Tja, dat is bij de meeste tanks.quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:44 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Heeft weinig zin, 10 minuten en het is klaar.
Volgens mij heeft dat sowieso nooit zoveel zin, het is leuk om wat ritme te breken bij een ander, maar je moet er zelf ook wel tegen kunnen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:45 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Tja, dat is bij de meeste tanks.
23.quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:46 schreef Szura het volgende:
[..]
Hoeveel waren er vorig jaar in totaal?
En dan weer gelijk gebroken wordenquote:Op donderdag 24 juni 2010 19:46 schreef Szura het volgende:
Wel even die laatste servicegame pakken zodat je de 5e set mag beginnen
Want? Federer stond 0-2 achter en Falla serveerde voor de match. Haase is nooit zo dichtbij geweest.quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:49 schreef senswal het volgende:
Begint een beetje te lijken op de eerste wedstrijd van Federer...
Je vraagt er echt om idd, kansloos stukje proza.quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:50 schreef jojomen4 het volgende:
RAFA speelt 90% van z'n wedstrijden tegen mindere spelers op 60%, en wanneer het echt moet geeft het pas gas. Nu krijg ik vast weer een hoop gepiep te horen, maar ik hoop dat jullie er iets van opsteken.
VAMOS!
Je bent gewoon een misselijk mannetjequote:Op donderdag 24 juni 2010 19:50 schreef jojomen4 het volgende:
Het mooiste vind ik nog dat hier altijd mensen rondlopen, die veel tennis kijken maar er niks van begrijpen, die soms denken dat mindere spelers echt een kans hebben tegen Rafa als deze spelers 1 of 2 sets/breaks voorstaan. Hahahahahaha
Morgen gebeurd het weer....
En anders is het volgende week wel weer... Wanneer begrijpen jullie het nou? RAFA speelt 90% van z'n wedstrijden tegen mindere spelers op 60%, en wanneer het echt moet geeft het pas gas. Nu krijg ik vast weer een hoop gepiep te horen, maar ik hoop dat jullie er iets van opsteken.
VAMOS!
quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:50 schreef jojomen4 het volgende:
Het mooiste vind ik nog dat hier altijd mensen rondlopen, die veel tennis kijken maar er niks van begrijpen, die soms denken dat mindere spelers echt een kans hebben tegen Rafa als deze spelers 1 of 2 sets/breaks voorstaan. Hahahahahaha
En anders is het volgende week wel weer... Wanneer begrijpen jullie het nou? RAFA speelt 90% van z'n wedstrijden tegen mindere spelers op 60%, en wanneer het echt moet geeft het pas gas. Nu krijg ik vast weer een hoop gepiep te horen, maar ik hoop dat jullie er iets van opsteken.
VAMOS!
Nee ik had het meer over die 6-0, maarja die was bij Fed natuurlijk in de 5de set. Maar goed verder nu.quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:50 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Want? Federer stond 0-2 achter en Falla serveerde voor de match. Haase is nooit zo dichtbij geweest.
Zou me niet verbazen als het nog een keer 6-0 (of 6-1) wordt.quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:54 schreef senswal het volgende:
[..]
Nee ik had het meer over die 6-0, maarja die was bij Fed natuurlijk in de 5de set. Maar goed verder nu.
Een 5-setter tegen een nietszeggende Nederlander die amper ervaring heeft op het hoogste podium. En dan ga jij hier kick lopen doen?quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:50 schreef jojomen4 het volgende:
VAMOS!
Jij wilt ook beweren dat Rafa bewust de eerste 3 sets niet vol doorspeelt en dus bijna bewust 1-2 achterkomt in sets tegen de nummer 151 van de wereld?quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:57 schreef alors het volgende:
jojomen heeft wel gelijk, ik als niet kenner heb Rafa ook meermaals zien achterstaan en dan komt er een moment waarop hij vol gas erop en erover gaat. Kan ook de verzwakking van de tegenstander zijn, maar het is me wel opgevallen.
Was aan het glijden in de 4de set. Net weer heel eventjes, vandaar die pijnsteek.quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:00 schreef Federer-fan het volgende:
Weet iemand wat er met Haase's enkel precies is? Heeft hij hem verzwikt of iets anders?
Ik zeg niet dat ie dat bewust doet, maar hij lijkt ergens altijd weer een bepaalde woede/kracht te krijgen om erop en erover te gaan.quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:59 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Jij wilt ook beweren dat Rafa bewust de eerste 3 sets niet vol doorspeelt en dus bijna bewust 1-2 achterkomt in sets tegen de nummer 151 van de wereld?
Jij mag bij jojo aanschuiven in de kleuterklas
Oke, maar wat heeft het glijden dan veroorzaakt? Of had hij al last van zijn enkel voordat de wedstijd begon?quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:01 schreef Drassss het volgende:
[..]
Was aan het glijden in de 4de set. Net weer heel eventjes, vandaar die pijnsteek.
Nee joh, dat doet Nadal allemaal bewust.quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:02 schreef Exxon het volgende:
Of hij deze wedstrijd nou wint of niet, sowieso groot respect voor Haase dat hij een vijfsetter weet af te dwingen tegen de nummer 1 van de wereld
Dit soort inhoudelijke opmerkingen konden we helaas wel verwachten van jou. Iemand heeft een andere mening en is gelijk een misselijk mannetje.quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:52 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Je bent gewoon een misselijk mannetje![]()
Hij speelt niet bewust een 5 setter, hij probeert in 3 sets te winnen op 60%, wanneer hij inziet dat dat niet gaat geeft hij even gas.quote:Kun je niet alsjeblieft een keer oprotten .... alsof Rafa bewust hier een vijfsetter speeltNee, dan heb je het lekker begrepen ....
Bij een split-step gleden beide benen wat uit elkaar. Geen idee of hij al iets had, maar het zag er niet zo gezond uit.quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:01 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oke, maar wat heeft het glijden dan veroorzaakt? Of had hij al last van zijn enkel voordat de wedstijd begon?
Bij de loting ging het voor Haase al mis.quote:
Dat zijn beslissingen die Rafa heeft gemaakt. Haase kan niks meer.quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:05 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Geen 1e service in de game, dan schiet het ook niet op ....
Ik doe het gewoon NIET. Ik ga NIET meer op je reageren. Ik ga ook gewoon wel weg uit dit topic. Voor ik dingen ga zeggen waar ik spijt van krijgquote:Op donderdag 24 juni 2010 20:03 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Dit soort inhoudelijke opmerkingen konden we helaas wel verwachten van jou. Iemand heeft een andere mening en is gelijk een misselijk mannetje.Volgens mij is het juist in de kinderklas dat we elkaar gaan uitmaken voor iets lelijks.
[..]
Hij speelt niet bewust een 5 setter, hij probeert in 3 sets te winnen op 60%, wanneer hij inziet dat dat niet gaat geeft hij even gas.
EDIT:ik begrijp nu je eerste reactie. Jij bent een van die jongens die dacht dat Haase een kans had. Dude, wake up!
![]()
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:05 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Dat zijn beslissingen die Rafa heeft gemaakt. Haase kan niks meer.
Hahahahahaha jij denkt serieus dat Nadal hier van een fitte Haase had gewonnen? Haha hoe is het daar in je eigen droomwereldje?quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:05 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Bij de loting ging het voor Haase al mis.
Typisch dat dat altijd gebeurt als jojomen opduiktquote:Op donderdag 24 juni 2010 20:08 schreef Federer-fan het volgende:
Jullie doen niet aardig tegen elkaar.
Nou ja, om nou te stellen dat Nadal zeker had verloren als Haase niet 95, maar 100% was, is natuurlijk ook zwaar overdreven.quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:07 schreef Hazzard het volgende:
[..]
Hahahahahaha jij denkt serieus dat Nadal hier van een fitte Haase had gewonnen? Haha hoe is het daar in je eigen droomwereldje?
Jouw opmerkingen zijn af en toe echt geweldig.quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:08 schreef Federer-fan het volgende:
Jullie doen niet aardig tegen elkaar.
Zeker gewonnen is misschien een tikkeltje overdreven ja.quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:09 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nou ja, om nou te stellen dat Nadal zeker had verloren als Haase niet 95, maar 100% was, is natuurlijk ook zwaar overdreven.
Pffff, vrouwenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad, schijtziek wordt je van die vent als het om Nadal gaat.quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:06 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Ik doe het gewoon NIET. Ik ga NIET meer op je reageren. Ik ga ook gewoon wel weg uit dit topic. Voor ik dingen ga zeggen waar ik spijt van krijg
Haase stort in, eerste service zakte in en maakte paar onnodige fouten. Nadal ging zijn tanden er toen wel inzetten.quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:13 schreef F.M.D. het volgende:
ik heb de laatste 2 sets gemist
stort haase in of heeft nadal gewoon een paar tandjes bij gezet?
ja mooi op tijd voor voetbalquote:Op donderdag 24 juni 2010 20:12 schreef crinoc het volgende:
Wel mooi op tijd klaar.
Ow, dank je wel.quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:09 schreef senswal het volgende:
[..]
Jouw opmerkingen zijn af en toe echt geweldig.
Inderdaad. Zodra hij meer punten pakt gaat het een stuk makkelijker bij hem.quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:15 schreef marcodej het volgende:
Zodra zn service loopt wint Haase zn games vrij makkelijk.
Hij heeft net verloren.quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:18 schreef InTrePidIvity het volgende:
Jammer zeg! Heb het helaas niet kunnen zien, maar Haase gaat dus blijkbaar super mee
De ironiequote:Op donderdag 24 juni 2010 20:18 schreef jojomen4 het volgende:
Mooi om te zien hoe Rafa respect heeft voor alle spelers waar die tegenover staat. Zouden veel jongens iets van kunnen leren!
VAMOS RAFA!!!!! HASTA LA FINAL VAMOS!!!!!SIIIIIIII!!!!!!!!
Dat zag ik, maar meer over z'n prestaties in het algemeen. Na z'n blessureproblemen lijkt hij dus aardig op de weg terug.quote:
Thiemo die twittertquote:Ruik ik een verassing bij haase nadal?
about 2 hours ago via Twitter for BlackBerry®
Haase is wel aardig verast ja.quote:
13.00 NL-time.quote:Op donderdag 24 juni 2010 22:43 schreef senswal het volgende:
Thiemo om 12.00 op court 5.
Leuk, ben benieuwd.quote:
waar te zien?quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:22 schreef alors het volgende:
Hahaha dat einde van Mahut-Isner had ik gemist, mooi zeg
Wie is die mevrouw? Koningin?quote:
Het WK voetbal is per definitie altijd geweldig.quote:Op donderdag 24 juni 2010 23:08 schreef Norrage het volgende:
Ben benieuwd wat we deze editie nog allemaal voorgeschoteld krijgen...Het is tot nu toe echt een geniaal toernooi!! 100x beter dan dat suffe WK-voetbal
Op baan 18quote:Op donderdag 24 juni 2010 21:24 schreef Chriz2k het volgende:
Mahut staat gewoon weer te dubbelen op baan 18!
Het WK was min of meer een verplichting, Wimbledon is prachtig tot nu toe.quote:Op donderdag 24 juni 2010 23:08 schreef Norrage het volgende:
Ben benieuwd wat we deze editie nog allemaal voorgeschoteld krijgen...Het is tot nu toe echt een geniaal toernooi!! 100x beter dan dat suffe WK-voetbal
Hij lijkt ook echt traag en onzeker in "volle" sprint..quote:Op vrijdag 25 juni 2010 01:23 schreef wimderon het volgende:
Federer heeft schijnbaar met een bandage gespeeld tot nu toe...
[ afbeelding ]
Waarom post je het dan niet in [ATP Tour # XLI] Het Centrale Tennistopic ? Dit is net zo offtopic als mijn slechte zelfbedachte grappen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 04:48 schreef danusz1986 het volgende:
[...]
Ook al hoort dit niet in dit topic, toch wil ik het even vermelden. [...]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk wordt het weer een mooie tennisdag vandaag. De wedstrijd van De Bakker lijkt me niet echt een feest om naar te kijken, maar vooral Monfils-Hewitt lijkt me. En Federer die Clement hopelijk wegveegt, al hoop ik dat Miracle_Drug dit niet leest.
![]()
[ Bericht 5% gewijzigd door Federer-fan op 25-06-2010 09:36:54 ][b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Dit was Bartoli ook geluktquote:
Als je ziet hoe diep Isner is gegaan tegen Mahut, is het niet heel verwonderlijk. Zoiets moet je bekopen, een normale 5 setter hakt er al in.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:34 schreef Norrage het volgende:
hmm had dat toch niet helemaal verwacht hoor...
Ik had verwacht dat ie nog wel goed zou serveren en zoquote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als je ziet hoe diep Isner is gegaan tegen Mahut, is het niet heel verwonderlijk. Zoiets moet je bekopen, een normale 5 setter hakt er al in.
van Thiemo gewonnen, wellichtquote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:43 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Voor Thiemo zaak om gefocust te blijven en dan met groot respect een handje geven.
Toch zonde voor Isner hoor, die had in normalen doen hier vrij dik van Thiemo gewonnen en een leuk toernooi neer kunnen zetten ....
Hup Thiemo (Had Haase ook maar eens mazzel met zijn lotingen)
Isner had nooit dik van Thiemo gewonnen. Daar serveert Thiemo te goed voor en daar is het voetenwerk van Isner te slecht voor.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:43 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Voor Thiemo zaak om gefocust te blijven en dan met groot respect een handje geven.
Toch zonde voor Isner hoor, die had in normalen doen hier vrij dik van Thiemo gewonnen en een leuk toernooi neer kunnen zetten ....
Had Isner in normale doen nog maar willen zien winnen hoor...Isner slaat lekker hard en zo, maar is verder net zo beroerd op gras als Thiemo zelfquote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:43 schreef The_BoezelaaR het volgende:
raar hequote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Thiemo is Isner gewoon aan het vegen
Karlovic kan bijvoorbeeld ook voor geen poot tennissen en alleen maar serveren, toch staat ie 30e van de wereld ofzoquote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:48 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Isner staat nummer 19 van de wereld. Echt niet omdat hij slechts een goeie service heeft. Probeer jij er maar eens soepel uit te zien als je aan 2.06m loopt. Isner en ook Querrey zijn gewoon 2 goede tennissers, met hun service als grote wapen.
Tegen iemand die amper kan lopen is dat best knap inderdaad.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
waarschijnlijk bedoelde je:quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
ik heb Karlovic al zo v aak een simpele bal gewoon onderin het net / nog voor het net zien leggen. Dan vraag ik me echt af 'waarom hij wel en ik nietquote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:55 schreef magik7777 het volgende:
Je moet dingen relatief zien, mannen als Karlovic en Isner, kunnen echt wel tennissen, maar hun service is wel het beste van hun spel, en de rest is gewoon een stuk(je) minder
hoe is het onder die steen?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja.
Isner is vet lang en kan enorm goed serveren. Lastig tegen te spelen op gras.
lol ,laatste paar dagen niet uit bed geweest enzo?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja.
Isner is vet lang en kan enorm goed serveren. Lastig tegen te spelen op gras.
Uhhh omdat hij misschien toch wel kan tennissen, het is geen Federer, en ook geen Nadal, maar hij kan toch wel ballen wegvegen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:56 schreef Salamando het volgende:
[..]
ik heb Karlovic al zo v aak een simpele bal gewoon onderin het net / nog voor het net zien leggen. Dan vraag ik me echt af 'waarom hij wel en ik niet'
Het was meer om te checken of je door had dat de eerste opmerking natuurlijk ironisch bedoeld wasquote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:03 schreef FedExpress het volgende:
[..]
lol ,laatste paar dagen niet uit bed geweest enzo?
ik wacht op een filmpje waarin hij een aantal ballen gewoon strak in de hoek wegslaat (en dan geen service) na de rally opgebouwd te hebben.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:06 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Uhhh omdat hij misschien toch wel kan tennissen, het is geen Federer, en ook geen Nadal, maar hij kan toch wel ballen wegvegen.
Stel, jij zou zijn service (maar dan alleen zijn service) hebben, zou jij dan ook no. 30 van de wereld zijn denk je? Zo nee, hoger of lager?
zo kwam het ook echt over jaquote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het was meer om te checken of je door had dat de eerste opmerking natuurlijk ironisch bedoeld was
Tennis gaat om punten maken. HOE je die punten maakt is niet interessant hier ....quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:08 schreef Salamando het volgende:
[..]
ik wacht op een filmpje waarin hij een aantal ballen gewoon strak in de hoek wegslaat (en dan geen service) na de rally opgebouwd te hebben.
Jawel hoor, er zijn hier mensen die meer fan van Federer zijn dan van Nadalquote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:09 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Tennis gaat om punten maken. HOE je die punten maakt is niet interessant hier ....
in deze 'discussie' gaat het daar wel degelijk overquote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:09 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Tennis gaat om punten maken. HOE je die punten maakt is niet interessant hier ....
Karlovic heeft ook op alle ondergronden titels gewonnen. En qua netspel mogen Querrey en Isner nog niet eens de schoenen poetsen van Karlovic...Karlovic kan echt wel tennissen hoor...net als dat Isner en Querrey dat ook echt wel kunnen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:08 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Mannen als Karlovic, Querrey en Isner weten gewoon heel goed wat ze wel en niet kunnen. Mede daarom zijn ze zover gekomen.
Ikzelf vind Isner nog de meest complete van de 3. Maar iemand als Querrey bijvoorbeeld heeft alleen in dit kalenderjaar toernooien gewonnen op zowel gras, gravel als hardcourt. Dat redt je niet met alleen een service.
Ook Isner heeft finales op gravel en hardcourt achter zijn naam staan dit jaar.
Beide Amerikanen kunnen echt wel beter tennissen dan Dr. Ivo.
mannetje met zonnebril.. komt op mij over als: cool dat hij isner aan het vegen is, respectquote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je moet eens op PI's letten. (Dat lampje dat nu naast mijn post staat)
ga je nou recreatief tennis vergelijken met ATP niveau?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:19 schreef magik7777 het volgende:
Feit is gewoon, dat niemand hier op het forum, zijn service met die van Karlovic zou mogen ruilen, een hogere positie op de wereldranglijst zou innemen dan hem.
Dus als je hier loopt te verkondigen dat Karlovic ALLEEN maar kan serveren, praat je poep...
Nee hoor. Deze 'discussie' gaat erom of servicekanonnen kunnen tennissen of dat ze puur een goede service hebben waarmee ze ver komen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:14 schreef Salamando het volgende:
[..]
in deze 'discussie' gaat het daar wel degelijk over
het lijkt me nogal logisch dat zijn slagen beter zijn dan die van ons hequote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:22 schreef magik7777 het volgende:
Ik vergelijk helemaal niks...
Ik zeg alleen dat mensen hier zeggen dat Karlovic alleen maar kan serveren, terwijl waarschijnlijk AL zijn slagen beter zijn dan die van de mensen die hem zo bekritiseren.
Maar geen enkele speler beheerst alle slagen even goed, iedereen heeft wel 1 of meerdere zwakkere slagen. Of juist 1 slag die veel beter is als de rest. Vaak (heel vaak stiekem zelfs) is het zo dat als iemand een snoeiharde technische perfecte forehand heeft, al snel word gezegd dat zijn backhand slecht is, terwijl die misschien ook goed is, maar lang niet zo goed als zijn forehand.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:23 schreef Salamando het volgende:
[..]
het lijkt me nogal logisch dat zijn slagen beter zijn dan die van ons he
het enige wat ik bedoel te zeggen is dat voor iemand met zo'n ranking op de wereldranglijst een belachelijk zwak slagenarsenaal heeft
Wel nee. Die staat voor altijd in de record-boeken. Of 'ie nou de tweede of derde ronde haalt..quote:
ik denk dat van de nummer 1 t/m 150 op de ATP ranking je bijna niemand vindt die onstabielere groundstrokes heeft dan Karlovic.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:30 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Maar geen enkele speler beheerst alle slagen even goed, iedereen heeft wel 1 of meerdere zwakkere slagen. Of juist 1 slag die veel beter is als de rest. Vaak (heel vaak stiekem zelfs) is het zo dat als iemand een snoeiharde technische perfecte forehand heeft, al snel word gezegd dat zijn backhand slecht is, terwijl die misschien ook goed is, maar lang niet zo goed als zijn forehand.
Het ging me meer om het feit hoe hij geveegd werd.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wel nee. Die staat voor altijd in de record-boeken. Of 'ie nou de tweede of derde ronde haalt..
Maar waarom is dat zielig dan?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:37 schreef senswal het volgende:
[..]
Het ging me meer om het feit hoe hij geveegd werd.
Als jij dat zegtquote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar waarom is dat zielig dan?
Hij heeft nog een paar gamepjes gepakt, en niemand zal hem er op aan kijken dat hij nu zo dik verliest, dat weet hij zelf ook wel (mag ik hopen).
Maar toch staat hij van hoger op de wereldranglijst dan 120 van die 150 mensen. En dat komt niet alleen door zijn service.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:34 schreef Salamando het volgende:
[..]
ik denk dat van de nummer 1 t/m 150 op de ATP ranking je bijna niemand vindt die onstabielere groundstrokes heeft dan Karlovic.
heb je ergens de hoeveelheid volley winners van die wedstrijd?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:47 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Vorig jaar tegen Tsonga hier op wimbledon, 82 winners tegenover 20 unforced errors. Zitten welliswaar 46 aces bij, maar dan hou je nog steeds 36 winners over.
Tsonga daarentegen, 58 winners, en 14 unforced errors, daar zitten 26 aces bij, blijven er dus 32 winners over.
waardoor komt dat dan wel denk je?quote:Maar toch staat hij van hoger op de wereldranglijst dan 120 van die 150 mensen. En dat komt niet alleen door zijn service.
Mwah, Isner en Querrey hebben ook geen slechte touch. Dubbelen ook prima samen en daar winnen ze echt niet alles met 7-6 7-6. Karlovic heeft de beste service, maar kan verder helemaal niks behalve een beetje keepen aan het net. Querrey heeft de minste service van deze drie, maar beweegt het beste en heeft solide groundstrokes en geen echt zwakke punten waar hij sowieso op te pakken is. Isner zit er qua service tussenin, maar heeft de beste groundstrokes, alleen beweegt hij erg slecht natuurlijk. Isner en Querrey zijn top-10 materiaal, die bijna overal wel redelijk uit de voeten kunnen (zeker Querrey). Karlovic kwam zo hoog door op banen die hem echt lagen bijna unbreakable te zijn een paar keer per jaar, maar is toch wel van een niveautje lager dan de Amerikaanse heren.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
Karlovic heeft ook op alle ondergronden titels gewonnen. En qua netspel mogen Querrey en Isner nog niet eens de schoenen poetsen van Karlovic...Karlovic kan echt wel tennissen hoor...net als dat Isner en Querrey dat ook echt wel kunnen.
Een heleboel van die overgebleven winners waren gewoon volleys als hij service-volley speelde, dus dat zegt nog steeds niet over de groundstrokes.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:47 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Maar toch staat hij van hoger op de wereldranglijst dan 120 van die 150 mensen. En dat komt niet alleen door zijn service.
Vorig jaar tegen Tsonga hier op wimbledon, 82 winners tegenover 20 unforced errors. Zitten welliswaar 46 aces bij, maar dan hou je nog steeds 36 winners over.
Tsonga daarentegen, 58 winners, en 14 unforced errors, daar zitten 26 aces bij, blijven er dus 32 winners over.
dat (keepen aan het net, geweldige uitspraak trouwensquote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Karlovic heeft de beste service, maar kan verder helemaal niks behalve een beetje keepen aan het net.
dat. Als ik zo zou serveren als Karlovic zou ik ook wel een volley in de andere hoek kunnen leggen denk ikquote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:57 schreef TheArt het volgende:
[..]
Een heleboel van die overgebleven winners waren gewoon volleys als hij service-volley speelde, dus dat zegt nog steeds niet over de groundstrokes.
Nee, maar zegt wel veel over het feit dat hij NAAST alleen serveren, ook nog kan volleren. Is toch knap voor iemand die ALLEEN maar kan serveren volgens velen...quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:57 schreef TheArt het volgende:
[..]
Een heleboel van die overgebleven winners waren gewoon volleys als hij service-volley speelde, dus dat zegt nog steeds niet over de groundstrokes.
Net of volleren met die lengte en zo'n service zo moeilijk is.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:01 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Nee, maar zegt wel veel over het feit dat hij NAAST alleen serveren, ook nog kan volleren. Is toch knap voor iemand die ALLEEN maar kan serveren volgens velen...
ooit al eens een service met 250 km/u geslagen en nog steeds een bal op je voeten gehad?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:03 schreef magik7777 het volgende:
wel eens een bal op je voeten gehad terwijl je langer dan 2 meter bent?
Karlovic krijgt geen ballen op zijn voeten met zijn servicequote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:07 schreef magik7777 het volgende:
Dat het voor lange mensen niet per definitie makkelijker is om te volleren, tuurlijk hebben ze meer reach, maar zijn veelal trager in het bewegen, en aan het net, draait het ook om reflexen.
Wanneer spelen ze?quote:
Het was bij de post die je bedoelt een duimpje-op. Dat is toch geen ironieteken?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je moet eens op PI's letten. (Dat lampje dat nu naast mijn post staat)
dank uquote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:22 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het was bij de post die je bedoelt een duimpje-op. Dat is toch geen ironieteken?
de stats van Karlovic spreken boekdelen (tussen haakjes staat zijn 'rank' in de ATP daarvoor):quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:09 schreef magik7777 het volgende:
En als je met alleen een goede service al nr. 30 van de wereld kunt worden, dan stelt de rest toch geen flikker voor. Hoe je het went of keert, je zult je tegenstander altijd moeten breken, of dat nu in een tie-break gebeurt, of ik de 138 ste game.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:35 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~Si vis amari, ama~
ik denk toch gewoon hewitt in 3quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:35 schreef Federer-fan het volgende:
Monfils-Hewitt wordt toch wel cool denk ik.
quote:
Nou, da's toch cool.quote:
ja tochquote:
Winnaar moet tegen de Bakker toch??? Laten we hopen op een 71-69 in de 5e set...quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:41 schreef FedExpress het volgende:
Youzhny gaat richting 5e set. 2-1 voor in sets, nu *5-3 achter
wil ik best zeggen,maar heb het niet gezien.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:42 schreef danusz1986 het volgende:
Jah wil je meteen erbij zeggen hoe. Vies netballetje.
kloptquote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:43 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Winnaar moet tegen de Bakker toch??? Laten we hopen op een 71-69 in de 5e set...
Het is niet alleen maar 'een goede service'. Het is wellicht de meest effectieve service ooit.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:09 schreef magik7777 het volgende:
En als je met alleen een goede service al nr. 30 van de wereld kunt worden, dan stelt de rest toch geen flikker voor. Hoe je het went of keert, je zult je tegenstander altijd moeten breken, of dat nu in een tie-break gebeurt, of ik de 138 ste game.
Alleen spelers met 20 of meer ATP-wedstrijden dit jaar staan in die lijst.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:37 schreef magik7777 het volgende:
74e is laatste??? Je had het over 150 ATP spelers,
Dat zoek je zelf maar op.quote:25 matches? waar? welke ondergrond? wie waren de tegenstanders?
Heel vergelijkbaar ja. Één wedstrijd als sample nemen, ook nog eens op grasquote:Ik zie vaak genoeg stats waarin de returner minder dan een kwart van de punten maakt op de tegenstander zijn eerste service. Nadal won gisteren 85% van de punten op zijn eerste service, stond Haase slecht te returneren? Haase won 75 % van de punten op zijn eerste service, stond Nadal slecht te returneren?
Nadal won 68% van de punten op zijn 2e service, (dus Haase won er slechts 32% van) Is dus nog een stuk lager dan Karlovic.
Waren het gisteren 2 mensen die alleen maar kunnen serveren?
Lijkt mij ook. Karlovic stelt zonder zijn service bijzonder weinig voor. Met een gemiddelde service zou Karlovic niet in de top-200 staan.quote:de stats spreken voor zich lijkt me....
dank u wimderdon, dat je nog veel mag keepen aan het netquote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:51 schreef wimderon het volgende:
[..]
Alleen spelers met 20 of meer ATP-wedstrijden dit jaar staan in die lijst.
[..]
Dat zoek je zelf maar op.
[..]
Heel vergelijkbaar ja. Één wedstrijd als sample nemen, ook nog eens op gras.
[..]
Lijkt mij ook. Karlovic stelt zonder zijn service bijzonder weinig voor. Met een gemiddelde service zou Karlovic niet in de top-200 staan.
we zitten nu in week 25 van het nieuwe seizoen, tenzij je iedere week een toernooi speelt of vaak een aantal rondes wint heb je dus gewoon minder dan 20 wedstrijden gespeeldquote:Dus er zijn maar 74 spelers die meer dan 20 wedstrijden hebben gespeeld? Lijkt me stug...
FH en BH --> techniek enzoquote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:18 schreef magik7777 het volgende:
[i]Mensen met een formidabele forehand of backhand worden veelal geprezen, mensen met een formidabele service worden altijd verweten dat ze niks anders kunnen dan alleen serveren
Verschil tussen kunst en kansloos.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:21 schreef FedExpress het volgende:
[..]
FH en BH --> techniek enzo
Service als je ruim 2 meter bent --> naar beneden meppen
verschil tussen kunst en... en... ja, niet kunst ofzo
wat een sukkel... stond 3-0 voor tochquote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:28 schreef danusz1986 het volgende:
Mathieu gaat Youzhny mentaal verslaan.
Hmmm... dus iedere 2mtr lange slungel, kan dus no.30 van de wereld worden.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:21 schreef FedExpress het volgende:
[..]
FH en BH --> techniek enzo
Service als je ruim 2 meter bent --> naar beneden meppen
verschil tussen kunst en... en... ja, niet kunst ofzo
Mathieu gaat zo choken (nu al begonnen trouwens)quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:28 schreef danusz1986 het volgende:
Mathieu gaat Youzhny mentaal verslaan.
lol, daar ging het nu niet om. jij had het over het bewonderen van iemand zijn slagenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:31 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Hmmm... dus iedere 2mtr lange slungel, kan dus no.30 van de wereld worden.
Heb je dus geen techniek voor nodig.
Alweer een analist voor net5 gevonden.
wat? forehand of backhand slaan afhankelijk van je tegenstander? je hebt een mooie FH/BH of die heb je niet hoor.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:36 schreef magik7777 het volgende:
tuurlijk is een forehand of backhand moeilijker te slaan dan een service, omdat je afhankelijk bent van je tegenstander, maar als ik langs de kant zit te kijken, en ik zie iemand een een snoeiharde ace slaan (of 10, of 20, of 30) kan ik daar alleen maar bewondering voor opbrengen
Ja.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:18 schreef magik7777 het volgende:
Dus er zijn maar 74 spelers die meer dan 20 wedstrijden hebben gespeeld? Lijkt me stug...
Google? 1e en 3e link zie ik zo al waar je het kunt vinden.quote:Waar kan ik dat lijstje vinden dan? Ik haalde mijn stats van de officiele wimbledon site.
Er zijn genoeg van dat soort voorbeelden te vinden. Voor diegenen is dat echter niet de standaard.quote:Ik wil er best nog wel een paar andere bijzoeken voor je, op hardcourt ofzo. Zoals ik al zei, zijn er MEER dan voldoende wedstrijden waarbij soortgelijke percentages worden gehaald. (slechts 1 op de 4 punten maken op je tegenstander zijn 1e service)
Dat is de algemene consensus over Karlovic. Als het zo gemakkelijk is om je eventjes ergens anders in te gaan specialiseren dan had hij zich vast wel gespecialiseerd in forehands, backhands, slices, dropshots, voetenwerk, snelheid.quote:Misschien moet je ATP tenniscoach of analist bij net5 worden, ik snap niet hoe je aan die wijsheid komt, als zijn service minder zou zijn, dan zou hij zich misschien in een andere slag gaan specialiseren.
Wat heeft dat ermee te maken met de constatering dat Karlovic buiten de service niets op het niveau beheerst waar hij op speelt? Er zijn ook genoeg spelers die hoog staan omdat ze heel hard kunnen rennen of leunen op een enorm sterke forehand. Robredo heeft top-5 gestaan, maar daar gaan we ook niet over beweren dat hij lekker aanvallend en spectaculair speelt omdat anderen die top-5 staan dat wel doen?quote:Mensen met een formidabele forehand of backhand worden veelal geprezen, mensen met een formidabele service worden altijd verweten dat ze niks anders kunnen dan alleen serveren
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:44 schreef magik7777 het volgende:
Als je tegenstander een bal weghoekt, hoe goed je forehand of backhand ook is, dan kom je te laat, en heb je niks aan je slag.
Service is de enige slag die je volledig zelf in de hand hebt, en daardoor veel makkelijker te trainen is.
Dat maakt een service een relatief makkelijkere slag dan een fore- of backhand om aan te leren.
Service is technisch moeilijk, maar erg goed te oefenen omdat het uitgaat van een dood spelmoment.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:46 schreef FedExpress het volgende:
[..]
![]()
Jij geeft vast geen tennisles. service is de moeilijkste slag die er is om aan te leren.. Eventueel backhand daarnaast, maar service voert de boventoon
<--quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:49 schreef Federer-fan het volgende:
Misschien weer een hele stomme vraag dit, maar mensen die bijvoorbeeld in Amerika live tennis kijken, zien die nu ook Monfils-Hewitt of zien die nu Henin-Petrova, vanwege het tijdsverschil?
Dat wel, maar backhands zijn ook goed te oefenen hoorquote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:51 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Service is technisch moeilijk, maar erg goed te oefenen omdat het uitgaat van een dood spelmoment.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:52 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
<--
Dit is een ff-grap, ik weet het zeker.
Jij geeft vast ook geen tennisles, want een backhand is technisch veel moeilijker aan te leren en te verbeteren dan een service. Je bent altijd afhankelijk van hoe de bal aankomt, wel of geen effect voetenwerk naar de bal, enz enz.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:46 schreef FedExpress het volgende:
[..]
![]()
Jij geeft vast geen tennisles. service is de moeilijkste slag die er is om aan te leren.. Eventueel backhand daarnaast, maar service voert de boventoon
eigenlijk doe ik dat welquote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:52 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Jij geeft vast ook geen tennisles, want een backhand is technisch veel moeilijker aan te leren en te verbeteren dan een service. Je bent altijd afhankelijk van hoe de bal aankomt, wel of geen effect voetenwerk naar de bal, enz enz.
Bij de service bepaal jij het vertrekpunt van de bal, de bal bezit geen snelheid enz. Ga eens oefenen, met een paar blikken ballen. En je service zal stukken beter worden, maar bij een fore- backhand, ligt dat een stuk moeilijker
Lekker passiefquote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:01 schreef TheGeneral het volgende:
Hewitt wint de 2e set van Monfils. Grotendeels ook door het domme spel van Monfils
Dat is veel makkelijker aan te leren, wanneer diegene de bal zelf in de hand houd, en zich op zijn gemak kan concentreren, dan wanneer hij met tig km. per uur (wedstrijdsituatie) een bal zijn kant op krijgt. Op dat soort momenten val je bijna altijd weer terug in je oude routine.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:57 schreef FedExpress het volgende:
[..]
eigenlijk doe ik dat welniet professioneel, maar toch.
het gaat om het aanleren. als je iemand iets aanleert speel je die bal niet met effect aan hoor.
Probeer jij bij iemand maar eens een service te verbeteren dan. opgooi moet anders, raakpunt moet anders, racketblad anders, voetstand, wel of niet springen noem maar op.
bij goede tennissers misschien wel ja. maar 'amateurs' (ik heb geen officiele papieren, geef vooral les aan kinderen, jeugd en volwassenen met lage speelsterktes) kunnen die concentratie vaak niet opbrengen heb ik het idee.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:02 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Dat is veel makkelijker aan te leren, wanneer diegene de bal zelf in de hand houd, en zich op zijn gemak kan concentreren, dan wanneer hij met tig km. per uur (wedstrijdsituatie) een bal zijn kant op krijgt. Op dat soort momenten val je bijna altijd weer terug in je oude routine.
Terwijl je voor iedere service, de tijd krijgt, om je concentratie te pakken, grip controleren, je focussen op het raakpunt, stand van de voeten checken.
Als je dat tijdens een ralley wilt doen, ligt die bal al achter je tegen het hek.
Dat zou je dan toch moeten weten als tennisleraar.
En dat geldt ook voor die laatste bal.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:01 schreef TheGeneral het volgende:
Hewitt wint de 2e set van Monfils. Grotendeels ook door het domme spel van Monfils
Goed dat je het er even bij zegt.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:57 schreef FedExpress het volgende:
[..]
eigenlijk doe ik dat welniet professioneel, maar toch.
[..]
*3-4 voor Hewitt.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:32 schreef Federer-fan het volgende:
Monfils breekt terug. *3-4 voor Monfils.
En ze overtreffen hem nog ook waardoor Hewitt op 0-30 komt (5-4 voor ook)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |