Lekker als je daar straks naar toe op vakantie gaatquote:ANTALYA - De Koerdische afscheidingsbeweging PKK dreigt met aanslagen op badplaatsen in Turkije die ook in trek zijn bij de Nederlandse vakantieganger. Volgens het AD wordt gevreesd dat er aanslagen zullen plaatsvinden in vakantiebestemmingen als Antalya, Marmaris en andere plaatsen aan de Turkse rivièra.
Jaarlijks vieren ruim 700.000 Nederlanders hun vakantie in Turkije. De Nationale Veiligheidsraad heeft het gehad over extra veiligheidsmaatregelen om toeristen te beschermen.
De afgelopen dagen zijn er diverse confrontaties geweest tussen leger en PKK in het zuidoosten van Turkije. Gisteren sloegen de terroristen toe in Istanbul. Verwacht wordt dat meer agenten worden ingezet om de veiligheid bij bus- en treinstations, veerboten, metro en toeristische trekpleisters te waarborgen.
25/06/10 06u44
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ten-in-Turkije.dhtml
Hoezo? Niks mis met Turkije hoor.quote:
Heb het niet zo op die landen. Teveel toeristen, teveel mensen die je iets aan proberen te smeren.quote:
Ik denk het niet. Sowieso zijn er vrijwel nooit PKK aanslagen op toeristische oorden.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:17 schreef rene90 het volgende:
is er ook een negatief reisadvies uitgegeven? Normaal is het met die knakkers wel zo dat ze hun beloftes wel nakomen toch? Dan schrappen we turkije maar van de lijst.
Moet je niet naar toeristische oorden gaanquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Heb het niet zo op die landen. Teveel toeristen, teveel mensen die je iets aan proberen te smeren.
Bomaanslagen kun je never nooit goedpraten.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:50 schreef Hellas2009 het volgende:
De PKK strijdt voor de rechten van de onderdrukte Koerden in Turkije. Wat willen jullie nou, dat ze hun strijd gaan staken omdat jullie de toerist willen uithangen in Turkije?
Nee, doe ik ook niet meer. Behalve als er een mooie cultuur isquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:46 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Moet je niet naar toeristische oorden gaan
Als we naar de laatste aanvallen van de PKK kijken dan kun je zien dat 99% van hun slachtoffers Turkse soldaten zijn. Deze soldaten representeren de terreurstaat die de onschuldige Koerden bombardeert.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:50 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Bomaanslagen kun je never nooit goedpraten.
Jij verheerlijkt een terreurorganisatie die het gemikt heeft op onschuldige toeristen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:53 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Als we naar de laatste aanvallen van de PKK kijken dan kun je zien dat 99% van hun slachtoffers Turkse soldaten zijn. Deze soldaten representeren de terreurstaat die de onschuldige Koerden bombardeert.
Ben je ooit in het binnenland van Turkije geweest? Of Istanbul, Ankara Izmir? Of het Oosten van Turkije.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, doe ik ook niet meer. Behalve als er een mooie cultuur is
En jongens die vanwege dienstplicht het leger in moeten opblazen is wel oké.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:53 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Als we naar de laatste aanvallen van de PKK kijken dan kun je zien dat 99% van hun slachtoffers Turkse soldaten zijn. Deze soldaten representeren de terreurstaat die de onschuldige Koerden bombardeert.
Dat is in ieder geval geen terrorisme volgens de experts.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:54 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
En jongens die vanwege dienstplicht het leger in moeten opblazen is wel oké.
Ho ho, jij stelt jezelf ook niet bepaald openlijk kritisch op tegen Hamas.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jij verheerlijkt een terreurorganisatie die het gemikt heeft op onschuldige toeristen.
Schaam je.
Ik heb nergens gezegd dat ik begrip heb voor aanslagen op toeristische plekken. Maar de PKK voert dan ook geen aanslagen uit op dit soort plekken. Turkse staatspropaganda.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:55 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ho ho, jij stelt jezelf ook niet bepaald openlijk kritisch op tegen Hamas.
OT:
Hellas ik snap echt niet dat jij de PKK kan "begrijpen" hierin. Aanslagen, en dus geweld, zijn een middel dat nooit gebruikt mag worden.
In Antalya ben ik geweestquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ben je ooit in het binnenland van Turkije geweest? Of Istanbul, Ankara Izmir? Of het Oosten van Turkije.
Stuk voor stuk heel mooi hoor. Beter dan Antalya in ieder geval.
Feit blijft dat ze aanslagen uitvoeren. En dat is per definitie fout. Van welke kant het dan ook komt.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:56 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik begrip heb voor aanslagen op toeristische plekken. Maar de PKK voert dan ook geen aanslagen uit op dit soort plekken. Turkse staatspropaganda.
Aanvallen op Turkse soldaten zijn geen aanslagen maar legitieme verzetsdaden volgens de terrorismeexperts.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:59 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Feit blijft dat ze aanslagen uitvoeren. En dat is per definitie fout. Van welke kant het dan ook komt.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
In Antalya ben ik geweestEn wat meer van de cultuur gezien hoor. Maar het trekt me niet. Net als relatief veel van het midden-oosten, niks voor mij.
Geef eens een bron van een erkende expert.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:01 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Aanvallen op Turkse soldaten zijn geen aanslagen maar legitieme verzetsdaden volgens de terrorismeexperts.
Nee, we gingen toen op vakantie naar Antalya, en later ben ik met een vriend naar Istanbul geweest. Maar het is mijn ding niet. Geen vooroordelen ofzo. In Jeruzalem vond ik die enorme moskee met de gouden koepel ook niks.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
In Antalya heb je niks gezien. Volgens mij loop je gewoon met veel vooroordelen.
Ik ben ook een keer met een groep Nederlanders (met vooroordelen van hier tot Tokio ) naar Istanbul geweest en ze kwamen positief geschokt terug zeg maar.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, we gingen toen op vakantie naar Antalya, en later ben ik met een vriend naar Istanbul geweest. Maar het is mijn ding niet. Geen vooroordelen ofzo. In Jeruzalem vond ik die enorme moskee met de gouden koepel ook niks.
Ja, ik geloof wel dat het mooi is. Maar het is niet mijn stijl, mijn ding. Dat snap je toch wel?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik had het dan ook niet over de moskeeën in Istanbul (die vonden ze ook wel mooi trouwens)
Je hebt bijvoorbeeld de autovrije eilanden in Istanbul, met hele mooie huizen. De oude historische gebouwen, passages. De gouden hoorn. Uitgaan..
Istanbul is heel mooi.
Het boek staat ergens op mijn harde schijf thuis, ik zal er later naar zoeken en de naam hier posten. De expert besprak de Hezbollah-aanval op de Amerikanen in Libanon: was dit een terreuraanslag of niet? De meeste experts vinden van niet want de slachtoffers waren soldaten.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:02 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Geef eens een bron van een erkende expert.
Sorry hoor maar je verwart de Turkse premier die fan is van de Hamas-terroristen met mij.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jij verheerlijkt een terreurorganisatie die het gemikt heeft op onschuldige toeristen.
Schaam je.
Wat is dat voor onzin? Ik vind elke aanslag bewust gericht op onschuldige burgers belachelijk. Dus jij vindt het normaal dat ik een aanslag op jou en je gezin pleeg omdat ik het niet eens ben met de Nederlandse regering? (of de regring waar jij woont)quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:50 schreef Hellas2009 het volgende:
De PKK strijdt voor de rechten van de onderdrukte Koerden in Turkije. Wat willen jullie nou, dat ze hun strijd gaan staken omdat jullie de toerist willen uithangen in Turkije?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |