bron: http://www.geenstijl.nl/quote:14 procent van de jongeren komt in aanraking met justitie. Bij Nederlandse mannen gaat het om 20 procent, bij Marokkanen om 54 procent. Marokkaanse jongeren zijn het jongst als ze met justitie in aanraking komen. Zij komen gemiddeld 4,1 keer met justitie in aanraking. Turkse mannen plegen geweldsdelicten, Marokkanen vermogensdelicten, autochtone Nederlanders vernielingen, verstoring van de openbare orde en verkeersdelicten. 4,5 procent van de autochtone Nederlandse meisjes komt in aanraking met justitie. Van de Marokkaanse meisjes is dat 16,6 procent (in de statistieken zijn dus zowel Marokkaanse jongens als Marokkaanse meisjes oververtegenwoordigd). Bij meisjes gaat het zelden om geweldsdelicten. Surinaamse en Antilliaanse meisjes plegen drie keer vaker een vermogensdelict met geweld dan Nederlandse meisjes. Van de veelplegers is 12,8 procent autochtoon Nederlands, maarliefst 32,3 procent is Marokkaans. Marokkaanse meisjes zijn twee keer zo vaak veelpleger ten opzichte van autochtone meisjes. Criminele allochtonen zijn gewelddadiger dan criminele autochtonen.
En nu kan ik alle linkschmenschen bitchslappen die mij vertellen dat het slechts een onderbuikgevoel zou zijn.quote:
O, yeahquote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:35 schreef Kreator het volgende:
[..]
En nu kan ik alle linkschmenschen bitchslappen die mij vertellen dat het slechts een onderbuikgevoel zou zijn.
Als jij in de tussentijd je werk goed had gedaan, was het probleem al lang opgelost.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:37 schreef Monco10 het volgende:
Dit is toch geen nieuws? Het is al jaren en jaren bekend.
Had ik de politiek ingemoeten?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als jij in de tussentijd je werk goed had gedaan, was het probleem al lang opgelost.
Dit zijn nieuwe cijfers, newbie. Hoe kan dat nou al jaren bekend zijn? Ben je helderziend?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:37 schreef Monco10 het volgende:
Dit is toch geen nieuws? Het is al jaren en jaren bekend.
En dan kunnen zij weer woorden als stigmatiseren, polariseren enz. gebruiken.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:35 schreef Kreator het volgende:
[..]
En nu kan ik alle linkschmenschen bitchslappen die mij vertellen dat het slechts een onderbuikgevoel zou zijn.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:39 schreef gekkewiebel het volgende:
Is dit zo'n zelfde prutgetal als waar Wilders mee schermde afgelopen verkiezingsstrijd? "Marokkanen zijn 5x vaker verdacht van een misdrijf dan Nederlanders", dat zegt dus niets. Zijn we in Nederland niet onschuldig tot het tegendeel is bewezen? Ik ben benieuwd wat hier precies berekend is.
Oeh! Dus die reacties op de FP 'vast een Fin'! of 'zeker weer een bontkraagje' zijn dingen die alleen de laatste weken opeens als paddestoelen uit de grond schieten?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:39 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit zijn nieuwe cijfers, newbie. Hoe kan dat nou al jaren bekend zijn? Ben je helderziend?
Wat is dat nou voor onzin. Ik praat niets goed, ik probeer alleen duidelijk te maken dat populistisch/racistisch iets roepen zonder gefundeerde cijfers niet correct is.quote:
Dat staat er toch gewoon, linksmensch?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:39 schreef gekkewiebel het volgende:
Is dit zo'n zelfde prutgetal als waar Wilders mee schermde afgelopen verkiezingsstrijd? "Marokkanen zijn 5x vaker verdacht van een misdrijf dan Nederlanders", dat zegt dus niets. Zijn we in Nederland niet onschuldig tot het tegendeel is bewezen? Ik ben benieuwd wat hier precies berekend is.
Doe eens een rondje gevangenis, dan zul je nog opkijken van het hoge aantal exotisch ogende ingezetenen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:39 schreef gekkewiebel het volgende:
Dat gebeurt al een tijdje met cijfers, al blijft het populistisch/racistisch iets roepen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:41 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor onzin. Ik praat niets goed, ik probeer alleen duidelijk te maken dat populistisch/racistisch iets roepen zonder gefundeerde cijfers niet correct is.
Pfff, heb je het nog niet door? Fok! draait op racisme en trolls. Trolls zijn views en views zijn reacties, en views zijn pageviews en daar houden we hier van. Of het nou over Israël, joden, moslims, PVV, Marokkanen of weet ik veel wat gaat, iedereen loopt er achteraan. En als je bronnenkritiek hebt worden de reacties gewoon weggehaaldquote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:41 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor onzin. Ik praat niets goed, ik probeer alleen duidelijk te maken dat populistisch/racistisch iets roepen zonder gefundeerde cijfers niet correct is.
Dat komt omdat de politie racisties is, en alle aandacht richt op allochtonen ipv. hardrijders op te pakken.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:42 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Doe eens een rondje gevangenis, dan zul je nog opkijken van het hoge aantal exotisch ogende ingezetenen.
Power to the pageview!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:43 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Pfff, heb je het nog niet door? Fok! draait op racisme en trolls. Trolls zijn views en views zijn reacties, en views zijn pageviews en daar houden we hier van. Of het nou over Israël, joden, moslims, PVV, Marokkanen of weet ik veel wat gaat, iedereen loopt er achteraan. En als je bronnenkritiek hebt worden de reacties gewoon weggehaald
Uiteraard. In plaats van de problemen aanpakken gaan we de problemen downplayen.quote:
Ja, wist je dat niet? Ik word betaald door Danny om hier dagelijks een rechts topic te plaatsen voor de pageviews.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:43 schreef Sigmund666 het volgende:
Pfff, heb je het nog niet door? Fok! draait op racisme en trolls. Trolls zijn views en views zijn reacties, en views zijn pageviews en daar houden we hier van. Of het nou over Israël, joden, moslims, PVV, Marokkanen of weet ik veel wat gaat, iedereen loopt er achteraan. En als je bronnenkritiek hebt worden de reacties gewoon weggehaald
Krijg jij er voor betaald? De meesten doen het gratis, misschien moet er toch een cao worden afgesproken.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, wist je dat niet? Ik word betaald door Danny om hier dagelijks een rechts topic te plaatsen voor de pageviews.. Gelukkig zijn jouw argumenten nog wel rationeel.
Juist ja, denk je nou echt de problemen aan te pakker door met zulke cijfers naar buiten te komen? De crimineeltjes zullen er niet minder crimineel om worden, en tegelijk zet je kwaaie gezichten van de autochtone Nederlanders tegen de allochtonen. Wilders polariseert en draagt geen oplossingen bij, punt. Hetzelfde geldt voor zulke cijfers.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:44 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Uiteraard. In plaats van de problemen aanpakken gaan we de problemen downplayen.
"ik ken een marokkaan en die is echt niet crimineel. Hij werkt hard en heeft een heel leuk gezinnetje. Het ligt niet aan hun afkomst..."quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
"Ach Krea, het is maar een kleine groep die het verpest voor de anderen, door wél hun best te doen en bijvoorbeeld te studeren. Zo voldoet die hele groep natuurlijk nooit aan het onderbuikgevoel."
Dit topic heeft niets met Wilders te maken. Maar wel met criminele jonge allochtonen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:50 schreef gekkewiebel het volgende:
Juist ja, denk je nou echt de problemen aan te pakker door met zulke cijfers naar buiten te komen? De crimineeltjes zullen er niet minder crimineel om worden, en tegelijk zet je kwaaie gezichten van de autochtone Nederlanders tegen de allochtonen. Wilders polariseert en draagt geen oplossingen bij, punt. Hetzelfde geldt voor zulke cijfers.
Wat Nederland nodig heeft is een stukje begrip voor elkaar en veel meer contact.
Precies, de islam is een geloof en geloof is een keuze.quote:
Knap dat je om de kern van een verhaal van 4 regels heen draait.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit topic heeft niets met Wilders te maken. Maar wel met criminele jonge allochtonen.
"Het is zo'n lieve jongen, hij is echt veranderd na zijn verplichte 2 uurtjes schoffelen nadat hij dat oude vrouwtje had beroofd."quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:51 schreef Kreator het volgende:
"ik ken een marokkaan en die is echt niet crimineel. Hij werkt hard en heeft een heel leuk gezinnetje. Het ligt niet aan hun afkomst..."
Eigenlijk is het niet zo heel gek dat oude vrouwtjes hun tasje extra goed vasthouden zodra ze een marokkaantje in de buurt zien.quote:14 procent van de jongeren komt in aanraking met justitie. Bij Nederlandse mannen gaat het om 20 procent, bij Marokkanen om 54 procent. Marokkaanse jongeren zijn het jongst als ze met justitie in aanraking komen. Zij komen gemiddeld 4,1 keer met justitie in aanraking
Eindelijk. Waar blijven ze?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:35 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ow ja, en onschuldige mensen zijn echt zo vaak verdacht van strafbare feiten terwijl ze er niets meer te maken hebbenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:39 schreef gekkewiebel het volgende:
Ok. Sorry.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:53 schreef gekkewiebel het volgende:
Knap dat je om de kern van een verhaal van 4 regels heen draait.
Politieagenten zijn over het algemeen oververtegenwoordigd in de grote steden, waar evenzo de allochtonen oververtegenwoordigd zijn. Het kan zo zijn dat politieagenten eerder geneigd zijn achter misdaden aan te gaan waarbij een jongen met een "Noord-Afrikaans uiterlijk" betrokken is, etc...quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:54 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ow ja, en onschuldige mensen zijn echt zo vaak verdacht van strafbare feiten terwijl ze er niets meer te maken hebbenJa echt, het gebeurt me minimaal drie keer per week
Problemen benoemen is een eerste stap richting die problemen oplossen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:50 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Juist ja, denk je nou echt de problemen aan te pakker door met zulke cijfers naar buiten te komen? De crimineeltjes zullen er niet minder crimineel om worden, en tegelijk zet je kwaaie gezichten van de autochtone Nederlanders tegen de allochtonen. Wilders polariseert en draagt geen oplossingen bij, punt. Hetzelfde geldt voor zulke cijfers.
Wat Nederland nodig heeft is een stukje begrip voor elkaar en veel meer contact.
Lees het topic anders nog even. 54% ( VIERENVIJFTIG ) . Dat is geen klein groepje. Dat is meer dan de helft. Kutnewbie. Bovendien heb ik geen hekel aan marokkanen, maar aan criminele kutjeugd. Als dat dan voornamelijk marokkanen zijn, dan ben ik dus niet racistisch, homo.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:54 schreef NotYou het volgende:
Stelletje racistische tokkies ook hè, hier. Zet anders even lekker de piratenmuziek op en pak er een biertje bij joh. Xenofobe nitwits. Iedereen weet dat het slechts een klein groepje Marokkaanse jongeren is dat zich aan dit soort onwenselijk gedrag schuldig maakt en bovendien doen Nederlandse jongeren dat net zo goed.
Je hoeft van mij geen begrip te hebben voor criminelen. Maar ik zou niet weten waarom je minder begrip moet hebben voor de criminele gastarbeiderszoon dan voor de criminele zoon van je blanke buren met Opel Zafira en 28" LCD tv.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ok. Sorry.
Waarom moet ik begrip hebben voor de zoon van een gastarbeider, als die keer op keer criminele dingen doet?
Goed, je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:57 schreef Tja..1986 het volgende:
We hebben zelf de Marrokkaanse sociale onderlaag geimporteerd. Een aantal hebben zich kunnen opwerken, maar veel ook niet. Deze cijfers zijn dus niet zo gek. Als je van de autochtonen de sociale onderlaag pakt, zal je ongeveer de zelfde cijfers zien. Het probleem is dus niet Islam, of Marrokkaan, het probleem is sociale onderlaag. Dat zegt links Nederland trouwens al jaren.
..als iedereen zijn kop in het zand steekt en zegt dat het bij Nederlanders net zo erg is als bij Marokkanen, dan helpen zulke cijfers wel degelijk.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:58 schreef gekkewiebel het volgende:
Zulke cijfers helpen niets en zetten alleen maar kwade gezichten.
Nou, je zult toch eerst het probleem moet analyseren voordat je er iets aan kunt doen... zodat je ook kunt monitoren dat het beter of slechter gaat en of bepaalde doelstellingen worden bereikt.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:50 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Je moet niet benoemen dat Marokkanen vaker crimineel zijn, je moet benoemen dat er veel criminaliteit onder jongeren is. Bedenk wel dat nieuwsberichten over criminaliteit onder jongeren bij autochtonen bar weinig nieuwswaarde hebben. De reden daarvoor is simpel, wij mensen zien graag een makkelijk definieerbare groep als aanstichters van een hoop ellende.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:56 schreef Mdk het volgende:
[..]
Problemen benoemen is een eerste stap richting die problemen oplossen.
De problemen niet benoemen omdat men bang is voor polarisatie, en men begrip wilde tonen is het beleid dat de afgelopen decennia is gevoerd, en in de cijfers zie je het resultaat daarvan.
Iemand die het snapt. Er is nog hoop........quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:57 schreef Tja..1986 het volgende:
We hebben zelf de Marrokkaanse sociale onderlaag geimporteerd. Een aantal hebben zich kunnen opwerken, maar veel ook niet. Deze cijfers zijn dus niet zo gek. Als je van de autochtonen de sociale onderlaag pakt, zal je ongeveer de zelfde cijfers zien. Het probleem is dus niet Islam, of Marrokkaan, het probleem is sociale onderlaag. Dat zegt links Nederland trouwens al jaren.
Omdat ze zielig zijn! Ze groeien op tussen twee culturen in en worden vaak met de nek aangekeken, verder wonen ze vaak in rotbuurten en hebben ze het thuis niet breed! Ik stel voor dat we met fok! een knuffeldag organiseren waarop we marokkanen in het zonnetje zetten en ze eens fijn letterlijk knuffelen in de hoop dat ze zich wat beter zullen voelen en minder zullen slopen, meppen, stelen, bedreigen en verkrachten!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:59 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nou, je zult toch eerst het probleem moet analyseren voordat je er iets aan kunt doen... zodat je ook kunt monitoren dat het beter of slechter gaat en of bepaalde doelstellingen worden bereikt.
En begrip voor elkaar?Waarom moet ik begrip voor criminelen hebben?
Helaas, ook dat argument is ontkracht.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:57 schreef Tja..1986 het volgende:
Bronquote:Maar...toch is die lagere sociaal-economische positie niet doorslaggevend, want Nederlanders uit dezelfde lage sociale klassen komen minder voor misdrijven met de politie in contact dan allochtonen uit die klasse.
Er is niet veel criminaliteit onder jongeren, wel onder bepaalde etnische groepen. Je moet het eerst duidelijk benoemen, voordat je er iets aan kunt doen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:01 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Je moet niet benoemen dat Marokkanen vaker crimineel zijn, je moet benoemen dat er veel criminaliteit onder jongeren is. Bedenk wel dat nieuwsberichten over criminaliteit onder jongeren bij autochtonen bar weinig nieuwswaarde hebben. De reden daarvoor is simpel, wij mensen zien graag een makkelijk definieerbare groep als aanstichters van een hoop ellende.
Door op zo'n manier door te discussiëren komen we geen stap dichter bij de oplossing.
En het kleine groepje heeft een OV, want ze treden overal in het land op!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:54 schreef NotYou het volgende:
Stelletje racistische tokkies ook hè, hier. Zet anders even lekker de piratenmuziek op en pak er een biertje bij joh. Xenofobe nitwits. Iedereen weet dat het slechts een klein groepje Marokkaanse jongeren is dat zich aan dit soort onwenselijk gedrag schuldig maakt en bovendien doen Nederlandse jongeren dat net zo goed.
Oh god, je was serieus.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:04 schreef gekkewiebel het volgende:
Kunnen jullie mij uitleggen hoe we op deze manier dichter bij een oplossing komen van de problematiek?
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:56 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Politieagenten zijn over het algemeen oververtegenwoordigd in de grote steden, waar evenzo de allochtonen oververtegenwoordigd zijn. Het kan zo zijn dat politieagenten eerder geneigd zijn achter misdaden aan te gaan waarbij een jongen met een "Noord-Afrikaans uiterlijk" betrokken is, etc...
Gewoon die Marokanen terug sturen naar Turkije!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:04 schreef gekkewiebel het volgende:
Kunnen jullie mij uitleggen hoe we op deze manier dichter bij een oplossing komen van de problematiek?
Niet hé. De troll moet even gevoerd worden. Dit topic had net zo goed alleen 'homoseksualiteit is een zonde! God straft met aids' hoeven te bevatten.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:04 schreef gekkewiebel het volgende:
Wat een onzin. Dit toont perfect aan wat het artikel ook zegt want schijnbaar ligt het gevoelig. Jullie reageren meteen met ridiculisatie. Onderken de cijfers nu eens gewoon, en laten we vandaaruit werken naar een oplossing.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:07 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Niet hé. De troll moet even gevoerd worden. Dit topic had net zo goed alleen 'homoseksualiteit is een zonde! God straft met aids' hoeven te bevatten.
Onderzoek onder enkel in 1984 geboren mensen. Dat staat nou niet echt als een huis he.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:02 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Helaas, ook dat argument is ontkracht.
[..]
Bron
Oke, prima, ik ga erin mee, etc.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:09 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dit toont perfect aan wat het artikel ook zegt want schijnbaar ligt het gevoelig. Jullie reageren meteen met ridiculisatie. Onderken de cijfers nu eens gewoon, en laten we vandaaruit werken naar een oplossing.
Je denkt dat 1984 een bijzonder slecht jaar was voor de nieuwgeboren marokkanen?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:09 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Onderzoek onder enkel in 1984 geboren mensen. Dat staat nou niet echt als een huis he.
Ho ho ho.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:11 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Oke, prima, ik ga erin mee, etc.
Het probleem is vaak dat het blijft bij boe roepen en met cijfers gooien. Terugsturen is natuurlijk een optie van niks. Het druist tegen haast elke wet op elk niveau in en het betekent dat je op overheidsniveau onderscheid gaat maken op basis van afkomst, racisme ten top.
Dan zijn we het eensquote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:13 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ho ho ho.
Ik rep niet over terugsturen, ik rep over het aanpakken van de problemen in de wortel. Kijken wat de letterlijke oorzaak is en dat aanpakken.
Onderscheid op basis van afkomst zie jij ook veel te negatief in. Feit ; Marokkaanse jongeren zijn met 54% oververtegenwoordigd. Dan moet je dus uitzoeken waarom dat is en het op die manier proberen op te lossen. Dan maak je dus "onderscheid" maar niet met een racistisch motief zoals jij het doemdenkend schetst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |