abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:34:28 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83294347
Ja! Dat dus!

TS is een beetje opzoek naar tips. Baloe is al 10, en ik vind die hitte wel kut voor hem. Ik heb hem al ff laten zwemmen vanmorgen en gisteren, ik heb een hutje voor hem op het balkon gebouwd met fleece dekens en knijpers (ziet er niet uit maar boeie) waar hij onder kan liggen zodat hij niet in de zon hoeft te liggen, ik vul zijn bak elke 2u met schoon vers drinkwater en heb hem korter geschoren.

Ik wil weten wat u beste F&F'er doet om uw hond koel te houden!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_83294427
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:34 schreef Qwea het volgende:
Ja! Dat dus!

TS is een beetje opzoek naar tips. Baloe is al 10, en ik vind die hitte wel kut voor hem. Ik heb hem al ff laten zwemmen vanmorgen en gisteren, ik heb een hutje voor hem op het balkon gebouwd met fleece dekens en knijpers (ziet er niet uit maar boeie) waar hij onder kan liggen zodat hij niet in de zon hoeft te liggen, ik vul zijn bak elke 2u met schoon vers drinkwater en heb hem korter geschoren.

Ik wil weten wat u beste F&F'er doet om uw hond koel te houden!
Ik heb geen hond, maar zag laatst ergens (vraag me niet waar) een ligkussen/ligmat die koel houdt (geen idee meer of je er bijvoorbeeld water in moet doen)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:37:24 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83294455
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:36 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik heb geen hond, maar zag laatst ergens (vraag me niet waar) een ligkussen/ligmat die koel houdt (geen idee meer of je er bijvoorbeeld water in moet doen)
Kijk dat zou me nou wel iets lijken voor mijn dikkerd. Mocht je nog erop komen waar je hem hebt gezien....
pi_83294507
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:37 schreef Qwea het volgende:

[..]

Kijk dat zou me nou wel iets lijken voor mijn dikkerd. Mocht je nog erop komen waar je hem hebt gezien....
Ja, zodra ik er op kom laat ik het weten
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:39:02 #5
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83294520
Stukje tuinslang aan de muur bevestigen + aan de buitenkraan.
Einde afdoppen en met spijkertje kleine gaatjes in slaan.

Dan de kraan zacht open zetten. Krijg je een vernevel idee --> veel honden zijn er verzot op.

Weet niet wat voor hond je hebt, maar je zou hem ook even kunnen helpen met de hoeveelheid haar die hij meesleept?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:41:23 #6
167595 mirved
Infobesitas
pi_83294598
Is dat met die dekens niet juist erg warm?
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:42:27 #7
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_83294630
Die hierboven, en ijsklontjes voeren, die van mij ook gek op met dit weer (Kan je ook gewoon in ze drinkbak blijven gooien )
pi_83294697
Zoveel mogelijk donker houden binnen en deur dicht, dan is de temperatuur best te pruimen overdag.
HÆLP.
pi_83294728
Ik heb een halsband met van die silicoon steentjes erin, even kwartier in koud water leggen, bandje wordt dik en kan als koele halsband om de nek
Niet voor uren maar voor een uur of 2 is het lekker
http://www.fretten.nl/aquacoolkeeperhalsband.html
En ook nog ouderwetsch een theedoek in koud water, wringen en ook om de nek, lekker na het wandelen
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_83294730
Ijsblokjes in z'n drinkbak gooien
Of eentje in je hand houden en hem daar aan laten likken
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:47:57 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83294832
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:39 schreef TheThirdMark het volgende:
Stukje tuinslang aan de muur bevestigen + aan de buitenkraan.
Einde afdoppen en met spijkertje kleine gaatjes in slaan.

Dan de kraan zacht open zetten. Krijg je een vernevel idee --> veel honden zijn er verzot op.

Weet niet wat voor hond je hebt, maar je zou hem ook even kunnen helpen met de hoeveelheid haar die hij meesleept?
Ik heb een balkon, en geen tuin helaas. Maar we zijn op zoek naar een huis met tuin, en dan is jouw idee geniaal.

Baloe is een Golden Retriever. Ik heb hem al flink geschoren
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:48:34 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83294864
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:41 schreef mirved het volgende:
Is dat met die dekens niet juist erg warm?
Ja, het zal wel warm zijn... maar er is helemaal geen schaduw op het balkon. En hem in de felle zon liggen leek me ook niet heel succesvol
pi_83294869
IJsblokjes is natuurlijk leuk en lekker enzo, maar verkoelen doet het niet. Je kan bij warm weer beter iets warms drinken om je lichaam af te laten koelen dan iets kouds en neem aan dat dat bij honden niet anders is.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:49:13 #14
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83294895
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:44 schreef ehqo. het volgende:
Zoveel mogelijk donker houden binnen en deur dicht, dan is de temperatuur best te pruimen overdag.
Wij wonen op een flat. Het is bijvoorbeeld nu 25+ binnen
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:49:50 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83294926
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:45 schreef Pisces29 het volgende:
Ik heb een halsband met van die silicoon steentjes erin, even kwartier in koud water leggen, bandje wordt dik en kan als koele halsband om de nek
Niet voor uren maar voor een uur of 2 is het lekker
http://www.fretten.nl/aquacoolkeeperhalsband.html
En ook nog ouderwetsch een theedoek in koud water, wringen en ook om de nek, lekker na het wandelen
Kijk!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:51:43 #16
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83294998
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:47 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb een balkon, en geen tuin helaas. Maar we zijn op zoek naar een huis met tuin, en dan is jouw idee geniaal.

Baloe is een Golden Retriever. Ik heb hem al flink geschoren
Maakt het wel iets spannender ja, een balkon Zeker niet een met buitenkraantje.

Ik zou trouwens snel die fleece dekens weg halen. Fleece = kunstof = isolator.
Je kan dan beter zo'n fijne omslagdoek op de markt halen en daarmee zijn gedeelte afzetten.
IJsblokjes btw vergeten. Honden zweten over de tong + plotselinge kou van het ijs = niet goed voor het lichaam. Wat je wel zou kunnen doen is het balkon nat houden. De warmte laat het water verdampen en zorgt zo voor een flinke verkoeling.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:51:58 #17
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83295007
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_83295016
Leuk om te zien dat jullie je honden het allerbeste geven
Noot noot.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:55:24 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83295137
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:51 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Maakt het wel iets spannender ja, een balkon Zeker niet een met buitenkraantje.

Ik zou trouwens snel die fleece dekens weg halen. Fleece = kunstof = isolator.
Je kan dan beter zo'n fijne omslagdoek op de markt halen en daarmee zijn gedeelte afzetten.
IJsblokjes btw vergeten. Honden zweten over de tong + plotselinge kou van het ijs = niet goed voor het lichaam. Wat je wel zou kunnen doen is het balkon nat houden. De warmte laat het water verdampen en zorgt zo voor een flinke verkoeling.
Geen buitenkraan

Fleece dekens zal ik dan maar weghalen. En ijsblokjes wist ik Nat houden is helaas weer geen optie. Dan is het spekglad en glijdt hij en ik op onze snufferd
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:56:42 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83295177
quote:
Kijk! Aan jou heb ik iets! Kost wel wat trouwens 109 euro Maar goed, boeie.

Dank u mevrouw!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:57:14 #21
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83295195
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Geen buitenkraan

Fleece dekens zal ik dan maar weghalen. En ijsblokjes wist ik Nat houden is helaas weer geen optie. Dan is het spekglad en glijdt hij en ik op onze snufferd
Dat is ook weer wat waard

Je kan als tegenhanger ook een vernevelaar aanschaffen. Doet in wezen hetzelfde als het zelfgemaakte wat ik net aangaf.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:58:03 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83295214
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:57 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat is ook weer wat waard

Je kan als tegenhanger ook een vernevelaar aanschaffen. Doet in wezen hetzelfde als het zelfgemaakte wat ik net aangaf.
Ik vind het stiekem wel geniaal om zelf te maken. Ik ben soms net een klein kind lekker met water enzo kloten
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:59:20 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83295258
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dank u mevrouw!
Ja ik ken het verder ook niet hoor, misschien hebben ze het op andere sites wel goedkoper. I dunno.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_83295283
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:49 schreef Qwea het volgende:

[..]

Kijk!

http://www.fretten.nl/aquacoolkeeper.html

Hier zijn die matten rond de 80 geloof ik.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_83295427

pi_83295697
Oh, onze hond vond het trouwens ook superleuk om met de tuinslang te spelen! Happen in de straal, lekker spetteren, achterna zitten. Maar da's op een balkon natuurlijk ook niet zo handig

En is het trouwens binnen niet koeler dan buiten?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_83295841
Koop een privé zwembad. Plezier voor de hond én het baasje!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 18:59:22 #28
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_83297390

Mijn ouders hebben voor een van hun Bulletjes een soort bodywarmer, maar dan meer een bodycooler eigenlijk.
http://www.helpingudders.com/CoolingVests.htm
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_83301482
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dank u mevrouw!
http://www.dierenwinkel-online.eu/index.php?item=koelmat-royal-blue&action=article&aid=564&lang=NL deze zijn iets goedkoper maar misschien is goedkoop ook duurkoop.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_83301542
Overigens is die mat bij ons na 1 zomer weggegooid hij droogt enorm uit wanneer je hem niet gebruikt en toen waren de kristallen onbruikbaar.
pi_83301684
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juni 2010 @ 22:35:57 #32
163650 Greys
pi_83307726
Ik heb ook zo'n koelmatje voor ouwe Bink gekocht.
Even vijf minuten water laten opzuigen, dan even in de koelkast, dan een beetje laten drogen en dat ding blijft echt een hele dag koel daarna! Als je het matje zelf voelt denk je dat het gewoon een stom lapje stof is met wat harde stukjes van binnen Maar als hij na vijf minuten volgezogen is, is het een dikker matje
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_83314857
Wij zeulen elke zomer weer braaf een hondenbadje naar buiten maar daar moeten ze niks van weten. Ze willen wel in meertjes e.d. maar een bak water is ze te min. We hopen dat Wammes dit jaar het goede voorbeeld gaat geven maar het lijkt erop dat dat niet gaat gebeuren. Hij vind het wel leuk om al zijn speeltjes in het water te mikken maar daar blijft het bij.

Verder binnen de boel dicht houden en zorgen dat de honden op de koelste plekken in huis terecht kunnen, een keer per dag de honden ergens laten zwemmen, geen lange wandelingen overdag en overtollige vacht eruit kammen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_83316022
Sasha heeft hier een koelbandana om, er zitten van die gelkorrels in die zich vol zuigen met water en dan lekker koud zijn, gewoon weer natmaken als het water in de korrels is verdampt. Ik ben ook nog van plan zo'n koelmatje voor haar te kopen (als de prijzen voor zo'n klein matje tenminste een beetje redelijk zijn ), merk toch wel dat ze met deze temperaturen wel erg veel last heeft van de warmte in combinatie met haar hartkwaal en leeftijd. Conchita heeft trouwens nergens last van. Beide dames doen trouwens niet aan zwemmen en meer van dat soort ongein , water is alleen om te drinken en nergens anders voor.

Morgen maar eens even kijken bij de Woef en Miauw shop hier die van alles heeft voor honden en katten wat je in een normale dierenwinkel niet kan vinden.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_83316147
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:39 schreef Ml-etje het volgende:
Overigens is die mat bij ons na 1 zomer weggegooid hij droogt enorm uit wanneer je hem niet gebruikt en toen waren de kristallen onbruikbaar.
Die bandana gebruik ik al een paar jaar en ik herken het probleem niet, ik leg het gewoon in een laag water en die kristallen doen het dan weer gewoon.
Optimist tot in de kist
  zaterdag 26 juni 2010 @ 02:38:59 #36
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_83316192
wtf op internet tips vragen om je hond koud te maken?? zieke geest
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_83316440
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 02:38 schreef Klaploper het volgende:
wtf op internet tips vragen om je hond koud te maken?? zieke geest

Hebben ze de deuren weer niet op slot gedaan bij ONZIN?
Optimist tot in de kist
  zaterdag 26 juni 2010 @ 03:07:56 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_83316525
In het zwembad gegooid. Alleen achteraf gezien was hij het er niet helemaal mee eens!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 26 juni 2010 @ 11:43:35 #39
271246 hc-sjonny
sometimes... U don't know
pi_83320479
Je kan ook om de 2 uur de bak vullen met nieuw koel water en dan 3 dikke kant en klare Lidl ijsklonten erin werkt super, doe het in de zomer ook altijd bij mijn honden :p
U will have a job, my Dear!
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 11:46:30 #40
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83320534
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 03:07 schreef Dven het volgende:
In het zwembad gegooid. Alleen achteraf gezien was hij het er niet helemaal mee eens!

Dat word een aardige klus hier met een Duitse herder van 38 kilo

Overigens Qwea? Jij hebt toch ook een Kong voor Baloe? Ik heb wel eens gehoord van mensen die het kleine gaatje dichtmaken en er bouillon in doen en dat invriezen. Als je hem er uit haalt even wachten tot het al begint te smelten en dan geven.

Wat ik me alleen afvraag en de reden waarom ik het nog niet heb gegeven is of het niet net als sneeuw eten een maagkanteling zou kunnen veroorzaken. Dat vraag ik me dus ook af bij de tips hier om ijsklontjes te geven
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_83320915
Die van mij krijgen ook wel eens geheel F&F onwaardig, een stuk bevroren frikandel.
There is no love sincerer than the love of food.
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 12:13:49 #42
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83321228
Ik heb hier een cool halsband besteld, daar zijn ze niet zo duur
Ik ben benieuwd hoe Elco het vind
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_83321527
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 12:13 schreef senesta het volgende:
Ik heb hier een cool halsband besteld, daar zijn ze niet zo duur
Ik ben benieuwd hoe Elco het vind
Sasha is er in ieder geval gek op .Ik ga er zo nog even eentje ophalen want het exemplaar van Conchita heeft helaas de geest gegeven (gaatjes in de stof)
Optimist tot in de kist
  zaterdag 26 juni 2010 @ 13:24:33 #44
271246 hc-sjonny
pi_83323245
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:46 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat word een aardige klus hier met een Duitse herder van 38 kilo

Overigens Qwea? Jij hebt toch ook een Kong voor Baloe? Ik heb wel eens gehoord van mensen die het kleine gaatje dichtmaken en er bouillon in doen en dat invriezen. Als je hem er uit haalt even wachten tot het al begint te smelten en dan geven.

Wat ik me alleen afvraag en de reden waarom ik het nog niet heb gegeven is of het niet net als sneeuw eten een maagkanteling zou kunnen veroorzaken. Dat vraag ik me dus ook af bij de tips hier om ijsklontjes te geven
niet gewoon ijsklontjes geven maar door het water doen van de honden eerst even crushen natuurlijk. maar onze honden hebben nergens last van. ook met sneeuw niet.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 18:04:46 #45
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83331216
Ik gooi emmers koud water op het balkon, maar het liefst liggen die idioten hier gewoon te bakken in de volle zon met 32 graden. Kees niet, die ligt de hele dag in deze hitte in het dikke dekbed op de bank te ronken als ik dr dr gang laat gaan, dat is namelijk nog warmer
En Karel ligt gewoon onder de bank.
Ik ga 's morgens vroeg ver wandelen met ze en de rest van de dag korte blokjes om.
En ze mogen bij alle kindjes in de buurt in de zwembadjes, ook ideaal
Koelmatten ed heb ik nooit gekocht.
Als we lange stukken gaan autorijden nemen we wel een paar bevroren flessen water mee, en die wikkelen we dan in fleecedekens of zo, en leggen we onder de dekens waar de honden op liggen.
En dan hebben we ter plaatse lekker koel drinkwater
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 26 juni 2010 @ 18:07:33 #46
271246 hc-sjonny
pi_83331303
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 18:04 schreef oh-oh het volgende:
Ik gooi emmers koud water op het balkon, maar het liefst liggen die idioten hier gewoon te bakken in de volle zon met 32 graden. Kees niet, die ligt de hele dag in deze hitte in het dikke dekbed op de bank te ronken als ik dr dr gang laat gaan, dat is namelijk nog warmer
En Karel ligt gewoon onder de bank.
Ik ga 's morgens vroeg ver wandelen met ze en de rest van de dag korte blokjes om.
En ze mogen bij alle kindjes in de buurt in de zwembadjes, ook ideaal
Koelmatten ed heb ik nooit gekocht.
Als we lange stukken gaan autorijden nemen we wel een paar bevroren flessen water mee, en die wikkelen we dan in fleecedekens of zo, en leggen we onder de dekens waar de honden op liggen.
En dan hebben we ter plaatse lekker koel drinkwater
'k vind het juist zielig voor mijn honden als ze het warm hebben om dan te lopen, alhoewel woon ik dan ook niet in de bouw oid. maar 's morgens ga ik wel eens een stukje lopen
  zaterdag 26 juni 2010 @ 18:17:16 #47
176471 oh-oh
pi_83331620
Ja ik ga dus ook 's morgens ver, en 's avonds trouwens ook nog een flinke ronde, maar dan zo rond middernacht. Ze zullen de rest van de dag wel ff moeten kunnen poepen en plassen, dus ik ga dan nog een paar keer een kort rondje.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_83331925
De dames liggen hier op de koelmatten. Maandag komt er nog een koelbandana bij, die moet van een ander filiaal komen want ze verkopen op dit moment alsof ze worden weggegeven.
Optimist tot in de kist
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:02:21 #49
271246 hc-sjonny
pi_83332889
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 18:17 schreef oh-oh het volgende:
Ja ik ga dus ook 's morgens ver, en 's avonds trouwens ook nog een flinke ronde, maar dan zo rond middernacht. Ze zullen de rest van de dag wel ff moeten kunnen poepen en plassen, dus ik ga dan nog een paar keer een kort rondje.
jij woont zeker in een 2onder1/rijtjeshuis huis? ik woon in een vrij huis met groot lap grond achter dus daar kunnen ze (godzijdank) hun behoeften doen, alleen zitten we momenteel nog in de verbouwing dus ik moet deze laatste bouwweken even mee naar de tuin lopen, *is veel te bang dat ze weglopen!
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:12:39 #50
176471 oh-oh
pi_83333197
Ik woon in een appartement
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')