Och, ik ben er toch eerlijk over.quote:
Ouders hebben natuurlijk wel enig zelfbeschikkingsrecht over hun kind he? Niet alles hoeft honderdduizend procent neutraal te zijn. Maar indoctrinatie moet je zowel in het Christendom/Jodendom/Islam zien te voorkomen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hebben kinderen een keuze als het gaat om religie? Hoe liberaal is jeugdige indoctrinatie (met welke levensovertuiging dan ook?)
Niet heel erg, daarom waren de (sociaal)liberalen van oudsher ook bepaald niet happig op de overheidsfinanciering van het bijzonder onderwijs.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hebben kinderen een keuze als het gaat om religie? Hoe liberaal is jeugdige indoctrinatie (met welke levensovertuiging dan ook?)
Conservatief, of conservatief liberaal zoals mij.quote:
Vind ik moeilijk te zeggen. Het is net als met drankgebruik, je weet je grenzen vaak pas als je ze verkent. Toch is die opmerking slechts ten dele waar. Onder het mom van grenzen verkennen zou je anders de meest wanstaltige maatregelen in eerste instantie kunnen goedkeuren. Vind het een lastige vraag. Een eerste ingeving zou zijn: de grens wordt overschreden als de rechten van anderen in het geding komen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ieder z'n mening he. Het doet me wel deugd dat jij ook inziet dat je het niet uit de ''klauwen'' wil laten lopen maar ik ben wel benieuwd waar ong jouw grens ligt.
Ik neem aan dat je nog bij pa en ma woontquote:Trouwens ik had het niet over mijn flat he
Daar hou ik het maar op. Helder en bindendquote:
Dan kan het toch nog wel jammer zijnquote:
En nu weer wel? Wat wil je nou danquote:Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..] Maar indoctrinatie moet je zowel in het Christendom/Jodendom/Islam zien te voorkomen.
Het denken in stromingen en hokjes frustreert mij eerlijk gezegd. Niemand (uitzonderingen daargelaten) is voor de volle honderd procent liberaal/conservatief of links/rechts.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik denk dat dit het grootste twispunt is over stromingen die wij momenteel kennen.
Hmmz, jij weet dus ook niet echt aan te geven waar de grenzen liggen, alhoewel dat heel complex is natuurlijk. Maar ik ben bang dat als er echt grote groepen Islamieten hier naartoe komen dat je het dan niet meer in de hand hebt en het dan uit de klauwen laat lopen, zie Engeland/Frankrijk/Belgie. Wij verleggen telkens weer een stukje de lat..quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind ik moeilijk te zeggen. Het is net als met drankgebruik, je weet je grenzen vaak pas als je ze verkent. Toch is die opmerking slechts ten dele waar. Onder het mom van grenzen verkennen zou je anders de meest wanstaltige maatregelen in eerste instantie kunnen goedkeuren. Vind het een lastige vraag. Een eerste ingeving zou zijn: de grens wordt overschreden als de rechten van anderen in het geding komen.
[..]
Ik neem aan dat je nog bij pa en ma woontDeed ik ook nog op die leeftijd.
Fundamentalisme dient altijd geweerd te worden, een streng Christelijke/Islamitische/Joodse opvoeding mag daarentegen wel, zolang het maatschappelijk functioneren van de desbetreffende individu maar niet in het geding komt.quote:
Dan kan er dus nooit een wetswijziging plaatsvinden onder jouquote:Op woensdag 23 juni 2010 22:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar hou ik het maar op. Helder en bindend
Ik durf het niet te zeggen. Ik heb namelijk niet het gevoel dat wij de lat telkens een stukje verleggen. Ja, moslims hebben meer rechten dan twintig jaar geleden en ik zal bekennen dat ik niet al deze verkregen rechten per se met loftuitingen overspoel. Echter, fundamentale rechten zoals het lezen van de koran of het bouwen van een moskee moeten en kunnen naar mijn idee behouden blijven.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hmmz, jij weet dus ook niet echt aan te geven waar de grenzen liggen, alhoewel dat heel complex is natuurlijk. Maar ik ben bang dat als er echt grote groepen Islamieten hier naartoe komen dat je het dan niet meer in de hand hebt en het dan uit de klauwen laat lopen, zie Engeland/Frankrijk/Belgie. Wij verleggen telkens weer een stukje de lat..
Dat ze de Koran willen lezen en Moskeeën willen bouwen kan ik dan nog wel inkomen, echter wat ik graag van jou wil weten is wanneer het zorgwekkend wordt. Sharia-rechtbanken/vrouwen-besnijdenis/flinke groei aantal Islamieten in een demografisch kaartje. Islamitische burgemeesters. Whats the limit?quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik durf het niet te zeggen. Ik heb namelijk niet het gevoel dat wij de lat telkens een stukje verleggen. Ja, moslims hebben meer rechten dan twintig jaar geleden en ik zal bekennen dat ik niet al deze verkregen rechten per se met loftuitingen overspoel. Echter, fundamentale rechten zoals het lezen van de koran of het bouwen van een moskee moeten en kunnen naar mijn idee behouden blijven.
Toch maak je van het ene fundamentalisme (het verplicht dragen van een lange rok op scholen) geen probleem en van het andere (het verplicht dragen van hoofddoekjes) wel. Ik vind dat een rare zaak...quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Fundamentalisme dient altijd geweerd te worden, een streng Christelijke/Islamitische/Joodse opvoeding mag daarentegen wel, zolang het maatschappelijk functioneren van de desbetreffende individu maar niet in het geding komt.
Niet als die wetswijziging in strijd is met geldende verdragen, nee... Althans, die wetswijzigen zullen geen stand houden bij "de rechter"..quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan kan er dus nooit een wetswijziging plaatsvinden onder jou
Wetten moeten we als het even kan ook flink in schrappen. Daar hebben we er veel te veel vanquote:Op woensdag 23 juni 2010 22:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan kan er dus nooit een wetswijziging plaatsvinden onder jou
Dat IS het ookquote:Op woensdag 23 juni 2010 23:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch maak je van het ene fundamentalisme (het verplicht dragen van een lange rok op scholen) geen probleem en van het andere (het verplicht dragen van hoofddoekjes) wel. Ik vind dat een rare zaak...
Ik beschouw Aboutaleb niet als een islamitische burgemeester, net zo min ik als onze CDA-burgemeester per se de stempel christelijk opdruk. Een burgemeester maakt ook geen beleid dus zijn religieuze achtergrond kan slechts een marginale rol spelen. Een flinke groei van het aantal islamieten? Dat klopt niet geheel. Ja, er zijn meer mensen uit islamitische landen, maar ook zij seculariseren. Die kutventjes zijn bijvoorbeeld moeilijk islamitisch te noemen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ze de Koran willen lezen en Moskeeën willen bouwen kan ik dan nog wel inkomen, echter wat ik graag van jou wil weten is wanneer het zorgwekkend wordt. Sharia-rechtbanken/vrouwen-besnijdenis/flinke groei aantal Islamieten in een demografisch kaartje. Islamitische burgemeesters. Whats the limit?
Slaap lekker!quote:Op woensdag 23 juni 2010 23:08 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ga, morgen rond deze tijd zal ik er wel weer zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |