerste deel van de dag ieg koeler dan thuis en ik kan ze wat beter in de gaten houden zo, maar ik weet nu al dat ik niet zoals normaal een uur ga lopen met ze tussen de middag.
Blokje om en dan lekker op de parkeerplaats, kunnen ze zelf kiezen of ze in de zon of in de schaduw willen.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:38 schreef Stali het volgende:
En je hebt je er ook nog eens speciaal voor geregistreerd.
Knap hoor.
Zo'n overdreven tekst komt op mij erg over the top over.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:41 schreef senesta het volgende:
[..]
Och, daar is niets mis mee toch of mis ik iets?
Ik heb geen oppas tips verder, even googelen op ervaringen van mensen met een pension bij jullie in de buurt misschien?
Hoezo moet zijn drinken weg na 10 uur? Heb hier een pup van 13 weken maar die heeft gewoon altijd vers water staan hoor en zeker met dit weer. Als hij de nacht niet droog door komt verwacht je nog teveel en moet je er dus 's avonds later en 's ochtends vroeger nog een keer met die hond uit.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:35 schreef PinkEsid het volgende:
et is wel zo dat hij nog maar 7 maanden is en zn drinken om 10 uur savonds weg moet weten jullie misschien wanneer dit water kan blijven staan ?
Bespottelijk!! Als deze post echt is; Een hond (en ook een pup) heeft 24 uur per dag de beschikking over vers water nodig. Onze pup heeft de eerste 1,5 jaar van zijn leven in een bench geslapen (open weliswaar) maar in die bench hing altijd vers water. Proberen hem zindelijk te maken dmv geen water geven zijn praktijken uit de jaren '60 (mijn moeder "kinderen geef je na 18.00 geen drinken meer, want dan gaan ze s'nachts plassen)..... Inmiddels zijn we er toch wel achter dat dit idioterie is. Je hond s'avonds geen water geven vind ik echt dierenmishandeling. Drink jij zelf ook niets meer s'avonds bij deze temperaturen?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:44 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Hoezo moet zijn drinken weg na 10 uur? Heb hier een pup van 13 weken maar die heeft gewoon altijd vers water staan hoor en zeker met dit weer. Als hij de nacht niet droog door komt verwacht je nog teveel en moet je er dus 's avonds later en 's ochtends vroeger nog een keer met die hond uit.
Stali ik vind dat echt idioot! Laatst zei mijn moeder dat ik niet voldoende dronk met dit weer. Het is me aan geleerd door haar, ik kreeg als kind geen drinken meer na een bepaalde tijd, omdat dat destijds een (vooral voor ouders) handig trucje was om je kinderen zindelijk te krijgen. Tuurlijk, als je niet drinkt, hoef je niet te plassen. Alleen de nierproblemen (zowel bij mens als dier) komen op latere leeftijd pas.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:49 schreef Stali het volgende:
Dit gebeurd in de zgn. zindelijkstrainingsprogramma's. Maar het is niet raadzaam en zeker niet met relatief warm weer.
Dit kan ook puur gedrag zijn zonder lichamelijke oorzaak en dan helpen medicijnen niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:56 schreef childintime het volgende:
Oke, je hebt pups die dwangmatig drinken. Dus steeds hun bakje leegslobberen terwijl je logischerwijs aan kunt nemen dat ze gewoon geen dorst kunnen hebben. Maar als dat zo is, dan moet je met zo'n pup naar een DA. Daar zijn medicijnen voor. Je mag een pup nooit zijn drinken ontzeggen.
Ja, dat denk ik ook. Mijn oude hondje kreeg Cushing. Hij dronk dwangmatig de hele dag, tot wel 3 liter! Hij zag er af en toe uit als een te hard opgeblazen ballon. Iemand adviseerde me om geen water meer te geven. Ik heb hem laten inslapen...... Geen water geven aan een hond die de hele dag dorst heeft vind ik misdadig. Vooral in dit geval. Maar bij welke ziekte of dwangmatige behoefte dan ook vind ik dat je nooit een dier zijn water mag ontnemen.quote:Op zondag 4 juli 2010 00:06 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dit kan ook puur gedrag zijn zonder lichamelijke oorzaak en dan helpen medicijnen niet.![]()
Maar ook dan geldt dat een hond voldoende drinken tot zijn beschikking moet hebben. Je kunt dan wel met kleine trucjes het obsessief drinken tegen gaan zoals bijvoorbeeld geen water in de bak doen als de hond erbij is en toekijkt, maar dit ongezien doen zodat het minder aandacht trekt en de hond dus ook minder geneigd is om die bak in een keer leeg te slobberen.
Ik denk trouwens dat waterbeperking dergelijk obsessief gedrag juist in de hand werkt.
Ik heb hier gewoon een kloteervaring mee.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:56 schreef childintime het volgende:
[..]
Stali ik vind dat echt idioot! Laatst zei mijn moeder dat ik niet voldoende dronk met dit weer. Het is me aan geleerd door haar, ik kreeg als kind geen drinken meer na een bepaalde tijd, omdat dat destijds een (vooral voor ouders) handig trucje was om je kinderen zindelijk te krijgen. Tuurlijk, als je niet drinkt, hoef je niet te plassen. Alleen de nierproblemen (zowel bij mens als dier) komen op latere leeftijd pas.
Oke, je hebt pups die dwangmatig drinken. Dus steeds hun bakje leegslobberen terwijl je logischerwijs aan kunt nemen dat ze gewoon geen dorst kunnen hebben. Maar als dat zo is, dan moet je met zo'n pup naar een DA. Daar zijn medicijnen voor. Je mag een pup nooit zijn drinken ontzeggen.
Wat ergquote:Op zondag 4 juli 2010 00:13 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik heb hier gewoon een kloteervaring mee.
Toen ik klein was paste mijn oma op een hondje van een kennisje. Ik vond het geweldig en ging er overdag mee uit. Mijn oma dacht verder dat het balkon wel volstond maar het diertje plastte in haar keuken. Om dit tegen te gaan gaf mijn oma het hondje geen water.
Gevolg, hondje dood.
ik was een heel jong kind en begreep later pas wat er gebeurd was.
Enorm lullig voor die kennis natuurlijk want ze heeft haar hondje echt aan de verkeerde toevertrouwd.
quote:
Ach wat sneu.quote:Op zondag 4 juli 2010 00:13 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik heb hier gewoon een kloteervaring mee.
Toen ik klein was paste mijn oma op een hondje van een kennisje. Ik vond het geweldig en ging er overdag mee uit. Mijn oma dacht verder dat het balkon wel volstond maar het diertje plastte in haar keuken. Om dit tegen te gaan gaf mijn oma het hondje geen water.
Gevolg, hondje dood.
ik was een heel jong kind en begreep later pas wat er gebeurd was.
Enorm lullig voor die kennis natuurlijk want ze heeft haar hondje echt aan de verkeerde toevertrouwd.
quote:Op zondag 4 juli 2010 00:24 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ach wat sneu.![]()
Bikkel had als pup en jonge hond ook de neiging om volledig uit zijn plaat te gaan op de waterbak als er net schoon water in zat. De oplossing voor ons was om de bak stiekem te vullen als de ander met hem aan het lopen was zodat hij niet door had dat er vers water in zat en daarnaast iets minder vaak schoon water in de bak. Er is niks mis met water dat een paar uur staat maar ze vinden het wel iets minder lekker dus de neiging om die bak in een keer leeg te maken is dan een stuk kleiner. Hij kreeg dus na het avondeten nog een grote bak schoon water en daar moest hij het dan de rest van de dag en nacht mee doen. Geen vers water meer maar wel water genoeg.
Het lekkerste is overigens regenwater dat al drie weken ergens in een emmer staat te rotten.Daarvan gaan ze nog steeds allemaal uit hun plaat zelfs al sta je er naast met een enorme bak, lekker vers, schoon en koel kraanwater. Gekke beesten.
De ellende was eigenlijk dat mijn grootmoeder niet van dieren hield en het oppasverhaal eigenlijk een sociaal iets was. Het ging hier om een oude Yorkshire. Kut was het.quote:Op zondag 4 juli 2010 00:21 schreef childintime het volgende:
[..]
Wat ergMaar dat is ws de generatie waar ik ook in op ben gegroeid. Dat was toen de heersende norm om een kind of hondje zindelijk te krijgen. Mijn moeder deed het idd met onze pups ook. Je had toen nog geen benches, pups gingen in een kinderbox en kregen ook s'avonds geen water meer. Mijn pup werd laat zindelijk, maar ik heb geen moment overwogen zijn water dan maar weg te halen
Ik snap helemaal wat je bedoeltquote:Op zondag 4 juli 2010 00:34 schreef Stali het volgende:
[..]
De ellende was eigenlijk dat mijn grootmoeder niet van dieren hield en het oppasverhaal eigenlijk een sociaal iets was. Het ging hier om een oude Yorkshire. Kut was het.
Maar ja, het heeft me in ieder geval genoeg doen inzien en ik ben gewoon stapelgek op Ollie.
Hij gaat ook altijd mee op vakantie en zolang hij leeft wordt er niet gevlogen. Jammer dan.
Met die kooien heb ik ook veel moeite trouwens. Honden worden maar de hele dag in kooien gehouden.
Beter maar niet over beginnen maar wat ik om me heen zie, zet bij mij aardig kwaad bloed.
quote:Op zondag 4 juli 2010 00:45 schreef warhamstr het volgende:
Lol, onze hond ligt alleeen maar lam te hijgen als een postpaard. Heb gisteren de tuinslang gepakt om hem nat te spuiten. Alleen daar istie als de dood voor want er komt water uit!![]()
Heb toen mijn zwembroek aangedaanmijn moeder de tuinslang gegeven de hond bij z'n bast gepakt en toen samen onder de slang gestaan tot we zeiknat waren.
Gevolg: samen afgekoeld en een hond met een dankbaar gezicht!
Gediplomeerde fokkers bestaan niet. Er is geen fokkersdiploma.quote:Op zondag 4 juli 2010 00:40 schreef PinkEsid het volgende:
nou sorry hoor maar dit is mij gezegt toen ze het hondje bij mij brachtten
ik wil hem zelf wel gewoon kunnen laten drinken maar ik wist toch nie of da langzaam aan moes of gewoon vanaf een bepaalde moment het lijkt me niet dat een gediplomeerde fokker je onzin gaat vertellen he maarja daarom vraag ik het nu want de meeste van jullie zijn denk ik wel ervaren ik wil het beste voor mn lieveling hou kapot veel vn dat beesie dus alle tips en adviezen zijn welkom![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De hele dag brokken is een kwestie van eigen voorkeur en van hoe de hond daarmee omgaat. Een hond die alleen eet wat hij nodig heeft en niet overeet kan prima een hele dag voer hebben staan maar als je hond de neiging heeft teveel te eten of dik te worden dan is het verstandiger om het in afgemeten porties te geven.
Ik vind het zelf ook praktischer om de hond op vaste momenten eten te geven dus dat heeft mijn voorkeur maar het is niet perse noodzaak.There is no love sincerer than the love of food.
dat kan maar hij heeft er geen moeite mee als k het weg haal miss heeftie wel dorst na een tijdje maar heb gister nacht toen k ging slapen heb k hem nog laten drinken en het is allemaal goed gegaan dus de tip om hem na het avond eten een bak met water te geve waar die het dan maar mee moet doen zal ik vanaaf gaan proberenquote:Op zondag 4 juli 2010 00:06 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat waterbeperking dergelijk obsessief gedrag juist in de hand werkt.
Die brokken moet hij waarschijnlijk niet omdat jij, iedere keer als hij even niet eet, er iets lekkerders voor in de plaats geeft. Waarom zou je genoegen nemen met een slavink als je ook biefstuk kunt krijgen?quote:Op zondag 4 juli 2010 13:08 schreef PinkEsid het volgende:
Jaa idd dan heb je er ook controle over vind ik als je het zelf 3 keer per dag geeft ofzo weet je tenminste hij of zij heeft gegeten en als je het laat staan de brokken dan dan weet je niet wanneer die eet als je even de kamer uit bent ofzo maar k gaf mn hondje zacht voer want de brokken die ik voor hem had gekocht die lustte hij niet ofzo nu heb ik een proef pakketje van royal canin en dat eet hij wel elke keer een beetje van dus alleen om 6 uur krijgt hij nog zacht voer van me anders ben k bang dat hij helemaal niks eet hij begon opeens geen brokken meer te eten dus ik ging het mengen met zachtvoer maar dat werkte soms ook niet dus ben ik op een gegeven moment cesar gaan kopen voor hem en dat at die wel gewoon dus ik kijk hoe het gaat met die royal canin als dat geen succes word dan moet ik tog even naar de DA want snap nie wrm die geen brokken moet..
Heb je een reu of een teef en wat voor hond is het eigenlijk? Op meerdere plaatsen willen plassen is wel normaal hoor.quote:miss omdat k in een keer ben overgestapt naar die brokke die die niet eet dus wat k beter niet had kunne doen maar daar dacht k iets te laat aan.. oja ook dit nog bij het plassen plast ie niet in een keer alles uit maar in een paar keren dus plasse een beetje en dan weer verder lopen enzovoorts dat snap ik ook ni..
Wat heeft hij gehad met zijn buik? Daarmee zou ik toch nog eens naar de dierenarts gaan want pijn is niet goed.quote:maybe allemaal off topic maar dat kan me niet schelen xD hihihihi hij heeft ook last van zn buik elke keer grommen als k er aan zit was pas geleden ziek antibiotica gehad toen is die weer opgeknapt maar de pijn blijft dus verder is die wel gezond. hijs nu lekker aant spelen met zn botje
Met de wat wel vraag zijn we eerder klaar.quote:
Ditquote:
quote:Op zondag 4 juli 2010 20:49 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dit deden wij vanmiddag.
Ik zeg toch, open je eigen topic zodat mensen je daar kunnen helpen want hier is het erg offtopic.quote:Op zondag 4 juli 2010 23:30 schreef PinkEsid het volgende:
Jullie medemens helpen is jullie sterkste kant niet hea.. dan heb k het niet over mindermutsig die heeft me wel geholpe.. wat valt er niet te geloven aan mijn verhaal dat zou ik wel is willen weten.........
quote:Op zondag 4 juli 2010 23:31 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik zeg toch, open je eigen topic zodat mensen je daar kunnen helpen want hier is het erg offtopic.
Volgens mij bestaat er geen ijs uit de winkel wat een hond "officieel" mag.. Overal zit wel suiker in bijvoorbeeld. Wat je wel kunt doen is rundvlees of kip kopen (is vast wel in de aanbieding ergens) en daar bouillon van koken (ZONDER zout) Die bouillon kun je weer in van die ijsblokvormpjes gieten en die af en toe eens aan de hond geven. Het is even werk, maarja.. Ze vinden ze gegarandeerd lekker!quote:
quote:Op maandag 5 juli 2010 14:53 schreef TamaravdS het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat er geen ijs uit de winkel wat een hond "officieel" mag.. Overal zit wel suiker in bijvoorbeeld. Wat je wel kunt doen is rundvlees of kip kopen (is vast wel in de aanbieding ergens) en daar bouillon van koken (ZONDER zout) Die bouillon kun je weer in van die ijsblokvormpjes gieten en die af en toe eens aan de hond geven. Het is even werk, maarja.. Ze vinden ze gegarandeerd lekker!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |