Hoi!
Ik ben al een paar maanden een 'stiekeme' meelezer en nu vind ik het wel eens tijd worden voor mijn eerste post (tevens mijn eerste post op Fok!, ook al kijk al al een jaar of 4 dagelijks hier

)
Ik raak altijd geinspireerd door jullie lijstjes en ideeen over gezond eten. Ik probeer zelf altijd zo 'puur' mogelijk te eten. Ben niet zo van de kant-en-klaar pakjes met allemaal enge toevoegingen van E-nummers en aroma's enzo (al zwicht ik zo nu en dan natuurlijk ook wel eens voor een zak chocotoff's of reep chocola

) De sfeer is hier ook leuk, dus het lijkt me leuk om hier ook te posten!
Ik ben nu een paar maanden bezig om wat kilootjes kwijt te raken. Het gaat langzaam, maar dat vind ik helemaal niet erg! Ik heb ook wel een gezond gewicht nu en wil gewoon net iets strakker en slanker worden, maar waar het me vooral om gaat is gezond eten. Op zich was mijn eetpatroon niet slecht, ik at wel gewoon 3 gezonde maaltijden elke dag. Alleen ik ben echt een snaaikont en dat ben ik nu een beetje aan het afleren. Ik weeg nu 60 kilo bij 1.70 meter. 3 maanden geleden woog ik 63 kilo dus ik ben ongeveer een kilo per maand afgevallen. Nog 2 a 3 kilo'tjes eraf en ik ben helemaal tevreden. Dat moet te doen zijn!
Ohja, nog wat persoonlijke informatie: ik ben 20 jaar, studeer Psychologie in Utrecht en woon daar in een heel leuk studentenhuis

Heb het er echt naar mijn zin en ben de laatste tijd heel blij met mijn leventje hier!
Nou, mijn eerste lijstje dan maar
O: Grote bak vanilleyoghurt met muesli
T: -
L: Twee gebakken eitjes met 30+ kaas en 4 plakjes schouderham, 200 gram broccoli met een klein beetje mayo en sambal (ik heb een sambalverslaving)
T: heel veel kersen
D: Gebakken aardappels, restje wokgroenten, stukje gegrilde forel, salade met tomaat, feta en olijven
T: Cappuccino, misschien vanavond nog een paar nootjes o.i.d.
Ik heb vandaag geprobeerd eens wat minder koolhydraten te eten. Ben echt gek op brood, maar wil proberen om 1 koolhydraatarme/koolhydraatloze maaltijd per dag te gaan eten. Vandaag was dat dus mijn lunch. Misschien gaat het afvallen dan ook wel wat sneller. Ben wel tevreden over m'n lijstje van vandaag!
PS Ik moet nog eventjes een leuke usericon maken/vinden maar ik ben totaal niet technisch en heb geen idee hoe ik een plaatje kan verkleinen (behalve in paint maar dan zijn ze echt onzichtbaar klein
). Iemand tips?