bullshit. Je basic metabolic Rate is wat je lichaam gebruikt in absolute rust, voor de interne energiehuishouding, voor je organen en voor de thermische processen. Je BMR * je Physical activity level (PAL) is je onderhoud. JE BMR kun je beter niet onder gaan zitten, dan komt je lijf snel in een spaarstand terecht.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:05 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Je BMR geeft het aantal Kcal dat je nodig hebt om op gewicht te blijven. Als je wat wilt afvallen moet je er wel onder gaan zitten (of meer gaan sporten bijvoorbeeld).
je berekent hier niet de BMR maar het onderhoudsniveau!! de 30% die je erbij optelt is de PAL van iemand die matig actief is (10% is bedlegerig)quote:Voor de vraagsteller zou dit ideaal zijn om die 10 kilo af te vallen:
(66 + (13,8 x 77) + (5 x 173) - (6.8 x 33) = Kcal + 30% = 1907) = 1768 Kcal per dag. Dan val je heel geleidelijk af, ongeveer 200 gram per week (al is dit wel een dikke aanname natuurlijk).
quote:Op 1500 Kcal per dag gaan zitten zal sneller resultaat geven (al is sneller wat relatief, meer dan 500 gram per week haal je niet, maar meer kan ook bijna niet als je 3 keer in de week wilt hardlopen en daarin een betere tijd wilt gaan neerzetten).
Op de meeste sites valt te lezen dat je minimaal 1200 Kcal per dag nodig hebt, 1000 Kcal per dag = crashdieet en zeer zeer onverstandig. Veel mensen zijn het er over eens dat als je op 1800 Kcal per dag gaat zitten je gaat afvallen (als man zijnde die ook sport). Dat is ook wat makkelijker te onthouden dan die 1768.
In mijn berekening zit die PAL er al bij, 30% tot 37% is 3 keer in de week sporten. En zoals ik zei kan je dit iets verhogen als je al jaren 3 keer per week sport.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:22 schreef kwakz0r het volgende:
bullshit. Je basic metabolic Rate is wat je lichaam gebruikt in absolute rust, voor de interne energiehuishouding, voor je organen en voor de thermische processen. Je BMR * je Physical activity level (PAL) is je onderhoud. JE BMR kun je beter niet onder gaan zitten, dan komt je lijf snel in een spaarstand terecht.
ben jijn nu kwakz0r ?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ah dan zitten we weer op 1 lijn! Het heet dan alleen dus niet BMR, daarom raakte ik in de war, want de rest van je post klonk wel goed, maar ik wist wel nagenoeg zeker dat onder je BMR zitten geen goed idee is
Noem het 'onderhoud' en we zijn weer helemaal akkoord
Nee maar ik had op de vorige pagina een opmerking gemaakt over BMR ook! Kwak is alleen vaak goed in het uitleggen van dingen waar ik over hakkel, dat welquote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:38 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
ben jijn nu kwakz0r ?![]()
ik zal mijn post even editten, moet inderdaad onderhoud zijn. Altijd lastig die termen.
die 500 haal je volgens mij alleen met die shakes, met normaal eten is dat wel erg lastig. Een collega van mij heeft dat gedaan en daar is het na een jaar nog steeds niet bij aangekomen, maar het is mij volstrekt onduidelijk hoe je kan functioneren met 500 Kcal ?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:47 schreef KingOfMars het volgende:
500 kcal ga ik met mijn lunch al dik overheen..
Rondje hardlopen is idd al bijna 500kcal voor mij!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:50 schreef kahlanamnell het volgende:
Met cardio had ik gisteren trouwens al meer dan 500 Kcal in een uur verbrand, zou echt niks voor mij zijn![]()
http://kassa.vara.nl/tv/a(...)-goud-waard/speel/1/quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:49 schreef elmagnifico het volgende:
biohcg..
BIO HCG en geen HCG kneus.. en iemand vroeg erna ik heb geantwoord..quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:06 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
http://kassa.vara.nl/tv/a(...)-goud-waard/speel/1/
En verder laat ik me hier niet over uit , ook al weet ik dat je niet het echte hcg gebruikt hebt, het lijkt me sowieso niet wenselijk over dit soort afvalpraktijken met 500Kcal dieeten hier te praten![]()
Je gaat pas vet verbranden bij langdurig sporten. Dis 45 minuten is (afhankelijk van het tempo) net op het randje wat dat betreft.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:53 schreef elmagnifico het volgende:
[..]
BIO HCG en geen HCG kneus.. en iemand vroeg erna ik heb geantwoord..
Heb je ergens gelezen dat ik hierover een discussie wil voeren..?? Ik vroeg me af wat de manier is om gezond af te vallen, het zij alleen door op te letten op je voeding of ook gecombineerd met sporten. en dan bijvoorbeeld niet 45min lang fietsen wat ik dus voorheen heb gedaan en niet heeft geholpen
hm ok duidelijk, dan toch iets anders zoeken.. 45min kan erg saai worden na tijdjequote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:55 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Je gaat pas vet verbranden bij langdurig sporten. Dis 45 minuten is (afhankelijk van het tempo) net op het randje wat dat betreft.
Ik weet wel zeker dat dat het is.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:07 schreef MariaEtcetera het volgende:
Plus, je gaat dit vast niet willen horen, maar het kan ook dat je juist omdat je zo weinig eet nu niet meer afvalt. Je lichaam gaat in de spaarstand, houdt alles vast wat het binnenkrijgt omdat het denkt verdere tijden van schaarste in het vooruitzicht te hebben.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:55 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Je gaat pas vet verbranden bij langdurig sporten. Dis 45 minuten is (afhankelijk van het tempo) net op het randje wat dat betreft.
Het is ook niet tof om met links te komen naar een wanproduct (met allerlei bijwerkingen) waar ik niks mee te maken heb. En zonder benul om ook maar te zeggen dat er van allerlei soort dingen inzitquote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:07 schreef MariaEtcetera het volgende:
Plus, je gaat dit vast niet willen horen, maar het kan ook dat je juist omdat je zo weinig eet nu niet meer afvalt. Je lichaam gaat in de spaarstand, houdt alles vast wat het binnenkrijgt omdat het denkt verdere tijden van schaarste in het vooruitzicht te hebben.
Plus wat je aan sporten doet wordt veelal niet vertaald in spieren - wat voor een man misschien toch wel wenselijk kan zijnAls je te weinig eet verbrand je dan namelijk eerder je spieren dan je vet.
Ik spreek overigens sort of uit ervaring, ooit was zo min mogelijk eten ook mijn planik werd er wel wat lichter door, maar ik was nog steeds flabby en lager dan 62,5 kilo ben ik nooit gekomen
Je metabolisme kan er jaren later nog van van slag zijn. Niet om te bitchen, wel als oprechte waarschuwing.
Overigens is het niet zo tof om met woorden als 'kneus' te gaan smijten, als er kritiek komt op jouw afvalwijze - dit is nog altijd een afval-topic.
Nou, ik ben blij dat mijn zwangere pies jou van dienst heeft kunnen zijn dan...quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:49 schreef elmagnifico het volgende:
dieet van 500kcal gedaan, biohcg.. ja ja, het is slecht ja ja, jojo effect. Ik heb het allemaal eerder gelezen en gehoord, maar heb alle vertrouwen dat ik mijn huidige gezonde levenstijl wel kan volhouden. Dan maar geen chips tijdens kijken van een film, dan maar geen cola, dan maar geen bier
Eet nu gewoon gezond, let beetje op aantal kcal en eet tweewekelijsk of wekelijks 1x lekker junkfood. En drink minimaal 2 liter water/bronwater/crystalclear. Probeer dus mn balans te vinden, wat tot nu toe super gaat. Het afvallen gaat nog steeds, maar stontlangzaamZit al bijna 3 weken te dobberen tussen 84 en 85
is het bij de meesten hier gewoon letten op wat je eet, of ook veel beweging bij
Pardon? Kennelijk heeft dat diiet van 500 Kcal je ogen niet echt goed gedaan. Ik zal het even vetgedrukt maken voor je wat ik schreef:quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:53 schreef elmagnifico het volgende:
BIO HCG en geen HCG kneus.. en iemand vroeg erna ik heb geantwoord..
Nu duidelijk? En ik ben een kneus?quote:En verder laat ik me hier niet over uit , ook al weet ik dat je niet het echte hcg gebruikt hebt, het lijkt me sowieso niet wenselijk over dit soort afvalpraktijken met 500Kcal dieeten hier te praten
En geen borrelnootjesquote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
Kwark (ongezoet) en nootjes (ongezout) zijn helemaal goed al, iig!
Minimaal 30 minuten inderdaad, althans zo heb ik het altijd geleerd. 45 Minuten is prima aan cardio. Fiets is meer voor warming up / cooling down vind ik. Ik ga liever op de cross trainer, stairs machines, roeien en hardlopen dan fietsen.quote:
waarom kom je uberhaubt met zon link dan? als je toch weet dat het niet hetzelfde is.. ik kwak toch ook geen links van een konijn wanneer ik koe bedoel. en geld zat hierquote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:09 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Pardon? Kennelijk heeft dat diiet van 500 Kcal je ogen niet echt goed gedaan. Ik zal het even vetgedrukt maken voor je wat ik schreef:
[..]
Nu duidelijk? En ik ben een kneus?
Lijkt me meer op jouw van toepassing afgaande op je geniale dieet van de afgelopen weken en het geld weggooien aan nep producten zoas bio hcg![]()
![]()
Volgende keer gewoon gelijk wegen nadat je uit de sauna komt, door al dat verloren zweet lijkt het of je heel wat bent afgevallenquote:Op woensdag 7 juli 2010 10:20 schreef Barretje80 het volgende:
goed.. gister was ik bij de 85 in de buurt (85.5) maar de sauna ( en vooral al het lekkers wat daar te smikkelen valt) heeft er weer een kilootje bij gedaan..terug bij af dus weer :p
Dat is eigenlijk best goed. Je kan beter trainen als het warm is, zijn bijv. je spieren veel sneller warm. Bij het kickboxen wat ik doe gaat zelfs met 30 graden gewoon nog de verwarming aan totdat het 36 graden is en na een uur trainen een luikje open voor een kwartiertje voor frisse lucht en daarna weer dicht zodat het niet afkoelt.quote:vanavond dan maar de cross-trainer uit proberen, alhoewel een airco hier ver te zoeken is!
hihih.. de crosstrainer staat in m'n eigen huis.. genoeg shirts op voorraad.. alleen die sportbeha's niet :pquote:Op woensdag 7 juli 2010 11:16 schreef kahlanamnell het volgende:
Neem wel 2 schone shirts mee, kan je halverwege even pauze nemen en schoon shirt aantrekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |