Ik ga bij geen enkele detacheerder of Werving & Selectie toko langs, die zijn wat mij betreft het schuim der natie en moet je verre van blijven. Ongeacht of ze me betalen voor een bezoekjequote:Op maandag 28 juni 2010 11:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoe ga jij dan om met die monsterboardbellers? Ga je bij iedereen zo'n persoonlijk gesprekje aan bij wijze van investering?
Een (klein) aantal 'moeilijke' vragen per mail of telefoon is meestal al genoeg om kaf van koren te scheiden.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoe ga jij dan om met die monsterboardbellers? Ga je bij iedereen zo'n persoonlijk gesprekje aan bij wijze van investering?
Dat dus. Geen enkel W&S bureau doet wat ze beloven, dus ik ga er al niet eens meer op in.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ga bij geen enkele detacheerder of Werving & Selectie toko langs, die zijn wat mij betreft het schuim der natie en moet je verre van blijven. Ongeacht of ze me betalen voor een bezoekje
Vast. Meestal staat er niks. De meeste grote bedrijven dokken die tientjes en die verdienen ze later gemakkelijk terug. Ze zijn niet voor niks groot geworden. Het gaat om de positieve indruk. Gewoon even aanbieden.quote:
BS. Je hoeft niet betaald te worden voor iets wat je vrijwillig doet. Dat je niet aangenomen word is het risico van het vak.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:44 schreef noutie het volgende:
[..]
Vast. Meestal staat er niks. De meeste grote bedrijven dokken die tientjes en die verdienen ze later gemakkelijk terug. Ze zijn niet voor niks groot geworden. Het gaat om de positieve indruk. Gewoon even aanbieden.
Ik had wel positieve ervaringen met een van deze bureau's, maar ik ben nu aan het rondkijken (en solliciteren) en deze bureau's zijn een ongelovelijke verspilling van tijd. (en dat is mijn eigen schuld want ik moet ze eigenlijk gewoon negeren....)quote:Op maandag 28 juni 2010 11:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ga bij geen enkele detacheerder of Werving & Selectie toko langs, die zijn wat mij betreft het schuim der natie en moet je verre van blijven. Ongeacht of ze me betalen voor een bezoekje
Nou dat vind ik nog niet eens zo vreemd. De werkgever verteld wat hij verwacht, dus kan de sollicitant ook vertellen wat hij verwacht.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:13 schreef Dlocks het volgende:
Sollicitanten die vragen om reiskosten vergoeding en het onbeschoft vinden als dit niet wordt gegeven vallen bij mij in het straatje van sollicitanten die bij aanvang van het eerste gesprek al direct beginnen met het op tafel leggen van een salariseis.
Tja, ik vind het persoonlijk zonde van mijn tijd om drie gesprekken af te gaan om er daarna tijdens een arbeidsvoorwaardengesprek achter te komen dat de salariseis die je op tafel legt totaal niet aansluit bij het salaris dat de werkgever voor ogen heeft.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:13 schreef Dlocks het volgende:
Sollicitanten die vragen om reiskosten vergoeding en het onbeschoft vinden als dit niet wordt gegeven vallen bij mij in het straatje van sollicitanten die bij aanvang van het eerste gesprek al direct beginnen met het op tafel leggen van een salariseis.
Salariseisen vind ik wel van een hele andere orde. Die kun je best in het eerste gesprek al neerleggen om te kijken of er uberhaupt uit te komen is.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:13 schreef Dlocks het volgende:
Maar niet bij aanvang van een gesprek.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Salariseisen vind ik wel van een hele andere orde. Die kun je best in het eerste gesprek al neerleggen om te kijken of er uberhaupt uit te komen is.
Nee niet in de eerste drie zinnen nee, maar dat lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:37 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Maar niet bij aanvang van een gesprek.
"Laat ik me even wat over mezelf vertellen, ik heet Jaap Willemse, ben 40 jaar, woonachtig in Tjieterkstradeel, heb een salariseis van 4500 euro en hier is een declaratie van de door mij gemaakte reiskosten i.v.m. deze sollicitatie. "quote:Op maandag 28 juni 2010 13:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee niet in de eerste drie zinnen nee, maar dat lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.
Dat dan weer wel ja. En dan zou ik er ook op afknappen.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:03 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
"Laat ik me even wat over mezelf vertellen, ik heet Jaap Willemse, ben 40 jaar, woonachtig in Tjieterkstradeel en heb een salariseis van 4500 euro. "
(ik zie sommige mensen er nog voor aan om het te doen ook...)
quote:Op maandag 28 juni 2010 13:37 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Maar niet bij aanvang van een gesprek.
Je vergeet "en ik heb hier een declaratie van de voor dit gesprek gemaakte reiskosten."quote:Op maandag 28 juni 2010 14:03 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
"Laat ik me even wat over mezelf vertellen, ik heet Jaap Willemse, ben 40 jaar, woonachtig in Tjieterkstradeel en heb een salariseis van 4500 euro. "
(ik zie sommige mensen er nog voor aan om het te doen ook...)
Oeps...ja, inderdaad. Ik zal hem even toevoegen.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:06 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Je vergeet "en ik heb hier een declaratie van de voor dit gesprek gemaakte reiskosten."
Ik heb er ook een positieve ervaring mee. En zolang je duidelijk bent naar ze zie ik het ook niet mis gaan...quote:Op maandag 28 juni 2010 12:09 schreef Snapcount2 het volgende:
Ik had wel positieve ervaringen met een van deze bureau's, maar ik ben nu aan het rondkijken (en solliciteren) en deze bureau's zijn een ongelovelijke verspilling van tijd. (en dat is mijn eigen schuld want ik moet ze eigenlijk gewoon negeren....)
Mjah, heel vaak hebben ze iets concreets voor me, maar als ze me dan bij dat bedrijf aanmelden en het wordt niets, dan hoor je er helemaal niets meer van. (en dan bedoel ik dus ook echt helemaal niets, ook niet dat je afgewezen bent....)quote:Op maandag 28 juni 2010 14:09 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Ik heb er ook een positieve ervaring mee. En zolang je duidelijk bent naar ze zie ik het ook niet mis gaan...
Tegenwoordig geef ik bij dat soort bureaus van te voren al heel duidelijk aan dat ik er geen tijd in ga steken als ze niet een concrete mogelijkheid hebben. Vaak is het dan inderdaad meteen afgelopen. Soms geven ze aan inderdaad iets concreets te hebben en dan kunnen we verder praten.
Dan had je er bij mij dus al uitgelegen.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:03 schreef kahlanamnell het volgende:
Ik heb 1 keer erom gevraagd (vooraf), toen had ik een 1e gesprek al gehad dat redelijk in de buurt was, maar moest ik naar het hoofdkantoor voor een 2e gesprek en dat was bijna 200 km van mijn huis. Toen heb ik de kosten ook teruggekregen. En daar was ik blij om, dat was bijna 60 euro bij elkaar en dat kon ik toen ik geen baan had moeilijk missen.
quote:Op maandag 28 juni 2010 08:14 schreef karr-1 het volgende:
Laten we zeggen 20 jaar geleden toen ik nog niet zoveel te besteden had als nu.
Spreek je jezelf nu niet tegen?quote:Op maandag 28 juni 2010 15:05 schreef karr-1 het volgende:
Wel geld of geen geld maakt dus geen verschil. Je solliciteert zelf dus mag je er ook wat voor doen. Dat een bedrijf het geeft prima, maar het is zeker geen standaard en ook niet verplicht.
Als ik dat lees komt bij mij de tekst "NEE" op.quote:100 open sollicitaties in 1 keer sturen
Gelukkig is niet iedereen zoals jijquote:
Als een werknemer reiskostenvergoeding krijgt, vergoedt die werknemer dan ook de kosten die het bedrijf maakt om hem/haar aan het werk te houden?quote:Op maandag 28 juni 2010 11:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
TS, vergoed jij ook de kosten die het bedrijf heeft gemaakt om een gesprek met jou aan te gaan?
Maybe you should go get the point.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Als een werknemer reiskostenvergoeding krijgt, vergoedt die werknemer dan ook de kosten die het bedrijf maakt om hem/haar aan het werk te houden?
Sowieso, heb jij ooit een werknemer een (willekeurige) onkostenvergoeding zien betalen aan een werkgever?
Ach schei nou toch uitquote:Op maandag 28 juni 2010 15:12 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Gelukkig is niet iedereen zoals jij![]()
Ik ben trouwens aangenomen en werk er nu al 7 jaar. En ben blij dat ik bij een baas werk die hiervoor staat en waarbij de mens belangrijker is dan principes of meer geld te kunnen behouden.
Nee want in het laatste bericht spreek ik over het heden, in het eerste over 20 jaar terug. Ik kan ook veranderen in de tijd.quote:
quote:Op maandag 28 juni 2010 15:12 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Gelukkig is niet iedereen zoals jij![]()
Ik ben trouwens aangenomen en werk er nu al 7 jaar. En ben blij dat ik bij een baas werk die hiervoor staat en waarbij de mens belangrijker is dan principes of meer geld te kunnen behouden.
Ik heb een keer ingestemd met een salarisverlaging, telt dat?quote:Op maandag 28 juni 2010 15:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Als een werknemer reiskostenvergoeding krijgt, vergoedt die werknemer dan ook de kosten die het bedrijf maakt om hem/haar aan het werk te houden?
Sowieso, heb jij ooit een werknemer een (willekeurige) onkostenvergoeding zien betalen aan een werkgever?
Sorry hoor maar "quote:Op maandag 28 juni 2010 15:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee want in het laatste bericht spreek ik over het heden, in het eerste over 20 jaar terug. Ik kan ook veranderen in de tijd.
Nee dat maak jij er van, Principes zijn principes die veranderen niet meer terug.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ""
Als jij in de (nabije) toekomst je baan mocht verliezen en je wellicht op een houtje komt te bijten, verander je dus net zo hard weer terug?!
Jouw principes komen dus ook niet veel verder dan tot in je eigen portemonnee
Als jij die maandelijks als extra regel op je loonstrookje terugziet wel jaquote:Op maandag 28 juni 2010 15:28 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb een keer ingestemd met een salarisverlaging, telt dat?
Die van mij wel dus het is nog steeds waar.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Jouw principes komen dus ook niet veel verder dan tot in je eigen portemonnee
wat een onzinnige discussie hier zegquote:Op maandag 28 juni 2010 15:34 schreef karr-1 het volgende:
Principes zijn principes die veranderen niet meer terug.
Ah, nee, oke, duidelijk ...quote:Op maandag 28 juni 2010 15:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee dat maak jij er van, Principes zijn principes die veranderen niet meer terug.
Zolang het mijn eigen principes zijn wel, maar daar hadden we het dan ook niet over. Ik weet dat je iets tegen me hebt, maar dat hoort hier niet thuisquote:Op maandag 28 juni 2010 15:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, nee, oke, duidelijk ...![]()
Maar wel een persoonlijke instelling waar je naar handelt ... maar dat mag de naam 'principe' dus niet hebben
Maak hem dan weer nuttig door iets toe te voegenquote:Op maandag 28 juni 2010 15:37 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
wat een onzinnige discussie hier zeg
Had je het toch bijnaaa goed.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee dat maak jij er van, Principes zijn principes die veranderen niet meer terug.
He shitquote:
Principes zijn altijd "eigen".quote:Op maandag 28 juni 2010 15:39 schreef karr-1 het volgende:
Zolang het mijn eigen principes zijn wel, maar daar hadden we het dan ook niet over.
Ik heb niks tegen je, ik ken je niet eensquote:Ik weet dat je iets tegen me hebt, maar dat hoort hier niet thuis
[karr-1 style]quote:
quote:
Ook bijna goed.quote:
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:25 schreef PatrickvdH het volgende:
Investeren in je toekomst is dan wel een mooie kreet, maar dit is niet zoveel waard als je inkomen zeer gering is
Ik begrijp de frustratie, maar dat is de realiteit. Er zijn maar weinig mensen die altijd de beste zullen zijn en men plant altijd meerdere gesprekken waarvan er dus altijd mensen zijn die op voorhand minder geschikt lijken. Maar zelfs een back-up sollicitant maakt kans. Dat het op voorhand een minder grote kans is doet daar niets aan af.quote:Wat voor mij in deze situatie ook nog specifiek meespeelt is het sterke gevoel dat ik nooit een serieuze kans heb gehad tijdens dit gesprek, dat ik een back-up optie was voor het geval dat de kandidaten die op papier beter zijn (meer ervaring), in persoon erg zouden tegenvallen.
Zelfs dan denk ik dat je een serieuze kans maakt. Sollicitaties kosten een bedrijf tijd en dus ook geld, dus worden er alleen sollicitanten uitgenodigd waarmee misschien verder gegaan kan worden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:40 schreef PatrickvdH het volgende:
Wat voor mij in deze situatie ook nog specifiek meespeelt is het sterke gevoel dat ik nooit een serieuze kans heb gehad tijdens dit gesprek, dat ik een back-up optie was voor het geval dat de kandidaten die op papier beter zijn (meer ervaring), in persoon erg zouden tegenvallen. Of andersom, wanneer ik (op papier slechter, geen ervaring) in persoon er erg uit zou springen, wat zou compenseren voor dit gebrek...
Het is met name de overheid die deze vergoeding geeft. Ik zou het onnodig verspillen van belastinggeld noemen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:56 schreef Leonidas82 het volgende:
De politie vergoed wél reiskosten, ook bij het solliciteren![]()
[..]
Is het ook. Jaren geleden kreeg ik zelfs een vergoeding toen ik gekeurd moest worden voor militaire dienst, terwijl ik een OV kaart had en dus geen kosten had. Maar ik moest en zou het aannemen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:06 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Het is met name de overheid die deze vergoeding geeft. Ik zou het onnodig verspillen van belastinggeld noemen.
En principieel als je bent heb je het stug teruggestort?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Is het ook. Jaren geleden kreeg ik zelfs een vergoeding toen ik gekeurd moest worden voor militaire dienst, terwijl ik een OV kaart had en dus geen kosten had. Maar ik moest en zou het aannemen.
Dat zou wel verklaren waarom hij niet in militaire dienst zit. Weigeren is geen optie.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:21 schreef Fogel het volgende:
[..]
En principieel als je bent heb je het stug teruggestort?
Klopt, ik heb het niet aangenomen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:21 schreef Fogel het volgende:
[..]
En principieel als je bent heb je het stug teruggestort?
Ik was al goedgekeurd, maar omdat de militaire dienst toen net afgeschaft werd ben ik nooit gegaan.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:38 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dat zou wel verklaren waarom hij niet in militaire dienst zit. Weigeren is geen optie.
geen idee of je profiel klopt, maar volgens mij werd je al afgekeurd als je sexuele voorkeur voor mannen had? Althans zoiets staat mij bij, maar het is alweer heel wat jaartjes terug dat ik op keuring moest.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:38 schreef karr-1 het volgende:
Ik was al goedgekeurd, maar omdat de militaire dienst toen net afgeschaft werd ben ik nooit gegaan.
Nee dat is al jaren geen reden meer tot afkeuring.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:06 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
geen idee of je profiel klopt, maar volgens mij werd je al afgekeurd als je sexuele voorkeur voor mannen had? Althans zoiets staat mij bij, maar het is alweer heel wat jaartjes terug dat ik op keuring moest.
De belangrijkste woorden heb ik even uitgelichtquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik begin mezelf bijna vreemd te vinden dat het werkelijk nog nooit bij me is opgekomen om reiskostenvergoeding te vragen voor de kosten die ik maakte ten behoeve van een sollicitatiegesprek.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:48 schreef mvdlubbe het volgende:
De belangrijkste woorden heb ik even uitgelicht.
Ik heb het even voor je verbeterd, je was er eentje vergetenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik begin mezelf bijna vreemd te vinden dat het werkelijk nog nooit bij me is opgekomen om reiskostenvergoeding te vragen voor de kosten die ik maakte ten behoeve van een sollicitatiegesprek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |